eitaa logo
🌻حافظان وحی🌻
236 دنبال‌کننده
12.6هزار عکس
24.8هزار ویدیو
368 فایل
@haaf zanvahy351
مشاهده در ایتا
دانلود
4_5981157235772885048.mp3
15.42M
🌺. شرح مطالب زیر در فایل صوتی 1. شکر پیامبر بر محبتهای خداوند بر خودش و ولایت امیر المومنین ع 2. امیر المومنین ع بر هر مرد و زنی تا روز قیامت افضل الناس است . 3. ملعون ملعون و مغضوب مغضوب هستند کسانی که علی ع را رد کردند. 4. لعن و برائت بر دشمنان امیر المومنین ع در خطبه غدیر و آیه 58 سوره احزاب و زیارت عاشوراء بیان شده است. 6. شرح انی سلم لمن سالمکم و حرب لمن حاربکم در خطبه غدیر 7. خدا در پیام به پیامبر ص توسط جبرئیل فرمود : لعنتی و غضبی ، لعنتم و غضبم بر کسانی که ولایت را رد کردند. 8.  قدم صدق در راه خدا در قرآن و زیارت عاشوراء راه امیر المومنین ع است. 9. شرح و تفسیر جنب الله امیر المومنین ع است در آیه ما فرطت علی جنب الله http://eitaa.com/hafezan_vahy
4_5981157235772885050.mp3
22.34M
🌺. شرح مطالب زیر در فایل صوتی 1.  سفارش پیامبر ص درباره ی فهم و تفکر در آیات قرآن خصوصا آیات ولایت.  2. تمام علم قرآن در سینه ی امیر المومنین ع است. 3.  باطن و ظاهر و محکمات و متشابهات قرآن در نزد امیرالمومنین ع است همین شخصی که من الان دست و بازویش را گرفته ام. 4. بعد از اینکه رسول اکرم ص فرمود علی تمام قرآن و تفسیرش است : فرمود من کنت مولاه فهذا علی مولاه .(شرح و تفسیرمنظور مولاه در کلام رسول اکرم ص) 5. شرح و توضیح اینکه به علی ع باید با سلام امیر المومنین ع خطاب شود. 6. شرح و توضیح ثقل ا صغر و اکبر در خطبه غدیر و اهمیت آنها 7. شرح ذکر یونسیه در ارتباط با لن در لن یفترقا در حدیث ثقلین 8. اعتراف گرفتن از مردم در ولایتش بر مردم و اقرار گرفتن از مردم که بعدش این کسی که دستش را گرفتم بعد من امیر المومنین ع است 9. دوستی با امیر المومنین ع تکلیف از طرف خداست و دشمنی با امیر المومنین ع مورد غضب خداست. 10. بر پیامبر ص از طرف خدا هم واجب شد که علی ع را دوست بدارد. http://eitaa.com/hafezan_vahy
4_5981157235772885052.mp3
19.55M
🌹🌿جلسه یازدهم خطبه غدير شرح مطالب زیر در فایل صوتی 1. شرح امناء الله در خطبه غدیر و امین الله در زیارات امام حسین ع و زیارت امیر المومنین ع 2. الا انهم امناء الله از امیر المومنین ع تا حضرت حجت عج به فرموده رسول اکرم امین الله هستند. 3. توضیح در باره امین الله و مقام امین الله در نزد خدا و شرح زیارت امین الله. 4. ائمه ع امن خدا هستند در مقابل جهنم و گناه و جریانات سیاسی. 5. کسی در ولایت ورود پیدا کند در امن الهی قرار می گیرد 6. ائمه حکام خدا در روی زمین هستند،معنی حکام در روایت غدیر. 7. ارتباط حکامه فی ارضه با فراز رتبکم الله فیها. 8. اگر دین ازسیاست جداست چرا رسول اکرم ص در غدیر و در زیارت عاشوراء بر غاصبین حکومت لعن شده است. 9. اتمام حجت شدید پیامبر ص با کلمات : خدایا من حجت تمام کردم،من رساندم،من ابلاغ کردم،من بوضوح گفتم ،من شنواندم تا جای عذر نباشد 10. تمام حکم و ولایت امیر المونین ع از طرف خدا بود ومن از خود نگفتم. 