.
♻️ مدیر داریم تا مدیر
🔰 حمید رسایی: سال ۹۲ وقتی حسن روحانی انتخاب شد، در یک گفتگوی دونفره در مجلس به ایشان گفتم چون هم لباس هستیم و دلم میسوزد، این نکته را باید به شما بگویم:
شما بعد از کسی رییس جمهور شدید که با همه عیبها و نواقصش سه ویژگی داشت که وجود این ویژگیها در مدیری که ملبس به لباس روحانیت است بیشتر توقع میرود و مردم هم توقع دارند. اگر اینطور نباشید برای ما طلبهها هزینه دارد و گران تمام میشود:
۱. پر کار بودن
۲. مردم دار بودن
۳. ساده زیست بودن
گفتم شناخت من و آنچه دوستان نزدیک شما از خلقیات و زندگی شخصیتان میگویند این است که شما درهر سه ویژگی تفاوت دارید و وای به حال روحانیون که هم لباس شما هستند.
خدا را شکر که این سید محترم با همه اشکالاتی که در دولتش هست و بخشی از آنها طبیعت کار اجرایی و بخشی هم ان شالله برطرف میشود، درکنار اقدامات مثبت و امیدوارکننده، از این سه جهت، برای طلاب و روحانیون آبروداری کرده است.
امیدوارم در ادامه دولتش نیز موفق باشد و امید مردم را بیشتر کند.
پن: تصویر بازدید روحانی و رییسی از منطقه سیلزده
حمید رسایی
🆔 @h_falahati
20.8M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔻ندیدن امراض اجتماعی!
📎 ندیدن بیماریهای اجتماعی، از مصادیق "مخرج مشترک داشتن با دشمن" است.
📎 امربهمعروف و نهیازمنکر، همان "زنجیرۀ تواصی به حقّ" در متن جامعه است، نه عامل گسست و نزاع اجتماعی.
📎 حجاب الزامی، دربردارندۀ "صلاح معنویِ جامعه" است، نه "قطببندیکردن جامعه".
📎 بخشی از اصولگرایان، همان "مفاهیم و ادبیّات دشمن" را در برابر بازسازی انقلابیِ جامعه، تکرار میکنند.
دکتر جمشیدی
🖋امان از فریب اصولگرایی
🆔 @h_falahati
7.34M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
.
💢 لبیک یا حسین (ع) یعنی ...
🔹 سید حسن نصرالله خطاب به آمریکایی ها، از معنای "لبیک یا حسین می گوید:
🔻"ما اینجا خواهیم ماند و ندای ما خواهد ماند که آمریکاییها آن را بفهمند. آمریکاییها نمیدانند لبیک یا حسین یعنی چه؟
🔻لبیک یا حسین یعنی اینکه در معرکه جنگ حاضر باشی، هرچند تنها باشی و هر چند مردم تو را رها کرده باشند و تو را متهم کرده باشند و تو را بییاور گذاشته باشند.
🔻لبیک یا حسین، یعنی تو و مال تو و زن و فرزندانت در این معرکه جنگ باشید.
🔻لبیک یا حسین، یعنی مادر فرزندش را به میدان جنگ بفرستد و هنگامی که فرزندش شهید شد و سرش بریده شد و به سوی مادرش انداخته شد، مادرش آن را به خانه برده، خاک و خون را از آن پاک کرده، به او بگوید:
🔻از تو راضی هستم؛ خداوند رو سفیدت کند، همانطور که مرا برای روز قیامت و نزد فاطمه زهرا روسفید کردی. این است معنای لبیک یا حسین.
🔻لبیک یا حسین، یعنی مادر و خواهر و زنی میآید تا شوهر یا برادر یا فرزندش را لباس رزم بپوشاند و او را راهی میدان جنگ کند.
🔻لبیک یا حسین یعنی زینب(س)، جواز مرگ و شهادت را به برادرش حسین تقدیم کند؛ این یعنی لبیک یا حسین".
🆔 @h_falahati
1952521985_-210109.pdf
1.57M
📓 #کتابچه | مجموعه بیانات حضرت آیتالله خامنهای درباره مداحی اهلبیت (علیهمالسلام)
▫️ رسانه KHAMENEI.IR در کتابچه «آداب مداحی» مجموعه توصیههای مهم حضرت آیتالله خامنهای رهبر انقلاب اسلامی به مداحان را منتشر میکند.
🏴 #از_تبیین_تا_قیام
◾️ Farsi.Khamenei.ir
🆔 @h_falahati
.
