#پاتوق_اندیشه
🔷بحث و گفتگو پیرامون:
ظرفیت های گام دوم طوفان الأقصی
همراه با؛
اکران مستند " وداع با اسلحه "
🔸️ با حضور :
آقای سیدمحسن اختراعی و
آقای حسین کمیلی (فعال بین الملل)
❌ظرفیت محدود❌
📆 یکشنبه ۱۲ آذرماه٫ساعت ۱۷
🏫 پردیس سینمایی مهر کوهسنگی
#باشگاه_مجازی_های_انقلابی
🆔 @ majazienghelabi
🌊 #طوفان_الاقصی؛ «سیل»ی که دوگانههای جعلی را با خود برد¹
✍ مهدی شمقدری
🇵🇸 از شگفتیهای مساله #فلسطین این است که دو جریان متحجر «شیعهستیز» و «سنیستیز» -که هریک هویت خود را در نفی دیگری تعریف کرده است- مانند دو لبهٔ قیچی به جان جریان مقاومت (از حزبالله شیعه تا حماس سنی) میافتند.
👳🏻♂ یکبار از زبان فلان شیخ سنی میشنویم که: «حماس شرور و جنگطلب است» ویکبار از زبان بهمان حجتالاسلام میشنویم: «حماس دشمن ما در نزاع سوریه بوده است»!
🎤 آن یکی میگوید: «حماس رافضی است» و این یکی میگوید:«حماس ناصبی است».
🗣 آن شماغبهسر² حماس را متهم به «هدر دادن دماء مسلمین» میکند وآن عمامهبهسر، شبهه میکند که «حماس خیرهسر، با ما هماهنگ نکرده و منافعمان را به خطر انداخته است»!
✅ هرچند که هر دو جریان با این سخنان تنها خود را رسوا کردند و عموم مسلمانان آنها را پس زدند و جنگ #غزه به عنوان واقعیترین مسئله امت، محور اساسی وحدت مسلمانان شد.
🤝 برای نمونه، مرز «طریبیل» (حدفاصل عراق و اردن) شاهد صحنههای بدیعی بود؛ عشایر و شیوخ عرب، از شیعه و سنی جمع شدند؛ با هم شعار دادند، با هم نماز خواندند، هم سفره شدند. یکبار سنی پیشنماز شد و یکبار شیعه. یکبار شیعه سفرهدار بود و یکبار سنی؛ گاهی سنی رجز میخواند و گاهی شیعه.
💪 سیل اقصی دوگانههای «تحمیلی» و «جعلی» بهویژه، دوگانه «شیعه و سنی» را شست و برد:
«بیشترین کمک را به فلسطینیها چه کسی کرد؟ شیعهها کردند؛ شیعهٔ لبنان، شیعهٔ عراق، شیعهٔ عرب، شیعهٔ غیر عرب. این دوگانهها به هم ریخت و به جای این دوگانههای تحمیلی، یک دوگانهٔ جدیدی بر منطقه حاکم شده: دوگانهٔ مقاومت و تسلیم.»³
پس فقط و فقط دوگانه مقاومت-تسلیم است که شاخص ارزیابی صداقت ادعاها و حقانیت جریانهاست.
📝 ¹ «طوفان» در زبان عربی، معادل «سیل» در زبان فارسی است
📝 ² شماغ: چفیه قرمز عربی
📝 ³ بیانات مقام معظم رهبری در دیدار بسیجیان، ۸ آذر ۱۴۰۲
#مجمع_اسلامی_حبلالله
🆔 @Hablollahir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🇵🇸 مسئلهٔ فلسطین، کلید شکسته شدن سلطهٔ تمدنی غرب
❓ دستاورد #طوفان_الاقصی برای تقابل تمدنی اسلام و کفر چیست؟
❓ چرا بر فعالان عرصههای گوناگون واجب است به #فلسطین بپردازند؟
🎤 حسین کمیلی (فعال بینالملل)
📍 کارگاه یکروزهٔ «فلسطین و نقش من»، مشهد مقدس
🗓 آذر ۱۴۰۲
#مجمع_اسلامی_حبلالله
🆔 @Hablollahir
"میـــــدانِ فلسطین"
رفتارشناسی جامعه ایران در قبال مسئله فلسطین
┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄
↲نشست مجازی ؛
○دکتر اسماعیل نوده فراهانی
مدیرگروهدفترمطالعاتفرهنگیمرکزپژوهشهایمجلس
○دکتر علــــی مؤمــــن
پژوهشگــــر جامعه شناسی
○آقای علیرضا کمیلی
دبیر اتحادیه امّت واحده
○حجتالاسلام حمزه وطنفدا
پژوهشگر موسسه فتـــــوت
┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄
📅 سهشنبـــــه ۱۴ آذر ۱۴۰۲
🕞 ساعت : ۱۶ الـــــی ۱۷:۳۰
🌐 پخش از طریق اسکای روم
#نشستهایایرانآینده
#رفتارشناسی
#فلسطین
❖ کانال #ایران_آینده👇🏻
🌐https://eitaa.com/joinchat/4069130343Cba3978c77a
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📽 شورشی
🇵🇸🇮🇷 فيلم کوتاه داستانی که از نمای نزدیک، به روایت هجوم اشغالگران به خانهٔ یک شهروند فلسطینی میپردازد.