11. الا انهم لا امیر المومنین غیر اخی هذا؛ بدانید غیر از این مرد که دستش را گرفتم به احدی از مردان حلال نیست امیر المومنین بگوئید. 12. شرح و سید الوصیین در زیارت عاشوراء http://eitaa.com/hafezan_vahy
4_5981157235772885054.mp3
9.61M
🌹🌿جلسه دوازدهم خطبه غدير بخش چهارم خطبه غدیر بلند کردن امیرالمومنین علیه السلام بدست رسول خدا ص 1. ای مردم ، این علی برادر و وصی و نگاهبان دانش من است و اوست جانشین من در میان امّت 2. و بر کسانیکه به من و کتاب خدا ایمان دارند واجب است که مردمان را به سوی علی ع بخوانند و به آن چه موجب خشنودی اوست عمل کند و با دشمنانش ستیز نماید 3. علی ع پشتیبان فرمان خداوند و بازدارنده از نافرمانی خداست . 4. همانا اوست جانشین رسول الله و امیر المومنین و پیشوای هدایتگر از سوی خدا 5. و کسی که به فرمان خدا با پیمان شکنان، رویگردانان از راستی و درستی و به دررفتگان از دین پیکار کند. 6. پروردگارا! اکنون به فرمان تو چنین می گویم: خداوندا! دوستداران او را دوست دار. و دشمنان او را دشمن دار. 7. یاوران علی ع را پشتیبانی کن. یارانش را یاری نما. 8. خودداری کنندگان از یاری اش را به خود رها کن. 9. ناباورانش را از مهرت بران و بر آنان خشم خود را فرود آور. 10. شرح منصور در خطبه غدیر و زیارت عاشوراء 11. شرح برائت و لعن و غضب در زیارت عاشوراء و خطبه غدیر 12. خداوند بر طبق آی من یبتغ غیر اسلام دینا،دینی مورد قبول در قیامت است که با ولایت امیر المومنین ع باشد. http://eitaa.com/hafezan_vahy
01 (1).mp3
16.17M
🏞پرسش های اساسی و پاسخ های اندیشه محور(قسمت 1) 🎤استاد:حجت الاسلام میثم 📋سلسله گفتارهای وِیژه دانش آموزان دبیرستان 📁قابل استفاده برای همه کسانی است که به نوعی با اهل پرسش و جوان رو برو هستند(والدین،دبیران دینی،مربیان پرورشی و اهل رسانه و تریبون) ✴️روزهای انتشار فعلا یک روز در هفته✴️ 🌷پیشنهاد یک بار گوش کردن برای همه در هر سطحی از تحصیلات🌷 http://eitaa.com/hafezan_vahy
غدير سرنوشت انسان ۱۰.mp3
14.33M
🌄غدیر سرنوشت انسان (قسمت دهم) 📃موضوع: نگاهی کوتاه به خطبه غدیر پیامبر (ص) 📋با بازخوانی خادم صفحه قرآنی 🔘با توجه به پایان یافتن دوران نبوّت و اعتقاد فریقین به مسأله مهم خاتمیّت، هر انسان آزاد اندیشی با بررسی اسلام و ادعای کامل‌ترین دین، این پرسش در ذهنش نقش می‌بندد که برنامه این آیین که مدعی است تا آخرین روز دنیا باقی خواهد ماند، برای طی مسیر آینده چیست؟ 🌱🌱🌱 http://eitaa.com/hafezan_vahy
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⚫️ ولی ما اهل بیت این‌طور نیستیم ◾️ سالروز شهادت شکافنده علوم، حضرت امام محمد باقر علیه‌السلام تسلیت باد! ⭕️http://eitaa.com/hafezan_vahy
