eitaa logo
فعالیتی انجام نمیشود.
181 دنبال‌کننده
13.3هزار عکس
26هزار ویدیو
371 فایل
@haaf zanvahy351
مشاهده در ایتا
دانلود
📝شرح و تفسیر خطبه ۸۵بخش اول به تعبير واضحتر: هنگامى که نگاهى به عالم هستى مى کنيم و آثار علم و حکمت و قدرت عظيمى را در همه جا مى نگريم، به خوبى درک مى کنيم که اين نظامات پيچيده عجيب و اين همه ظرافت ها و لطافت ها و قوانين منسجم و حساب شدهخ از مبديى سرچشمه گرفته که داراى علم و قدرتى بى پايان است و از همين جا، به ذات پاک او به صورت يک معرفت اجمالى، پى مى بريم. از سوى ديگر، هنگامى که در ذات او انديشه مى کنيم که حقيقت او چيست؟ نور است؟ مافوق نور است؟ هستى بسيط و خالص است؟ نمى توانيم دقيقاً بفهميم که او چيست! مى دانيم او بالاتر از جسم و جسمانيّت و برتر از خيال و قياس و گمان و وهم است و از هر چه ديده ايم و خوانده ايم و نوشته ايم فراتر است. او داراى علم و قدرتى بى پايان است، امّا علم او، و قدرت او چگونه است، براى ما مشخّص نيست. هر چه ما بخواهيم او را در فکر خود جاى دهيم و به حقيقت ذاتش برسيم مى بينيم در فکر ما نمى گنجد و به گفته آن شاعر عرب: «هر زمان يک وجب به حقيقت ذات او نزديک مى شويم، به اندازه يک ميل عقب نشينى مى کنيم» و غير از اين هم نمى تواند باشد، چرا که ما موجودى کوچک و محدوديم و او بزرگ و نامحدود. به فرموده امام صادق(عليه السلام): «فَهذِهِ الشَّمْسُ خَلْقٌ مِنْ خَلْقِ اللّهِ فَإِنْ قَدَرْتَ أَنْ تَمْلاََ عَيْنَيْکَ مِنْهَا فَهُوَ کَمَا تَقُولُ; اين خورشيد يکى از مخلوقات خدا است (تو نمى توانى به آن نگاه کنى) هرگاه توانستى کاملاً به خورشيد نگاه کنى، همان است که تو مى گويى (اشاره به اينکه در اين صورت آفريننده خورشيد را نيز مى توانى ببينى).» در واقع مقصود امام (عليه السلام) اين است که محدود بودن قدرت ديد و فکر و انديشه ما را، در برابر نامحدود بودن ذات پاک او مشخص کند. اينجا است که بايد در پيشگاه خداوند زانو بزنيم و دست به جانب درگاه او برداريم و همان سخنى را که امام هادى(عليه السلام) در پيشگاهش عرضه مى دارد، عرض کنيم: «إِلهِي تَاهَتْ أَوْهَامُ الْمُتَوَهِّمِينَ، وَ قَصُرَ طَرْفُ الطَّارِفِينَ، وَ تَلاَشَتْ أَوْصَافُ الْوَاصِفِينَ، واضْمَحَلَّتْ أَقَاوِيلُ الْمُبْطِلِينَ عَن الدَّرْکِ لِعَجِيبِ شَأْنِکَ، أَوِ الْوُقُوعِ بِالْبُلُوغِ إِلَى عُلُوِّکَ، فَأَنْتَ فِي الْمَکَانِ الَّذِي لاَيَتَنَاهَى وَ لَمْ تَقَعْ عَلَيْکَ عُيُونٌ بِإِشَارَة وَ لاَعِبَارَة، هَيْهَاتُ! ثُمَّ هَيْهَاتُ; معبودا! انديشه هاى دور پرواز انديشمندان، حيران شده و نگاه بينندگان کوتاه گشته و توصيف توصيف کنندگان، متلاشى شده و سخنان بيهوده گويان، ناتوان شده از اين که شگفتى هاى ذات پاکت را درک کنند، يا به مقام والاى تو دست يابند. تو در موقعيّت غير متناهى قرار دارى; هرگز چشم ها نمى تواند تو را ببيند، يا به ذات پاکت اشاره کند، يا توصيف نمايد. آرى بسيار دور است! بسيار دور است!» ولى هرگز اينها بدان معنا نيست که ما از معرفت و شناخت اجمالى محروم باشيم; چرا که آثار ذات و صفات او تمام جهان و درون و برون وجود ما را، پر کرده است. ✔️ پایانhttp://eitaa.com/hafezan_vahy
