eitaa logo
هاد
4.5هزار دنبال‌کننده
297 عکس
133 ویدیو
26 فایل
(وَلِكُلِّ قَوْمٍ هَادٍ) هم جهت با قاعده های عالم زندگی کنیم
مشاهده در ایتا
دانلود
🔅شناسنامه ملی ...نقاط اوجی که یک ملت ساخته، متعلق به تشخصی است که آن ملت دارد، نه‌فقط متعلق به تک‌تک افراد. افتخارات یک ملت متعلق به یک روح جمعی‌است که با یک حرکت جمعی، در عالم ایجادشده؛ این روح جمعی، موجود جدیدی است که ویژگی‌های منحصربه‌فرد خود را داشته و شخصیتی متمایز از مجموع تک‌تک افراد دارد. همچنان‌که ما یک انسان را مجموع تک‌تک سلول‌هایش معنا نمی‌کنیم -چراکه سلول‌ها دائما درحال جایگزین شدنند، اما هویت فرد از اول تا آخر زندگی برای او ثابت است- روح جمعی هم هویتی مستقل و البته برآیندی از همه ملت است. چه شهدای‌شان که پیش از این از دنیا کوچ کرده‌اند ولی در آفرینش این روح جمعی مجاهدت کرده‌اند، چه آنها که هنوز در این دنیا زندگی می‌کنند و چه آنانی که بعدها و در نسل‌های بعد به این مسیر می‌پیوندند و نسبت به حفظ این روح جمعی احساس مسئولیت می‌کنند. افراد انسانی درطول حیات یک ملت دائم می‌میرند و جایشان را به انسان‌های دیگر می‌دهند. حتی امام امت به ملکوت‌اعلی می‌رود، اما روحی که آن ملت به وجود آورده، ویژگی‌هایش و اهدافش با حفظ همان هویت پابرجاست. لذا مقام معظم رهبری می‌فرمایند: «این بیعت، بیعت با شخص نبود؛ بیعت با هدف‌ها بود، بیعت با آرمان‌ها بود... این یک کار معنوی بود، لذا این کار جریان دارد... هرکسی در هر دوره‌ای در مسیر آن آرمان‌ها حرکت کند، درواقع در این حرکت سهیم و شریک است.»... ✍اسماء اسدی پور متن کامل این یادداشت را در روزنامه فرهیختگان بخوانید👇 https://farhikhtegandaily.com/page/217336/ @haad1442
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴خونی که همچنان می جوشد 💢 حضور کاروانی از پاکستان بر مزار سردار شهید قاسم سلیمانی 🔹 حاضرین بر مزار شعار امریکا مُرده‌باد، اسرائیل مرده باد(مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل) سر دادند 🔹دست خدا بر سر ماست، خامنه ای رهبر ماست از دیگر شعارهایی بود که توسط آنان سر داده شد. @haad1442
🌟ابتکار برای استمرار ...فرمول این است که چنانکه مردم تبریز قیام نوزدهم دی را به عنوان یک حرکت اصیل و صحیح شناختند، در وهله اول باید حرکت‌های اصیل انقلابی را تشخیص داد. اصالت یک حرکت در جوششی بودن آن از متن مردم است، اصالت داشتن از ریشه داشتن حرکت‌ها در اسلام و قرآن است. هر فعالیتی که با الهام از تفکر انقلاب انجام می شود، فعالیتی اصیل است. هر اقدامی که ما را در رسیدن به آینده روشن تمدن نوین اسلامی امیدوار می کند، اقدامی اصیل است. این مرحله اول است که کار اصیل را تشخیص بدهیم. در مرحله بعد، یعنی پس از شناسایی حرکت اصیل و صحیح، باید برای استمرار آن حرکت دست به ابتکار زد؛ چنانکه مردم تبریز ابتکار «چهلم گرفتن» را برای استمرار قیام مردم قم رقم زدند. با ابتکار برای استمرار است که می‌توان از خاموش شدن حرکت‌های اصیل و صحیح و به فراموشی سپرده شدن آنها جلوگیری کنیم. باید سعی کنیم آن حرکت‌ها را با ابتکار و نوآوری هایی تقویت کنیم و زنده نگهداریم... ✍اسماء اسدی پور متن کامل این یادداشت را در روزنامه فرهیختگان بخوانید👇 https://farhikhtegandaily.com/page/217763/ @haad1442
🌟مساله ما و فاصله با وضع مطلوب اسلامی: در جامعه امروز ما، نشانه‌ها برای طرح این ادعا کم نیستند که با یک جامعه مطلوب اسلامی فاصله داریم و البته این ادعا مورد تایید است. این فاصله گاهی دستاویزی می‌شود تا نظام اسلامی مورد شماتت قرار گیرد که چون به اهدافش نرسیده پس مسیرش اشتباه است و راه‌حل این است که باید به اسلام غیرسیاسی معتقد شد، تا جایی که برخی حتی مسلمات تاریخی ازجمله تشکیل حکومت توسط نبی‌مکرم اسلام در مدینه را هم انکار می‌کنند. آیا فاصله امروز ما با جامعه مطلوب اسلامی، نشانه غلط‌بودن مسیری است که پیموده‌ایم؟ یا مسیر درست است و باید سرعت حرکت به‌سمت جامعه مطلوب را بالا برد؟ و ملاک ما برای سنجش درستی مسیر طی‌شده چه باشد؟ اگر بپذیریم که فرآورده اصلی تمدن، انسان متمدن است، انسانی که دارای ویژگی‌های مطلوب تمدنش است و نماینده و نماد آن خصوصیاتی است که تمدنش آنها را ممدوح نامیده بود، آیا اساسا چنین چیزی ممکن است که مردمی با هویتی و با روحیاتی به مردمی دیگر با هویت و روحیات جمعی دیگری تبدیل شوند؟ چه عامل کلی این هدف را محقق می‌کند و ما چقدر در این مسیر پیش رفته‌ایم؟ آنچه با بعثت نبی‌اکرم در جامعه اتفاق افتاد و مقام‌معظم‌رهبری در بیانات اخیرشان به آن تصریح فرمودند، تغییر در چه چیزی است؟.... ✍اسماء اسدی پور متن کامل این یادداشت را در روزنامه فرهیختگان بخوانید👇 https://farhikhtegandaily.com/page/218507/   @haad1442
⚡️اغوای خواص و سنگینی دوش ولی  در زیارت حضرت‌رضا(ع) داریم که خدا لعنت کند کسانی را که مردم را بر شانه‌های آل‌محمد سوار کردند، یعنی کاری کردند مردم به‌جای اینکه فهم خود را از مسائل بالا ببرند و علت حرکت‌های امام را بفهمند و با او حرکت کنند، دچار ضعف در تحلیل وقایع شدند و هم امام را تنها گذاشتند و هم او را متهم به راه خطا رفتن کردند و امام مجبور می‌شد با مردمی که روی دوش او بار بودند و نه روی پاهای خودشان، حرکت کند و این چقدر سرعت‌گیر و نفس‌گیر بود. وقتی در یک جامعه مردم آگاهی باشند که از امام خود اطاعت کنند، آن امام می‌تواند جامعه را به‌سمت اهداف با سرعت و بدون وقفه حرکت دهد؛ اما امان از روزی که مردم نه اینکه اهل اطاعت نباشند، بلکه دائم امام را شماتت و توبیخ کنند که چرا چنین و چنان کردی و امام بازهم با رافت و محبت برگردد و بازمانده‌ها را روی شانه بگیرد و بیاورد تا حرکت هرچند کُند، اما متوقف نشود. در عبارت زیارت مردم لعنت نمی‌شوند، بلکه مسببان نافهمی مردم لعنت می‌شوند... ✍اسماء اسدی پور متن کامل این یادداشت را در روزنامه فرهیختگان بخوانید👇 https://farhikhtegandaily.com/page/218869/ @haad1442