✅ روایتی بسیار مفهومی و مهم از (علیه السلام) درباره زمان 💠 گرگ صفتان و گوسفند صفتان ، مانع ظهور حضرت هستند‼️ 🔰 حمران از امام باقر (علیه‏السّلام) پرسید: خدا مرا قربانت كند، اى كاش براى ما بیان مى‏فرمودى كه این امر [سر كار آمدن حكومت حقّه‏] چه زمانى خواهد بود تا بدان شاد و خرسند شویم. حضرت در پاسخش فرمود: « ... در گذشته مردى دانشمند بود و این مرد، پسرى داشت كه به دانش پدر گرایشى نداشت و از علم او هیچ نمى ‏پرسید، ولى در عوض، همسایه‏ اى داشت كه نزد آن مرد عالم مى ‏آمد و از او مى‏پرسید و علم او را فرا مى ‏گرفت. مرگ آن مرد دانشمند رسید و پسرش را به بالین خود طلبید و گفت: پسر عزیزم! تو از آموختن علم من دورى مى‏گزیدى و گرایش چندانى بدان نداشتى و لذا چیزى از من نمى ‏پرسیدى، ولى من همسایه‏ اى دارم كه او به نزد من مى آمد و از من پرسش مى‏كرد و دانش مرا مى‏آموخت و آن‌ها را حفظ مى‏كرد، پس هر گاه تو به چیزى نیاز یافتى به سوى او برو، و همسایه مورد نظر را به پسرش معرفى کرد. آن دانشمند از جهان رخت بربست و پسرش به جا ماند تا این‏كه پادشاه آن زمان خوابى دید. سراغ آن مرد عالم را گرفت، به او گفتند: از دنیا رفته است. پرسید: آیا پسرى به جاى نهاده؟ گفتند: آرى، یك پسر دارد. پادشاه گفت او را پیش من آرید. كسى را سوى او فرستادند كه به نزد پادشاه بیاید. در این هنگام سفارش پدرش را به خاطر آورد، لذا به سوى همسایه ‏اى كه علوم پدرش را فراگرفته بود رفته به او گفت: پادشاه مرا خواسته و من دلیل آن را نمى‏دانم. پدرم به من دستور داده كه هر گاه به چیزى نیاز یافتم سوى تو بیایم. آن مرد گفت: ولى من مى‏دانم براى چه تو را خواسته و اگر به تو بگویم و آن وقت خداوند چیزى نصیب تو كرد مال هر دوى ما باشد. آن جوان گفت: آرى. مرد او را سوگند داد و پیمان استوارى از او گرفت كه به این قرارداد عمل كند، و آن جوانك نیز پیمان استوارى با او بست و قول قطعى داد كه به قرارداد عمل كند. آن مرد به او گفت: پادشاه خوابى دیده و مى‏خواهد از تو بپرسد خوابى را كه دیده در چه زمانى واقع خواهد شد؟ و تو در پاسخ او بگو: زمان گرگ باشد. 💠 آن جوانك به نزد پادشاه آمد و پادشاه به او گفت: مى‏دانى چرا در پى تو فرستادم؟ گفت: تو به نزد من فرستاده‏اى تا از من بپرسى خوابى كه دیده‏اى چه هنگام واقع شود؟ پادشاه گفت: راست گفتى، اكنون بگو چه زمانى خواهد بود؟ او پاسخ داد: زمان گرگ است. پادشاه دستور داد جایزه‏اى به او بدهند. جوان جایزه را گرفت و به خانه خود بازگشت و به وعده‏اى كه به آن مرد داده بود وفا نكرد و سهم او را نپرداخت و با خود گفت: شاید این مال براى من تا پایان عمر كافى باشد و از این پس نیز محتاج سۆال از مرد نشوم و نظیر سۆالى كه از من پرسیدند از من نپرسند. ❇️ این گذشت تا اینكه دوباره پادشاه خوابى دیده و به سراغ همان