هدایت شده از دکتر حمیدرضا مقصودی
امام خمینی:
خیالتان راحت! آمریکا نظامی نمیفرستد، آمریکا آن کسانی را که تربیت کرده میفرستد که اوضاع را بهم بزند...
#سازمانهای_آمریکایی
#بچه_های_شیکاگو
#بحران_نیلی
@hzamanim
هدایت شده از سید یاسر جبرائیلی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
به این فرمایش دکتر سبحانی این حقیقت تلخ را نیز باید افزود که ابوجهلها و ابنالوقتهایی که با مکاتب فکری بیگانهاند و از اینرو اصول ثابتی ندارند و آبشخور عقیدهشان منافع سیاسی قبیلهشان است، منتقدان تعدیل را در دولت هاشمی و احمدینژاد تکفیر کردند و در دولت خاتمی و روحانی، تقدیس!
@syjebraily
هدایت شده از دکتر حمیدرضا مقصودی
پیشنهاد جایگزین ما برای مصائب خودروسازی: منع واردات خودرو خارجی همراه با شکستن انحصار داخلی با اجازه تولید به همه، در هر مقیاس با هر برند با شرط کیفیت...
پیشنهاد حامیان خودروسازان انحصاری داخلی: منع واردات خودرو خارجی مگر برای خود آنها
پیشنهاد حامیان واردات چی ها: آزادی واردات خودرو خارجی.
مخالفت داریم تا مخالفت...
☘کانال تحلیل های اقتصادی دکتر حمیدرضا مقصودی
@hamidrezamaghsoodi
و ما اَرسَلنا مِن رَسولٍ اِلّا لِیُطاعَ بِاِذنِ الله؛(النساء ۶۴) معنای «لِیُطاعَ» فقط این نیست که اگر گفت نماز بخوانید، نماز بخوانید؛ نه، [معنایش] اطاعت در همهی امور زندگی [است]، یعنی حکمرانی. خب پس این بخشی از اسلام است، یعنی بخشی از اسلام عبارت است از معارف اسلامی که این معارف شامل عقلیّات و نقلیّات و ارزشهای اخلاقی و بیان سبک زندگی و شیوهی حکومت است؛ و همهی اینها جزو معارف اسلامی است که دانستن اینها لازم است. این بخشی از اسلام است؛ بخشی از اسلام هم عبارت است از تحقّق اینها در خارج؛ یعنی توحید محقّق بشود در خارج، نبوّت به معنای در رأس جامعه بودن تحقّق پیدا کند. خب «اَلعُلَماءُ وَرَثَةُ الاَنبیاء» را باید شما محقّق کنید. نمیگویم حتماً باید شما در رأس جامعه باشید -خب شکل حکومت ممکن است انواع و اقسامی داشته باشد- امّا شما به عنوان عالم دین و متخصّص دین موظّفید که اسلام را در خارج، در محیط زندگی محقّق کنید؛ این وظیفهی ما است. این کاری است که امام بزرگوار کرد. (رهبر حکیم انقلاب|۱۳۹۸/۰۲/۱۸)
💠 @h_abasifar
هدایت شده از محسن قنبریان
8.95M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⭕️ جنگ فقر و غنا یعنی چه؟!
امام بعد از پذیرش قطعنامه تازه بر جنگ دائمی فقر و غنا تاکید کرد! این چه جنگی است؟!
• جنگ فقر و غنا به این معنا نیست که مثلا اگر کسی ثروتمند است، اسید بپاشیم روی ماشینش یا برج او را خراب کنیم، نه، باید تبعیض را از بین برد. یعنی آن عامل فقر و غنا ساز باید از بین برود.
• در سطح جهان آن کلونی حاکم و کانون سرمایه داری!
* توصیه میشود در اینباره حتما "الهیات جنگ دائمی فقر و غنا" را ببینید
https://eitaa.com/m_ghanbarian/2429
حجت الاسلام قنبریان
☑️ @m_ghanbarian
هدایت شده از اقتصادخانه
17.42M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 این قسمت: انتخاب! حجاب اجباری یا بیحجابی اجباری؟!
🌺 بفرمائید #اقتصادخانه
#حسنا
💖🇮🇷💖 @eghtesadkhane
1. کی لا یکون دولة بین الاغنیاء منکم (الحشر/7)
برای اینکه مال و ثروت بین ثروتمندان نچرخد
2. و لا تؤتوا السفهاء أموالكم (النساء/5)
اموالتان را به دست سفهیان ندهید
3. ولکننی آسی ان یلی امر هذه الامة سفهاوها و فجارها فیتخذوا مال الله دُوَلا و عباده خولا (نهج البلاغه/نامه62)
ترجمه: (عکس بالا)
همیشه به ما میگفتند که سفهاء در آیه شریفه یعنی افراد دیوانه و کودکان صغیر و ...
اما امیرالمومنین به صراحت میفرمایند سفهاء یعنی ثروتمندانی که مال را بین خودشان میچرخانند.
