eitaa logo
🌻حافظان وحی🌻
236 دنبال‌کننده
12.7هزار عکس
24.8هزار ویدیو
368 فایل
@haaf zanvahy351
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تعریف حجاب از زبان دکتر عزیزی ،هم کلی بخند😂😂 هم یه کوچولو یاد بگیر
📌کسی میدونه دشت ناامید کجاست؟ 🔷اونایی که نمیدانند بهتره بدانند : 🔶 دشت ناامید بخشی از استان سیستان وبلوچستان به مساحت "۳۰۰۰ کیلومتر مربع" بود که در زمان رضاخان خائن به توصیه انگلیس جنایتکار و روباه پیر ، از وطن جدا و به خاک افغانستان افزوده شد و باعث شد سرچشمه رود هیرمند از دسترس کشور ما خارج بشه و امروز سیستان و بلوچستان با خشکسالی مواجه بشه و ما الان از افغانستان برای زنده ماندن مردم اون مناطق تقاضای آب کنیم !... 🔶بله غرب گداها خودفروخته ها سلطنت طلب های خائن فکر نکنند فراموشمان شده که در زمان سلطنت خائنین به این مملکت چه به سر این مرز وبوم آمده.
🟢 انعکاس رسانه ای بیانات اخلاقی استاد عابدی درباره کظم غیض و فروخوردن خشم: 📌 پایگاه خبری عترتنا: 💠 به گزارش خبرنگار عترتنا؛ استاد «احمد عابدی» استاد درس خارج حوزه علمیه قم، روز گذشته چهارشنبه ۲۷ اردیبهشت ماه سالجاری در پایان جلسه درس خارج فقه خود که در حرم حضرت معصومه سلام الله علیها برگزار شد، در ادامه مبحث خشم و غضب گفت: خشم معمولا از غرور و عجب و کبر بر می‌خیزد! انسانی که خود را از دیگران بالاتر می‌بیند، وقتی کسی چیزی می‌گوید سریع عصبانی می‌شود اما اگر خودش را از دیگران پایین‌تر و کمتر ببیند عصبانی نمی‌شود. 💠 وی ادامه داد: کسی که زندگی‌اش زندگی دینی است کمتر خشم می‌کند! مثلا کسی که مسجد بیشتر می‌رود و نماز جماعت می‌خواند یا زیارت می‌رود، چنین کسی کمتر خشمگین می‌شود. ❇️ سه ویژگی محسنین که باعث می‌شود در محضر خدا باشند 🔹 این استاد حوزه علمیه قم با اشاره به سه ویژگی قرآنی محسنین گفت: خداوند در آیه ۱۳۴ آل عمران می‌فرماید: «الَّذِینَ یُنْفِقُونَ فِی السَّرَّاءِ وَالضَّرَّاءِ وَالْکَاظِمِینَ الْغَیْظَ وَالْعَافِینَ عَنِ النَّاسِ ۗ وَاللَّهُ یُحِبُّ الْمُحْسِنِینَ» کسانی که در سختی و در پنهانی صدقه می‌دهند و خشم را فرو مینشانند و از مردم عفو می‌کنند، خداوند نیکوکاران را دوست دارد. باب محسنین یک باب زیبای کلام است، به این معنا که کسانی که این کار را می‌کنند محسن هستند و خداوند محسنان را دوست دارد. پس کسانی که این سه کار را انجام می‌دهند محسن هستند و خداوند محسنان را دوست دارد. ❇️ محسن؛ همیشه خدا را حاظر و ناظر دیدن/ بالاترین احسان 🔹 مدیر دارالقرآن علامه طباطبایی قم با بیان اینکه محسن فقط به معنای نیکواری نیست بلکه بالاترین احسان این است که خود را همیشه در محضر خدا ببیند، گفت: حدیث معروفی از شیعه و اهل سنت از پیامبر (ص) نقل شده که ابوذر عرض کرد یا رسول الله احسان یعنی چه؟ پیغمبر اکرم (ص) فرمودند: «الإحسانُ أن تَعبُدَ اللّهَ کَأنَّکَ تَراهُ، فإن لَم تَکُن تَراهُ فَإنَّهُ یَراکَ»؛ احسان یعنی طوری عمل کنید و عبادت کنید که گویا خدا را میبنید و اگر شما خدا را نمی‌بینید، خدا شما را می‌بیند. 