eitaa logo
🌻حافظان وحی🌻
236 دنبال‌کننده
12.7هزار عکس
24.8هزار ویدیو
368 فایل
@haaf zanvahy351
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
یا محسن بحق الحسن شعر فوق‌العاده صابر خراسانی در وصف امام حسن مجتبی (ع) زائران حاجتی اگر دارند به خودت مستقیم می‌گویند... ولادت کریم اهل بیت و سرور جوانان بهشت حضرت امام حسن مجتبی(علیه السلام) مبارک باد http://eitaa.com/hafezan_vahy
🎙 | لطافت ذکر الهی ✏️رهبر انقلاب در دیدار مسئولان نظام: «ماه رمضان، ماه ذکر است، ماه یاد است، ماه تابیدن انوار ذکر الهی بر دلها است؛ این را براحتی از دست ندهیم.» ۱۴۰۲/۰۱/۱۵ 🌷به همین مناسبت رسانه بر اساس این بخش از بیانات حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، کلیپ صوتی «لطافت ذکر الهی» را منتشر میکند. http://eitaa.com/hafezan_vahy 🎧بشنوید👇
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📌نمای کلی از زندگی امام حسن(ع) ◀️آن حضرت در نیمه ماه رمضان و در مدینه به دنیا آمد.[۱]  ◀️لقب: تقی، طیب، زکی، سید، سبط، امین، مجتبی ◀️امام حسن مجتبي 7 ساله بود كه رسول خدا ص وفات نمودند. پیامبر اکرم ص او را سخت دوست مى داشت و در روایات آمده است که آن حضرت را بر شانه مى نهاد و مى گفت:«خداوندا، من دوستش دارم، تو نيز او را دوست بدار»[۲] ◀️در روایتی از پیامبر اکرم ص امامت ایشان و امام حسین ع مورد تاکید قرار گرفته است: « حسن و حسین امامند، چه قيام كنند و چه نكنند». [۳] ◀️وقایع زمان پیامبر (ص) 1⃣به همراه امام حسین ع در جریان مباهله پیامبر با مسیحیان نجران به عنوان "ابنائنا" در کنار مادر بزرگوارشان فاطمه س با عنوان "نسائنا" و امام علی ع به عنوان "انفسنا" 2⃣به عنوان مصداق اهل بیت در جریان نزول آیه تطهیر 3⃣در جریان نزول سوره انسان در شأن اهل بیت (ع) ◀️بزرگى منش و سترگى روح آن امام، چندان بود كه پيامبر ارجمند اسلام (ص) او را با خردى سال و كمى سن، در برخى از عهدنامه ها گواه مى گرفت، واقدى آورده است كه: پيامبر، براى «ثقيف» عهد ذمه بست، خالد بن سعيد آنرا نوشت و امام حسن و امام حسين آنرا گواهى فرمودند.[۴] ◀️فرزندان مطابق با گفتار شیخ مفید در کتاب ارشاد، امام حسن دارای پانزده فرزند (8 پسر و 7 دختر) بوده است که هفت فرزندش از سه زن آزاد و بقیه از کنیزان بودند[۵] 📚۱)کشف الغمه ج۱ص۴۵۰ 📚۲)پيشواى دوم حضرت امام حسن(ع)، هيئت تحريريه موسسه اصول دين قم 📚۳)ابن شهرآشوب، ج‌3، ص394 📚۴) پيشواى دوم حضرت امام حسن(ع)، هيئت تحريريه موسسه اصول دين قم 📚۵)ارشاد، ترجمه‌ی هاشم رسولی محلاتی، ج 2، ص17 http://eitaa.com/hafezan_vahy 🆔 برگ هایی زرین از تاریخ
