eitaa logo
مبشرصبح
2هزار دنبال‌کننده
2.1هزار عکس
1.2هزار ویدیو
71 فایل
ارتباط با حقیر @shafieihasan سوابق علمی » طلبه سطح عالی » کارشناسی تاریخ اسلام » کارشناسی ارشد تاریخ و سیره اهل بیت علیهم السلام » دکتری تاریخ فرهنگ و تمدن اسلامی » و همچنین در گرایش های مختلف تاریخ در حوزه و دانشگاه مشغول تدریس و پژوهش می باشم.
مشاهده در ایتا
دانلود
سلام علیکم 🌿 🔸حسن شفیعی 🔸طلبه سطح 3 🔸کارشناسی تاریخ اسلام 🔸کارشناسی ارشد تاریخ و سیره اهلبیت علیهم السلام 🔸دکتری تاریخ فرهنگ و تمدن اسلامی 🔹و پژوهشگر و مدرس حوزه و دانشگاه در رشته ها و گرایش های تاریخ، می باشم. 🔹نظرات ، تحلیل ها و مباحث خود را در این صفحه با شما در میان می گذارم. و با افتخار از نظرات دوستان فرهیخته استقبال می کنم. ✅ @h_shafiei
✅چند برای ... یکی از دغدغه های بسیار مهم و ارزشمند این روز های ما " انتخاب شخص اصلح" برای تصدی ریاست جمهوری است. دغدغه ای که هم ریشه در باورهای دینی و فرهنگی دارد و هم ریشه درمبانی سیاسی و اجتماعی . گاهی انتخاب اصلح امری سهل است و گاهی کاری بس دشوار. و امروز که در آستانه انتخابات دوره جدید ریاست جمهوری قرار داریم ، می توان گفت که انتخاب شخص اصلح برای ریاست قوه مجریه امری است که نیاز به دقت و تدبُر بسیار دارد. چراکه هم شرایط خارجی ، شرایط منحصر به فردی است و هم اوضاع داخلی کشور محتاج انتخاب هوشمندانه ای است و هم حضور برخی نامزدها در بین کاندید ها ما را به دقت بیشتری دعوت می کند. برای هر انتخاب شایسته ای در هر امری نیازمند پیروی از معیارها و الگو های صحیح در آن امر هستیم. همچنین نیازمند استفاده از نظر صاحب منصبان آن رشته می باشیم. و بهره مندی از این فاکتورها امری عُقلایی و خردمندانه است. در بحث حاضر هم برای انتخاب کاندید اصلح و شایسته برای پیشبرد و و اعتلای جایگاه ایرانیان و شکوفایی هر چه بهتر تمدن اسلامی ایرانی، نیازمند بهره مندی و استفاده از معیار های و شاخصه های صاحب نظران در این مقوله می باشیم. بنیانگذار کبیر و فقید جمهوری اسلامی ایران ، از بارزترین صاحب نظرانی است که هم ظرفیت کشور و هم پتانسیل مردم مسلمان ایران را می داند و همچنین به آرمانها و اهداف والای انقلاب و شهدا اشراف کامل دارد. لذا ما می توانیم برای انتخاب اصلح و بر طرف کردن دغدغه مقدس انتخاب شایسته از منویات و اصول اندیشه راهبردی ایشان استفاده کنیم. ما برای رسیدن به مقصد، رسیدن به اهدافمان نیازمند و راهنما هستیم. خوشبختانه نقشه‌ى راه در مقابل ما قرار دارد. نقشه‌ى راه ما چيست؟ نقشه‌ى راه ما همان بزرگوار ما است؛ آن اصولى كه با تكيه‌ى بر آن توانست آن ملت عقب‌افتاده‌ى سرافكنده را تبديل كند به اين ملت پيشرو و سرافراز. اين اصول، اصول امام، اصول روشنى و شفافی است. خوشبختانه بيانات امام، نوشته‌جات امام در بيست و چند جلد در اختيار مردم است؛ خلاصه‌ى آنها در وصيتنامه‌ى جاودانه‌ى امام منعكس است؛ همه ميتوانیم مراجعه كنیم. متاسفانه برخی از ما فقط به اسم امام تمسك می كنيم و شعار می دهیم، اما اصول امام، اندیشه امام را به فراموشى سپرده ایم؛ اسم امام و ياد امام به‌تنهائى كافى نيست؛ امام با اصولش، با مبانى‌اش، با نقشه‌ى راهش براى ملت ايران يك حقیقت جاودانه است. و اگر بخواهیم به مقصد برسیم باید از نقشه راه استفاده کنیم. نمی شود نقشه راه را در جیب خود گذاشت و بدون توجه و اهتمام به آن به دنبال هدف رفت، اگر اینگونه شد قطعا گمراهی و انحراف از مسیر صحیح را به دنبال خواهد داشت. حال به صورت خیلی کلی چند نکته بسیار مهم درباره اساسی ترین اصول و شاخصه های را در حوزه سیاست داخلی، سیاست خارجی، اقتصاد و فرهنگ ، از زبان امام خامنه ای مطرح می کنم. باشد که بتوانیم از این اصول، از این شاخصه های و از این اندیشه ناب در انتخاب کاندید اصلح هر چه بیشتر استفاده کنیم. 🔅در ، اصول امام عبارت است از تكيه به رأى مردم؛ تأمين اتحاد و يكپارچگى ملت؛ مردمى بودن و غير اشرافى بودن حكمرانان و زمامداران؛ دلبسته بودن مسئولان به مصالح ملت؛ كار و تلاش همگانى براى پيشرفت كشور. ۱۳۹۲/۰۳/۱۴ 🔅در ، اصول امام عبارت است از ايستادگى در مقابل سياستهاى مداخله‌گر و سلطه‌طلب؛ برادرى با ملتهاى مسلمان؛ ارتباط برابر با همه‌ى كشورها، بجز كشورهائى كه تيغ را بر روى ملت ايران كشيده‌اند و دشمنى ميكنند؛ مبارزه‌ى با صهيونيسم؛ مبارزه براى آزادى كشور فلسطين؛ كمك به مظلومين عالم و ايستادگى در برابر ظالمان. وصيتنامه‌ى امام جلوى چشم ما است. نوشته‌هاى امام، فرمايشات امام، در كتابهائى كه متن كلمات آن بزرگوار را درج كرده‌اند، موجود است. ۱۳۹۲/۰۳/۱۴ 🔅در ، اصول امام عبارت است از نفى فرهنگ اباحه‌گرى غربى؛ نفى جمود و تحجر و نفى رياكارى در تمسك به دين؛ دفاع قاطع از اخلاق و احكام اسلام؛ مبارزه با ترويج فحشا و فساد در جامعه. ۱۳۹۲/۰۳/۱۴ 🔅 در ، اصول امام تكيه‌ى به اقتصاد ملى است؛ تكيه‌ى به خودكفائى است؛ عدالت اقتصادى در توليد و توزيع است؛ دفاع از طبقات محروم است؛ مقابله‌ى با فرهنگ سرمايه‌دارى و احترام به مالكيت است - اينها در كنار هم - امام فرهنگ ظالمانه‌ى سرمايه‌دارى را رد ميكند، اما احترام به مالكيت، احترام به سرمايه، احترام به كار را مورد تأكيد قرار ميدهد؛ همچنين هضم نشدن در اقتصاد جهانى؛ استقلال در اقتصاد ملى؛ اينها اصول امام در زمينه‌ى اقتصاد است؛ اينها چيزهائى است كه در فرمايشات امام واضح است. ۱۳۹۲/۰۳/۱۴ ✅ @h_shafiei
🔅در ، كمك به طبقات مستضعف و محروم ملاک اس ت كه امام آنها را صاحب انقلاب و صاحب كشور مى‌دانست. 1378/03/14 🔅 شاخص ديگر براى ، است. اگر كشورى در علم و فناورى و جلوه‌هاى گوناگون تمدن مادى پيشرفت كند، اما عدالت اجتماعى در آن نباشد، اين به نظر ما و با منطق اسلام پيشرفت نيست. امروز در بسيارى از كشورها علم پيشرفت كرده است، صنعت پيشرفت كرده است، شيوه‌هاى گوناگون زندگى پيشرفت كرده است، اما فاصله‌ى طبقاتى عميق‌تر و شكاف طبقاتى بيشتر شده است؛ اين پيشرفت نيست؛ اين پيشرفتِ سطحى و ظاهرى و بادكنكى است. 1391/07/22 اینها از اصول و حکیمانه امام راحل است. که در رسیدن به اهداف والای نظام بسیار راهبردی هستند. همچنین در انتخاب کاندید اصلح بسیار موثر و تاثیر گذار می باشد.