🎬 نویسنده و کارگردان: علی سلمانی
⏯ تهیهکننده: هاشم مسعودی و مجتبی احسانی، انجمن سینمای جوانان ایران (دفتر #مشهد)
🔰 مجری طرح: شمسهفیلم
#غزه
#طوفان_الاقصی
🆔 @Hablollahir
👬 راهبرد بلندمدت رژیم در غزه چیست؟
حجم تخریب رژیم صهیونیستی در غزه نشانگر آن است که میخواهد «زندگی» را در این منطقه نابود کند تا پس از جنگی که معلوم شده در آن توفیق نظامی جدی ندارد و اتفاقا صدمات روزانه جدی میبیند، با فشار بر مردم این منطقه، مقاومت را به زیر بکشد!
این یعنی دیگر حتی به زودی شاهد باز شدن مرز رفح مثل گذشته نخواهیم بود تا سیمان و تجهیزات ساخت و ساز وارد آنجا شود و بار دیگر زندگی عادی به آنجا بازگردد!
خب چه باید کرد وقتی با وجود اعتراضات مردمی در جهان و در مقابل همه دوربین ها و با پشتوانه حمایتی آمریکا و اروپا در حال نسل کشی هستند؟!
پاسخ آن است که این مسأله در شرایط خاص فعلی که رژیم کاملا آبروی خود را در تحقق اهداف ش از دست رفته می بیند قابل تحلیل است ولی وقتی مردم از پای ننشینند و موج هایی چون «صدمات عملی به رژیم» و «تحریم کالاهای رژیم» یا «تحریم حقوقی» ورود ورزشکاران یا سیاسیون آنها به مجامع جهانی گسترده تر شود و حامیان او حس کنند که صدمات جدی در این رابطه میخورند مجبور به عقب نشینی خواهد شد.
آنچه در غزه نگران کننده خواهد شد «نسل کشی تدریجی» است والا مجاهدان مقاومت نشان داده اند که به خوبی کار خود را بلد هستند. طولانی شدن حصار و فشار بر مردم این منطقه، رمز موفقیت رژیم برای تغییر سیاسی در آینده غزه است که به هر نحوی باید آنرا شکست!
این یعنی جنگ ممکن است طولانی شود ولی بخاطر شرایط داخلی رژیم نمیتواند ادامه یابد ولی حصار شدید غزه تداوم خواهد داشت تا زندگی مجددا شکل نگیرد.
ساماندهی شکستن حصار با کمک توان های مردمی جهان، نیازمند شبکه سازی و بکارگیری همه توان ها خصوصا گروههای متخصص مثل حقوقی هاست. چیزی که ما در آن کوتاهی داشته ایم!
📍 @komeilialireza
🌍 آینده منطقه و عبرت ما از گذشته
🔸 نقش جوان مومن انقلابی در تحولات جهانی پساطوفانالاقصی چیست؟
✍ محمدجواد اصغری
⚡️ سال ۱۳۸۹ برای ملتهای مسلمان کشورهای عربی، سال خاصی بود. شاید آن کارگر تونسی هیچوقت فکر نمیکرد که خودسوزیاش موجب زلزلهای در سطح کشورهای عربی خاورمیانه شود. «الشعب یرید إسقاط النظام» شعار واحد همه شده بود و پایههای حکومت دیکتاتورهای منطقه یکی پس از دیگری به لرزه افتاده بود.