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 ✍ خوب که سیر شد، تکه ای از آن غذای لذیذ را برداشت که باخود ببرد. : برای خودم نمی خواهم؛ مردی را در نخلستان های اطراف دیدم که زیر تابش آفتاب سوزان نخل می‌کاشت و جز تکه نانی خشک شده مثل سنگ، تحفه‌ای با خود نداشت. میزبان جوان اما اجازه نداد از آن نان ببرد! ✨ ویژه‌ی ولادت علیه‌السلام ‌استاد شجاعیhttp://eitaa.com/hafezan_vahy
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔘نماز شب وَ قَالَ رَسُولُ اَللَّهِ صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ : إِذَا قَامَ اَلْعَبْدُ مِنْ لَذِيذِ مَضْجَعِهِ وَ اَلنُّعَاسُ فِي عَيْنِهِ لِيُرْضِيَ رَبَّهُ تَعَالَى بِصَلاَةِ لَيْلِهِ بَاهَى اَللَّهُ تَعَالَى بِهِ اَلْمَلاَئِكَةَ وَ قَالَ أَ مَا تَرَوْنَ عَبْدِي هَذَا قَدْ قَامَ مِنْ لَذِيذِ مَضْجَعِهِ لِصَلاَةٍ لَمْ أَفْتَرِضْهَا عَلَيْهِ اِشْهَدُوا أَنِّي قَدْ غَفَرْتُ لَهُ پیامبر خدا ص : هنگامى كه انسان از بستر لذتبخش خود برخيزد در حالى كه چشمانش خواب آلوده است براى اينكه با نماز شبش پروردگار خود را خوشنود كند، خداوند در مقابل فرشتگانش به او مى نازد و مى فرمايد: آيا بنده مرا نمى بينيد كه از رختخواب گوارايش برخاسته براى نمازى كه من بر او واجب نكردم. گواه باشيد كه او را بخشودم. 📚 المقنعة (شیخ مفید) ج۱ ص۱۲۰  🔰 نقل قولی از رهبر معظم انقلاب در موضوع نماز شب...  http://eitaa.com/hafezan_vahy
یک آیه یک قصه (5).mp3
2.92M
قسمت 5️⃣ 📜سوره مبارکه طه آیه ۱۱۴http://eitaa.com/hafezan_vahy 🔹...وَ قُلْ رَبِّ زِدْنِي عِلْماً 🔹
یک آیه یک قصه (6).mp3
2.91M
قسمت 6️⃣ 📜سوره مبارکه مائده آیه ۱ 🔹يا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا أَوْفُوا بِالْعُقُودِ..🔹http://eitaa.com/hafezan_vahy
نامه علی(ع) به فرزندش حسن(ع) 📃 نامه ۳۱ نهج‌البلاغه از سوی امیرمؤمنان به فرزندش نوشته شده و مطالب و مواعظ و دستوراتی را به او بیان می‌کند. 📌 مشهور چنین است که مخاطب این نامه طولانی و مفصل، فرزند ارشد آن‌حضرت ابومحمد حسن(ع) است. 1️⃣ پسرم! من به اندازه گذشتگان طول عمر ندارم اما زندگی و تاریخ آن‌ها را مطالعه و بررسی کرده و تجربیات آن‌ها را آموخته‌ام. گویی با آنان زیسته و یکی از آنان بوده‌ام لذا تلخی و شیرینی حوادث را برای تو می‌گویم. 2️⃣ از دنیا این را آموختم که باید دیگران را رها کنم و به کار خود سرگرم باشم. 3️⃣ این را بدان که به همه آرزوهایت نخواهی رسید. نفس خود را معیار قرار بده و آنچه برای دیگران نمی‌پسندی برای خود نپسند. 4️⃣ نخست از کتاب خدا برایت می‌گویم. دین را عمیق بفهم و در راه خدا هیچ نکوهشی تو را باز ندارد. 5️⃣ پیوسته یاد مرگ را به خاطر دار. فرصت‌ها را مغتنم شمار پیش از آنکه به اندوه تبدیل شود. 6️⃣ خشم خود را فرو خور که من لقمه‌ای ندیدم سرانجامش شیرین‌تر از فرو خوردن خشم باشد. (ع) (ع) http://eitaa.com/hafezan_vahy