باید ببینیم که کدام کاندید نظراتش به تفکرات الهی امام نزدیک تر است؟! باید ببینیم که سخنان و مبانی کدام کاندید در مقابل با مبانی اسلامی و قدسی امام قرار دارد؟! با این مبانی، با این معیارها ، با این اصول و شاخصه ها، با کمی دقت و تامل می توان شخص اصلح را برای تصدی ریاست جمهوری انتخاب کرد. به امید انتخاب شخص اصلح، امید برپایی تمدن ایرانی اسلامی و به امید ایرانی آباد و مقتدر و عزیز..... 🔰 نوشته شده توسط در تاریخ شنبه 18/3/92 @h_shafiei
❇️از او پرسید كه چه آرزویی داری، بلافاصله گفت: « »؛ و بعد انگار که متوجه نکته ای شده باشد سریع اضافه كرد: 🔅«هر چه امام بفرماید. او است و ما مطیع او هستیم.» و این‌ همه اطاعت به‌راستی حیرت‌انگیز است. دلباخته‌ی حق و اهل ولایت است،و به خود حتی‌ اجازه نمی‌دهد بجز آنچه ولی امر می‌خواهد آرزویی داشته باشد. 🔅بسیجی‌ها دلباخته‌ی حقند و ما دلباخته‌ی بسیجی‌ها هستیم. شهید سید مرتضی آوینی، "گنجینه آسمانی" صفحه 85 💠 @Shafiei_ir
✅ نگاهی تمدنی به انتخابات 29 اردیبهشت 🔅« »، از مهمترین و عالی ترین است؛ تمدّن اسلامی یعنی آن فضایی كه انسان در آن فضا از و از میتواند رشد كند و به غایات مطلوبی كه خدای متعال او را برای آن غایات خلق كرده است برسد؛زندگی خوبی داشته باشد، زندگی عزّتمندی داشته باشد، انسان عزیز، دارای قدرت، دارای اراده، دارای ابتكار، دارای سازندگیِ جهان طبیعت؛ تمدّن اسلامی یعنی این؛ هدف نظام جمهوری اسلامی و آرمان نظام جمهوری اسلامی این است. که در اصطلاح قرآنی به « » تعبیر می شود. حیات طیّبه، یعنی یک ملت، هم از لحاظ مادّی و زندگی روزمرّه و رفاه و امنیت و دانش و سواد و عزّت سیاسی و استقلال اقتصادی و رونق مالی و اقتصادی برخوردار باشد و هم از جهت معنوی، انسانهای مؤمن و خداشناس و پرهیزکار و برخوردار از اخلاق والای الهی در آن زندگی کنند. این حیات طیّبه است. 🔆« » در بهمن ماه 57 آغازی بود بر احیای تمدن نوین اسلامی. این مرحله پر هیجانترین و پر سروصدا ترین و در عین آنکه کار بسیار دشواری بود ،آسانترین مرحله از مراحل تحقق تمدن نوین اسلامی بود. 🔆مرحله بعدی « » بود که بلافاصله بعد از انقلاب اسلامی محقق شد. تحقق نظام اسلامی یعنی اینکه منبع تقنین و معیار و ملاک اجرا و ارکان تصمیم‌گیری در کشور معلوم و چیده شد و قانون اساسی آمد همه‌ی آنها را تثبیت کرد. از آن پس دشوارترین مرحله از فرایند تحقق تمدن نوین اسلامی  یعنی « » آغاز شد. دولت اسلامی شامل همه‌ی کارگزاران نظام اسلامی است؛ نه فقط قوه‌ی مجریه؛ یعنی حکومتگران و خدمتگزاران عمومی؛ هر چند شاید قوه مجریه بیشترین سهم را در گذر از این مرحله دارا می باشد. 