eitaa logo
🌻حافظان وحی🌻
236 دنبال‌کننده
12.7هزار عکس
24.8هزار ویدیو
368 فایل
@haaf zanvahy351
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌸𒈟 🟢ثواب یاعلی گفتن چقدر هست؟ 💌بفرستین واسه عاشقان مولا امیرالمومنین علیه السلام
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️🎥 بیانات ۴۳ سال پیش امام خمینی(ره) درباره بدحجابی و بی‌عفتی http://eitaa.com/hafezan_vahy
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📽️ *تقدیم به غدیری ها..🌹* *👌🏻دوستداران و مُحبّین امام علی💓علیه السلام..🌷* *.شیعه.اَثنیٰ.عَشَری💐
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌼 اَیُّها النَّاس بخواهید که آقا برسد 🍀 بگذارید دگر درد به پایان برسد 🌸 همگے در پس هر سجدہ به خالق گویید 🥗 که به ما رحم کند یوسف زهرا(س)برسد 🤲 در غدیر امسال متفاوت از گذشته به یاد امام زمان علیه السلام باشیم. 🌺اللهم عجل لولیک الفرجhttp://eitaa.com/hafezan_vahy
ویژگی‌های عید غدیر در کلام امام رضا ع: 🌹قسمت اول غدیر روزى است كه هر كس در آن خدا را پرستش نموده و خانواده خود و برادرانش را در وسعت قرار دهد، خداوند مال او را افزايش داده و او را از آتش رها مى‏كند. قبال الأعمال (ط - القديمة)، ج‏۱، ص ۴۶۴ http://eitaa.com/hafezan_vahy
ویژگی‌های عید غدیر در کلام امام رضا ع: 🌹قسمت دوم وَ هُوَ الْيَوْمُ الَّذِي يَجْعَلُ اللَّهِ فِيهِ سَعْيَ الشِّيعَةِ مَشْكُوراً وَ ذَنْبَهُمُ مَغْفُوراً وَ عَمَلَهُمْ مَقْبُولًا. روزی است که خداوند از تلاش شیعیان قدر دانی می کند و گناهانشان را می بخشد و عملشان را می پذیرد. وَ هُوَ يَوْمُ تَنْفِيسِ الْكَرْبِ وَ يَوْمُ تَحْطِيطِ الْوِزْرِ. و آن روز، روز گره‏گشايى و سبك كردن بار گناه است. وَ يَوْمُ الْحَبَاءِ وَ الْعَطِيَّةِ. و روز ارمغان و هديه است. وَ يَوْمُ نَشْرِ الْعِلْمِ وَ يَوْمُ الْبِشَارَةِ وَ الْعِيدِ الْأَكْبَرِ. و روز انتشار دانش و روز مژدگانى و شادمانى و بزرگ‏ترين عيد. وَ يَوْمُ يُسْتَجَابُ فِيهِ الدُّعَاءُ وَ يَوْمُ الْمَوْقِفِ الْعَظِيمِ. روز استجابت دعا و جايگاه سترگ است. وَ يَوْمُ لُبْسِ الثِّيَابِ وَ نَزْعِ السَّوَادِ. و روز پوشيدن لباس نو و در آوردن لباس‏ سياه است. قبال الأعمال (ط - القديمة)، ج‏۱، ص ۴۶۴ http://eitaa.com/hafezan_vahy
