eitaa logo
فعالیتی انجام نمیشود.
180 دنبال‌کننده
13.3هزار عکس
26هزار ویدیو
371 فایل
@haaf zanvahy351
مشاهده در ایتا
دانلود
SAMERI-29.mp3
4.88M
💢 گوساله سامری 💢 قسمت 29 تسلیم شدگان نجات می یابند گوساله_سامری 🍃اللهم عجل لولیک الفرج🍃
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
‍ ‍ ‍ آیات_مهدوی ثائر (۳۱) 🟩 با صاحب قرآن در بهار قرآن 💡 جزء پانزدهم قرآن و اشارات به مهدی موعود ❥༻⃘⃕࿇﷽༻⃘⃕❀༅⊹━┅┄ سوره إسراء آیه ۳۳: و هر آنکه مظلوم کشته شود پس البته که ما برای ولی او تسلط دادیم [بر قاتل] پس مباد در کشتن اسراف کند که او منصور است. راوی می گوید : امام باقرالعلوم علیه السلام فرمودند 📔 آنکه مقتول نامیده شده حسین (علیه السلام) است و ولّی او قائم (عجل الله فرجه) است و اسراف در قتل آن است که غیر قاتلش را بکشد «که او منصور است» ؛ و همانا دنیا به پایان نرسد تا اینکه مردی از آل رسول الله (صلی الله علیه و آله) یاری بگیرد که زمین را از قسط و عدل آکنده سازد همچنانکه از جور و ظلم پر شده است. 📔 تفسیر عیاشی ۳۱۳/۲ 🔚 راوی می‌گوید: از امام صادق علیه السلام درباره معنای این آیه شریفه پرسیدم , فرمودند 🔸 آن قائم آل محمد (علیهم السلام) است , خروج میکند و به انتقام خون حسین (علیه السلام) می‌کشد. 📔 کامل الزیارات ص۶۳ ✍پی‌نوشت: مشهور بین علمای ما اینست که تاویل این آیۀ شریفه به طور اخص، در بارۀ حضرت مَهدی ارواحنافداه و انتقام خون سیدالشهداء علیهما السلام است. در واقع، وعدۀ محتوم الهی اینست که فرزند برومند سیدالشهداء علیه‌السلام خواهند آمد؛ و انتقام خون عزیزان رسول الله صلی‌الله علیه و آله را خواهند گرفت. 🔗 جزء ۱۵ و دعای روز پانزدهم ماه مبارک 🔗 ایام البیض و دعای مجیر 🍃اللهم عجل لولیک الفرج🍃
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
شعری که رهبر انقلاب در دیدار شاعران خواندند 🔹سرشارم از جوانی، هرچند پیر دهرم 🔹چون سرو در خزان نیز، رنگ بهار دارم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
16.55M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠
مصابیح الهدی

