eitaa logo
هابیلیان
5هزار دنبال‌کننده
2.4هزار عکس
809 ویدیو
2 فایل
☀️چند جوانی که قصد داریم ندای هل من ناصر مولایمان را جواب دهیم ☀️سکون و سکوت را جایز نمی دانیم ولی از سهو و اشتباه هم در امان نیستیم و نیازمند یاری دوستان کانال دوم؛ @Fadak_Channel @Aghl_Sorkh instagram.com/_u/habiliyan_fadak
مشاهده در ایتا
دانلود
‏در آيه ‎مباهله آقا ‎اميرالمؤمنين (ع)، نفس پيغمبر (ص) مطرح می شود(انفسنا و انفسکم). بالاتر از این تعبیر و فضیلت دیگر نداریم که یک نفر نسبت به نبی اکرم (ص) اینقدر نزدیک بشه، نزدیک بشه، نزدیک بشه، تا جایی که جان پیامبر (ص) بشود. @Habiliyan
حکومتی که نذاشت ذره ای از خاک ایران در دست نجس متجاوز بعثی باقی بمونه و بهترین جوانانش با خونشون این کار رو انجام دادن، قطعا در برابر زیاده گویی هر کشوری درباره خاکش می ایسته چه روسیه و‌ چین باشه چه قبائل حاشیه خلیج فارس ولی ریشه اختلاف ها بر سر مالکیت جزائر ایرانی از کجاست؟ 🔹سِر دنیس رایت، در ایران(۱۹۶۳_۱۹۷۱)، در کتاب "انگلیسیان در ایران" نوشته: "از سال های ۱۸۸۰ بر سر مالکیت ۴ جزیره کوچک میان ایران و انگلیس اختلاف مکرری بروز کرد. این جزائر عبارت بودند از تنب بزرگ و کوچک، ابوموسی و سیری که همه در اطراف تنگه هرمز قرار داشتند. از زمانیکه شیوخ قاسمی[☆] به عنوان حُکام بندر لنگه به ایران مالیات میدادند، در مورد این جزائر مشاجره‌ایی نداشتند و بطور کلی متعلق به ایران بودند. ولی پس از کشمکش و کشتار در میان قبیله ی قاسمی و تعیین حاکم ایرانی برای بندر لنگه، شیوخ عرب از آن سوی ساحل سر برداشتند و که این جزائر سرزمین پدری این اعراب است و حاکمیت آنها به عهده شیوخ قاسمی رأس الخیمه و شارجه است و چنین نتیجه گرفتند که حاکمیت بر این جزائر حق این اعراب است. از نظر ایرانیان این استدلال بی معنی بود چون می‌دیدند ساکنان جزیره، ولو اینکه همگی عرب بودند و غیر ایرانی، حق حاکمیت ایران را با پرداخت مالیات تایید می کردند و آنچه روزی متعلق به ایران بوده نمی‌توانست ناگهان مال اعراب شود." ☆: شیوخ قاسمی، اعرابی غیر ایرانی بودند که در جزائر ایرانی زندگی میکردند و مالیات میدادند. 📚انگلیسیان در ایران، سر دنیس رایت، نشر اختران @Habiliyan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
‏قبيلة أفريقية تحتفل بعيد الغدير : " من كنتُ مولاه فهذا عليّ مولاه " 👤السیّد باسل «چه بگویم در شأن کسی که دوستانش از روی ترس و دشمنانش از روی حسد، فضائل او را مخفی کردند ولی فضائل وی آنچنان آشکار و گسترش یافته که شرق و غرب را فرا گرفته است» محمد بن ادریس، رییس مذهب شافعی یا امیرالمومنین❤️ @Habiliyan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ریان ابن شبیب ، آب و واسه حبیب دیر آوردن ..💔 دست ما را به محرم برسانید فقط 😭 @Habiliyan
سربازان شورش زن زندگی آزادی Vs سربازان جمهوری اسلامی @Habiliyan
شعر جاهلیت "هنر برای هنر" و "شعر برای شعر" است اما اسلام (قرآن به صراحت : والشعرا یتبعهم الغاوون _شعرا ۲۲۴) چنانش کوبید که هرگز تاب سربرآوردن نیافت و پیامبر اسلام میگفت: (حتی دل مرد پر از چرک باشد بهتر که پر از شعر) مذهبی که چنان شدید و با بدترین تعبیرات به شاعر و شعر حمله می کند، از سوی دیگر چنان بدفاع از شعر برمیخیزد که باورکردنی نیست. حسان بن ثابت شاعریست که جز شعر گفتن کاری نمیداند، آنقدر که در جنگ خندق تمام مجاهدین بیرون از شهر در مقابل دشمن بودند و او در میان شهر و در جمع زنان! و وقتی صفیه، دختر عبدالمطلب، یک یهودی از بنی قریظه را به جاسوسی می بیند، دفعش را