eitaa logo
حامد فلاحتی
1.2هزار دنبال‌کننده
5.6هزار عکس
3.7هزار ویدیو
221 فایل
✅ دانش آموخته سطح 4 حوزه علمیه ✅ مدرس حوزه علمیه ✅ پژوهشگر معارف اسلامی 👈 انقلاب نوشته های مهم 👈 حوادث سیاسی، اجتماعی، فرهنگی 👈 اطلاع رسانی 👈 فایل های درسی و مطالعاتی 👈 سلسله مباحث هویت طلبگی 👈 ترویج مطالعه فلسفه ارتباط با مدیر: @HamedFalahati
مشاهده در ایتا
دانلود
✍ درباره کانالی که مسدود شد! کانال آقای «مهدی نصیری» در «ایتا» که چیزی حدود 1,200 عضو داشت و علاوه‌بر این‌که گاهی یادداشت‌هایی از خودش منتشر می‌کرد، اما عمدتاً و خصوصاً در یک‌سال اخیر، به بازنشر مطالب انتقادیِ جریان اپوزسیون و مخالف نظام می‌پرداخت و روزبه‌روز هم تعداد و تندیِ انتقاداتی که بازنشر می‌داد، بیش‌تر می‌شد که بعضاً حاوی مطالب و اتهامات غیرمستند نسبت به مسئولین نظام بود. فارغ از این‌ها، جالب این‌است که آقای نصیری، طوری از بستن کانالش در ایتا می‌گوید و می‌نویسد که گویی یک‌میلیون‌نفر دنبال‌کننده یا حتی یک‌دهم این‌مقدار دنبال‌کننده داشته است! طبیعی است که نقدهایی نسبت به قوانین ایتا وجود دارد و امیدواریم برخی قوانین آن که با ملاحظه تأمین رضایت عمده کاربران این پیام‌رسان (یعنی قشر انقلابی) نوشته و مورد اجرا و إعمال قرار می‌گیرد، اندکی تعدیل شوند، تا امکان تحمل و پذیرش عمدهٔ گروه‌های مردم، در این پیام‌رسان موفق ایرانی فراهم گردد تا صرفاً پاتوق مجاهدان انقلابی نباشد و همه صداها با احترام شنیده شوند. اما آقای نصیری! برادر من! در فقره اخیر، عکس کاملاً لختِ یک خانم را منتشر کردید و انتظار دارید که ایتا، کانال‌تان را محدود نکند. آقای نصیری! بگذارید یک آماری به شما بدهم: 30 حساب بنده در کلاب‌هاوس و 4 حساب دیگرم در اینستاگرام را بعضاً به‌دلایل واهی و بی‌ربط، به‌راحتی مسدود کرده‌اند و متأسفانه علی‌رغم پیگیری‌های صورت‌گرفته، اما از سوی آن پلتفرم‌ها، پاسخی دریافت نکردم و آن حساب‌های پُربازدیدم را یکی‌پس‌از دیگری، از دست داده‌ام. خلاصه اینکه درست است پیام‌رسان ایتا هم مثل همه پیام‌رسان‌های خارجی و داخلی، درصورت نقض قوانین آن و بی‌توجهی به تذکرات، حساب‌های خاطی را محدود می‌کند، اما لابد می‌دانید که به‌راحتی و با دادن یک تعهد ساده مبنی بر رعایت قوانین آن، می‌توانید کانال‌تان را از مسدودیت، خارج سازید و به فعالیت‌تان بر مدار قانون، ادامه دهید. به‌هر حال به‌نظر می‌رسد که پیام‌رسان ایتا، در تنظیم و اجرای قوانین خود باید به‌گونه‌ای عمل و اجرا کند تا این تلقّی حاصل نشود که «ایتا، جایی و فضایی است یک‌طرفه و برای جریانی مشخص»؛ چون روشن‌است که پلتفرم یک‌طرفه، مورد استقبال عموم مردم قرار نخواهد گرفت و رشد نمی‌کند. امیدوارم از فرصتی که اکنون ایجاد شده و همچنین از استقبال روزافزون مردم استفاده شود. دوستان انقلابی ایتا هم لطفاً اندکی تحمل‌شان را ارتقاء بخشند تا شاهد حضور و فعالیت حداکثری مردم و گروه‌های مختلف در ایتا باشیم. تأکید می‌شود: اگر برخی دوستان همچنان مایلند که هیچ‌گونه انتقادی، حتی محترمانه، نسبت به نظام و یا دولت در ایتا صورت نگیرد، بدانند که قطعاً ایتا را نمی‌توان به پلتفرم عمومی تبدیل کرد. مجدداً از همه تقاضا دارم که با حفظ خطوط قرمز و افزایش آستانهٔ تحمل‌مان فضا را جهت حضور حداکثری مردم در این پلتفرم داخلی باز کنیم، بلکه از پلتفرم خارجی دور شوند؛ وگرنه با روال قبلی، آش همان خواهد بود و کاسه هم همان. یاعلی✋ 📝شیخ فرهاد فتحی 🆔 @h_falahati
لکنت زبان دیروز از مرکز مدیریت حوزه‌ی خراسان تماس گرفتند. سفر «آقای سخنگو» بعد از کلی دانشگاه، به حوزه رسیده‌بود. قرار بود بنده به‌عنوان یکی از پرسشگران، سوال مدنظرم را از «آقای سخنگو» بپرسم. زمان مناسبی بود تا دغدغه‌ی مهمی که این روزها بیشتر از همه‌ی روزهای سپری‌شده‌ی «دولت‌مردمی» ذهنم را می‌خراشید، از او بپرسم. جلسه‌ با اینکه روزجمعه بود، با حضور تعداد قابل‌توجهی از اساتید و طلاب خواهر و برادر برگزارشد و بنده اولین پرسش جلسه را با مقدمه‌ای مطرح‌کردم؛ امروز در مواجهه‌ی با دشمن، کسی پیروز میدان است که بتواند در «جنگ‌روایت‌ها» فاتح‌شود. در «جنگ‌روایت‌ها» باید به سلاح «تبیین» مجهزبود؛ یقیناً در صف نخست این جهاد، دولتمردانی‌اند که به برکت انقلاب و لطف مردم، سکاندار کشتی نظام شده‌اند. کسانی‌که بارها برای این مهم، مورد خطاب «امام‌خامنه‌ای» قرارگرفته‌اند. سؤال مهم آن‌است که چرا «دولت مردمی» بعد از گذشت یک‌سال از عمر کوتاه چهارساله‌ی خود، کماکان دچار «لکنت زبان» است؟! چرا بعد از گذشت چندهفته از اغتشاشات اخیر، آقای سخنگو تازه به نمایندگی از دولت در میان اقشار مختلف حاضر می‌شود؟ چرا «دولت مردمی» در جنگ با رسانه‌هایی که در ۴۵ روز گذشته فقط ۳۸ هزار دروغ گفتند، برای رسانه برنامه‌ای ندارد؟! چهار پیشنهاد به «آقای سخنگو» دادم تا به «آقای رئیس‌جمهور» برساند: ۱) الزام وزرا و استانداران و چندهزارمدیرکل دولتی برای حضور مستمر در میان «ولی‌نعمتان» خود یعنی «مردم»؛ ۲) کمک به احیاء اصل هشتم قانون اساسی پیرامون مطالبه‌ی مردم از مسئولان؛ ۳) اقدام متولیان فرهنگ و ورزش و روابط‌عمومی دولت در توجیه و رساندن اخبار شفاف و به‌موقع به سرشناسان عرصه‌ی هنر و ورزش؛ ۴) حمایت از طلاب و روحانیون به‌عنوان سرداران و سربازان توانمند و بی‌مدعا و مظلوم جهاد تبیین با دیدارهای مستمر و رساندن اطلاعات بهنگام به ایشان. «آقای سخنگو» ضمن انتقاد از صداوسیما به‌خاطر پوشش نامناسب و دیرهنگام اخبار دولت، اعتراف‌کرد که دولت رسانه‌ی توانمندی ندارد! ای‌کاش «دولت مردمی» ضمن تعامل قوی‌تر با صداوسیمای انقلابی، از این همه ظرفیت‌های فوق‌العاده‌ی جوانان رسانه‌ای خارج از تهران، بیشتر استفاده‌کند. «آقای سخنگو» اعتراف تلخ دیگری هم کرد: «رئیس‌جمهور هزاران بار! به همه‌ی مدیران برای حضور در میان مردم تأکید کرده‌است!» این کلام ضمن صحه‌گذاشتن به فاصله‌ی عجیب میان ستاد و صف در دولت، این معنا را نیز می‌رساند که دولت، نخواسته یا ندانسته یا نتوانسته به پیوستِ حکمی که خیلی از مدیران برای آن له‌له می‌زنند، بنویسد: «شما شرعاً و قانوناً درصورتی می‌توانی نماینده‌ی دولت بمانی که هفته‌ای یکبار در میان مردم حاضر شوی.» آن‌گاه با نظارت میدانی دولت نسبت به اجرای این پیوست شاهد آن بودیم که مدیران هر هفته با ولی‌نعمتان خودشان دیدارکنند و گزارش اقدامات دهند و متواضعانه پاسخگوی آنان باشند. هنوز سه سال فرصت باقی‌است. پ ن: این دولت در همین زمان اندک با همه‌ی نقص‌هایش، با اختلافی فاحش از تمام دولت‌های بعد از انقلاب بهتر عمل‌کرده‌است. عباس بابایی 🆔 @h_falahati
♨️در دیدار هیئت اعزامی از سوی مقام معظم رهبری و تعدادی از علمای شاخص اهل سنت صورت گرفت 💬رئیس هیئت اعزامی از سوی مقام معظم رهبری: 🔴در ماجراهای اخیر استان، مقام معظم رهبری ناراحت و نگران شدند و دستور بررسی دادند/ 🔴خواسته مقام معظم رهبری بررسی و عمل بر اساس واقعیت‌هاست/ 🔴با مجرمان و عوامل ناامنی مماشات نخواهد شد و کسانی که تحت تاثیر هیجانات قرار گرفته‌اند به زودی آزاد می‌شوند/ 🔴از تلاش‌های نماینده ولی فقیه در استان و پیگیری‌های ایشان تقدیر می‌کنیم/ 🔴علما، معتمدین و سران طوایف منطقه سنجیده عمل کرده و با آرامش مسائل را پیگیری کنند 💬مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی: 🔴در ماجرای چابهار تلاش کردیم جلوی التهابات را گرفته و دستگاه قضایی بی‌طرفانه رسیدگی کند/ 🔴گروهک‌های تروریستی در اتفاقات عیدگاه زاهدان نقشی نداشته‌اند/ 🔴طبق هماهنگی قبلی با نماینده ولی فقیه قصد داشتیم که امروز به دیدار هیئت اعزامی بیاییم اما این موضوع به بیرون درز کرد و فشار بر روی ما زیاد شد 🔶️جمعی از علمای شاخص اهل سنت سیستان و بلوچستان با هیئت اعزامی از سوی مقام معظم رهبری دیدار و به گفتگو پرداختند. پایگاه اطلاع 💬پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر نماینده ولی‌فقیه در پیام‌رسان ایتا 🆔 @h_falahati
💠 همه هستی در تصرف آزادی انسان 🔰 اسلام با تمدن‌های جدید غربی که برای آزادی هیچ مرزی جز آزادی‌های دیگران قائل نیست، تفاوت دارد. اسلام قبل از هرچیز به آزادی رفتار عملی فرد از بندگی شهوات و بت‌ها اهتمام دارد و از آن پس به انسان اجازه می‌دهد تا جایی که از حدود قوانین الهی خارج نشده، هرگونه می‌خواهد رفتار کند. 🔰 قرآن مجید می‌فرماید: «خَلَقَ لَكُم مَّا فِي الأَرْضِ جَمِيعاً» (همه آنچه را در زمين است براى شما آفريد). (بقره: ۲۹) «وَسَخَّرَ لَكُم مَا فِي السَّمَاوَاتِ وَمَا فِي الْأَرْضِ جَمِيعًا مِنْهُ» (و همۀ آنچه را در آسمان‌هاست و آنچه را در زمين است از سوى خود براى شما مسخّر و رام كرد). (جاثیه: ۱۳) 🔰 قرآن با این آموزه همۀ هستی را تحت تصرف انسان و آزادی او قرار می‌دهد، اما این آزادی، محدود به مرزهایی است که آن را با آزادی درونی از بندگی شهوت‌ها و آزادی بیرونی از پرستش بت‌ها، هماهنگ می‌سازد. 