eitaa logo
🌻حافظان وحی🌻
235 دنبال‌کننده
12.6هزار عکس
24.8هزار ویدیو
368 فایل
@haaf zanvahy351
مشاهده در ایتا
دانلود
یاد خدا ۳۲.mp3
10.33M
۳۲ √ چگونه می‌توان برای خدا، در قلب فضاسازی کرد؟ این فضاسازی با توجه به اینکه زندگی همه‌ی ما پر از مشغله‌‌ها و کارهای روزمره‌ و واجب است غیرممکن بنظر میرسد! @ravanedel
AUD-20220315-WA0012.mp3
6.95M
🕊عظمت حضرت علی اکبر علیه السلام 🗣 @ravanedel
نکاتی ازاعماق شعرعمان سامانی درشناخت حضرت علی اکبرعلیه السلام 🔻 همه اشعار عمان خوب هستند و نكات زيبايي را طرح می کند. يكي از آن نکات اين است كه حضرت علي اكبر عليه السلام که برگشتند و تقاضای آب کردند؛ در واقع براي استمداد از حضرت سيدالشهداء علیه السلام آمدند. 🔸حضرت علي اكبر علیه السلام كه مي دانستند آبی نیست و بچه ها تشنه اند اما دوباره آمدنشان و تقاضاي آب كردن برای چی بود؟ 🔹بعد يك تشبيهي مي كند؛ مي گويد كه در زمان جمشيد، دستور داد كه يك حكيم حاذقي را براي مجلس شراب ساقي كنند. اين حكيم مزاج افراد را مي شناخت و برای آن ظرف شراب هفت خط و علامت گذاشته بود و هر خطي را نامي برايش نهاده بودند. خط پاياني آن ظرف به نام خط جور بود كه اگر كسي به خط جور مي رسيد از خود بی خود و به اصطلاح سركش مي شد ولي كار دست ساقي بود. چون كه ساقي خيلي كاردان و حكيم بود. هر كسي را به اندازه استعداد و مزاجش برايش مي ريخت. 🔸بعد عمان می گوید چون حضرت علي اكبر عليه السلام از شراب معرفت و محبت و جذبه الهی تا خط جور خورده بودند دیگر روح و بدنشان كشش ادامه دادن نداشت. لذا برگشتند تا از حضرت سيدالشهداء استمداد كنند كه يك كاري بكنيد كه من اين چند لحظه باقي مانده را بتوانم بمانم و ادامه بدهم. 🔹حضرت سيدالشهداء هم در مورد ایشان در روز عاشورا اشاره كرده بودند که «علي ممسوسٌ في ذات الله» یعنی علی غرق و فانی در ذات خداست. 🔸اين عبارت را هم رسول خدا صلی الله علیه و آله راجع به اميرالمؤمنين علیه السلام فرمودند و هم حضرت اباعبدالله علیه السلام راجع به حضرت علي اكبر علیه السلام. ‌ ‌ @ravanedel
. ✳️ پاسخ های زیبای انتخاباتی از منظر ارزشمند قرآن کریم ✅ ۲_چگونه افراد اصلح را تشخیص دهیم؟ جواب: به دنبال کسانی که از چاپلوسی و تعریف و تمجید لذت می‌برند نروید. قرآن می‌فرماید : "یحبون ان یحمدوا بما لم یفعلوا"(آل عمران - 188) دوست دارند به خاطر کارهایی که در حیطه وظایف آنها بوده و انجام نداده‌اند مورد ستایش قرار گیرند ✍درانتخاب نماینده ی اصلح دقت کنیم. https://eitaa.com/joinchat/2784362697Ce90f0c15c1