🌟منِ او! از فرج شخصی من تا زمینه سازی ظهور او انگشتم روی صفحه ی گوشی سر می خورد و پیغام ها یکی یکی از زیر دستم رد می شوند. تیتر آخرین پیغام، شاخک هایم را تیز می کند و انگشتم را متوقف؛ مکث می کنم و پیغام را تا آخر می خوانم: "از یکی از بزرگان نقل کرده اند که کسی آمده بود پرسیده بود که چرا آقا ظهور نمی کنند؟ آن بزرگ گفته بود که خب حالا آقا ظهور کند که چه اتفاقی بیفتد؟ شما چه کار کنی؟ آدم خوبی بشوی؟ خوب الان آدم خوبی بشو. دنیا را آن بزرگوار اصلاح خواهد کرد، ارتباط شخص تو چگونه است با ظهور آن بزرگوار؟ نمی خواهی که آقا بیاید به تو پول بدهد، جاه بدهد، مقام بدهد، می خواهی آقا بیاید تا این که دنیا اصلاح بشود. خیلی خوب! حالا شما یکی از آن افرادی که وقتی امام زمان تشریف آوردند، بناست آدم خوبی بشوی؛ خب همان کارهایی را که قرار است آن زمان انجام بدهی، حالا انجام بده. البته آن زمان آسان تر است، حالا مشکل تر است، خب اجرش هم بیش تر است، وظیفه ی ما این است" به این جا که می رسم، مکدر و دل گیر، "چه کج سلیقه!" ای حواله ی ادمین کانال خامنه ای نقطه آی آر می کنم؛ وسط پروژه ی عظیم خودسازی انقلاب و جامعه پردازی و تمدن سازی اش، چرا باید متنی با موضوع خود سازی فردی را با عنوان "تلاش در راه ظهو" تیتر بزنی آخر؟!!! به نظرم این کار همان قدر کج سلیقگی است که وسط پخش زنده ی بازی انتخابی جام جهانی فوتبال، ناگهان آنتن را بدهی به گزارش گر افتخاری ات برای گزارش کردن تمرینات فلان وزنه بردار بی نام و نشان در باشگاه سوت و کور محله ی بهمان!!! مشغول همین تحلیل ها و غرغرها هستم که دانلود پیغام صوتی بعدی تمام می شود و صدای حضرت آقا، رشته ی افکارم را پاره می کند. کلیپ صوتی، بریده ای از همان بیاناتی ست که پیغام قبلی را هم شامل است، البته مفصل تر، گویاتر و صریح تر؛ شستم خبردار می شود که تیتر پیغام قبلی، نه سلیقه ی ادمین کانال خامنه ای نقطه آی آر، که عین فرمایش خود آقا سید علی آقای خامنه ای است! و همین متقاعدم می کند که به جای مکدر شدن و غرغر کردن، در سکوت و آرامش به نسبت بین خودسازی با ابر پروژه ی جهانی ظهور مهدی فاطمه و زمینه سازی ش فکر کنم. سکوت و آرامش و تفکر، کار خودش را می کند و در یک آن، کانه این فیلم های سینمایی که یک ساعت و اندی ماجرا، ظرف چند ثانیه با دور تند و نمایش صحنه های کلیدی مرور می شود، داستان خودم از جلوی چشمانم می گذرد. به خاطر می آورم آن روزهایی را که مشغول حل مسئله ای کاملا شخصی بودم اما بعد، ماجرا امتداد پیدا کرد تا نوشتن طرح پایلوت جامعه ی تراز تمدن اسلامی مشرف به ظهور! متذکَّر می شوم، برای آن که مسئله ی شخصی ات با مسئله ی ظهور مهدی فاطمه گره بخورد کافی ست تا بخیل و در من فرومانده نباشی و با اعطا و تقوا، استعداد ما شوندگی را در خودت شکوفا کرده باشی، آن وقت خواهی توانست منیت و فردیت خودت را تا ابعاد تمام بشریت و انسان کبیر توسعه دهی و منافع شخصی ات را با مصالح این انسان کبیر رنگ بزنی و در چارچوب ابرپروژه ی تمدن اسلامی جهانی مهدی فاطمه، به مسئله ی شخصی ات بیندیشی. قله ی ظهور که پیش چشمانت باشد، خود به خود صورت مسئله هایت ویرایش می شود و در پازل ظهور تعریف خواهد شد. و البته فراموش نباید کرد که همین فرج های شخصی، غایت قیام قیامتی مهدی فاطمه هم هست حتی! به یاد تعبیرهای کتاب "طرح کلی اندیشه مقاومت" می افتم: "امام و انصار و تشکیلات او، فاعل تغییر و قیام در جامعه اند و بدون فاعل به مقصد نخواهیم رسید. تغییر کل جامعه و قیام جامعه که مقدمه ی تحقق حاکمیت الهی ست نیز، مقصد اولیه است و بدون مقصد، فاعل بی فایده است.... حالا کدام مقدم اند؟ تربیت انسان رشد یافته یا تشکیل حاکمیت الهی؟ .... کادر و رهبر تربیت شده بر شکل دادن جامعه ی دینی و حکومت الهی به معنای فاعلیت تقدم دارد مانند تقدمی که پیامبر اکرم و جمع اطراف او برای شکل گیری مدینه النبی دارند..... انبیاء کارخانه ی انسان سازی دایر می کنند یعنی حکومت دینی شکل می دهند تا تربیت انسان ها به وفور محقق شود. پس تربیتی که مقدم است، تربیت کادر و نخبگان است که تقدم در فاعلیت دارد و تربینی که موخر بر حکومت است وفور تربیت است که بعد از شکل گیری حکومت خواهد بود." پس فرج شخصی را نباید که تخفیف داد و به پای هیچ چیز ذبح کرد، حتی به پای ابر پروژه ی ظهور! گفتن و شنیدن از فرج شخصی، وسط پروژه ی زمینه سازی ظهور، قطع پخش زنده ی فوتبال و نمایش تمرینات وزنه برداری نیست! بلکه مرور صحنه های گل، حین همان پخش زنده ی فوتبال است، مثل بزرگ داشت یاد شهدای وطن و حرم! مهم، درست فهم کردن مفهوم فرج شخصی و فراموش نکردن صبغه ی مدنی و تمدنی آن است که نباید به گیج بازی هایی از جنس مقدس مابی های رهبانی و انجمن حجتیه ای آلوده شود. ✍زینب بنی فاطمه @haad1442
خاورمیانه، از جده تا اربیل و از الانبار تا بیروت انبار باروت است. داعش، نسخه‌ی جانوری ناتو بود و گاوهای شیرده سعودی، جهش ژنتیکی فیل‌های ابرهه محسوب می‌شوند. نفت، زیر پای نوادگان حمّالةُ الحطب را خیس کرده و تا فتیله‌ی جنگ در پایین کشیده نشود، هر شب اویس‌مردی فندکی در عربستان می‌کشد. تکنولوژی استفاده از پهپادهای انتحاری را نه ایرانی‌ها بلکه پرندگان ابابیل به انصارالله انتقال داده‌اند تا مرتب بر شعله‌های آتش آرامکو، اسپند بریزند. به واقع وحوش شبه‌جزیره‌ی عربستان را چه به آرام‌کو؟! کل اقتصاد یمن یک‌چهارم ٣٠٠ میلیارد دلار قرارداد تسلیحاتی است که خائن الحرمین با کدخدا بسته بود، اما این انصارالله است که با خدا بسته. تا بن‌سلمان برای اصلاحات فرهنگی مشغول سربرهنه کردن زنان مکه است، پابرهنه‌های یمنی در عربستان اصلاحات ارضی انجام می‌دهند. مثل تمام دیکتاتورهای سرنگون شده‌ی بهار عربی که جنگ‌ها را آغاز می‌کنند اما برای پایان دادنش به این و آن دخیل می‌بندند، زود است که جوجه‌شاهزاده‌‌ی سعودی به پای ایران بیفتد. روزگاری غرب با چماق و هویج وارد مذاکره با ایران می‌شد، اما امروز به لطف به آتش‌ کشیده شدن پترودلارهای سعودی، دست برتر فشار از پایین و چانه‌زنی از بالا با ایران است. خاورمیانه مثل همیشه‌ی تاریخ آبستن حوادث بزرگ است و این‌بار برخلاف همیشه‌ی تاریخ، لُنگ و خنجر و عقیق بر نفت و دلار و اسلحه پیروز خواهد شد، ان‌شاءالله... ✍ https://eitaa.com/joinchat/963837996C814ca55648
