eitaa logo
🌻حافظان وحی🌻
235 دنبال‌کننده
12.6هزار عکس
24.8هزار ویدیو
368 فایل
@haaf zanvahy351
مشاهده در ایتا
دانلود
1_9350489927.mp3
25.76M
سیر عوالم از قائم تا قیامت اگه میخواید بدونید دنیای بعد ظهور چطوره حتما این دو تا فایل رو گوش کنید در ضمن پر از نکته های عالی هستش که فهمیدنش خالی از لطف نیست .@ravanedel
💠
مقبولیت انبیاء
🔹 انبیاء (علیهم السلام) از خودشان با سه عنصر تعریف كردند: فرمودند ما درخشان داشتیم، فرمودند ما درخشان داریم و فرمودند ما داریم كه دیگران ندارند. 🔹 این خودستایی نا‌بجا نیست؛ اگر كسی از طرف ذات اقدس الهی مأمور شد و پذیرش مأموریت او به این است كه هم حرف معقول بزند هم خودش مقبولیت اجتماعی داشته باشد، تا هم و هم را جمع بكند، این خودستایی بی ‌جا نیست. 🔹 انبیا باید بگویند كه ما حرفمان است و خود ما هم هستیم؛ حرف ما معقول است، چون مطابق با برهان است و خود ما مقبولیم، برای اینكه سوابق درخشان داشتیم و لاحقه درخشان هم داریم، پس این یك خودستایی ناروا نیست. 🔹 اگر قرآن كریم از انبیاء (علیهم السلام) این سه مطلب را بازگو می ‌كند كه فرمودند ما گذشته خوبی داشتیم، آینده خوبی داریم و حرف خوبی می ‌زنیم، این برای آن است كه در موقع پذیرشِ مردم، دو عنصر لازم است: یكی كه از طرف خدای سبحان است و یكی كه شناخت مردم است طبق سابقه و امثال ذلك. 📚 سوره مبارکه شعراء جلسه 19 تاریخ: 1391/01/28 🆔@ravanedel
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠
 استغاثه

🔸 … امام صادق (سلام الله علیه) برای عیادت یک بیماری حرکت کردند و من دیدم که این بیمار از این پهلو به آن پهلو می غلطد و می گوید ... . 👇👇👇👇 🆔 @ravanedel
💠
 استغاثه

🔸 ابن بابویه معروف ـ صدوق معروف ـ چندین کتاب دارد؛ یکی از کتاب هایشان در توحید است، می فرماید: «جَعْفَرُ بْنُ یحْیى الْخُزَاعِی عَنْ أَبِیهِ قَالَ: دَخَلْتُ مَعَ أَبِی عَبْدِ اللَّهِ ع عَلَى بَعْضِ مَوَالِیهِ یعُودُهُ»؛ من در خدمت امام صادق بودم و امام صادق (سلام الله علیه) برای عیادت یک بیماری حرکت کردند «فَرَأَیتُ الرَّجُلَ یكْثِرُ مِنْ قَوْلِ آهِ»؛ من دیدم که این بیمار از این پهلو به آن پهلو می غلطد و می گوید . 🔸 «فَقُلْتُ لَهُ یا أَخِی اذْكُرْ رَبَّكَ»؛ گفتم چرا می گویی آه، بگو ! من هم در خدمت امام صادق، این بیمار هم مرتّب آه می گوید. «فَقُلْتُ لَهُ یا أَخِی اذْكُرْ رَبَّكَ»؛ بگو یا الله. چرا می گویید آه؟ «وَ اسْتَغِثْ بِهِ»؛ از او کمک بگیر! 🔸 «فَقَالَ أَبُو عَبْدِ اللَّهِ ع»؛ امام صادق (سلام الله علیه) فرمود: «إِنَّ آهِ اسْمٌ مِنْ أَسْمَاءِ اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ»، مریض وقتی می گوید آه یعنی خدا. «إِنَّ آهِ اسْمٌ مِنْ أَسْمَاءِ اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ فَمَنْ قَالَ آهِ فَقَدِ اسْتَغَاثَ بِاللَّهِ تَبَارَكَ وَ تَعَالَى»؛ ببین دلش چه می گوید؟ فارسی و عربی و اینها که [ملاک نیست] هر کسی باشد می گوید آه. او می داند چه کسی را بخواهد. فقط استغاثه خداست. وگرنه اسمی در قرآن باشد که آه یعنی خدا، این با هیچ لغتی سازگار نیست. فرمود چرا این چنین می گویی؟ «فَمَنْ قَالَ آهِ فَقَدِ اسْتَغَاثَ بِاللَّهِ تَبَارَكَ وَ تَعَالَى»... . 📚 پیام به دهمین همایش اخلاق پزشکی تاریخ: 1402/11/25 🆔@ravanedel
💠
عالم شهید
🔹 حدیثی نورانی از وجود مبارک پیغمبر، آورنده قرآن حکیم و کریم نقل شده است که آن حضرت فرمود در روز قیامت، ترازویی وضع می‌ شود که در آن ترازو، در یک کفه، خون و در کفه دیگر، مرکّب را می ‌گذارند: «فَتُوزَنُ دِمَاءُ الشُّهَدَاءِ مَعَ مِدَادِ الْعُلَمَاءِ». 🔹 در آن سنجش، , افضل از دماء شهدا خواهد بود؛ یعنی آن خون در عین حال که مقدس و محترم است و صاحب آن به بهشت می ‌رود; اما مرکّب عالم که است و شهادت را تحلیل می ‌کند و خوی رزم و دفاع را در پیروان قرآن و عترت احیا می ‌کند، وزین ‌تر و رساتر و گرامی ‌تر از آن خون است. 🔹 اگر خود عالم، شربت شهادت بنوشد، یقیناً مرکّب او بالاتر از خون اوست، زیرا خون او یک امر مادی است; اما مرکّب او یک رشد عقلی و معنوی را به همراه دارد. یک یقیناً پیروزتر از دیگران است، زیرا هم با علم خود توانست دین را آبیاری کند و هم با خون خود توانست دین را سرسبز و خرّم نگه بدارد. 📚 پیام به کنگره شهدای طلاب دفاع مقدس تاریخ: 1396/10/03 🆔 @ravanedel
29.56M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
پیام آیت الله العظمی جوادی آملی به آیین نکوداشت آیت الله سید محمد باقر حجتی مازندرانی 🔹
 پایگاه اطلاع رسانی اسراء:
آیین نکوداشت قرآن شناس و حدیث پژوه آیت الله سید محمد باقر حجتی مازندرانی با پیام آیت الله العظمی جوادی آملی در دانشکده الهیات دانشگاه تهران برگزار گردید. 👇👇👇👇 @ravanedel 🆔
💠
 شور جوانی
🔹 این جوان ها خیلی تند و تیز هستند، خیال می ‌كنند با تند و تیزی كار پیش می ‌رود. جناب می ‌گوید جوان، تند است تیز است راست قامت است و همه كار می ‌كند؛ ولی از تیر تیز به تنهایی كاری ساخته نیست، باید از كنار یك كمان منحنی بگذرد تا به مقصد برسد. اگر یك پیر رشاد نباشد پیر خردمند نباشد استاد ورزیده نباشد، این خودش را هدر می ‌دهد. 🔹 خب جناب مولوی یك مطلب معقول را متخیل كرده وگرنه در آیه ‌ای یا روایتی ندارد كه جوان مثل تیر است و پیر خردمند مثل كمان و این باید از كنار كمال منحنی بگذرد! آن معقول را ایشان متخیل كرده، بعد هنر مضاعف این بود كه با نظم بیان كرده است. 📚 فلسفه هنر تاریخ: 1390/11/27 🆔 @ravanedel