اعتراف علیه خود
🔹می گوید "توافقات بین المللی، تضمینی جز قدرت طرفین ندارد"؛ چند سوال:
🔻چرا تعهدات طرفین را همزمان و برگشت پذیر قرار ندادید و دو ماه قبل از فرا رسیدن "روز اجرای برجام"، همه چیز را دادید رفت؟
🔻برنامه هسته ای، بخشی از همین قدرت بازدارنده قدرت بود، چرا واگذار کردید؟
🔻وقتی برجام پوچ از آب درآمد، به جای عبرت گرفتن از اعتماد نسبت به دشمن حیله گر، گفتید باید توان دفاعی و منطقه ای را هم مذاکره (واگذار) کنیم؟!
🔻حالا که آمریکا نه تضمین می دهد و نه تحریم ها را لغو می کند، چرا اصرار دارید به همان روند کلاهبردارانه برگردیم و به نابودی برنامه هسته ای ادامه دهیم؟
🔹از دو حال خارج نیست. یا این واقعیت را که توافق کذایی تضمینی ندارد، می دانستید و با این وجود، سرمایه ملی را نابود کردید، که در این صورت، خیانت شما محرز است.
🔹اما اگر نمی دانستید و به هشدار صاحب نظران دهن کجی کردید و مورد توهین و تهمت قرار دادید، گرفتار حماقت آمیخته به غرور بودید.
🔹اگر برجام را خطای شما به حساب بیاوریم، نمی توانیم اصرار بعدی برای برجام های جدید را حمل بر خطا کنیم و بی تردید آن را خط خیانت و نفوذ می دانیم.
🖋عبدی که امروزه نظریات جامعه شناسانه ای ارائه می کند! سابقه خیانت به کشور و فروش اطلاعات از طریق موسسه مطالعاتی در دهه هشتاد دارد! و در دادگاه محکوم شده است. خیانت این فرد محرز است.
🆔 @h_falahati
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 محمد جواد ساداتینژاد، وزیر جهاد کشاورزی:
🔹چرا شب عید و ماه رمضان در کشور ما بهشت سودا گران میشود؟ در آمریکا موقع کریسمس بوقلمون به قیمت پفک میرسد ولی در کشور ما برعکس است/ نود اقتصادی
🖋این گلایه صحیحی است و نشان از شکل گیری فرهنگ سوداگری و نه تولید و خدمات در فضای کلان اقتصادی کشور دارد که محصول سالهای سال است.
متأسفانه تنها را آن وضع قوانین سختگیرانه نظارتی است.
باید مجوزها را رها کرد و نظارت را تقویت نمود سختگیری در مجوز یعنی رانت و رهاسازی در نظارت یعنی بی پناهی مستضعفین!
🆔 @h_falahati
شیخ شهید در بیان امام خمینی
به مناسبت سالگرد شهادت مظلومانه آیتالله شهید شیخ فضلالله نوری
▫️امام خمینی:
در دوران مشروطه یک عدهای که نمیخواستند که در این کشور اسلام قوه داشته باشد، و آنها دنبال این بودند که اینجا را آن وقت به طرف اروپا بکشند لذا جوسازی کردند به طوری که مثل مرحوم آقا شیخ فضل الله که آن وقت یک آدم شاخصی در ایران بود و مورد قبول بود همچو جوسازی کردند که در میدان علنی، ایشان را به دار زدند و پای آن هم کف زدند.
و این یک نقشهای بود برای اینکه اسلام را منعزل کنند و کردند.
و از آن به بعد دیگر نتوانست مشروطه، یک مشروطهای باشد که علمای نجف میخواستند. حتی قضیۀ مرحوم آقا شیخ فضل الله را در نجف هم یک جور بدی منعکس کردند، که آنجا هم صدایی از آن درنیامد.
این جوی که ساختند در ایران و در سایر جاها، این جو اسباب این شد که آقا شیخ فضل الله را با دست بعضی از روحانیون خود ایران محکوم کردند و بعد او را آوردند در وسط میدان و به دار کشیدند و پای آن هم ایستادند کف زدند و شکست دادند اسلام را و این بخاطر غفلت علما و غفلت مردم حاصل شد! ۶۲/۹/۲۶
▫️صحيفه امام، ج18، صص247-248.
روزنه
🆔 @h_falahati
4_5816707254451178276.mp3
2.77M
ما! ملت حماسه ایم!
💥عمق نفوذ قیام امام حسین علیه السلام!
