سلام دوستان عزیز بربیچارگی ودرماندگی خود بگرییم که صاحب الزمان امام حی مظلوم وغریب درمیان ما هست اما ما اسیران متعلق به دنیای بی ارزش توفیق درک معرفت حضور اورانداریم پدر مهربان عالم عین الله الناظره واذن الله الواعیه را به حال خودش رها کردهایم وازحال غربت وافسرده حالی دل نازنینش غافل وبیخبریم وکاری برای فراهم شدن ظهورش درعمل انجام نمیدهیم حتی به زبان که رضایت قلبی اور بدست آوریم نام زیبایش را برلوح دلمان حک نمی کنیم اورا یاد کنیم دراین ایام ماتم عظمای مادر مظلومه اش زهرای اطهر شفیعه کبری قیامت که غم جانکاه اورا کم کنیم دراین ماتم درد آور که جد مظلومش علی علیه درازدست دادن زهرا سلام الله علیها گویا علی جان میدهد وبدن مطهره زهرا راملائک مشایعت می کننددرخاک سپاری وملحق شدن به رسول الله ومهدی زهرافریاد یا اماه او بلند است که چرا شیعیان از آمدن مهدی برای نجات عالم کاری ندارند جز گناه وانتظار آمدن آن امام عزیز جانها با آلودگی به هوسهای زود گذر دنیا تلاش وحرکتی ندارند ومهیا واآماده نشده اند برای یاری حضرت خدایا بیدارمان کن ومعرفت ما را بیشتر گردان نسبت به قطب عالم امکان مهدی صاحب العصر والزمان وشر ظالمان را ازساحت مقدس ومطهرش د ور گردان و عدالتش رابرزمین مستقر بگردان.
@ravanedel
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 سیر بیداری رو ببین...
اینها نوید ظهور امام مهدی عج است
الحمدلله رب العالمین
🕸آموزههای باب(۱)
🔸دعاوی
باب دعاوی خود را به تدریج، طی چند مرحله ظاهر میکند. در آغاز خود را باب یا واسطه امام غائب میخواند، بعد اعلام میکند که خود مهدی موعود است و در نهایت اظهار میدارد که پیامبری جدید است از جانب خداوند که دیانتی تازه آورده تا مردم را برای ظهور موعودی جهانی که از او با عنوان «مَن یُظهرُه الله» (کسی که خداوند او را ظاهر خواهد ساخت) یاد میکند، آماده کند. دلیل اینکه او از ابتدا ادعای نهائی خود را آشکار نکرد به گفته وی آماده کردن مردم برای پذیرش دعوتش بودهاست تا به تدریج مردم با آموزهها و دیانت جدید آشنا شوند و آن را بپذیرند، چه که گسست ناگهانی آئین جدید از اسلام میتوانست منجر به اضطراب شدید مردم و روی گرداندن از آن شود. باب در آثار اولیه اش خود را باب (وسیله ارتباط) و نائب (نماینده) امام غایب شیعیان دوازده امامی میخواند. لقب دیگری که به کار میبرد، ذکر یا ذکرالله الاعظم بود. در ابتدا ادعایش این بود که از طرف امام غایب فرستاده شده تا فرارسیدن ظهورش را اعلان کند. باب بعدتر در دوران زندانی بودنش در ماکو با صراحتی بیشتر ادعایش را فراتر از نیابت یا جانشینی امام اعلام میکند و خود را شخص مهدی موعود میخواند. در دادگاهی که کمی بعد از ورودش به چهریق در تبریز برگزار شد، همین ادعا را علنی میکند و از سوی شماری از علمای حاضر محکوم به مرگ میشود. در سال ۱۸۴۷ میلادی در مهمترین اثر خود به نام بیان فارسی به پایان دوره اسلام اشاره میکند، خود را «مظهر الهی» و پیامبری جدید میخواند که احکام و تعالیم تازه ای به نام آئین بیان آوردهاست. در همین اثر به کرّات سخن از موعودی جهانی میراند که نتیجه و ثمره آئین جدیدِ بیان باید ایمان به وی باشد، وی از این موعود با عنوان «مَن یُظهرُه الله» یاد میکند.