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 دولت حضور 🔸 مستحضرید كه ائمه (علیهم السلام) عموماً و وجود مبارك ولی عصر خصوصاً، اینها هستند... اگر مشكلی هست در غیبت ماست نه در غیبت ولی ما! @ravanedel 👇👇👇👇
💠 دولت حضور 🔸 مستحضرید كه ائمه (علیهم السلام) عموماً و وجود مبارك ولی عصر خصوصاً، اینها هستند, این اصل مطلب و ذات اقدس الهی كه «مستخلف ‌عنه» است ﴿بِكُلِّ شَی‏ءٍ مُحیطٌ﴾ است و «مَعَ كلّ شَیءٍ» است با همه ما هست ﴿أَقْرَبُ إِلَیهِ مِنْ حَبْلِ الْوَریدِ﴾ است, اصل دوم. پس اگر مشكلی هست در غیبت ماست نه در غیبت ولی ما! 🔸 ما اگر از غیبت به حضور بیاییم و اگر از جهل به علم بیاییم، مبدأ خود را می‌ شناسیم و او را می ‌پرستیم, خلیفه مبدأ خود را می‌ شناسیم, ولایت او را می ‌پذیریم و در هستیم، وگرنه آن حضور فیزیكی برای بسیاری از افرادی كه در صدر اسلام بودند و نمازهای پنج‌ گانه را پشت سر بهترین امام جماعت دنیا وجود مبارك پیغمبر (صلّی الله علیه و آله و سلّم) می ‌خواندند, در مسجدالنبی هم اقامه می ‌كردند كه بعد از مسجدالحرام بهترین مسجدهای روی زمین است وجود داشت، ولی با این وجود طَرْفی نبستند. پس ما اگر بسیاری از مسائل برای ما حل است. 📚 سوره مبارکه فصلت جلسه 3 تاریخ: 1393/12/25 @ravanedel 🆔
💠
زمان شناس
🔹 (رضوان الله تعالی علیه) درباره روحانیت، است در کنار آن وصیت نامه عام که به توده مردم مسلمان خطاب کردند که همه مزایای آن وصیت نامه عام را داراست و ویژگی خاص خود را هم در بر دارد. 🔹 امام راحل (رضوان الله تعالی علیه) روحانیت را به: 1️⃣ معرفت زمان و زمانه فرا خواند (یک) 2️⃣ و به عمل دعوت کرد (دو) 3️⃣ و با پذیرش دیگران، به وحدت هدایت کرد (سه) و زیر مجموعه این هم مطالبی را گوشزد کرد. 🔹 فرمود شما وارثان انبیایید، باید و را بشناسید تا حرفی بزنید که همه گوش بدهند. وقتی حرف شما را گوش می ‌دهند که شما و حرف بزنید و وقتی حرفتان جهانی و انسانی است که و زمان و زمانه باشد. ◀️ چیزی که تاریخ مصرف آن گذشت، قصه است! ◀️ آنچه درد روز مردم است را باید مطرح کنید. ◀️ علوم هر عصری، غذای روز آن مردم است. 🔹 اگر وجود مبارک امام صادق (سلام الله علیه) فرمود: «الْعَالِمُ بِزَمَانِهِ لَا تَهْجُمُ عَلَیهِ اللَّوَابِس‏»، عکس نقیض چنین قضیه ‌ای این است که «من هجمت علیه اللوابس فلیس بعالم»! آن‌ که نمی ‌داند در چه فضایی نفس می ‌کشد، قهراً زیر پوشش شبهات قرار می‌گیرد، پس این عالم نیست. امام ششم (سلام الله علیه) می ‌فرماید اگر کسی زمان خود را نشناسد و زیر پوشش شبهات قرار بگیرد . 📚 درس اخلاق تاریخ: 1378/12/12 🆔 @ravanedel
بخش مهم نهج البلاغه در حقيقت تفسير قرآن کريم است / درخت دنیا برای هیچ کس میوه نمی دهد مگر اینکه خودتان درخت بکارید و بوستان بپرورانید 🔸
پایگاه اطلاع رسانی اسراء: 