🆔 @h_falahati
گفتگوهای طلبگی 01.4.22.mp3
11.61M
سلسله نشست های هویت طلبگی
جلسه دوم
#ویژه_طلاب
🆔 @h_falahati
دکتر حمیدرضا اسماعیلی، نویسنده کتاب «سازمان سیاسی بهائیت» در گفتگو با روزنامه ایران:
♻️ چرا بهائیت یک سازمان سیاسی است؟
روزنامه ایران نوشت:
🔹در روزهای اخیر برخی جریانهای رسانهای معاند سعی کردند به تصویرسازی نادرست از اتفاقات مرتبط با بهائیان بپردازند. تصویرسازیهایی که با هدف تحریف واقعیت صورت می گیرد و محور اصلی آنها غیرسیاسی نشان دادن تشکیلات بهائی است. برای اینکه بدانیم چرا بهائیت یک سازمان آن هم از نوع سیاسی است باید با ویژگیها و مختصات این تشکیلات آشنا شویم. در این باره واقعیتهایی هست که هر ناظر و مخاطب بیطرفی براحتی میتواند با دانستن آنها خودش قضاوت کند. به همین خاطر به سراغ دکتر حمیدرضا اسماعیلی رفتیم تا ابعاد این موضوع را بیشتر بررسی کنیم. وی نویسنده کتاب «سازمان سیاسی بهائیت» است که بتازگی از سوی مؤسسه مطالعات و پژوهشهای سیاسی منتشر شده است.
بخشهایی از این مصاحبه به شرح زیر است:
🔹بهائیت نه یک «نهاد» که یک «سازمان» تمرکزگرا و سانترالیستی است که همه بهاییان و اعضا حتماً باید ذیل آن سازمان تعریف شوند و اساساً بهایی خارج از سازمان معنای واقعی ندارد و او را به رسمیت نمیشناسند. بیتالعدل تصریح دارد بهایی فردی است که آنها به رسمیت بشناسند. این موضوع در ادیان واقعی وجود ندارد. مسلمانان فراوانی وجود دارند که با هیچ یک از تشکیلات مذهبی در ارتباط نیستند ولی خود را بیش از دیگران داعیهدار میدانند.
🔹شورای رهبری سازمان بهائیت که در اسراییل قرار دارد، نه تنها در جزئیات سازمانی بلکه در امور شخصی و جزئی اعضا از قبیل امور آموزشی، اقامت، ازدواج و طلاق نیز مداخله دارد. این مداخلات گاهی با دستورات سازمانی و به صورت مصوبات کلی صورت میگیرد و گاهی موردی و شخصی است. در اسنادی دیدهام که بیتالعدل حتی آمرانه دستور داده است که لازم است بهاییان فلان شهر حتی در مجلس ختمی که برقرار بوده شرکت کنند.
🔹بر اساس سلسله مراتب سازمانی، همچنین محفل مرکزی نیز به نمایندگی از بیتالعدل، در همه جزئیات سازمانی و شخصی بهاییان صاحب امر و نظر محسوب میشود. در واقع اینکه تعداد محافل یک شهر چه تعداد باشد و شیوه سازماندهی محافل در آنجا چگونه باشد اولاً با بیتالعدل و ثانیاً با محفل مرکزی است که در برنامههای کوتاه مدت و میان مدت موسوم به «نقشه» به بهاییان ابلاغ میشود.
🔹توجه به ابعاد تشکیلاتی و سیاسی بهائیت در گذشته و حتی در میان کارگزاران حکومت پهلوی و حتی مدیران و رؤسای ساواک نیز مشاهده میشود. آنها نیز نه تنها در گزارشهای خود به بهائیت از آن به عنوان یک «حزب سیاسی» یاد کردهاند، بلکه در فعالیتهایی که به منظور رصد بهائیت انجام دادهاند بر ابعاد تشکیلاتی و سیاسی آن متمرکز بودهاند. در کتاب «سازمان سیاسی بهائیت» تعداد قابل توجهی از این اسناد را آوردهام.
متن کامل این گفتگو را اینجا بخوانید:
psri.ir/?id=a9ufv1bl
🆔 @h_falahati
7.38M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
♦️امیرالمؤمنین علی ع می فرمود اصحاب عثمان وقتی به مال الله رسیدند تا توانستند دوشیدند!
گویا برای روحانی و دولتش سختی معیشتی مردم مشکل نبود یک برنامه بود!
حتی فکر بعد از خود را هم کرده بودند!
حلال و حرام هم مشکلی نیست چون اعتقادی نیست!
🆔 @h_falahati
هنگامی که از ابهام استفاده می کنیم و گمان هم می بریم خیلی موضع فکورانه ای گرفته ایم!
در حالی که مسوول و حکمران هستیم!
گام برداشتن بین روشنفکری و انفعال نامش هرچه هست نوعی #التقاط است.
خدا رحم کند به مجموعه گردشگری که وظایفش می خواهد اینگونه انجام شود!
#اسلام_مکتبی
🆔 @h_falahati