🔰 اما آزادی عمل در پرستش شهوات و چسبیدن به زمین و مفاهیم زمینی و رها کردن آزادی حقیقی انسانی یا آزادی عملی در پرستش بت‌های بشری، نزدیکی جستن به آنها، حرکت به‌دنبال منافع آنها و دست برداشتن از رسالت بزرگ و حقیقی انسان در زندگی، چیزی است که اسلام هرگز اجازه نمی‌دهد؛ زیرا از سویی این کار نابود کردن عمیق‌ترین معانی آزادی انسانی است و از سوی دیگر اسلام آزادی را نه به‌معنای فراهم‌ کردن میدانی برای کشش‌های حیوانی در وجود انسان، بلکه جزئی از برنامۀ فکری و روحی کاملی می‌داند که انسانیت باید بر اساس آن بنیان بگیرد. 📚 کتاب آموزه‌های وحی، صفحه ۸۴ 🆔 @h_falahati
رادیکال های اصلاح طلب برای خاموش نشدن اغتشاشات به میدان آمده اند! از عمر چهل و سه ساله انقلاب بیش از سی وشش سالش نصیب این حضرات بوده است کشور وارد چاله های عمیق شده است بخاطر عملکرد فاجعه بارشان حال راه حل برای برون رفت می دهند! در این ایام هم هیچ کس متعرض فعالیت‌های ساختارشکنانه و گستاخی های این جماعت نشد! 🆔 @h_falahati
👓 تالبوت بدتر بود یا زاکربرگ؟! 🔹 یکی از اتفاقات بسیار مهم و دارای ابعاد وسیع در تاریخ ایران، ماجرای تحریم و لغو قرارداد رژی بود؛ قراردادی که طی آن ۵۰سال انحصار در اختیار تالبوت انگلیسی قرار می‌گرفت. و در این صورت اصلی مردم که استعمال دخانیات بود وابستگی شدیدی به انگلیس پیدا می‌کرد! و وابستگی اقتصادی هم در پی آن تشدید می‌شد و انگلیس هم‌ سود مالی سرشاری عایدش می‌شد. ❗️ از همین رو میرزای بزرگ‌ با علم به اینکه ممکن است ایرانی‌های بسیاری بیکار بشوند(چه مغازه داران، چه مزرعه داران، چه کارگران...) اما مصلحت عمومی جامعه را در نظر گرفت و حکم شرعی لغو قرارداد را صادر کرد! 🔹 با یک مقایسه ساده می‌توان فهمید که خطر شبکه اینستاگرام و مالکش زاکربرگ، به مراتب از خطر تالبوت و تنباکو بیشتر بوده و این‌ شبکه تمام‌ ابعاد امنیتی و اقتصادی و فرهنگی ایران را نشانه گرفته است! از حذف تمام کانالهای به نفع ایران، تا ترویج عجیب خشونت، آموزشهای جنگ شهری، رذالتهای فرهنگی، خرید و فروش اسلحه و... و این‌در شرایطی است که بعضی افراد روزانه ۶ساعت در این شبکه تروریستی زمان می‌گذرانند و اصلی شان چرخیدن در این شبکه است! نمایندگان محترم باید مسئله شان این باشد که بستن که مسلّم است، چه کنیم‌کسب و کارها کمتر ضرر کنند یا چه کنیم که مردم ساده تر به شبکه‌های بومی کوچ کنند، یا چه کنیم که فیلتر شکن‌ هم نتواند اینستا را باز کند! متاسفانه زمزمه‌های شومی از مجلس به گوش می‌رسد که قرار است دوباره در این فاضلاب باز شود! حوزه توییت! 🆔 @h_falahati
حامد فلاحتی
👓 تالبوت بدتر بود یا زاکربرگ؟! 🔹 یکی از اتفاقات بسیار مهم و دارای ابعاد وسیع در تاریخ ایران، ماجرای
جناب رئیسی مجلس!! وظیفه شما طبق وعده شفافیت و عدالت و نظارت های دقیقتر است سمت مطالبات کاذب اصلاح طلبان غش نکنید برای شما تولید رای نخواهد شد! 🆔 @h_falahati
⭕️ مضیقه ارزی داریم اما میلیاردها دلار زیر تشک مردم است 👤 احمد کریمی اصفهانی،‌ دبیرکل انجمن های اسلامی اصناف و بازار: 🔹(درباره نوسان قیمت ارز و وضعیت اقتصادی پیش روی) گاهی به صورتی شایعه پراکنی می شود که خود آن شایعه می تواند روی اصل موضوع اثر بگذارد. مسئله ارز در ایران مبنای آنچنانی ندارد. هم اکنون مشکل اصلی سختی نقل و انتقال ارز است. 🔹بیگانگان از سال 98 تصمیم گرفتند در حوزه تحریم ها طوری با ایران رفتار کنند که کشور ما در مضیقه ارزی قرار بگیرد چون این وضعیت به گرانی کالا در ایران دامن خواهد زد و گرانی نیز به نارضایتی مردم می انجامد. بر اثر نارضایتی مردم نیز تمرکز دولت برای پیگیری صحیح و شایسته مسائل با چالش جدی مواجه می شود. (با اشاره به حوادث اخیر) کسانی که در اغتشاشات بودند، مقصر اصلی را شناسایی نمی کردند. وقتی کشور با محدودیت فروش نفت و نقل و انتقال ارز مواجه است و نمی توانیم اقلام صادراتی مان را مطلوبی به بازار جهانی برسانیم، طبیعتا کمبود ارز پیدا می کنیم که یکی از دلایل گرانی محسوب می شود. 🔹همان عوامل اغتشاشات شایعه می کنند که ارز به 40 هزار تومان و بالاتر خواهد رسید، متأسفانه یک عده ساده لوح هم در کشور ارز را به عنوان یک کالا خریداری می کنند به این امید که قیمتش بالاتر برود. جالب آنکه این افراد تجربه لازم را نیز ندارد و بلافاصله وقتی قیمت ارز نزولی می شود، ارزهای خود را حتی با ضرر سریع می فروشند. 