هدایت شده از افرا (اقتصاد فردای روشن ایران)
فریب بزرگ شاخص!
رسانه منحط تجارت فردا به نقل از بانک جهانی، گزارشی را با تیتر «به زیان زنان» درباره وضعیت کسب و کار زنان در ایران منتشر کرده است.
طبق این ارزیابی ایران در شاخصهای «تحرک»،«ازدواج» و «محل کار» نمره صفر را کسب کرده است و با نمره ۳۱ از ۱۰۰، در قعر جدول ارزیابی مشارکت اقتصادی زنان دنیا در کنار نوار غزه و سودان قرار دارد.
اما واقعیت چیست؟
با بررسی مولفه های این ارزیابی درمییابیم که متغیرها طوری طراحی شده که کشوری که احکام الهی را رعایت میکند ولو شرایط خوبی داشته باشد؛ در قعر جدول قرار میگیرد.
مولفههایی مثل «حق ازدواج زن به میزان مرد»، «لغو قوانین تمکین زن از همسر»، «وجود قوانین رسیدگی به خشونت خانگی»، «سرپرستی زن برای خانواده»، «وجود قانون رسیدگی به آزار جنسی در محل کار»، «حقوق مساوی زن و مرد در ارث»، «کار کردن زن در شب»،«کار کردن زن در محیطهای سخت مثل معدن و..»،«برخورداری از حق افتتاح حساب بانکی» و.. از جمله موارد ارزیابی هستند.
یعنی برای اندازهگیری میزان مشارکت اقتصادی زنان، به جای بررسی علمی عملکرد و شرایط زنان؛ میزان عمل نکردن به قواعد الهی معیار سنجش است.
در همین رتبه بندی آمریکا با نمره ۹۱ در بالای جدول قرار دارد. کشوری که طبق آمار رسمی مرکز کنترل و پیشگیری آمریکا، از هر ۴ زن ۱نفر تجاوز را تجربه و بیش از ۳میلیون زن آمریکایی از تجاوز زوری حامله شدهاند! در صدر و کشور عفیف و مسلمان ایران در قعر جدول قرار دارد.
آری
شاخصها اینچنین پشت واژه علم، ایمانتان را هدف قرار گرفتهاند و این اعداد چیزی جز فریب بزرگ نیستند.
✍سیدامیرحسین حسینی
✅به افرا بپیوندید:
@afra_eco
اقتصاد فرهنگی
فریب بزرگ شاخص! رسانه منحط تجارت فردا به نقل از بانک جهانی، گزارشی را با تیتر «به زیان زنان» درباره
خدا وکیلی این رسانه منحط نیست؟ اصلا از این منحط تر می تونید پیدا کنید؟
هدایت شده از دکتر حمیدرضا مقصودی
📢 سه دهۀ قبل، به یک اردوی دانشجویی در مشهد رفته بودیم.
در قطار که برمیگشتیم، در مباحثات، نقدی به یکی از کتابهای علامه جعفری کردم.
آقایی آنجا بود که هم باسواد بود و هم اخلاقی. من را یواشکی صدا زد و گفت: "فلانی، شما که ایشان را جلوی این دانشجویان نقد میکنی، به سبد چه کسی میریزد؟ به سبد رقیبش، سروش!"
من دیدم چه حرف حکیمانهای زد.
🔰 استاد سیّد محمّدمهدی میرباقری:
"یادم هست سه دهۀ قبل، به یک اردوی دانشجویی در مشهد مقدس رفته بودیم. در قطار که برمیگشتیم، در مباحثات، یک نقدی به یکی از کتابهای علامه جعفری کردم. یک آقایی آنجا بود که هم باسواد بود و هم اخلاقی. من را یواشکی صدا زد و گفت: «فلانی، شما که علامه جعفری را جلوی این دانشجویان نقد میکنی، به سبد چه کسی میریزد؟ در سبد سروش. الآن دو قطب در دانشگاه هست: جریان روشنفکری که لیدرش آقای سروش است و این طرف هم جریان انقلابی که لیدرش آقای محمدتقی جعفری است. او را که نقد کنید، در سبد رقیبش میریزد. اینجا جای نقد آقای جعفری نیست».