هدایت شده از خانه طلاب جوان
"به مناسب ۱۲ فروردین، روز جمهوری اسلامی" 💠 از ۱۲ فروردین ۵۸ تا امروز 🔻 چرا جمهوری اسلامی حرم است؟! ⁉️ پس نقدها چه می شود؟ 🔰 در سالگرد رای قاطع مردم به یکبار دیگر جمله آن بزرگ را مرور کنیم: "جمهوری اسلامی حرم است". واقعا چرا؟ آیا این تعبیر ذوقی است؟ عاطفی و از سر شور و علاقه است؟ 🔰 ابتدا حرم؛ حرم کجاست؟ نقطه ای برای اتصال به که او ظهور و بروز حق است. زائرین گرد حرم جمع می شوند و زیارت و توسل می کنند تا هم نمک سفره‌شان را بگیرند و هم توشه سفرشان به ابدیت. 🔰 با این توضیح چه نسبتی میان جمهوری اسلامی با این همه خطا و نقص در گوشه وکنارش با حرم مقدس اهل بیت وجود دارد؟ چه آنکه از این نیز بالاتر و فرمود: "والله والله والله اگر این خیمه آسیب دید، بیت‌الله‌الحرام و مدینه و نجف و کربلا ....و قرآن آسیب می بیند." چرا؟ نسبت ایندو چیست؟ جمهوری اسلامی چیست که آنقدر مقدس است؟ جمهوری اسلامی مسئولین آن است؟ ساختارهاست؟ قانون اساسی است؟ رهبری است؟ چیست؟ 🔰 جمهوری اسلامی هیچ کدام از این نیست. جمهوری اسلامی به آدم‌ها و ساختارها و قوانین نیست. جمهوری اسلامی یعنی . 🔰 یعنی چی مردم؟ مردم چه هستند که جمع شان حرم می شود؟ جمهوری اسلامی حرم است چون مردمش مومن‌اند. مؤمن یعنی چی؟ یعنی صرفا تسبیح و چادر؟ خیر. یعنی حرکت به سمت . "حرکت و حرکت" این مردم. جمع‌شان حرم است. رهبری هم یک عضو در میان مردم است که نقش اتصال درونی و کانونی این مردم را برعهده دارد. 🔰 جمهوری اسلامی حرم است، چون تمام فضائلی که ما می شناسیم و در حریم مقدس اهل بیت استغاثه داریم که کسب کنیم، در جمهوری اسلامی هدف گذاری شده است. دقت کنیم هدف؛ نه تحقق. گوئی جمهوری اسلامی راه است. مسیر است. مقدمه تعالی توأمان مادی و معنوی است. خروجی چنین حرمی، همان انسان هائی است که جمهوری اسلامی برای ساختن آن ها برپا شده است. است. چنانچه یکی از خروجی های این حرم شهید بزرگواری است که به تعبیر رهبری خودش مکتب است. 🔰 قیمت جمهوری اسلامی به مردم معنوی و متحول آن است. مردمی در حال حرکت به سمت حق. با تمام سختی‌ها و حوادث. با همه کم کاری های داخلی و پرکاری های دشمنان. بودن در درون این جریان مردمی، خودش است؛ همچون حرم. 🔰 مردم ایمانی حرکت‌شان رو به جلو است. ممکن است در راه دچار وقفه درونی و بیرونی شوند، اما حرکت‌شان رو به جلو است. نقش تاریخی معصوم نیز همین است. حرم پرفروغ شان نیز: "بلند کردن و حرکت دادن". اینجاست که حرمت جمهوری اسلامی به تعبیر از حفظ جان امام زمان نیز بیشتر می شود. چرا؟ چون خود امام زمان نیز جانش را خرج حرکت ایمانی مردم می‌کند. خود را خرج می کند تا مردم بلند شوند. 🔰 حالا ۴۰ و اندی سال است این مردم بلند شدند و حرکت می‌کنند. آیا چنین قیام و حرکتی حریم نیست؟ حرم نیست؟ حرمت ندارد؟ هست؛ چون حرکت ساز است؛ همچون حرم. 🔰 و اما: پس نقدها و نقص ها و ضعف ها و آسیب ها چه؟ 🔰 آنچه از خطاهای جمهوری اسلامی می‌دانید، خطاهای مسئولين است؛ خطاهای این و آن است؛ حتی خطای بروکراسی و قوانین است. اما جمهوری اسلامی این نیست. جمهوری اسلامی هویت مؤمنانه مردم است. به همین دلیل است که رهبرانقلاب می‌فرمایند ممکن است کسی من را هم نقد داشته باشد اما پای نظام اسلامی بایستد.(۹۶/۱۱/۲۹) 🔰 نقص ها و آسیب ها هست؛ نه قائل به عصمت مسولینیم و نه عصمت قواینن. جمهوری اسلامی با دولت اسلامی متفاوت است. از جمهوری اسلامی تا دولت اسلامی راه بسیار است. نقص ها را بگوئیم. فریاد هم بزنیم. با محافظه کاری نیز از آنها عبور نکنیم. اما بدانیم اصل و فرع چیست و به چه فخر می‌کنیم و به چه نقد داریم. 🔰 نیز یک هدف بیشتر ندارد؛ بهم زدن همین نسبت ساده. او می خواهد خطای دولت‌ها(یعنی مسئولین و قوانین و بروکراسی) را به حساب جمهوری اسلامی بگذاریم. نه دلش برای حجاب سوخته و نه ورزش و نه اقتصاد و نه هیچ. او هر درز دیواری را نشانه‌ی ترک بر جداره جمهوری اسلامی می‌داند. همین تفکیک را بدانیم، نقشه دیوان و ددان نقش بر آب است. ✏️ نویسنده: 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
برای حاشیه‌نشینان کار می‌کرد، اما خدا او را به متن جامعه آورد. این سنت خداست. راه در رو ندارد. کجا فرار می‌کنی ای شیخ؟! بایست! خدا را با تو کاری‌ست که خلق باید بدانند. چیزی بین تو و اوست که بین تو و او نمی‌ماند. اخلاص، شاید قایم‌باشک‌بازی نیت‌ها با مردم باشد، اما کار خدای مردم افشاگری‌ مخلصان است. اگر خدا برای عاصیان ستارالعیوب است، برای خالصان رازدار نیست. و برای انتخاب شهید، خدا گل یا پوچ بازی نمی‌کند. مرگ تصادفی در کار و بار او نیست و شهادت، پادشاه مرگ‌هاست که از سلسله‌ی اولیای الهی به عزیز دردانه‌های خدا به ارث می‌رسد. و ماه صیام، اتوبان چهاربانده‌ی بندگان زرنگ خداست که در آن می‌تازند و از روزه به روزی می‌رسند. و حرم امام معصوم، نسخه‌ی اورجینالی‌ست که بهشت را از روی آن کپی کرده‌اند. و زیارت، فرصت سر از آب برآوردن و نفس‌چاق‌کردن شناگری‌ست که باید عرض دنیا را شنا کند و دامن به آب نیالاید. بایست ای شیخ مخلصِ روزه‌دارِ زائرِ شهید! خدا را با تو کاری هست... ✍‌‌ https://eitaa.com/joinchat/963837996C814ca55648