🍃🌼داستان_ظهور ۱۰🌼🍃 ☀️‌لشکر ده هزار نفری می‌آید... ◀️ مردم مکّه بعد از اینکه خبر نابودی سپاه سفیانی را می‌شنوند خیلی می‌ترسند و برای همین شهر آرام می‌شود و دیگر کسی به فکر دشمنی با امام نیست. ◀️ پایتخت حکومت جهانی امام، شهر کوفه است و من منتظر هستم تا همراه او به سوی کوفه حرکت کنم. ◀️ خیلی دوست دارم بدانم امام چه موقع به سوی کوفه حرکت خواهد کرد، نزد یکی از یاران امام می‌روم و از او می‌پرسم: چرا امام به سوی کوفه حرکت نمی کند؟ ◀️ او در جواب می‌گوید: امام منتظر است تا همه افراد لشکرش به مکّه بیایند. آری، از وقتی که جبرئیل ندا داد و مردم را به سوی امام فرا خواند، عدّه زیادی حرکت کرده اند. آنان به مکّه دعوت شده اند و مأموریت دارند که به امام بپیوندند. ◀️ آیا تا به حال دیده ای که پرندگان چگونه به سوی لانه‌های خود پناه می‌برند؟ ◀️ این افراد هم این گونه به مکّه پناه می‌آورند و در خدمت امام به آرامش واقعی می‌رسند. ◀️ اراده خداوند این است که خروج امام از مکّه با همراهی این لشکر ده هزار نفری باشد. ◀️ اگر به خارج از مکّه بروی می‌بینی که شیعیان با چه اشتیاقی به سوی مکّه می‌شتابند! مثل اینکه یک مسابقه برگزار شده است، مسابقه ای برای هر چه زودتر رسیدن به مکّه برای یاری امام! ◀️ این شوقی است که خداوند در دل شیعیان قرار داده است و آنان را این چنین بیقرار نموده است. ◀️ آنان با عشقی مقدّس، بیابان‌ها را پشت سر می‌گذارند و تمام سختی‌ها را در راه یاری امام تحمّل می‌کنند. ◀️ و تو خود می‌دانی که سیصد و سیزده یار به گونه ای دیگر به مکّه آمدند. آنان با «طیّ الارض» و در شب قبل از ظهور به مکّه آمده اند. آنها در واقع، فرماندهان لشکر امام هستند و در آینده ای نزدیک، هر کدام از طرف امام، حاکم قسمتی از دنیا خواهند شد. ◀️ ولی این ده هزار نفری که در راه مکّه هستند سربازان لشکر امام می‌باشند، آنها می‌آیند تا قائم آل محمد (ع) را یاری کنند. ‌📚 @ravanedel
یاد خدا ۳۳.mp3
9.99M
۳۳ √ بعضیا با سرعت نور، مسیر لذّت بردن از خدا رو طی می‌کنند و بعضیا هم حرکت لاک‌پشتی دارند! اولیاء خدا که به لذت از خدا افتادند، چه فرقی با بقیه‌ای که به این لذّت نرسیدند، دارند؟ @ravanedel
🔴 نمازبسیارپرفضیلت پنجشنبه های ماه شعبان 🔵 در روایت آمده در هر پنج شنبه ماه شعبان دو رکعت  نماز خوانده شود ، در هر رکعت  بعد از حمد، صد مرتبه سوره توحید و بعد از سلام صد مرتبه صلوات بفرستد. 🟡 فضایل و ثواب نماز : "هر حاجتی دارد از امر دنیا و آخرت برآورده می کند.از مولای ما علی بن ابی طالب علیه السلام روایت شده که رسول خدا ﷺ فرمود: زینت داده می شود آسمان ها در هر پنج شنبه از ماه شعبان، پس عرض می کنند ملائکه خدای ما بیامرزد روزه داران این روز را،و اجابت کند دعای آنهارا، پس کسی که در این روز دو رکعت نماز، در هر رکعت سوره حمد یک مرتبه و سوره توحید را صد مرتبه بخواند و بعد از سلام صد مرتبه صلوات برمحمد و آل او بفرستد،خدا هر حاجتی که دارد از امر دنیا و آخرت برآورده می کند،و کسی که یک روز در آن روزه بگیرد خدا بدن اورا بر آتش حرام می کند.«امیرالمومنین علیه السلام می فرماید:»شاخه های نیکی دراین ماه نماز،روزه و... است." 🟢 این نماز که حدود نیم ساعت زمان میبرد در برآورده شدن حوائج بسیار موثر است و خوشا به احوال کسانی که این نماز را با حاجت فرج امام عصر ارواحنا فداه بخوانند. 🌱 📚 مفاتیح الجنان @ravanedel
