eitaa logo
فعالیتی انجام نمیشود.
180 دنبال‌کننده
13.3هزار عکس
26هزار ویدیو
371 فایل
@haaf zanvahy351
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰در همه حال با خدا باشیم! 🔹ذات اقدس الهی در بخشهای پایانی سوره مبارکه ذاریات فرمود انسان فقط برای عبادت خلق شد یعنی چه؟ فرمود: ما خلقت الجن و الانس الا ليعبدون) یعنی فقط باید نماز بخوانند فقط باید روزه بگیرند؟ خب پس چه کار بکنند؟ فرمود انسان فقط برای عبادت خلق شد پس خوردن چه خوابیدن چه تفریح چه استراحت چه؟ 🔹فرمود طرزی می توانی زندگی کنی که بیست و چهار ساعت تو عبادت " باشد!! اینکه گفته خوشا آنان که دائم در نمازند نه یعنی دائم دارند نماز می خوانند اگر کسی درس میخواند برای رضای خدا خوب درس می خواند، محققانه درس می خواند حق استاد را رعایت میکند حق شاگرد را رعایت می کند حق همشاگردی ها را رعایت میکند برای اینکه خوب چیز بفهمد برای اینکه به نظام خدمت کند؛ این آمد و رفتش به دانشکده عبادت می شود یا آمد و رفتش به حوزه عبادت میشود. تدریس میکند شاگرد می پروراند برای اینکه عده ای خوب به نظام خدمت کنند؛ عبادت می.شود نمازش هم عبادت است درس و بحثش هم عبادت است؛ غذا هم که می خورد قو علی خدمتک جوارحی عبادت می شود . 🔹این آیه نفرمود ما و را خلق کردیم که شبانه روز یک مقدار عبادت کنند؛ فرمود: " فقط " برای خلق شدند!! پس معلوم میشود انسان میتواند طرزی زندگی کند که بیست وچهار ساعت در نماز باشد. آیت الله 🎤تفسير موضوعی قرآن کریم ،17 قم ؛ ۱۳۷۶/۱۱/۱۶ 🎇@ravanedel
8.74M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
و کل یوم هو فی شأن عالم تجلی حق تعالی است فرزانه دکتر غلامحسن @ravanedel
💠 بلوغ عقل 🔸 اولین کار وجود مبارک حجت ابن الحجج البالغه (علیهم الصلاة و علیهم السلام) این است که مکتب را جهانی می ‌کند؛ یعنی ﴿كَلِمَةُ اللَّهِ هِی الْعُلْیا﴾ را عملی می ‌کند ﴿لِیظْهِرَهُ عَلَی الدِّینِ كُلِّهِ وَ لَوْ كَرِهَ الْمُشْرِكُونَ﴾ را عملی می ‌کند «الْإِسْلَامُ یعْلُو وَ لَا یعْلَی عَلَیه» که به حسب ظاهر جمله خبریه است ولی در حقیقت به داعی انشا القا شده است را عملی می ‌کند. هم‌زمان که در صدد برجسته ‌کردن است، جامعه را هم به بهترین تمدن می ‌رساند. 🔸 سرّ این دو موفقیت که وجود مبارک حجت ابن الحجج البالغه (علیهم أفضل صلوات المصلین) هم موفق می شود که ﴿كَلِمَةُ اللَّهِ هِی الْعُلْیا﴾ را پیروز کند و هم ﴿لِیظْهِرَهُ عَلَی الدِّینِ كُلِّه﴾ را بر تمام مکتب ‌های فلسفی، کلامی، نحله ‌ها و ملت ‌ها، مللی که موجود است، نحلی که ساخته شده است و مانند اینها پیروز کند، آن است که این جامعه را ﴿خَیرُ الْبَرِیة﴾ کرده است و جامعه را عقلانی کرده است؛ با ، هم ﴿كَلِمَةُ اللَّهِ﴾، عُلیا می ‌شود و هم مکتب اسلام، ﴿لِیظْهِرَهُ عَلَی الدِّینِ كُلِّه﴾ می‌ شود. 