من دیدم چه حرف حکیمانهای زد.
ما باید حواسمان جمع باشد که دعواهای بیخود درست نکنیم که نتیجهاش در سبد رقیب بریزد. ما آنهایی که باید جذب کنیم، دفع نکنیم و آنهایی را که باید دفع کنیم بیخودی جذب نکنیم و روی آنها سرمایهگذاری نکنیم."
☑️ @mirbaqeri_ir
سلام . خدا قوت ! من دلم می خواهد بدانم که خدا وکیلی مترجمین گزارش زنان ۲۰۲۳ که در نشریه تجارت فردا کار می کنند به این گزارش اعتقادی دارند ؟ اینها شاخص تحرک را برای زنان ایران صفر گفته اند . باشد حرفشان قبول ولی از فردا اگر سربازی برای زنان ایران اجباری شد چه نظری دارند ؟ شاخص ازدواج صفر .این هم قبول ولی اگر زن متکفل مخارج زندگی آنهم قانونی همانگونه که در غرب است بشود نظرشان چیست ؟ تازه اگر هم خواست طلاق بگیرد در برخی از کشور های قانون است که اموال دو طرف محاسبه می شود و شاید شوهر مهریه بگیرد نه زن ! نظر حضرات چیست ؟ تا وقتی که این جماعت نومن ببعض و نکفر ببعض هستند هیچ گاه این ایراد ها حل نخواهد شد ! الله اعلم
#مخاطبین
♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷
💠 @h_abasifar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
غنینژاد (بزرگ لیبرالهای ایرانی) میگوید من ۹۵ درصد هایک را قبول دارم!
هایک هم یک آگنوستیک بوده!
یعنی اگر از او بپرسید خدا وجود دارد؟ میگوید لاادری!
اگر بپرسید خدا وجود ندارد؟ میگوید لاادری! نمیدانم!
این لاادریگری در پذیرش مکتب اقتصادی اسلام هم وجود دارد!
غنینژاد یا واقعا ذهنش غیر از کمونیسم و کاپیتالیسم را درک نمیکند و به جز این دو نظام باطل نمیتواند نظام دیگری را تصور کند یا نمیخواهد بپذیرد!
در هر صورت اعتراف میکند که نمیداند امام که با کمونیسم و کاپیتالیسم مخالف بود انقلاب را به کدام سمت برد! میگوید: هیچجا!
این تحیر در بهترین حالت از روی جهل نسبت به راه دیگریست که نه شرقی است و نه غربی!
#مناظره_درخشان
#اعترافات_غنینژاد
♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷
💠 @h_abasifar
هدایت شده از دکتر حمیدرضا مقصودی
نظریه بازار ضد عدالت است.
گفتگوی مفصل دکتر سید مهدی زریباف را در این زمینه در لینک ببینید.
☘️کانال تحلیل های اقتصادی دکترحمیدرضا مقصودی
@hamidrezamaghsoodi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اگر مقام معظم رهبری نبودند موتور تفکر اسلامی در ایران خاموش میشد...
♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷
💠 @h_abasifar
هدایت شده از افرا (اقتصاد فردای روشن ایران)
تحریف تاریخ در روز روشن!
معتقدند آرای ۹۷درصدی موافقت با اصول اقتصادی توسط خبرگان قانون اساسی که عمدتا فقهای برجسته اسلام شناس بودند و از اساس در تمام مشروح مذاکرات تاکید بر کمونیستی و کاپیتالیستی نبودن اصول و تایید انطباق بر اسلامی بودن اصول داشتند، همه جاسوس و کمونیستند..
پیگیری قضایی این اتهام قطعا برای روشن شدن حقیقت مهم خواهد بود.
✍سیدامیرحسین حسینی
✅به افرا بپیوندید:
@afra_eco
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
برای بسیاری از دوستان سوال شده بود که این نقل قولها از امام چه ربطی به اقتصاد دارد؟
و چرا پرفسور درخشان در مقابل کاپیتالیسم و کمونیزم از ادبیات مبارزه استفاده کردند؟
در پاسخ چند نکته را ذکر میکنم:
۱. لیبرالیسم و انقلاب: همانطور که دکتر غنینژاد اعتراف کرد لیبرالیسم و انقلاب با هم در تعارضند. پس طبیعی است که لیبرالیسم نتیجه انقلاب نباشد. نمیشود دیگران جان بدهند و لیبرالها نان ببرند!
