eitaa logo
اقتصاد فرهنگی
5.7هزار دنبال‌کننده
6هزار عکس
2.9هزار ویدیو
128 فایل
در میانه‌ یک جنگ تمام عیار ترکیبی عضو اندیشکده قصد مطالب کانال کپی‌رایت ندارد! ارتباط: حسین عباسی‌فر @h_abbasifar تبلیغات حرام است! 😊 "دکتر نیستم" https://virasty.com/ABBASIFAR
مشاهده در ایتا
دانلود
از کتاب چمران مظلوم بود 💠 @h_abasifar
اگر همین یک اتفاق در هر کشوری افتاده بود قرنها و هزاره‌ها می‌گذشت و به آن افتخار می‌کرد اگر در غرب افتاده بود برای همین یک اتفاق هالیوودها می‌ساختند اگر در شرق بود افسانه‌ها می‌سرودند اما اینجا فقط در ورقی از کتاب "چمران مظلوم بود" ثبت شده است... 💠 @h_abasifar
هدایت شده از KHAMENEI.IR
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🏴 احلی من العسل... ◼️ ببینید | ماجرای شهادت حضرت قاسم ابن‌الحسن به روایت رهبر انقلاب اسلامی 📥 سایر کیفیت‌ها👇 https://farsi.khamenei.ir/video-content?id=28057
این بیت وقتی روزی شد که به بهانه کرونا هیات‌ها تعطیل شد و حاج محمود زد به کوچه و خیابون و برای مردم روضه خوند... 💠 @h_abasifar
هدایت شده از دکتر حمیدرضا مقصودی
افسانه‌ها تمامی ندارند. می گویند دولت قیمت‌گذار نیست. خوب. اشکال ندارد. دولت قیمت گذار نباشد. بفرمایید چه کسی قیمت‌گذار باشد؟ نفت را در دنیا چه کسی قیمت‌گذاری می‌کند؟ مصرف‌کننده مفلوک اروپایی؟ یا کارتل‌های نفتی؟ یا دولت‌های آمریکایی؟ قیمت نفت را چه چیزی دو سال قبل رساند تا نزدیک صفر؟ بازار؟ یا قمار ترامپ؟‌ خوب اشکالی ندارد. فرض کنیم در ینگه دنیا، همان مردم فلاکت زده هستند که با تقاضای خود قیمتی را حاکم می‌کنند. بفرمایید تقاضای مردم ما در قیمت‌گذاری دقیقا کجای بازی است؟ در ایران ما چه کسی تعیین کننده قیمت نفت است؟ بازار؟ دقیقا کدام بازار؟ همان که یک طرفش شرکت نه‌چندان ملی نفت است و طرف مقابلش میلیون‌ها انسان؟ لطفا با عناوین بازی نکنید. توهمی که شما اسم آن را بازار می‌گذارید در هیچ‌کجای اقتصادسیاسی دنیا وجود ندارد. عرضه و تقاضا هم اگر معیار قیمت‌گذاری باشد (که نیست) هیچ عرضه ساکت و منفعل و هیچ تقاضای ساکت و منفعلی وجود ندارد. حتی اگر این دو توهم (توهم نیروی عرضه و توهم نیروی تقاضا) باشند که با تقاطعشان تولید قیمت کنند، همین توهمات را هم قدرت‌ها هستند که رقم می‌زنند. گاهی در ذهن مردم، گاهی در ذهن اقتصاددانان و شاید هم مواردی در فرایند خرید و فروش. قحطی و وفور، اموری لزوما طبیعی نیستند. محصول کنش‌های جریانات جهانی قدرت هستند. پس زمانی که حتی توهم داشته باشید که عرضه و تقاضاست که قیمت‌گذاری می‌کند و باید به عرضه و تقاضا بازگردیم، در واقع، افسار اقتصاد خود را به سازنده‌های ذهنی و عینی عرضه و تقاضا متصل می‌کنیم. ☘کانال تحلیل های اقتصادی دکتر حمیدرضا مقصودی @hamidrezamaghsoodi
