eitaa logo
مجمع اسلامی حبل‌الله 🇵🇸
1.1هزار دنبال‌کننده
417 عکس
175 ویدیو
34 فایل
🔺تشکل مردم‌نهاد معتقد به اسلام ناب که انقلاب خمینی (ره) را فراتر از مذهب، ملیت و نژاد می‌داند و برای تقویت پیوندهای امت اسلامی تلاش می‌کند. https://ble.ir/hablollahir 📱ارتباط با ادمین: @Hablollah_admin 📱ارتباط با دبیر مجمع: @mahdimabadi
مشاهده در ایتا
دانلود
🔰 مسابقه کتابخوانی با محوریت کتاب بر تبعید 🔸 کتاب «برتبعید» روایتی است از تبعید حضرت آیت الله خامنه ای، رهبر انقلاب به ایرانشهر و جیرفت، در زمان حکومت پهلوی دوم. 🔹جوایز: 4 جایزه 1 میلیون تومانی 4 جایزه 700 هزار تومانی 4 جایزه 500 هزار تومانی 4 جایزه 200 هزار تومانی 🔻 تهیه کتاب و شرکت در مسابقه: https://yk8.ir/rasul @Hablollahir
💎معرفی سه کتاب، برای طلاب ✍️علی اکبری 🔶باورش سخت نیست، اگر تصریح شود که مهم ترین عامل در عدم تحقق وحدت اسلامی، عدم شناخت کافی مذاهب از یکدیگر است. عاملی که متاسفانه شاهدیم توسط دو طیف شیعه و سنی مورد غفلت واقع شده، و معمولا با تکیه بر پیش فرض ها، و کلی گویی ها به تحلیل و قضاوت یکدیگر می نشینند. این آسیب را می توان در سه حیطه مربوط به طلاب و مبلغین شیعه، مشاهده کرد. 1- عدم شناخت کافی از فرق و مذاهب اهل سنت معاصر، و نداشتن فهم دقیق از رفتارهای دینی برخاسته از منابع اسلامی، جهت تعامل با اهل سنت. 2- عدم آشنایی با جریان های سیاسی – اجتماعی اهل سنت بخصوص در ایران، و هم چنین نداشتن آگاهی کافی از واکنش های آنان در قبال اتفاقات سیاسی همچون جریان های تکفیری. 3- نداشتن مهارت و اطلاعات کافی از مخاطب اهل سنت ساکن در مناطق مختلف ایران، که لازمه ی اساسی برای حضور و ارتباط با آنان در مناطق مشترک است. در متن پیش رو قصد داریم تا سه کتاب از تازه های نشر در حوزه شناخت و شیوه تعامل با مذاهب دیگر را بصورت اجمالی معرفی کنیم: 📗سیره فراموش شده (روش های تبلیغ در مناطق مشترک شیعه و سنی) نویسنده: محمد حاجی اسماعیلی می توان گفت که کتاب مذکور درصدد پاسخ گویی به پنج سوال زیر است: - اهل سنت که هستند، و باورهای فقهی و کلامی آنان چیست؟ - اهل تسنن ایران دارای چه ویژگی های سیاسی، فرهنگی و مذهبی هستند؟ - ضرورت و بایسته های حضورتبلیغی در مناطق مشترک بالاخص اهل تسنن چیست و به چه شکلی و شیوه ای باید باشد؟ - ویژگی های صنفی مخاطبین تبلیغ، در این مناطق چیست؟ - آیا نمونه و الگوی موفقی را برای این حوزه از فعالیت ها، می توان نام برد ومعرفی کرد؟ 📙اهل سنت و جریان های تکفیری (واکنش اهل سنت به جریان های تکفیری بعد از انقلاب اسلامی) نویسنده: احمد احمدی کلیسانی از آغاز انقلاب اسلامی تاکنون، علما و مردمان اهل سنت در نقاط مختلف ایران زمین، دوشادوش مجاهدین انقلابی از کیان نظام دفاع کرده، و برای آن خون خویش را، که مهمترین سرمایه انسانی است فدا کرده اند. یکی از عرصه های مهم در زمان معاصر، ظهور و بروز جریان های تکفیری خارج از مرزها ایران و داخل آن است. جریاناتی که با برداشت های متعصبانه و خشک از منابع دینی، دست به اقدام های وحشیانه زده و خون هزاران انسان بی گناه را ریخته اند. تندروی هایی که منجر به شهادت علمای اهل سنتی همچون: ماموستا فرقانی، ماموستا برهان عالی، ماموستا شیخ الاسلام، مولوی جنگ زهی و... شد. آقای احمدی نویسنده محترم کتاب، با دغدغه شناخت دقیق جریان های اهل سنت و آشنایی با واکنش های آنان در عرصه مبارزه با تکفیر، اقدام به جمع آوری منابع و آثار مذکور در این عرصه کرده، و واکنش های مختلف علما و سرشناسان اهل سنت در این مساله را، با تکیه بر مستندات خود آنان، بیان کرده است. 