همان چیزی که حضرت آقا با عبارت «تداول ثروت» از آن نهی کردند:
اگر خداى نکرده نتوانیم عدل اسلام را در دستگاه قضاوتمان و دستگاه حکومتمان نشان بدهیم، نتوانیم #تداول_ثروت بین اغنیا را -که اسلام منع کرده- با نظام اقتصادىِ درست در جامعهی اسلامى مجسّم و محقّق کنیم... به جاى اینکه به اسلام عزّت ببخشد و آبرو ببخشد، اسلام را دچار سرشکستگى خواهد کرد.
همان چیزی که در قانون اساسی به صراحت منع شده:
تأمین شرایط و امکانات کار برای همه به منظور رسیدن به اشتغال
کامل و قرار دادن وسایل کار در اختیار همه کسانی که قادر به کارند ولی
وسایل کار ندارند، در شکل تعاونی، از راه وام بدون بهره یا هر راه مشروع
دیگر که نه به تمرکز و تداول ثروت در دست افراد و گروه های خاص منتهی
شود و نه دولت را به صورت یک کارفرمای بزرگ مطلق درآورد.
خیلی عجیب است که من و شما هیچ وقت روی مساله به این مهمی یعنی (تداول ثروت) حساس نبودیم و هیچ ادبیاتی حول این مساله تولید نکرده ایم!
💠 @h_abasifar
فرق اقتصاد اسلامی، سرمایهداری و سوسیالیسم چیست؟
سرمایهداری قرار است منافع سرمایهداران را تامین کند، لذا همان سرمایهداران، آن را به وجود می آوردند
سوسیالیسمِ دولتی، قرار است منافع دولت را تامین کند، لذا دولت، آن را به وجود می آورد
اما اقتصاد اسلامی را باید #مردم بوجود بیاورند
اقتصاد اسلامی تجلی جمهوری اسلامی در حوزه اقتصاد است. جمهوری اسلامی به تعبیر امام یعنی #امامت_امت. یعنی مردم همه کارهاند. یعنی مردم هم باید مالک باشند، هم نفع ببرند، هم ناظر باشند، هم مجری باشند هم ...
و به نظر حقیر باید تولید دانش در راستای تامین منافع مردم هم، مردمی باشد.
دانشی که توسط دانشگاههای دولتی یا دانشگاههای وابسته به بخش خصوصی تولید میشود هیچ هدفی جز تامین منافع صاحبان خودشان را ندارد.
وقتی بانک خصوصی دانشگاه میزند طبیعی است که نشست برگزار کند و بگوید خلق پول بانکهای خصوصی باعث تورم نیست!
ساختارتولید دانش توسط مردم به گونهایست که خروجی آن به نفع عموم مردم خواهد بود و این حالت نزدیکترین وضعیت به #عدالت است
البته دولت اسلامی باید شرایط را برای استفاده عموم مردم از دانش فراهم کند و با عدم وضع تبعیض در مساله آموزش گام اول درجلوگیری از ایجاد شکاف طبقاتی را بردارد.
دائما از ما میپرسند اقتصاد اسلامی چیست؟ اقتصاد اسلامی کجاست؟ اقتصاد اسلامی چه کرده است؟
پاسخش که روشن است. عرضه هست اما تقاضا خیر!
و یکبار از خودمان بپرسیم برای نظام اقتصادی اسلام چه کرده ایم؟ چه در حوزه تولید دانش! چه در زندگی شخصی و چه در کنش اجتماعی؟
⭕️ جنگ شناختیاقتصادی: 🇮🇷
💠 https://eitaa.com/joinchat/2550136832C0e295d7db7
هدایت شده از محسن قنبریان
💵 پول خصوصی؛ از هایک تا تتلو! 1⃣
ایده های نئولیبرالیسم درباره پول:
۱. خصوصی کردن بانکها.
۲. استقلال بانک مرکزی از دولت(رئیس بانک مرکزی منتخب بانکهای خصوصی).
۳. استقلال پول از دولت ها(پول خصوصی).
دو مرحله اول توسط نئولیبرالها حتی در کشورهای مخالف لیبرالیسم هم انجام شد.
مرحله سوم، آرزوی هایک تئوری پرداز نئولیبرال بود که "رمز ارزها" دارد آنرا محقق می کند.
- بانک خصوصی، حق حاکمیتیِ خلق پول می یابد.
- استقلال بانک مرکزی از دولت و برآمدن از بانکهای خصوصی، ابزارهای کنترل نقدینگی و کنترل خلق پول را دست خود بانکهای خصوصی می دهد!
- پول خصوصی، سلطنت ثروت را تکمیل و پس از رقابت پولها باهم، "بازار" را جای حاکمیت (بالاتر از دولت) می نهد!
#تتلو
#تتل_کوین
#رمز_ارز
محسن قنبریان
☑️ @m_ghanbarian