🔹 وی ادامه داد: به عبارتی کسی که همیشه خدا را حاضر و ناظر می‌داند او را محسن می‌گویند. محسن به معنی نیکوکاری نیست این یک درجه‌اش است اما بالاترین احسان این است که خودش را همیشه محضر خدا ببیند. اینکه عالم محضر خداست، محضر یعنی محل حضور و محسن باورش است که خدا حاضر و ناظر است، پس این شخص محسن است. 🔹 این استاد حوزوی افزود: پیغمبر (ص) یک مرده‌ای را دفن می‌کرد و خیلی دقیق قبر را میپوشاند و درست می‌کرد، فردی عرض کرد یا رسول الله می‌ترسید که مرده از قبر فرار کند؟! حضرت فرمودند: خدا رحمت کند بنده‌ای را که یک کاری را انجام میدهد، آن را درست انجام دهد. این کاری که انجام می‌دهد مردم که هیچ اما خدا که دارد می‌بیند که این کار را درست انجام دادید؟! ❇️ چکار کنیم که خدا را حاضر و ناظر بر اعمال خود ببینیم؟ 🔹 عابدی با بیان اینکه با این سه ویژگی در این آیه می‌توان به این مرحله رسید که خدا را همیشه حاظر و ناضر بر اعمال خود دید، گفت: از این آیه شریفه و این دو حدیث استفاده می‌شود که کسی که می‌خواهد خدا را حاضر و ناظر بر خود ببیند سه ویژگی دارد، 👈 اول اینکه  در سختی و پنهانی انفاق می‌کند، 👈 دوم اینکه خشم را فرو می‌نشاند و 👈 سوم اینکه از مردم میگذرد و عفو می‌کند. چنین فردی با این سه ویژگی به این درجه می‌رسد که در همه حال چه در نماز و عبادت و در همه کارهایش خدا را ناظر براعمال و رفتار خود می‌بیند. ❇️ شرط توبه کردن و مقدمه خشم نکردن چیست؟ 🔹 عابدی در ادامه به شرط پذیرش توبه اشاره و بیان کرد: خداوند در آیه ۱۵ سوره توبه می‌فرماید: «وَیُذْهِبْ غَیْظَ قُلُوبِهِمْ ۗ وَیَتُوبُ اللَّهُ عَلَیٰ مَنْ یَشَاءُ ۗ وَاللَّهُ عَلِیمٌ حَکِیمٌ» اول خدا خشم و ناراحتی را از دل این افراد بر میدارد و توبه آن‌ها را میپذیرد که توبه متوقف بر خشم نداشتن است. پس کسی که می‌خواهد توبه کند شرط توبه غضب نکردن است. 🔹 وی مقدمه خشم نکردن را ترک گناهان کبیره دانست و گفت: در آیه ۳۷ سوره شوری می‌فرماید: «وَالَّذِینَ یَجْتَنِبُونَ کَبَائِرَ الْإِثْمِ وَالْفَوَاحِشَ وَإِذَا مَا غَضِبُوا هُمْ یَغْفِرُونَ» مقدمه فروع نشاندن خشم این است که انسان گناه کبیره انجام ندهد که در ابتدای آیه آمده است. فواحش هم حتما به معنی زنا نیست، بلکه شاید فواحش به معنی مطلق گناهان ناموسی است، چه زنا باشد و چه فحش ناموسی و چه نگاه حرام که مطلق اینها را می‌توان فواحش گفت. پس کسی اهل غضب نیست که اینجور گناهان را نداشته باشد. ادامه در پست زیر ادامه ⬇️ 👇👇👇⬇️http://eitaa.com/hafezan_vahy
ادامه: ❇️ گناهان ناموسی و مالی باعث خشم 🔹 استاد احمد عابدی افزود: نمونه‌های زیادی از رابطه گناهان مالی و ناموسی در خشم و غضب نقل شده که کسانی اهل خشم هستند که یا مال برای آن‌ها خیلی مهم است یا به گناهان ناموسی مبتلا هستند. البته دقت شود هر کس خشم کرد اینطور نیست که ما بگوییم این گناهان را کرده است، این اشکال دارد؛ اما اینطور است که کسی که گناهان مالی و ناموسی داشته باشد غضب خواهد کرد و به عبارت دیگر موجبه کلیه عکس آن جزئیه می‌شود نه کلی. http://eitaa.com/hafezan_vahy