📘درس گفتارهایی درباره ی مدارا در ادیان ایران زمین به کوشش سید علیرضا بهشتی ایران کشوری است دارای قومیت ها مختلف. اقوامی که هریک به باور و آیین خاصی از ادیان الهی و مذاهب اسلامی، معتقد و پایبند هستند. این اقوام در طول تاریخ بایکدیگر مناسبات اجتماعی برقرار کرده اند. مناسباتی که خالی از تاثیر پذیرفتن از دو حیطه مبانی و باورهای دینی، و نگاه و شیوه مدیریتی حکام حکومتی در گذشته، نبوده است. مجمع احیای فضیلت، در طی برگزاری نشست های فرهنگی، علمی خود با نظرسنجی از مخاطبین، اقدام به برگزاری سلسله جلساتی با موضوع مدارای دینی در ایران، می کند. این جلسات گفتگو محور، با حضور صاحب نظران و کارشناسان ادیان و مذاهب در ایران که دارای پیروانی هستند، برگزار شد. متن پیاده شده جلسات، پس از بازبینی، ویرایش و اصلاحات توسط ارائه کنندگان، در قالب کتاب حاضر، در 188 صفحه، توسط نشر روزنه به چاپ رسیده است. ⬅️متن کامل معرفی کتابها↙️↙️ http://okhowah.com/fa/13824 🔻🔻🔻 @okhowahmag
امام موسی صدر یکی از آگاهانی است که روابط انسان‌ها و بایسته‌های آن، دلمشغولی‌اش بوده و در این زمینه اندیشه کرده و به بیان تأملات خود در این زمینه، پرداخته است. ایشان در راستای تبیین بایسته‌ها و شایسته‌های روابط اجتماعی انسان‌ها با یکدیگر، از واژۀ برادری بهره ‌برده و به گونه‌های متفاوت برادری اشاره می‌نماید: برادری انسانی، برادری خداباوران، برادری اسلامی، برادری ملی. در نوشتار پیش رو تلاش شده تا از باورهای امام صدر در این عرصه، گزارشی تحلیلی ارائه شود. آنچه اکنون در دست شماست، بخش قابل توجهی از گفتارهای امام موسی صدر دربارۀ رابطۀ انسان‌ها با یکدیگر و بایسته‌های آن است. تقریب مذاهب بلکه حتی تقریب ادیان از دغدغه‌های این رهبر بزرگ است که در این کتاب مورد تبیین قرارگرفته است. گفته‌های عربی امام موسی صدر در مجموعه‌ای دوازده جلدی با نام «مسیرة الامام السید موسی الصدر» جمع شده و ترجمۀ آن مجموعه، به ضمیمۀ گفتارهای فارسی ایشان، در کتابِ پانزده جلدی «گام به گام با امام» گرد آمده است. اثر حاضر با عنوان «ارجنامه انسان، راهی برای وحدت ادیان الهی و فرق اسلامی» نیز برگرفته از این مجموعه 15 جلدی است که به کوشش آقای محمدصادق حسین‌زاده و با همکاری اتحادیه بین‌المللی امت واحده گرد آمده است و در هفته وحدت از سوی شرکت چاپ و نشر بین‌الملل دراختیار علاقه‌مندان قرارمی‌گیرد. @Hablollahir