ویژگی‌های عید غدیر در کلام امام رضا ع: 🌹قسمت سوم وَ يَوْمُ نَفْيِ الْغُمُومِ [الْهُمُومِ‏]. و راندن غم‏ها و روز عفو پيروان گنهكار امير مؤمنان است. وَ يَوْمُ الصَّفْحِ عَنْ مُذْنِبِي شِيعَةِ أَمِيرِ الْمُؤْمِنِينَ. و روز گذشت از خطای شیعیان امیرالمومنین است. وَ هُوَ يَوْمُ السُّبْقَةِ وَ يَوْمُ إِكْثَارِ الصَّلَاةِ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ. وَ يَوْمُ الرِّضَا وَ يَوْمُ عِيدِ أَهْلِ بَيْتِ مُحَمَّدٍ. و آن روز پيش‏گامى در خير و روز فراوانى صلوات بر محمّد و آل محمّد و روز خشنودى و روز عيد اهل بيت محمّد است. وَ يَوْمُ قَبُولِ الْأَعْمَالِ وَ يَوْمُ طَلَبِ الزِّيَادَةِ. وَ يَوْمُ اسْتِرَاحَةِ الْمُؤْمِنِينَ وَ يَوْمُ الْمُتَاجَرَةِ. وَ يَوْمُ التَّوَدُّدِ وَ يَوْمُ الْوُصُولِ إِلَى رَحْمَةِ اللَّهِ وَ يَوْمُ التَّزْكِيَةِ. و روز پذيرش اعمال و روز طلب فراوانى و روز راحت مؤمنان و روز تجارت [آخرت‏] و روز دوستى و روز رسيدن به رحمت خدا و روز پاك‏سازى [نفس‏]است. قبال الأعمال (ط - القديمة)، ج‏۱، ص ۴۶۴ http://eitaa.com/hafezan_vahy
🌹 ختم نهج البلاغه در ۲۷۰ روز. سهم روز دویست و نوزدهم ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌┄═❁❈๑🍃๑🌺๑🍃๑❈❁═┄ 📜 3⃣ شناساندن عترت پيامبر(صلی الله علیه و آله وسلم) و امامان راستين (علیهم السلام) مردم کجا می رويد؟چرا از حق منحرف می شويد؟ پرچمهای حق برافراشته و نشانه های آن آشکار است با اينکه چراغهای هدايت روشنگر راهند چون گمراهان به کجا می رويد؟ چرا سرگردانيد؟ در حالیکه عترت پيامبرتان در ميان شماست. آنها زمامداران حق و يقينند؛ پيشوايان دين و زبانهای راستی و راستگويانند پس بايد در بهترين منازل قرآن جايشان دهيد و همانند شتران تشنه که به سوی آب شتابانند به سوی شان هجوم ببريد. ای مردم اين حقيقت را از خاتم پيامبران بياموزيد که فرمود: «هر که از ما می ميرد در حقيقت نمرده است و چيزی از ما کهنه نمی شود»، پس آنچه نمی دانيد نگوييد زيرا بسياری از حقايق در اموری است که ناآگاهانه انکار می کنيد. 4⃣ ويژگيهای امام علی(علیه السلام) مردم عذرخواهی کنيد از کسی که دليلی بر عليه او نداريد و آنکس من می باشم. مگر من در ميان شما بر اساس ثقل اکبر «که قرآن است» عمل نکردم؟ و ثقل اصغر «عترت پيامبر» را در ميان شما باقی نگذاردم؟ مگر من پرچم ايمان را در بين شما استوار نساختم؟ و از حدود و مرز حلال و حرام آگاهيتان ندادم؟ مگر پيراهن عافيت را با عدل خود به اندام شما نپوشاندم؟و نيکی ها را با اعمال و گفتار خود در ميان شما رواج ندادم؟ و ملکات اخلاق انسانی را به شما نشان ندادم؟ پس وهم و گمان خود را در آنجا که چشم دل ژرفایِ آنرا مشاهده نمی کند و فکرتان توانايی تاختن در آن راه را ندارد به کار نگيريد.(برخی از همين خطبه است:) 5⃣ اخبار غيبی نسبت به آينده بنی اميه تا آنکه برخی از شما گمان می برند که دنيا به کام بنی اميّه شد و همه خوبیها را افزون به آنها سپرده و آنها را از سرچشمه خود سيراب کرده و تازيانه و شمشيرشان از سر اين امّت کنار نخواهد رفت. کسانیکه چنين می انديشند در اشتباهند زيرا سهم بنی اميّه تنها جرعه ای از زندگی لذّت بخش است که مدّتی آن را می مکند سپس همه آنچه را نوشیدند بیرون می ریزند. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌┄═❁❈๑🍃๑🌺๑🍃๑❈❁═┄ http://eitaa.com/hafezan_vahy