┈┅ ❁ـ﷽ـ❁ ┅┈ تفسیر قرآن کریم ✿━━━❥🦋❥━━━✿ 🎤دکتر نصراله شاملی👇 ━═◆🏵️◆═━ ❇️ سوره ی مبارکه ی حمد 👌 نکات مهم و کلیدی ۱- «مالکیت» خداوند بر نظام هستی همچنان در حال گسترش است. ۲- «مَلِک» به معنای قدرت و استیلا بر چیزی و «مالکیت» یعنی حق تصرف در هر چیزی را داشتن، است. ۳- کمال روحی انسان منوط به شرایطی است که اگر محقق شود، در این عالم به کمال خود می رسد. ۴- استعدادها و کمالاتی که در دنیا شکوفا نشده، در برزخ و قیامت با تعالیم انبیاء به شکوفایی می رسد. ۵- خداوند در آخرت خودش را با تمام وجود به معرض نمایش در می آورد. ۶- انسانهایِ مومنِ کمی هستند که توحید افعالی را باور داشته باشند. ۷- شرط امتحانِ انسان،اراده و اختیار است که مختص دنیاست و در برزخ و آخرت اراده‌ای وجود ندارد. ۸- همه کاره ی این عالم خداست و چشمِ انسان نباید معطوف به هیچ شخصی باشد مگر کسی که از جانب خداوند مأذون است. ۹- هر مومنی به اندازه ی استعداد خودش می‌تواند شفیع باشد. ۱۰- تمام آیاتی که در سراسر قرآن به نحوی از مالکیت خدا سخن گفته، عصاره ی همه ی آنها در آیه ی «مالک یوم الدین» نهفته شده است. ۱۱- مهمترین صفت خداوند پس از «الرحمن» و «الرحیم»، «مالک»روز جزا بودن است. ۱۲- حال که خداوند «مالک» است دارای «قدرت» نیز هست و ما که ضعیف هستیم از راه «عبودیت» با او رابطه برقرار می کنیم. ۱۳- کل نظام هستی نگاهش رو به بالاست.(الی ربها ناظرة) ۱۴- بنده ای که احساس کبر و غرور کند ارتباطش با اصل عالم تضعیف شده و کبرش به حقارتِ باطنی تبدیل می شود. ۱۵- لزوم دقت در مناجات حضرت امیر علیه السلام در مسجد کوفه ۱۶- فلسفه ی جمع به کار بردن فعل «نعبد»،اهتمام به نماز جماعت و اشاره به عبادتِ وجود سیستمی هر مومنی است. ۱۷- دست گدایی به سمت مرکز عالم دراز کردن، بزرگترین فخر ماست، همانطور که در فرمایش حضرت ختمی مرتبت آمده فقر فخر من است «الفقر فخری»که اشاره به فقر وجودی هر موجودی دارد. ┄┅═══✼🌿🌹🌿✼═══┅┄ آرامش سهم قلبی است که در تصرف خداست. ┄┅━⊹༅ ༻⃘⃕𑁍‌݊ ༅⊹━┅┄ ‏ http://eitaa.com/hafezan_vahy
۲۶ آوریل، ۲۱.۴۹.mp3
27.14M
┄┅┅═✧❅💎❅✧═┅┅┄ 🕋 بنیاد نهج‌البلاغه لنجان ‌ ┄┅┅═✧❅💎❅✧═┅┅┄ 🌐 لینک عضویت در گروه : https://eitaa.com/joinchat/1505427799Cd7b007f39a
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 موشن گرافی 🔹دکتر سید علی کلاهدوزان توجه به سهمِ خود برای ایجاد رضایت در زندگی ┄┅┅═✧❅💎❅✧═┅┅┄ 🕋 بنیاد نهج‌البلاغه لنجان ‌ ┄┅┅═✧❅💎❅✧═┅┅┄ 🌐 http://eitaa.com/hafezan_vahy
