http://www.ias.ac.ir/index.php/2015-09-21-08-02-04/1893-2021-04-21-06-50-46
مصاحبه خواندنی مرکز اسناد انقلاب اسلامی با دکتر نمازی
💠 @h_abasifar
پرفسور درخشان فرمودند اگر امیرالمومنین را نداشتیم چه خاکی بر سرمان میریختیم؟
این هم عکسالعمل لیبرالهای شریفی و اقتصادخواندههایی که به آنها میگوییم #بچههای_شیکاگو و ادامهدهندگان #بحران_نیلی...
چقدر خوب که "کفر"شان درآمده...
ممنون استاد که پرده نفاقشان را کنار زدید.
💠 @h_abasifar
این چهار صفحه از کتاب "نیکوکاران نابکار: افسانه تجارت خارجی آزاد و تاریخچه پنهان سرمایهداری" اثر پرفسور چانگ -مدیر گروه #مطالعات_توسعه دانشگاه #کمبریج- را درباره صنعت #خودروسازی_ژاپن مطالعه بفرمایید!
💠 @h_abasifar
تویی که اینقدَر خوبیّ و ماهی
شتر دیدی ندیدی؛ یا الهی...!
اگر دیدی که رفتم قعر چاهی
شتر دیدی ندیدی؛ یا الهی...!
بحق هر سرشک و سوز و آهی
شتر دیدی ندیدی؛ یا الهی...!
چه میارزد به پای کوه، کاهی
شتر دیدی ندیدی؛ یا الهی...!
ندارم جز تو یا رب تکیهگاهی
شتر دیدی ندیدی؛ یا الهی...!
نباشد تا تو جز یک لحظه راهی
شتر دیدی ندیدی؛ یا الهی...!
به حکم آنکه ما عبد و تو شاهی
شتر دیدی ندیدی؛ یا الهی...!
چه عزّی چه شکوهی و چه جاهی
شتر دیدی ندیدی؛ یا الهی...!
اگر دیدی خطایِ بیپناهی
شتر دیدی ندیدی؛ یا الهی...!
💠 @h_abasifar
پیامبر اکرم ص به امیرالمومنین ع فرمودند: بعداز من مردم...شراب را به نام نبيذ، و رشوه را به نام هديه و ربا را به اسم تجارت حلال میپندارند.
یکی از روشهای پرکاربرد شیطان تغییر الفاظ برای از بین بردن قبح پلیدیهاست.
به لواط میگویند همجنسگرایی
به دوستی دختر/پسر میگن کراش و اکس و...
به فحشا میگن رابطه
به دزدی میگن اختلاس
به سرمایهداری میگن علم اقتصاد
به خصوصی میگن غیرانتفاعی
به اخراج نیرو میگن تعدیل نیرو
به افزایش قیمت میگویند اصلاح قیمت یا واقعی کردن قیمت
به کافر میگن آتئیست
به نئولیبرالیسم میگن بازار آزاد
💠 @h_abasifar
به مرحوم آیت الله تبریزی گفتند اینجا محل درس است، محل روضه نیست در حالی که گریه میکرد گفت من میخواستم روضهخوان شوم...
صدایم خوب نبود، مجتهد شدم...
#عزیزم_حسین... (ع)
💠 @h_abasifar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فیلم کمتر دیده شده از سخنرانی امام خمینی علیه السلام در مورد حفظ نظام
صحبت سر دولت و ریاست جمهوری و اینها نیست، صحبت سر نظام است، نظام اسلام است؛ آقای خامنهای- سلَّمه الله- باشند رئیس جمهور یا یک کس دیگر، آقای موسوی نخست وزیر باشند یا یک کس دیگری، این مطرح نیست، مطرح نظام جمهوری اسلامی است، ما مکلفیم به حفظ او، همه نویسندهها مکلفاند به حفظ نظام. وقتی که انسان- فرض کنید- از یک کسی گله دارد یا میبیند نقیصهای در کار هست، این نصیحت میتواند بکند و باید بکند، اما لسان نصیحت غیر لسان لجن کردن و ضایع کردن است. من راجع به افراد هم عقیدهام هست- یعنی شارع هم همین طور است، ما تابع او هستیم- که اگر انسان یک مسلمانی را برای خاطر هوای نفسش لگدمال کند، این در آن دنیا شاید مجازاتش بدترین مجازات باشد و در این دنیا هم موفق نخواهد شد. ما لسانمان باید لسان نصیحت باشد و انسان میبیند که گاهی وقتها لسانها لسان نصیحت نیست، قلمها، قلمهای نصیحت نیست.