با اینکه باب دعوتش را بتدریج ظاهر کرد اما در عین حال از همان ابتدا میتوان از لابلای آثارش دعوی رسالت و وحی را به وضوح دید. وی آثار خود را وحی از سوی خداوند و مترادف با قرآن میداند. در آثار محمد کریم خان کرمانی پیشوای مکتب شیخیه (شعبه رکنیه) که با باب مخالفت شدید میکرده، به این دعوی باب اشاره شدهاست. به نظر کریم خان از همان اثر نخستین باب به نام قیوم الاسماء برمی آید که باب ادعای رسالت داشتهاست. در همان زمان در کربلا نیز عدهای از علمای شیعی و سنی و شماری از پیشوایان شیخیه و اهل تصوف در فتوایی دست جمعی به همین نتیجه رسیده بودند.
📗کرمانی، محمد کریم (۱۸۴۵). ازهاق الباطل. کرمان، ایران: مکتبة السعادة.
#بابیت
#علی_محمد_باب
@ravanedel
📜عَنْ أَبِي جَعْفَرٍ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ:
إِنَّ اَللَّهَ خِلْوٌ مِنْ خَلْقِهِ وَ خَلْقَهُ خِلْوٌ مِنْهُ وَ كُلُّ مَا وَقَعَ عَلَيْهِ اِسْمُ شَيْءٍ فَهُوَ مَخْلُوقٌ مَا خَلاَ اَللَّهَ.
📄 امام باقر عليه السّلام فرمودند:
به راستى خداوند از آفريدههاى خود خالى و دور است و آفريدههاى او هم از وى تهى و بركنارند. هرچه بر آن نام چيز صادق آيد مخلوق باشد جز ذات يگانه خدا.
▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
📚 کافی شریف ج ۱، ص ۸۲
#حدیث_روز
@ravanedel
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 کلیپ تصویری | اعتقادات مشترک یهودیان و بهائیان
عبدالبهاء:
تمام انسانها حیوان هستند مگر بهائیان!
بدایع الاثار، جلد ۲، صفحه ۱۲۷
یهودیان معتقدند خانه تمام غیریهودیان حکم طویله را دارد!
#بهائیت
#اسرائیل
#صهیونیست
@ravanedel
⭕️ رد پای بهائیت در حادثه تروریستی در حرم شاه چراغ شیراز
💢 بر اساس گزارشات مبتنی بر مستندات و قرائن موجود از دو حادثه تروریستی در حرم مطهر حضرت شاهچراغ (علیه السلام) در شیراز، رد پای فرقه ضاله بهائیت در این اقدام تروریستی دیده میشود.
🔺جمع بندی داده های موجود از این اقدام تروریستی حاکی از آمریت و طراحی سازمان تروریستی سیا آمریکا مشترکاً با سازمان جنایتکار موساد و جمع آوری و ارسال اطلاعات توسط اعضای فرقه ضاله بهائیت، فردی به نام (م. ح) با دسترسی به نقشه های شهری و مشخصات مکانی حرم مطهر حضرت شاهچراغ اقدام به ارسال اطلاعات به این سازمان کرده است که در نهایت به دليل دستگیری های گسترده شبکه تروریستی در کشور توسط سربازان گمنام امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) در وزارت اطلاعات و ضربه های متوالی سازمان اطلاعات سپاه، ناچاراً این دو حادثه تروریستی توسط اعضای گروهک تروریستی داعش که به طور غیرقانونی وارد کشور شدند اجرایی شده است.
#بهائیت
#صهیونیست
@ravanedel
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚨ادعاهای مهدویت سیدعلی محمد باب
رئیس فرقه ضاله و منحرفه بابیت
و تشابه آن با ادعاهای دروغ رئیس مدعیان دروغین زمینه ساز ظهور
مواظب باشیم و فریب این جماعت جاهل و فریب خورده و شیطان صفت را نخوریم.
اینها به اسم تهذیب نفس و یاری امام زمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف) علیه اعتقادات مردم در زمینهی انتظار و ظهور مانند سایر مدعیان دروغین ازجمله بابیت و بهائیت و .....، ایجاد شک و شبهه میکنند.