🌈🌈🌈🌈 غیبت ،قیام وحکومت مهدی صاحب الزمان در کلام کریم اهل بیت امام حسن مجتبی (ع) 🌈🌈🌈🌈 🌺🌿🌺🌿🌺🌿🌺 به مناسبت نیمه ی رمضان تولدآن بزرگوار ❌❌❌همان تنهاترین سرداری که به خاطر صلح با معاویه ،دوستان ظاهری اوراشماتت کردند و دشمنان ، در ظاهر و باطن علیه ایشان دسیسه کردند 🌹🌱🌹🌱 در این سخنان درربار1-سید جوانان اهل بیت،با معرفی دوستان و دشمنانش پرده از چهره ی نفاق برمی دارد 2- به عواقب عدم شناخت صحیح امام و در نتیجه نافرمانی از ایشان بیم می دهد 3- پریشانی اوضاع عصرش را به وضوح به معاصران و آیندگان نشان می دهد اما ترانه ی زیبایی های عصر ظهور را هم می سراید 4-شمایی ازسیما و ویژگی های امام دوازدهم (عج)و دوران غیبت و ظهور ایشان رانشان می دهد و.... اما دو حدیث ناب ایشان: 🌹🌱🌹🌱 ابوسعید عَقیصا گوید:آن هنگام که امام (ع)با معاویه صلح کردمردم به نزد ایشان آمدند؛عده ای آن بزرگوار را سرزنش کردند 🌹🌱🌹🌱 امام (ع) فرمود: وای برشما چه میدانید چه کردم؟به خداقسم این عمل برای شیعیانم آز آن چه که آفتاب برآن بتابد وطلوع کند بهتر است!! آیا نمی وانید من امام واجب الاطاعه ی شمایم؟وبه نص رسول الله(ص)یکی از دوسرور جوانان بهشتم؟گفتند :آری فرمود آیا وقتی که خضر (ع)کشتی سوراخ کرد ،دیواری رابپا داشت وجوانی را کشت خشم موسی (ع)رابرانگیخت چون حکمت انها براو پوشیده بوداما آن اعمال نزد خواوند عین حکمت و صواب بود؟ آیا می دانید جز قائمی که روح الله عیسی بن مریم (ع)پشت سرش نماز خواهدخواند هیچ یک از ما ائمه نیست مگر آن که بیعت سرکش زمانش برگردن اوست؟ خداوند ولادت او را مخفی میسازد وغایب خواهدشد وتا هنگام قیام ،بیعت احدی برگردن او نیست 🌹🌱🌹🌱او نهمین فرزند ارنسل برادرم حسین است ومادرش سرور کنیزان،خداوند عمر اورا در دوران غیبتش طولانی میکندسپس با قدرت خود اوا به صورت جوانی کمتر از چهل ساله ظاهر میکندتا بدانند که خدا برهرکاری تواناست. 2- نقل است از زیدبن وهب که وقتی امام حسن (ع9در مدائن مجروح و رنجور بودخدمتش رسیدم وگفتم :یابن رسول الله اوضاع را چگونه ارزیابی می کنیدزیرامردم درحیرتند؟ َ🌹🌱🌹🌱فرمود:به خداسوگندمعاویه برای من از این مردم بهتراست!!گمان می کنند که شیعه ی منند اما کمربه قتلم بسته بارم را غارت و اموالم را تاراج کردند. 🌹🌱🌹🌱به خدا اگر برای حفظ خود وامان خانواده ام از معاویه عهدی بگیرم برای من بهتراست از این که این به ظاهرشیعیان مرا واهل بیت ویارانم را بکشندبه خدا اگر با معاویه بجنگم همین ها مرادست بسته تحویل اوخواهندداد.به خدا این صلح در حالت عزت وآبروبهتر از اسارت وقتلی است که معاویه برمن منت گذارد ونسلش پیوسته برمرده وزنده ی ما ببالدومایه ننگ بنی هاشم شود!! 🌹🌱🌹🌱زید گفت یابن رسول الله شیعیانت را چون رمه ی بی چوپان رهامی کنی؟فرمود برادر!چه کنم؟به خدا از امری اگاهم که از ثقات ایشان به من رسیده (آن این است که ...معاویه به ناحق حاکم خواهد شدو....همین طور خواهد بود تا در دوران سخت آخرالزمان درحالت جهل مردمان مردی برانگیخته می شودکه فرشتگان اورا تأیید ویارانش راحفظ می کنند.