🔸 وقتی جامعه ‌ای عقلانی شد و در بخش‌ های ، به علم و تحقیق عمل کرد و در بخش‌ های ، به عقل و عدل عمل کرده است، این همان ملت و امت وجود مبارک ولی‌ّ عصر (ارواحنا فداه) خواهد بود که را القا می ‌کند و مردم می ‌پذیرند، آن ‌گاه همزمان، هم مکتب بالا می ‌رود هم ملت متمدن خواهد شد. 📚 پیام به مناسبت ولادت حضرت حجت (سلام الله علیه) – نیمه شعبان تاریخ: 1399/01/16 🌱🌱🌱 🔅 🆔 @ravanedel
مهدوی 🔰در دوران غیبت؛ زندگی امام زمان(عج) عادی است یا ملکوتی و غیبی؟ 🔅تمام قرائن و شواهد نشان می‌دهد که زندگی حضرت مهدی(عج) در عالم ماده تحقق دارد. که در این جا به بعضی از آنها اشاره می‌کنیم: ✔️۱- تولد حضرت مهدی(عج): شیعه معتقد است که حضرت مهدی(عج) در سال ۲۵۵ متولد شده و افزون بر شیعیان، بسیاری از دانشمندان نامدار اهل سنت نیز این مساله را پذیرفته‌اند و در كتاب‌هایشان متذكر شده‌اند، مانند محمد بن طلحة شافعی در مطالب السؤل؛ ابن صباغ مالكی در الفصول المهمه؛ ابن حجر شافعی در الصواعق المحرقه؛ و ابن خلكان در وفیات الاعیان. برخی از پژوهشگران بیش از صد نفر از دانشمندان اهل سنت را نام برده‌اند كه در تألیفاتشان ولادت امام مهدی(عج) را متذكر شده‌اند.[۱] تولد حضرت در عالم ماده، نشان می‌دهد که ایشان حیات مادی دارند. ✔️۲- احتمال وجود همسر و فرزند برای آن حضرت: از برخی احادیث و دعاهای معتبر استفاده می‌شود که حضرت مهدی(عج) دارای همسر و فرزند می‌باشند که این مطلب قرینه‌ای برای زندگی مادی حضرت می‌باشد: مفضل بن عمر گوید: از امام باقر(ع) شنیدم که در مورد امام مهدی(عج) فرمود: «صاحب الزمان را دو غیبت است. یکی از آن دو به اندازه ای طولانی شود که برخی گویند: حضرت از دنیا رفته و برخی گویند کشته شده است اما کسی جز آنانی که امور حضرت را پیگیری می‌کنند، از مکان و فرزندان وی آگاه نیستند».[۲] ✔️۳- بیان مکان زندگی حضرت در برخی روایات: در روایات محلی برای سکونت امام زمان(عج) ذکر شده است. امام باقر(ع) فرمود: «امام زمان را غیبتی است در بعضی از دره‌ها و اشاره کرد به منطقه ذی طوی»[۳] حضرت مهدی(ع) به پسر مهزیار فرمود: «فرزند مهزیار! پدرم امام حسن(ع) از من پیمان گرفت و فرمان داد که برای سکونت کوهای سخت و سرزمینهای خشک و دور دست را برگزینیم».[۴] 👈البته باید توجه کرد که این بیانات منافاتی با آگاهی داشتن حضرت از احوال انسان‌ها و حضور ناشناس ایشان در بین مردم ندارد. ✔️۴- بیان وجود ملازم و همراه برای حضرت: امام باقر(ع) فرمود: صاحب زمان(ع) را عزلت و غیبتی است که در آن غیبت، نیرومند است به سی نفری که با حضرت هستند وحشت و تنهایی را از وی دور می‌کنند (و به قوت وی می‌افزاید) و خوب جایگاهی است (مدینه) طیبه.»