📡 تونس و مصر پیش قراول اسلامخواهی سایر کشورها شدند. آیتالله خامنهای هم در همان دوران خطبهای عربی خطاب به این دو ملت ایراد کردند و از آن حرکت ضدطاغوتی به شدت حمایت کردند و از آن با عنوان «حادثه معجزه آسا» یاد کردند.
🚧 اما پس از چندی و با مدیریت هوشیارانه آمریکا و تیم اوباما و غفلتهای متعدد مسئولان جمهوری اسلامی از خط مشی اعلامی صریح رهبر انقلاب به ویژه در دو خطبه عربی... .
متن کامل یادداشت را اینجا مطالعه کنید.
#مجمع_اسلامی_حبلالله
🆔 @Hablollahir
🌍 آینده منطقه و عبرت ما از گذشته
🔸 نقش جوان مومن انقلابی در تحولات جهانی پساطوفانالاقصی چیست؟
✍ محمدجواد اصغری
⚡️ سال ۱۳۸۹ برای ملتهای مسلمان کشورهای عربی، سال خاصی بود. شاید آن کارگر تونسی هیچوقت فکر نمیکرد که خودسوزیاش موجب زلزلهای در سطح کشورهای عربی خاورمیانه شود. «الشعب یرید إسقاط النظام» شعار واحد همه شده بود و پایههای حکومت دیکتاتورهای منطقه یکی پس از دیگری به لرزه افتاده بود.
📡 «تونس» و «مصر» پیشقراول اسلامخواهی سایر کشورها شدند. آیت الله خامنهای هم در همان دوران خطبهای عربی خطاب به این دو ملت ایراد کردند و از آن حرکت ضدطاغوتی به شدت حمایت کردند و از آن با عنوان «حادثه معجزه آسا» یاد کردند.
🚧 اما پس از چندی و با مدیریت هوشیارانه آمریکا و تیم اوباما و غفلتهای متعدد مسئولان جمهوری اسلامی از خط مشی اعلامی صریح رهبر انقلاب به ویژه در دو خطبه عربی¹، نتایج بیداری اسلامی به عکس خودش تبدیل شد.
🔥 لیبی درگیر جنگ داخلی شد؛ حکومت تونس، راه سکولاریسم را برگزید و در اوج آن، حکومت کوتاه محمد مرسی در مصر با کودتای نظامی سیسی از پا درآمد. و در نهایت در بدل حرکت اسلامخواهانه، داعش ساخته و تقویت شد.
🎤 در کوران این حوادث، چیزی که در ایران انجام میشد، همایشهای بیداری اسلامی بود و این بیعملی و روزمرگی و غفلتزدگی تا آنجا پیش رفت که همزمان با سقوط مرسی برخی از جامعهی به اصطلاح انقلابی ایران، خوشحالی کردند.
⁉️ خب کمی فکر کنیم که اگر امروز مرسی اخوانی رییسجمهور مصر میبود - که در مدت کوتاه حکومتش گذرگاه رفح را بازگشایی کرد - اوضاع غزه، به همین شدت کنونی، مظلومانه و در سکوت مجامع اسلامی بود؟
🔎 وقت آن نرسیده که عبرت بگیریم که بدنه انقلابی جامعه ایران به کجا رسید که از به سقوط کشاندن حکومت اسلامگرا توسط آمریکا و عربستان، خوشحال شدند؟
♻️ طبق تحلیل سایت «اکونومیست»، متأثر از طوفان الاقصی، دوباره منطقه آبستن یک بیداری اسلامی دیگر است. این بار ما کجای این بیداری اسلامی خواهیم ایستاد؟ به اسم شیعه علوی، خود را از جامعه مسلمانان جدا میکنیم یا با کمک همهجانبه به برادران سنیمان تلاش میکنیم که اخراج آمریکا از منطقه سرعت بیشتری به خود بگیرد؟
⚠️ انتخاب با ماست که مسلمان باشیم یا پیرو آمریکا!
