با چنین پیشینهای بود که در سال 1351ش، امیرعباس هویدا با دستور محمدرضا پهلوی، پای قراردادی را امضا کرد که سهم آب ایران از هیرمند را از 50 درصد به 14 درصد تنزّل میداد؛ چرا؟ تنها برای جلوگیری از درغلتیدن افغانستان به سمت شوروی! اسدا...علم درباره این قرارداد و تبعات آن، در جلد ششم خاطراتش مینویسد: «این کابوس مرا در خود فرو میبرد. مدتی راه رفتم، مدتی فکر کردم، چندین دفعه استعفا از خدمت نوشتم، باز پاره کردم. فکر میکردم کار گذشته را استعفای من دوا نمیکند ... تیر از شست گذشته است، دیگر هیچ. هزار بار به نعیمخان درود فرستادم و به دولت لعنت. مرتیکه مثل شیر آمد و تهدید کرد که اگر میخواهید کمک به ما را در گرو آب هیرمند نگاه دارید، مــا نمیخواهیم و این بدبختها آنقدر از چپگرایی افغانستان ترسیدند که همه شرایط را قبول کردند و بالاخره دیشب [ضربه] آخر را زدند. کسی چه میداند؟ شاید هم از اربابهای نامرئی دســتور ارتکاب این خیانت را داشتند ... به حدی بدحال بودم که به دفتر کار خودم هم نرفتم. یکسر به سراغ یار و شراب شتافتم. مدتی شراب خوردم و گریه کردم و او ندانست چرا؟ فقط چون مرا منقلب یافته بود، او هم بالطبع گریه میکرد! البته ایــن خیانت، ده تــا پانزده سال دیگر ظاهر میشود که من مردهام. ولی مثل این است که یک قطعه گوشت بدن مرا بریدهاند و پیش چشم من جلوی سگ انداختهاند.»
عَلَم اصالتاً از اهالی جنوب خراسان بود و با وضعیت منطقه هامون آشنایی کامل داشت؛ اما فقط او نبود که میدانست در پس این قرارداد، چه دردسر بزرگی نهفته است؛ شاه با توجه به شرایط کاهش حقابه ایران به 50 درصد در دوره رضاشاه و بروز خشکسالیهای کُشنده در دهه نخست سلطنت خودش، از وضعیتی که ممکن بود پیش آید آگاه بود؛ هر آدم بیخبری هم میتوانست بفهمد که وقتی تبدیل حقابه به 50 درصد، آن بلا را سر سیستان و سیستانی میآورد، تبدیل 50 به 14 درصد چه فاجعهای را درست میکند؛ اما محمدرضا پهلوی چنین کرد، شاید به اشاره اربابهای نامرئی! این خیانت آشکار 50 سال است که گلوی هامون را میفشارد و در عصری که آب مایه نزاعهای سنگین میان ملتهاست، باعث بروز چالش و دردسرهای بزرگی میشود که چندان هم از میل و خواست استعمارگران قرن جدید دور نیست.
#مبشرصبح
https://eitaa.com/joinchat/2129985567C4b22f9eb1d
هدایت شده از دفتر گفتمان انقلاب اسلامی
#گزارش_محتوای_رویداد
#سلسله_اینفوگرافی
💠 ملاحظات و الزامات حکمرانی در حوزه حجاب:
2⃣ ملاحظات ناظر به مقام اقدام
🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹
اشاره:
❇️ #رویداد_ایدهپردازی_حجاب با حضور 24 نفر از اساتید حوزه و دانشگاه برگزار شد. محورهای اصلی در سه حوزه طبقهبندی شد که اکنون در حال معرفی محور دوم هستیم:
🔻محور اول: بسترها و زمینههای گسترش ناهنجاری حجاب
🔻محور دوم: الزامات و ملاحظات حکمرانی حجاب
🔻 محور سوم: راهکارها و راهبردهای مقابله با ناهنجاری حجاب
➖➖➖➖➖➖➖➖➖
#رویداد_ایدهپردازی_حجاب
#اندیشکده_فکر_فردا
#دفتر_مطالعات_گفتمان_انقلاب_اسلامی
🆔@fekrefarda
🆔@D_gofteman
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ولادت 🌺حضرت فاطمه معصومه🌺 سلام الله علیها را خدمت همه همراهان کانال تبریک عرض میکنم، ان شاءالله به شرط توفیق نائب الزیاره شما بزرگواران خواهم بود.