👈 قم، حرم اهل بیت علیهم السلام محضر حجت خدا امام صادق علیه السلام شرفیاب شدند و پس از عرض سلام گفتند: ما اهل ری هستیم امام فرمودند: مرحبا به برادرانمان از اهل قم آنان مقصود امام را درنیافتند و گفتند: ای فرزند رسول خدا! ما اهل ری هستیم و باز امام همان جمله را تکرار کردند سپس امام فرمودند: خدا را حرمی است و آن مکه است و رسول خدا را حرمی است و آن مدینه است و امیر المؤمنین را حرمی است و آن کوفه است 💎و برای ما(اهل بیت) نیز حرمی است و آن شهر است. خانمی از فرزندانم که نامیده می شود در این شهر دفن خواهد شد کسی که او را زیارت کند بهشت بر وی لازم خواهد شد. (بحارالانوار، ج 57، ص217) بانوی کرامت آیینه تمام نمای مادر است و حرمش به مثابۀ حرم اوست و طبعاً مورد توجه خاص همۀ اهل بیت علیهم السلام و این چنین است که قم، حرم اهل بیت محسوب می شود و باید با تمام وجود این حرم را گرامی داریم. روز اول ذی القعده سالروز بزرگداشت و آغاز دهۀ کرامت بر همۀ ولایتمداران مبارک باد.🌹 http://eitaa.com/hafezan_vahy
محفل شادی 29-2-402.mp3
12.3M
💠 محفل شادی 🔺 با حضور مداحان استان قم ⏱29 اردیبهشت 1402 http://eitaa.com/hafezan_vahy
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📚 شرح تفسیر سوره‌ی حمد امام خمینی (ره) استاد طاهرزاده 🕋 همه عالم بسم الله اند - قسمت سوم 📚 خلاصه بحث ↙️ 👈همه عالم اسم الله اند، مخلوقی نیست جز اسماء الله 👈نمی شود حضرت حق از صفاتش جدا باشد، اصطلاحا می گویند وحدت بین ذات و صفات 👈خدا وجود داده است به این موجودات انتشار شنبه و سه شنبه هر هفته 🍂🍃🍂🍃🍂 http://eitaa.com/hafezan_vahy 🍃🍂🍃🍂
30.01M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📚شرح تفسیر سوره‌ی حمد امام خمینی (ره) 🔸توسط استاد اصغر طاهرزاده 🕋همه عالم بسم الله اند - قسمت چهارم 📚 خلاصه بحث ↙️ 👈این موجودات در ذات خودشان لا اقتضاء اند، یعنی در ذات خودشان نه اقتضاء بودن دارند نه نبودن 👈ممکن الوجود خود به خود وجود پیدا نمی کنند 👈هر چیزی که متبدّل به یک چیز دیگر می شود، یک علت خارجی نیاز دارد انتشار شنبه و سه شنبه هر هفته 🍂🍃🍂🍃 🍃🍂🍃🍂http://eitaa.com/hafezan_vahy
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
☘روزمان را با قرآن آغاز کنیم 🎥 ترتیل صفحه ۵ قرآن کریم ( آیات ۲۵ تا ۲۹ سوره مبارکه بقره)  🎙 استاد مرحوم منشاوی http://eitaa.com/hafezan_vahy
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
☘روزمان را با قرآن آغاز کنیم 🎥ترتیل صفحه ۶ قرآن کریم ( آیات ۳۰ تا ۳۷ سوره مبارکه بقره)  🎙 استاد: مرحوم منشاوی http://eitaa.com/hafezan_vahy
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