📝 ¹ اولی در ۱۵ بهمن ۱۳۸۹ و دومی در ۱۴ بهمن ۱۳۹۰
#مجمع_اسلامی_حبلالله
🆔 @Hablollahir
📣 اتاق پاکستان قطب علمی شاهنامه با همکاری معاونت فرهنگی دانشکده ادبیات برگزار می کند:
🔻🔸 سلسله نشست های:
«زبان و ادبیات فارسی از نگاه استادان و پژوهشگران پاکستان»
📆دوشنبه 20 آذر
⏰ ساعت ۱۸ (به وقت ایران)
✅ پیشینه زبان و ادبیات فارسی
در شبه قاره
سخنران: پروفسور دکتر محمد سلیم مظهر
ریاست محترم فرهنگستان زبان اردو
(قومی مقتدره زبان) اسلام آباد
✅ جایگاه زبان و ادبیات فارسی
در پاکستان امروز
سخنران: جناب آقای احسان خزاعی
رایزن محترم فرهنگی ایران در اسلام آباد
✅ تاثیر زبان و ادبیات فارسی
بر زبان و ادبیات اردو
سخنران: جناب آقای حسن رضا نقوی
پژوهشگر، نویسنده
🔗 لینک شرکت مجازی:
http://vroom.um.ac.ir/adabiyat
🌿🇮🇷🇵🇰🇮🇷🌿
#اتاق_پاکستان_قطب_علمی_شاهنامه
#تالار_اقبال_لاهوری_دانشکده_ادبیات
✊ حضرت زهرا (س): «خداوند جهاد را بهخاطر عزت اسلام واجب فرمود.» (خطبه فدکیه)
🇵🇸 امام خمینی (ره): «اولاد فاطمه (س) نمیگذارند مقدرات مسلمين بهدست اسرائيل بیفتد.»
📣 پویش «روضههای فاطمی به یاد شهدای عزتآفرین غزه، فرزندان معنوی فاطمه زهرا (س) در خط مقدم جهاد با اسرائیل»
🔰 محافل و هیئات دانشآموزی، دانشجویی و محلی و روضههای خانگی
⬇️ دریافت فایل بنر با کیفیت، آماده چاپ (عمودی در ابعاد ۰/۵*۱ متر) از اینجا
⬇️ دریافت فایل اسامی شهدا برای انتخاب و چاپ نام یک شهید از اینجا
📞 عزیزان مشهدی میتوانند برای دریافت بنر چاپ شده با این شماره تماس بگیرند:
۰۹۳۰۲۲۰۱۴۳۵📸 گزارش تصویری خود را از اجرای این پویش، در ایتا، بله یا تلگرام به این نشانی بفرستید: @Hablollah_admin #مجمع_اسلامی_حبلالله 🆔 @Hablollahir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❓ ۱۷۰۰۰ یعنی چند تا؟
🔎 تصویری ملموس و متفاوت از خبرهای تکراری غزه...
📽 پویانمایی: رضا نیکو
⏱ ۵۸ ثانیه
🆔 @Hablollahir
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 #طوفان_الاقصی، اقدامات مردمی و بسترسازی برای تحولات آینده
💡 درس بزرگ کاروان بینالمللی شکست حصر #غزه
🎤 علیرضا کمیلی (دبیر اتحادیه بینالمللی امت واحده)
📍 مشهد مقدس، حسینیه هنر
🗓 آبان ۱۴۰۲
#مجمع_اسلامی_حبلالله
🆔 @Hablollahir
📣 حضرت صدیقه طاهره سلاماللهعلیها: «خداوند جهاد را برای عزت اسلام واجب کرد.» (خطبه فدکیه)
🏴 مجلس عزای حضرت ام الأئمة علیهمالسلام
🇵🇸 با یاد شهدای غزه، فرزندان عزتآفرین آن حضرت در خط مقدم جهاد با اسرائیل
🔸 با بیان: حجتالاسلاموالمسلمین محمد الهی خراسانی
🔹با نوای: برادر سیدمحمدامین موسوی
🗓 زمان: ۲۲ تا ۲۶ آذر ۱۴۰۲ به مدت پنج شب
🕰 ساعت ۱۸:۳۰ تا ۲۰
📍 مکان: مشهد مقدس، مطهری شمالی ۴۳، بعد از یزدینژاد ۵، مسجد شهید مطهری رحمةاللهعلیه
https://nshn.ir/sb1-zGWJdhxV
🌐 خواهران و برادران
🌍 هیئت أبناء الرسول صلیاللهعلیهوآله
🌾 @abnaaorasool
✊ حضرت زهرا (س): «خداوند جهاد را بهخاطر عزت اسلام واجب فرمود.» (خطبه فدکیه)
🇵🇸 امام خمینی (ره): «اولاد فاطمه (س) نمیگذارند مقدرات مسلمين بهدست اسرائيل بیفتد.»
