eitaa logo
مجمع اسلامی حبل‌الله 🇵🇸
1.2هزار دنبال‌کننده
417 عکس
174 ویدیو
34 فایل
🔺تشکل مردم‌نهاد معتقد به اسلام ناب که انقلاب خمینی (ره) را فراتر از مذهب، ملیت و نژاد می‌داند و برای تقویت پیوندهای امت اسلامی تلاش می‌کند. https://ble.ir/hablollahir 📱ارتباط با ادمین: @Hablollah_admin 📱ارتباط با دبیر مجمع: @mahdimabadi
مشاهده در ایتا
دانلود
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📽 شورشی 🇵🇸🇮🇷 فيلم کوتاه داستانی که از نمای نزدیک، به روایت هجوم اشغالگران به خانهٔ یک شهروند فلسطینی می‌پردازد. 🎬 نویسنده و کارگردان: علی سلمانی ⏯ تهیه‌کننده: هاشم مسعودی و مجتبی احسانی، انجمن سینمای جوانان ایران (دفتر ) 🔰 مجری طرح: شمسه‌فیلم 🆔 @Hablollahir
👬 راهبرد بلندمدت رژیم در غزه چیست؟ حجم تخریب رژیم صهیونیستی در غزه نشانگر آن است که میخواهد «زندگی» را در این منطقه نابود کند تا پس از جنگی که معلوم شده در آن توفیق نظامی جدی ندارد و اتفاقا صدمات روزانه جدی می‌بیند، با فشار بر مردم این منطقه، مقاومت را به زیر بکشد! این یعنی دیگر حتی به زودی شاهد باز شدن مرز رفح مثل گذشته نخواهیم بود تا سیمان و تجهیزات ساخت و ساز وارد آنجا شود و بار دیگر زندگی عادی به آنجا بازگردد! خب چه باید کرد وقتی با وجود اعتراضات مردمی در جهان و در مقابل همه دوربین ها و با پشتوانه حمایتی آمریکا و اروپا در حال نسل کشی هستند؟! پاسخ آن است که این مسأله در شرایط خاص فعلی که رژیم کاملا آبروی خود را در تحقق اهداف ش از دست رفته می بیند قابل تحلیل است ولی وقتی مردم از پای ننشینند و موج هایی چون «صدمات عملی به رژیم» و «تحریم کالاهای رژیم» یا «تحریم حقوقی» ورود ورزشکاران یا سیاسیون آنها به مجامع جهانی گسترده تر شود و حامیان او حس کنند که صدمات جدی در این رابطه میخورند مجبور به عقب نشینی خواهد شد. آنچه در غزه نگران کننده خواهد شد «نسل کشی تدریجی» است والا مجاهدان مقاومت نشان داده اند که به خوبی کار خود را بلد هستند. طولانی شدن حصار و فشار بر مردم این منطقه، رمز موفقیت رژیم برای تغییر سیاسی در آینده غزه است که به هر نحوی باید آنرا شکست! این یعنی جنگ ممکن است طولانی شود ولی بخاطر شرایط داخلی رژیم نمی‌تواند ادامه یابد ولی حصار شدید غزه تداوم خواهد داشت تا زندگی مجددا شکل‌ نگیرد. ساماندهی شکستن حصار با کمک توان های مردمی جهان، نیازمند شبکه سازی و بکارگیری همه توان ها خصوصا گروههای متخصص مثل حقوقی هاست. چیزی که ما در آن کوتاهی داشته ایم! 📍 @komeilialireza