مطرح دولت نیست، مطرح جمهوری اسلامی است. گاهی وقتها انسان میبیند که به واسطه یک قلمی، به واسطه یک نوشتهای ممکن است که در بازار یک مطلبی واقع بشود، یک زیادی قیمتی بشود، یک کسر قیمتی بشود، این طور چیزها، این کسی که قلم دستش میگیرد باید توجه به این معنا بکند که مساله، مسئله فرد نیست، مسئله اسلام است و نظام اسلامی و ما مکلفیم این نظام را حفظ کنیم.
امام خمینی (ره)؛ 08 شهریور 1365
💠 @h_abasifar
ملکالشعرای بهار و این مسمط محشر خط بطلانیست بر ادعای استقلال قبل از انقلاب. این شعر گویی طلب یک انسانِ آزاده است برای آرمانِ استقلال. یک "نه شرقی نه غربی" حماسیست از بطنِ فرهنگ ایرانی. یک پیوند ناگسستنیست بین غیرت دینی و ملی...
کاش بهار بود و بهار انقلاب را میدید...
و امروز را که ایران مالِ ماست...
نه در چنگال روس و انگلیس...
💠 @h_abasifar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎧 ماجرای قرائت معروفی که بعد از روضه #امام_حسین خوانده شد!
🔺تلاوت مجلسی معروفی که همه ما آن را شنیده ایم!
🔊 لطفا در سکوت و آرامش این چند دقیقه را بشنوید
#محمد_اللیثی
#قرآن
@h_abasifar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
این بخش آخر کلیپ بالائیه. بشنوید...
💠 @h_abasifar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فیلم تلاوت استاد محمداللیثی در دانشگاه فارابی
💠 @h_abasifar
هدایت شده از پرفسور مسعود درخشان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ ما اقتصاددانان در اندیشههای لیبرالیسم و سرمایهداری لیبرال زندانی شدهایم.
✅ ذهن یک مسلمان را چنان شکل میدهند که کافر شده است اما نماز هم میخواند.
✅ شیطان بر اساس علم عمل میکند.
✅ غرب و شرق، یعنی کسانی که ما را در چارچوب اندیشههای خود زندانی کردند.
✅ زندان را تحت عنوان آزادی به ما فروختند!
✅ مارکس یک نابغه نادان بود.
💠 @profderakhshan
هدایت شده از محسن قنبریان
lotf latif_1401.02.04_2.mp3
5.78M
🔅 جرعه ای از نور/ برنامه #لطف_لطیف رادیو اقتصاد/ رمضان ۱۴۰۱
#حجت_الاسلام_قنبریان
▫️ لطیفه بیست و دوم: اقتصاد تبرعی و مجانی۵
• انفال بخاطر اینکه "دولة بین الاغنیاء" نگردند، دست پیامبر و ولی الله -که امین الله است- سپرده شده است
• انتفاع از انفال در زمان غیبت برای عموم مردم آزاد است!
• اصل ۴۵ قانون اساسی، تعبیر "در اختیار حکومت" است / حکومت در نظم بخشی و قاعده گذاری ، "تولیت" دارد نه مالکیت!
• حکومت از این منابع بهره برداری در تصمیم های عدالتخواهانه می تواند نقش آفرین باشد:
- تامین نفقه و ارتزاق خادمان بخش خدمات عمومی
- آزاد کردن بخشی از زمین های موات (طرح های زمین صفر) برای شکستن انحصار بازار مسکن و...