اما انقلاب اسلامی ایران بخشی از یک مبارزه بلندمدت است. مبارزهای که از سال ۴۲ بلکه از زمان شیخ فضلالله آغاز شد و در ادامه مبارزه اولیاء خدا در طول تاریخ است.
۲. مبارزه با ظلم
مکتبهای مادی شرق و غرب منطقشان کسب منفعت مادی است و اختلافهایشان نهایتا بر سر اندازه و میزان مالکیت و چگونگی غارت و چپاول مستضعفین است. یکجا از طریق دیکتاتوری دولتی است و جای دیگر از راه دیکتاتوری و حاکمیت شرکتها!
ابرقدرتها و ابرثروتها در نهایت دست در دست هم میدهند و حقوق محرومین و مستضعفین را پایمال میکنند. از این روست که امام خمینی در مقابل این دو مکتب مادی چهارچوب جدیدی را بنا میدهند که آن را اینگونه معرفی میکنند:
ما خود چارچوب جدیدی ساختهایم که در آن عدل را ملاک دفاع و ظلم را ملاک حمله گرفتهایم. از هر عادلی دفاع میکنیم و بر هر ظالمی میتازیم، حال شما اسمش را هرچه میخواهید بگذارید.
♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷
💠 @h_abasifar
بسمهتعالی
آقای رئیسی
سلام علیکم
تا وقتی رسانهها و فرهنگ را رها کردهاید! مهار اقتصاد در دستتان نخواهد آمد! مهار تورم به طریق اولی!
و من الله توفیق
#رسانه_منحط
#دنیای_اقتصاد
#تجارت_فردا
♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷
💠 @h_abasifar
زنان مستأجر در انگلیس به دلیل افزایش هزینه ها مجبور به ارائه خدمات جنسی به صاحب خانه ها شدهاند! ولی اینا دروغه! من خودم شنیدم هر کی بره اونجا اول یه خونه ۲۵۰ متری حیاط دار بهش هدیه میدن!
#زن_زندگی_آزادی 😊
اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷
💠 @h_abasifar
هدایت شده از دکتر حمیدرضا مقصودی
به صراحت، قانون اساسی جمهوری اسلامی را میراث اولیانوفسکی می خوانند.
آیا شورای نگهبان قانون اساسی، تکلیف نگهبانی خود را در مقابل این جیره خواران سرمایه داری به درستی انجام می دهد؟
آیا دوستان حزب اللهی، مشت باز شده این سرمایه سالاران را می بینند؟
☘️کانال تحلیل های اقتصادی دکترحمیدرضا مقصودی
@hamidrezamaghsoodi
#مخاطبین
اونایی که بحث اولیانوفسکی رو پیش میکشن اصن اقتصاد تعاونی نمیفهمن
اصن بحث سر حضور یا عدم حضور دولت در اقتصاد نیست
بحث سر حضور مردم تو روند اقتصادیه
مسئله مسئله ی کمونیسم یا ليبراليسم نیست مسئله ی اقامه ی قسط توسط مردمه
نمیدونم اینا دنبال چی هستن خداوکیلی
اصن حالیشون نمیشه
انگار تو یه دو قطبی گیر افتادن بندگان خدا که یا سرمایه داری یا سوسیالیسم
خدایشان رحمت کند...
♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷
💠 @h_abasifar
شهید بهشتی سال ۵۸ تحت تاثیر کتابی که سال ۵۹ منتشر شده قانون اساسی جمهوری اسلامی را بر اساس اندیشههای کمونیستی نوشت در حالی که سال ۵۳ کتاب بانکداری، ربا و قوانین مالی اسلام را نوشته بود!
♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷
💠 @h_abasifarr
شهید بهشتی چهل سال پیش از نظر #عده_ای_از_خدا_بی_خبر، فئودال و طرفدار سرمایهداری بود!