جوان فرستاد. جوان از كرده خویش نادم شد و با خود گفت: نمى‏دانم با این پیمان ‏شكنى و بى‏وفایى كه با آن مرد دانشمند كرده‏ام چگونه نزدش بروم. ولى باز با خود گفت: به هر روى به نزد او مى‏روم و از او پوزش مى‏خواهم و برایش قسم مى‏خورم تا شاید دوباره مرا آگاه سازد. پس نزد آن مرد آمد و به او گفت: من آن‏چه نباید بكنم كردم و به پیمانمان وفا نكردم و اكنون نیز پولى كه به دستم رسید باقى نمانده و دوباره به تو نیاز یافته‏ام، تو را به خدا سوگند كه مرا شرمنده و خوار نكنى، و من این بار با تو پیمان استوارى مى‏بندم كه چیزى نصیب من نشود جز آن‏كه به طور یكسان از آن هر دوی ما باشد، و اینك پادشاه مرا خواسته و نمى‏دانم این بار چه سۆالى دارد. آن مرد گفت: پادشاه دوباره خوابى دیده، مى‏خواهد از تو بپرسد خوابى كه دیده در چه زمانى خواهد بود، تو در پاسخ او بگو: زمان قوچ. جوانك نزد پادشاه رفت و پاسخ او را داد. پادشاه دستور داد جایزه‏اى به او دادند. جوانك جایزه را گرفت و به خانه‏اش بازگشت و در كار خود به اندیشه فرو رفت كه آیا این بار به پیمان خود وفا كنم یا نه. گاهى تصمیم مى‏گرفت و به وعده وفا كند و گاهى منصرف مى‏شد تا بالاخره با خود گفت: شاید بعد از این دیگر من هیچ وقت نیازمند بدین مرد نشوم، و بر آن شد تا پیمان خود بشكند و به قولى كه داده بود وفا نكرد. 👇👇👇👇 ادامه 👇👇👇👇http://eitaa.com/hafezan_vahy
🔰این جریان هم گذشت و باز پادشاه خوابى دید و به نزد آن جوان فرستاد. جوانك از پیمان ‏شكنى با آن مرد پشیمان شد و نزد او آمد و او را به خداى تبارك و تعالى سوگند داد و از او خواست كه اگر به او بیاموزد این بار به پیمان خود وفا كند و پیمان را محكم كرده به او گفت: مرا با این حال وامگذار و من از این پس پیمان نخواهم شكست و به وعده‏اى كه داده‏ام وفا مى‏كنم. آن مرد از او پیمان گرفت و به او گفت: او تو را خواسته تا از خوابى كه دیده از تو بپرسد كه این زمان چه زمانى است؟ و چون این پرسش از تو پرسید، به او بگو: این زمان، زمان ترازو و میزان است. ⬅️ جوان به نزد پادشاه آمد. پادشاه گفت: براى چه تو را خواستم؟ او گفت: تو خوابى دیده‏ اى و مى ‏خواهى از من بپرسى كه در چه زمانى خواهد بود. پادشاه گفت: راست گفتى، بگو در چه زمانى خواهد بود؟ او گفت: زمان ترازو. پادشاه فرمان داد به او صله‏اى دادند و او آن را گرفت و نزد مرد دانش آموخته برد و در برابر او نهاده و گفت: من هر چه را به دست آوردم یك جا نزد تو آوردم، آن را با من قسمت كن. آن مرد دانشمند گفت: آن زمان نخست، دوران گرگان بود و تو هم گرگى بودى؛ زمان دوم دوران قوچ بود كه تصمیم مى‏گیرد ولى انجام نمى‏دهد، و تو هم تصمیم مى‏گرفتى ولى وفا نمى‏كردى؛ و این زمان، دوران ترازو و عدالت است و تو بر سر وفادارى هستى. تو همه مال خود را برگیر و مرا بدان نیازى نیست و همه را به او باز گردانید.» (الکافی، ج8،ص 362) ✅ نتیجه