ختم نهج البلاغه در ۲۷۰ روز 219.mp3
4.61M
🔊 ختم گویای نهج البلاغه در ۲۷۰ روز 🌺 سهم روز دویست و نوزدهم خطبه ۸۷ بند ۳ تا۵ http://eitaa.com/hafezan_vahy
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📝 شرح و تفسیر خطبه ۸۵ بخش اول ✅ شناخت خدا 🔭خطبه در يك نگاه: در اين خطبه امام عليه السلام به سه مسأله مهمّ اشاره فرموده است: نخست: بخشى از صفات جلال و جمال پروردگار است كه با تعبيراتى كوتاه و پرمعنا ذكر شده است. دوم: توجّه دادن مردم به درس هاى عبرت برخاسته از حوادث مختلف زندگى، مخصوصاً مرگ و ميرها كه در انتظار همه انسان ها است. در بخش سوم: اشاره به درجات و مقامات بهشتى «اولياء اللّه» و نعمت هاى بى پايان آن شده، كه هميشگى و جاودانى است. تعبيرات «سيّد رضى» در اين خطبه كه با كلمه «منها» آنها را از يكديگر جدا نموده، نشان مى دهد خطبه وسيعتر و گسترده تر از اينها بوده و «سيّد رضى» مانند هميشه، گلچينى از اين خطبه را بيان نموده است. در طريق معرفت خداوند: علماى عقايد، صفات ذات خدا را به دو بخش تقسيم مى کنند: صفات جمال و صفات جلال. «صفات جمال» به صفاتى مى گويند که جنبه اثباتى دارد، مانند: علم و قدرت; و «صفات جلال» را به صفاتى مى گويند که جنبه نفى دارد، مانند: نداشتن شريک وشبيه; و چون از هشت وصفى که در بخش اوّل اين خطبه آمده است، بعضى جنبه اثباتى دارد و بعضى جنبه نفى، معلوم مى شود آنچه در عنوان اين خطبه، به عنوان «هشت صفت از صفات جلال» آمده، بر طبق اصطلاح علماى عقايد نيست; بلکه جلال در اينجا به معناى لغوى و اشاره به عظمت اين صفات است، خواه جنبه نفى داشته باشد، خواه اثبات. به هر حال، از آنجا که معرفت خداوند و شناختِ صفات جمال و جلال او، سرچشمه هر خير و خوبى و ريشه تمام فضايل اخلاقى و اعمال صالح است، امام(عليه السلام) در آغاز بسيارى از خطبه ها به گوشه اى از صفات پروردگار، اشاره مى نمايد و دلها را متوجّه عظمت ذات پاک او و اوصاف جمال و جلال او مى فرمايد و در اين بخش از خطبه - همان طور که در بالا آمد- به هشت صفت اشاره مى کند. نخست مى فرمايد: «گواهى مى دهم که معبودى جز ذات پاک او نيست، يگانه است و همتايى ندارد.» (و أَشْهَدُ أَنْ لاَ إِلهَ إِلاَّ اللّهُ وَحْدَهُ لاَ شَرِيکَ لَهُ). درست است که در اين جمله، سه وصف براى خدا ذکر شده: نفى معبودى جز خدا، يگانگى او، و نداشتن شريک و همتا; ولى پيدا است که اين هر سه وصف، به يک حقيقت باز مى گردد و آن يگانگى او است در ذات و صفات و