🔹افراد عادی نباید دلار را به عنوان یک کالا نگاه کنند، به این معنا که وقتی پول دارند برای خرید ارز اقدام کنند. به نظر می رسد بر اثر تحمیل استکبار، زیر تشک ها و تاقچه های خانه های مردم میلیاردها دلار امروز ارز وجود دارد. 🔹(با اشاره به فواید همکاری مردم با دولت برای کنترل قیمت ارز) یک زمان دولت ترکیه اعلام کرد مردم طلاهای شان را برای کمک به بازار عرضه کنند، مردم ترکیه این کار را کردند و همین مسئله آرامشی به بازار داد. امروز نخریدن ارز کمک بزرگی به ایجاد آرامش در بازار خواهد کرد. 🔹در کنار کمک مردم، راه حل اساسی برای حل مشکل نوسان قیمت ارز، عادی سازی صادرات است تا ارز کافی در اختیار دولت قرار گیرد و بتواند به تمام تقاضاها برای خرید ارز پاسخ دهد. در آن صورت قیمت ارز در بازار پایین خواهد آمد. نامه نیوز 🖋این مسائل حاکی از آن است که دشمن رفتارشناسی دقیقی از مردم و دولت دارد و مردم هم تا تبعیت و همکاری کامل بعنوان یک جامعه خیلی فاصله دارند!! 🆔 @h_falahati
📷 فرانسه رسما وارد جنگ رسانه‌ای با ایران شد 🔺 مجله فرانسوی Franc-Tireur با انتشار کاریکاتوری توهین‌آمیز، اهداف غرب را در رابطه با سوزاندن عمامه شیعیان و پایان‌دادن به آن، به‌طور کامل اشاره می‌کند. این نشان می‌دهد غرب و صهیونیست برای کنترل شرق، بزرگ‌ترین مانع خود در برابر سلطه امپریالیسم و استعمار نوین و صهیون را، مرجعیت شیعه و روحانیت می‌داند. 🖋 فرانسه قبلا در توهین به پیامبر ص پیشتاز بود حالا از روحانیت دوباره شروع کرده است و به منزله نوک قله مبارزه استکباری نقش خود را ایفا می کند. 🆔 @h_falahati
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
صحبت‌های مادر شهید خطاب به ملی‌پوشان فوتبال 🔹مادر شهیدی که پیراهن شماره ۷ تیم ملی را هدیه گرفته بود، در گفت‌وگویی کوتاه خطاب به شاگردان کی‌روش گفت: من این لباس قشنگ شما که می‌خواهید با آن آبرو کسب کنید را روی کفنم می‌گذارم تا با خودم ببرم. 🔹ما در ایران یک خانواده بزرگیم و در داخل کمبودهایی هم داریم اما به من قول بدهید همانطور که زیبا بازی می‌کنید حرف‌های داخل خانواده را به بیرون نبرید. @TasnimNews 🖋احسنت به این بانو همه چیز را گفت! 🆔 @h_falahati
امروز خاتمی پس از سالها خیانت خنجر آخته خود را در نیام کرد و حرف پرمعنایی زد! نه ممکن است نه مطلوب! وی باید پس از این سالها به خود، تاریخ و مردمی که گمراه کرده است پاسخگوی خیانت ٨٨ باشد. او در فرازی دیگه خود را بعنوان دلسوز!! نظام جا زد و بیان کرد که سالهاست از خوداصلاحی سخن می گوید ولی گوش شنوایی وجود ندارد؟ انگار نه انگار که وضعیت امروز کشور و نارضایتی های معیشتی مردم محصول اوست! این افراد هیچ گاه مسوولیت پذیر نمی شوند و تنها از مسوولیت دیگران می گویند! ضربت علیهم الذلة! 🆔 @h_falahati
سخنرانی علامه 19 دی.mp3
547.8K
دفاع علامه طباطبایی از امام خمینی در ماجرای اهانت روزنامه اطلاعات که به قیام ۱۹ دی قم ختم شد بازنشر به مناسبت سالگرد ارتحال علامه 🔘 روزنه 🆔 @h_falahati
افشای دروغی دیگر از کدیور! ▫️دکتر دینانی: هرگز کلامی در ردّ انقلاب از نشنیدم/ از قول من بی‌خود گفته!  🔻🔻🔻 اشاره 🔘 محسن کدیور _شیخ هتاک و رادیکال، و ضدانقلاب فراری عضو باند منتظری_ چند سالی است تلاش می‌کند با انتساب جمله‌ای مجعول به مرحوم علامه و شرح و بسط دلالت‌هایی ساختگی برای آن، تصویری مخدوش از اندیشه و سیره سیاسی علامه طباطبایی جعل کند. او برای تحقق تخیلات شیطانی خود، دست به جعل روایت‌هایی ساختگی می‌زند و تلاش دارد از زبان افراد مختلف، اکاذیب خود را منتشر سازد. مدتی است دروغ‌های سریالی کدیور در حال افشا شدن است؛ امری که با استقبال طیف‌های مختلف فکری و سیاسی مواجه شده است. در تازه‌ترین دور از تلاش‌های مذبوحانه کدیور برای جعل تاریخ، وی در نشستی مجازی، ضمن تکرار چندباره همان جمله مجعول، سعی کرد که با نقل خاطره‌ای از زبان دکتر غلامحسین ابراهیمی دینانی، بنیادهای فکری "پروژه تاریخ‌سازی" خودش را مستحکم کند. اظهارات اخیر کدیور در کوتاهترین زمان ممکن توسط دینانی _که در کسوت استادی کدیور هم بوده_ شد! ▫️با این مقدمات، متن کامل مصاحبه دکتر دینانی با تسنیم، تقدیم می‌شود؛ *آقای محسن کدیور در سخنرانی مجازی خودشان با عنوان "آقای طباطبایی، انقلاب و نظام" که روز یکشنبه 21 آذر ماه برگزار شد، از قول مرحوم علامه نقل می‌کنند که: در این انقلاب یک شهید واقعی بود که مظلومانه هم شهید شد و آن اسلام بود" به نظر شما که از نزدیک با مرحوم علامه طباطبایی حشر و نشر داشته‌اید؛ صدور چنین جمله‌ای و انتساب آن به علامه با شخصیت و اندیشه ایشان سازگار است؟ من نمی‌توانم استنباط کنم ولی من هرگز چنین جمله‌ای را از آقای طباطبایی نشنیده‌ام. *با توجه به شناختی که از مرحوم علامه دارید چقدر انتساب این جمله به ایشان را صحیح می‌دانید؟ نمی‌دانم. استنباط نمی‌شود کرد. آقای علامه طباطبایی مرد پیچیده‌ای بود؛ خب فیلسوف بود دیگر. بعید می‌دانم چنین حرفی با ایشان سازگار باشد. من از ایشان چنین چیزی نشنیده‌ام. *آقای کدیور در بخش دیگری از صحبت‌های خودش با استناد به گفته‌ای از شما این طور القا می‌کند که گویی این طرفداران مرحوم امام (ره) بودند که باعث شدند جلسات مباحثه مرحوم علامه با پرفسور هانری کربن تعطیل شود. نه؛ آن‌ها طرفداران امام نبودند. آخر این مسأله آن قدر دقیق است که نمی‌شود همین طور بی‌مبنا حرف زد. اجمالاً اینکه کسانی که موجب بر هم خوردن آن جلسات شدند، انقلابی نبودند، آدم‌های کلّه خشک و منجمدی بودند که با کربن مخالفت می‌کردند. هنوز هم مخالف‌اند. آدم منجمد که لازم نیست انقلابی باشد. کسانی که مخالفت کردند هیچ ربطی به انقلابی بودنشان نداشت. *اما آقای کدیور به نقل از شما نتیجه می‌گیرد که آن‌ها انقلابیون طرفدار امام(ره) بود‌ه‌اند. از قول من بی‌خود گفته. عرض کردم که منجمدالفکرها بودند. *این آدم‌های به تعبیر شما منجمدالفکر، بعدها در جریانات انقلاب نقش و سهمی هم پیدا کردند؟ نمی‌دانم. من آن موقع دیگر از قم آمده بودم بیرون اما می‌دانم که در رأس آن‌ها آقای سیداحمد طیبی شبستری بود که کتابی هم در ردّ آقای طباطبایی نوشت. آن‌ها از اساس با فلسفه مخالف بودند. *اما شما استاد آقای کدیور بوده‌اید و ایشان از رساله دکتری خودش با راهنمایی شما دفاع کرده. انتظار طبیعی این است که ایشان در نقل قول‌هایشان از شما قدری محتاط‌تر و دقیق‌تر باشند. بله آقای کدیور شاگرد من بوده اما او حالا موضع سیاسی دارد در حالی که من اصلا نه در سیاست هستم و نه دوست دارم که باشم. از اول هم نبوده‌ام نه در زمان شاه و نه در دوران انقلاب. کار من فلسفه است. *این سیاست‌پرهیزی ناشی از ایده‌های فلسفی شماست؟ نمی‌دانم، شاید. البته فلسفه از فکر انسان جدا نیست ولی شاید اگر من فلسفه هم نمی‌خواندم همین جور بود. *برگردیم به مرحوم علامه، به نظر شما اساساً می‌شود ایشان را در رده مخالفان نظریه ولایت فقیه، امام (ره) و انقلاب اسلامی قرار داد؟ استنباط از من نخواهید. من هرگز کلامی در ردّ انقلاب و ولایت فقیه از علامه نشنیده‌ام. اساساً ایشان آدم منزوی‌ای بود و در سیاست ورود نمی‌کرد اما وقتی علما به شاه عبدالعظیم آمدند، ایشان هم همراهشان آمد. *ارتباط شخصی شما با مرحوم علامه تا پایان حیات ایشان تداوم داشت؟ نه! من مدتی که درگیر دریافت دکترایم در تهران بودم، از قم دور شدم بعد هم که دکترایم را گرفتم، دانشگاه مشهد استاد می‌خواست رفتم آنجا امتحان دادم که اول شدم و استادی‌ام در آنجا شروع شد دیگر به کلی ارتباطم با قم و تهران قطع شد حالا هم من دیگر پیرمردم و خیلی چیزها یادم نیست؛ شما هم شرح این چیزها را از من نخواهید. اگر کسی خیلی مشتاق است که از کمّ و کیف این امور مطلع شود باید به آثارم رجوع کند 🔘 روزنه 🆔 @h_falahati
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مسوولین محترم کشور! جناب آقای رییسی جناب آقای قالیباف جناب آقای محسنی اژه‌ای زمان پاسخگویی به این مطالبه رهبری چه وقتی است! بماند که برخی گفته ها حاکی از آن است که رئیس مجلس با وجود اینهمه خیانت و شهید و خسارت دنبال رفع فیلتر اینستاگرام هستند!! 🆔 @h_falahati
🔹 یواش‌تر‌! 🆔 @h_falahati