https://eitaa.com/joinchat/2129985567C4b22f9eb1d
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 #ببینید | «برکات حضرت معصومه»
🔺 انتشار به مناسبت ولادت حضرت معصومه سلام الله علیها
@mesbahyazdi_ir
@h_shafiei
حضرت معصومه سلام الله علیها چند ویژگی ممتاز دارند که باعث شده علماء و عرفاء و قاطبه مردم توجه ویژه ای به ایشان داشته باشند.
به چند شاخصه ایشان اشاره می کنم.
۱.ایشان جزء معدود امامزادگانی است که نسبشان بلافصل به امام معصوم می رسد. برخی امام زادگان عظیم شأن و واجب تعظیم مانند حضرت عبدالعظیم حسنی با چندین نسل به امام معصوم می رسند.
۲. در بین امامزادگان بلافصل ایشان نسبشان کاملا روشن و مشخص است، ممکن است امام زاده ای را با امام زاده دیگری اشتباه بگیرند، بطور مثال «علی بن جعفر» سلام الله علیه امام زاده ایست برخی گمان می کنند ایشان فرزند بلافصل امام باقر یا صادق علیهما السلام است و جعفر مقصود امام صادق نبوده و سلسله اینگونه بوده است که علی بن جعفر بن محمد الباقر بوده است (از باب مثال). هرچند ایشان هم واجب تعظیم است امــــــا این امامزاده دیگری است.
درباره حضرت معصومه سلام الله علیها اینگونه نیست.
۳. مزار و حرم ایشان مشخص و محل تردید نیست حال آنکه برخی از امام زادگان در مزارشان تردید وجود دارد. بطور مثال برخی مزار حضرت زینب علیها سلام را مدینه یا مصر گفته اند هرچند قول اقوی دمشق است. اما این اقوال در مورد حضرت معصومه سلام الله علیها وجود ندارد.
۴. زیارت حضرت معصومه ماثوره است یعنی از امام معصوم رسیده است این امتیاز فقط برای سه امام زاده وارد است حضرت عباس، حضرت علی اکبر و حضرت معصومه علیهم السلام می باشد.
۵. چهار امام معصوم (امام صادق،امام کاظم،امام رضا و امام جواد علیهم السلام) روایاتی در مدح و فضل ایشان بیان کرده اند.
1⃣«قَالَ الصَّادِقُ(ع): إِنَّ لِلَّهِ حَرَماً وَ هُوَ مَکةُ وَ لِرَسُولِهِ حَرَماً وَ هوَ الْمدِینَةُ وَ لِأَمِیرِ الْمُؤْمِنِینَ حَرَماً وَ هُوَ الْکوفَةُ وَ لَنَا حَرَماً وَ هُوَ قُمُّ وَ سَتُدْفَنُ فِیهِ امْرَأَةٌ منْ وُلْدِی تسَمَّی فاطِمَةَ مَنْ زَارَهَا وَجَبَتْ لَهُ الْجَنَّةُ. قَالَ الرَّاوِی وَ کانَ هَذَا الْکلَامُ مِنْهُ قَبْلَ أَنْ یولَدَ الْکاظِمُ
خدا داراى حرمى است كه آن مكّه است، و پيامبرش هم حرمى دارد كه مدينه است، و اميرالمؤمنين هم حرمى دارد كه كوفه است، و ما هم داراى حرمى هستيم كه قم است، و بزودى بانويى از فرزند من آنجا دفن مى شود كه نامش فاطمه است، هركسى او را زيارت كند بهشت بر او واجب مى شود. (راوى گفت: امام صادق عليه السلامهنگامى اين جمله را فرمود كه هنوز مادر امام موسى بن جعفر به او حامله نشده بود).