دیروز تیتری از سخنان رهبر انقلاب زده شد که صحیح نبود و واکنش هایی را در پی داشت و البته بعد از ساعاتی تیتر اصلاح شد. تیتر اول این بود: "مذاکرات هسته‌ای به خوبی پیش می‌رود." در حالی که رهبر انقلاب فرموده بودند: "دیپلماسی دولت در جهت خوبی حرکت می‌کند" موارد مشابهی قبلا اتفاق افتاده و به نظر می رسد برای حل این مسئله باید راهکاری در نظر گرفت چرا که مسیر تحریف همین است. جمله منتخب سال ۹۸ رهبر انقلاب از نظر کاربران، جمله ای بود که ایشان نفرموده بودند! تیترگذار محترم سایت فرموده بود! رهبر انقلاب فرموده بودند: "شهادتها، قدرت‌نمائی های نظامی، حضور بی‌نظیر مردمی، روحیه‌ی قوی و عزم راسخ جوانان، در کنار هزاران مجموعه‌ی فعال در عرصه‌ی دانش و فناوری و نیز رویکرد دینی و معنوی در بخش عظیمی از جوانان سراسر کشور، همه از سر بر آوردن یک پدیده‌ی یکتا در جهان امروز خبر می دهد. پدیده‌ئی که میتواند در آینده‌ی تاریخ تأثيرات عميق و تعیین‌کننده بگذارد" تیترگذار فرموده بود: "حوادث مهم اخیر به ما خبر می‌دهد، پدیده‌ای یکتا و موثر در آینده تاریخ، در راه است" و اتفاقا این جمله منتخب مردم شده بود و این جایی ست که باید از تحریف ترسید. بارها دیده شده که با تغییر کلمات رهبر انقلاب در تیترها که ظاهرا به قصد خلاصه سازی صورت می گیرد، بزرگنمایی یا کوچک نمایی متن اصلی صورت می گیرد، برداشت های نارسایی از کلام ایجاد می شود که با مقصود حضرت آقا فاصله دارد و این موضوع، زمینه سوء استفاده را در برخی موارد فراهم آورده است. مثلا در سال ۹۹ وقتی حضرت آقا درباره ضرورت تشکیل دولت جوان حزب اللهی سخن می گفتند و بین نخبگان بحثی در گرفت که منظور آقا از جوان چه سنی است، آقا فرمودند: "دولت جوان صرفاً به معنای این نیست که باید یک رئیس دولت جوان، آن هم مثلاً جوان به معنای ۳۲ ساله داشته باشد؛ نه، دولت جوان، [یعنی] یک دولت سرِ  پا و بانشاط و آماده‌ای که در سنینی باشد که بتواند تلاش کند و کار بکند و خسته و از کارافتاده نباشد" در متن خبر سایت این جمله بدون ذکر کلمه "صرفا" منتشر شد که نیمه اول صحبت را برعکس می کرد. گاهی وجود یا عدم وجود یک کلمه، معنای کل جمله را تغییر می دهد. یکی از وجوهی که دوست و دشمن از قدیم الایام در آقا دیده اند و به آن اذعان کرده اند بلاغت ایشان است. بلاغت یعنی اینکه گوینده توانایی داشته باشد تمام منظور خود را در شیواترین کلمات و در کمترین عبارات بقدری جامع و مانع بیان کند که خواص بپسندند و عوام بفهمند. ضرورتی ندارد که جملات کامل و رسای ایشان طبق سلیقه اپراتور سایت تغییر داده شود هر چند این اپراتور اهل فضل باشد. امت به دنبال شنیدن بی واسطه ی بیانات امام خود است و نباید کوچکترین جهت دهی و تخلیصی تحت عنوان تیترگذاری اعمال شود. لازم است حتی در تیتر خبر، بیانات آقا بدون کوچکترین تغییری عینا مطابق فرمایشات ایشان و درون گیومه قرار داده شود. ✍اسماء اسدی پور @haad1442
💫تربیت؛ ترسیم مسیر یا تصویر مقصد؟ در بازی‌های مسابقه‌ای با کودکان، اگر از تمام مهارت بزرگسالی خود استفاده کنیم، کودک روحیه‌اش را از دست می‌دهد و از پیروزی ناامید می‌شود، بنابراین بازی را ادامه نمی‌دهد. ما بزرگسالان نیز این‌گونه‌ایم؛ گاهی دیدن فاصله زیاد با مطلوب و متصور نبودن روندی منطقی بین وضع موجود و نقطه مطلوب از حرکت ناامید می‌شویم، به‌ندرت پیش می‌آید که افراد با علم به فاصله نجومی با مطلوب، عزم به پیمودن راه داشته باشند. بعضی توصیه‌های اخلاقی و عرفانی یا برخی توصیف‌ها از صلحا و شهدا از این جنسند، یعنی نقطه مطلوب را چنان در دوردست ترسیم می‌کنند که عموم مردم ورود به این مسیر را برای خود سخت و دشوار و بلکه غیرممکن می پندارند. لذا اثر مورد انتظار را روی مخاطب نمی‌گذارند؛ چراکه منجر به ناامیدی در طی‌طریق می‌شوند که نتیجه طبیعی آن عدم‌حرکت است. اما اهل فن می‌دانند که راه بردن و راهبری کردن الزامات و اقتضائاتی دارد. راهبر باید موقعیت فعلی رهرو را بشناسد، خود را همراه او و درکنارش ببیند و وضعیتش را درک کند. راهبری موفق به حرکت دادن رهرو می‌شود که مسیر رفتن را نشان می‌دهد و نه صرفا مقصد را.... متن کامل این یادداشت را در روزنامه فرهیختگان بخوانید👇 https://farhikhtegandaily.com/news/71141 ✍ اسماء اسدی پور @haad1442
✨مقایسه ترک فعل حضرت یونس(ع) و برخی مسئولان ...چرا ترک قوم توسط حضرت یونس در مقایسه با ترک فعل‌های مسئولان در جمهوری اسلامی بزرگ نیست؟ اصلا مگر ترک فعل‌های مسئولان ما چقدر بزرگ است؟ چگونه این دو با هم قابل‌ مقایسه‌اند؟ پیامبر خدا(ص) کجا و ما آدم‌های جایزالخطا کجا؟ گمان می‌کنیم ترک فعل حضرت یونس برای خدا خیلی بزرگ بوده و امثال ما احتمالا دور باشیم از این گناه! تفاوت عمده حضرت یونس با مسئولان در نظام اسلامی چیست که ترک فعل مسئولان ما خیلی بزرگ‌تر از ترک فعل حضرت یونس است؟ آیا این تفاوت به شخص حضرت یونس و شخص مسئولان برمی‌گردد یا به مردمی که روبه‌رویشان هستند؟ به‌نظر می‌رسد بیشتر تفاوت در مردمی است که مخاطب این دو هستند. به شرایط مردم در هر دو مورد دقت کنید: یونس درمیان قوم خود سال‌ها دعوت کرد اما اثر نکرد، او عصبانی شد، ناراحت شد و ترک کرد و بعد دچار عقوبت شد و محبوس در شکم ماهی. اما مردم ما با تحقق انقلاب به آرمان همه انبیای الهی جامه عمل پوشاندند. در کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن اثبات می‌شود که: «ایجاد حکومت و جامعه توحیدی و برانداختن نظام جاهلی و شرک‌آمیز و ایجاد رستاخیز عظیم در متن اجتماع هدف همه انبیای عظام است.» آنچه یونس خواسته و نشده بود و باعث ناراحتی و قهرش شد، مردم ما برایش فداکاری کردند، جان دادند، جوان دادند... متن کامل یادداشت را در روزنامه فرهیختگان بخوانید👇 https://farhikhtegandaily.com/page/220320/ ✍اسماء اسدی پور @haad1442
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 در راه قدس، اولین سرود «فارسی عبری و عربی» به مناسب فرار رسیدن روز جهانی قدس @haad1442
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فلسطین کلید رمزآلودی ست که درهای فرج را به روی امت اسلامی می گشاید @haad1442