امروز هم #عده_ای_از_خدا_بی_خبر او را طرفدار کمونیسم میخوانند!
چون هر دوگروه با یک چیز بهشتی مخالفند: با اسلام بهشتی. با اسلام امام. با اسلام ناب.
♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷
💠 @h_abasifar
هدایت شده از قلم اقتصادی
🌱 به نام حق
❇️ امام و اقتصاد (5)
امام خمینی رحمتاللهعلیه:
«به عهده علمای اسلام و محققین و کارشناسان اسلامی است که برای جایگزین کردن سیستم ناصحیح اقتصاد حاکم بر جهان اسلام، طرحها و برنامههای سازنده و دربرگیرنده منافع محرومین و پابرهنهها را ارائه دهند و جهان مستضعفین و مسلمین را از تنگنا و فقر معیشت به درآورند.
البته پیاده کردن مقاصد اسلام در جهان و خصوصاً برنامههای اقتصادی آن و مقابله با اقتصاد بیمار سرمایه داری غرب و اشتراکی شرق، بدون حاکمیت همه جانبه اسلام میسر نیست و ریشه کن شدن آثار سوء و مخرب آن، چه بسا بعد از استقرار نظام عدل و حکومت اسلامی همچون جمهوری اسلامی ایران نیازمند به زمان باشد، ولی ارائه طرحها و اصولًا تبیین جهتگیری اقتصاد اسلام در راستای حفظ منافع محرومین و گسترش مشارکت عمومی آنان و مبارزه اسلام با زراندوزان، بزرگترین هدیه و بشارت آزادی انسان از اسارت فقر و تهیدستی به شمار میرود و بیان این حقیقت که صاحبان مال و منال در حکومت اسلام هیچ امتیاز و برتریای از این جهت بر فقرا ندارند و ابداً اولویتی به آنان تعلق نخواهد گرفت، مسلّم راه شکوفایی و پرورش استعدادهای خفته و سرکوبشده پابرهنگان را فراهم میکند.
و تذکر این مطلب که ثروتمندان هرگز به خاطر تمکن مالی خود نباید در حکومت و حکمرانان و اداره کنندگان کشور اسلامی نفوذ کنند و مال و ثروت خود را به بهانه فخرفروشی و مباهات قرار بدهند و به فقرا و مستمندان و زحمتکشان، افکار و خواستههای خود را تحمیل کنند»
📚صحیفه امام خمینی » جلد 20» صفحه 347-311
✍️ سیدجواد میرزازاده
✅ @ghalam14
وقتی در سطح #نظریه_عدالت بحث نکنیم مجبوریم در بین نظریات ظلم یکی را انتخاب کنیم! #نه_شرقی_نه_غربی فقط یک شعار سیاسی نبود! تجلی این شعار در اقتصاد میشود اقتصاد جمهوری اسلامی. لیبرالها با #استقلال ایران مخالفند.
♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷
💠 @h_abasifar
یکی طلا میفروشد که تولید کند و ریال تقویت شود
یکی دعوت میکند به سفتهبازی و خرید و فروش طلا!
اولی خودش طلاست!
دومی ارزشش کمتر از خاک زیرپایِ این مادر...
#اقتصاد_ماه
#من_ریال_را_دوست_دارم
♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷
💠 @h_abasifar
تا وقتی چهارچوب تحلیلی بر مبنای نظریه عدالت اسلامِ انقلابی نداشته باشید بر سر هر موضوع اقتصادی به جان هم میافتید.
از حذف ارز ترجیحی گرفته تا واردات خودرو و وزارت بازرگانی و حذف یارانه و حداقل دستمزد و نقدینگی و ...
وقتی با سیستم طرفید با شناخت قطعات سیستمشناس نمیشوید!
♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷
💠 @h_abasifar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اغراق نیست اگر بگوئیم درخشانترین اعترافی که در تاریخ علم ثبت شده است همین اعتراف است.
هیچ اندیشمند و هیچ صاحب فکری مخالفت با عدالت را فریاد نمیزند. زیرا عدالت ارزش ذاتی دارد و کسی که آن را نفی کند خودش را نفی کرده است. حتی بزرگترین ظالمان تاریخ هم نگفتند ما برخلاف عدالت عمل کردهایم که اگر میگفتند خود را محکوم کرده بودند.