🔸 بیانات نورانی اهل بیت (علیهم الصلاة و علیهم السلام) همانند قرآن کریم، در و اصلی دور می زند: 1️⃣. تعلیم 2️⃣. تزكیه... . 👇👇👇👇 🆔https://eitaa.com/ravanedel
💠 مصابیح الهدی 🔸 بیانات نورانی اهل بیت (علیهم الصلاة و علیهم السلام) همانند قرآن کریم، در و اصلی دور می زند: 1️⃣. یكی تعلیم 2️⃣. و دیگری تزكیه. 🔸 انسان موجودی است كه متفكّر و مختار است، نه بیش از این دو شأن شأنی دارد و نه شئون او كمتر از این دو شأن است؛ یعنی می اندیشد و مطابق آن اندیشه اش، اراده، نیت، اخلاص و عمل دارد. 🔸 آنچه در قرآن كریم به صورت تعلیم و تزكیه یاد شده است، در سخنان نورانی چنین آمده است که آن حضرت فرمود: «كُونُوا أَوْعِیةَ اَلْعِلْمِ وَ مَصَابِیحَ اَلْهُدَى»؛ یعنی شما امّت اسلامی نه تنها به طرف علم و به سراغ علم بروید نه تنها عالم و دانشمند باشید، بلكه ـ در هویت شما غیر دانش چیزی جا نگیرد! ـ فسون و فسانه را به جانتان راه ندهید، ـ اسطوره و قصّه های غیر كارآمد را در حریم جانتان جا ندهید. 🔸 وقتی عالم شدید و جانتان ظرف دانش شد، بكوشید با این دانش و با عمل كردن به این دانش، باشید و چراغ فروزان هدایت و راهنمایی دیگران، تا نه بی راهه بروید نه راه كسی را ببندید؛ نه تنها راه خود را ببینید نه تنها راه دیگران را نبندید، بلكه به دیگران راه بدهید دیگران را راهنمایی كنید و مصباح هدایت باشید. 📚 پیام به كنگره امام حسن مجتبی (علیه السلام) تاریخ: 1391/12/05 🆔https://eitaa.com/ravanedel
💠
فضل علم
🔹 وجود مبارك فرزندان خود و برادرزاده ‌ها را جمع كرد فرمود: «إنّكُم صِغارُ قَومٍ و یوشِكُ أن تَكونوا كِبارَ قَومٍ آخَرین»؛ فرمود نوسالان و جوانان! شما الآن نوسالید یا جوانید ولی در آینده بزرگ خواهید بود و زمام كار به دست شماست، باشید. 🔹 شما همیشه دانشجو نیستید یا همیشه استاد نیستید؛ اگر كسی استاد بود قلمرو كارش در همان دانشگاه است ولی اگر بود، مصداق ﴿وَجَعَلْنَا لَهُ نُوراً﴾ خواهد بود. آن دیگر حدّی ندارد؛ تا آخرین لحظه، مركز بركت خواهید بود و عده زیادی را شفاعت خواهید كرد. 🔹 فرمود فرزندان من برادر‌زاده‌ های من! الآن سنتان كم است ولی امید است در آینده بزرگ دیگران باشید، وظیفه شما این است كه «فَتَعَلَّمُوا العِلم». بعد فرمود اگر كسی حافظه‌ اش قوی نیست، مطالب علمی را كه می‌شنود بنویسد و در منزل بگذارد. فرمود حرف هایی كه شنیدید را خوب درك كنید و خوب بنویسید كه بعد بتوانید مراجعه كنید، چون عده‌ ای هم بعداً از شما استفاده خواهند كرد. 📚 سخنرانی در جمع خواهران دانشجوی دانشگاه علوم پزشكی فاطمیه قم تاریخ: 1373/11/26. https://eitaa.com/ravanedel
13.29M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠
 شرکِ گناه

🔸 هیچ کسی گناه نمی ‌کند مگر اینکه است، چرا؟ گناه تنها در جایی است که شخص، عالمِ عامد است؛ یعنی می ‌داند این مال، رومیزی است زیرمیزی است حرام است، مضطر هم نیست ساهی هم نیست ناسی هم نیست... . 👇👇👇👇 https://eitaa.com/ravanedel 🆔
💠
 شرکِ گناه

🔸 هیچ کسی گناه نمی ‌کند مگر اینکه است، چرا؟ گناه تنها در جایی است که شخص، عالمِ عامد است؛ یعنی می ‌داند این مال، رومیزی است زیرمیزی است حرام است، مضطر هم نیست ساهی هم نیست ناسی هم نیست. 🔸 مال حرام را حرام گفتند چون خدا آدم را از اینها محروم می ‌کند؛ فرمود مال حرام ﴿فَیسْحِتَكُم﴾؛ اسحات می ‌کند یعنی پوست شما را می ‌کَنَد! حالا این شخص می ‌داند که این رومیزی، زیرمیزی یا آن اختلاس یا آن نجومی حرام است، اضطراری هم ندارد ولی گناه می ‌کند، این یعنی چه؟ یعنی خدایا من می ‌دانم که تو گفتی نکن ولی من می ‌کنم! این غیر از شرک چیز دیگر نیست. این تحلیل از است که هیچ گناهی نیست مگر اینکه سر از شرک در می ‌آورد. 🔸 اینکه در سوره مبارکه «یوسف» دارد که ﴿وَ مَا یؤْمِنُ أَكْثَرُهُم بِاللَّهِ إِلّا وَ هُم مُشْرِكُونَ﴾ همین است. آنجا که سهو است، نسیان است، اضطرار است که با حدیث «رُفِعَ ... مَا لَا یعْلَمُونَ» برطرف شده است؛ اما آنجا که هیچ مانعی ندارد یعنی جهل نیست سهو نیست نسیان نیست اضطرار نیست اکراه نیست، معنایش این است که خدایا! جناب عالی نظرتان این است ولی ! درون هر گناهی شرک است. 📚 سوره مبارکه واقعه جلسه 7 تاریخ: 1396/10/02 🆔https://eitaa.com/ravanedel
528.1K
🔰 کاربران 💠 یکی از سخنرانان معروف گفته از ۱۲۰۰ نشانه ظهور فقط ۵ نشانه حتمی مانده و بقیه رخ داده. این حرف درسته ؟ 🎤 عبادی 🔰انقلابی باید قوی شود🔰 https://eitaa.com/ravanedel