💥ان شاء الله به کسی برنخورد! تشریفات و تنبلی و ادعا، از عوامل کاهش نشاط علمی حوزه شده! 🎙آیت الله سید احمد حسینی : متأسفانه حوزه های ما از نظر نشاط علمی و انگیزه های کاری علمی مثل قدیم نیست. ان شاء الله به کسی برنخورد، شاید یکی از جهاتش این است که بزرگان ما سبک ساده زیستی قدیمی را از دست داده اند. ما در نجف بودیم و با آقایان ، ، شاهرودی، سید عبدالهادی شیرازی و سید محمود شیرازی رفت و آمد داشته ام؛ اینها یک صدم تشریفاتی که الآن آقایان دارند را نداشتند. الآن دنیای ما مادی است و یک قدری ناخودآگاه اینها تحت تأثیر قرار گرفته اند. دومین دلیل «تنبلی» است. تمام زندگی ما در مقایسه با سابق، تنبلی است و حاضر نیستیم جدیّت داشته باشیم و در درس، تدریس، کارهای فرهنگی و کارهای علمی آن طوری که باید و شاید نیستیم. مثلا یک آقای جوان منزل ما آمده بود و حرف هایی می زد. به او گفتم بینک و بین الله تو امروز چه قدر کار کرده ای؟ گفت یک ساعت و نیم بوده است. گفتم من 90 سال عمر دارم و هر روز هشت ساعت کار می کنم. من نمی خواهم خودم را معرفی کنم، ولی این جدیّت است. من در یک سخنرانی مهم در تهران رسما گفتم. گفتم من متأسفم! الآن آقایانی که می گویند ما طلبه هستیم هر روز چهار ساعت روبروی تلویزیون می نشینند و فوتبال و امثال اینها تماشا می کنند و نیم ساعت هم کار جدی نمی کنند. سومین اشکال این است که مدام بگوییم این لازم نیست، آن وقت می برد، آن اضافه است، این کتاب سخت است و باید برای طلبه کار را راحت کرد، این کلمات را نباید به کار بگیریم. یک مثال برای شما بزنم. من یک وقتی فکر می کردم که چرا در حوزه های قدیم ما کتاب های درسی سخت بود. مثلا شرح الفیه ابن مالک برای سیوطی سخت و برای ابن عقیل راحت است. طلبه های 100 سال و 200 سال پیش عقل نداشتند که این راحت تر است؟! مثلا در فقه ابتدایی، شرح لمعه سخت است و شرایع فقه راحت است. چرا شرایع نمی خواندند؟ یعنی این قدر مثل آقایان امروز عقل نداشتند که این راحت است؟! می خواستند علم ملکه باشد. زحمت بکشد و سعی کند تا یک چیزی را به دست بیاورد؛ این در خاطرش می ماند. الآن یکی از آفات حوزه «امتحان» است. طلبه یک روز چیزی را حفظ کند و امتحان بدهد و بعد هم فراموش کند. یعنی طرح هایی که به عنوان تعیین محدوده درسی اعلام می شود هیچ کدام طلبگی نیست. یک وقت من در مدرسه جدید و دانشگاه هستم و می خواهم برگه ای را [امتحان بدهم] تا اینکه سمتی را پیدا کنم؛ طلبه این طور نیست. لذا ما طلبه به این معنای طلبه نداریم. الآن می گویند 80 هزار یا 90 هزار طلبه در قم هست؛ خروجی آن چه قدر است؟! ضعف است. من خیلی معذرت می خواهم. آقایی به منزل ما آمد که از خویشان ما در مشهد است. پدر خانمش مدرسه ای داشته و آن مدرسه را خراب کرده اند و توسعه داده اند و ساخته اند و بعضی طبقاتش هم تکمیل شده است. این جوان به خانه ما در قم آمد. به من گفت حوزه نباید بی در و پیکر باشد و باید نظم باشد. ما از این حرف ها خیلی شنیده ایم. به او گفتم همین حوزه بی در و پیکر، «خمینی» را ساخت؛ شما در این 40 سال چند «خمینی» درست کرده اید؟! همان حوزه بی در و پیکر چنین شخصیتی را ساخت. من شخصیت های فوق العاده دیگر را کاری ندارم. ولی چون او خودش روح انقلابی داشت با او این طور صحبت کردم. یک چیزی را در آخر اضافه کنم؛ اینکه ما عصر ادعا هستیم و هرکسی ادعایی می کند. چون من خیلی معاشر هستم. آقای شیخ خیلی جوانی که شاید 25 سال سن داشت، پیش من آمد که او را نمی شناختم. گفت من الآن چند سال است طلبه حوزه نجف هستم. گفت من گلستان سعدی و دیوان حافظ را درس خوانده ام و درس داده ام. گفتم خیلی خوب شد که به شما برخورد کردم، چند سؤال برای من گیر است، چون من نه درس خوانده ام و نه درس داده ام. گفتم چرا اول گلستان سعدی می گوید «منّت خدای را عزوجل» و نمی گوید منت خدای را تعالی؟ گفت نمی دانم. گفتم منت ذلت دارد؛ می خواهد بگوید من منت را به کسی می برم که عزیزترین همه است. چند سؤال این طوری از گلستان کردم و بعد گفتم در دیوان حافظ می گوید «اگر آن ترک شیرازی به دست آرد دل ما را/ به خال هندویش بخشم سمرقند و بخارا را» چرا گفته «اگر آن ترک شیرازی» و نگفته آن ترک تبریزی؟ حال اینکه حروف شیرازی با حروف تبریزی یکی است و وزن شعری به هم نمی خورد؛ شیراز ترک ندارد و تبریز دارد. کمی فکر کرد و گفت نمی دانم. گفتم ترک در اصطلاح عرفا به جوانان زیبا و دارای قد رسا می گویند و شیراز هم شهر گل و بلبل است. آن وقت «به خال هندویش بخشم سمرقند و بخارا را» به چه معنا است؟ کمی فکر کرد و گفت نمی دانم. گفتم هندوهای هند یک چیزی مثل خال قرمز بر پیشانی خودشان می کشند و این خیلی خوشگل می شود. گفتم آشیخ برو درس بخوان؛ این حرف های مزخرف چیست؟! کشکول ناب حوزوی 🆔 @h_falahati
📸 جواب مردم به فراخوان اعتصاب سراسری @Farsna 🖋 لایک های معنادار! 😳😄 🆔 @h_falahati