عبوديّت. و از آنجا که اساس صفات خداوند، توحيد است، قبل از همه، به سراغ توحيد رفته و چنان که خواهيم ديد، صفات هفت گانه ديگر، از همين وصف توحيد، سرچشمه مى گيرد. در دومين وصف مى فرمايد: «همان مبدأ نخستينى که پيش از او، چيزى نبوده است.» (الاَْوَّلُ لاَشَيْءَ قَبْلَهُ). اين يکى از نشانه هاى بى همتايى او است; چرا که او وجودى است بى نهايت و چنين وجودى، ازلى است و وجود ازلى قبل از هر چيز بوده و بعد از هر چيز خواهد بود، چرا که اگر چيزى قبل از آن باشد، ازليّت او نفى مى شود. در سومين صفت مى فرمايد: «او آخرى است که پايانى ندارد.» (وَ الاْخِرُ لاَغَايَةَ لَهُ). همان گونه که در بالا اشاره شد، اين نتيجه بى پايان بودن ذات او است و به تعبير ديگر: بى همتايى او. روشن است که وصف دوم و سوم جنبه اثباتى دارد: اوّليّت او در ازل، و آخر بودن او در ابد. در چهارمين صفت مى فرمايد: «انديشه ها، کنه صفاتش را درک نکنند.» (لاَتَقَعُ الاَْوْهَامُ(1) لَهُ عَلَى صِفَة). مى دانيم عقل ما محدود است و جز امور محدود را درک نمى کند; بنابراين، ذات بى پايان خدا و صفات نامحدودش که عين ذات او است نيز، در وهم نمى گنجد و به تعبير ديگر: اگر ما به صفات او آگاهى داريم، از قبيل علم اجمالى است و الاّ علم تفصيلى درباره ذات و صفاتش براى مخلوقات، امکان پذير نيست. از آنچه در بالا گفته شد، معلوم شد که «اوهام» در اينجا به معناى انديشه ها است منتهى در آنجايى که انديشه، نارسايى پيدا مى کند از آن تعبير به «وهم» مى شود. در پنجمين و ششمين وصف اشاره به نفى «کيفيّت» و «کميّت» از ذات پاک پروردگار مى کند و مى فرمايد: «عقلها به چگونگى ذاتش پى نبرند، و تجزيه و تبعيض در او راه ندارد.» (وَ لاَ تُعْقَدُ الْقُلُوبُ مِنْهُ عَلَى کَيْفِيَّة، وَ لاَتَنَالُهُ التَّجْزِئَةُ وَ التَّبْعِيضُ). «کيفيّت» عبارت است از هيئتى که اشياء به خود مى گيرند; خواه اين هيئت ديدنى باشد، يا شنيدنى، يا لمس کردنى. بديهى است «کيفيّت» مربوط به امورى است که اوصافش زائد بر ذات آن است; امّا کسى که صفتش عين ذات اوست و ذاتش خالى از هر گونه دوگانگى و چندگانگى است «کيفيّت» در او راه نمى يابد. به تعبير ديگر: «کيفيّت»ها ناشى از محدوديّت هاست و ذات نامحدود پروردگار، خالى از هرگونه کيفيّت است. همچنين دارا بودن جزء و بعض، مربوط به اجسام است. به همين دليل «کميّت» را از عوارض جسم شمرده اند و از آنجا که خداوند متعال، جسم نيست، اجزاء و ابعاض ندارد و «کميّت» در ذات پاکش راه ندارد. ↩️ ادامه دارد... http://eitaa.com/hafezan_vahy