🔆 این مرحله با تشکیل اولین دولت آغاز شد که در طول این 38 سال برهه هایی با افت و خیز ؛ پیشرفت و عقبگرد ؛ موفقیت و عدم موفقیت رو به رو شده است. در تبیین این مرحله می فرمایند:  اگر دولت ما اسلامی شد، آن وقت کشورمان اسلامی خواهد شد. اگر من و شما در معاشرتمان، در رفتارمان، در طلب مالمان، در مجاهدتمان، نتوانستیم خود را به حد نصاب برسانیم، از آن دانشجو، از آن جوان بازاری، از آن عنصر در رده‌های پایین دولتی، از آن کارگر، از آن روستایی، از آن شهری چه توقعی می‌توانیم داشته باشیم که اسلامی عمل کنند؟ چرا مردم را بیخود ملامت می‌کنیم؟ نباید ملامت کنیم. اگر کمبودی هست، خودمان را باید ملامت کنیم؛ «لوموا انفسکم». اول، ما اسلامی می‌شویم؛ وقتی اسلامی شدیم، «کونوا دعاة النّاس بغیر السنتکم»؛آن وقت عملِ ما مردم را مسلمان واقعی خواهد کرد و کشور، اسلامی خواهد شد؛ هم احکام و مقررات اسلامی است، هم اجرا اسلامی است، هم دولتمردان اسلامی‌اند، هم مردم به تبع حال و به تبع دولتمردان از لحاظ اخلاقی اسلامی خواهند شد. البته شیطان نمی‌میرد؛ شیطان زنده است. همیشه عده‌یی، جریانی، مجموعه‌هایی هستند که تسلیم شیطان بشوند؛ اما شکل کلی، اسلامی خواهد شد. ( 84/6/8) متاسفانه بعد از گذشت سه دهه از انقلاب، این مرحله پشت سر نگذاشته ایم و تا زمان توقف در این مقطع شاهد تحقق « » و در ادامه «» نخواهیم بود. از این رو فرای دسته بندی های جناحی باید توجه ویژه ای به انتخابات های پیش رو داشته باشیم. باید هم در و هم در و بالتبع دولت، دقت کنیم و افرادی را برگزینیم که اهل رشوه نباشند، اهل فساد اداری نباشند، ویژه‌خوار نباشند، کم‌کار نباشند، سهل اندیش نباشند، بی‌اعتناء به مردم نباشند، میل به اشرافی‌گری و خود برتربینی نداشته نباشند، اهل دست اندازی وحیف و میل بیت‌المال نباشند، کشور را به بیگانگان و نفوذی ها نفروشد. در مقابل شورا و دولتی باشد مدیر و کارآمد، دارای روحیه فعال جهادی ، خستگی ناپذیر، شجاع و مقاوم در برابر زیاده خواهی مستکبرین ، سخت و قاطع در برابر مفسدین، متواضع و صمیمی در برابر مستضعفین باشد. باید افرادی را برگزینیم که خودشان را سپر بلای کشور کنند از تمامیت و استقلال سیاسی و اقتصادی کشور محافظت کنند ، نسبت به ترویج فرهنگ اسلامی ایرانی و مقابله با تهاجم فرهنگی دغدغه مند بوده و نسبت به تحقق دولت اسلامی اهتمام جدی داشته باشند.  با است که و بالتبع به وجود می‏آید. وقتی كشور اسلامی پدید آمد، محقق خواهد شد؛ آن وقت فضای عمومی بشریت را فراخواهد گرفت و زمینه برای تحقق مقدس ترین آرمان انقلاب اسلامی که همان باشد مهیا خواهد شد. 💠 نوشته شده توسط در تاریخ 11/2/96 📢 @Shafiei_ir
زلزله خاموش اجتماعی ✅ @Shafiei_ir