🔰 مسابقه کتابخوانی با محوریت کتاب بر تبعید 🔸 کتاب «برتبعید» روایتی است از تبعید حضرت آیت الله خامنه ای، رهبر انقلاب به ایرانشهر و جیرفت، در زمان حکومت پهلوی دوم. 🔹جوایز: 4 جایزه 1 میلیون تومانی 4 جایزه 700 هزار تومانی 4 جایزه 500 هزار تومانی 4 جایزه 200 هزار تومانی 🔻 تهیه کتاب و شرکت در مسابقه: https://yk8.ir/rasul روش تهیه کتاب : وارد لینک بالا که بشوید هم لینک طاقچه هست و هم لینک خرید اینترنتی کتاب. شما از صهبا می خرید. هزینه کتاب 14 تومان هست. هزینه پست هم رایگان. هفته بعدش هم درب منزل تان کتاب را تحویل میگیرید. @Hablollahir
شعر یک هندو برای شهید سلیمانی ✏️دکتر سرویش تریپاتی شاعر 🔹هندوستانی تقدیم به قاسم سلیمانی و ملت ایران شد. او استاد زبان سانسکریت دانشگاه‌های هند است و دکترای زبان سانسکریت دارد. الا ای مسند ظلمت مکن فخر سخندانی که ایران در دلش دارد نگینی چون سلیمانی مکن بازی باطل در میان قوم ابراهیم سیاوش را ملالی نیست کز آتش بترسانی زمین حافظ و سعدی و مولانا همه نور است تو از ایران و از عرفان ایرانی چه می‌دانی؟ گمان کردی که ایران است تنها پیش روی تو؟ همه هند است آماده برای جنگ و قربانی شهادت هست تا فرهنگ این مردم نمی‌میرند ز خون یک سلیمانی ببالد صد سلیمانی 🔺اخبار هندوستان را از کانال ما دریافت کنید. 🔰اخبار ویژه هندوستان @snindia
کتاب گفتگوی رهبر انقلاب با مولوی قمرالدین @Hablollahir
⛔️اختلاف سر ولایت امیرالمومنین، خیانت به اسلام! 🔻دست بردارید از نادانی! شما را تحریک نکنند‏‎ ‎‏آنهایی که با اسلام دشمنند. خیانت به اسلام نکنید! این تفرقه امروز خیانت به اسلام‏‎ ‎‏است، با هر اسمی که باشد. امروز سر ولایت امیرالمؤمنین اختلاف کردن خیانت به اسلام‏‎ ‎‏است. امروز این حرفها را طرح نکنید. همه توجه به این معنا داشته باشید که این سرنوشتی‏‎ ‎‏که بناست برای ایران تحقق پیدا کند خوب باشد. با اعمال شما نبادا اسلام فراموش بشود.‏‎ ‎‏با اعمال شما نبادا اسلام دفن بشود. اگر دلسوز به اسلام هستید، دست از تفرق بردارید.‏‎ ‎‏اگر دلسوز به ملت هستید، دست از تفرق بردارید. اگر دلسوز به کشورتان هستید، دست از‏‎ ‎‏این تفرقات بردارید. صحیفه امام ج۸، ص۴۸۱ @okhowahmag
⚡️تأکید بر حدیث ثقلین تأیید جدال مذهبی نیست ✍مهدی مسائلی بعضی فکر می‌کنند استناد و تأکید بزرگان شیعه بر حدیث ثقلین و توصیه اهل‌سنت به این حدیث نبوی، توجیهی برای پروژه شیعه‌سازی اهل‌سنت و تأییدی بر جدال‌های مذهبی است. در حالی‌که چنین موضوعی هرگز مقصود آنها نبوده است. از حدیث ثقلین می‌توان دو برداشت حداکثری و حداقلی داشت. برداشت حداکثری متعلق به شیعیان است که قائل به امامت و جانشینی امام علی و اهل‌بیت(ع) در همه‌ی جهات سیاسی و علمی از پیامبر(ص) هستند. قسمتی از این برداشت در تضاد با اندیشه اهل‌سنت است و شیعه بدون آن‌که جدال مذهبی را دامن بزند، در گفتگوهای درون مذهبی خود بر آن تأکید می‌کند. اما برداشت حداقلی از حدیث ثقلین، مربوط مرجعیت علمی اهل‌بیت(ع) در هدایت امت اسلامی است. این موضوع چیزی نیست که با اندیشه‌های اعتقادی اهل‌سنت در تضاد باشد بلکه برای دنیای کنونی اسلام نیز بسیار راه‌گشاست. بر این اساس، آیت الله بروجردی برای تحقق تقریب مذاهب اسلامی، سیاست تبلیغی خود در فضای عمومی مسلمانان و در تعامل با اهل‌سنت را بر پایه‌ی حدیث گذاشتند. در نگاه ایشان شیعه در عصر حاضر، باید تنها بر مرجعیّت علمی اهل‌بیت(ع) تأکید کند و از طرح کردن مسأله‌ی خلافت امام علی و اهل‌بیت(ع) در گفتگو با اهل‌سنت سکوت کند. ایشان می‌فرمود مسئله‌ی خلافت سیاسی اهل‌بیت(ع)، فعلاً مورد ابتلای مسلمانان نیست تا درباره آن بحث کنند.