#بهائیت
#مدعیان_دروغین
@ravanedel
💬 | #پیام_جدید
متن پیام:
سلام وقتتون بخیر
درمورد خرید از بهائیان سوال داشتم
در شهر ما عینک فروشی هست بسیار منصف و کار درست و با احترام زیادی با مشتری برخورد میکنند ما حدود ۱۸ سال هست که از ایشون خرید میکنیم،هیچ حرکتی که نشان دهنده تبلیغ اعتقاداتشون باشه ندیدیم ،ولیکن حکم خرید از این شخص چی میتونه باشه؟
@bahaiyat
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
سلام علیکم
معامله و معاشرت با بهایی ها چه حکمی دارد؟ آیا اقرار شخص بر بهایی نبودن کافی است یا باید تجسّس شود؟
🔹پرسش
۱_معامله با کسانی که مذهبشان بهایی است، چگونه است؟
۲_در صورتی که مسلمانی با بهایی وارد معامله شده، آیا جایز است ما در همان مورد معامله با آن مسلمان معامله کنیم؟ مثلاً شخص بهایی مالک می باشد و شیعه ای آن را اجاره می کند و در آن خشک شویی می زند، آیا امکان دارد که ما لباس هایمان را به این خشک شویی بدهیم؟
۳_آیا اقرار شخص بر بهایی نبودن خودش کافیست یا حتماً می بایست ما تجسّس کنیم؟
🔸پاسخ اجمالی
دفتر حضرت آیت الله العظمی خامنه ای (مد ظله العالی):
ج۱) همه پیروان فرقه گمراه بهائیت محکوم به نجاست هستند و از هرگونه معاشرت و معامله با این فرقه ضالّه مضلّه، اجتناب نمائید.
ج۲) فى نفسه مانعى ندارد.
ج۳) کافى است و تحقیق لازم نیست.
دفتر حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی (مد ظله العالی):
۱و۳ـ معامله با اعضای فرقه ضالّه جایز نیست و اگر مشهور به بهائی بودن است، همان شهرت کافی است.
۲ـ در فرض سؤال اشکالی ندارد.
#بهائیت
@ravanedel
💬 | #پیام_جدید
متن پیام:
بسم الله الرحمن الرحيم
سلام عليكم)
باتشكر از مطالب منتشره در مورد بهائيت، نوشته شده كه
(در سال ۱۷۹۰ میلادی در ایران، احمد احسایی مکتب جدیدی را بنیان نهاد که به شیخیه معروف است. پیروان او که شیخی نامیده میشدند)... اما طبق اطلاعاتى كه خواندم شيخ احمد احسائي ايران نبود بلكه مقيم كربلا بود، پس بنا بر این مکتب شیخیه در کربلا تاسیس شد، نه در ایران.. باتشکر.
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
مخاطب گرامی سلام علیکم
بله درست می فرمایید شیخ احمد کسائی ایرانی نبودند در این متن هم گفته نشده ایرانی بودند بلکه سفر به ایران داشتند و به مشهد یزد و تهران آمدند و در ایران سکونت داشتند و مذهب شیخیه را بنیانگذاری کردند در این زمینه کتاب و مقالات زیادی هست که از بحث این کانال خارج است می توانید به سراغ کتب و مقالات بروید و مطالعه کنید
@ravanedel
🕸آموزه های باب(۲)
🔹خداوند و پیامبران
نوشتههای باب بر تعالی مطلق خداوند و رد هرگونه تصوری انسان گونه از او تأکید دارد. از نظر باب، از آنجایی که حقیقت خدا برای جهان غیرقابل دسترس است، خداوند از روی محبت خود، خود را از طریق پیامبران برای مخلوقاتش تعریف و توصیف میکند تا او را بشناسند. بنابراین پیامبران تجلی اعظم خداوند در جهان و خود-توصیفی الهی هستند و با شناخت آنهاست که خداوند شناخته میشود. به گفته باب همه پیامبران یکی هستند. آنها به آینههای صاف و پاکی میمانند که در عین گوناگونی، یک خورشید (استعاره از خداوند واحد) را در خود منعکس میکنند. به عقیده باب ظهور وحی، پیامبران و ادیان را پایانی نیست.