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🕊 🌺 نماز شب سیزدهم ،چهاردهم وپانزدهم ماه رجب،شعبان ،رمضان که خواندن آن برابرباثواب کامل این ماههاست وتمام گناهان انسان، جزء،شرک آمرزیده میشود. 🌱این فرصتهای طلایی را از دست ندهیم‌. @ravanedel
1_9350489927.mp3
25.76M
سیر عوالم از قائم تا قیامت اگه میخواید بدونید دنیای بعد ظهور چطوره حتما این دو تا فایل رو گوش کنید در ضمن پر از نکته های عالی هستش که فهمیدنش خالی از لطف نیست .@ravanedel
💠
مقبولیت انبیاء
🔹 انبیاء (علیهم السلام) از خودشان با سه عنصر تعریف كردند: فرمودند ما درخشان داشتیم، فرمودند ما درخشان داریم و فرمودند ما داریم كه دیگران ندارند. 🔹 این خودستایی نا‌بجا نیست؛ اگر كسی از طرف ذات اقدس الهی مأمور شد و پذیرش مأموریت او به این است كه هم حرف معقول بزند هم خودش مقبولیت اجتماعی داشته باشد، تا هم و هم را جمع بكند، این خودستایی بی ‌جا نیست. 🔹 انبیا باید بگویند كه ما حرفمان است و خود ما هم هستیم؛ حرف ما معقول است، چون مطابق با برهان است و خود ما مقبولیم، برای اینكه سوابق درخشان داشتیم و لاحقه درخشان هم داریم، پس این یك خودستایی ناروا نیست. 🔹 اگر قرآن كریم از انبیاء (علیهم السلام) این سه مطلب را بازگو می ‌كند كه فرمودند ما گذشته خوبی داشتیم، آینده خوبی داریم و حرف خوبی می ‌زنیم، این برای آن است كه در موقع پذیرشِ مردم، دو عنصر لازم است: یكی كه از طرف خدای سبحان است و یكی كه شناخت مردم است طبق سابقه و امثال ذلك. 📚 سوره مبارکه شعراء جلسه 19 تاریخ: 1391/01/28 🆔@ravanedel
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠
 استغاثه

🔸 … امام صادق (سلام الله علیه) برای عیادت یک بیماری حرکت کردند و من دیدم که این بیمار از این پهلو به آن پهلو می غلطد و می گوید ... . 👇👇👇👇 🆔 @ravanedel
💠
 استغاثه

🔸 ابن بابویه معروف ـ صدوق معروف ـ چندین کتاب دارد؛ یکی از کتاب هایشان در توحید است، می فرماید: «جَعْفَرُ بْنُ یحْیى الْخُزَاعِی عَنْ أَبِیهِ قَالَ: دَخَلْتُ مَعَ أَبِی عَبْدِ اللَّهِ ع عَلَى بَعْضِ مَوَالِیهِ یعُودُهُ»؛ من در خدمت امام صادق بودم و امام صادق (سلام الله علیه) برای عیادت یک بیماری حرکت کردند «فَرَأَیتُ الرَّجُلَ یكْثِرُ مِنْ قَوْلِ آهِ»؛ من دیدم که این بیمار از این پهلو به آن پهلو می غلطد و می گوید . 🔸 «فَقُلْتُ لَهُ یا أَخِی اذْكُرْ رَبَّكَ»؛ گفتم چرا می گویی آه، بگو ! من هم در خدمت امام صادق، این بیمار هم مرتّب آه می گوید. «فَقُلْتُ لَهُ یا أَخِی اذْكُرْ رَبَّكَ»؛ بگو یا الله. چرا می گویید آه؟ «وَ اسْتَغِثْ بِهِ»؛ از او کمک بگیر! 