☘ روزمان را با قرآن آغاز کنیم 🎥 ترتیل صفحه ۷ قرآن کریم ( آیات ۳۸ تا ۴۸ سوره مبارکه بقره) 🎙 استاد: مرحوم منشاوی http://eitaa.com/hafezan_vahy
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
☘ روزمان را با قرآن آغاز کنیم 🎥 ترتیل صفحه ۸ قرآن کریم 🎙 استاد: مرحوم استاد منشاوی ‌http://eitaa.com/hafezan_vahy
💠
 پیام یگانه
🔸 انسان هم باید بداند که دین، است و هم باید بداند در دین اختلافی نیست كه ﴿لَوْ كَانَ مِنْ عِندِ غَیرِ اللّهِ لَوَجَدُوا فِیهِ اخْتِلاَفاً كَثِیراً﴾. در كتاب‌ های الهی اختلاف نیست؛ این آیه سوره مباركه «نساء» اختصاصی به قرآن كریم ندارد، برهانش عام است؛ فرمود اگر چیزی از طرف خدا باشد اختلافی در آن نیست. 🔸 پیامی كه خدا به آدم داد پیامی كه خدا به خاتم و سایر انبیا (علیهم الصلاة و علیهم السلام) داد، همه اینها است و چون اینها ﴿مِنْ عِندِ اللّهِ﴾ است، هیچ اختلافی بین پیام آدم و خاتم و دیگر انبیا نیست که ﴿لَوْ كَانَ مِنْ عِندِ غَیرِ اللّهِ لَوَجَدُوا فِیهِ اخْتِلاَفاً كَثِیراً﴾، لذا هر یک از انبیا كه آمدند ﴿مُصَدِّقاً لِمَا بَینَ یدَیهِ﴾ و اگر شریعت و منهاج آنها اختلاف دارد، آن را هم تصدیق می‌كنند می‌گویند آن وقت همین شریعت لازم بود همین منهاج لازم بود. در صحف آسمانی و دین انبیا از آدم تا خاتم اختلاف نیست که ﴿لَوْ كَانَ مِنْ عِندِ غَیرِ اللّهِ لَوَجَدُوا فِیهِ اخْتِلاَفاً كَثِیراً﴾. 📚 سوره مبارکه روم جلسه 12 تاریخ: 1391/11/18 🌐 http://eitaa.com/hafezan_vahy
📚📚📚 📚📚 📚 📝 نکات تفسیری تفسیر نور (محسن قرائتی) وَ مَرْيَمَ ابْنَتَ عِمْرانَ الَّتِي أَحْصَنَتْ فَرْجَها فَنَفَخْنا فِيهِ مِنْ رُوحِنا وَ صَدَّقَتْ بِكَلِماتِ رَبِّها وَ كُتُبِهِ وَ كانَتْ مِنَ الْقانِتِينَ «12» تحریم و (خداوند به) مريم دختر عمران (نيز مثل زده است.) زنى كه دامن خويش را (از گناه) حفظ كرد، پس ما از روح خود در او دميديم (تا عيسى در دامان او متولد شد) و كلمات پروردگارش و كتب آسمانى را تصديق كرد و از اطاعت‌پيشه‌گان بود. نکته ها «أَحْصَنَتْ» از «حصن» به معناى قلعه، در مورد زنان، رمز عفت و پاكدامنى است. در اين آيه چهار كمال براى حضرت مريم بيان شده است: پاكدامنى، نفخه‌ى روح، تصديق پيامبران و كتب آسمانى و اطاعت محض در برابر خدا. در تفاسير شيعه و سنّى آمده است كه زنان كامل چهار نفرند: آسيه همسر فرعون، مريم دختر عمران، خديجه دختر خويلد و فاطمه دختر حضرت محمّد صلى الله عليه و آله. «1» «1». تفسير مجمع البيان. جلد 10 - صفحه 142 تنها زنى كه نامش در قرآن آمده، حضرت مريم است كه 31 مرتبه در دوازده سوره از او نام برده شده كه 12 بار آن به صورت عيسى‌بن‌مريم است و يك سوره قرآن، به نام اوست. الگو بايد مختلف با شرايط ومحيطهاى گوناگون باشد تا قابل تطبيق با هركس و هر زمان و شرايط مختلف باشند: زن فرعون، حضرت مريم، حضرت ابراهيم و حضرت محمّد عليهم السلام. خداوند از پاكان دفاع مى‌كند. چون به حضرت مريم تهمت ناپاكى زدند، «وَ قَوْلِهِمْ عَلى‌ مَرْيَمَ بُهْتاناً عَظِيماً» خداوند در قرآن دو بار فرمود: او پاكدامن است. «أَحْصَنَتْ فَرْجَها» http://eitaa.com/hafezan_vahy