💎امام صادق عليه‏ السلام: قالَ عيسَى بنُ مَريمَ صَلَواتُ اللّه‏ِ عَلَيهِ: تَعمَلونَ لِلدُّنيا وأنتُم تُرزَقونَ فيها بِغَيرِ عَمَلٍ، ولا تَعمَلونَ لِلآخِرَةِ وأنتُم لا تُرزَقونَ فيها إلاّ بِالعَمَلِ!؛ عيسى عليه ‏السلام فرمود: براى دنيا كار مى كنيد، حال آن كه در دنيا بدون كار، روزىِ شما داده مى‏شود ، و براى آخرت كه در آن جز با عمل، روزى داده نمیشويد، كار نمى‏ كنيد 📗[كافى : ج 2 ، ص 319 ، ح 13] http://eitaa.com/hafezan_vahy
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♨️🎞این چفیه رو بدید به این خانم که استرس نداشته باشه😇 ☝️درخواست فرزند شهید مدافع حرم حمزه کاظمی از رهبر انقلاب درباره کنکور http://eitaa.com/hafezan_vahy
🔴♨️۲دقیقه وقت بذارید و بخوانید 💢پاسخ رهبر انقلاب به عده‌ای که با دیدن یک مشکل در کشور، سریع با دشمن همنوا می‌شوند و اصل نظام و انقلاب را زیر سوال می‌برند... 🎙 رهبر معظم انقلاب: 📍" این درست است که تا در یک گوشه، مختصر نابسامانی‌ای به عقیده و سلیقه کسی پیدا شود، ریش بجنباند و بنا کند اعتراض و اشکال کردن!؟ تا یک مشکل در اداره‌ای برایش پیدا شد، یا یک مأمور دولتی، چپ نگاهش کرد، یاوه بسراید که: حالا هم مثل زمان فلان است!؟ 📍این ناشی از نفهمیدن آنچه که واقع شده است نیست!؟ این، ناشی از عدم معرفتِ نعمتِ خدا نیست!؟ یا خدای ناکرده، ناشی از انکار نعمت خداست؟ «یعرفون نعمت‌الله ثم ینکرونها.» این جفا نیست به این حرکتِ به این عظمت!؟ 📍مگر وقتی حکومت درست شد، صحیح شد، موازین حکومت موازین کاملی شد؛ در سراسر این حکومت همه‌ی کارها درست خواهد بود!؟ از کجا چنین چیزی ثابت شده است!؟ در زمان امیرالمؤمنین علیه‌الصّلاةوالسّلام که مثال عدل و تقواست دیگر شما از امیرالمؤمنین که کسی را عادل‌تر و با تقواتر سراغ ندارید مگر حُکّامی که بر ولایات مسلّط بودند و خودِ امیرالمؤمنین علیه‌الصّلاةوالسّلام فرستاده بود، همه «ابوذر» و «سلمان» بودند!؟ خیر! چهار نفر مثل ابوذر و سلمان و عمار و فلان داشت. مابقی، آدم‌های بودند. تاریخ را بردارید نگاه کنید! 📍این، تاریخ است. یکی از استانداران امیرالمؤمنین «زیادابن ابیه» بر منطقه‌ی وسیعی حاکم بود. بسیاری از این قبیل، در اطراف و اکناف بلاد اسلامی بودند. 📍امام حسن مجتبی علیه‌الصّلاةوالسّلام، سردار بزرگ جنگش «عبیدالله‌بن‌عباس» بود که می‌دانید چه کار کرد. شبانه رفت با «معاویه» که آن طرف بود، مذاکره کرد. پول گرفت، لشکرگاه خودش را ترک کرد و به دشمن پناهنده شد! امروز اگر یک سرباز شما به دشمن پناهنده می‌شود، چگونه درباره‌اش قضاوت می‌کنید؟ شب خوابیدند، صبح بلند شدند دیدند فرمانده‌ی کلّ نیروهای امام حسن علیه‌الصّلاةوالسّلام، از خیمه بیرون نمی‌آید. یک ساعت، دو ساعت... بعد رفتند داخل خیمه، دیدند نیست! دقّت کردند، دیدند آن طرف خیمه، شکافته است. بعد، قضیه روشن شد. در رأس کار چه کسی بود؟ امام حسن مجتبی علیه‌الصّلاةوالسّلام. 