از حسان میخواهد ولی جواب میشنود: (شعر اگر خواسته باشید از ما ساخته است اما این کار ...!) و خود صفیه با نیزه اش یهودی را میکشد و به حسان میگوید تو مردی، برو و لباسهایش را به غنیمت بردار و میشنود: (چنین کاری را البته میکنم!) همین حسان از پیامبر اسلام چنان تجلیلی میبیند که هیچ شهید و مجاهدی ندیده است. و همین پیامبر یکبار به صله ی شعر کعب بن زهیر، خرقه خویش بیرون میکند و بر کعب می پوشاند، یا همین پیامبری که میگوید چرک از شعر بهتر است در برابر شعری که حسان سروده بود فرمود همانا روح القدس بر زبانت دمیده است. آن‌تهدید و این تایید! چرا؟ پاسخ این است. پیامبر در برابر شعر غیرمسئول و شعری که در خدمت هوس های شخصی و احساسات فردی و در خدمت اشرافیت است می ایستد و چنان میجنگد که نسلش را قطع می کند.اما شعری از حمایت پیامبر و اسلام برخوردار می شود که شعری است مسئول و متعهد که در خدمت اهداف و ایده آل مردم و در کار نجات و آگاهی توده هاست. پس تو بعنوان یک شاعر و هنرمند باید تکلیف خود و مردم را روشن کنی و مرزهای اعتقادیت را مشخص سازی که ، فریبی بیش نیست. یا باید به خلق بپیوندی و کمر به نجاتشان ببندی یا به دشمنان خلق و فضیلت و آزادی....راه سومی نیست. 📚شیعه، دکتر علی شریعتی؛ @Habiliyan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اینجا شبکه سلطنت طلب one هست و این نظر کارشناس دعوت شده به این شبکه توضیح بیشتری لازم نیست 🇮🇷 @Habiliyan
بسم الله الرحمن الرحیم @Habiliyan
هرچی داریم از سیدالشهدا(ع) هست اگر از همه زندگیمون بزنیم که این پرچم بالا بمونه بدونید این کار رو میکنیم بابت تصویر عذرخواهی میکنیم @Habiliyan
🔰علامه طباطبایی (ره) و امام حسین (ع) ▪️علامه در مجالس عزاداری سیدالشهدا (ع) شرکت می کردند و می فرمودند: «ما برای سیاهی لشکر بودن، شرکت می کنیم.» ▪️آن مرحوم در مجلس مرثیه ای که سیدی در محله ی گذرخان قم تشکیل می داد، شرکت می کردند. یک بار قسمتی از منزل آن سید، نوسازی شده بود و ایشان در همان قسمت نشسته بودند. در آن هنگام می پرسند: «چه مدت است که در این جا مجلس عزاداری برپاست؟» گفته بودند: «بیش از چهل سال.» مرحوم علّامه از آن قسمت نوسازی شده، برخاستند و به قسمت قدیمی خانه رفتند و فرمودند: «این آجرهایی که چهل سال شاهد گریه بر امام حسین علیه السّلام بودند، قداستی دارند که انسان به اینها هم تبرک می جوید.» ▪️یک بار شخصی به محضر علّامه آمده بود، اما ایشان را نمی شناخت و به همین سبب سخنان ناپسندی گفته بود. وقتی فهمید شخصی که روبه روی وی نشسته، علّامه طباطبائی است، اظهار شرمندگی و عذرخواهی کرد و به ایشان گفت: «من گمان نمی کردم که شما حضرت علّامه طباطبائی باشید و از ظاهرتان این گونه تصور کردم که یک مرثیه خوان (امام حسین) هستید!» علّامه فرمود: «ای کاش بنده یک مرثیه خوان حضرت سید الشهدا علیه السّلام بودم! همه سال هایی که سرگرم درس و بحث بوده ام، با یک مرثیه خوانی امام حسین علیه السّلام برابری نمی کند!» ▪️مرحوم علّامه می فرمود: «یک سال عاشورا درس را تعطیل نکرده بودم که به چشم درد شدیدی گرفتار شدم! طوری که نزدیک بود کور شوم. از عظمت امام حسین علیه السّلام ترسیدم و از آن پس تصمیم گرفتم روز عاشورا را تعطیل کنم.» @Habiliyan
روضه امشب همین عکس عکسی که اقای روح الامین عزیز و بزرگوار از نمایشگاه آثار خودشون در ایتالیا منتشر کردند @Habiliyan
36.54M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