🌍 آینده منطقه و عبرت ما از گذشته 🔸 نقش جوان مومن انقلابی در تحولات جهانی پساطوفان‌الاقصی چیست؟ ✍ محمدجواد اصغری ⚡️ سال ۱۳۸۹ برای ملت‌های مسلمان کشورهای عربی، سال خاصی بود. شاید آن کارگر تونسی هیچوقت فکر نمی‌کرد که خودسوزی‌اش موجب زلزله‌ای در سطح کشورهای عربی خاورمیانه شود. «الشعب یرید إسقاط النظام» شعار واحد همه شده بود و پایه‌های حکومت دیکتاتورهای منطقه یکی پس از دیگری به لرزه افتاده بود. 📡 تونس و مصر پیش قراول اسلام‌خواهی سایر کشور‌ها شدند. آیت‌الله خامنه‌ای هم در همان دوران خطبه‌ای عربی خطاب به این دو ملت ایراد کردند و از آن حرکت ضدطاغوتی به شدت حمایت کردند و از آن با عنوان «حادثه معجزه آسا» یاد کردند. 🚧 اما پس از چندی و با مدیریت هوشیارانه آمریکا و تیم اوباما و غفلت‌های متعدد مسئولان جمهوری اسلامی از خط مشی اعلامی صریح رهبر انقلاب به ویژه در دو خطبه عربی... . متن کامل یادداشت را اینجا مطالعه کنید. 🆔 @Hablollahir
🌍 آینده منطقه و عبرت ما از گذشته 🔸 نقش جوان مومن انقلابی در تحولات جهانی پسا‌طوفان‌الاقصی چیست؟ ✍ محمدجواد اصغری ⚡️ سال ۱۳۸۹ برای ملت‌های مسلمان کشورهای عربی، سال خاصی بود. شاید آن کارگر تونسی هیچوقت فکر نمی‌کرد که خودسوزی‌اش موجب زلزله‌ای در سطح کشورهای عربی خاورمیانه شود. «الشعب یرید إسقاط النظام» شعار واحد همه شده بود و پایه‌های حکومت دیکتاتورهای منطقه یکی پس از دیگری به لرزه افتاده بود. 📡 «تونس» و «مصر» پیش‌قراول اسلام‌خواهی سایر کشور‌ها شدند. آیت الله خامنه‌ای هم در همان دوران خطبه‌ای عربی خطاب به این دو ملت ایراد کردند و از آن حرکت ضدطاغوتی به شدت حمایت کردند و از آن با عنوان «حادثه معجزه آسا» یاد کردند. 🚧 اما پس از چندی و با مدیریت هوشیارانه آمریکا و تیم اوباما و غفلت‌های متعدد مسئولان جمهوری اسلامی از خط مشی اعلامی صریح رهبر انقلاب به ویژه در دو خطبه عربی¹، نتایج بیداری اسلامی به عکس خودش تبدیل شد. 🔥 لیبی درگیر جنگ داخلی شد؛ حکومت تونس، راه سکولاریسم را برگزید و در اوج آن، حکومت کوتاه محمد مرسی در مصر با کودتای نظامی سیسی از پا درآمد. و در نهایت در بدل حرکت اسلام‌خواهانه، داعش ساخته و تقویت شد. 🎤 در کوران این حوادث، چیزی که در ایران انجام می‌شد، همایش‌های بیداری اسلامی بود و این بی‌عملی و روزمرگی و غفلت‌زدگی تا آنجا پیش رفت که همزمان با سقوط مرسی برخی از جامعه‌ی به اصطلاح انقلابی ایران، خوشحالی کردند. ⁉️ خب کمی فکر کنیم که اگر امروز مرسی اخوانی رییس‌جمهور مصر می‌بود - که در مدت کوتاه حکومتش گذرگاه رفح را بازگشایی کرد - اوضاع غزه، به همین شدت کنونی، مظلومانه و در سکوت مجامع اسلامی بود؟ 🔎 وقت آن نرسیده که عبرت بگیریم که بدنه انقلابی جامعه ایران به کجا رسید که از به سقوط کشاندن حکومت اسلام‌گرا توسط آمریکا و عربستان، خوشحال شدند؟ ♻️ طبق تحلیل سایت «اکونومیست»، متأثر از طوفان الاقصی، دوباره منطقه آبستن یک بیداری اسلامی دیگر است. این بار ما کجای این بیداری اسلامی خواهیم ایستاد؟ به اسم شیعه علوی، خود را از جامعه مسلمانان جدا می‌کنیم یا با کمک همه‌جانبه به برادران سنی‌مان تلاش می‌کنیم که اخراج آمریکا از منطقه سرعت بیشتری به خود بگیرد؟ ⚠️ انتخاب با ماست که مسلمان باشیم یا پیرو آمریکا! 📝 ¹ اولی در ۱۵ بهمن ۱۳۸۹ و دومی در ۱۴ بهمن ۱۳۹۰ 🆔 @Hablollahir
📣 اتاق پاکستان قطب علمی شاهنامه با همکاری معاونت فرهنگی دانشکده ادبیات برگزار می کند: 🔻🔸 سلسله نشست های:  «زبان و ادبیات فارسی از نگاه استادان و پژوهشگران پاکستان» 📆دوشنبه 20 آذر ⏰ ساعت ۱۸ (به وقت ایران) ✅ پیشینه زبان و ادبیات فارسی در شبه قاره  سخنران: پروفسور دکتر محمد سلیم مظهر ریاست محترم فرهنگستان زبان اردو (قومی مقتدره زبان) اسلام آباد ✅ جایگاه زبان و ادبیات فارسی در پاکستان امروز سخنران: جناب آقای احسان خزاعی  رایزن محترم فرهنگی ایران در اسلام آباد  ✅ تاثیر زبان و ادبیات فارسی بر زبان و ادبیات اردو  سخنران: جناب آقای حسن رضا نقوی پژوهشگر، نویسنده 🔗 لینک شرکت مجازی: http://vroom.um.ac.ir/adabiyat 🌿🇮🇷🇵🇰🇮🇷🌿
✊ حضرت زهرا (س): «خداوند جهاد را به‌خاطر عزت اسلام واجب فرمود.» (خطبه فدکیه) 🇵🇸 امام خمینی (ره): «اولاد فاطمه (س) نمی‌گذارند مقدرات مسلمين به‌دست اسرائيل بیفتد.» 📣 پویش «روضه‌های فاطمی به یاد شهدای عزت‌آفرین غزه، فرزندان معنوی فاطمه زهرا (س) در خط مقدم جهاد با اسرائیل» 🔰 محافل و هیئات دانش‌آموزی، دانشجویی و محلی و روضه‌های خانگی ⬇️ دریافت فایل بنر با کیفیت، آماده چاپ (عمودی در ابعاد ۰/۵*۱ متر) از اینجا ⬇️ دریافت فایل اسامی شهدا برای انتخاب و چاپ نام یک شهید از اینجا 📞 عزیزان مشهدی می‌توانند برای دریافت بنر چاپ شده با این شماره تماس بگیرند:
۰۹۳۰۲۲۰۱۴۳۵
📸 گزارش تصویری خود را از اجرای این پویش، در ایتا، بله یا تلگرام به این نشانی بفرستید: @Hablollah_admin 🆔 @Hablollahir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
۱۷۰۰۰ یعنی چند تا؟ 🔎 تصویری ملموس‌ و متفاوت از خبرهای تکراری غزه... 📽 پویانمایی: رضا نیکو ⏱ ۵۸ ثانیه 🆔 @Hablollahir
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 ، اقدامات مردمی و بسترسازی برای تحولات آینده 💡 درس بزرگ کاروان بین‌المللی شکست حصر 🎤 علیرضا کمیلی (دبیر اتحادیه بین‌المللی امت واحده) 📍 مشهد مقدس، حسینیه هنر 🗓 آبان ۱۴۰۲ 🆔 @Hablollahir