[۵] ✔️۵- بیان زندگی شبیه زندگی حضرت یوسف: در روایاتی زندگی حضرت به زندگی حضرت یوسف تشبیه شده که معنای آن حضور حضرت در میان مردم و به صورت ناشناس است و این نشان دهنده زندگی طبیعی و مادی است: امام صادق(ع) فرمود: «صاحب الامر شباهتی نیز به حضرت یوسف پیامبر(ع) دارد جای انکار نیست که خداوند با حجت خود همان کاری را انجام دهد که با یوسف انجام داد. صاحب الزمان(ع)، آن مظلوم حق از دست داده، در میان مردم رفت و آمد می‌کند و در بازار قدم می‌نهد و گاهی بر فرش منزلهای دوستان می‌نشیند، لیکن او را نمی‌شناسند تا زمانی که خداوند به وی اذن دهد تا وی خود را معرفی کند، آن گونه که به یوسف(ع) اجازه داد هنگامی که برادرانش گفتند: تو یوسفی؟ گفت: آری من یوسفم».[۶] ✔️۶- حضور هر ساله حضرت در حج در روایات آمده است كه حضرت در موسم حج به انجام اعمال حج میپردازد؛ مردم ایشان را نمیشناسند؛ امّا وی مردم را میشناسد. حمیری گفته است: از محمد بن عثمان شنیدم كه میگفت: سوگند به خدا! امام زمان - عجل الله تعالی فرجه الشریف - هر سال در موسم حج حاضر می‌شود. وی بین مردم است و مردم او را میبینند امّا او را نمیشناسد.[۷] 🔅از همه این روایات استفاده می‌شود كه امام زمان(ع) در میان مردم است، با مردم حشر و نشر دارد و زندگی طبیعی و معمولی دارد. در مراسم مذهبی و مناسك حج شركت میجوید، ولی شناخته شده نیست و این امری است كه سابقه داشته و دارد. 📄پ ن: [۱]. رك: الزام الناصب، علی یزدی حائری، ج۱، ص۳۲۱ تا ۳۴۰؛ دادگستر جهان، ابراهیمی امینی، ص۱۱۸ تا ۱۲۰؛ سیرة پیشوایان، مهدیپیشوایی، ص۶۶۷. [۲]. شیخ طوسی، کتاب الغیبه، ص۱۶۲. [۳]. نعمانی، کتاب الغیبه، ص۱۸۲. [۴]. شیخ طوسی، کتاب الغیبه، ص۲۶۶. [۵]. بحار الانوار، ج۵۲، ص۱۵۳ و اصول کافی، ج۱، ص۳۴۰. [۶]. نعمانی، کتاب الغیبه، ص۱۶۴. [۷]. بحارالانوار، علّامه مجلسی، ج۵۲، ص۱۵۲، ح ۴، مؤسسْ الوفأ، لبنان، ۱۴۰۳ ه ق. @ravanedel
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌷میلاد با سعادت صاحب الزمان عج‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف و عید بزرگ نیمه شعبان بر منتظران مبارک‌باد.🌷 امرت اجرا شد تمام یا مهدی تو فقط بیا بگیم سلام یا مهدی دنیا ایستاده به احترام یا مهدی می رسیم به جمعه قیام یا مهدی @ravanedel
🎇 ضرورت کار تشکیلاتی و شبکه ای منتظران 💢به نظر می رسد دو اشکالی که مانع ظهور شده است. ✔️نخست:متحد و یکدل نبودن شیعیان(منتظران) ✔️دوم: گناهان و رفتارهای اشتباه آنها. این دو، راهبرد انتظار حقیقی و زمینه‌سازی واقعی ظهور را ترسیم می‌کند. 🔅 در راستای رفع این ایرادها و رفع موانع ظهور، راهبرد باید ایجاد اتحاد دلی و از سویی، هم‌افزایی آنها باشد. دراین جهت به نوعی می‌توان راهبرد ایجاد تشکیلات منسجم شیعیان را حول مسئله ظهور به‌دست آورد. 