با آیات ومعجزات یاری میشودبرتمام اهل زمین پیروز می گرددوآن راپر از عدل ودادمیکندکافران به او ایمان آورده و تبهکاران صالح می گردندب؛رکات از زمین وآسمان می باردتمام گنجهای زمین آشکار می شود...خوشا آنان که روزگارش رادرک کنند وسخنانش رابشنوند باستفاده از کتاب صدنشان از حاضرغایب اثر آقای احسان عبادی به نقل کمال الدین صدوق ج1باب29ح2 واحتجاج طبرسی ج2ص290 https://eitaa.com/arezuyeafagh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠"حد ترخص" و "مسافت شرعی" 💬 تفاوت "حد ترخص" و "مسافت شرعی" چیست؟ 🔹آیا حد ترخص تنها در مسافرت کاربرد دارد؟ 🔹ملاک آغاز و پایان سفر چیست؟ 🔹آیا با شروع سفر می‌توانیم نمازمان را شکسته بخوانیم؟ 🔻مسافت شرعی چند کیلومتر است؟ 💠 http://eitaa.com/hafezan_vahy
🌙شَهْرُ رَمَضَانَ الَّذِي أُنْزِلَ فِيهِ الْقُرْآنُ یک آیه از جزء پانزدهم ۞ وَلَقَدْ كَرَّمْنَا بَنِي آدَمَ وَحَمَلْنَاهُمْ فِي الْبَرِّ وَالْبَحْرِ وَرَزَقْنَاهُمْ مِنَ الطَّيِّبَاتِ وَفَضَّلْنَاهُمْ عَلَىٰ كَثِيرٍ مِمَّنْ خَلَقْنَا تَفْضِيلًا «إسراء/ ۷۰» ما فرزندان آدم را گرامی داشتیم؛ و آنان را در خشکی و دریا(بر مرکب ها) حمل کردیم و از چیزهای پاکیزه روزیشان دادیم و بر بسیاری از مخلوقات خود برتری کامل دادیم. ✅ نکته ها ۱- کرامت، گاهی کرامت اکتسایی است، مثل کرامتی که خاص اهل تقواست،«إنَّ أکرمکم عندالله اتقاکم» (۱)و گاهی کرامت در آفرینش است، نظیر «لقد خلقنا الانسان فی احسن تقویم»(۲)؛ ظاهراً مراد از «کرمّنا» در این آیه احتمالا وجه دوم باشد.(۳) ۲- معنای کرامت: ۲/۱- معنای لغوی کرامت صاحب التحقيق دربارة معنای كرامت می نويسد: كرامت عبارت است از عزت و برتری در ذات چيزی بدون در نظر گرفتن برتری آن نسبت به چيزی كه فروتر است. كرامت در مقابل پستی و خواری قرار مي گيرد، همان گونه كه عزت در مقابل ذلت و بزرگی در مقابل خردی، و اما شرافت بيشترين مورد استعمال آن در برتری ها و امتيازهای مادی است.(۴) همچنين راغب در مفردات در بيان معنای كرامت می نويسد: کرم، اگر وصف خداوند باشد، اسمی براي احسان و نعمت های آشكار اوست، و هرگاه انسان با وصف كرم توصيف شود، اسمي براي اخلاق و افعال پسندیده اوست كه از وی ظاهر می شود و تا آن صفات از او صادر و ظاهر نشود به او كريم گفته نمي شود. (۵) كرامت واژه عربی است و معادل دقيق فارسی ندارد، اما در كتاب های لغت معانی مختلفی براي آن بيان شده است، كه مهم ترين آنها عبارتند از: بزرگی ورزيدن، جوانمرد گرديدن، ارزش، حرمت، حيثيت، بزرگی، بزرگواری، جوانمردی، عزت، شرافت، شأن، مقام، موقعيت، درجه، رتبه، جايگاه، منزلت، نزاهت از فرومايگي و پاك بودن از آلودگي ها، احسان و بخشش، البته به امور خارق‌العاده ای که اولیای الهی انجام می دهند، نیز کرامت می گویند.