#اقتصاد
☑️ @m_ghanbarian
هدایت شده از محسن قنبریان
lotf latif_1401.02.05_2.mp3
5.29M
🔅جرعه ای از نور/ برنامه #لطف_لطیف رادیو اقتصاد/ رمضان ۱۴۰۱
#حجت_الاسلام_قنبریان
▫️ لطیفه بیست و سوم: اقتصاد مبادله ای ۱
❓آیا هر چیزی می تواند بعنوان کالا و خدمات وارد بازار شود؟
• قرآن در اینباره دو حرف اساسی دارد:
۱. سبب ها طریق های مبادله باطل و غیر عقلایی نباشد
۲. خود کالا و خدمات چیز باطلی نباشد و منفعت حاصل از آنها حلال باشد.
• عنوان جامع "باطل" اقتضای حرف زدن دین خاتم
• نکته مهم "لاتَقتُلوا انفسکم" ذیل یک آیه اقتصادی !
#اقتصاد
☑️ @m_ghanbarian
هدایت شده از پرفسور مسعود درخشان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
داستان اقتصاد سیاسی نفت از زبان پرفسور مسعود درخشان
💠 @profderakhshan
هدایت شده از محسن قنبریان
lotf latif_1401.02.06_2.mp3
5.97M
🔅جرعه ای از نور/ برنامه #لطف_لطیف رادیو اقتصاد/ رمضان ۱۴۰۱
#حجت_الاسلام_قنبریان
▫️ لطیفه بیست و چهارم: اقتصاد مبادله ای ۲
• سبب های باطل یا شرعی اند (مثل ربا) یا عرفی(دزدی)
- رشوه مثل دلوی است که در چاه دل قاضی می رود تا حکم دلخواه رشوه دهنده را از او بگیرد
• وقتی در شرع درباره سببی حرفی نبود تعیین باطل و عیر باطل بودن با عرف است.
• نسبت باطل های شرعی و عرفی عام و خاص من وجه است:
- ربا عرفاً باطل نیست اما شرعاً باطل است.
- حق الماره و حق الشفعه عرفا باطل است اما با حفظ شرایط شرعا درست است
• غیر از سبب ها، خود کالا و خدمت هم نباید باطل باشد و باید منفعت عقلایی و حلال داشته باشند:
- برخی نجاسات
- برخی اشیاء مقدس
- اعمال و خدمات حرام
- خدمات واجب
-آنچه قصد حرام از آن است
- آنچه فایده چندانی ندارد
⬅️ نمیتوانند کالای مبادله ای و بازاری شوند!
#اقتصاد
☑️ @m_ghanbarian
توقف انتشار پول برای کنترل تورم یک "ایده زامبی" است که علیرغم اثبات اشتباه بودنش، از بین نخواهد رفت؛ چون از نظر سیاسی بسیار جذاب است/ The Print
https://theprint.in/opinion/limiting-currency-supply-to-bring-down-inflation-is-outdated-inflation-was-never-about-money/928723/
@h_abasifar
هدایت شده از افرا (اقتصاد فردای روشن ایران)
⭕️سخنان دیروز رهبری درباره #استعمار_نو
که کمتر دیده شد:
🔸در قرن بیستم یعنی بعد از حدود سه قرن،چهار قرن استعمار،
به این نتیجه رسیدند که استعمارِ مستقیم
دیگر جواب نمیدهد؛
🔹یک سیاست جدیدی به وجود آمد
و آن سیاست این بود که در کشورهای هدف،
افرادی را تربیت کنند تا آن افراد
همان کاری را انجام بدهند
که استعمارگر بنا بود انجام بدهد،
همان حرفی را بزنند که او بنا بود بزند،
همان اقدامی را در کشور انجام بدهند
که استعمارگر بنا بود انجام بدهد؛
اصلاً هدف این است.