🔅از سویی اصلاح جامعه شیعیان و دورکردن آن از گناهان نیز رسالتی بر دوش آنهاست. زیرا نه تنها این مسئله فردی نیست؛ بلکه مانع گشایش برای همه شیعیان و بلکه همه انسان‌ها شده است. 🔅 از ابزارهای مهم این رسالت نیز شبکه‌سازی میان شیعیان است تا کمک کننده یکدیگر در انجام آن باشند. بنابراین، آنچه نه تنها کاری نیکو که رسالت جامعه شیعیان در جهان است، شبکه‌سازی بر محوریت ظهور و انجام رسالت‌های مهدوی است؛ به بیانی دیگر: تا تشکیلاتی نشویم، گره از کار جهان وا نشود! 🔹سوگمندانه اکثر مون کار گروهی و تشکیلاتی را برنمی تابیم. هر کس برای خود در جزیره ای جدای از دیگران کاری که دلش می پسندد و به گمانش کار دینی انجام می دهد. 🔹به خاطر خودخواهی و خود بزرگ بینی های واهی و پوچ حاضر نیستیم با هم کار کنیم معنی هم افزایی و هم پوشانی را بلد نیستیم یا به آن تن نمی دهیم. 🔹و یکی از عواملی که کارهای فرهنگی ما را بی برکت کرده است ما و من های خود بنیاد و بدون نیت و انگیزه الهی است. 🎆 @ravanedel
🔰چگونه امام مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف) عدالت را در جهان بر پا می‌کند؟ *⃣با نظر به دوره‌های مختلف تاریخ اسلام، می‌بینیم که همه احکام اسلامی، آن‌گونه که تشریع شده، به اجرا درنیامده‌اند و چه بسا هوا و هوس‌های حاکمان و سوء استفاده از گزاره‌های دینی نیز بر این تاریکی و جهالت افزوده است. از این‌رو می‌توان به نحو خلاصه مبانی چگونگی برپایی عدالت در جهان را در این سه امر جستجو کرد: 1⃣۱-عمل راستین به کتاب خدا امام علی (علیه‌السلام) در خطبه‌ای در خصوص وقایع ظهور می‌فرماید: او (حضرت مهدی) خواسته‌ها را تابع هدایت می‌کند، هنگامی‌که مردم هدایت را تابع هوس‌های خویش قرار می‌دهند و در حالی که (به نام تفسیر) نظریه‌های گوناگون خود را بر قرآن تحمیل می‌کنند، او نظریه‌ها و اندیشه را تابع قرآن می‌سازد.(۱) 2⃣۲-احیاء سنت و سیره حقیقی رسول گرامی اسلام (صلی‌الله علیه و آله) در روایتی از امام محمدباقر (علیه‌السلام) در پاسخ به این سؤال که امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) چگونه عمل خواهند کرد؟ آمده است: همان رفتاری که پیامبر خدا (صلی‌الله علیه و آله) کرد تا اسلام را چیره نماید. [راوی می‌گوید] گفتم: رفتار پیامبر خدا (صلی‌الله علیه و آله) چه بود؟ فرمود: آنچه را در جاهلیت بود، باطل کرد و با عدالت ورزی میان مردم، از نو آغاز نمود. قائم نیز همین گونه است. چون قیام کرد، آنچه را به روزگار سازش [با دشمنانمان] در دست مردم بوده، باطل می‌کند و با عدالت ورزی میان آنان، از نو آغاز می‌نماید.