📣 حضرت صدیقه طاهره سلام‌الله‌علیها: «خداوند جهاد را برای عزت اسلام واجب کرد.» (خطبه فدکیه) 🏴 مجلس عزای حضرت ام الأئمة علیهم‌السلام 🇵🇸 با یاد شهدای غزه، فرزندان عزت‌آفرین آن حضرت در خط مقدم جهاد با اسرائیل 🔸 با بیان: حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد الهی خراسانی 🔹با نوای: برادر سیدمحمدامین موسوی 🗓 زمان: ۲۲ تا ۲۶ آذر ۱۴۰۲ به مدت پنج شب 🕰 ساعت ۱۸:۳۰ تا ۲۰ 📍 مکان: مشهد مقدس، مطهری شمالی ۴۳، بعد از یزدی‌نژاد ۵، مسجد شهید مطهری رحمة‌الله‌علیه https://nshn.ir/sb1-zGWJdhxV 🌐 خواهران و برادران 🌍 هیئت أبناء الرسول صلی‌الله‌علیه‌وآله 🌾 @abnaaorasool
✊ حضرت زهرا (س): «خداوند جهاد را به‌خاطر عزت اسلام واجب فرمود.» (خطبه فدکیه) 🇵🇸 امام خمینی (ره): «اولاد فاطمه (س) نمی‌گذارند مقدرات مسلمين به‌دست اسرائيل بیفتد.» 📣 پویش «روضه‌های فاطمی به یاد شهدای عزت‌آفرین غزه، فرزندان معنوی فاطمه زهرا (س) در خط مقدم جهاد با اسرائیل» 🔰 محافل و هیئات دانش‌آموزی، دانشجویی و محلی و روضه‌های خانگی ⬇️ دریافت فایل بنر با کیفیت، آماده چاپ (عمودی در ابعاد ۰/۵*۱ متر) از اینجا ⬇️ دریافت فایل اسامی شهدا برای انتخاب و چاپ نام یک شهید از اینجا 📞 عزیزان مشهدی می‌توانند برای دریافت بنر چاپ شده با این شماره تماس بگیرند:
۰۹۳۰۲۲۰۱۴۳۵
📸 گزارش تصویری خود را از اجرای این پویش، در ایتا، بله یا تلگرام به این نشانی بفرستید: @Hablollah_admin 🆔 @Hablollahir
newspaper-f73aed62925b0ebadb42d15381f734c9.pdf
18.73M
دوستان روزنامه ایران در یک ویژه نامه انصافا قابل دفاع، به معرفی شهدای مشهور فلسطین از جمله 1. شیخ احمد یاسین 2.دکتر عبدالعزیز الرنتیسی 3.سعید صیام 4.اسماعیل ابوشنب 5.صلاح شحاده 6.عزالدین قسام 7.یحیی عیاش 8.عماد عقل 9.الحمد الجعبری 10.محمود المبحوح 11.عدنان الغول پرداخته اند؛ در بخش پایانی هم مروری بر چند مستند، کتاب، شعر و تصاویر ناب پرداختند دست مریزاد @Thirdintifada
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠 فرزندان واقعی فاطمه زهرا سلام‌الله‌علیها چه کسانی هستند؟ 🔻 ببینید پاسخی را که ۶۰ سال پیش امام خمینی (ره) داده‌اند... 🆔 @Hablollahir
🔰 فاطمیه در کشاکش روضه‌های تاریخ‌گذشته و روضه‌های تاریخ‌ساز 🌐 درخواست یک جوان شیعه ۱۴۴۵ قمری از اهل منبر ✍ خانم اخلاقی 🔍 این شب‌ها پای هر منبری نشستم در پی شنیدن حرف‌های تازه و کاربردی، اما دست‌ازپادرازتر برگشتم. ❓ اگر قرار نیست بعد از نشستن پای بعضی از منبرها زمانه را شناخت و بعد مبارزه با آن را یاد گرفت پس چه سود؟ ❓ اگر گریه‌کن خوبی باشیم اما در راستای وظایف فردی و به خصوص اجتماعی منفعل باشیم پس چه سود؟ ⁉️ آیا فقط سودش برای آن دنیاست که به قول بعضی‌ها در جهنم نمی‌مانیم؟ ⁉️ من جوان اگر پای منبر شما بزرگواران به شناخت وظیفه‌ام نرسم پس کجا برسم؟ ❗️ از شما عزیزان منبری‌ توقع می‌رود که خلأهایی که در هیئت‌ها هست را برطرف کنید نه اینکه بگویید: «بله در کشورهایی اروپایی مردم برای تخلیه انرژی، گریه می‌کنند و ما هم برای تخلیه انرژی به روضه‌ها نیاز داریم» (این را چند شب پیش، خودم از یک منبری شنیدم!) و سطح مخاطب و هیئت را در این حد پایین بیاورید. ⁉️ آیا هیئت صرف گریه کردن و تخلیه انرژی است؟ یا قرار است مکتب باشد؟ ❌ خوش‌بینانه اگر عرض کنم و نگویم همه منبرها، بلکه در اکثر منبرهای‌ ما فقط حرف‌های تکراری گفته می‌شود و مخاطب یا گوش نمی‌دهد و یا بعد از خروج از هئیت اصلا یادش نمی‌آید که خطیب چه گفت یا چه شنید. 🔆 افتخارمان این است که در هیئت و در روضه بزرگ شده‌ایم، اما اگر امروز از من جوان بپرسد در حال حاضر وظیفه‌ات چیست، نمی‌توانم جواب بدهم؛ چرا که در منبرهای ما حرف از وظیفه نیست. ⚠️ منبر باید کاربردی باشد؛ فقط نقل تاریخ نباشد؛ تاریخ به‌تنهایی دردی از ما دوا نمی‌کند. ما تاریخ را می‌خواهیم که بتوانیم وظیفه خودمان را بفهمیم، نه اینکه صرفا در همان سال ۱۱ هجری باقی بمانیم. ✅ ما نیاز به مجالسی داریم که بعد از اتمامش همه به فکر وظیفه و شروع به انجام وظیفه‌ باشند، نه صرف آن حال معنوی که بعد روضه بهش دست می‌دهد. ✳️ هیئت باید نیرویی برای پیشرو بودن شیعه برای انجام وظیفه‌اش باشد. 🆔 @Hablollahir
📣 اتاق پاکستان قطب علمی شاهنامه و معاونت فرهنگی دانشکده ادبیات با همکاری کنسولگری پاکستان در مشهد برگزار می کند: 📌 سلسله نشست‌های  «زبان و ادبیات فارسی از نگاه استادان دانشگاه های پاکستان» 💠 سومین نشست: 📆 دوشنبه ۴ دی ماه ⏰ ساعت ۱۶ 🔻موضوع: ✅ فارسی در پاکستان (چالش‌ها فرصت‌ها پیشنهادات) 👤 دکتر عنبر یاسمین مدیر گروه زبان و ادبیات فارسی دانشگاه ملی زبان‌های نوین (نومل) اسلام آباد پاکستان 👤 دکتر محمد سفیر استاد زبان و ادبیات فارسی دانشگاه ملی زبان‌های نوین (نومل) اسلام آباد پاکستان 👤 دکتر کمیل قزلباش استاد زبان و ادبیات فارسی از شهر کویته پاکستان 👤 دکتر حسن رضا نقوی نویسنده و پژوهشگر زبان اردو 🔻🔗 لینک شرکت مجازی:     http://vroom.um.ac.ir/adabiyat 🌿🇮🇷🇵🇰🇮🇷🇵🇰🇮🇷🌿 🆔 @Hablollahir
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🇵🇸 دوگانه‌ی «مقاومت-تسلیم» به‌جای دوگانه‌ی «شیعه-سنی» 📃 مهر پایان بر دوگانه‌های جعلی و تحمیلی 🎬 برشی از دیدار بسیجیان با رهبر انقلاب اسلامی، ۸ آذر ۱۴۰۲ 🆔 @Hablollahir
🌍 جای خالی «نگاه امتی» در متون درسی ✍ سیدمحمدصادق میرزایی 🌐 یکی از جذابیت‌های انقلاب اسلامی ایران برای مسلمانان، نگاه آن به امت و جهان است. این نگاه، یک ابتکار هیجان‌انگیز از سوی امام خمینی نیست، بلکه برخاسته از درک حوزه‌ی مأموریتی پیامبر اکرم است که به آحاد امت اسلام (با وجود همه تفاوت‌ها) و همزمان به آحاد بشر (با وجود همه تفاوت‌ها) در سراسر جهان می‌نگریست. 