جلسه درس اخلاق هفتگی آیت الله العظمی جوادی آملی روز چهارشنبه در محل مسجد اعظم قم به صورت حضوری و با حضور اقشار مختلف مردم برگزار گردید. آیت الله العظمی جوادی آملی در ادامه به شرح حکمت 131 نهج البلاغه پرداختند. 🔸 معظم له بیان داشتند: در کلمه 131 وجود مبارک حضرت امیر(سلام الله علیه) آمده است که «وَ قَالَ ع وَ قَدْ سَمِعَ رَجُلًا يَذُمُّ الدُّنْيَا» دید یک کسی دارد را مذمت می کند حضرت فرمود: «أَيُّهَا الذَّامُّ لِلدُّنْيَا الْمُغْتَرُّ بِغُرُورِهَا- [الْمُنْخَدِعُ‏] الْمَخْدُوعُ بِأَبَاطِیلِهَا»؛ ای کسی که خودت فریفته دنیای، مغرور به ره آوردهای باطل دنیای، من دنیا را شرح بدهم که دنیا استحقاق مذمت ندارد و آن دنیا زده ها هستند که مذموم هستند وگرنه دنیا مخلوق ذات اقدس الهی است. من خبر بدهم که دنیا چیست تو شما بفهمید که «أَ [تَفْتَتِنُ‏] تَغْتَرُّ [بِهَا] بِالدُّنْيَا ثُمَّ تَذُمُّهَا» خودت فریب دنیا را می خوری بعد دنیا را مذمت می کنی؟ «أَنْتَ الْمُتَجَرِّمُ عَلَيْهَا أَمْ هِيَ الْمُتَجَرِّمَةُ عَلَيْكَ» آیا او جُرم کرده یا تو جُرم کردی؟ 🔸 دنیا هر حقیقتی دارد راست و صریح اعلام می کند چیزی را کتمان نمی کند. تویی که فریب می خوری. حالا من دنیا را تشریح بکنم که کجای دنیا بد است؟ چه چیزی را کتمان کرده؟ چه چیزی را خلاف گفته؟ چه چیزی را باید می گفت و نگفته؟ چه چیزی را نباید می گفت و گفته؟ «مَتَى اسْتَهْوَتْكَ أَمْ مَتَى غَرَّتْكَ» کی فریب داد؟ کی دروغ گفت؟ کی خیانت کرد؟ 🔸 بخش مهم نهج البلاغه در حقیقت تفسیر قرآن کریم است. قرآن کریم دنیا را خوب تشریح کرد نسبت به یک عده دنیا را کتاب عمیق عریق علمی معرفی کرده و قرآن را تفسیر کرده است این بخشی از آیات است، این بخش از تفسیر، برای اهل معرفت که دنیا چیست؟ یک قسمتی از آیات قرآن درباره دنیا، تعبیر دنیاست نه تفسیر دنیا. 🔸 برخی دین دارند اما دینشان را انبیاء و اولیاء تدوین نکردند از طرف خدا، هوس و علاقه و بازی آنها تدوین کرده که یا «وَ دَنَانِيرُهُمْ دِينُهُمْ» جاسوسی بکنند برای این و آن که برای همین جاسوس ها و اختلاسی ها و امثال ذالک است و یا ﴿دِينَهُمْ لَهْوًا وَلَعِبًا﴾ است ﴿إِنَّمَا الْحَیاةُ الدُّنْیا لَعِبٌ وَ لَهْوٌ﴾ تمام کارهایش این جور است که این جور بازی بکند آن جور بازی بکند ولی برای عده ای فرمودند که برای اینها عزت و جلال و شکوه است «فِی الدُّنْیا وَ الْآخِرَةِ» درباره حضرت مسیح و درباره حضرت موسی و اینها در قرآن کریم دارد که برای اینها جلال و شکوه است ﴿فِی الدُّنْیا وَ الْآخِرَةِ﴾. 🔸 قرآن کریم به همه ما می فرماید که حواستان جمع باشد دنیا از آن جهت که دنیاست برای کسی میوه نمی دهد مگر اینکه خودتان درخت بکارید و بوستان بپرورانید... . 