📌 حضرت معصومه (س) ◀️نام : حضرت فاطمه کبری(س) ◀️القاب: معصومه، طاهره، حمیده و برّه، رشیده، تقیّه، کریمه اهل بیت(س) و عالمه آل طه و... ◀️ در اول ذیقعده سال 173 (هـ.ق) در مدینه به دنیا آمد و در سن 28 سالگی در دهم ماه ربیع الاول 201 در قم وفات یافت[1] ◀️ مادر : نجمه (س) و پدرش امام هفتم حضرت امام موسی کاظم(ع) و برادرش امام رضا(ع) بود ◀️ کرامت حضرت زمانی که پدر بزرگوارشان در سفر بودند، جمعی از شیعیان برای دریافت پرسشهای خود به مدینه وارد شدند تا به محضرت امام موسی بن جعفر(ع) برسند و پاسخ سؤالات خود را از حضرتش دریافت کنند. اما با خبر شدند که آن بزرگوار در مسافرت هستند لذا پرسشها را به خانواده امام کاظم سپردند تا در سفر بعد پاسخ بگیرند. حضرت معصومه(س) که حدود شش سال داشت، پاسخ سؤالات آنها را نوشت و به ایشان داد. امام موسی کاظم(ع) پس از بازگشت از سفر و باخبر شدن از این قضیه به نشان تمجید از دخترش حضرت معصومه (س) و تصدیق او سه بار فرمودند: «فداها ابوها» «پدرش به فدایش» ◀️ فضایل یکی از فرازهایی که بیانگر اوج عظمت و مقام حضرت فاطمه معصومه(س) است، زیارتنامه ای است که حضرت رضا(ع) در مورد آن حضرت بیان فرموده اند. در فرازی از آن چنین آمده است: «یا فاطمة اشفعی لی فی الجنه فانِِّ لَک عِندا... شأناً من الشأن»[2] « ای فاطمه مرا در مورد ورود به بهشت شفاعت کن؛ چرا که در پیشگاه خداوند دارای مقامات و درجات بسیار ارجمندی هستی» ◀️امام صادق(ع) این روایت را قبل از ولادت امام کاظم(ع) فرمود: «وَسَتُدفَنُ فیها امرَأَةٌ مِن اَولادی تُسّمی فاطمهٌ فَمَن زارها وجبت لَهُ الجنَّه»[3] « به زودی در قم بانویی از فرزندان من به نام فاطمه دفن شود. کسی که مرقد او را زیارت کند بهشت برای او واجب گردد» ◀️ ورود به ساوه کاروانی که حضرت معصومه(س) در میان آن بود، به سرپرستی هارون بن موسی بن جعفر(ع) منزل به منزل حرکت کردند و به ساوه رسیدند. در آنجا دشمنان خاندان نبوت به کاروان حمله و هارون را به شهادت رسانده و جمعی را مجروح کردند. در اثر این حادثه دلخراش کاروان دختر موسی بن جعفر (ع) پراکنده شدند. ◀️ مسمومیت حضرت و سفر به قم در ساوه غذای حضرت توسط یک زن نابکار زهرآلود گشت. به این ترتیب آن بانوی گرامی مسموم و بیمار شد. شیخ قرنی در کتاب خود چنین آورده است: «فکانت فیها سَبعَة عَشَرَ یَوِماً حَزینَةً باکیَةً علی اَخیها وَفارَقَتِ الدّنیا»[4] حضرت معصومه(س) هفده روز در قم بود و در این روزها به یاد برادرش حضرت رضا(ع) غمگین و گریان بود تا جان به جان آفرین تسلیم نمود. 📚منابع : 📚[1] . اشتهاردی ؛ محمد ؛ حضرت معصومه (س) چشمه جوشان کوثر، مطهر، ج اول ، 1387، ص 8. 📚[2] . مجلسی ؛ باقر ؛ بحارالانوار، مؤسسه الوفاء بیروت، ج 102 ص 267. 📚[3] . مجلسی ، باقر ؛ بحار الانوار، ج 60 ص 216 و ج 48 ص 317. 📚[4] . شیخ قرنی ؛ منهاج الدموع ؛بی تا، بی چا ، ص 440. 🆔 برگ هایی زرین از تاریخ http://eitaa.com/hafezan_vahy