گیری: 💠بر اساس این روایت، برای اینکه زمینه ظهور و تشکیل حکومت حقه فراهم شود، به ناچار باید منش عمومی‌ مردم جامعه به‌گونه‌ای باشد که گرگ صفتی و ستم ‏پیشگی را پشت سر نهاده باشد، از قوچ صفتی و تفاوت اندیشه و عمل، گذشته باشد و برای حق ‏طلبی و باطل ‏ستیزی عزم جدی کرده باشد، در واقع جامعه در مرحله گرگ صفتی، بدون تردید و تامل در پی حق ‏کشی و باطل‏ گرایی بر می‌آید، در دوره قوچ صفتی به حق و حقیقت گرایش فکری پیدا می‌کند، ولی در عمل حق را زیر پا می‌گذارد. این روند تا وقتی که مردم در درک و پذیرش جایگاه معصوم (علیه السلام)، معرفت کامل نیابند، ادامه می‌یابد. ولی سر انجام به زمانی می‌رسد که به طور جدی، حق را می‌طلبد و در پی آن بر می‌آید و همان زمان است. 🌀 بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود عج استان مازندران http://eitaa.com/hafezan_vahy
1_1591852530.mp3
1.26M
📢حجةالاسلام قرائتی 📚سوره آیه 206. http://eitaa.com/hafezan_vahy
🛑گناه مایه عجب و غرور تفسیر نور (حجة الاسلام قرائتی) «206» وَ إِذا قِيلَ لَهُ اتَّقِ اللَّهَ أَخَذَتْهُ الْعِزَّةُ بِالْإِثْمِ فَحَسْبُهُ جَهَنَّمُ وَ لَبِئْسَ الْمِهادُ و هنگامى كه به او گفته شود از خداى پروا كن، عزت وغرورى كه در سايه‌ى گناه بدست‌آورده او را بگيرد. پس آتش دوزخ براى او كافى است و چه بد جايگاهى است. «1». حج، 41. «2». بقره، 223. جلد 1 - صفحه 321 ✳️پیام ها 1- مستكبران، به موعظه‌ى ديگران گوش نمى‌دهند. «إِذا قِيلَ لَهُ اتَّقِ اللَّهَ أَخَذَتْهُ الْعِزَّةُ» در تاريخ آورده‌اند كه عبدالملك مروان از خلفاى بنى‌اميه بر بالاى منبر در شهر مدينه گفت: به خدا سوگند هركس مرا امر به تقوا كند، گردنش را خواهم زد. «1» 2- حاكم بايد پندپذير باشد. «إِذا قِيلَ ... أَخَذَتْهُ الْعِزَّةُ» 3- گناه، مايه‌ى عجب، غرور و تكبّر است. «أَخَذَتْهُ الْعِزَّةُ بِالْإِثْمِ» http://eitaa.com/hafezan_vahy 4- توجّه دادن به دوزخ، هشدارى غرور شكن است. «فَحَسْبُهُ جَهَنَّمُ»
(علیه‌السلام) 🏴 اینکه امام باقر «باقرالعلم» است، یعنی حقایق و مفاهیم اسلامی را که در قشری از دروغ و فریب و ریا و تحریف پیچیده شده بود، می‌شکافد و آن لبّ و مغز را می‌اندازد در کام مشتاقان حقیقت. این یک گوشه‌ی دیگری است از مبارزه‌ی ائمّه‌ی ما. کتاب همرزمان حسین علیه‌السلام، ص۱۴۲ ┄┅══════┅┄http://eitaa.com/hafezan_vahy
13971109_29229_64k.mp3
3.52M
(علیه‌السلام) ▫️دنیا مثل سایه است [در حال گذر] ... کلمه توحید اعزاز اهل دعوت «لااله‌الاالله» است... نماز تثبیت اخلاص است... ۱۳۹۷/۱۱/۰۹ ┄┅══════┅┄http://eitaa.com/hafezan_vahy
13920821_7836_128k.mp3
3.86M