🔸 این مزرعه آخرت برای مردان زهدورز و زاهدپیش است که اینها باید عبور بکنند و عبرت بگیرند تا به فضائل برسند. برای «فی سبیل الله»، ﴿يَشْرُونَ الْحَياةَ الدُّنْيا﴾ این مجاهدان «فی سبیل الله» بهترین تجارت را دارند می کنند. اینها سنگین ترین تجارت سودآور را می کنند. مال و جوانی و قدرت و تلاش و کوشش و همه را می دهند همه را می دهند «فی سبیل الله» و جاه و جلال می گیرند ﴿يَشْرُونَ الْحَيَاةَ الدُّنْيَا بِالْآخِرَة﴾. 🔸 بنابراین این کلمه نورانی حضرت امیر(سلام الله علیه) چند بخش قرآن کریم است و قرآن کریم چند بخش مسئله دنیا را بیان کرده است. امیدواریم همه شما و همه حوزویان و همه بزرگان در حقیقت خودتان مفسر قرآن کریم باشید. 📚 درس اخلاق تاریخ: 1402/12/02 🆔 @ravanedel
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سخنرانی کامل آیت الله العظمی جوادی آملی در عید مبعث 🔸
پایگاه اطلاع رسانی اسراء،
آیت الله العظمی جوادی آملی: سراسر جهان تجلی خداست، منتها هر کدام دارای درجاتی است ولی تجلّی اعظم خداست. خداوند در قرآن به «قلم» قسم می خورد ﴿نٓۚ وَٱلۡقَلَمِ وَ مَا يَسطُرُونَ﴾ قسم به قلم، قسم به علم، قسم به سواد، اینها قسم به دلیل و بینه است؛ قسم به دلیل و بینه که تو دارای خلق عظیم هستی «وَ إِنَّكَ لَعَلى‌ خُلُقٍ عَظِيمٍ» قسم به قلم که تو متخلق به اخلاق الهی هست... . 📚 سخنرانی در عید مبعث تاریخ: 1402/11/19 🆔 @ravanedel
مداحی آنلاین - آروم آروم سر میرسه - حسین طاهری.mp3
4.43M
🌺 (عجل الله) 🔆 💐آروم آروم سر میرسه غمای مردم جهان👏👏 💐می نویسیم تو تقویما ظهور صاحب الزمان👏👏 🎤 ╔═💎💫═══╗ @ravanedel ╚═══l💎═╝
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سخنرانی امام خامنه ای در دیدار شرکت‌کنندگان در چهلمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران: رهبر انقلاب: امروز مسئله بزرگ دنیای اسلام غزه است قرآن کتاب درمان دردهای بشر است. امروز مسئله بزرگ دنیای اسلام غزه است چرا سران کشورهای اسلامی قطع پشتیبانی از صهیونیسم را اعلان نمیکنند؟ قطعا جهان اسلام برای غزه عزادار است آزادگان غیر مسلمان جهان هم عزادار مردم مظلوم غزه هستنند 🔴 @ravanedel
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
خرید و فروش رای ترور شهداست ✨بسم_الله_النور✨ ❌ ✍🏻دوستان توجه داشته باشید به کسی رای بدیدکه دربرابر رای شما به شما پول نده مطمئن باشید کسی که این همه پول خرج خرید رای می کنه به فکر من وشما و منافع مردم نیست تنهاخودشون و دورو بری هاشون هزاران برابر پولی که به شما داده اند بعد انتخاب به دست خواهند آورد و خدمتی هم به اون صورت برای مردم نخواهند کرد پس مراقب شام ها،پول هاباشید که خدای نکرده بین خیمه و قرارگاه امام حسین و یزیدیان که امام شون رو به پول فروختن دنیا و آخرت مون رو به بهای ناچیز نفروشیم که رای تک تک شما مردم مهمه پای هر رای شما شهیدی جون داده همه ی ما در برابر کشور،شهدا ،انقلاب و حضرت آقا امام خامنه ای عزیز و