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️فرداد فرحزاد خبرنگار مزدور سعودی اینترنشنال: اگر پول خوب بدهند برای کیهان هم کار می‌کنم، منافع ملی ایران اصلا برایم مهم نیست. 🖋 خبر! صداقت! و باقی قضایا! چیزی به اسم واقعیت و حقیقت در قاموس رسانه نوین وجود ندارد و همان معنای کشک تداعی می شود! 🆔 @h_falahati
درس سیاست! کی‌روش غیرایرانی و غیرمسلمان به معدود و اندک درس سیاست داد! سلیبریتی‌های هنری_ورزشی خودفروخته که جای خود دارد. روزنه 🖋 واقعا از نوع مصاحبه سرمربی فوتبال ایران و سطح آگاهی رسانه ای او خیلی متعجب شدم! گویا مانند فاصله فهم فوتبالیش با امثال دایی، گل‌محمدی و کریمی در رسانه هم همینطور است! او شاید چند ماه دیگر در ایران نباشد ولی معنی منافع را درک می کند! 🆔 @h_falahati
👓 خبر بسیار مهمی که نمی‌گذارند به گوش شما برسد! 🔹 پلیسی که به یک خانم تیر زد و او را کشت، به سرعت دستگیر و در حال محاکمه است! 📌 ۱۶ مهر در قلعه گنج که منطقه محرومی است و دوربینی هم نبوده که این واقعه را ثبت کند، یک پلیس بی‌شرف با اسلحه یک خانم را می‌کشد و بلافاصله در کمترین زمان دستگیر شده و منتظر قصاص است! ✅ اهمیت این خبر از این جهت است که اگر واقعا با اسلحه به طور عمدی کسی را بکشد حتما مجازات خواهد شد ولو هیچ فیلمی بیرون نیاید و ولو هیچ هجمه رسانه ای هم نشود! و خود پلیس هم اعلام می‌کند! یعنی پلیس تحت نظارت است و اگر فیلمی موجود بود مبنی بر اینکه پلیس با سلاح جنگی معترضی را می‌کشد، خود پلیس بارها اعلام کرده نشرش جرم نیست و اصلا فیلم گرفتن از پلیس ایرادی ندارد. حوزه توییت 🆔 @h_falahati
یحیی گلمحمدی به بازیکنان تیم ملی حمله کرده که چرا رفتید دیدار با رییس جمهور؟ اگر جنابعالی خیلی معترضی، به جای غر زدن سر بقیه از سرمربی گری پرسپولیس استعفا بده و بی خیال میلیاردها پولی شو که داری بابت حضور در یکی از تیمهای حکومتی میگیری! مرد این کار نیستی چون منفعت طلبی! امیرحسین ثابتی 🆔 @h_falahati
⭕️ فرق ما و ترکیه ✍مهدی جمشیدی 🔹دولت ترکیه پس از وقوع انفجار تروریستی در استانبول ،توییتر، اینستاگرام، یوتیوب ، فیس‌بوک و تلگرام را فیلتر کرد .طی این انفجار ۶ نفر کشته و ۵۳ نفر زخمی شدند. 🔹 حدود ۶۰ روز است که شرق تا غرب ایران دستخوش تهاجمات پی در پی تروریستی آشوبگران است و صدها نفر از مردم عادی و مدافعان امنیت بدست تروریستها و آشوبگران شهید و مجروح شده اند و دولت ایران تنها واتساپ و اینستاگرام را به صورت موقت فیلتر کرده است. ▪️فرق ما و ترکیه آن است که دولت و پارلمان ترکیه مدافع نظم و امنیت کشورشان هستند اما اولویت مجلس ما دفاع از منافع واتساپ و اینستاگرام شده و رئیس مجلس ما پیگیر رفع فیلتر از این دو پیامرسان مورد نیاز آشوبگران است! ▪️و بماند که دولت ما هم در مواجه با «فضای مجازی ولنگار» ، تعارف و تردید دارد و قوه قضائیه هم در این زمینه وظیفه پیشگیری از وقوع جرم را به فراموشی کامل سپرده و در برابر فضای جرم خیز و مجرم پرور مجازی ، ساکت و تماشاچی است! 🆔 @h_falahati
🔴 هشدار به متولیان فرهنگی کشور در خصوص حکمرانی فضای مجازی و رسانه ای بسم الله الرحمن الرحیم «إِنّما وَلیُّکُمُ اللهُ و رَسولُهُ والَّذینَ ءَامَنوا الَّذینَ یُقِیمُونَ الصَّلوةَ و یُؤتُونَ الزَّکوة و هُم راکِعونَ» این کمترین در دو هشدار پیشین به متولیان فرهنگی و فضای مجازی نشان داد که وضعیت کشور چیست و دشمن به دنبال چه هدفی است. اینک در سومین هشدار، قصد آن است که با تبیین فرایند حکمرانی در غرب و بدیل آن در حکمت اسلامی به ضرورت حکمرانی ولایی اشاره شود‌. غرب پنج مرحله حکمرانی را طی کرد: اول: حکمرانی هرمی با رویکردی مستبدانه و ارباب و رعیتی و اقتدار مطلق و بی قید و شرط که منجر به توزیع ظلم و جور در مردم شد. دوم: حکمرانی بازاری از طریق تفکیک قوا؛ گرچه تقسیم قدرت با این الگوی حکمرانی شکل گرفت؛ اما اختاپوس قدرت‌ها، جایگزین حکمرانی هرمی شد و در واقع اقتدار ظلم و جور توزیع گردید. سوم: حکمرانی حزبی؛ این الگو توانست احزاب متعدد و شفاف را با اساس نامه و مرام نامه و برنامه ریزی های تعریف شده در جامعه تشکیل دهد و مردم با تفکر و اراده به انتخاب حزب محبوب خود اقدام کنند؛ لکن قدرت اقتصادی در مدیریت احزاب، دوباره توزیع ظلم و جور را به شکل دیگری رهبری کرد. چهارم: حکمرانی با