اما غنینژاد این اعتراف را بر زبان میآورد!
پرفسور درخشان باورش نمیشود!
دومرتبه از او میپرسد!
پاسخ غنینژاد ناامیدکننده است!
عدالت اجتماعی آنگونه که مقام معظم رهبری میفرمایند:
"بعضی از آرمانها، آرمانهای کلان نظام جمهوری اسلامیاند... آرمانهای اساسی هستند... مثل تشکیل جامعهی اسلامی یا استقرار عدالت اجتماعی..."
نه تنها هدف و آرمان انقلاب ماست بلکه هدف و آرمان همهی اولیاء خدا و هدف خداوند متعال از ارسال رسل و وحی و نبوت بوده است: لیقومالناس بالقسط
و آن هدفی است که ظهور حضرت حجت ارواحنافداه با آن توصیف میشود: یملا الله به الارض قسطا و عدلا کما ملت ظلما و جورا...
#مناظره_درخشان
#اعترافات_غنینژاد
♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷
💠 @h_abasifar
🔆 یه جوری بگو نفهمم!
🔹آدمهای سطحی دو دستهاند:
یا دوست دارند آنقدر مفاهیم سادهسازی شوند که به راحتی فریب بخورند!
یا آنقدر پیچیده بیان شوند که متوجه نشوند فریب میخورند!
🔸اندیشمندان علوم اجتماعی اینگونهاند:
یا آنقدر مساله را سادهسازی میکنند که پیچیدگیهای یک پدیده اجتماعی نادیده گرفته میشود و هیچ ارتباطی بین نظریات اینان و آن پدیده وجود ندارد و البته مخاطب عوام به راحتی میفهمد اما راحتتر فریب میخورد.
یا یک مفهوم را پشت لایههای مختلف پنهان میکنند تا مردم اساسا به آن توجه نکنند و در ادامه با یک زبان سخت (مثل زبان ریاضی) مواجه شوند که ترجیحشان این باشد که نفهمند و بپذیرند.
📌مثال برای مورد اول:
مفهوم برابری!
برابری را با یک مثال توضیح میدهند. اگر دو کارگر در یک کارگاهِ تولیدِ میز کار کنند و یک نفر ۱ میز تولید کند و دیگری ۵ میز آیا باید به آنها دستمزد برابر بدهیم؟ مردم در جواب بدون اینکه سوالی بپرسند میگویند خیر. بعد همه با هم نتیجه میگیرند برابری یک ایده کمونیستی و غلط است و اساسا عدالت با برابری در تضاد است!!!
در صورتی که مساله برابری یکی از پیچیدهترین مفاهیم در علوم اجتماعی است.
📌مثال برای مورد دوم:
"خلق پول خصوصی"
مردم میگویند چرا فلانی "حق" خلق پول دارد و من ندارم؟ چرا بانک خصوصی میتواند مثل دولت خلق پول کند اما من نمیتوانم؟
دو ساعت مقاله و نمودار و ... نشانت میدهد که نخیر! در مطالعاتی که انجام شده در کشورهای فلان و در تاریخ فلان و ...خلق پول خصوصی باعث افزایش بهرهوری و رشد و توسعه و لطافت پوست مردم فلان جا شده! (اینجا را ببینید)
آنجاست که مردم بیخیال همهی استدلالها میشوند و میگویند: حتما راست میگوید!
نکته ماجرا اینجاست که حرف آخر را اگر اول میزد مردم نمیپذیرفتند.
آخرش میگوید: ابر میبارد! بانک خصوصی خلق پول میکند!
ولی اگر به مردم بگویید خلق پول خصوصی یعنی صاحبان بانکها به خودشان وام میدهند مردم تازه دوزاریشان میافتد!
💡در مناظره پرفسور درخشان و دکتر غنینژاد، استاد درخشان سطح مباحث اقتصادی را در عین عمیق بودن برای مخاطب عام قابل فهم کردند.