2⃣در روایت دیگری، حضرت صادق(ع) می فرماید: «اَلَا اِنَّ حَرَمِی وَ حَرَمَ وُلدِی مِن بَعدِی قُم»
3⃣«سَتُدْفَنُ فِیهَا امرَأَةٌ منْ أَوْلَادِی تُسَمَّی فَاطِمَة فَمَنْ زَارَهَا وَجَبَتْ لَهُ الْجَنَّةُ»
گستره سفره شفاعت حضرت در روایات به وسعت تاريخ تشيّع و عموم شيعيان است. حضرت امام صادق عليه السلام فرمود: «تَدْخُلُ بِشَفاعَتِها شيعَتِيَ الْجَنَّةَ بِاَجْمَعِهِمْ»؛
5⃣منزلت علمی آن حضرت تا آنجا بود که گاهی با نبود پدر بزرگوارش، به پرسشهای دینی و فقهی شیعیان پاسخ می داد. از جمله نقل شده است: روزی گروهی از شیعیان وارد مدینه شدند و برای حل مشکل خویش سراغ خانۀ امام موسی بن جعفر علیه السلام را گرفتند. وقتی به در خانۀ حضرت آمدند، متوجه شدند که ایشان به مسافرت رفته اند. خستگی راه و نبود امام هفتم بر کاروانیان سخت گران آمد. ناگهان یکی از دختران آن حضرت سکوت غمبار آنان را شکست و فرمود: پرسشهای خود را به من بدهید تا به تمام آنها پاسخ دهم. پاسخها را با دقت تمام نوشت و به کاروانیان بازگرداند.
کاروانیان شگفتزده به پاسخها نگریستند و با سبک شدن بار غم و اندوه شان راه دیار خویش در پیش گرفتند. در مسیر راه به امام هفتم برخوردند و داستان پاسخگویی حضرت فاطمه معصومه را بازگو نموده، پاسخها را به امام نشان دادند. حضرت لبخندی زده، سه بار فرمودند: «فَدَاها ابُوها؛ پدرش فدایش باد!»
6⃣«عَنْ عَلِیِّ بْنِ موسَی الرِّضَا(ع) قَالَ: یا سَعْدُ عِنْدَکمْ لَنَا قَبْرٌ قُلْتُ جُعِلْتُ فِدَاک قَبْرُ فاطِمَةَ بنْتِ موسَی(ع) قَالَ نَعَمْ مَنْ زَارَهَا عَارِفاً بِحَقِّهَا فَلَهُ الْجَنَّةُ
7⃣امام محمد تقی(ع) فرمودند: «مَنْ زَارَ عَمَّتِی بِقُمَّ فَلَهُ الْجَنَّةُ»
این ویژگی ها باعث شده اولیای الهی توجه خاصی به این حرم داشته باشند بگونه ای که ایت الله بهجت به خاک کفش زائران ایشان تبرک می جستند.
#مبشرصبح
https://eitaa.com/joinchat/2129985567C4b22f9eb1d
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸حکایتی شگفتانگیز از آیتالله العظمی بهجت(رحمهالله) پیرامون عظمت حضرت معصومه(سلاماللهعلیها)
🎙مرحوم علامه مصباح یزدی(رحمهالله)
https://eitaa.com/joinchat/2129985567C4b22f9eb1d
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰قوانین #پوشش در دانشگاه امام صادق علیه السلام یا حوزه علمیه قم یا...؟
https://eitaa.com/joinchat/2129985567C4b22f9eb1d
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 #ببینید| به یک معنا انقلاب ما با همه برکاتش یک گلی از گل های وجود حضرت معصومه سلام الله علیها است
🔺️بخشی از بیانات مرحوم آیت الله مصباح یزدی درباره وجود مقدس حضرت معصومه سلاماللهعلیها
📎به همراه تصاویری منتشر نشده از تشرف مرحوم آیتالله مصباح یزدی، به حرم حضرت معصومه سلاماللهعلیها
@mesbahyazdi_ir
@h_shafiei
مقام معظم رهبری:«خطی که نظام اسلامی ترسیم میکند خط رسیدن به #تمدن_اسلامی است. برای ایجاد یک تمدن اسلامی مانند هر تمدن دیگر دو عنصر اساسی لازم است: یکی #تولید_فکر یکی #پرورش_انسان.» 1379/07/14
🔸این یک امر طبیعی و بدیهی است که تولد و حیات یک جریان فارغ از ارزش گذاری آن بسته به مبانی نظری و نیروی انسانی عمل کننده آن است.