🕋 بسیار «یا أیها الناس»ها در آیات وجود دارد که پشت میله‌های قطورِ کم‌کاری و تنبلی اسیر شدند و به تشنگان حقیقت نرسیدند. 💡 اما آنچه‌ که «نگاهِ جهانی» و خصوصا «نگاهِ امتی» را از لابه‌لای درس‌های اسلام به کوچه‌پس‌کوچه‌های جامعه رساند، واسطه‌هایی بودند که آن را برای گروه‌های مختلف مردم تبیین می‌کردند و حتی دانش‌آموزان نیز از آن بی‌بهره نبودند. ✅ دغدغه‌ی موجود در فضای دو دهه اول انقلاب برای ترویج «نگاه امتی» به اندازه‌ای بود که موجب شد سرفصل «آشنایی با کشورهای مسلمان» نه‌تنها به عنوان بخشی از کتاب‌های درسی، بلکه در قالب یک عنوان درسی مستقل تدوین شوند. 📚 دست‌کم تا پایان دهه‌ی ۷۰، کتابهایی مانند «جغرافیای کشورهای مسلمان» و «تاریخ اسلام و دولت‌های مسلمان» در پایه سوم و چهارم دبیرستان تدریس می‌شد و قطعا در اعتلای نگاه نوجوانان به امت اسلام مؤثر بود. ⚠️ یکی از دلایل «ضعف نگاه امتی و جهانی»، حذف یا کمرنگ شدن محتوای مذکور از کتب درسی است. انتظار می‌رود با توجه به قرار گرفتن نوجوان ایرانی در روند جهانی شدن، جایگاه آنان در جهان، نه بیش‌‌ازپیش، بلکه مانند گذشته به ایشان گوشزد شود. 🆔 @Hablollahir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⚠️ جهان اسلام، ایران را حامی فلسطین نمی‌داند! ⁉️ چگونه برگ برندهٔ جمهوری اسلامی در افکار عمومی مسلمانان به نقطهٔ ضعف تبدیل می‌شود؟ 🎤 حسین کمیلی (فعال بین‌الملل) 🎬 کارگاه فلسطین و نقش من، مشهد مقدس، پاییز ۱۴۰۲ 🆔 @Hablollahir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🇵🇸 نوجوانان مسجد سجاد (ع) مشهد، پای کار غزه 🇮🇷 🎥 انتقال تجربهٔ گروه‌های فعال مردمی مشهد در 🎤 حسین صادقی، بسیج مسجد امام سجاد (ع) 🌐 کارگاه یکروزهٔ «فلسطین و نقش من»، مشهد مقدس، پاییز ۱۴۰۲ 🆔 @Hablollahir
🤲 «خدایا! ما را از کسانی قرار بده که با محبت به تمام آفریدگانت، به تو عشق می‌ورزند.» (حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها) 🎊 همزمان با ایام فرخندهٔ ولادت حضرت مادر (س) 📣 فراخوان کمک به برادران مسلمان افغانستانی و مشارکت در تهیه سوخت جهت گرمایش در زمستان سخت پیش‌رو 🤝 به همت «مرکز فرهنگی‌تربیتی سلام» (زیر نظر فعالان مهاجر افغانستانی) و با مشارکت «مجمع اسلامی حبل‌الله» مشهد 💳 واریز کمکهای نقدی به شماره کارت:
5859831195900963
به نام آقای عباس کبیر، مدیر مرکز سلام (کلیک روی شماره=کپی) ⏳فرصت شرکت در این پویش خداپسندانه تا پایان چهارشنبه ۲۰ دی ۱۴۰۲ 📞 شماره تماس جهت اطلاعات بیشتر:
09372447785
🧷 آشنایی با فعالیتهای مرکز سلام در: https://t.me/markazesalam 🆔 @Hablollahir