‏ایشون میگن دولت بدون هیچ دلیلی! خودش را قیمت گذار بنزین کرده است! بعد میفرمایند اگر دولت قیمتگذار پرتقال بود بحران در خصوص پرتقال وجود داشت!! البته قابل ذکره که اگر همین دولت برای بنزین و پرتقال شب عید مردم قیمت تعیین نمی کرد شما با تجربه آبان۹۸ نسل کشی در ۱۴۰۱ راه می انداختید.. از دولت دلسوز محترم بابت آنکه تلاش دارد در اقلام اساسی پشتوانه مردم باشد متشکریم🌷 اما از نفوذ این جنس اقتصاددان نماهای لیبرال در بخشی از بدنه کارشناسی دولت نگرانیم. ✅به افرا بپیوندید: @afra_eco
به پدر دوخت مرا تیر و نپرسید کسی از چه، پرحجم‌تر از پارچه، سوزن زده‌اند؟ 💠 @h_abasifar
"تو" رفتیّ و "شما" تشریف آوردی علی جانم تو "جان" رفتی و "جانان" بازمی‌گشتی به آغوشم... 💠 @h_abasifar
علی اصغر صدا زد روضه‌خوان نام تو را امشب نمی‌دانم که سهوی بود یا منظور دیگر داشت... 💠 @h_abasifar
همه رفتند امامت سوی اهل خیمه باز آمد بدون یار و نصرت سوی اهل خیمه باز آمد سوار مرکبت گشتی انا العباس سردادی امیدی بی‌نهایت سوی اهل خیمه باز آمد نمی‌دانم که می‌زد ناله "ادرک اخا" اما شکسته مردی از شط سوی اهل خیمه باز آمد نمی‌دانم چه شد در کربلا بعد از تو عباسم دوباره بُهت و وحشت سوی اهل خیمه باز آمد نمی‌دانم چه ترسی از یل ام البنین در قلبشان بودی تو رفتی! هتک حرمت سوی اهل خیمه باز آمد چگونه پشتِ مولایت مثال کوه بودی که شکسته قد و قامت سوی اهل خیمه باز آمد نیامد سوی اهل خیمه آبی و خودت دیدی غبار حزن و غربت سوی اهل خیمه باز آمد عمود خیمه‌ات افتاد و شد عید حرامی‌ها نگاهی از خیانت سوی اهل خیمه باز آمد نمی‌دانم که می‌زد ناله ادرک اخی اما نسیم عطر اُمّ‌ت سوی اهل خیمه باز آمد 💠 @h_abasifar
کوری چشم دشمناش... 💠 @h_abasifar
ولایت فقیه همان ولایت رسول الله است... 💠 @h_abasifar
فاشار الیه... گفتند ما چگونه سخن با علی کنیم؟ زد حرمله صدا که منم هم کلام او... 💠 @h_abasifar
ببین عرش معلی را... ببین از اسب افتاده تمام سنت و قرآن و دین از اسب افتاده همین که نام حیدر در میان دشت خون آمد علی‌ها بر زمین خون بر جبین از اسب افتاده برای کشتن اولاد زهرا آمدند اینها که اینسان تیر تیز و تیغ کین از اسب افتاده به جنگ با خدا ابلیس آمد با سپاهش که چنین عمامه‌ی حبل المتین از اسب افتاده میان آن حرامی‌های بی‌مقدار از خود کس نپرسیده چرا ماه اینچنین از اسب افتاده میان خون خود رقصیده دیدم مرد میدان را ندیدم کس پشیمان و حزین از اسب افتاده کنار علقمه در گودی گودال و هر جایی از این خاک مقدس حق ز زین از اسب افتاده الهی کور می‌گشتم نمی‌دیدم جدا از هم تمام حاء و نون و یاء و سین از اسب افتاده نیفتاده کسی از اصل خود در کربلا اما همه خوبان عالم بر زمین از اسب افتاده... 💠 @h_abasifar
نیفتاده کسی از اصل خود در کربلا اما همه خوبان عالم بر زمین از اسب افتاده... 💠 @h_abasifar