(رک: آیت الله محمد واعظ زاده خراسانی، راه‌های تقریب مذاهب اسلامی و وحدت مسلمانان) از این گذشته تمایز مذهبی شیعه و سنی بر اختلاف نظر در این موضوع استوار است و بحث بیشتر دراین‌باره، اتفاق نظری را دنیای اسلام پدید نمی‌آورد. از این جهت ایشان در تعاملات شیعه و سنی، به جای تأکید بر حدیث غدیر، بر حدیث ثَقَلَیْن( یا به تعبیری ثِقْلَیْن) تأکید می‌کردند و توافق و وحدت نظر بر سر مرجعیت علمی اهل‌بیت(ع) را امری دست‌یافتنی و مسئله‌ای راهگشا در مسیر تقریب مذاهب اسلامی می‌دانستند. البته پیداست آن مـرحوم، با این طرح، نظر نداشت که اصل مسأله‌ی خلافت ائمه (ع) را انکار نماید یـا آن‌را بی‌ارزش و غیرمهم جلوه دهد، بلکه از باب در نـظر گرفتن اولویت‌ها و نیازهای ضروری مسلمانان در عصر حاضر، بر مرجعیت علمی ائمه به استناد «حـدیث ثـقلین» تأکید می‌فرمود. رهبری انقلاب آیت الله خامنه‌ای در توضیح رویکرد مرحوم بروجردی می‌گوید: «در صدر فعالیت‌های مرحوم آیت‌‌‌الله بروجردی (رضوان الله تعالی علیه) برای تقریب - آن‌‌‌طور که من شنیدم و تا حدودی اطلاع دارم - توجه به «حدیث ثقلین» بود که بین مذاهب مختلف اسلامی مورد اتفاق است و متواتراً آن را نقل کرده‌‌‌اند. به همان شکلی که شیعه آن را نقل کرده، کتب برادران اهل سنت هم پُر است؛ اگرچه به شکل دیگری هم نقل کرده‌‌‌اند. به‌‌‌هرحال، مسأله‌‌‌ی اهل‌بیت و نظیر آن را که مورد قبول همه‌‌‌ی مسلمین است و همه‌‌‌ی مسلمین به آنان ارادت دارند و آنان را دوست می‌‌‌دارند و هرکدام به نحوی به آنان عقیده‌‌‌ی دینی دارند، محور قرار بدهند. در خود اسلام می‌‌‌شود مواردی را از متون اسلامی پیدا کرد که پایه‌‌‌های تقریب باشد.»(بیانات 1/۰۷/1370) پس تأکید بر حدیث ثقلین در کلام امام خمینی و آیت الله خامنه‌ای را نباید حمل بر بحث شیعه‌سازی اهل‌سنت نمود همچنان‌که آیت الله بروجردی را نمی‌توان به این عنوان متهم نمود. آیت الله سید موسی شبیری زنجانی در نگاه مرحوم بروجردی می‌گوید: «هدف آقای بروجردی از تأسیس دارالتقریب در مصر، این نبود که سنی‌ها را شيعه کند. ایشان می‌فرمود: ما چه شیعه باشیم، چه سنی، به حکم حدیث ثقلین مؤظفیم عمل‌مان مطابق دستور عترت طاهره(ع) باشد. ایشان در قضیه تقریب به دنبال توجه دادن اهل‌سنت به مرجعیت علمی اهل‌بیت(ع) بود. «تقریب» هم به معنی نزدیک شدن شیعه و سنی به یکدیگر و کم‌کردن فاصله‌ها است، نه شیعه کردن سنی‌ها؛ هرچند اگر شیعه می‌شدند، زهی سعادت ولی غرض این نبود. آقای بروجردی بحث‌های اعتقادی را نفی نمی‌کرد ولی در مصر به دنبال مطرح کردن مرجعیت علمی اهل بیت(ع) بود.»(جرعه‌ای از دریا، ج3، ص503) ............ @azadpajooh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️امام و آقا بخاطر جایگاهشان دم از وحدت میزنند؟؟ 📌بررسی سوالات و شبهات مساله 🔻حجت الاسلام محمدآبادی @okhowahmag
تا ۳٠ آذر تمدید شد. لطفا اطلاع رسانی کنید. @hablollahir
فقط ۱۱ روز به پایان زمان مسابقه مانده.