⚠️ انقلاب اسلامی ایران، انقلاب مستضعفین و بوده و این تحول عظیم توسط و توده محروم جامعه ایجاد شد. این قشر، همواره حامی و پشتیبان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بوده و تمامی چالش ها و بحرانها برای اعتلای این کشور پیش قدم بوده اند؛ از همین رو همواره از پابرهنه‌ها و زاغه نشینان به عنوان « » یاد می کردند و خواهان خدمت گزاری بیشتر به آنها بودند. ایشان در سخنانی فرمودند: «به مستضعفان و مستمندان و زاغه ‏نشینان که ولى نعمت ما هستند خدمت کنید.» (صحیفه امام، ج‏18، ص: 38) علی رغم اینکه بار سنگین مبارزه با استعمار و استبداد و صیانت از مرزهای مادی و معنوی بر عهده این طبقه قرار داشته است متاسفانه عدم توجه به این قشر خصوصا در این دوره اخیر باعث بالا رفتن ناراحتی ها و گلایه مندی ها از مسئولان شده است. این در حالی است که هم امام خمینی و هم رهبر معظم انقلاب کرار بر رسیدگی بر وضعیت دهک های پایین جامعه تاکید دارند متاسفانه مسئولان چه در مجلس و چه در دولت و حتی در قضاء آنگونه که باید در تصویب قوانین ، اجرای آنها و نظارت بر حسن اجرای آنها اهتمام نورزید اند . رهبر انقلاب اسلامی در دیدار مردم آذربایجان شرقی با اشاره به حضور چشمگیر مردم در راه‌پیمایی ۲۲ بهمن امسال، این روز بزرگ را نعمت و فرصتی الهی دانستند و خطاب به مسئولین کشور گفتند: «به مسئولین عرض میکنم که این حضور مردمی در بیست‌و‌دوّم بهمن را به حساب گلایه نداشتن آنها از فعّالیّتهای ما مسئولین به حساب نیاورید. ؛ از بسیاری از چیزهایی که در کشور میگذرد، مردم گله‌مندند. مردم با میانه‌ای ندارند؛ هرجا تبعیض ببینند، احساس ناراحتی و رنج میکنند. هرجا ببینند همین‌جور، هرجا بی‌اعتنائی به مشکلات ببینند همین‌جور، هرجا پیش نرفتن کارها را ببینند همین‌جور؛ مردم گله‌مندند. بیست‌ودوّم بهمن حساب خودش را دارد؛ ایستادگی مردم در مقابل دشمنِ کمین‌کرده‌ی برای بلعیدن ایران یک حرف است که این در بیست‌ودوّم بهمن ظاهر شد، امّا توقّعات آنها از ما مسئولین یک حرف دیگر است.» کم کاری ها ، بی توجهی ها ،استضعاف در مقابل دشمن، استکبار مقابل خودی، تذلل در برابر بیگانگان و تکبر در برابر ولی نعمتان ، اشراف زدگی ها ، تبعیض ها ، ویژه خواری ها ، اختلاس ها ، ادبیات ناشایست دولتی ها و ... به سر خوردگی و قهر از انقلاب و نظام اسلامی منجر می شوند و میدان برای اعمال قدرت زراندوزان بی درد و مستکبرین باز خواهد شد و در نتیجه، مردم در فشار اقتصادی و اجتماعی قرار خواهند گرفت. که این رویه منتج به آغاز خواهد شد. یعنی قشر مستضعف ، مخلص ، انقلابی و دلسوز آرام آرام بخاطر عملکرد اشتباه و روحیه استکباری و مستبدانه برخی مسئولان با دولتمردان قهر کرده و از حضور در صحنه هایی همچون سرباز می زنند و در عوض طبقه مرفه بی درد ، رانت خواران ، اشراف و غربزده شده برای تامین اهداف خود وارد صحنه انتخابات شده و از کاندیدی که بیشتر مطامع آنها را تامین کند حمایت خواهند کرد؛ متاسفانه نتیجه این تغییر جغرافیای رای دهندگان به روی کار آمدن افرادی با زاویه نسبت به و کنار گذاشته شدن نیروهای ارزشی و انقلابی منجر خواهد شد. برای