💠 جمع سالم بین هویت‌‌گرایی و آرمان‌خواهی چگونه است؟ ✍ سیدهادی هاشمی‌مهر 🔸 هویت هر فرد یا هر گروه با آرمان او تلازم دارد. کارکرد هویت درواقع تحقق آرمان است. اما این رابطه ممکن است دچار آسیب‌هایی شود. 1⃣ یک آسیب این است که هویت برای فرد جای آرمان و هدف نهایی او قرار می‌گیرد و فرد را در خود نگه می‌دارد و همچون یک غرور کاذب از حرکت فرد به سمت آرمان جلوگیری می‌کند. 🔸 در واقع هویت از آنجا که در دل خود حس برتربینی به همراه دارد، فرد خود را جلوتر و موفق‌تر از دیگران می‌بینید و در نتیجه احساس نیاز به حرکت نمی‌کند. 🔹 به‌عنوان نمونه بسیار دیده شده است که هویت مذهبی شیعیان، جای آرمان‌های مذهبی آنان را می‌گیرد و افراد، شیعه بودن را مساوی با تحقق آرمان‌ها می‌دانند و دیگر وظیفه‌ای برای تحقق آرمان تصور نمی‌کنند.‌ گویا اینکه تخیل می‌کند همین که شیعه هستیم یعنی کار تمام شده است و به قله رسیدیم... ▶️ متن کامل یادداشت را اینجا ببینید. 🆔 @Hablollahir
💠 جمع سالم بین هویت‌‌گرایی و آرمان‌خواهی چگونه است؟ ✍ سیدهادی هاشمی‌مهر 🔸 هویت هر فرد یا هر گروه با آرمان او تلازم دارد. کارکرد هویت درواقع تحقق آرمان است. اما این رابطه ممکن است دچار آسیب‌هایی شود. 1⃣ یک آسیب این است که هویت برای فرد جای آرمان و هدف نهایی او قرار می‌گیرد و فرد را در خود نگه می‌دارد و همچون یک غرور کاذب از حرکت فرد به سمت آرمان جلوگیری می‌کند. 🔸 در واقع هویت از آنجا که در دل خود «حس برتربینی» به همراه دارد، فرد خود را جلوتر و موفق‌تر از دیگران می‌بینید و در نتیجه احساس نیاز به حرکت نمی‌کند. 🔹 به‌عنوان نمونه بسیار دیده شده است که هویت مذهبی شیعیان، جای آرمان‌های مذهبی آنان را می‌گیرد و افراد، شیعه بودن را مساوی با تحقق آرمان‌ها می‌دانند و دیگر وظیفه‌ای برای تحقق آرمان تصور نمی‌کنند.‌ گویا اینکه تخیل می‌کند همین که شیعه هستیم یعنی کار تمام شده است و به قله رسیدیم. 🔸 رهبری در یکی از دیدارهای مردمی در حسینیه امام خمینی (ره) خطاب به حاضرینی که شعارهای هویتی مانند «ما اهل کوفه نیستیم علی تنها بماند» سر می‌دادند، فرمودند: این‌ها شعار است (یعنی سرگرم و یا مغرور شدن به هویت) مهم این است که عمل کنیم. 2⃣ آسیب دیگر هویت این است که اگر در جنبه برتری‌بینی هویتی افراط شود، هویت به صورت سلبی عمل می‌کند. 🔹 یعنی فرد از آنجا که تنها هویت برتر را هویت خود می‌داند و تحقق آرمان را تنها از کانال هویت خود می‌داند، حاضر به مشارکت دیگر هویت‌ها در تحقق آرمان نمی‌شود و نقش و سهمی برای دیگر هویت‌ها در تحقق آرمان تصور قائل نمی‌شود. 🔸 اما اگر هویت به عنوان «بهترین مسیر» برای تحقق آرمان به‌حساب آید، نه تنها مسیر، دیگر عامل برتربینی سلبی نمی‌شود و فرد مشارکت سایر هویت‌ها را برای تحقق آرمان پس نمی‌زند. 