(۶) ۲/۲- معانی اصطلاحی كرامت به رغم اهميت بنيادينی كه كرامت انساني در مكتبها و انديشه های مختلف، دارد، تاكنون تعريف جامع و مانع برايش ارائه نشده، بلكه هر مكتب و انديشه اي تعريف خاص و مورد نظر خود را از آن ارائه كرده است.ازاينرو برای رعايت اختصار، تنها به تعريف كرامت از دیدگاه علّامه طباطبائی بسنده می كنيم. با توجه به مطالبی كه به صورت پراكنده در آثار مختلف علّامه، به ويژه تفسير الميزان آمده است، مي توان گفت که علّامه كرامت انسان را به تكوينی و اكتسابی يا طبيعی و الهی و ارزشی تقسيم می كند. به عبارت ديگر، علّامه كرامت به معنای برخورداری انسان از قابليت ها و نعمت های بی بديل و دارا بودن موقعيت ممتاز در عالم خلقت را كه از جانب آفريدگار عالم به وی عطا شده و امر غيراختياری است، كرامت تكوينی و طبيعی مي نامد؛ اما دستيابی به كمالات انسانی و مقام قرب الهی را كه با مجاهدت ها و رعايت تقوای الهی به دست مي آيد و اختياری است، كرامت اكتسابی، الهی و ارزشی مي داند. (۷) ۳- کرامت فطری و سرشتی انسان «ولقد کرّمنا بنی آدم» با کرامت اکتسابی انسان «إنَّ أکرمکم عندالله اتقاکم» فرق دارد. ۴- از نگاه علامه جوادی آملی، فطری انسان او از سوی خداست؛ یعنی چون خدای کریم است، حتما دارد.(۸) ۴/۱- راه شکوفایی کرامت فطری گوهر کرامت نفسی [فطری]، در همه انسانها تعبیه شده و مخلوق عطیه الهی در درون آدمی برای خلافت است، و کرامت کسبی - که با تقوا و حفظ صبغه خلافت اللهی انسان به دست می آید- شکوفایی همان کرامت نفسی است.(۹) ۴/۲- معیار خلافت معیار خلافت این است که خلیفه، مظهَر مُستَخَلَفٌ عنه بوده و علوم او را فرا گیرد و فرامین او را باور، تخلُّق، عمل و منتشر کند(۱۰) و اگر خلافت درست عمل نشود و جانشین[خلیفه] مبدأ قدسی به خواست خود کار کند و پیرو هوای نفس خویش باشد، نه فرمانبردار مستخلف عنه[خدا]، خلافت را غصب کرده و خطر سقوط به کمتر از حیوان بودن(۱۱) را به همراه دارد.(۱۲)چنین فردی خلافت را غصب،کرامت را مصادره[کرده]، آدمیت را ربوده است.(۱۳) ۵- فرق «کرَّمنا» و «فَضَّلنا» به نظر علامه طباطبائی‌، تکریم، معنایی نفسی است و آن، ذات انسان را مورد تشریف و تکریم قرار دادن است؛ اما تفضیل، معنایی نسبی است که شخص مورد تفضیل از دیگران برتری یابد در حالی که او با دیگران در اصل آن عطیه شرکت دارد. بنابراین معنای تکریم انسان داشتن نعمت عقل است.(۱۴) ✍ پنجشنبه ۱۵ رمضان ۱۴۴۴ برابر با ۱۴۰۲/۱/۱۷ محمدجوادکریمی 📚 منابع ۱- سوره حجرات، آیه ۱۳. ۲-سوره تین، آیه۴.http://eitaa.com/hafezan_vahy
۳-قرائتی،محسن،تفسیر نور، ج ۷, ص ۹۳. ۴-مصطفوی،ج ۱۰,ص۴۶. ۵-راغب اصفهانی، ص۴۲۸. ۶- معین، ج ۳,ص ۲۹۲۹. ۷-المیزان، ج ۱۳,ص ۱۶۵. ۸- تسنیم، ج۱۲, ص۷۴۸. ۹-همان، ج۴۹, ص۵۰۲. ۱۰- همان، ج۱۲, ص۷۴۹. ۱۱-فرقان،/۴۴ (إن هم إلّا کالأنعام بل هم أضلّ). ۱۲- تسنیم، ج۴۹,ص۵۰۲. ۱۳- همان، ج۱۲,ص۷۴۹. ۱۴- المیزان، ج ۱۳ص۲۱۴http://eitaa.com/hafezan_vahy