(۲) 3⃣۳-احیای ارزش‌های اسلامی حقیقت آن است که ارزش‌های اسلامی در طول تاریخ «غریب» بوده و یکی از عملکردهای امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف)، احیای این ارزش هاست. از این‌رو در روایتی از امام محمدباقر (علیه‌السلام) آمده است: وقتی قائم ما قیام می‌کند، مردم را به امر تازه‌ای دعوت می‌نماید، چنان كه پیغمبر (صلی‌الله علیه و آله) مردم را بدین گونه دعوت نمود. اسلام در حال غربت ظاهر شد و به زودی مانند روز اول غریب می‌شود پس خوش به حال غریبان.(۳) 🔅آنچه بیان شد، مبانی عملکرد حضرت مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف) در تحقق عدالت جهانی را شامل می‌شود؛ اما می‌توان با توجه به روایاتی که در این باب وارد شده است، مؤلفه‌های عملکرد ایشان را نیز به نحو ذیل بیان کرد: ۱-شیوه‌های نوین در دعوت به دین و دین‌داری. [بر مبنای تبلیغ فرهنگی و زبان محبت] ۲-احیای اصول، احکام و معارف مهجور و معطّل مانده. ۳-تصحیح برداشت‌های ناصواب از کتاب و سنت. ۴-تطبیق برخی از احکام و مقررات با شرایط و تحولات رخ داده در زندگی نوین بشر. ۵-آشنا ساختن بشر بادانش‌ها و اسرار هستی.(۴) 🌱🌱🌱 📄پی‌نوشت‌ها: ۱. شریف الرضی، محمد بن حسین، نهج‌البلاغه، تهران، نشر اسوه، ۱۴۱۵ ق، خطبه ۱۳۸. ۲. شیخ طوسی، تهذیب الاحکام، نجف، چاپ حسن موسوی خرسان، ۱۳۷۸ ۱۳۸۲ ق، ج۶، ص۱۵۴. ۳. علامه مجلسی، محمدباقر، بحارالانوار، بیروت، مؤسسه الوفاء، ۱۴۰۳ ق، ج‌۵۲، ص۳۶۶. ۴. محمدی ری‌شهری، محمد، دانش‌نامه امام مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف)، قم، پژوهشگاه قرآن و حدیث، ج۹، ص۱۶۵. 🎇 @ravanedel
baghare112-2.mp3
20.18M
📌 طرح مطالعاتی تفسیر المیزان و تسنیم 🎤استاد دکتر علی غلامی 📁 بررسی تفسیر سوره مبارکه بقره (صوت ۲۴۳) شیوا و روان.مستند و عالمانه ،کلاسیک و ارائه مصادیق روز و کاربردی 📃انتشار روزهای زوج هفته 🌷🌷🌷 🔅 @ravanedel
7.43M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
عجل الله تعالی فرجه الشریف: زمین 🌍هرگز از حضور حجت الهی خالی نخواهد بود چه ظاهر باشد ، چه غائب ┄┄┅┅┅❅❁❅┅┅┅┄ 🆔 @ravanedel 🇵🇸
شعبان المعظم_استاد محمد شجاعی.mp3
5.15M
۱۵ | 🔸امام زمان عج الله تعالی فرجه الشریف در هر لحظه حاضر و ناظر بر اعمال ماست ┄┄┅┅┅❅❁❅┅┅┅┄ 🆔 @ravanedel 🇵🇸
31.04M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
عليه السلام مژده ای اهل ولا نیمه ي شعبان آمد بوی عطر ختن و نرگس و ریحان آمد نرگس آورد بدنیا پسری فرخ روی که ز یمن قدمش دیده به حیران آمد ┄┄┅┅┅❅❁❅┅┅┅┄ 🆔 @ravanedel 🇵🇸
51.36M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔸 جشن شب نیمه شعبان عرصه میدان شهدا 🔸 کانون فرهنگی تبلیغی منتظران منجی عجل الله فرجه 🗓 شنبه ۱۴۰۲/۱۲/۵ @ravanedel