🌹 ختم نهج البلاغه در ۲۷۰ روز. سهم روز صد و هفتاد و دوم. ┄┄┅┅✿❀🌿🌼🌿❀✿┅┅┄┄ 📜 1⃣ خداشناسی (شناخت صفات خدا) ♦️ستايش خداوندی را که با آفرينش بندگان بر هستی خود راهنمايی فرمود و آفرينش پديده های نو، بر اَزَلی بودن او گواه است و شباهت داشتن مخلوقات به يکديگر دليل است که او همتايی ندارد. حواس بشری ذات او را درک نمی کند و پوشش ها او را پنهان نمی سازد، زيرا سازنده و ساخته شده، فرا گيرنده و فرا گرفته، پروردگار و پرورده، يکسان نيستند. يگانه است نه از روی عدد، آفريننده است نه با حرکت و تحمّل رنج، شنواست بدون وسيله شنوايی و بيناست بی آن که چشم گشايد و بر هم نهد. در همه جا حاضر است نه آن که با چيزی تماس گيرد و از همه چيز جداست نه اينکه فاصله بين او و موجودات باشد. آشکار است نه با مشاهده چشم، پنهان است نه به خاطر کوچکی و ظرافت، از موجودات جداست که بر آنها چيره و تواناست و هر چيزی جز او برابرش خاضع و بازگشت آن به سوی خداست. آن که خدا را وصف کند، محدودش کرده و آن که محدودش کند، او را به شمارش آورده و آن که خدا را به شمارش آورد، ازليّتِ او را باطل کرده است و کسی که بگويد: خدا چگونه است؟ او را توصيف کرده و هر که بگويد: خدا کجاست؟ مکان برای او قائل شده است. خدا عالم بود آنگاه که معلومی وجود نداشت، پرورنده بود آنگاه که پديده ای نبود و توانا بود آنگاه که توانايی نبود. 2⃣ عظمت امامان دوازده گانه و قرآن ♦️ همانا طلوع کننده ای آشکار شد و درخشنده ای درخشيد و آشکار شونده ای آشکار گرديد و آن که از جادّه حق منحرف شد، به راه راست بازگشت.خداوند گروهی را به گروهی تبديل و روزی را برابر روزی قرار داد و ما چونان مانده در خشکسالان که در انتظار بارانند، انتظار چنين روزی را می کشيديم. همانا امامان دين از طرف خدا، تدبير کنندگان امور مردم و کارگزاران آگاه بندگانند. کسی به بهشت نمی رود جز آن که آنان را شناخته و آنان او را بشناسند و کسی در جهنّم سرنگون نگردد جز آن که منکر آنان باشد و امامان دين هم وی را نپذيرند. 3⃣ ویژگیهای اسلام ♦️ همانا خدای متعال شما را به اسلام اختصاص داد و برای اسلام برگزيد، زيرا اسلام نامی از سلامت است و فراهم کننده کرامت جامعه می باشد، راهِ روشنِ آن را خدا برگزيد و حجّت های آن را روشن گردانيد. اسلام ظاهرش علم و باطنش حکمت است، نوآوری های آن پايان نگيرد و شگفتی هايش تمام نمی شود. در اسلام، برکات و خيرات، چونان سرزمين های پُرگياه در اوّل بهاران فراوان است و چراغ های روشنی بخش تاريکی ها فراوان دارد، که دَرِ نيکی ها جز با کليدهای اسلام باز نشود و تاريکی ها را جز با چراغ های آن روشنايی نمی توان بخشيد. مرزهايش محفوظ و چراگاه هايش را خود نگهبان است. هر درمان خواهی را درمان و هر بی نيازی را در طلب کافی است. ┄┄┅┅✿❀🌿🌼🌿❀✿┅┅┄┄ http://eitaa.com/hafezan_vahy