🔹 هویت وقتی عامل برتربینی سلبی شود، رابطه آرمان با دیگر هویت‌ها را قطع می‌کند و فرد خود را از مشارکت آنان در تحقق آرمان‌ها محروم می‌کند که نتیجه آن، تضعیف تدریجی آرمان است. 🔸 آنچه امروز ذیل مسئله غزه در جهان در حال رقم خوردن است، نمونه واضح مشارکت هویت‌های مختلف برای تحقق آرمان عدالت و نفی ظلم و استکبار است. 🔹 اگر «حماس» سنی یا «حزب‌الله» شیعی فقط خود را یگانه مسیر مبارزه با استکبار بدانند و نقشی برای «مسیحیان» و دیگر آزادگان جهان قائل نباشند، مطمئنا ذبح آرمان عدالت و مقاومت برای استکبار جهانی آنچنان دشوار نخواهد بود. 🆔 @Hablollahir
❗️اطلاعیه با عرض پوزش از دوستان رنگ زیتون، به دلیل اختلال در سیستم بانک، تا اطلاع ثانوی از این شماره کارت برای واریز کمک‌ها به غزه استفاده می‌کنیم: 5022291900056654 🫒
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⚠️ بیش از ۱۰۵ خبرنگار شهید در سه ماه ❓ چرا خط مقدم غزه خبرنگاران هستند؟چه کمکی از ما برمی‌آید؟ 🎤 حسین کمیلی (فعال بین‌الملل) 🔰 کارگاه فلسطین و نقش من، مشهد مقدس، پاییز ۱۴۰۲ 🆔 @Hablollahir
🔻 از طوفان الاقصی تا انتقام سخت 💠 چرا طوفان الاقصی، آمریکا زدایی است؟ ✍ محمدجواد اصغری 🔸 داستان اشغال سرزمین مبارک فلسطین از کجا شروع شد؟ از روز نکبت ۱۹۴۸؟ خیر! بلکه از پنجاه سال قبل از آن در کنگره صهیونیسم تصمیم دولت یهودی گرفته شده بود. اما چه اتفاقی در تاریخ توانست فرآیند تثبیت چنین سرزمینی را سرعت ببخشد و تضمین کند؟ پایان جنگ جهانی اول و معاهده سایکس پیکو! 🔹 وقتی داشتند سرزمین‌های اسلامی را به صورت تکه تکه مرزبندی تفرقه‌گرا می‌کردند، این وعده و تعهد به شورای صهیونیسم داده شد که نگران سرزمینی برای تشکیل اسرائیل نباشید؛ بدین ترتیب قیمومیت (سرپرستی) سرزمین فلسطین پس از فروپاشی دولت عثمانی به بریتانیا سپرده شد و طی موج‌های مهاجرتی مختلف یهودیان به این سرزمین آمدند و در نهایت در سال ۱۹۴۸ حاکمیت قومی و نژادی جدیدی را در جهان به ثبت رساندند. 🔸 جنبش‌ها و تلاش‌ها که از قبل از نکبت علیه مهاجرت‌های تعمدی و با برنامه‌ریزی بود، جان تازه‌ای گرفت و اقدامات نیز شدت بیشتری. اما دولت یهودی با پشتیبانی‌های متعدد قدرت‌های بزرگ جهان به هر قیمتی ولو با کشتن صدها هزار نفر می‌خواست که «تنها دموکراسی منطقه» بماند. 🔹 این دولت «بدون مرز»، در همه کشورهای اسلامی فتنه‌ها برپا کرد؛ فتنه‌ی تفرقه، تحریم، تردید و تطمیع و در نهایت تطبیع. از شرح آنچه بر سر بزرگترین و موثرترین کشور عربی یعنی مصر گذشت، می‌گذریم. از پیوندهای نزدیک در اردن هاشمی می‌گذریم. می‌گذریم و می‌گذریم تا سریع‌تر به زمان اکنون بیایم. ▶️ متن کامل یادداشت را اینجا ببینید. 🆔 @Hablollahir