(علیه‌السلام) ▫️امام حسین قیام کرد تا آن واجب بزرگی را که عبارت از تجدید بنای نظام و جامعه اسلامی، یا قیام در مقابل انحرافات بزرگ ‌در جامعه اسلامی است، انجام دهد. این از طریق قیام و از طریق امر به معروف و نهی از منکر است؛ بلکه خودش یک مصداق ‌بزرگِ امر به معروف و نهی از منکر است. البته این کار، گاهی به نتیجه حکومت می‌رسد؛ امام حسین برای این آماده بود. گاهی ‌هم به نتیجه شهادت می‌رسد؛ برای این هم آماده بود.‌ ۱۳۷۴/۰۳/۱۹ ┄┅══════┅┄ http://eitaa.com/hafezan_vahy
پیر شد هر لحظه پای روضه ها، مثل پدر💔 در نیاورد از تنش، رختِ عزا، مثل پدر💔 حلقه میزد اشک در چشمش؛ به گریه می نشست از مصیبت های سختِ کربلا، مثل پدر💔 خشک میشد حنجرش، میسوخت، تا می دید که طفلِ تشنه، شیرخواره هر کجا، مثل پدر💔 یاد مشک پاره و دستِ قلم در علقمه داغدارِ جملۂ «أدرک أخا»، مثل پدر زیر لب میخواند گریان روضه ها را یک به یک ضجّه میزد یادِ آن خونینِ قفا، مثل پدر💔 رفت پیش چشم او سرها به روی نیزه و دید جسم ِ بی کفن بر بوریا، مثل پدر💔 خیمه ها میسوخت! موهای رقیه(س) همچنین داشت با خود گریه های بیصدا، مثل پدر💔 من فدای کودکی هایش که رفت از کربلا با دو دستِ بسته تا شام ِبلا، مثل پدر💔 بر سرِ بازارِ آذین بسته بین هلهله بر سرش میخورد سنگِ بیهوا، مثل پدر💔 در خرابه ناتوان افتاد! خوابش برده بود روی خار و خاک؛ بی آب و غذا، مثل پدر💔 آخرش مسموم شد با زهر، مظلومانه شد در بقیعِ بی حرم، قبرش رها مثل پدر🖤🖤🖤🖤 تسلیت🖤🖤 صبح دوشنبه شما بخیر💔💔💔http://eitaa.com/hafezan_vahy
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺 او کربلا را دیده است😭 ◾️ ✨السَّلامُ عَلَیْکَ یَا بَاقِرَ عِلْمِ النَّبِیِّین.✨ 🎤 🕌 مسجد مقدس جمکران ▪️ ۱۴۰۲/۰۴/۰۲ http://eitaa.com/hafezan_vahy
🍃🌼 ۳۷🌼🍃 ✨السَّلامُ عَلَیْکَ یا وَعْدَ اللَّهِ الَّذى ضَمِنَهُ سلام بر تو وعده خداوند که خود خداوند ضامن آن شده است✨ ☀️«نوید الهی» 💠«وعد» به معنی نوید دادن و امیدوار نمودن است و در مورد خیر و شر هر دو به‌کار می‌رود. 💠 «ضمن» از ماده «ضمانت» و در لغت: چیزی را در دل چیز دیگری قرار دادن به‌طوری که آن را فراگیرد و در خود جای دهد، اطلاق می‌شود. به همین جهت شخص کفیل را ضامن می‌خوانند، زیرا ذمه دیگری را در ذمه خویش قرار داده و عهده‌دار آن می‌گردد. 💠 یکی از اسامی خداوند در دعای جوشن کبیر «صادق الوعد» است. خداوند دارای صفات جلال و کمال بوده، از هر گونه نقص و خُلف وعده به دور است. 💠خلف وعده به ‌علت جهل، نادانی، عجز و ناتوانی و یا در اثر پستی فطرت انجام می‌شود. 💠 بنابراین خلف وعده بر خداوند محال است. زیرا که ساحت مقدس الهی از همه این موارد منزّه می‌باشد. 💠وعده‌ی خداوند قطعی، حتمی و تخلّف ناپذیر است. 💠خداوند در قرآن کریم، آيه ٧٢ سوره مباركه توبه، وعده‌ی وصول به جنّات و مقام رضوان الهی را داده است: «وَعَدَ اللَّهُ الْمُؤْمِنِينَ وَ الْمُؤْمِناتِ جَنَّاتٍ تَجْرِي مِنْ تَحْتِهَا الْأَنْهارُ خالِدِينَ فِيها وَ مَساكِنَ طَيِّبَةً فِي جَنَّاتِ عَدْنٍ وَ رِضْوانٌ مِنَ اللَّهِ أَكْبَرُ ذلِكَ هُوَ الْفَوْزُ الْعَظِيمُ» «خداوند اهل ایمان را - از مرد و زن وعده فرموده که در بهشت خلد ابدى که زیر درخت هایش نهرها جارى است، درآورد و در عمارات نیکوى بهشت برین منزل دهد و بزرگ تر از هر نعمت، مقام رضا و خشنودى خدا را به آنان کرامت فرماید و آن به حقیقت،رستگاری بزرگ است. http://eitaa.com/hafezan_vahy