🔸 «فَقَالَ أَبُو عَبْدِ اللَّهِ ع»؛ امام صادق (سلام الله علیه) فرمود: «إِنَّ آهِ اسْمٌ مِنْ أَسْمَاءِ اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ»، مریض وقتی می گوید آه یعنی خدا. «إِنَّ آهِ اسْمٌ مِنْ أَسْمَاءِ اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ فَمَنْ قَالَ آهِ فَقَدِ اسْتَغَاثَ بِاللَّهِ تَبَارَكَ وَ تَعَالَى»؛ ببین دلش چه می گوید؟ فارسی و عربی و اینها که [ملاک نیست] هر کسی باشد می گوید آه. او می داند چه کسی را بخواهد. فقط استغاثه خداست. وگرنه اسمی در قرآن باشد که آه یعنی خدا، این با هیچ لغتی سازگار نیست. فرمود چرا این چنین می گویی؟ «فَمَنْ قَالَ آهِ فَقَدِ اسْتَغَاثَ بِاللَّهِ تَبَارَكَ وَ تَعَالَى»... . 📚 پیام به دهمین همایش اخلاق پزشکی تاریخ: 1402/11/25 🆔@ravanedel
💠
عالم شهید
🔹 حدیثی نورانی از وجود مبارک پیغمبر، آورنده قرآن حکیم و کریم نقل شده است که آن حضرت فرمود در روز قیامت، ترازویی وضع می‌ شود که در آن ترازو، در یک کفه، خون و در کفه دیگر، مرکّب را می ‌گذارند: «فَتُوزَنُ دِمَاءُ الشُّهَدَاءِ مَعَ مِدَادِ الْعُلَمَاءِ». 🔹 در آن سنجش، , افضل از دماء شهدا خواهد بود؛ یعنی آن خون در عین حال که مقدس و محترم است و صاحب آن به بهشت می ‌رود; اما مرکّب عالم که است و شهادت را تحلیل می ‌کند و خوی رزم و دفاع را در پیروان قرآن و عترت احیا می ‌کند، وزین ‌تر و رساتر و گرامی ‌تر از آن خون است. 🔹 اگر خود عالم، شربت شهادت بنوشد، یقیناً مرکّب او بالاتر از خون اوست، زیرا خون او یک امر مادی است; اما مرکّب او یک رشد عقلی و معنوی را به همراه دارد. یک یقیناً پیروزتر از دیگران است، زیرا هم با علم خود توانست دین را آبیاری کند و هم با خون خود توانست دین را سرسبز و خرّم نگه بدارد. 📚 پیام به کنگره شهدای طلاب دفاع مقدس تاریخ: 1396/10/03 🆔 @ravanedel
29.56M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
پیام آیت الله العظمی جوادی آملی به آیین نکوداشت آیت الله سید محمد باقر حجتی مازندرانی 🔹
 پایگاه اطلاع رسانی اسراء:
آیین نکوداشت قرآن شناس و حدیث پژوه آیت الله سید محمد باقر حجتی مازندرانی با پیام آیت الله العظمی جوادی آملی در دانشکده الهیات دانشگاه تهران برگزار گردید. 👇👇👇👇 @ravanedel 🆔
💠
 شور جوانی
🔹 این جوان ها خیلی تند و تیز هستند، خیال می ‌كنند با تند و تیزی كار پیش می ‌رود. جناب می ‌گوید جوان، تند است تیز است راست قامت است و همه كار می ‌كند؛ ولی از تیر تیز به تنهایی كاری ساخته نیست، باید از كنار یك كمان منحنی بگذرد تا به مقصد برسد. اگر یك پیر رشاد نباشد پیر خردمند نباشد استاد ورزیده نباشد، این خودش را هدر می ‌دهد. 🔹 خب جناب مولوی یك مطلب معقول را متخیل كرده وگرنه در آیه ‌ای یا روایتی ندارد كه جوان مثل تیر است و پیر خردمند مثل كمان و این باید از كنار كمال منحنی بگذرد! آن معقول را ایشان متخیل كرده، بعد هنر مضاعف این بود كه با نظم بیان كرده است. 📚 فلسفه هنر تاریخ: 1390/11/27 🆔 @ravanedel