🔹یقینا بدون پرورش انسانهای #باورمند و البته #توانمند در مکه دعوت پیامبر اعظم صلوات الله و سلامه علیه در مدینه به نتیجه نمی رسید و حرکت بسمت تمدن اسلامی میسور نمی گشت.
🔸حضرت روح الله هم بر همین اساس حرکت کردند و با تولید فکر و نظریه (حکومت اسلامی و ولایت فقیه) و تربیت نیرو و عینی سازی کردن آن اندیشه ها توسط شاگردانشان ایران را از زیر یوغ سلسله خائن پهلوی نجات دادند.
🔹با رشد کمی و کیفی یک نهضت و تمدن آن دو عنصر هم باید متناسب رشد کند و الا دچار خلل می شود و سرعت دست یابی به اهداف کاهش می یابد.
⬅️گمان بنده بر این است که در بخشهای نظام اسلامی این رشد متناسب با سطحی که باید باشد نیفتاده. در طول این چهل و اندی سال اقبال به انقلاب و نظام اسلامی بیشتر شد، چالش ها و تهدیدهای آن هم بیشتر شد اما آیا آن #دو_عنصر_حیاتی با رشد انقلاب و بیشتر شدن چالش ها رشد کافی را داشته است؟!
⬆️البته باید اذعان کرد در بخشی از نظام اسلامی این رشد بالاتر از سطح توقع شکل گرفته مانند #بخش_نظامی کشور که هم از جهت فکری و نظری و هم از جهت تربیت نیرو به حدی رسیده که با شهادت متعدد برخی سرداران هیچ خللی در آن ساختار شکل نمی گیرد. مانند شهادت سردار تهرانی مقدم و حتی حاج قاسم و حضور فعال سردار حاجی زاده و سردار قاآنی.
⬇️امـــــا این رشد و تربیت در بخشهای دیگر افتاده است؟ بطور خاص در بخش حکمرانی در کشور. به زعم بنده در ابعاد دیگر خصوصا حوزه علوم ما از جهت نظری و فکری رشد کردیم، رشد معجزه آسا و غیر قابل انکار بگونه ای که ترور دانشمندان ما متوقف نکرد، شما ترور شهدای هسته ای و شهید کاظمی را بخاطر می آوردید اما توقفی در علم هسته ای و نانو بیاد نمی آورید.
🔻اما متاسفانه برخی از این پیشرفت ها فکری خصوصا در حوزه علوم انسانی اولا به مرحله سیاستگذاری تبدیل نشد و در حد تئوری صرف باقی مانده و به لایه حکمرانی وارد نشده است. دوما نیروی انسانی هم چه از جهت کمی و هم کیفی که به نظریه ها آشنا باشد و توان سیاستگذاری و در ادامه عملیاتی سازی آن را داشته باشد در سطوح مختلف متناسب با رشد انقلاب نداریم.
🔺مثالی عرض کنم شما از خودتان سوال کنید که آیا الان شخصی در تراز #شهید_بهشتی داریم؟ بعید است جواب مثبت بدهید و کسی را پیدا کنید!امـــا اگر جوابتان مثبت است چند شهید بهشتی پیدا می کنید؟! با رشد انقلاب باید از جهت کمی هم رشد کند والا توقف محسوب می شود.
آیا مشکل جوانان ما هستند؟
خیر!
پس مشکل کجاست؟
⬅️مشکل عدم استفاده از ظرفیت جوانان ما و بسته بودن و پیر بودن لایه های مدیریتی ماست. چرا در یک وزارتخانه به اندازه ۱٠ نفر وزیر تراز نداریم که معاونت ها و مسئولیت ها را رصد کند و به عهده بگیرند!
شما ببینید در طول ۱٠ سال تقریبا ۹ نفر مدیریت آموزش و پرورش را برعهده گرفته اند و هیچ توفیقی تحصیل نکرده اند. چرا؟
چقدر دست رئیس جمهور ما برای انتخاب معاون اول یا وزیر کشور همراه با یک تیم با معیارهای دولتمرد اسلامی باز است؟
حوزه علمیه ما چند امام جمعه تراز تربیت کرده در حد شهدای محراب؟! و....