4_5981157235772885056.mp3
16.5M
جلسه سیزدهم بخش چهارم خطبه غدير 1. ای مردم ، این علی برادر و وصی و نگاهبان دانش من است و اوست جانشین من در میان امّت 2. و بر کسانیکه به من و کتاب خدا ایمان دارند واجب است که مردمان را به سوی علی ع بخوانند و به آن چه موجب خشنودی اوست عمل کند و با دشمنانش ستیز نماید 3. علی ع پشتیبان فرمان خداوند و بازدارنده از نافرمانی خداست . 4. همانا اوست جانشین رسول الله و امیر المومنین و پیشوای هدایتگر از سوی خدا 5. و کسی که به فرمان خدا با پیمان شکنان، رویگردانان از راستی و درستی و به دررفتگان از دین پیکار کند. 6. پروردگارا! اکنون به فرمان تو چنین می گویم: خداوندا! دوستداران او را دوست دار. و دشمنان او را دشمن دار. 7. یاوران علی ع را پشتیبانی کن. یارانش را یاری نما. 8. خودداری کنندگان از یاری اش را به خود رها کن. 9. ناباورانش را از مهرت بران و بر آنان خشم خود را فرود آور. 10. شرح منصور در خطبه غدیر و زیارت عاشوراء 11. شرح برائت و لعن و غضب در زیارت عاشوراء و خطبه غدیر 12. خداوند بر طبق آی من یبتغ غیر اسلام دینا،دینی مورد قبول در قیامت است که با ولایت امیر المومنین ع باشد.
4_5981157235772885058.mp3
13.24M
جلسه چهاردهم بخش پنجم: تاکید بر توجه امت به مسئله امامت 1. معاشرالناس ؛ خداوند عزّوجلّ دین را با امامت علی تکمیل فرمود. 2. اگر مردم از علی و جانشینانش از فرزندان من و از نسل او - تا برپایی رستاخیز و عرضه ی بر خدا - پیروی نکنند،در دو جهان کرده هایشان بیهوده بوده در آتش دوزخ ابدی خواهند بود، به گونه ی که نه از عذابشان کاسته و نه برایشان فرصتی خواهد بود. 3. معاشرالناس ، این علی یاورترین، سزاوارترین و نزدیک ترین و عزیزترین شما نسبت به من است. 4. خداوند عزّوجلّ و من از او خشنودیم. 5. تمام آیات رضایت در قرآن در شان علی ع است. 6. و خدا هرگاه ایمان آوردگان را خطابی نموده به علی ع آغاز کرده [و او اولین شخص مورد نظر خدای متعال بوده است ] . 7. و آیه ی ستایشی نازل نگشته مگر درباره ی او. 8. و خداوند در سوره ی «هل أتی علی الإنسان» گواهی بر بهشت [رفتن ] نداده مگر بری او، و آن را در حق غیر او نازل نکرده و به آن جز او را نستوده است. 9. سوره انسان در شان علی ع و دوستان امیر المومنین ع است. 10. هان مردمان! او یاور دین خدا و دفاع کننده ی از رسول اوست. او پرهیزکار پاکیزه و رهنمی ارشاد شده [به دست خود خدا] است. پیامبرتان برترین پیامبر، وصی او برترین وصی و فرزندان او برترین اوصیایند.