مراسم پنجمین سالگرد شهدای مظلوم نیجریه امروز شنبه ساعت ۱۸ پخش زنده مراسم از شبکه سه و شبکه العالم
🔺 پخش زنده قرعه کشی مسابقه کتابخوانی برتبعید 🔹 پنج شنبه ۴ دی ماه | ساعت ۱۷ 📍 از صفحه اینستاگرام مجمع اسلامی حبل الله 🔗 https://instagram.com/hablollahir?igshid=1uray7k5tcewa 🆔 @Hablollahir
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔺 می‌خواستند تعصبات بیجای شیعی را بیدار کنند اما در نهایت وحدت تقویت شد 🔹 خاطره گویی فعال جهادی حجت الاسلام محسن احمدیان از سیل آق‌قلا و عکسی که معروف شد 📍 بخشی از مراسم قرعه کشی مسابقه کتابخوانی کتاب برتبعید 🆔 @Hablollahir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺 هنوز به وحدت نرسیدیم 🔹 گلایه فعال جهادی حجت الاسلام محسن احمدیان از برخی سخنران‌های شیعه و سنی 📍 بخشی از مراسم قرعه کشی مسابقه کتابخوانی کتاب برتبعید 🆔 @Hablollahir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺 داستان یک نقاشی 🔹 صحبت‌های آقای احمد منصوب نقاش مطرح مشهدی درباره نقاشی یک عکس معروف 📍 بخشی از مراسم قرعه کشی مسابقه کتابخوانی کتاب برتبعید 🆔 @Hablollahir
این کتاب رسید. قیمت روی جلد ۳٠ هزار تومان با تخفیف ۲٠ درصد، میتوانید کتاب را از مجمع اسلامی حبل الله تهیه کنید. @hablollahir
🔺 اعلام اسامی برندگان مسابقه کتابخوانی کتاب برتبعید 🔹 با برندگان تماس گرفته می‌شود و جوایز به ایشان تقدیم خواهد شد 📍 مجمع اسلامی حبل الله 🆔 @Hablollahir
⭕️انکار شهادت؛ وحدت یا تعطیل مذاهب؟ 📌نقدی بر اظهارات اخیر مولوی گرگیج دربارۀ نسبت شهادت حضرت زهرا (س) با وحدت ✍حجت الاسلام مهدی محمدآبادی 🔻جناب مولوی گرگیج در خطبه‌های اخیرشان، دربارۀ نسبت شهادت حضرت فاطمه(س) با وحدت اظهاراتی داشته‌اند که خلاصه‌اش این است: 1- قابل باور نیست که شیر خدا و فاتح خیبر، از حریم خود دفاع نکرده و در عوض، بارها به خلفا کمک هم کرده باشند. 2- با وجود دشمنان و چالش‌های مشترک، طرح شهادت حضرت فاطمه(س) موجب تفرقۀ امت اسلامی است و به کار بردن شهادت، توهین به اهل‌سنت است. 3- وقتی علمای اهل‌سنت می‌بینند که افراد کم‌اطلاع، اهل‌سنت را دشمن اهل‌بیت(ع) می‌دانند، علیرغم میلشان مجبورند به این‌جور مسائل بپردازند. 🔻از بررسی صدر و ذیل کلام برمی‌آید که ظاهرا جناب مولوی گرگیج بین دو ساحت خلط کرده‌اند: 1- تا آنجا که ایشان با اقامۀ ادلۀ مختلف، در مقام عدم پذیرش شهادت هستند، نمی‌توان بر ایشان خرده گرفت؛ چراکه دارند اعلام می‌کنند بر اساس تصویر اهل‌سنت از خلیفۀ دوم، اصلا نمی‌توانند باور کنند او موجبات شهادت دختر پیامبر را ایجاد کرده و اینگونه می‌خواهند اتهام دشمنی با اهل‌بیت