رویکرد جامعه مدنی؛ در این الگو، علاوه بر احزاب، تشکل های دیگر و مستقل از دولت مانند ngo ها و سندیکاها شکل گرفت و توزیع قدرت های سیاسی و اقتصادی و فرهنگی و مشارکت مردمی توسعه یافت؛ لکن نقش اختاپوس اقتصادی و سیاسی و فرهنگی در مدیریت تشکلهای مستقل از دولت، نقش مشارکت واقعی مردم را کاهش داد. پنجم: حکمرانی فضای مجازی و رسانه ای؛ این الگو به نوعی بازگشت به حکمرانی هرمی اقتدارگرای ظالمانه است؛ اما با ابزار رسانه و فضای مجازی و هوش مصنوعی که می تواند هم نیازسنجی کند و هم نیازسازی انسانها را به دست گیرد و با مدد هوش مصنوعی به مدیریت هوش طبیعی انسانها بپردازد و آدمیان را چون خیمه شب بازی، مختال فخور سازد و جبر اجتماعی رسانه ای پدید آورد. مردم در این الگو مشارکت دارند و حتا مشارکت حداکثری، اما با میل خود، ظلم و جور و فساد و اسارت را پذیرا می شوند. فرهنگ برهنگی و‌ برده داری مدرن را با تخیل و نسبی گرایی و تناسخ هویتی می پذیرند. بشر امروز گرفتار چنین حکمرانی گردید. این حکمرانی، مسلمان و غیرمسلمان و انقلابی و غیرانقلابی و اصول گرا و اصلاح طلب و رزمنده و شرمنده نمی شناسد و همه را اسیر حکمرانی رسانه ای می کند. حکمرانی مطلوب در اسلام، حکمرانی ولایی است. ولایت یعنی پیوند ناگسستنی ولی با مردم (مولی علیهم) و مردم با یکدیگر و مردم با ولی که از طریق بینش توحیدی، محبت اخوتی، تدبیر تعاونی و تلاش جهادی ممکن خواهد بود. این الگوی حکمرانی، چتر محبت و اخوت و تعاون را بر سر همگان حتا غیر مسلمان می گستراند و مقاصد اصلی خود را عقلانیت و معنویت و عدالت در راستای حیات طیبه می داند. حکمرانی ولایی در حکومت نبوی و علوی و قیام حسنی و حسینی علیهم السلام نمایان و درس آموز است. حکمرانی ولایی در زمانه ما باید با ابزار هوش حکیمانه(نه هوش مصنوعی) و رسانه و فضای مجازی (از زیرساختها و سخت افزار تا مدیریت و برنامه ریزی) همراه باشد. به همین دلیل است که گفته میشود اولویت اول در نظام اسلامی، حکمرانی فضای مجازی و رسانه ای است که البته با حکمرانی رسانه تفاوت دارد. حکمرانی رسانه ای یک‌ رویکرد حاکم بر حکمرانی سیاسی و اقتصادی و فرهنگی و صنعتی و کشاورزی و غیره است. تحقق این ایده نشاید مگر با بر کنار شدن متولیان فرهنگی بی تدبیر و خسته و فرسوده از صدر تا ذیل و جایگزینی مدیران فکور و عالم و معتقد به حکمرانی ولایی و نیز بکارگیری منظومه فکری امامین انقلاب در الگوی حکمرانی ولایی با هوش حکیمانه. امیدوارم حکمرانان و متولیان فرهنگی و فضای مجازی کشور، این هشدار و‌ راهکار را جدی بگیرند و از خواب تخیلی بیدار گردند و شبکه مردمی را در ذیل حکمرانی ولایی تشکیل دهند و مشارکت حداکثری نخبگانی و مردمی را در سیاستگذاری و تنظیم گری و خدمات عمومی و منطقه ای و بین المللی جاری سازند. بی شک، مسئولیت حوزه های علمیه از بقیه سازمانهای فرهنگی در تحقق این رسالت بیشتر خواهد بود. والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته عبدالحسین خسروپناه دزفولی طلبه حوزه علمیه قم ۲۴ آبان ۱۴۰۱ 🆔 @Khosropanah_ir 🆔@h_falahati
📮 ⭕️ حسین درودیان، کارشناس مسائل اقتصادی: 🔹اقتصاددانان،مشکلات کشور را ناشی از آن می‌دانند که سیاستمدار به توصیه‌های آنها گوش نداده. ما هم مثل اغلب دانشجویان اقتصاد سالها فکر میکردیم قضیه به همین سادگی است. تا وقتی بزرگتر شدیم و فهمیدیم اقتصاددانان اساساً پیشنهاد جدیِ شدنیِ کاربردی که سیاستمدار را متقاعد کند نداشته‌اند. 🖋 تقریبا اجماعی است (موافقین و مخالفین) که اقتصاددانان دولت کنونی که عمدتا کارشناسان دولت قبل هستند راهکار معقول، شدنی و راهگشایی برای کشور ندارند!! جناب آقای رئیس جمهور هم در موقعیت خطیری هستند. علی رغم زحمات فراوانی که می کشند و تا همینجا هم بخش زیادی از توفیقات دولت بخاطر شخص ایشان است، اما یک بی برنامه گی و ابهام ناشی از بعضا بی عملی در بخش هایی از دولت مشهود است. یک روز دارو و یک روز ارز و یک روز ارزاق عمومی و یک روز هم مساله دیگری!! روشن است که جدیت ایشان در پیگیری امور دشمن را به لج آورده و دیوانگی اغتشاشات ناشی از همین عصبیت دشمن است لکن ایرادات دولت واضح است باید فکر عاجلی کرد و برخی را از قطار دولت پیاده کرد. حال وضعیت این جمله روشن می شود که در انتخابات بیان شد: بنده توان دارم کارشناسان را بخط کنم!! شاید این جمله عمیق گفته نشده است. 🆔 @h_falahati