🤍﷽🤍 🌹صبحتون بخیر 💚خــدایا 🌼به روزگارِ دوستانم آرامش 💚به زندگیشان عافیت 🌼به عشقشان ثبات 💚به مهرشان وفـا 🌼به عمرشان عزت و 💚به رزقشان برکت عطا بفرما ✾࿐༅🍃🌸🍃༅࿐✾http://eitaa.com/hafezan_vahy
▪️مقام دست‌نیافتنی ◾️ امام خمینی (ره): ما مفتخریم که «باقر العلوم» بالاترین شخصیت تاریخ، که کسی جز خدای تعالی و رسول (صلی الله علیه و آله) و ائمه معصومین ( علیهم السلام) مقام او را درک نکرده و نتوانند درک کرد، از ما است. 📆 شهادت امام محمد باقر علیه‌السلام را تسلیت عرض می‌کنم. http://eitaa.com/hafezan_vahy
◾️هفتم ماه ذی الحجه مصادف است با سالروز شهادت پنجمین اختر تابناک آسمان امامت وولایت حضرت امام محمد باقر علیه السلام، شهادت این امام همام را به تمامی ارادتمندان خاندان اهل بیت عصمت و طهارت وشما تسلیت عرض مینمایم. http://eitaa.com/hafezan_vahy
🔴از راه های درمان شهوت و گناه ♦️امام محمد باقر علیه السلام فرمودند :طبیعت بشر با شهوت و میل و حرص و ترس و خشم و لذت آمیخته شده است جز آنکه در بین مردم کسانی هستند که این پیوند و کشش طبیعی را با نیروی تقوی و حیا و تنزّه مهار کرده اند. ♦️ موقعیکه نفس متجاوزت ، تو را به گناه می خواند به آسمان با عظمت و کیهان حیرت زا نگاه کن و از خداوند بزرگی که جهان را آفریده و بر آن حکومت می کند بترس و از گناه خودداری کن، اگر از خداوند توانا خوف نداری به زمین نظر افکن شاید از حکومت بشری و افکار عمومی شرم کنی و مرتکب معصیت نشوی، ♦️اگر جرأت و جسارتت به جایی رسیده که نه از حکومت الهی می ترسی و نه از مردم زمین شرم داری خود را از صف انسان ها خارج بدان و در عداد بهائم و حیوانات به حساب آور. 📚مستدرک2،ص287. http://eitaa.com/hafezan_vahy
💠 یاری رساندن و مواسات در کلام امام محمد باقر علیه السلام ✍ بر اساس متون متعدد روایی، مواسات و همیاری یکی از مهم‌ترین بایسته‌های رفتاری شیعیان در مقطع آخرالزمان شمرده شده است و این امر از آن روست که شدت ابتلائات و سختی‌ها در این مقطع زمانی به اوج خود می‌رسد و در چنین شرایطی هرکس به اندازه توان خویش باید به امور همنوعش رسیدگی کند و خود را به بی‌تفاوتی نزند. ✅ در روایتی امام محمد باقر(ع) یکی از بایسته‌های رفتاری مؤمنان در آخرالزمان را مواسات و آن را مصداق عمل صالح معرفی کرده اند. 🌷حضرت ذیل سوره عصر می فرمایند: «منظور از «وَ اَلْعَصْرِ؛ سوگند به عصر» عصر خروج قائم است. درباره «إِنَّ اَلْإِنْسٰانَ لَفِی خُسْرٍ؛ همانا انسان در خسران است» می فرمایند: یعنی دشمنان ما دچار خسران هستند. و منظور از عمل صالح در فراز «وَ عَمِلُوا اَلصّٰالِحٰاتِ» مواسات و یاری‌رسانی به برادران مؤمن است. 🌹 إِنَّ اَلْإِنْسٰانَ لَفِی خُسْرٍ، یعنی: أعداءنا. إِلاَّ اَلَّذِینَ آمَنُوا، یعنی: بآیاتنا. وَ عَمِلُوا اَلصّٰالِحٰاتِ، یعنی: بمواساه الإخوان…» 📚 کمال‌الدین و تمام‌النعمه شیخ صدوق، ج2، ص656.http://eitaa.com/hafezan_vahy
سلامے گرم درطلوعی🌸🍃 زیبـا تقدیم شما مهربانان سلامے بہ زیبایے عشق🌸🍃 بہ لطافت دل مهربونتون آرزومیڪنم پنجرہ دلتـون هـمیشہ رو 🌸🍃 بـہ خوشبختے باز بشه ودلتون سرشار ازشادے باشه🌸🍃 صبحتون بخیر و همراه با عشق و آرامش 🌸♥️🌷🍎🏝️🏝️🏝️. http://eitaa.com/hafezan_vahy