برون رفت از این مسیر خطرناک باید در انتخابات پیش رو طبقه و قشر عزیز و ایثارگر مستضعف را به پای صندوق های رای آورد و یادآور شد که شما صاحبان اصلی کشور و انقلاب هستید و اگر دست از مبارزه بکشید و ثمره تلاش و جهاد و ایثارتان را مصادره خواهند کرد. لذا باید بار دیگر با سعی در ، به نفع کشور ، به نفع آحاد جامعه و به نفع انقلاب اسلامی داشته باشیم. و امیدوارم «خدا نیاورد آن روزى را که سیاست ما و سیاست مسئولین کشور ما پشت کردن به دفاع از محرومین و رو آوردن به حمایت از سرمایه دارها گردد و اغنیا و ثروتمندان از اعتبار و عنایت بیشترى برخوردار شوند. معاذ اللَّه که این با سیره و روش انبیا و امیر المؤمنین و ائمه معصومین- علیهم السلام- سازگار نیست.» (صحیفه امام، ج‏20، ص: 341) 💠 نوشته شده توسط در تاریخ 12 اردیبهشت 96 ✅ @Shafiei_ir
🔰قدری تامل ! 🔸تجربه ی تاریخی نشان داده دولتهایی که شعار را سر داده اند و در مقابل زیاده خواهی های دشمن از حقوق ملت خود کوتاه آمده اند، ترین دولت ها بوده اند. 🔻 را سر دادند و نتیجه آن شدیم 🔻 را سر دادند و نتیجه آن شد 🔵 ؟ 🔘 چه میزان است. 💠 نوشته شده توسط در تاریخ 13/2/96 ✅ @Shafiei_ir
، مسئله این است! يكي از عناصری که باعث افزایش سطح بصیرت و آگاهی مردم می شود " " است. اينكه بدانيم دشمن چه كسي است؟ اينكه بدانيم دشمن كجاست؟ اينكه بدانيم دشمن به دنبال چسيت؟ بصيرت يعني اينكه بدانيم ابزار دشمني ، دشمن چيست؟ آن را بشناسيم. در اينجا چند شبهه طرح مي شود، که در مقام پاسخ آن بر خواهیم آمد. 🚫 شبهه اول؛ برخي به ما مي گويند شما را دارين! ما دشمنی را نداریم! شما مي خواهيد ضعفهاي خود را توجيه كنيد و فرافكني كنيد، لذا مي گوييد دشمن داريم حواستون جمع باشد! نه اينطور نيست البته ما مي پذيريم كه اشكالات زيادي بر ما مترتب است اما حاضر به كتمان اين حقيقت هم نيستيم. كه بخواهيم دشمن را ناديده بگيريم. اين دسته خب اگر دوست دارند بگويند ما خواب هستيم، خب ما هم ديگر نمي توانيم بيدارشان كنيم چون انسان خواب را مي توان هوشيار كرد اما انساني كه خود را به نفهمي و جهل زده را نمي توان بيدار كرد. البته اين حرفها ناشي از چند چيز است؛ 🔰يا ناشی از است يعني براي اينكه مي ترسند و نمي توانند بروند بايستند در مقابل دشمن، نمي توانند و عُرضه مقابله و تحمل سختي را ندارند اين حرفها را مي زنند. 🔰ياناشی از این نکته است که مي خواهند فكر ما را،ديد ما را تغيير دهند، زاویه دید ما را تغییر دهند، تمرکز ما را از دشمن اصلی دور نگه دارند چون خودشان اند. 🚫شبهه مطرح بعدي اين است كه يك عده مي آيند مي گويند خب چرا براي خود كنيد كه بعد بيائيد اين همه هزينه كنيد برای مقابله با اقدامات و فتنه گری آنها ، چرا اين همه درد سر درست كنيد و بعد بياید و اين همه دغدغه داشته باشين، خب دشمن دست پا نكنيد مشكلي هم نخواهيد داشت؟! چرا آفرینید؟! چرا کاری می کنید که دشمن برای خودتون بتراشید که این همه مشکلات را به دنبال خود داشته باشد؟! 