💫سامری ام یا انقلابی؟ 🍀وقتی حضرت موسی(ع) به میعادگاه خود با خدا رفت و 10روز هم بر این قرار اضافه شد، سامری به قوم بنی‌اسرائیل گفت موسی رفته تا برای ما راهکارهای رسیدن به سرزمین موعود را بیاورد، اما معلوم نیست کی برگردد و مشخص نیست راهکاری بیاورد که به درد دنیای‌مان بخورد. بیایید تا من به شما بگویم که چطور می‌توانیم خیلی نقدتر و سریع‌تر، رفاه قابل‌قبولی را همین‌جا ایجاد کنیم. اقوامی آن‌طرف‌تر از ما هستند که زندگی‌شان زرق‌وبرقی دارد. ما می‌توانیم با استفاده از نسخه‌های آنها، به همان حد از آسایش و راحتی برسیم. دلیلی ندارد در بیابان منتظر موسی بمانیم که معلوم نیست کی برمی‌گردد. 🍀و همین شد شروع پشت‌کردن قوم بنی‌اسرائیل به موسی بعد از آن همه معجزات خیره‌کننده. سامری مرض بی‌نیازی به نسخه توحیدی را در جامعه سرایت داد. مرض بی‌نیازی یکی از شایع‌ترین امراض در جامعه ما نیز هست. افراد زیادی بیان می‌کنند که با وجود نسخه‌های غربی برای ساخت جامعه و اقتصاد، نیازی به نسخه‌هایی که از درون تفکر توحیدی جوشیده باشد، نداریم. ما هم بدون نیاز به اینکه بخواهیم بدانیم اساسا امتدادی برآمده از مبانی برای معضلات اقتصادی کشور وجود دارد یا نه، دنبال نسخه‌پیچی‌های تفکرات غربی راه می‌افتیم. 🍀در مقدمه کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی از انواعی از امراض نام برده می‌شود که وجود این مرض‌ها در نخبگان جامعه مانع از این است که تفکر ناب توحیدی پا به عرصه اجتماع بگذارد و در راهگشایی برای معضلات جامعه و روشنگری مسیر موحدانه نقش ایفا کند. یکی از این مرض‌های نخبگان جوامع، مرض بی‌نیازی از دستورالعمل‌های الهی و بومی است. به‌صرف اینکه از تمدنی دیگر هرچند معارض، نسخه‌ای تجویز شود، بدون اینکه بدانیم آیا همان نسخه کاربردی خودشان است یا نسخه تجویزی برای رقیب تمدنی‌شان، آن را در جامعه خود به‌کار ببندیم و حتی چشم روی تجربه‌های پیشین همین نسخه ببندیم و بارها تکرارش کنیم و دائما گمان کنیم ما بلد نبوده‌ایم این نسخه شفابخش را خوب و کامل اجرا کنیم وگرنه روی مبارک این نسخه که کمترین گردی از اشکال و تردید نمی‌نشیند. 🍀به‌نظر می‌رسد فراتر از سخن از مزایا و معایب طرح‌های اقتصادی باید به این سوال بیندیشیم که این طرح تجویز کدام مبانی اقتصادی است. مبانی توحیدی یا غیرتوحیدی؟ از تمدن پر از تبعیض و بی‌عدالتی غرب آمده یا از دل اندیشه استقلال‌طلبانه و عدالت‌گستر توحیدی؟ قبل از هرچیز باید ببینیم تصمیم‌گیران اقتصادی مثل سامری مردم را به بهشتی کاذب با نسخه‌های نئولیبرال وعده می‌دهند یا دل‌بریده از نسخه‌های ناکارآمد و مفتضح غربی هستند؟ سیاستمداران ما در شناخت نسخه‌های نئولیبرال اقتصادی چقدر تبحر دارند؟ چون ممکن است در کلام مرگ بر لیبرالیسم هم بگویند اما در عمل به‌دلیل نشناختن نسخه‌ها، اقدامات‌شان فرقی با لیبرال‌ترین سیاستمداران نداشته باشد. مشهور است که معاویه دستور داده بود در آموزش‌های دینی به مردم حرفی از بی‌دینی گفته نشود. شناخت مردم از دین و عدم شناخت از بی‌دینی بیشتر از اینکه هدایت‌کننده مردم به دین باشد، باعث کشیده شدن مردم به بی‌دینی شد. وقتی مرزهای دینداری و بی‌دینی را نمی‌شناسند کم‌کم به آن طرف مرز می‌غلتند و متوجه این غلتیدن نیستند. 🍀دشمن‌شناسی که یکی از وجوه مهم تفکر امام راحل است، امروز در عرصه اقتصاد باید در شناخت تفکر نئولیبرال و تجویزهایش و نتایج این تجویزها در گذشته همین کشور و سایر کشورها، خودش را نشان دهد. ما باید بدانیم دشمن در اقتصاد چه می‌گوید که دقیق بتوانیم با او مرزبندی داشته باشیم. در میانه جنگ اقتصادی، نخبگانی که سواد اقتصادی خود را ارتقا ندهند، قدرت تشخیص خود را از دست می‌دهند و نخواهند توانست هدایتگر جامعه باشند، بلکه به احتمال زیاد جاده‌صاف‌کن همان تجویزهای پرطمطراق دشمن باشند. بیایید از همین امروز از معتمدان اقتصادی خود بپرسیم چند کتاب در زمینه مسائل کلان اقتصاد سیاسی به ما معرفی کنند تا در زمینه اقتصاد عوام باقی نمانیم. ✍اسماء اسدی پور https://farhikhtegandaily.com/page/220944/ @haad1442
🌟مصدر علم نافع  🍀تاکید چندباره رهبر انقلاب بر ضرورت تدریس علم نافع در مدارس، حاکی از ضرورت یک بازاندیشی اساسی در الگوی حاکم بر تدوین کتب درسی است که ناکارآمدی آن در برطرف ساختن نیازهای دانش‌آموزان ما عیان شده است. اما پرسش اینجاست که این بازنگری در چه سطوحی باید انجام شود؟ این نگرانی وجود دارد که صرفا کمیته‌ای تشکیل شده و مطالبی از کتب درسی حذف و مطالبی دیگر افزوده شود. این مهم، یک مقدمه واجب دارد که اگر طی نشود، مطلوب حاصل نخواهد شد. آن مقدمه عبارت است از حاکم شدن یک الگوی کلان و جامع بر سرفصل‌ها و محتوای کتب درسی. در چهارچوب چنین الگویی است که حذف و اضافه مطالب، معنی‌دار و موثر خواهد بود. اما آن الگو کدام است؟ 🍀بی‌تردید اگر بخواهیم الگویی برای تدوین کتب درسی طراحی کنیم، این الگو در دو سطح باید پاسخگوی نیاز ما باشد؛ نخست، سرفصل‌ها و دوم، محتوا. لذا پرسش اولی که الگوی ما باید پاسخ دهد این است که سرفصل‌های کتب درسی بر چه اساسی باید انتخاب شوند تا مطمئن باشیم موضوعات نافعی برگزیده شده است؟ و پرسش دومی که الگوی ما باید به آن بپردازد، این است که محتوا چگونه گزینش شود که مطمئن باشیم از علم نافع فاصله نگرفته‌ایم؟ 🍀برای پاسخ به پرسش اول باید توجه کنیم که علوم بی‌شماری وجود دارند که صحیح هستند اما دانستن و ندانستن آنها زندگی‌های فردی‌ و اجتماعی انسان‌ها را تحت‌تاثیر قرار نمی‌دهد و این دقیقا نقطه مقابل علم نافع است. رهبر انقلاب در کتاب «طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن» می‌فرمایند: «خیلی از حرف‌های عالم درست است، اما حرف درست بودن، لزوما به این معنا نیست که ناچار باشیم در این زمان، در این شرایط، با این نیازها، آن حرف درست را مطرح کنیم. ما باید ببینیم در میان درست‌ها، کدام لازم است؟ در میان لازم‌ها کدام لازم‌تر است؟ در میان لازم‌ترها، کدام فوری است؟ در میان فوری‌ها، کدام فوتی و حیاتی است؟ اول آن را بگیریم، از آنکه فراغت پیدا کردیم، بحث‌های بعد، و به همین ترتیب این‌قدر پیش برویم تا بعد برسیم در آخر کار به بحث‌هایی که درست است؛ اما لزومش، ضرورتش، آن اندازه‌ها احساس نمی‌شود.(ص310) 🍀به نظر می‌رسد دست‌اندرکاران تالیف کتب درسی می‌توانند از این فرمول برای بازنگری جدی در سرفصل‌های کتب درسی استفاده کنند. اما مساله‌ای که پیش می‌آید این است که ممکن است از نظر افراد مختلف، مباحث «لازم و لازم‌تر و فوری و حیاتی» متفاوت باشند. اگر امروز از چند عالم و صاحب‌نظر بخواهیم برای ما لیستی از موضوعات مهم را به ترتیب اولویت مشخص کنند، احتمالا به‌ازای هر نفر یک لیست متفاوت خواهیم داشت. پس تکلیف چیست؟... ادامه یادداشت را در روزنامه فرهیختگان بخوانید👇 https://farhikhtegandaily.com/news/71844/ ✍اسماء اسدی پور @haad1442