ختم نهج البلاغه در ۲۷۰ روز 172.mp3
6.46M
🔊 ختم گویای نهج البلاغه در ۲۷۰ روز 🌺 سهم روز صد و هفتاد و دوم خطبه ۱۵۲ http://eitaa.com/hafezan_vahy
شرح حکمت ۵۰ قسمت ۲ راز جذب دلها.mp3
3.28M
🔊 شرح نهج البلاغه با نهج البلاغه 🔸 شرح 2⃣ 🎙حجت الاسلام مهدوی ارفع http://eitaa.com/hafezan_vahy
✨بسم الله الرحمن الرحیم ✨ 🌹شرح ( 2 ) 🔹 راه جذب دلها 🔰 حال اگر کسی به این اصل دقّت نکرد و در شرایطی که قلب اِقبال نداشت و اِدبار داشت ، خواست کاری را ، حتی مستحبّات را بر آن تحمیل بکند ، آن موقع باید نگران این باشد که زدگی برای دل ایجاد بشود.  ✅ پس باید مراقب باشیم که خوبی ها و مستحبّات و امر به معروف و دعوت به نیکی ها را به گونه ای انجام بدهیم که قلب مخاطب پذیرش ، اقبال و آمادگی داشته باشد. 🔻اساساً ، تألیف قلوب، از بین بردن اختلاف ها و جذب دلها از هنرها و برکات وجودی پیامبر عزیز در نهج البلاغه شمرده شده است. 🔻 مولای ما در خطبه ۲۳۱ ، در سطرهای پایانی می فرمایند : " خداوند به برکت پیامبر شکاف های اجتماعی را به وحدت و فاصله ها را به اتّحاد تبدیل کرد و پس از آنکه آتش دشمنی ها و کینه های بر افروخته در دلها راه یافته بود ، میان خویشاوندان یگانگی قرار داد. " 🔻باید بدانیم که دشمنی قلب ها حتی در تاریخ، مایهٔ سقوط امّت های مؤمن پیشین شده است. مولا علی (علیه السلام) در خطبه ۱۹۲ بند ۱۳ ، جملات بسیار مهمی دارند که بارها عرض شده است دقیقاً موردنیاز امروز جامعه ما است. می فرمایند بروید تاریخ گذشتگان را بررسی کنید، ببینید اگر به عزّت و قدرت و اقتدار و آقایی رسیدند دلیلش چه بود ؟ دلیلش وحدت بود ، همدلی بود ، همزبانی بود و همدستی و هم داستانی. و اگر همین امّت های مؤمن سقوط کردند ، به خاطر چه بود؟ بخاطر این بود که دلهایشان پر شد از کینه همدیگر . 🔻 می فرماید : " و از کارهایی که پشت آنها را شکست و قدرت آنها را در هم کوبید ، مانند کینه توزی با یکدیگر ، پر کردن دلها از بخل و حسد ، به یکدیگر پشت کردن و از هم بریدن و دست از یاری هم کشیدن ، بپرهیزید. " 🎙حجت الاسلام مهدوی ارفع ↩️ ادامه دارد... http://eitaa.com/hafezan_vahy
📣 تبیین سه کلید واژه عزت، حکمت و مصلحت در سیاست خارجی توسط رهبر انقلاب در دیدار صبح امروز  ✏️ رهبر انقلاب اسلامی، صبح امروز در دیدار وزیر و مدیران ارشد وزارت امور خارجه، سفرا و روسای نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور: ✏️در سیاست خارجی وقتی می‌گوییم عزت، یعنی نفی دیپلماسی التماسی. ما در طول این سالها داشتیم مواردی را که دیپلماسی ما، تعبیر درست در قبالش همین تعبیر «التماسی» است، «دیپلماسی التماسی». ممکن است لحن‌مان هم التماس‌آمیز نبوده اما باطن قضیه التماس بوده. عزت یعنی نفی این‌جور دیپلماسی، نفی چشم دوختن به دست و زبانِ این و آن. این شخصیت پخته‌ی سیاسی قدیمی فلان کشور این‌جوری