تداوم و سیر تکاملی ادیان
یکی از آموزههای اساسی باب تداوم و تکامل ادیان است. با پیشرفت انسان در طول تاریخ، تجلی الهی به تدریج در ادیان ظاهر میشود و جلوه ای کاملتر و جامعتر از خود به منصّه ظهور میگذارد. هر دینی در زمان خود و به نسبت به گذشته کامل است و در عین حال کمالِ بالقوه اش ظهور دیانتِ بعد است که شکوفایی کمالات بالقوه دیانت و مدنیت قبل در آن ممکن میشود. مثلاً کمالِ تورات، انجیل و کمالِ انجیل، قرآن است و اکنون کمالِ قرآن به صورت بیان و در آئینی که باب آورده، ظاهر شدهاست. بر اساس همین منطق، هیچ دینی به گفته باب آخرین دین نیست، بلکه برای نیازهای دوره ای محدود از تاریخ بشر ظهور یافتهاست. بر اساس همین اصلِ تکامل و شکوفایی ادیان، باب نتیجه میگیرد که نتیجه و ثمره آیین او باید شناخت و ایمان به «مَن یُظهره الله» موعود آئین بیان باشد.
باب همچنین، عدل الهی را مستلزم اختیار بشر و نیز استمرار فیض هدایت الهی بر طبق تکامل وقفه ناپذیر انسان و جامعه میداند و در نتیجه اعتقاد به انتهای نبوت و رسالت نفی کامل عدل الهی است.
در آثار باب دین تبدیل به یک پدیده دیالکتیکی میشود. دین تحمیل ابدی و الزامآور اراده خداوند بر انسانها نیست، بلکه محصول تعامل اراده خداوند با مرحله تاریخی تکامل بشریت است. از آنجایی که انسانها تاریخی و در حال تغییر هستند، دین نیز یک واقعیت پویا و مترقی است. یکی از برجستهترین و محوریترین بیان این مفهوم دیالکتیکی و تاریخی، استفاده باب از اصطلاح «ارتفاع» است که هم معنای الغاء میدهد و هم معنای اعتلاء. از نظر باب، هر دین جدید، ارتفاع دین قبلی است. دین جدید از یک سو دین قبلی را نسخ و الغاء میکند و از سوی دیگر آن را اعتلاء میبخشد. دین جدید همان دین قبلی است که به شکلی والاتر و متعالیتر ظاهر شدهاست. از این رو باب ارتفاع را برای بیان وحدت دو معنای متضاد به کار میبرد. اصطلاح «ارتفاع» همان مفهوم آف هه بونگ هگل را میرساند. از دیدگاه باب قیامت پایان تاریخ نیست بلکه روز بعثت پیامبر جدیدی است که مرحله جدیدی از توسعه تاریخ بشر را آغاز میکند.
به گفتهٔ باب کلام الهی زنده و پویاست و میخواهد به موازات تکامل بشر آن هم به صورت نوین خود ظاهر گردد و از اینکه سّنت پرستان مذهبی از روی علاقه به کتاب آسمانی خود مانع تکامل همان کتاب شده و به طرد ظهور نوین همان کتاب میشوند عمیقاً تاسف میخورد.