🔶 #دانشگاه_امام_صادق و #موسسه_امام_خمینی متصدی این امر شدند و بخش اعظمی از این بار را بدوش کشیدند. رحمت و رضوان الهی نثار روح دو عالم ربانی #آیت_الله_مهدوی_کنی و #علامه_مصباح، فارغ از اینکه این دو مرکز چه میزان موفق بودند سوال دیگری مطرح است و آن اینکه آیا خروجی این دو مرکز تامین کننده دو عنصر حیاتی تمدن ما را می کند؟!
آیا تناسب بین رشد انقلاب و مواد حیاتی آن محقق شده یا خیر؟
#مبشرصبح
https://eitaa.com/joinchat/2129985567C4b22f9eb1d
سلام شبتون بخیر 🌺
🔹با توجه به جلسات متعدد درباره ایده پردازی حجاب که تقریبا اساسی ترین و عمیق ترین کار درباره حجاب بود که توسط رفقای حقیر اجرا شد ، دوستان متعددی درباره لایحه حجاب ازم توضیح خواستند.
🔸طبیعی است هر متنی همه انتظارات برآورده نمیکند اما این لایحه برخی باگ های جدی دارد که کل متن را تحت تاثیر می گذارد.
حقیقتش هنوز باور ندارم که این متن، متن اصلی است، چون ایرادات اساسی عجیبی دارد. به جد معتقد به تدوین قانون حجاب و عفاف هستم اما این طرح اگر طرح اصلی باشد، نقد های اساسی و ساختاری دارد لذا حاضر نیستم #چشم_بسته حمایت کنم.
و فعلا هم چون تکلیفم با اعتبار متن روشن نیست بصورت جزئی نظری نمیدم.
#مبشرصبح
https://eitaa.com/joinchat/2129985567C4b22f9eb1d
دومین نشست دانش آموختگان مدرسهی علمیه معصومیه؛
پیش درآمدی بر اجتماع بزرگ خانوادهی معصومیه در مهر۱۴۰۲
گرامی داشت جهادگر عرصهی تبیین؛حجت الاسلام مهدی مطلبی
سخنران:حجت الاسلام و المسلمین فلاح شیروانی
عضو سابق شورای مرکزی دانش آموختگان مدرسهی معصومیه و مدیر موسسه فتوت
راوی:حجت الاسلام حسین ایزدی
مدیر اندیشکده فکر فردا
مداح:حاج مهدی تدینی
زمان:چهارشنبه؛۳ خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر؛ با نماز مغرب و عشا
مکان:صحن مدرسهی علمیه معصومیه
هدایت شده از کانال حمید کثیری
🔴 چند نکته از متن و چند نکته در فرامتن لایحه عفاف و حجاب
لایحه اخیر عفاف و حجاب قرار بود! به مجلس تحویل شود و پس از آن تبدیل به قانون شود. اما امروز سخنگوی محترم دولت گفتند این لایحه در حال کارشناسی و تغییر است! اما چند نکته دربارهی قانون ...
1️⃣ آنچه که قانون میشود بسیار اهمیت دارد. به نوعی تا زمان تغییر مجدد، آن قانون؛ متن مقدس محسوب میشود.
قانون فارغ از اینکه چقدر در کشور درست اجرا میشود، فصل مشترکی است که میتوان به واسطه آن جریان عمومی جامعه را متحد کرد، لذا آنچه در قانون میآید باید علاوه بر رعایت اصول، منافع اکثریت جامعه را تأمین کند.
2️⃣ قانون فصلالخطاب و زیربنای طراحی و اجرای هر فکر و فعل بعدی است. دقت کنیم رهبری در همین دیدار دیروز با نمایندگان مجلس چه فرمودند:
«قانون شما غیر از گفتن ماست، گفتن ما مثل حالت نصیحت پیدا میکند؛ قانونِ شما اجرایی و الزامی است.»
و بعد هم ویژگیهایی برای قانون برشمردند:
«قانون باید صریح باشد ... یکی از خصوصیات قانون خوب قابل اجرا بودن است.
[قانون نباید بین تعارضات معطل باشد و اجازه سوء استفاده به قانوندانانِ قانونشکن بدهد]
خب طبیعی است وقتی قانونی نوشته میشود که نقض غرض خودش باشد و به صورت طبیعی در مسیر عرفیسازی آنچه با آن مخالف است باشد، خودش را دارد از اثر میاندازد. ضمن اینکه باید صریح باشد و البته قابل اجرا ...