شرح_صوتی_خطبه_۸۵_جلسه_۱_(اسماء_الحسنی).mp3
9M
📝شرح صوتی خطبه های نهج البلاغه 🎙خطبه(۸۵) جلسه اول ✅ تاثیر رفتاری و اعتقادی اسماء الحسنی http://eitaa.com/hafezan_vahy
۳.mp3
5.73M
فیش شماره ۱۱ 🔵 انتظار و مهدویت از منظر امامین انقلاب 🔴 زمینه ظهور را باید با حاکمیت قرآن و اسلام آماده کرد. ┄┄┅═❁🌸❁═┅┄┄ ✨ انتظار، یعنی دل سرشار از امید بودن نسبت به پایان راه زندگی بشر. ممکن است کسانی آن دوران را نبینند و نتوانند درک کنند - فاصله هست - اما بلاشک آن دوران وجود دارد؛ لذا تبریک این عید - که عید امید و عید انتظار فرج و گشایش است - درست نقطه‌ی مقابل آن چیزی است که دشمن میخواهد به وجود بیاورد. 💫 ما آن وقتی میتوانیم حقیقتاً منتظر به حساب بیاییم که زمینه را آماده کنیم. برای ظهور مهدی موعود(ارواحنافداه) زمینه باید آماده بشود؛ و آن عبارت از عمل کردن به احکام اسلامی و حاکمیت قرآن و اسلام است... اولین قدم برای حاکمیت اسلام و برای نزدیک شدن ملتهای مسلمان به عهد ظهور مهدی موعود (ارواحنافداه و عجل‌الله‌فرجه)، به‌وسیله‌ی ملت ایران برداشته شده است؛ و آن، ایجاد حاکمیت قرآن است.* __________________پ. *بیانات در دیدار مردم قم ۱۳۷۰/۱۱/۳۰ @ravanedel
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بدا به حال دختر و پسری که کارهای شخصی خودش رو هم انجام نده... زندگی به رنگ بندگی http://eitaa.com/hafezan_vahy
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠قدیمی‌ترین فیلم نویافته از حرم حضرت علی (ع) 🔻 فردریک گادمر یک افسر فرانسوی بود که علاقه زیادی به فیلم برداری و عکاسی داشت او این فیلم را در تاریخ ۲۹ فروردین ماه ۱۳۰۶ شمسی تهیه کرد 🔻 در این فیلم: ➖ قسمت کوتاهی از شهر کوفه ➖ درگاه ورودی حرم مطهر که این ورودی هم اکنون با عنوان باب امام رضا علیه‌السلام شناخته می‌شود که قبل از این نام‌های دیگری داشته است، این درب قبلاً به باب الکبیر و باب الساعت نیز مشهور بوده و علت آن قرار گرفتن ساعت بزرگ حرم در بالای این درب بوده است. ➖ در درگاه عده‌ای از فروشنده‌ها دیده می‌شوند که درحال فروش تسبیح‌اند ➖ فیلم تابوتی در حال خارج شدن از حرم دیده می‌شود که به جهت تبرک جویی بوده است 🔻 اصل این فیلم سیاه و سفید و صامت بوده است که گروه مردمی بهشت بقیع این فیلم دیدنی وتاریخی را با استفاده از هوش مصنوعی وپس از اصلاحات فنی رنگین وصدا گذاری کردند 🔻 کلیپ قدیمی، مربوط به‌حدود ۱۰۰ سال قبل http://eitaa.com/shahidesaeid
10.62M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
انتقاد بسیار تند استاد محمد شجاعی از اژه ای ،مجلس و دولت به خاطر وضعیت بی حجابی در جامعه اسلامی و کم کاری مسئولین . آقای رئیسی آقای اژه ای آقای قالیباف جواب امام زمان را چه میخواهید بدهید ؟؟ 👤 آنتی صهیون: سران قوا کاری کرده اند که تمام حزب اللهی ها تند و عصبی شده اند، گویا اصلا پروژه همین است که حزب اللهی جماعت را از نظام و کشور و ... ناامید کنند بعضی وقتها این مماشات و بی‌خیالی مسئولان و همراهی‌شان با فتنه گران و هنجارشکنان و مقابله‌شان با آمران بمعروف و مطالبه‌گران و عفاف را که میبینم، فکر می‌کنم غائله ژینا و جنبش فواحش هم کار خودشان بوده! http://eitaa.com/hafezan_vahy