🔸پس نگاه به دانشگاه و نخبهپروری و نخبهشناسی
در کشورهای هدف برای غربیها این بود که عرض میکنم
که اسم این، استعمار نو بود.
🔹در این زمینه کتابها نوشتهاند،
حرفها زدهاند،
مطالب تحقیقی زیادی افراد نوشتهاند
که خوب است نگاه کنید.
نگاه جریان واپسگرا و ضدّانقلاب به دانشگاه این نگاه بود؛
خب این با نگاه انقلابی کاملاً در تضاد است.
🔸آنها میخواستند که دانشگاههای ماــ
نه فقط دانشگاه کشور ما؛
کشورهای هدف ــ
پسماندههای دانش غربی را فراگرفته
و در واقع آن متاع ازکارافتادهی بیفایده
یا کمفایده را یاد بگیرند
و دستشان از تولید علم کوتاه باشد.
🔸یعنی واقعاً علم،
به معنای واقعی کلمه پیشرفت و توسعهای در این کشورها
پیدا نکند؛
هدفِ اینها این بود.
🔹هر حرکتِ علمیِ نوآورانه در هر بخشی،
در این کشورها مورد سرکوب قرار گرفته.
اینها واقعیّات است،
اینها ادّعا نیست،
اینها اتّفاقاتی است که افتاده.
خب، این هم یک چالش بود.
🔸آنها میخواستند «#دانشمندِ_مصرفی» و «جامعهی مصرفی» تولید کنند با دانشگاه.
«دانشمند مصرفی» یعنی آن کسی
که مصرفکنندهی دانش غربی است،
آن هم نه دانش پیشرفته،
[بلکه] دانش عقبافتاده، دانش منسوخشده.
«جامعهی مصرفی» یعنی
همین دانشمندِ تحصیلکردهی مصرفی
وقتی میآید در جامعه،
وقتی مدیریّت را به عهده میگیرد و مانند اینها،
یک جامعهی مصرفی به وجود میآورد
بازار مصرف محصولات غربی تولید میکند.
🔹هدف از دانشگاه این بود؛
نگاه به دانشگاه چنین نگاهی بود.
شما امروز میشنوید
در خیلی از بیاناتی که در روزنامهها
و در فضای مجازی پخش میشود،
مسئلهی #ایدئولوژیزدایی
به عنوان یک کار لازم [مطرح میشود]؛
این همان هویّتزدایی است.
🔸ایدئولوژی، تفکّر، ارزشها، هویّت یک ملّت است.
امروز قبلهی اینها آمریکا است.
و آمریکاییها دائم روی ارزشهای آمریکایی تکیه میکنند
که ارزشهای آمریکایی این جور میگوید،
ارزشهای آمریکایی این جور میخواهد
ــ ارزشهای آمریکایی یعنی همان ایدئولوژی ــ
[امّا] اینها حاضر نیستند این را از آمریکا یاد بگیرند.
🔸اینکه گفته میشود ایدئولوژیزدایی
که بایستی در داخل ایدئولوژیزدایی بشود،
یعنی هویّت فکری جامعه
که مظهر مهمّش هم دانشگاه و دانشجو است
بایستی از بین برود؛
هویّتزدایی یعنی این:
مبانی اندیشهای و رویکردهای تاریخی
و ملّی یک کشور تحقیر بشود،
گذشتهی یک کشور تحقیر بشود،
گذشتهی انقلاب تحقیر بشود،
کارهای بزرگی که انجام گرفته کوچکنمایی بشود؛
و البتّه عیوبی وجود دارد و این عیوب هم ده برابر بزرگنمایی بشود؛
هویّتزدایی یعنی این.
🔹آن وقت به جای این هویّت،
منظومهی فکری غرب جایگزین بشود؛
که یک نمونهاش همین سند ۲۰۳۰ آمریکاییها است.
که این، مظهر سلطهی نواستعماری غربی در زمان ما است؛ یعنی یکی از نمونههایش این است.
✅به افرا بپیوندید:
@afra_eco