را از اهل‌سنت دفع ‌کنند. همچنانکه حق دارند گله کنند چرا برخی شیعیان، به‌خطا، اهل‌سنت را دشمن اهل‌بیت(ع) می‌دانند و به‌ویژه در چنین ایامی، ساحت عمومی و حتی بعضا در و دیوار مساجد اهل‌سنت را محل عقده‌گشایی و هتاکی به اهل سنت و مقدساتشان می‌کنند. 2- اما اینکه عقیده به شهادت حضرت فاطمه(س) توهین به اهل‌سنت است و برای حفظ وحدت، نباید مطرح شود، ربط منطقی به نکتۀ اول ندارد؛ چراکه وقتی قاطبۀ شیعیان با ادلۀ روایی و تاریخی، به شهادت حضرت صدیقه(س) باور دارند، لازمۀ فرمایش جناب گرگیج این است: «شیعه نباشید تا بتوانیم وحدت کنیم!» اما خود این، بزرگترین مانع عمومی شدن وحدت است؛ چراکه دست برداشتن طرفین از عقاید اختصاصی‌شان، «انحلال» است، نه «اتحاد». 🔻وحدت یعنی در عین داشتن تمایزات، مشترکات را مبنای حیات جمعی مؤمنانه قرار دهیم. بلی؛ باب مناقشات مذهبی نیز همچنان باز است، اما نه در منظر عموم و در خطبه‌های جمعه یا منابر هیئات، بلکه در محافل علمی تخصصی. علمای بزرگوار، هم خودشان قلباً بپذیرند و هم برای مردم جا بیندازند که اختلافات هویتی هزارساله مثل شهادت حضرت زهرا(س) یا عدالت صحابه، در کف جامعه با استدلال منطقی قابل حل‌ نبوده و از سنخ اختلافاتی است که قرآن برطرف شدن آن را به قیامت حواله می‌دهد (سجده/25). شیعه و سنی باید یکدیگر را در اینجور مسائل، معذور بدارند و مراقبت کنند که جوری شیعه‌گری و سنی‌گری نکنند که بر هویت اسلامی در برابر جبهۀ کفر سایه افکند و اختلافات عقیدتی و تاریخی، ما را از مسائل عینی امروز و سرنوشت مشترکمان غافل کند. @okhowahmag
📌دوره مطالعات فرهنگی منطقه شبه قاره هند توسط مجتمع زبان، ادبیات و فرهنگ شناسی (جامعه المصطفی) با همکاری مرکز بین الملل حوزه های علمیه به صورت مجازی برگزار می گردد. ⏳مهلت ثبت نام: سه شنبه ۲۳ دی ۱۳۹۹ ⏰زمان برگزاری: پنجشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۹ ساعت ۹ تا ۱۷ 🌐جهت ثبت نام به لینک زیر مراجعه فرمایید: https://survey.porsline.ir/s/0pDSfsj 🌐لینک شرکت در دوره با برنامه ادوبی: https://vc.miu.ac.ir/illcs 🌐 کانال ایتا @p_ilcs_miu_ac_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺 آیا شما هم دنبال شیعه کردن اهل سنت هستید؟ 🔹برنامه تلویزیونی ملت شهر با حضور حجت الاسلام حامد مهاجر 🔸 یکشنبه 21 دی ماه | ساعت 19 📍 شبکه خراسان رضوی 🆔 @Hablollahir▫️
🔺 وحدت مقدمه‌ی تحقق تمدن اسلامی 🔹برنامه تلویزیونی ملت شهر با حضور حجت الاسلام حامد مهاجر 🔸 یکشنبه 21 دی ماه | ساعت 19 📍 شبکه خراسان رضوی 🆔 @Hablollahir▫️