3️⃣ قانون باید ساختار ایجاد کند، انضباط ایجاد کند، از هرج و مرج جلوگیری کند اما نباید دست ضابط و مجری خود را ببندد!! طبیعی است چنین قانونی کارآمد نخواهد بود. قانونی که نیروی انتظامی را از هر گونه مداخله منع میکند عملاً دست ضابط را بسته است. موردی که شاید در تمام دنیا نظیر نداشته باشد. (طبیعتاً اینکه اجازه هر گون مداخله میدانی از پلیس گرفته شود، راهش نیست بلکه باید برای آفات احتمالی و پیرامونی این موضوع تدبیر کرد.)
4️⃣ ذات جرایم قانونی بر دو چیز استوار است:
الف. تَنَبُه فرد خاطی و دیگران
ب. بازدارندگی از تکرار خطا/ جرم توسط خاطی/ مجرم و دیگران
حال اگر قانونی چنین ویژگیهایی نداشت، اصلاً میتواند اثرگذار باشد؟!
5️⃣ وقتی در قانون میخواهیم متناسب با شرایط روز تصمیم بگیریم و از فناوری استفاده کنیم (دوربینهای هوشمند)، پیش از آن باید بررسی کنیم که فناوری مورد استفاده در صحنه میدان کارآمد بوده یا خیر؟! طبیعی است وقتی چیزی با سی و چند روز استفاده، ناکارآمدی/ کمکارکردی خودش را نشان داده، بنا کردن کاخ روی آن از اساس اشتباه است. سوال ساده است تصویر بازار تهران، امروز با ۳۰ روز گذشته چقدر فرق کرده و فناوری مورد استفاده چقدر کارآمد بوده؟!
6️⃣ قانون باید ناظر به تمام کشور باشد و نه لزوماً چند خیابان تهران! سوال این است که آیا وقتی صحبت از فناوری در قانون میشود، آیا فناوری (دوربینها) در جای جای جزیره هرمز، محله آبشاری یزد، محله باجک قم، محله سرچشمه خوانسار و ... هم حضور دارد یا صرفاً سعادتآباد و میدان تجریش تهران مورد نظر ما بودهاند؟! (فارغ از اینکه همانجا هم کارکرد مثبت داشته یا خیر!)
7️⃣ سوال بعدی اینجاست که آیا جرم کسی که صرفاً یک خیابان و مردم همانجا را درگیر میکند با جرم کسی که ظرفیت این را دارد که کل کشور را درگیر کند، باید نزدیک به هم تلقی شود و جرایمشان نزدیک باشد؟! طبیعی است که باید فرسنگها فاصله داشته باشد و قانون برای افراد دسته دوم (سلبریتیها و رسانهداران) بازدارندگی بزرگتری داشته باشد، نه اینکه خودش راه فرار هم نشان بدهد. (اگر فردی رسانهاش را تحویل ندهد، جریمه مالی خواهد شد!)
پینوشت: طبیعتاً همهی کار در حوزه حجاب و عفاف معطوف به قانونگذاری نیست، اما قانون یک زیربنای بسیار مهم است. طبیعی است که دستگاههای مختلف و گروههای مردمی برای حل این موضوع باید فعال شوند اما آنچه محور عملکرد همه قرار میگیرد، قانون است. لذا اینجا، جایی نیست که به سادگی و با إنشاءالله که گربه است، از کنارش رد شویم.
#حمید_کثیری 👇👇
https://eitaa.com/joinchat/2151219200Cf6cb8914a4
سلام مجدد 💐
این متن خوب برادر عزیزمان حمید آقای کثیری است، که حتما بخوانید.
چند نکته
۱.متنی با تغییراتی از قبل در حال نشر است که برخی نقایص متن قبلی را ندارد، و این #امیدوارکننده است هرچند هنوز #نقدهایی وارد است.
۲.این انگاره که قانون، حتی بهترینشان به تنهایی مشکلات را رفع می کند بسیار #ساده_لوحانه است.