همهی ماجرا آنجا بود که جملات امام و رهبری خوانده شد که "ما باید به دنبال تامین منافع مستضعفین باشیم" اما غنینژاد گفت این حرف علمی نیست!
درحقیقت شان رهبرانِ دو جریان فکری، این نیست که راجع به نقدینگی و تورم و... بحث کنند و نمودار به رخ هم بکشند و طبیعی بود که در این لایه مبنایی گفتگو کنند.
♨️ اما خب مخاطب دوست دارد فریب بخورد! دوست دارد آنکس که جلوی دوربین نشسته است با خودش فرق کند. دوست ندارد باور کند پای حرف کسی نشسته که سطح فهمش پایینتر از اوست.
اما پرفسور درخشان کاری کرد که بعد از این مناظره همه گفتند این اقتصاددان اقتصاددان که میگفتید همین بود؟!
هیچکدامشان اندازه خودمان نمیفهمند!
این علم اقتصاد چیزی جز فریب نیست!
✅ یعنی همان کتاب "فریب بزرگ" که امیدوارم اهل علم و تفکر حتما بخوانند.
♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷
💠 @h_abasifar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
برادر گرامی
جناب آقای دکتر خاندوزی
سلام علیکم
اگر شما به مساله عدالت اجتماعی اعتقادی اینگونه دارید که فرمودید، آنگاه قدم اول برای رسیدن به عدالت اجتماعی چیزی نخواهد بود به جز تصفیه بدنه کارشناسی وزارت تحتالامرتان از غنینژادها، لیبرالها و #بچه_های_شیکاگو!
وگرنه تمام زحماتتان بر باد است!
و من الله توفیق و علیه التکلان
#مناظره_درخشان
#اعترافات_غنینژاد
♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷
💠 @h_abasifar
هدایت شده از محمدجواد توکلی- یادداشتهای اقتصادی
⁉️ جدال احسن در پی اقتصاد اسلامی
❇️ بعد از مناظره دکتر #غنی_نژاد و #درخشان فضای نقد و نظر گسترده ای بین موافقان و مخالفان آن شکل گرفته است. این تحلیل ها گاهی به #جدال غیراحسن بدل شده است.
❎ برخی مخالفان اقتصاد اسلامی، آن را سوسیالیستی یا مارکسیستی قلمداد کرده و ادعاهای دکتر غنی نژاد مبنی بر سوسیالیستی بودن قانون اساسی را تکرار میکنند،برخی همچون آقای علوی بروجردی هم به شکلی متناقض اقتصاد اسلامی را رد می کنند ولی در نهایت تجویزهای اقتصاد سرمایه داری را مورد تأیید عقلا و اسلام میدانند.
✅ برخی موافقان هم این دو استاد را متهم به نفهمیدن اقتصاد اسلامی و اقتصاد لیبرالی میکنند. در مقابل برداشت خودشان را به عنوان اقتصاد اسلامی ارائه میکنند، از طرفداران پول طلا گرفته، تا طرفداران اقتصاد مردمی و حذف خلق پول و مانند آن.
✳️ این فضای گفتمانی خوب است، اگر به حاشیه نرود و ما را دچار مطلق گرایی نکند، در فضای اقتصاد اسلامی نیز باید تکثر اندیشهها و نظریهها را پذیرفت، همانطور که نظریه مشارکت در سود و زبان دکتر میرآخور بخشی از اقتصاد اسلامی است، نظریه بانکداری تجاری مرحوم موسویان، الگوی تفکیک دکتر صمصامی و دیدگاه ضد خلق پول دکتر بخشی و مکتب اصفهان بخشی از ادبیات اقتصاد اسلامی است.
❇️ در فضای تاریخ اندیشه اقتصادی ، غربی ها متفکران شأن را تمجید می کنند نه تحقیر, نویسندگان سعی میکنند یک واو در کلمات آدام اسمیت پیدا کنند و نظریه خودشان را موافق ایشان جلوه دهند، ولی ما خودزنی میکنیم و دستاوردهای بزرگانی همچون شهید صدر، شهید بهشتی و دکتر درخشان را زیر سوال می بریم.
✍️ توکلی https://eitaa.com/eqmoq2