سلام خدا بر آن خانواده با کرامتی که در گذر از عالم دنیا زندگی بر مرام "مجاهدین اسلام" را برگزید و... سلام خدا بر آن مادری نه امروز که همه این سالهای مجاهدت پسرش، قربان قد و بالای جوانش میشد... سلام خدا بر آن همسری که شاید انتظار خبر شهادت را از سوریه داشت اما از همین کوچه و در همین نزدیک، نه... سلام خدا بر فرزندانی این روزها ملائک آسمان با گریه هایشان می گریند... سلام خدا بر شهدایی که به استقبال تازه شهید ما آمدند... سلام بر فرمانده... صیادِ عزیز، دلهای ما همراه توست در آن بزم آسمانی رسیدن و رستگار شدن... ای کاش دستی برآری و دعایمان کنی که جانمانیم، منفعل نباشیم، حافظ خون تو و دنباله رو راه تو و نگهدارنده عَلَم تو باشیم... @haad1442
جانداری‌ست که در لحظه‌ی صفر تقویم هجری قمری بر دهانه‌ی غار ثور تار تنید تا جان‌پناه پیامبر آخرالزمان شود. وقتی دوام اسلام به تاری بند بود، حشره‌ای سُست‌منزل محاسبات دنیای کفر را بهم ریخت. حالا که شیعه زیر سایه‌ی امامی قُدس‌منزل قوام گرفته، کجا شب‌پره‌ای با نیشتر هنر هفتم می‌تواند بر چهره‌ی آفتاب هشتم پنجه بکشد؟ پرده‌ی نقره‌ای را کجا آن یارا باشد که گنبد طلایی را بپوشاند؟ رسانه‌های زنجیره‌ای اهل باطل کی می‌توانند سلسله‌الذهب و عروة الوثقای حق را از هم بگسلانند؟ گنبد طلای مشهد همان درخت طوباست که خدا با دست خود در جان دنیا کاشته و نخل طلای کن همان شجره‌ی زقوم است که سران ابلیس لای زرورق پیچیده‌اند تا رئوس الشیاطین از آن بیرون نزند. شهر عنکبوتی واقعی همانی است که چند سال آینده را نخواهد دید، آنگاه که مرد عنکبوتی هم دیگر نمی‌تواند به دادش برسد. قاتل زنجیره‌ای، غرب وحشی است که زنجیر پاره کرده و شیک و مجلسی نسل‌کشی می‌کند و از خون کودکان یمنی و سوری و عراقی در ونیز و برلین و کن فرش قرمز پهن می‌کند تا تعدادی ناهنرمند از وطن گریخته روی آن اسکی بروند. در قاموس هنر سکولار، حکما سامری چهره ماندگار و هنرمندی مردمی است که گوساله‌ای را از طلا تراشید و به شعبده جای خدا جا زد و مُشتی گوسفند برای او کف زدند و با او عکس یادگاری گرفتند. تندیس طلایی گوساله‌ی سامری هم باشد برای آنها که برای فستیوال‌های موهن غربی غش و ضعف می‌روند. https://eitaa.com/joinchat/963837996C814ca55648
هدایت شده از خانه طلاب جوان
عهد مجازی ویژه نامه حادثه آبادان.pdf
3.68M
🔰 اینجا آبادان 🔰 ویژه‌نامه مجازی نشریه علمی فرهنگی عهد "روایت اعضای اعزامی خانه طلاب جوان قم به آبادان از واقعه " 💠 برخی از عناوین این ویژه‌نامه: - روحانی در بین مردم، مانند ماهی در آب است 🎙 "گفتگو با حجت‌الاسلام غبیشاوی، امام‌جمعه محترم آبادان" - رسالت ما، حفظ روایت صحیح از ماجرا 🎙 "گفتگو با حامد عسگری" - یک اربعین کوچک در دل آبادان 🎙 "گفتگو با حسین سلامی نیروی جهادی در آبادان - گفتگو با حسن باقرکلانتری 🎙 " رئیس H.S.E صنایع منطقه آزاد روند" - قصه و غصه آبادان؛ ✍ علی مهدیان - افسران ارشد مبارزه؛ ✍ حسین کاظم‌زاده - روایت یک رویش؛ ✍ علی‌سپهران 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
🔴 برخورد با بدحجابی چگونه باید باشد! 🔹برخی دوستان مذهبی و انقلابی، مقابله پلیس با بدحجابی و بدحجاب ها را همانند مقابله آن با دیگر جرائم یا منکرات حساب می‌کنند، درحالیکه پیچیدگی‌ها و ریزه کاری‌های این مسئله بسیار بیشتر از آن است که سازمانی که وظیفه مقابله با قاتلان، دزدان و اشرار را برعهده دارد، متکفل مشکل بدحجابی هم بشود. 🔹بدحجابی حتی با شراب‌خواری و روزه خواری و... هم بسیار متفاوت است. خیلی مهم هست که بدانیم چند درصد از جامعه ما بدحجابی را یک جرم یا حتی یک منکر یا ناهنجاری تلقی میکند؟؟ بدحجابی‌ها خودشان هم با یکدیگر متفاوتند و توجه به این تفاوت ها بسیار مهم است. بین آن‌هایی که به دنبال ترویج بدحجابی در کشور هستند با آن دختر دانش آموز و دانشجویی که بدون هیچ منظور اجتماعی و سیاسی خاصی، تحت تاثیر خانواده و جامعه اطرافش بدحجاب هست بسیار تفاوت هست. به همین جهت برخورد با این بدحجابی‌ها هم باید متفاوت باشد. 🔹با مورد اول حتما باید به سختی به عنوان یک جرم برخورد کرد، اما برخورد با مورد دوم دارای ظرائف بسیار است. همین تفاوت باید بین بدحجابی‌های ساده با بدحجابی های سخیف هم در نظر گرفته شود. بدحجابی های سخیف، بدحجابی‌هایی هستند که ناهنجاری‌های بزرگتری را علاوه بر بدحجابی با خود دارند همچون: بدلباسی، آرایش های زننده، استفاده از نمادها و تیپ‌های هنجارشکن مثل شیطان پرستی و همجنس گرایی و ... سوال این است که آیا نیروی انتظامی به عنوان ارگانی که وظیفه برخورد با قاتلان، دزدان، متجاوزان و اشرار را برعهده دارد، می‌تواند از عهده شناخت ریزه کاری‌ها و لطائف برخورد با مسئله بدحجابی بربیاید؟ 🔹آیا با نگاه به همه انواع بدحجابی به عنوان جرم، درحالیکه بخش قابل توجهی از جامعه آن را جرم تلقی نمی‌کند، میتوان این مشکل را حل کرد؟ 🔹آیا ماموری که استخدام شده تا با جنایتکاران و مجرمان برخورد کند، میتواند برخورد مناسبی با بدحجاب هم داشته باشد؟ 🔹دختر تحصیلکرده، بااخلاق، با ادب، مهربان و فداکار و دارای شان کاری و اجتماعی بالا را فرض کنید که به صورت ذاتی و خانوادگی بدحجاب هست. کسی که هرگز پای خودش و خانواده و خاندانش به کلانتری باز نشده، ناگهان در خیابان به مامورانی برخورد می‌کند که او را مجرم می‌پندارند و به ظرائف برخورد با بدحجابی آگاه نیستند. چه فشار و ترسی به این دختر وارد میشود؟ طبعاً مقاومت می‌کند و این مقاومت، برخوردها را تندتر و تندتر میکند و ... 🔹حالا ما یک بدحجاب را به یک مجرم تبدیل کرده‌ایم. به کسی که پرده ها بین او و حکومت دریده شده است. اگر فیلم و خبر این برخوردها در جامعه هم منتشر شود که مشکل هزاران برابر شده است. 🔹همه این هزینه‌ها به این دلیل است که ما می‌خواهیم با آن تنبلی همیشگی‌مان، به ساده ترین شکل ممکن، یک مشکل پیچیده را حل کنیم، آن هم به روش سلبی! ✍حسین رجائی پ.ن: در واقع پلیس وظیفه برخورد با نوع اول را دارد نه نوع دوم بدحجابی/کار فرهنگی به روش سلبی امکان‌پذیر نیست. @haad1442