معاویه بُت صادر میکرد... بُت فروشی می کرد... صادرات کشور اسلامی، بُت بود... پ.ن: افرادی هستند که نوشتند و گفتند که بیاییم خودمان، در حکومت اسلامی، شراب استاندارد تولید کنیم، هم صادر میکنیم، هم جوونا مسموم نمیشن، هم اشتغالزایی هم ورود ارز و ... حکومت به سبک معاویه یعنی این @Habiliyan
ای اهل حرم میر و علمدار نیامد ... @Habiliyan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ما دین خودمونو از این آقایون میگیریم نه فلان بلاگر یا سلبریتی که این روزها نگران و دلسوز فقرا یا بیماران یا مستاجرا میشن مجالس روضه مستحب نیست واجب است خرج کردن برای روضه هم واجب همونطور که موظفیم به فقرا و ... رسیدگی کنیم (ره) @Habiliyan
🔰 زیارت عاشورا را چگونه بخوانیم؟ ⬅️ زمان در روز عاشورا، باید قبل از زوال (قبل از اذان ظهر) قرائت شود. اما در روزهای دیگر، در هر وقت از شبانه روز میتوان آنرا خواند. . ⬅️ لعن ها و سلام ها این روش که یک بار سلام و لعن گفته میشود و بعد بگوییم: «مائۀ مرۀ» یا «تسع و تسعین مرۀ» در روایات نیامده است. در روایتی چنین آمده که را یک مرتبه و «اللهم العنم جمیعا» را صد مرتبه بگویید. همچنین سلام را یک مرتبه، و چهار سلام آخر یعنی: «السلام علی الحسین، و علی علی بن الحسین، و علی أولاد الحسین، و علی أصحاب الحسین» را صد مرتبه بگویید. البته سند این روایت باید بررسی شود. سایر تلخیص ها هیچ ریشه روایی ندارد. البته اگر کسی به قصد رجاء زیارت عاشورا بخواند و لعن و سلام آن را یک مرتبه بگوید، اشکالی ندارد، ولی این کار، سندی ندارد. . ⬅️ قبل و بعد از زیارت در روایات گوناگون، مستحبات مختلفی برای زیارت عاشورا بیان شده است که روش جمع همه این روایات به این صورت است که: ۱. انسان به صحرا و فضای وسیع و یا بالای بام برود ۲. به قبر سیدالشهداء (ع) اشاره کرده و یک سلام و لعن مختصر بدهد ۳. دو رکعت نماز بخواند ۴. تکبیر بگوید و زیارت ششم (ع) یا زیارت امین الله قرائت کند ۵. زیارت عاشورا را بخواند ۶. دو رکعت نماز زیارت به جا آورد. ۷. دعای علقمه بخواند ضیافت بلا. صص۸۲-۸۸ .
به نقل از مجمع البحرین: در حدیث مناجات موسی(ع) آمده است که گفت: پروردگارا! چرا امّت محمّد(ص) را بر دیگر امّت ها برتری داده ای؟ خداوند متعال فرمود: «به ده چیز، آنها را برتری داده ام». موسی(ع) گفت: آن ده چیز که آنان، بدانها عمل می کنند، چیست تا به بنی اسرائیل دستور بدهم آنها نیز به کار ببندند؟ خداوند متعال فرمود: «نماز، زکات، روزه، حج، جهاد، جمعه، نماز جماعت، قرآن، علم، و ». موسی(ع) گفت: پروردگارا! عاشورا چیست؟ فرمود: «گریستن و گریه نمایی بر نواده محمّد، و سوگواری و عزاداری برای مصیبت فرزند مصطفی. ای موسی! هیچ بنده ای از بندگان من در آن زمان نیست که بر فرزند مصطفی بِگرید یا تظاهر به گریستن کند و عزاداری نماید، مگر آن که بهشت برای او باشد و در آن، پایدار می مانَد. هیچ بنده ای نیست که در راه محبّت به پسر دختر پیامبرش از مال خود، غذایی دهد یا درهم و دیناری خرج کند، مگر آن که در همان دنیا به او برکت می دهم. یک درهم [او] را به هفتاد درهم افزون می سازم و در بهشت به سلامت زندگی می کند و گناهانش را می آمرزم. به عزّت و جلالم سوگند، هیچ مرد یا زنی نیست که در روز عاشورا و غیر عاشورا، یک قطره اشک از چشمش فرو چکد، مگر آن که اجر صد شهید را برایش می نویسم». 📚 مجمع البحرین: ج ۲ ص ۱۲۱۹، دانشنامه قرآن و حدیث، ج ۷، ص ۱۵۰.
همه کف می‌زدند و می‌‌دویدند خدا گویان خدا را سر بریدند
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
به به عالی بود 👌 توصیف حماسه حضرت زینب سلام الله علیها در ۳۰ثانیه آقای مهدی رسولی عزیز 🙏 @Habiliyan