🔅انساني و جامعه اي دشمن ندارد كه مُرده باشد! اما انسان و ملتي كه زنده باشد، بيدار باشد آزاده باشد وقتي ظلمي ديد مسلما مي آيد مي ايستد و براي احقاق حق مبارزه مي كند اينجاست كه دشمن پيدا مي شود. اگر دزدی و مستکبری ، مستبدی بیاید و ظلم کند، زور بگوید، تهدید کند و استعمار کند خب یا ما باید سکوت کنیم ، تسلیم شویم تا تنشی ایجاد نشود، دشمنی به وجود نیاید و یا برای احقاق حق خود و یا مظلومان مقابله کنیم. که این سیره همه انسانهای آزاده و غیور است. 🔅وقتی اینگونه شد مسلما دشمن هم به دشمنی خود می افزاید و تشنج هم به وجود می آید. شما ببیند کدام از پیامبران و یا اولیاء الهی و انسانهای آزاده و قهرمانان ملتها بدون دشمن بودند.پس امتي كه آزاده و غیور باشد، آرمانگرا باشد، امتي كه زير بار حرف زور نرود، معلوم است ستمگران، ديكتاتورها، چپاولگران به دشمني او مي ايستند. ⁉️اینکه برخی می آیند و می گویند که اگر ما متصدی ریاست جمهوری شویم را از فضای دیپلماسی برطرف می کنیم، چند سوال پیش می آید و آن اینکه ، منظور شما از تنش چیست؟ چگونه می خواهید این فضا را تلطیف کنید؟ آیا حاضرید برای عادی سازی این فضا از برخی حقوق ملت خود صرفنظر کنید؟ و یا اینکه اصلا مگر ما تشنج آفرین و تنش زا بوده ایم که حال می خواهید آن را بر طرف سازید و فضای اعتماد را در دیپلماسی بر قرار سازید؟ 🔅اگر بخواهيم تاثير گذار در باشيم! اگر بخواهيم در لحظات سرنوشت ساز نقش آفرين باشيم! اگر بخواهيم علاوه بر موفقيت و تكامل و رستگاري خود انسان هاي ديگر را هم رهنما باشيم! از همه مهمتر اگر بخواهيم باشيم، بايد بدانیم که ما چیست؟ ما در کجاست؟ باید تکلیف خود را با خود روشن کنیم که تا چه حدی اهل مقاومت هستیم ؟ تا چه اندازه ای حاضریم روی اصول و آرمانهای الهی خود بایستیم و کنیم؟ آیا حاضریم گشنگی و تشنگی، تحریم ها و ... را تحمل کنیم برای حفظ آرمانمان، همانند شعب ابی طالب؟ آیا حاضریم بخاطر کوتاه نیامدن از خطوط قرمز خود که همان اصول معصومین است در مقابل اتحاد احزاب مستکبر و مستبد جهانی بجنگیم همانند جنگ احزاب و کربلا؟!و یا بر عکس، اگر بخواهیم به قول معروف تنش زدایی کنید تا کجا پیش خواهید رفت؟! و اصلا ؟! رهبر انقلاب اسلامی، تعامل با كشورهای مختلف دنيا بر اساس اصول و ادامه سياست تنش زدايی را محور اصلی سياست خارجی می دانند و می فرمایند:(مقبوليت جهانی بسيار خوب است اما نه به بهای دست برداشتن از اصول جمهوری اسلامی ايران كه هويت ملی و جمعی ماست)27/5/80 و یا در جایی دیگر می فرمایند: ما با دنيا و سياست تنش‌زدايى كه با هر كسى كه در صدد تنش با ما نباشد، ما با او در صدد تنش نيستيم و با هر كسى كه ميل به همكارى با ما داشته باشد، همكارى مى‌كنيم، چيزى است كه همه دنيا اين را مى‌دانند. مواضع روشنی است. 27/12/80 💠 نوشته شده توسط در تاریخ 13/3/92 ✅ @Shafiei_ir
وظیفه دولت چیست؟ ✅ @Shafiei_ir