🔴 ؛ وظیفه حکومت و نقش مردم؟ قسمت اول/ ریشه‌ها، باورها و عقاید 🔹طبق گزارش مراکز رسمی آماری کشور، قریب 70 درصد زنان و دختران در کشور، به لحاظ تعریف «حجاب شرعی»، بدحجاب محسوب می شوند. موضوع حجاب هرساله با شروع فصل گرما در رسانه های کشور و خطبه های نماز جمعه گُر می گیرد و تصمیمات و اقداماتی در دستور کار قرار می گیرد؛ اما ناگوار است بگوئیم سال به سال این وضعیت بدتر می شود. در این میان چند خطیب نماز جمعه در کشور هستند که بی تعارف بگوئیم خطبه هایشان به ضرر حجاب تمام می شود! عجیب است چرا مخاطب این تشرها، حکومت و دولت و اصحاب قدرت و ثروت نیست؟! 1️⃣ اول؛ حقیر همانند خیلی از دلسوزان، معتقد به در کشور هستم و معتقدم حکومت دینی و دولت ها نباید نسبت به مسئله حجاب و عفاف بی تفاوت باشند. اما معتقدم این «مسئولیت داشتنِ حکومت»، صرفاً به معنای اقدامات خشک، سخت، خلاف قانون و خلاف شرع و ... و در یک کلام اقدامات سلبی نیست. 2️⃣ دوم، ما باید بپذیریم مسئله حجاب اگرچه بسیار مهم است ولی نسبت به مسائل اصلی این کشور، درجه پائین تری دارد. امروز مهم ترین مسائل این کشور عبارتست از: فقر گسترده، تبعیض، اختلاف طبقاتی، فساد گسترده، ناکارآمدی دستگاه ها، سیاست های غلط اقتصادی، نبود عدالت سیاسی و اقتصادی و فرهنگی، مسکن، اشرافی گری طبقات بالادست، گرانی و سایر مشکلات معیشتی ... . اما اینکه اولویت خطبای نماز جمعه و ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر و سایر نهادها مسئله حجاب می شود در نگاه ناقص شان به دین است. 3️⃣ سوم؛ اینکه عده ای فکر می کنند بدون اسلامی سازی عرصه های اصلی کشور، می توان حجاب را با ضرب و زور درست کرد، باور غلط دیگری است. مگر می شود بدون اسلامی سازی اقتصاد، بدون اسلامی کردن جامعه، بدون از بین بردن این ساختار طبقاتی که مخالف توحید است، بدون از بین بردن اشرافی گری و سرمایه سالاری، بدون اسلامی کردن بانک ها و بازار، بدون اسلامی کردن دانشگاه ها و ... مسئله حجاب را درست کرد؟ این هم فکر اشتباه دیگری است. 4️⃣ چهارم؛ اینکه عده ای تصور می کنند بدون نگاه ریشه ای به مسئله حجاب و عوامل اصلی بی حجابی، میتوان مسئله حجاب را درست کرد، اشتباه رایج دیگری است. یعنی چه؟ یعنی اینکه ما باید درست تحلیل کنیم که ریشه اصلی معضلات فرهنگی و اخلاقی و بدحجابی و احیاناً حیازدایی و غیرت زدایی از جامعه چیست؟ چرا بدحجابی گسترش پیدا کرده؟ 🔹ببینید حجاب میوه درختِ باورها و عقاید است. کسی که حجاب نمی گیرد در وهله اول مربوط به باورها و عقاید اوست. باورهای ایمانی اگر تقلیدی و تعصبی و شناسنامه ای باشد نتیجه اش همین است که با هجمه های بیرونی براحتی تغییر می کنند. باید این باورهای ایمانی از روی آگاهی شکل بگیرد تا ماندگار شود و در برابر هجمه های بیرونی از دست نرود. تغییر باورها در وهله اول با کارآمدی نظام سیاسی دینی در تأمین و مدیریت امور جامعه امکان پذیر است؛ یعنی اگر حاکمیت دینی نشان دهد که در عرصه مدیریت کشور کارآمد است به طور اتوماتیک وار، باورهای دینی تقویت می شود و البته تزریق آگاهی برای تقویت باورها به روش های گوناگون آموزشی، فرهنگی، رسانه ای و ... بسیار مهم است. نگاه سلبی صرف در این باره، نتیجه عکس می دهد. 5⃣ پنجم؛ طبق آمارهای رسمی، دلیل اصلی عمده این 60، 70 درصد بدحجاب(با ملاک حجاب شرعی)، تغافل نسبت به حجاب، نشناختن فلسفه حجاب، توجیه نشدن، عدم تمایل و ... است. طبق آمار مرکز پژوهش های مجلس، از این تعداد بین 10 تا 15 درصد بدحجاب حاد(بدحجاب هنجار شکن) هستند و اینکه چند درصد از این 15 درصد هنجارشکن حاد، سیاسی و عامدانه و با هدف مخالفت با اصل اسلام یا مخالفت با نظام جمهوری اسلامی، بدحجابی حاد دارند قابل بررسی است. 🔺حالا شما بگوئید راه حل مواجهه با همه این 70 درصد بدحجاب(با ملاک حجاب شرعی)، اقدامات سلبی است؟! ممنوعیت ها و محرومیت از حقوق شهروندی و دولتی است؟ و آیا مسئولیت حکومت دینی فقط به اقدامات سلبی محدود می شود؟ و آیا اقدامات سلبی، ختم به نتیجه مثبت می شود یا منفی؟ ادامه دارد ... ❇️ لینک قسمت دوم: https://eitaa.com/modaresian/5186 ❇️ لینک قسمت سوم: https://eitaa.com/modaresian/5187: http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
🔴 حجاب؛ وظیفه حکومت و نقش مردم؟ 🔺قسمت دوم/ مسائل فرهنگی و اقتصادی حول حجاب؛ چرا بجای مردم، مخاطب امر و نهی، حکومت و دولت ها نیست؟ 6⃣ ششم، در بُعد اقدامات فرهنگی؛ آیا حجاب و فلسفه حجاب نباید سهم مناسبی در کتب درسی دبستان و متوسطه اول و دوم و دانشگاه های کشور داشته باشد؟ آیا مسئله غیرت و حیا نباید سهم ویژه ای داشته باشد؟ آیا آموزش پسران و دختران، نوجوانان و جوانان نباید سهم ویژه ای در دستگاه های آموزشی و فرهنگی کشور داشته باشد؟ آیا نباید بخشی از تولید محتوای رسانه ملی و رسانه های رسمی و دولتی با روش های جدید و اقناعی و جذاب داشته باشد؟ آیا نباید سهمی در تولیدات سریال و سینمای کشور و این همه دستگاه های عریض و طویل فرهنگی داشته باشد؟ و قس علی هذا... 7⃣ هفتم، در بعد اقدامات اقتصادی پیرامون حجاب؛ چرا هزینه حجاب داشتن برای خانوار ایرانی، بسیار بیشتر از هزینه لباس های نامناسب است؟ چرا واردات چادر در اختیار و انحصار عده محدودی وارد کننده است؟ آیا می دانید انحصار واردات چادر مشکی در اختیار چند نفر با سود ۵۰۰ درصد است؟ ( https://tn.ai/2161041) 8⃣ هشتم؛ آیا می دانید 33 درصد از پوشاک مورد نیاز کشور از طریق قاچاق تأمین می شود؟ دلیل آن هم، مافیای وارد کننده است؛ شاید یک دلیل دیگر هم، ممنوعیت واردات رسمی و کنترل شده و با قیمت مناسب است؛ عدم راهبرد فرهنگی برای واردات پوشاک مشهود است. هیچ نظارت و کنترلی روی واردات لباس نیست و بزرگترین ضربه به فرهنگ پوشش کشور از همین طریق صورت می گیرد! 9⃣ نهم؛ و آیا می دانید کارگروهی ذیل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی وجود دارد به نام « کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور» به عنوان متولی سیاستگذاری و برنامه­ ریزی حوزه مد و لباس کشور، دارای وظایف ستادی، حمایتی، تشویقی و تنظیمی که همه تولید کننده های لباس و ... باید با نظارت این کارگروه عمل کنند ولی این کارگروه بسیار ناکارآمد و ضعیف است؟ 🔹با ذکر موارد فوق؛ چرا مخاطب اصلی ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر، مخاطب خطبه های آتشین برخی ائمه جمعه و بدنه جریان حزب الله، فقط مردم هستند؟ وظیفه حکومت در موارد فوق پررنگ تر و اساسی تر و تعیین کننده است یا نقش مردم؟ مشخص است چون نمی توانند حکومت و دولت و مسئولین و اصحاب قدرت و ثروت را امر و نهی و مواخذه کنند؛ امر و نهی زنان و دختران، آسان تر و کم دردسرتر است! 🔺ما مسائل اصلی و اساسی و وظیفه حکومت و دولت ها و مجالس را رها کردیم و به امر و نهی مردم می خواهیم بسنده کنیم! ادامه دارد ... ❇️ لینک قسمت اول: https://eitaa.com/modaresian/5185 ❇️ لینک قسمت سوم: https://eitaa.com/modaresian/5187: http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
🔴 حجاب؛ وظیفه حکومت و نقش مردم؟ 🔺قسمت سوم؛ در وهله بعدی، جلوی کارهای آسیب زا و خلاف قانون گرفته شود. 🔹برخی اقدامات در حوزه حجاب و عفاف، نه تنها آورده ای ندارد بلکه مضر و خسارت بار است. حکومت وظیفه دارد جلوی این اقدامات را بگیرد. 🔸بطور مثال ممنوعیت و محرومیت از خدمات اجتماعی، شهروندی و دولتی، نه تنها مبنای شرعی ندارد بلکه مبنای قانونی و حقوقی هم ندارد. فرض کنید درصد بالایی از این افرادی که حجاب شرعی ندارند اما دختران و زنان مودب، بانشاط، با اخلاق و با وفا و اهل زندگی و درس و فعالیت های علمی و خیریه ای و محیط زیستی و ... باشند که به قول یکی از دوستان تاکنون پایشان به کلانتری باز نشده؛ ممنوعیت ورود به مترو یا «برخورد نامناسب» توسط عوامل انتظامی، چه بلایی به سر اینها می آورد؟ با آن روحیه لطافت زنانگی. اینها چه حسی نسبت به اسلام و حکومت پیدا می کنند؟! 🔻در این مطلب عرض کردم: 🔹یک مورد دیگر، خطبه های برخی خطبای مشهور نماز جمعه است که سالهای سال در نماز جمعه سخنرانی می کنند و نه تنها نتوانسته اند دیگران را جذب کنند بلکه همین حزب اللهی ها را هم از خطبه های خود و نماز جمعه زده کرده اند. حاشیه سازی، ارائه حرف های شاذ و گاهی بی مبنا، اهانت به مردم یا برخی اقشار متأسفانه مرتباً دیده می شود که انسان آرزو می کند کاش این عزیزان کمتر سخنرانی کنند! 🔸بطور مثال ببینید؛ اخیراً حجت الاسلام سیداحمد خاتمی در خطبه نماز جمعه تهران گفته است: «عده‌ای می گویند چرا به چهار تار موی زن که بیرون است گیر می دهید اما به دزدی ها و اختلاس‌ها گیر نمی دهید. بنده و سایر خطبای جمعه از جمله کسانی هستیم که همواره بر برخورد با دزدان و مفسدان اقتصادی تاکید داشتیم و قوه قضاییه نیز ورود خوبی به این عر صه داشته است اما بزرگ شدن گناهی به معنای تحقیر گناه دیگر نیست، قطعا دزدی کردن و اختلاس گناه است اما بی حجابی هم گناه است، اتفاقا از بی حجابها، زنها و بچه های همان دزدها هستند!» 🔹اولاً مردم که تاکنون ندیده اند رفع فقر و مبارزه با تبعیض و فساد، در خطبه های ایشان اولویت داشته باشد و مکرراً تکرار شده باشد! شاید یک زمانی یک چیزی کلی گفته باشد. 🔸ثانیاً؛ عرض کردیم که طبق آمار رسمی مرکز پژوهش های مجلس، 70 درصد زنان و دختران در کشور با ملاک حجاب شرعی، بدحجاب محسوب می شوند. حدود 15 درصد از اینها، بدحجاب حاد و ناهنجار هستند. 🔹اگر کلمه «بسیاری» در سخنان جناب خاتمی را در نظر بگیریم که زنان و دختران دزدها هستند، یعنی از این ۷۰٪ باید مثلاً 40 % تا ۵۰٪ از اینها، زنان و دختران دزدها باشند! 🔸اگر هم دست پائین را بگیریم از همان ۱۵٪ هنجارشکن بد حجاب،( که عرف هم بدحجاب میداند) کلمه "بسیاری" یعنی حداقل ۱۰٪ از این 15%، دختران و زنانِ دزدها هستند! یعنی حداقل ما ۱۰٪ اختلاسگر و دزد داریم! آیا جناب خاتمی لازمه این حرف شان را می پذیرند که ما در کشور 10 درصد دزد داریم؟ اگر ۱۰٪ جامعه ۸۰ میلیونی دزدند پس چرا قوه قضائیه کاری نمی کند و با برخورد با این 10 درصد دزد، ریشه بدحجابی را نمی خشکاند؟! با این آمار، پس چرا فساد سیستمی تکذیب می شود؟ آقای خاتمی ندانسته ادعای نهادهای بین المللی و مخالفین نظام را ثابت کرده که می گویند ایران در شاخص ادراک فساد جزء بدترین هاست( رتبه ۱۴۶از ۱۸۰ کشور بلکه بدتر)! 🔹حالا این اظهارات را در کنار سخنان حاج قاسم بگذارید که می گفت: «همان دختر کم‌حجاب دختر من است. دختر ما و شماست؛ نه دختر خاص من و شما، اما جامعه ماست.» 🔸اطمینان خاطر دارم که هرچه این بزرگواران کمتر درباره حجاب و عفاف صحبت کنند بهتر است وگرنه با هر سخن درشت، شکاف اجتماعی و فرهنگی در کشور را افزایش می دهند. به نظر حکومت وظیفه دارد جلوی این دست از اقدامات که وضعیت حجاب را بدتر می کند بگیرد. این اقدامات و سخنان تحریک آمیز، تأثیر بدتری در بحث حجاب دارند. ❇️ لینک قسمت اول: https://eitaa.com/modaresian/5185 ❇️ لینک قسمت دوم: https://eitaa.com/modaresian/5186: http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
اجتماع بزرگ امت رسول‌الله، امروز در میدان انقلاب 🔹کانون‌های قرآنی و هیئات مذهبی تهران بزرگ، از عموم مردم و هیئات حسینی تهران دعوت کردند برای برگزاری اجتماع بزرگ امت رسول الله حضور به هم رسانند. 🔹این تجمع ساعت ۱۶ روز یکشنبه ۳ مهر از چهار مسیر به سوی میدان انقلاب اسلامی برگزار خواهد شد. پ. ن این اجتماع خیلی مهمه، خیلی