📗
#بابیت
#علی_محمد_باب
@ravanedel
🔸نقد بهائیت(۱)
⛔️نفی خاتمیت
پایان نبوت با پیامبر اکرم صلوات الله علیه وآله که او را خاتمالانبیا نامند از اعتقادات صریح همه مسلمانان است. بر این اساس، مسلمانان معتقدند که اسلام آخرین دین و محمد صلی الله علیه وآله آخرین پیامبر خداست و بعد از او پیامبری نخواهد آمد. با این حال بهائیان سیر ادیان را تکاملی میدانند. به اعتقاد بهائیان پیامبران در طی فرآیندی مستمر، تدریجی و همیشگی، به تناسب ظرفیت درک و فهم بشر و نیازها و شرایط هر زمان، تعالیم و هدایت لازم را برای تکامل اجتماعی و معنوی انسان فراهم میکنند و بشر را از قابلیتها و مسئولیتهایش در مقام حافظ و امانتدار جهان آفرینش آگاه میسازند. این فرایند متناوب و در عین حال تکاملی است. با ظهور هر دینی «حقایق ابدی» (اصول معنوی و اخلاقی) که در دین قبل با گذشت زمان و تمسک کورکورانه به سنت به فراموشی سپرده شده بود دوباره زنده میشود. در این نگاه، ظهور پیاپی ادیان به آمدن فصل بهار میماند، با آمدن هر بهاری شکوفایی و نوزایی جایگزین سرما و مرگِ زمستانِ قبل میشود. از طرف دیگر حقایق دینی نسبی هم هستند و سیری تکاملی میپیمایند، به این معنی که آموزههای دینی از طریق ظهور دائمی ادیان با تغییر مقتضیات زمان و ظرفیت فهم بشر تغییر میکنند. در این نگاه حقیقت و تعالیم دینی به تدریج و به تناسب ظرفیت روحانی مردم در هر برهه از تاریخ عرضه میشود و تفاوت ادیان در آن دسته تعالیم اجتماعی و احکام آن هاست که بنا به درجهٔ بلوغ اجتماعی و روحانی مردم و شرایط خاص جامعه ای که دینی خاص در آن ظاهر شده میتوانند متفاوت باشند. همچنین دلیل دیگر تفاوتهای میان ادیان، برداشتهای غلط و شرح و تفاسیری ذکر میشود که در طول قرنها توسط پیروان ادیان انباشته شده و حقیقت هر دین را مخدوش ساختهاست. بر این اساس، اعتقاد بهائیان این است که هیچ دینی نمیتواند ادعای آخرین دین بودن داشته باشد و بشر تا ابد هدایت الهی را از طریق پیامبران دریافت میکند. بهاءالله نیز بیان میکند که بعد از او نیز آمدن پیامبران ادامه خواهد داشت. منابع بهائی دین را به کتابی تشبیه میکنند که ادیان فصلهای پی در پی در آن را تشکیل میدهند. در اعتقاد بهائیان، هر یک از ادیان به عنوان یک مرحله در سیر پایانناپذیر تکامل معنوی و اجتماعی بشر دیده میشود و رسالت هر یک از پیامبران آشکار کردن جنبهای از یک حقیقت واحد است.
📗شکورزاده، بابک. «بوت در بهائیت». پژوهشکده باقرالعلوم. دریافتشده در ۲۷ آوریل ۲۰۱۴.
#بهائیت
#بابیت
#نقد_بهائیت
@ravanedel
▪️خدا بود و مکان نبود▪️
▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
📜سُئِلَ أَمِیرُالْمُؤْمِنِینَ عَلَيْهِ السَّلاَمُ:
أَيْنَ كَانَ رَبُّنَا قَبْلَ أَنْ يَخْلُقَ سَمَاءً وَ أَرْضاً فَقَالَ عَلَيْهِ السَّلاَمُ أَيْنَ سُؤَالٌ عَنْ مَكَانٍ وَ كَانَ اَللَّهُ وَ لاَ مَكَانَ.
📄 از امیرالمؤمنین عليه السّلام سؤال شد:
پروردگار ما پيش از آنكه آسمان و زمين را بيافريند، در كجا بود؟
امام عليه السّلام فرمودند:
«كجا» سؤال از مكان است حال آنکه خداوند بود و هيچ مكانى نبود.
▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
📚 توحید صدوق ج ۱، ص ۱۷۵
#حدیث_روز
@bahaiyat
✍تأسیس مدارس بهائی در ایران
سرکردگان فرقهی بهائیت، تلاش دارند تا اقدامات خائنانهی خود را برای تأثیر مخرب بر فرهنگ ایران اسلامی و ترویج فرهنگ غربی را به خدمت خود به این کشور تعبیر کنند. این در حالیست که اساساً بهائیت، با هدف تأثیر مخرب بر فرهنگ اسلامی به وجود آمده و تمامی تلاش خود را برای زمینهچینی نفوذ اربابان خود متمرکز ساخته است.