📍این چه توقّع بی‌جایی است که اگر یک رئیس، یک مرؤوس، یک قاضی، یا مسؤول بخش خاصی از کشور، از تشکیلات حکومت اسلامی، پایش را کج بگذارد، آن آقایی که با او مواجه می‌شود، فوراً شروع می‌کند به اصل نظام اسلامی، اصل جمهوری اسلامی، اصل حکومت اسلامی اهانت کردن! 📍البته به فضل الهی، مثل همیشه، از اوّل انقلاب تا به حال، اکثر مردم خوبند. اغلب علما و روحانیون، خوبند. اکثر با انصافند. اکثر متوجّه حقایقند. اما در گوشه و کنار، کسانی هم پیدا می‌شوند که این گونه‌اند. این ناشی از چیست؟ ناشی از نشناختن قدر جمهوری اسلامی است. 📍امروز هرکس با جمهوری اسلامی سرسنگین باشد، کافر به نعمت‌الله است. البته کافر به نعمت الله، به معنای کافر بالله نیست. کافر نعمت است و کفر نعمت در مقابل ذات مقدّس باری‌تعالی، یکی از گناهان بزرگ است. خدا کند که ما دچار چنین گناهی نشویم. 📍...دشمن، البته تبلیغات می‌کند. دشمن سعی می‌کند همه‌ی کمبودها و کسری‌ها را به گردن روحانیون بشکند و بگوید «اینها موجب هستند.» بالاخره وقتی کسی کاری به این عظمت را می‌خواهد انجام دهد، این چیزها هم در آن هست. ما که نباید تعجّب کنیم. 📍یادمان بیاید که شخصیتی مثل امیرالمؤمنین، در زمان خودش متّهم شد به این‌که نماز نمی‌خواند! ما چه توقّعی داریم!؟ البته زمان ما، از زمان امیرالمؤمنین خیلی بهتر است. ایمان مردمِ ما، از ایمانِ سربازان امیرالمؤمنین به مراتب بالاتر است. مردم ما، امیرالمؤمنین را ندیدند و صدای او را نشنیدند؛ اما به ندای او پاسخ دادند. آنها علی را از نزدیک می‌دیدند، درعین‌حال آن‌طور او را آزار می‌کردند." بیانات در جمع علما و روحانیون تبریز ۱۳۷۲/۵/۵ علوم وجنگ شناختی. http://eitaa.com/hafezan_vahy
🔺 نگاره " غدیر خم " ، نسخه احسن الکبار موجود در کتابخانه کاخ گلستان، قرن ۱۶م 📚 با تشکر از پایگاه خزانه الفوائد ╭────────────╮ اسرار تاریخ http://eitaa.com/hafezan_vahy ╰────────────╯
🔺۱۶۷ سال قبل| تابلوی مربوط به «واقعه غدیر» 👈 اثر استاد حاجی فارسی | عصر قاجار سنه ۱۲۷۷ ق اسرار تاریخ. http://eitaa.com/hafezan_vahy
🔺نگاره تاریخی 👈 بیعت دسته‌جمعی مسلمانان با امیرالمومنین (ع) در غدیر خم- کتاب حبیب السیر اسرار تاریخ. http://eitaa.com/hafezan_vahy
🔺مینیاتور غدیر خم | شاهکار استاد فرشچیان اسرار تاریخ. http://eitaa.com/hafezan_vahy
🔺یک پدیده شگفت 👈 نگارگری غدیر از نقاشی که دستانش قطع شد! 👈 نقاشی رحیم عظیمی از غدیر، پانگاره نیست؛ دل‌نگاره است. 🔻🔻🔻http://eitaa.com/hafezan_vahy
🔺نقاشی غدیر؛ اثر نقاشی که دست ندارد! 💥این اثر، دلنگاره‌ است و سرشت آن از عشق ایرانی به مولا امیرالمومنین (ع) است! اثر رحیم عظیمی اسرار تاریخ http://eitaa.com/hafezan_vahy