📣 پویش «روضههای فاطمی به یاد شهدای عزتآفرین غزه، فرزندان معنوی فاطمه زهرا (س) در خط مقدم جهاد با اسرائیل»
🔰 محافل و هیئات دانشآموزی، دانشجویی و محلی و روضههای خانگی
⬇️ دریافت فایل بنر با کیفیت، آماده چاپ (عمودی در ابعاد ۰/۵*۱ متر) از اینجا
⬇️ دریافت فایل اسامی شهدا برای انتخاب و چاپ نام یک شهید از اینجا
📞 عزیزان مشهدی میتوانند برای دریافت بنر چاپ شده با این شماره تماس بگیرند:
۰۹۳۰۲۲۰۱۴۳۵📸 گزارش تصویری خود را از اجرای این پویش، در ایتا، بله یا تلگرام به این نشانی بفرستید: @Hablollah_admin #مجمع_اسلامی_حبلالله 🆔 @Hablollahir
newspaper-f73aed62925b0ebadb42d15381f734c9.pdf
18.73M
دوستان روزنامه ایران در یک ویژه نامه انصافا قابل دفاع، به معرفی شهدای مشهور فلسطین از جمله
1. شیخ احمد یاسین
2.دکتر عبدالعزیز الرنتیسی
3.سعید صیام
4.اسماعیل ابوشنب
5.صلاح شحاده
6.عزالدین قسام
7.یحیی عیاش
8.عماد عقل
9.الحمد الجعبری
10.محمود المبحوح
11.عدنان الغول
پرداخته اند؛ در بخش پایانی هم مروری بر چند مستند، کتاب، شعر و تصاویر ناب پرداختند
دست مریزاد
@Thirdintifada
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠 فرزندان واقعی فاطمه زهرا سلاماللهعلیها چه کسانی هستند؟
🔻 ببینید پاسخی را که ۶۰ سال پیش امام خمینی (ره) دادهاند...
#امام_خمینی
#مجمع_اسلامی_حبلالله
🆔 @Hablollahir
🔰 فاطمیه در کشاکش روضههای تاریخگذشته و روضههای تاریخساز
🌐 درخواست یک جوان شیعه ۱۴۴۵ قمری از اهل منبر
✍ خانم اخلاقی
🔍 این شبها پای هر منبری نشستم در پی شنیدن حرفهای تازه و کاربردی، اما دستازپادرازتر برگشتم.
❓ اگر قرار نیست بعد از نشستن پای بعضی از منبرها #طاغوت زمانه را شناخت و بعد مبارزه با آن را یاد گرفت پس چه سود؟
❓ اگر گریهکن خوبی باشیم اما در راستای وظایف فردی و به خصوص اجتماعی منفعل باشیم پس چه سود؟
⁉️ آیا فقط سودش برای آن دنیاست که به قول بعضیها در جهنم نمیمانیم؟
⁉️ من جوان اگر پای منبر شما بزرگواران به شناخت وظیفهام نرسم پس کجا برسم؟
❗️ از شما عزیزان منبری توقع میرود که خلأهایی که در هیئتها هست را برطرف کنید نه اینکه بگویید:
«بله در کشورهایی اروپایی مردم برای تخلیه انرژی، گریه میکنند و ما هم برای تخلیه انرژی به روضهها نیاز داریم»
(این را چند شب پیش، خودم از یک منبری شنیدم!) و سطح مخاطب و هیئت را در این حد پایین بیاورید.
⁉️ آیا هیئت صرف گریه کردن و تخلیه انرژی است؟ یا قرار است مکتب باشد؟
❌ خوشبینانه اگر عرض کنم و نگویم همه منبرها، بلکه در اکثر منبرهای ما فقط حرفهای تکراری گفته میشود و مخاطب یا گوش نمیدهد و یا بعد از خروج از هئیت اصلا یادش نمیآید که خطیب چه گفت یا چه شنید.