⭕️دعواهای تاریخی و فراموشی نزاع تمدنی 📌حجت الاسلام مصطفی جلالی-معاون فرهنگی سابق سازمان تبلیغات 🔻1. موقف جهان اسلام: مسأله، ترویج همه‌جانبۀ کفر و ظلم و فساد توسط تمدنی است که «یهلك الحرث و النسل» و نه با شیعه صنمی دارد و نه با سني؛ دین و دنیای هر دو را نشانه رفته و اگر موفق شود، معلوم نیست کی دوباره پرچم توحید بالا رود. 🔻2. تلۀ دشمن: برای شکافتن امتی که تمدن شیطانی را به خطر انداخته، چه تیغی تیزتر از جنگ فرقه‌ای با دستاویز وقایع صدر اسلام؛ غیرت و بغض تاریخی شیعیان است در مقابل باورناپذیری آن برای اهل‌سنت محب ذی‌القربی و به خطر افتادن هویت مذهبی‌شان. پس در طرحی پیچیده، شیعۀ انگلیسی پیش می‌افتد تا فیلمی منطبق بر قرائت شیعه از ماجرا بسازد و سنی آمریکایی تحریک می‌شود که معتقدان این روایت را تکفیر کند. سپس جوان شیعه در حمایت از ناموس اهل بیت (ع) و جوان سنی در دفاع از خلفای رسول الله (ص)، خالصانه به جنگ هم می‌روند؛ غافل از دشمن صحنه‌گردان که هزینه کرده و زمان خریده تا تجدید قوا کند! 🔻3. سیرۀ امیر بصیرت و صبر: علی (ع) اینجا دو کار می‌کند؛ هم دفاع از حق خود و روایت اصیل ماجرا و هم متانت و مراقبت از آرمان «لیظهره علی الدین کله» که صدیقه طاهره (س) فدایی آن بود. 🔻4. اختلاف روایت‌: نه شیعه شکی در شهادت دارد و نه سنی شکی در وفات (و نه شهادت). طبیعی است که در موضوعی چنین هویت‌ساز، هر دو سخت از موضع خود محافظت کنند. پس با اینکه مباحثۀ علمی پیرامون این موضوع منتفی نیست، اما بحث علمی منتج و اقناع‌آور، قطعا منتفی است. 🔻5. ظهور حقیقت: شیعه باور دارد که در ایام رجعت، حق از پشت ابر ضخیم تاریخ بیرون می‌آید. سنی هم معتقد است که ظلم به خلفا در یوم‌تبلی‌السرائر آشکار می‌شود. پیروان هر مذهب نیز طبق حجت خود عمل می‌کنند. لذا با ترک تعرض به هم، علیرغم اختلاف نظر، می‌توان با هم اهل تعاون و مجاهدت در راه اسلام بود؛ درست مثل امیرالمومنین (ع)، شاهد و صاحب این حقیقت. 🔻6. وظیفۀ امت: تا تجلی انکارناپذیر حق، طبق نص صریح قرآن باید به حبل الله چنگ بزنیم و به حکم عقل، کشمکش بر سر بحثی را که امکان اقناع علمی منتج ندارد، تا زمان مقدر رها کنیم. طبعا این به معنای دست برداشتن شیعه از عزای فاطمی (س) بدون توهین و هماوردطلبی و یا به معنای تاریخ نگفتن اهل‌سنت نیست! مهم، نبردن مشاجرات علمایی به میان مردمی است که با یک فتوا، برای عقیده‌شان جان می‌دهند. پس میدان‌دار باید علمای پختۀ اولوا الالباب باشند، نه سخنرانانی که صرفا هیجانات را برمی‌انگیزند. 🔻7. بشارت: ما شیعیان و اهل سنت، زخم‌خوردگان استعمار و استکبار، دست تفرقه‌انگیزشان را خوانده‌ایم و دوباره از این موضع گزیده نمی‌شویم. «رَبِّ لَا تَذَرْ عَلَى الْأَرْضِ مِنَ الْكَافِرِينَ دَيَّارًا؛ إِنَّكَ إِنْ تَذَرْهُمْ يُضِلُّوا عِبَادَكَ وَلَا يَلِدُوا إِلَّا فَاجِرًا كَفَّارًا» (نوح/26-27) @okhowahmag ⬅️متن کامل↙️↙️ https://iqna.ir/fa/news/3949169/