🔻از اینرو بهائیان در سال ۱۳۲۱ و ۱۳۲۶ ق، اقدام به تأسیس مدارس پسرانه و دخترانهی تربیت در ایران نمودند. به دستور عبدالبهاء و رهبران بهائی، معلّمان آمریکایی همچون «میس کاپیس»، «سوزان مودی» و... برای سرپرستی این مدارس انتخاب میشدند.[۱] این مدارس به صورت رسمی با آمریکا در ارتباط بوده و عمدتاً شاگردان خود را از میان فرزندان طبقهی متمولان و مسؤلان سیاسی و نظامی وقت انتخاب مینمودند.
🙎🏻 دانشآموختگان این مدارس، تمایلات غربگرایانهی شدیدی داشته و طبیعی بود که پس از استخدام و کسب سِمت، به ترویج افکار بهائیت و فرهنگ آمریکایی یپردازند. همچنان که در گزارش محرمانهی ساواک از جلسهی بهائیان در شیراز، ولیالله لقمانی ضمن سخنانی صراحتاً گفته است: «از آمریکا و لندن صریحاً دستور داریم در این مملکت، مد لباس و یا ساختمانها و بیحجابی را رونق دهیم که مسلمانان نقاب از صورت خود بردارند».[۲]
اما با شکلگیری انقلاب اسلامی، فرقهی بهائیت فعالیتهای ضدفرهنگی و مخرب خود را در پس پرده پیگیری نموده که مقابله با این آسیب اجتماعی فرهنگی، هوشیاری مردم و مسئولین را میطلبد.
📚پینوشت:
[۱]. عبدالله شهبازی، فصلنامه تاریخ معاصر ایران، شماره: ۵۰، صص ۶۷_۶۹.
[۲]. روحالله حسینیان، سه سال ستیز مرجعیت شیعه، تهران: مرکز اسناد انقلاب اسلامی، ۱۳۹۰، ص ۴۴۱.
#بهائیت
#کودکان
#ایران. @ravanedel
🍃 سید عبدالملک بدرالدین (الحوثی) ، رهبر انصارالله:
بهاییت ، مکتبی شیطانی است.
بهاییها در یمن در پی نفوذ و تسلط بر نقاط حساس هستند.
#بهائیت
@ravanedel
🕸بهائیت، تبلیغ بیفرزندی و وقاحت!
🔸رسانه وابسته به بهائیت مدعی شده افراد لزوما نیازی به بچه دار شدن ندارند. در حالی بهائیان به دنبال تشویق خانواده ایرانی به بیفرزندی هستند که در اسناد تاریخی این فرقه و فرقه بابیت، ازدواج با محارم و ازدواج زن شوهردار با فرد دیگری برای ازدیاد نسل کاری نیکو شمرده شده است!
🔸حتی در پیام ۳ نوامبر ۱۹۸۲ بیتالعدل اینگونه آمده است: این خلاف روح تعالیم بهائی است که یک زوج داوطلبانه تصمیم بگیرند هیچگاه صاحب فرزند نشوند!
🔸باید دانست این رسانهها چنین مطالبی را صرفا برای هجمه به جامعه اسلامی منتشر میکنند و هدفی جز ترویج فساد و فحشا در میان خانوادههای ایرانی ندارند.
🔸رسانههای وابسته به تشکیلات بهائیت بهتر است به جای ترویج بیفرزندی، به دنبال جبران آبروی رفته خود با صدور احکام فقهی ضد بشری توسط سرانشان باشند.
#بهائیت
#ایران. @ravanedel
📗 معرفی کتاب
کتاب سایهی شوم نوشته مهناز رئوفی است. این کتاب خاطرات یک زن بهائی بازگشته به اسلام است. نویسنده در این کتاب علت مسلمان شدن خود را به وضوح شرح میدهد و با تلقی روان و مؤثر از ماجراهای هم زیستی با بهائیان می گوید. رفتار و مناسک آنها را نقد میکند.