۳.هرچند کماکان نقدهایی باقی است امابرای عینی سازی این لایحه، اقدامات اساسی باید صورت بگیرد؛ تربیت و توجیه مجریان و سازمانهای مربوطه، ضمانت اجرایی، بازدارندگی اجتماعی، فراهم سازی امکانات اجرای قانون، توجیه قانون برای مردم، توجه به ظرفیت جامعه، صراحت و اتقان قانون تا از تفسیر به رای مصون بماند و... والا باید بذاریم #در_کوزه.
۴. عدم توجه به #بُعد_فرهنگی و عدم توجه به زیست بوم ایران اسلامی و ابعاد پیرامونی، قانون را متنی جامد و خشک معرفی میکند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فَكَيْفَ أَصْبِرُ عَلَىٰ فِرَاقِكَ...
حُــ سـ یـــــ ـن
و دیگر هیچ
https://eitaa.com/joinchat/2129985567C4b22f9eb1d
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸حتما مشاهده کنید...
🔹موعظه ای لطیف از آیت الله بهجت رضوان الله تعالی علیه
https://eitaa.com/joinchat/2129985567C4b22f9eb1d
🚨 تلویزیون افغانستان: شمار نیروهای کشته شده طالبان به 12 نفر رسید، 36 نفر از نیروهای مرزی طالبان مجروح شدند!
🇮🇷 بدون مرز
https://eitaa.com/joinchat/1644822562C2eae0dcc44
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
گره از مشهد و قم وا نگشته بر نخواهد گشت
برادر خواهری اینگونه مشـکل میشود پیـــدا
#دهه_کرامت
#ولادت_حضرت_معصومه علیها السلام
#ولادت_امام_رضا علیه السلام
https://eitaa.com/joinchat/2129985567C4b22f9eb1d
کرامت هست آن جایی که سائل می شود پیدا
اگر چه دست و پا گم میشود،دل می شود پیدا
گره از مشهد و قم وا نگشته بر نخواهد گشت
برادر خواهری اینگونه مشـکل می شود پیـــدا
زِ هر دلــشوره ای دل را به دریـای تو باید زد
که قدر اشک از امواج ساحل می شود پیدا
دل ایران ز لطف سایه ی خورشید مشهد گرم
و قم همشیره اش چون ماه کامل می شود پیدا
دو دلبر از جناب حضرت موسی بن جعفر چون
حسین و زینبی حیدر شمایل می شود پیدا
بدون زهر هم معصومه ی دور از رضا می مُرد
مـــثالش زینـب کبـــری، دلایـــل می شود پیــدا
#مبشرصبح
https://eitaa.com/joinchat/2129985567C4b22f9eb1d
نگاهی انتقادی به نزاعهای جبهه انقلاب حول مسئله حجاب
🔻 مدتی است در هر گروه و کانالی بحث بر سر #حجاب است. البته زاویه و جهت بحث هر روز بر نکتهای مستقر است. یک روز اعلام نگرانی از گسترش کشف حجاب، یک روز انتقاد از قوای سهگانه و امروز هم #لایحه_حجاب
🔻 همه این نقدها و گفتوشنودها همه برخاسته از دغدغه ایمانی و نشان #دینداری مردم و جوانان ماست که ستودنی است اما فارغ از محتوا باید به چند نکته توجه داشت:
1⃣ در سنت حوزوی #مباحثه یعنی در گرفتن یک بحث جدی، چالشی، محکم اما منطقی، مستدل، با #برهان و در عین دوستی و #رفاقت و محبت. یک طرف میکوشد با تقویت استدلال خود، استدلال طرف مقابل را تضعیف کند. اگر آنچه بین ما میگذرد از این جنس باشد بسیار عالی است.
2⃣ اما آنچه عملاً در بسیاری از گروهها در جریان است، #مباحثه و #گفتگو نیست بلکه #مراءوجدال است. یک طرف به دیگری میگوید #صورتی و او را به کمبود غیرت و دینداری محکوم میکند. دیگری به این میگوید #نادان یا او را محکوم میکند به اینکه "در زمین دشمن بازی میکند". عملاً هر دو یک کار میکنند. فرار از گفتگو و روی آوردن به #جدل و انگ زدن و گاه #توهین و تحقیر. این مسیر به رشد و فلاح و صلاح نمیرسد.