علی اکبر علیه‌السلام که به میدان رفت تازه اول جنگ بود اباعبدالله علیه‌السلام البته همراه اصحاب جنگیده بود بر بالینشان رفته بود و سرشان را به دامن گرفته بود اما علی بن الحسین علیهماالسلام که به میدان رفت تازه اول جنگ بود او که جنگید تشنگی طاقتش را تمام کرده بود همان زمان حسین علیه‌السلام زبان علی را در دهان خود نهاد... خشک بود و این تازه اول جنگ بود هنوز فرزندان زینب نرفته‌اند هنوز قاسم نرفته است هنوز فرزندان ام البنین نرفته‌اند حسین علیه‌السلام با همه آنان رفت و همچنان عطش او بیشتر می‌‌شد تا نوبت عباس رسید با عباس هم رفت عباس که به آب رسید فذکر عطش الحسین علیه‌السلام عباس علیه‌السلام هم پرکشید حسین علیه‌السلام به خیمه برگشت تشنه بود علی اصغرش را دید که تلظی می‌کند او را برد تا قطره‌ای آبش دهند اصغرا گر ز عطش تشته و سیراب شدی به روی دست پدر خوب تو سیراب شدی.. برگشت هفت مرتبه وداع کرد و جنگید و باز تشنه بود... طواف کعبه کجا و وداع اهل حرم؟ که هفت مرتبه من عرشه فجاء الحق به میدان رفت یارانش را صدا زد شهدا را بدن‌های تکه‌تکه شده‌شان تکان خورد دشت لرزید حسین تشنه بود آنگونه که آسمان را سیاه می‌دید باز جنگید تیر و تیغ و نیزه و سنگ و چوب و ... اینها حسین را نکشت اگر او را مشکی آب بود تمام حرامیان را به درک واصل می‌کرد اما حسین تشنه بود تشنه‌تر از همه و او را تشنه کشتند ملائکه به هم ریخته بودند عالم به سوی ویرانی می‌رفت که حق جلّ و علا پرده‌ای را کنار زد و مردی را به آنان نشان داد قائم "ارواح العالمین فداه" را... که انتقام حسینِ تشنه‌لب را خواهد گرفت و خواهد آمد و ندا خواهد داد که الا یا اهل العالم انّ جدی الحسین قتلوه عطشانا... 💠 @h_abasifar
هدایت شده از دکتر حمیدرضا مقصودی
یکی از آفت های منبر که تو این دهه شدید دیدم، تطهیر افراطی گناهکاران و گیردادن شدید به احیانا ترک اولی توسط پیامبران بود و به تبعش تحقیر جامعه مؤمنین. آقایون دقت کنید... گویا یه حرکت آگاهانه در این جریان داره رخ میده. اولا گویا اهل بیت، فقط به حر توجه دارند. حبیب و بریر و ... هم تو حاشیه هستن. تازه ظاهرا یه طور القا می کنن که میتونی حر باشی بدون اینکه توبه کنی و جبران... ثانیا چنان به بهانه ماجرای سیب خوردن حضرت آدم و ... به حضرات انبیاء الهی می تازند انگار کل ماجرا کف دستشونه. بابا یه خرده روایت بخونید به علمای بزرگ رجوع کنید. چقدر ظاهرگرا شدید شما؟ نتیجه این ماجرا هم اینه که انگار همه مشکلات زیر سر جامعه مؤمنین هست. کفار و گنه کاران که خیلی نایس هستن و بخشیده میشن. پیامبران هم تازه نعوذ بالله اینقدر عملشون کمه که اندازه ما هم توجه ندارن. یه جور تعریف می کنن که یه بچه سه ساله هم میتونه به حضرت آدم ایراد بگیره. آقا یه خرده فکر کنیم به منبرهامون. تقریبا توی سه چهارتا منبر پشت سر هم دیدم که سه چهارتا طلبه به پیامبران بزرگ حتی حضرت موسی ع به راحتی تاختند. فاعتبروا... ☘کانال تحلیل های اقتصادی دکتر حمیدرضا مقصودی @hamidrezamaghsoodi