در برابر هم مسئولیم که شخص اصلحی رو به کار بیاریم که برای کشور و سازندگی اون واقعا خدمت کنه و گرنه چندتا عکس گرفتن باچند تا کارخونه دار و چی و چی رو همه بلدند هنر آنست که در میدان عمل خود را ثابت کنند گول تبلیغات فریبنده رو نخوریم سابقه کاری افراد رو مد نظر قرار بدیم و با بصیرت و با دقت رای بدهیم اصلح رای بدهيم به شخص که به فرموده رهبر معظم انقلاب و اسلام امام خامنه ای دارای ویژگی های زیراست او فردی شجاع و مغلوب نشدنی ست عزم و اراده برای خدمت دارد کارنامه ✨درخشان✨ درمیدان کار و ساز دارد او به انقلاب و آرمان های آن مقید و متعهد است و در راه ایمان ایستادگی دارد🔰 . @ravanedel
🕸ج) فعالیت های مذهبی «بهاییان وی را مرکز میثاق نامیده اند، ولی او خود را عبدالبهاء نامید و بر اهمیت این نام تأکید می کرد. بهاءالله بر اساس کتاب عهدی (وصیت نامه)، عباس افندی را نخستین جانشین بعد از مرگ خود قرار داده و او را (غصن اعظم) نامیده و فرزند دیگرش محمدعلی افندی را با عنوان (غصن اکبر) بعد از عباس افندی جانشین قرار داده است». (۱) وی وصیت نامه جانشینی پس از خود را به طور رسمی چنین نگاشت: ... ای اهل عالم! شما را وصیت می نمایم به آنچه سبب ارتفاع مقامات شما است؛ به تقوی الله تمسک نمایید و به ذیل معروف تشبث کنید. به راستی می گویم لسان از برای ذکر خیر است، او را به گفتار زشت میالایید. عفا الله عما سلف. (۲) بهاءالله در وصیت نامه خود، از دل نبستن به دنیا سخن ها گفته و درباره توجه به امرالله سفارش هایی به فرزندان و مریدان کرده است و در بخشی از آن با اشاره به این آیه از قرآن که: «عفی الله عما سلف؛ خدا آنچه پیش از این روی داد می بخشد.» گویا می خواسته به کسانی که هنوز دعواهای بهایی و ازلی را به یاد داشتند، اعلام کند این مسئله را فراموش کنند و مراقب باشند دوباره پیش نیاید. ولی بهاءالله با این وصیت نامه نیز نتوانست عشق به ریاست را از دل فرزندانش بزداید و باز هم اختلاف بر سر قدرت میان فرزندانش رخ نمود. با مرگ بهاءالله، غصن اکبر و غصن اعظم، بی درنگ همان اختلاف های گذشته میان بها و ازل را آغاز کردند. (۳)میرزا آقاجان کاشانی،(۴) نخستین ایمان آورنده به بهاءالله و نگارنده او و چند تن از نزدیکان و فرزندان میرزا حسین علی، با نوشتن چندین نامه و کتاب هایی به فارسی و عربی و فرستادن پیام برای بهاییان، در مقام انکار جانشینی مقام عبدالبهاء برآمدند و وی را خارج از دین بهاء خواندند.(۵) سرانجام عباس افندی با استفاده از فرصتی که قرار گرفتن بر مسند ریاست در اختیارش نهاد، توانست بر برادر کوچک تر خود چیره شود و او را از میدان رقابت بیرون کند. (۶) 📗۱- نک: کتابُ عَهْدِی، مجموعه الواح بهاءاللّه، چاپ مصر، ص۳۹۹. 📗۲- میرزا حسین علی نوری بهاءالله، کتاب عهدی، ص۴۱۰. 