🔺۲۱ تیرماه، در مسجد گوهرشاد چه گذشت؟ تیرماه سال ۱۳۱۴، مردم مشهد در اعتراض به سیاست‌های ضد اسلامی رضاشاه در مسجد گوهرشاد تجمع کردند. صبح روز بیست و یکم نیروهای نظامیِ حکومت پهلوی با حمله به مسجد، مردم را به رگبار بستند. سیدمحمدعلی شوشتری، نماینده‌ی مخصوص رضاشاه در آستان قدس که خود شاهد این واقعه بوده در خاطراتش می‌نویسد: شوفر سردار ساعد می‌گوید: آنچه کشته بود را ما حمل کردیم و بردیم زیر باغ خونی؛ بالغ بر یک هزار و ششصد و هفتاد نفر بودند. مسئولین شهرداری نیز می‌گویند: کامیون و اتومبیل‌هایی که جنازه‌ها را حمل می‌کرد، شمرده یاداشت کردیم، تعداد ۵۶ کامیون بود که در اغلب این کامیون‌ها صدای ناله‌های زخمی‌ها هم شنیده می‌شد که التماس می‌نمودند: برای رضای خدا، ما زنده‌ایم! منبع: خاطرات سیاسی سیدمحمدعلی شوشتری (خفیه‌نویس رضاشاه)، ص ۸۰ تا ۸۵ http://eitaa.com/hafezan_vahy
💠
 عفاف و حجاب

🔹 کسانی که نتوانسته اند با زنان جامعه معاشرت معروف داشته باشند و از عواطف آنان طَرفی بسته و از احساسات و رقت قلب آنان مدد بگیرند، آنها زن را آزاد کرده و خود مسخّر غرایز شده اند بدون این که مسخّر عواطف بشوند. ولی اسلام، زن را آزاد کرده و جامعه را مسخّر عواطف او کرده، لذا بنا کرده، و رأفت و رحمت در جامعه اسلامی قرار داده است... . http://eitaa.com/hafezan_vahy
💠
گوهر عفاف
🔸 دین بر ، نهایت تأكید را دارد! اگر ما از روز اول عفاف را حفظ می‌ كردیم، گرفتار این نمی ‌شدیم. بخش وسیعی از طلاق، منشأش همین است که کسی دیگری را می ‌بیند و به او دل می‌ دهد و از همسرش دل می‌ كند، فاصله ایجاد می ‌شود. 🔸 اگر ـ خدای ناكرده ـ طلاق در جایی رخنه كرد، ممكن است در بعضی از موارد، بی ‌آسیب باشد؛ اما غالباً احدی ‌السیئتین در آن هست: یا فرد گرفتار گوشه منزل می ‌شود یا ـ خدای ناكرده ـ گرفتار حاشیه خیابان! انسان می ‌شنود یك خانواده منحل شده است اما نمی ‌داند انحلال خانواده یعنی چه! اگر در خانه بنشیند، افسرده است و اگر برود در حاشیه خیابان، افسارگسیخته است؛ این دو خطر است كه منشأ همه اینها است. این‌ چنین نیست كه اگر جلوی بی‌ حجابی را گرفتند جلوی آزادی را گرفته باشند؛ آزادی و حریت از بهترین نعمت ‌های الهی است! 📚 سوره مبارکه احزاب جلسه 23 تاریخ: 1392/02/23 🌐 http://eitaa.com/hafezan_vahy
فیش شماره ۱٢ 🔴 انتظار و مهدویت از منظر امامین انقلاب 🔵 اگر به سمت صلاح، نزدیک بشویم؛ ظهور نزدیک خواهد شد. ┄┄┅═❁🌸❁═┅┄┄ ✨ شما مردم عزیز – بخصوص شما جوانها – هر چه که در صلاح خود، در معرفت و اخلاق و رفتار و کسب صلاحیتها در وجود خودتان بیشتر تلاش کنید این آینده را نزدیکتر خواهید کرد، اینها دست خود ماست اگر ما خودمان را به صلاح نزدیک کنیم، آن روز نزدیک خواهد شد همچنان که شهدای ما با فدا کردن جان خودشان آن روز را نزدیک کردند، آن نسلی که برای انقلاب آن فداکاریها را کردند، با فداکاریهای خودشان آن آینده را نزدیکتر کردند هر چه ما کار خیر و اصلاح درونی خود و تلاش برای اصلاح جامعه انجام بدهیم آن عاقبت را دایما نزدیکتر می کنیم.* ___________________پ. *بیانات در دیدار اقشار مختلف مردم در سالروز میلاد خجسته امام زمان(عج) ۱۳۷۹/۰۸/۲۲ @ravanedel