هدایت شده از دکتر حمیدرضا مقصودی
خلاصه عمل به نظریات اقتصادی توسط طرفداران مکتب رایج: - اگه همون موقع اوضاع خوب شد میگن ببین نظریه درسته - اگه اون موقع تغییری نکرد میگن با تاخیر (لگ) نتیجه میده. - اگه با تاخیر نتیجه نداد میگن جزء خطا رو گذاشته بودیم برای همینجا. دور بعد میاریم تو مدل. - اگه همون موقع اوضاع خراب شد، میگن مال سیاست قبلیه - اگه چندوقت بعد اوضاع خراب شد، میگن شرایط مدل عوض شده. - اگه هیچ تغییری در شرایط الان و بعد اتفاق نیفتاد، میگن چون تو ایرانیم. - اگه دائم اوضاع بدتر شد، میگن دلیلش اینه که دقیقا اون چیزی که ما گفتیم رو عمل نکردن. مدیونید اگه فکر کنید یه وقت میگن اون نظریه کوفتی غلطه. ☘کانال تحلیل های اقتصادی دکتر حمیدرضا مقصودی @hamidrezamaghsoodi
من آب میخورم که بگِریَم برای تو ورنه به یاد تشنگی‌ات جان دهم کم است... ان جدی الحسین قتلوه عطشانا... 💠 @h_abasifar
سلبریتیسم و مالکیت رسانه! سلبریتیسم و رسانه‌های جمعی که با پول قابل خرید هستند تفاوت دارند با چند سلبریتی که خواسته و ناخواسته در این ساختار قرار گرفته‌اند! هر کجای دنیا اگر شما منبر بروید و چند هزار نفر پای منبر شما بیایند نیروهای امنیتی می‌آیند و مراقبت می‌کنند. اگر این چند هزار نفر بشود چند ده هزار نفر شما یک مساله امنیتی می‌شوید. اگر بشود چند صدهزار نفر قطعا شما در جامعه صاحب یک بردار قدرت خواهید شد. در جامعه‌ای که قدرت باید در اختیار ولیّ جامعه و عموم مردم باشد حالا در اختیار یک نفری افتاده که به واسطه ثروتش می‌تواند در فضای فرهنگی جامعه حکمرانی کند. (همین مساله در مورد قدرت نظامی به راحتی پذیرفته میشود و همه جا می‌پذیرند که نباید عده‌ای ثروتمند برای خودشان مثلا یک ارتش مستقل درست کنند در جامعه) حالا اگر پای منبر شما میلیونها نفر نشستند قدرت شما از وزیر و رئیس‌جمهور هم ممکن است بالاتر برود و اصلا وزیر و رئیس جمهور انتخاب کنید بلکه رئیس‌جمهور شوید!!! (نمونه دلقک اوکراین) چه کسی به یک نفر غیر از امام اعدل اعلم یا کسی که مردم انتخاب میکنند و او تنفیذ می‌کند، در جامعه چنین حقی را داده که بر افکار مردم حکمرانی کند؟ اگر کسی بگوید مردم آزادانه انتخاب کردند که فلان فرد را دنبال کنند و... پایه‌ای‌ترین مفاهیم رسانه را هم نشناخته و پیشنهاد می‌کنم یک نگاهی به آثار ادوارد برنیز که پدر پروپاگاندا نامیده میشود و یکی از صد شخصیت تاثیرگذار قرن ۲۰ نام گرفت بیاندازد. این منبر چند میلیون نفری همان اکانت‌های کذایی‌ست که حاکمیت ما هیچ اعتنایی به آنها ندارد و بلایی که بر سر جامعه می‌آورند بدون توجه به ریشه این پدیده، از بین نمی‌رود. به همین خاطر شهید بهشتی و بزرگان انقلاب در قانون اساسی رسانه‌های جمعی را در اختیار حاکمیت قرار دادند و مالکیت بخش خصوصی را منع کردند. مطالعه بیشتر: http://www.qasdway.ir/fa/news/view/140/15 💠 @h_abasifar