📗۳- نک: عبدالبهاء، مکاتیب، به اهتمام: فرج الله ذکی الکردی، مصر، ۱۳۴۰ ه- .ق، ۱۹۲۱م. ، ج۱، صص ۴۴۲و ۴۴۳؛ شوقی افندی، توقیعات مبارکه، آپریل ۱۹۴۵ - ۱۹۵۲م.، صص ۱۳۸، ۱۳۹، ۱۴۶ و ۱۴۸. 📗۴- میرزا آقاجان کاشی کاتب مخصوص میرزا حسینعلی و کسی است که به دستور بهاء برای چاپ کتاب های بهاءالله همراه با میرزامحمدعلی به هند رفت. 📗۵- مفتاح باب الابواب، ص ۳۱۵. 📗۶- گویا این قوم حیات خود را در طرد و لعن یکدیگر یافته که هیچ گاه این غائله از میانشان رخت برنبست. 📗تحلیل و نقد بهائیت، علیرضا روزبهانی، صص۷۰-۷۱ @ravanedel
📓کتاب اقدس عبدالحسين آواره(آيتي بعدي) نيز در خلأ حاصل از سوختن كشف الغطاء در ۱۹۱۷. م، كواكب الدريه را از۱۹۱۸ تا ۱۹۲۱. م نوشت، اما بازگشت او از بهائيت، آن كتاب را از اعتبار ساقط كرد. پس از آن آواره خود را آيتي نام نهاد. بعد از مدتي با تلاش شوقي افندي، كتابي انگليسي با عنوان «امواج نور» يا «دوان بريكرز» به عنوان تاريخ نبيل زرندي (ملامحمد نبيل زرندي شاعر مداح ميرزا حسينعلي بها) در ۱۹۲۷ يا ۱۹۳۲. م منتشر شد. عبدالبها مقدمه ي سياح جعلي را حذف كرد و كتاب را مقاله ي سياح ناميد. اين كتاب بعدا به عربي و با عنوان مطالع الانوار منتشر گشت و از عربي نيز به فارسي برگردانده و به عنوان تلخيص تاريخ نبيل منتشر شد. اين كتاب، كه در هيچ كدام از نوشته هاي پيشين نامي از آن نرفته بود، مورد ترديد بسياري قرار گرفت. جالب آن است كه اين كتاب كه هيچ سابقه ي ذهني از آن وجود نداشت، بنا به اشاره اي در آن، در سال ۱۳۰۵. ق يعني دو سال پيش از سفر ادوارد براون به عكا تأليف شد و روشن نيست چرا به او هديه داده نشد. محيط طباطبايي با گزارش اين سير تاريخي در پاسخ به منتقدي به نام دكتر عليمراد داودي - استاد فلسفه ي دانشكده ي ادبيات تهران كه گويا گرايش هاي بهايي دارد - او را در اينكه مطالع الانوار را نگاشته ي شوقي افندي مي داند، با خود هم رأي خوانده و اين شاهد تاريخي را آورده است كه چرا تاريخ نويسان قديمي به جاي استناد به محتويات آن تاريخ، به منقولات شفاهي ديگران تكيه كرده اند؛ كتابي كه مي توانست پاسخ مناسبي در برابر نسخه ي تاريخ قديم منتشر شده توسط ادوارد براون باشد. چنان كه اشاره نكردن عبدالبهاء به اين كتاب در تذكره الوفا را شاهدي بر صحت نظر خود مبني بر جعل كتاب ياد شده توسط شوقي افندي دانسته است. 📗کتاب اقدس، محيط طباطبايي، ص۱۰ @ravanedel
⭕️عدم نظارت مسئولیــــــــــــــن 🔹رسمیت بخشی به فرقه ضاله بهائیت توسط بلاگ مربوط به دی‌جی‌کالا به عنوان یک دین. 🔸با عدم پیگرد و نظارت دقیق مسئولین مربوطه شاهد ادامه این روند در دیگر سکوهای مجازی خواهیم بود. @ravanedel
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎤مهدی دانشمند 🙏ای خداتوکجایی... . 📙بر گرفته ازیک رمان 🎥اگرحس میکنی خدافراموشت کرده حتمااین کلیپوببین ! @ravanedel