درباره کتاب سایه شوم
نویسنده در این کتاب به زبان داستان، از کار گسترده، هدفمند و تخریبی بهائیان روی ذهن و ضمیر پاک کودکان پرده سخن میگوید و خواننده را به اردوهای مختلط بهائیان به منظور هنجار شکنی در جامعه مسلمانان توجه میدهد. همچنین به شکلی دقیق و مؤثر درباره ی تساوی زن و مرد از دیدگاه فرقه ی بهائیت روایت میکند و اینکه هر دوی آن ها چگونه اسیر برنامه های تشکیلاتی بهائیت هستند.
کتاب حاضر راوی خاطرات زنی است که شجاعانه از دروغ و سیاهی رو بر میگرداند تا در آینه به حقیقت آفتاب سلام بگوید. او را مطرود میخوانند و حتی از دیدار اعضای خانواده و مادرش محروم می شود. اما از آن جا که نور حقیقت در قلبش روشن شده هرگز به تاریکی برنمیگردد.
🔹بخشی از کتاب سایهی شوم
من که طبق برنامهٔ تشکیلات یاد گرفته بودم چطور تبلیغ کنم، کلمهبهکلمهٔ حرفهایی را که از ششسالگی تا آن روز یاد گرفته بودم بیان کردم و بهاییت را یک دین الهی معرفی کردم. یاد جملهٔ پدرم افتادم: تفتیش عقاید ممنوع! البته هر جا که به ضررمان بود تفتیش عقاید ممنوع میشد و این دقیقاً سیاست تشکیلات بود.
نشمین آهی کشید و گفت: شما هم مثل ما اسیر یک عده سیاستمدار قدرتطلب شدهاید. کدام دین؟ مگر در قرآن نیامده که پیامبر اسلام آخرین پیامبر خداست؟
چند دقیقه بعد نریمان و پدرش که بالاتر کار میکردند به ما پیوستند. به آنها سلام کردم. پدر بچهها خیلی خوشبرخورد و مهربان بود. مرد چهلوپنج سالهای که همیشه متبسم بود. با لبخند همیشگیاش با من احوالپرسی کرد و گفت: تو باز با دوچرخه آمدی؟
گفتم: پس اینهمه راه را پیاده میآمدم؟
گفت: پس ما آدم نیستیم اینهمه را پیاده میآییم و پیاده برمیگردیم؟
گفتم: اگر دوچرخه داشتید که پیاده نمیآمدید.
همه خندیدند. چند سال پیش نریمان همکلاس من بود. در مدرسهٔ ما دختر و پسر باهم بودند. نریمان درسش از من ضعیفتر بود، اما من و پرویز شاگرد اول کلاسمان بودیم و او با پرویز رقابت میکرد. من و پرویز همهٔ نمراتمان مثل هم بود و جوایزی که میگرفتیم مثل هم بود. نریمان پرسید پرویز را ندیدی؟
گفتم: نه، امروز خبری از او نبود.
پدر بچهها گفت: بابا دختر، تو دیگر بزرگ شدی، گذشت آن وقتها که همکلاس بودید، پرویز دیگر برای چه به خانهٔ شما میآید؟
گفتم: میآید با پویا و بهمن پینگپنگ بازی میکند.
نریمان گفت: پرویز که خودش نمیرود، خودشان میروند دنبالش....
#بهائیت
@ravanedel
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹پاسخ امام زمان (عجل الله تعالی فرجه) به آیت الله بهبهانی درباره ظهور حضرت ...
#امام_زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف
#ظهور
@ravanedel
14020901.mp3 64kbpas.mp3
20.63M
✅درس اخلاق آیت الله توکل
📝 مورخ ۱۴۰۲/۰۹/۰۱
🔶موضوع: «قیامت»
*واحدفرهنگی هیئت فاطمیه*
@ravanedel
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
﷽
🌹السلام علیک یا صاحب زمان 🌹
🎥 به زودی قیام سید یمانی
🎙سخنران : استاد علی اکبر رائفی پور
⏰ زمان : ۵۹ ثانیه
🌹اللهم عجل لولیک الفرج 🌹