3⃣ جبهه حق بیشک نیاز به #انسجام و ولایت و استحکام درونی دارد و نتیجه این سبک از مواجهه چیزی جز #تفرقه و از بین رفتن انرژی جبهه و بعد #انهزام نیست.
کمی سرمقالههای این روزهای روزنامههای #اصلاحطلب را مرور کنیم. دارند از جنگ داخلی ما انقلابیها خوشحالی میکنند، این نشانه خوبی نیست. این مسیر را درست نرفتهایم، نخبگانی و با #فرهیختگی عمل نکردهایم.
4⃣ #جبهه_انقلاب در این مسیر طولانی تا رسیدن به اهداف عالیه راه دشواری دارد و نباید اینطور همت و سرمایه و انرژی خود را هدر دهد. بحث کنیم، کاملاً جدی و مستدل اما همدیگر را تخریب نکنیم، جدال نکنیم، توهین نکنیم، برچسب نزنیم. طرف مقابل #برادر_ایمانی ماست و در یک سنگر ایستادیم. دقت کنید در مسائل مختلف در حال تکرار این چالش هستیم یعنی از یک #نارسایی_گفتمانی رنج میبریم.
5⃣ به این آیه شریفه بیشتر توجه کنیم:
وَأَطيعُوا اللَّهَ وَرَسولَهُ وَلا تَنازَعوا فَتَفشَلوا وَتَذهَبَ ريحُكُم ۖ وَاصبِروا ۚ إِنَّ اللَّهَ مَعَ الصّابِرينَ
ترجمه:
و (فرمان) خدا و پیامبرش را اطاعت نمایید! و #نزاع (و کشمکش) نکنید، تا سست نشوید، و #قدرت (و شوکت) شما از میان نرود! و صبر و #استقامت کنید که خداوند با استقامت کنندگان است!
#مسئله_حجاب
#جبهه_انقلاب
#مراءوجدال
#لایحه_حجاب
#نارسایی_گفتمانی
#آسیبشناسی
#تحلیل
@taalighat
@h_shafiei
🔸اللَّه جَلَّ جَلَالُهُ یقُولُ:«لَا إِلَهَ إِلَّا اللَّهُ حِصْنِی فَمَنْ دَخَلَ حِصْنِی أَمِنَ مِنْ عَذَابِی» قَالَ فَلَمَّا مَرَّتِ الرَّاحِلَةُ نَادَانَا «بِشُرُوطِهَا وَ أَنَا مِنْ شُرُوطِهَا»
🔹...خداوند جل جلاله میفرماید: «لَا إِلَهَ إِلَّا اللَّهُ دژ من است، پس هرکس که در دژ من درآید از عذابم در امان است». چون مرکب به راه افتاد امام رضا علیه السلام فرمودند: «البته با شرایطش و من جزو شرایط آنم».
🔰تابلوی امام رضا و «حدیث سلسله الذهب» | موزه ملی ملک
#مبشرصبح
https://eitaa.com/joinchat/2129985567C4b22f9eb1d
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
به یک نگاه تو تطهیر می شود دل من
به یک کرشمه نمک گیر می شود دل من
💐ولادت علی بن موسی علیه آلاف تحیه و ثناء را محضر جمیع دوستان و همراهان کانال #مبشرصبح تبریک عرض میکنم. 💐
https://eitaa.com/joinchat/2129985567C4b22f9eb1d
دوره جریانشناسی تاریخ معاصر
با تدریس جمعی از اساتید و صاحبنظران حوزی
✔️ تاریخ برگزاری: دهم خرداد الی یکم تیرماه (عصرهای چهارشنبه و پنجشنبه)
✔️ تاریخ ثبت نام: یکم الی هشتم خرداد ماه
✔️ مکان: بلوار جمهوری اسلامی، نبش کوچه 6، اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم
✔️ ثبت نام: ارسال مشخصات و رزومه به ایتا: 09113161220
#جریانشناسی
#تاریخ_معاصر
#جهادتبیین
#مقابله_با_نفوذ
#بازنمایی_تطبیقی_سکولاریسم_حوزوی
#روزنه؛ دریچه ای به تاریخ، سیاست و اندیشه دینی معاصر:👇
https://eitaa.com/joinchat/2032861191C0a0a43a053