🔆 افتخارمان این است که در هیئت و در روضه بزرگ شدهایم، اما اگر امروز از من جوان بپرسد در حال حاضر وظیفهات چیست، نمیتوانم جواب بدهم؛ چرا که در منبرهای ما حرف از وظیفه نیست.
⚠️ منبر باید کاربردی باشد؛ فقط نقل تاریخ نباشد؛ تاریخ بهتنهایی دردی از ما دوا نمیکند. ما تاریخ را میخواهیم که بتوانیم وظیفه خودمان را بفهمیم، نه اینکه صرفا در همان سال ۱۱ هجری باقی بمانیم.
✅ ما نیاز به مجالسی داریم که بعد از اتمامش همه به فکر وظیفه و شروع به انجام وظیفه باشند، نه صرف آن حال معنوی که بعد روضه بهش دست میدهد.
✳️ هیئت باید نیرویی برای پیشرو بودن شیعه برای انجام وظیفهاش باشد.
🆔 @Hablollahir
📣 اتاق پاکستان قطب علمی شاهنامه و معاونت فرهنگی دانشکده ادبیات با همکاری کنسولگری پاکستان در مشهد برگزار می کند:
📌 سلسله نشستهای
«زبان و ادبیات فارسی از نگاه استادان دانشگاه های پاکستان»
💠 سومین نشست:
📆 دوشنبه ۴ دی ماه
⏰ ساعت ۱۶
🔻موضوع:
✅ فارسی در پاکستان
(چالشها فرصتها پیشنهادات)
👤 دکتر عنبر یاسمین
مدیر گروه زبان و ادبیات فارسی
دانشگاه ملی زبانهای نوین (نومل)
اسلام آباد پاکستان
👤 دکتر محمد سفیر
استاد زبان و ادبیات فارسی
دانشگاه ملی زبانهای نوین (نومل)
اسلام آباد پاکستان
👤 دکتر کمیل قزلباش
استاد زبان و ادبیات فارسی
از شهر کویته پاکستان
👤 دکتر حسن رضا نقوی
نویسنده و پژوهشگر زبان اردو
🔻🔗 لینک شرکت مجازی:
http://vroom.um.ac.ir/adabiyat
🌿🇮🇷🇵🇰🇮🇷🇵🇰🇮🇷🌿
🆔 @Hablollahir
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🇵🇸 دوگانهی «مقاومت-تسلیم» بهجای دوگانهی «شیعه-سنی»
📃 مهر پایان #طوفان_الاقصی بر دوگانههای جعلی و تحمیلی
🎬 برشی از دیدار بسیجیان با رهبر انقلاب اسلامی، ۸ آذر ۱۴۰۲
#مجمع_اسلامی_حبلالله
🆔 @Hablollahir
🌍 جای خالی «نگاه امتی» در متون درسی
✍ سیدمحمدصادق میرزایی
🌐 یکی از جذابیتهای انقلاب اسلامی ایران برای مسلمانان، نگاه آن به امت و جهان است. این نگاه، یک ابتکار هیجانانگیز از سوی امام خمینی نیست، بلکه برخاسته از درک حوزهی مأموریتی پیامبر اکرم است که به آحاد امت اسلام (با وجود همه تفاوتها) و همزمان به آحاد بشر (با وجود همه تفاوتها) در سراسر جهان مینگریست.
🕋 بسیار «یا أیها الناس»ها در آیات وجود دارد که پشت میلههای قطورِ کمکاری و تنبلی اسیر شدند و به تشنگان حقیقت نرسیدند.
💡 اما آنچه که «نگاهِ جهانی» و خصوصا «نگاهِ امتی» را از لابهلای درسهای اسلام به کوچهپسکوچههای جامعه رساند، واسطههایی بودند که آن را برای گروههای مختلف مردم تبیین میکردند و حتی دانشآموزان نیز از آن بیبهره نبودند.
✅ دغدغهی موجود در فضای دو دهه اول انقلاب برای ترویج «نگاه امتی» به اندازهای بود که موجب شد سرفصل «آشنایی با کشورهای مسلمان» نهتنها به عنوان بخشی از کتابهای درسی، بلکه در قالب یک عنوان درسی مستقل تدوین شوند.