گفت، این‌جوری قضاوت کرد، آن یکی این‌جوری گفت، این‌جوری اقدام میکنند. عزت یعنی ما چشم‌مان و نگاهمان به این چیزها نباشد، تکیه‌مان به اصول خودمان باشد. ✏️حکمت یعنی در همه‌ی تعاملهای دو جانبه و چند جانبه خردمندانه عمل کنیم. اندیشیده عمل کنیم. محاسبه‌شده عمل کنیم. از اظهار نظرهای دفعی و ارتجاعی و حساب‌نشده پرهیز کنیم. حکمت یعنی هر کاری که میکنیم، پشتوانه فکری و عقلانی داشته باشد. اندیشیده باشد، محاسبه‌شده باشد. ✏️مصلحت یعنی شناختن موارد انعطاف. یک جاهایی باید انعطاف داشت. انعطاف منافات با اصول ندارد. حفظ اصول با امکان انعطاف با هم می‌سازند، میتوان یک جاهایی انعطاف به خرج داد. بنده یک وقتی چند سال قبل از این گفتم: «نرمش قهرمانانه»؛ بد فهمیده شد، هم بعضی‌ها در خارج بد فهمیدند، یک محاسبه‌ی دیگر کردند، در داخل هم بعضی از خودهایمان بد فهمیدند معنای این را. انعطاف یک جاهایی لازم است، بایستی انجام بگیرد. همان معنایی که ما در تقیه معنا کردیم ــ در بحث امامت، بنده مفصل راجع به تقیه صحبت کردم ــ تقیه یعنی وقتی شما در یک جایی دارید حرکت میکنید، به یک صخره‌ای میرسید که از آن عبور نمی‌توانید، یک راهی پیدا کنید از کنار صخره و عبور کنید. انعطاف یعنی این. معنایش این نیست که ما از ادامه‌ی راه پرهیز کردیم و عقب‌نشینی کردیم، نه. به جنگ صخره نرفتیم، انعطاف پیدا کردیم، توانستیم راه دیگری را پیدا کنیم. 🏷 http://eitaa.com/hafezan_vahy
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
من شک دارم ✘ من نقد دارم ✘ • به خیلی از کارها و رفتارهای خدا! • به خیلی از معجزه‌ها و ماجراهای تاریخ! • به خیلی از رفتارهای متولیان دین! با اینکه آدم معتقد و اهل عبادتی هم هستم✘ ※ چیکار کنم با این ساختار فکری خودم؟ | اگر می‌خواهید بیشتر در مورد این موضوع بدانید به پادکست انسان‌شناسی ۲۵۱ مراجعه کنید. | استاد شجاعیhttp://eitaa.com/hafezan_vahy
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
من معتقد به کثرت جمعیتم. 💥۳۰ اردیبهشت، روز ملی جمعیت گرامی باد. اهل بهشـــــت باشیم در پناه مهدی فاطمه ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ 💐💐💐💐💐 http://eitaa.com/hafezan_vahy
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بخش‌هایی از مغز شهید آرمان علی‌وردی را در دهانش پیدا کردند / دوستان امنیتی گفتند که ما فیلم‌های شهید علی‌وردی را نمی‌توانیم پخش کنیم ... حرف فرزند شهید سلمان امیراحمدی جگر من را سوزاند ... 🎙 حجت‌الاسلام امینی‌خواه نشر‌معارف‌شهدا‌درپیامرسان‌ایتا🇮🇷👇🏿 ••••••••••♡♡♡♡••••••••••• http://eitaa.com/hafezan_vahy ••••••••••♡♡♡♡•••••••••••
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🕋آثار شگفت نماز یکشنبه اول ماه ذی القعده 🔴به ماه ارزشمند و با فضیلت ذی‌القعده نزدیک می‌شویم و آغاز چله‌نشینی عرفانی تا پایان دهه ذی‌الحجه استاد فرحزاد http://eitaa.com/hafezan_vahy