💠نقد و بررسی سخنان اخیر مولوی عبدالحمید 🔻جمعه هفته گذشته آقای مولوی عبدالحمید امام جمعه اهل سنت زاهدان اظهاراتی درباره انتخابات ریاست جمهوری بیان داشتند که لازم است مورد نقد و بررسی قرار گیرد. به همین منظور صفحه اخوت گفتگوی زنده‌ای را با آقای علیرضا کمیلی، دبیر اتحادیه بین المللی امت واحده برگزار میکند. 📌برای مشاهده لایو صفحه را دنبال کنید instagram.com/okhowah.live @okhowahmag
💠درس تاریخی (ع) به امت، برای نجات از فتنهٔ «نامسئله‌»ها 🔸حکومت‌های ضدمردمی چگونه انرژی اعتراضی جامعه را می‌گیرند؟ مسئله‌سازی می‌کنند و آبی و قرمز راه می‌اندازند. آن‌وقت خود مردم، آنچنان جدی، با هم و علیه هم، سر کار گذاشته می‌شوند که درد اصلی‌ یادشان می‌رود. اگر این بازی، لعاب دینی هم داشته باشد که چه بهتر! 🔹«محنة القرآن» (فتنۀ جانکاه قرآن) در عصر ، نمونه‌ای از همین سیاست طاغوتی بود. آقای در کتاب «حیات فکری و سیاسی ائمه» آورده که: ابتدا مأمون و معتصم، همه را به زور، وادار به پذیرش «خلق قرآن» می‌کردند. احمدبن حنبل (پیشوای فقهی حنابله) از کسانی بود که زیر بار نرفت و شلاق خورد! اما با آمدن متوکل، ورق برگشت و فتوای همین جناب احمد حنبل، شد چماق حکومت؛ مخالفان خلق قرآن، «سنی» نامیده شدند و بقیه «اهل بدعت»؛ یعنی رسما احکام کفار بر مسلمان بیچارۀ قائل به خلق قرآن‌ جاری می‌شد! 🔸فقط شیعیان بودند که با درایت ائمه (ع) از این بازی کثیف سلاطین عباسی در امان ماندند. آقا امام هادی (ع) به شیعیان نامه نوشتند که ابدا در این دعوای ساختگی وارد نشوند: «به نظر ما، جدال در این موضوع، بدعت است و پرسشگر و پاسخگو هر دو گناه‌کارند؛ چون سؤال‌کننده از چیزی پرسیده که برایش بی‌فایده است و پاسخ‌دهنده خودش را برای جوابی به زحمت انداخته که تکلیفش نبوده است. فقط خدا خالق است و بقیه مخلوقند. قرآن کلام خداست؛ از پیش خود، اسم دیگری به آن ندهید که جزء ظالمان می‌شوید.» (توحید صدوق، ص۲۲۴) 🔹امام هادی (ع) عملا -طبق تعبیر خودشان در - «ساسة العباد و أرکان البلاد» (سررشته‌دار کاربلد و ستون امت) بودن اهل بیت (ع) را نشان دادند. 🔸رحمت خدا بر که درست پا جای پای اولیای مطهرش گذاشت؛ کید را شناخت و فریاد زد که اگر مسئله‌ای با بیداری و قیام برای رفع ظلم و اقامۀ عدل نسبت نگیرد، مثل «محنة القرآن»، خارج از ‌اولویت است و چه‌بسا بازی در زمین شیطان: «امروز سَرِ ‏ حضرت امير هم نبايد دعوا كرد. امروز بايد همه با هم مجتمع شويد و را به آخر برسانيم.» (صحیفۀ امام، ج۸، ص۳۷۶)