📚 دستکم تا پایان دههی ۷۰، کتابهایی مانند «جغرافیای کشورهای مسلمان» و «تاریخ اسلام و دولتهای مسلمان» در پایه سوم و چهارم دبیرستان تدریس میشد و قطعا در اعتلای نگاه نوجوانان به امت اسلام مؤثر بود.
⚠️ یکی از دلایل «ضعف نگاه امتی و جهانی»، حذف یا کمرنگ شدن محتوای مذکور از کتب درسی است. انتظار میرود با توجه به قرار گرفتن نوجوان ایرانی در روند جهانی شدن، جایگاه آنان در جهان، نه بیشازپیش، بلکه مانند گذشته به ایشان گوشزد شود.
#مجمع_اسلامی_حبلالله
🆔 @Hablollahir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⚠️ جهان اسلام، ایران را حامی فلسطین نمیداند!
⁉️ چگونه برگ برندهٔ جمهوری اسلامی در افکار عمومی مسلمانان به نقطهٔ ضعف تبدیل میشود؟
🎤 حسین کمیلی (فعال بینالملل)
🎬 کارگاه فلسطین و نقش من، مشهد مقدس، پاییز ۱۴۰۲
#طوفان_الاقصی
#مجمع_اسلامی_حبلالله
🆔 @Hablollahir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🇵🇸 نوجوانان مسجد سجاد (ع) مشهد، پای کار غزه 🇮🇷
🎥 انتقال تجربهٔ گروههای فعال مردمی مشهد در #طوفان_الاقصی
🎤 حسین صادقی، بسیج مسجد امام سجاد (ع)
🌐 کارگاه یکروزهٔ «فلسطین و نقش من»، مشهد مقدس، پاییز ۱۴۰۲
#مجمع_اسلامی_حبلالله
🆔 @Hablollahir
🤲 «خدایا! ما را از کسانی قرار بده که با محبت به تمام آفریدگانت، به تو عشق میورزند.» (حضرت زهرا سلاماللهعلیها)
🎊 همزمان با ایام فرخندهٔ ولادت حضرت مادر (س)
📣 فراخوان کمک به برادران مسلمان افغانستانی و مشارکت در تهیه سوخت جهت گرمایش در زمستان سخت پیشرو
🤝 به همت «مرکز فرهنگیتربیتی سلام» (زیر نظر فعالان مهاجر افغانستانی) و با مشارکت «مجمع اسلامی حبلالله» مشهد
💳 واریز کمکهای نقدی به شماره کارت:
5859831195900963به نام آقای عباس کبیر، مدیر مرکز سلام (کلیک روی شماره=کپی) ⏳فرصت شرکت در این پویش خداپسندانه تا پایان چهارشنبه ۲۰ دی ۱۴۰۲ 📞 شماره تماس جهت اطلاعات بیشتر:
09372447785🧷 آشنایی با فعالیتهای مرکز سلام در: https://t.me/markazesalam #مجمع_اسلامی_حبلالله 🆔 @Hablollahir
💠 جمع سالم بین هویتگرایی و آرمانخواهی چگونه است؟
✍ سیدهادی هاشمیمهر
🔸 هویت هر فرد یا هر گروه با آرمان او تلازم دارد. کارکرد هویت درواقع تحقق آرمان است.
اما این رابطه ممکن است دچار آسیبهایی شود.
1⃣ یک آسیب این است که هویت برای فرد جای آرمان و هدف نهایی او قرار میگیرد و فرد را در خود نگه میدارد و همچون یک غرور کاذب از حرکت فرد به سمت آرمان جلوگیری میکند.
🔸 در واقع هویت از آنجا که در دل خود حس برتربینی به همراه دارد، فرد خود را جلوتر و موفقتر از دیگران میبینید و در نتیجه احساس نیاز به حرکت نمیکند.
🔹 بهعنوان نمونه بسیار دیده شده است که هویت مذهبی شیعیان، جای آرمانهای مذهبی آنان را میگیرد و افراد، شیعه بودن را مساوی با تحقق آرمانها میدانند و دیگر وظیفهای برای تحقق آرمان تصور نمیکنند. گویا اینکه تخیل میکند همین که شیعه هستیم یعنی کار تمام شده است و به قله رسیدیم...
▶️ متن کامل یادداشت را اینجا ببینید.
#مجمع_اسلامی_حبلالله
🆔 @Hablollahir