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 دولت حضور 🔸 مستحضرید كه ائمه (علیهم السلام) عموماً و وجود مبارك ولی عصر خصوصاً، اینها هستند... اگر مشكلی هست در غیبت ماست نه در غیبت ولی ما! @ravanedel 👇👇👇👇
💠 دولت حضور 🔸 مستحضرید كه ائمه (علیهم السلام) عموماً و وجود مبارك ولی عصر خصوصاً، اینها هستند, این اصل مطلب و ذات اقدس الهی كه «مستخلف ‌عنه» است ﴿بِكُلِّ شَی‏ءٍ مُحیطٌ﴾ است و «مَعَ كلّ شَیءٍ» است با همه ما هست ﴿أَقْرَبُ إِلَیهِ مِنْ حَبْلِ الْوَریدِ﴾ است, اصل دوم. پس اگر مشكلی هست در غیبت ماست نه در غیبت ولی ما! 🔸 ما اگر از غیبت به حضور بیاییم و اگر از جهل به علم بیاییم، مبدأ خود را می‌ شناسیم و او را می ‌پرستیم, خلیفه مبدأ خود را می‌ شناسیم, ولایت او را می ‌پذیریم و در هستیم، وگرنه آن حضور فیزیكی برای بسیاری از افرادی كه در صدر اسلام بودند و نمازهای پنج‌ گانه را پشت سر بهترین امام جماعت دنیا وجود مبارك پیغمبر (صلّی الله علیه و آله و سلّم) می ‌خواندند, در مسجدالنبی هم اقامه می ‌كردند كه بعد از مسجدالحرام بهترین مسجدهای روی زمین است وجود داشت، ولی با این وجود طَرْفی نبستند. پس ما اگر بسیاری از مسائل برای ما حل است. 📚 سوره مبارکه فصلت جلسه 3 تاریخ: 1393/12/25 @ravanedel 🆔
💠
زمان شناس
🔹 (رضوان الله تعالی علیه) درباره روحانیت، است در کنار آن وصیت نامه عام که به توده مردم مسلمان خطاب کردند که همه مزایای آن وصیت نامه عام را داراست و ویژگی خاص خود را هم در بر دارد. 🔹 امام راحل (رضوان الله تعالی علیه) روحانیت را به: 1️⃣ معرفت زمان و زمانه فرا خواند (یک) 2️⃣ و به عمل دعوت کرد (دو) 3️⃣ و با پذیرش دیگران، به وحدت هدایت کرد (سه) و زیر مجموعه این هم مطالبی را گوشزد کرد. 🔹 فرمود شما وارثان انبیایید، باید و را بشناسید تا حرفی بزنید که همه گوش بدهند. وقتی حرف شما را گوش می ‌دهند که شما و حرف بزنید و وقتی حرفتان جهانی و انسانی است که و زمان و زمانه باشد. ◀️ چیزی که تاریخ مصرف آن گذشت، قصه است! ◀️ آنچه درد روز مردم است را باید مطرح کنید. ◀️ علوم هر عصری، غذای روز آن مردم است. 🔹 اگر وجود مبارک امام صادق (سلام الله علیه) فرمود: «الْعَالِمُ بِزَمَانِهِ لَا تَهْجُمُ عَلَیهِ اللَّوَابِس‏»، عکس نقیض چنین قضیه ‌ای این است که «من هجمت علیه اللوابس فلیس بعالم»! آن‌ که نمی ‌داند در چه فضایی نفس می ‌کشد، قهراً زیر پوشش شبهات قرار می‌گیرد، پس این عالم نیست. امام ششم (سلام الله علیه) می ‌فرماید اگر کسی زمان خود را نشناسد و زیر پوشش شبهات قرار بگیرد . 📚 درس اخلاق تاریخ: 1378/12/12 🆔 @ravanedel
بخش مهم نهج البلاغه در حقيقت تفسير قرآن کريم است / درخت دنیا برای هیچ کس میوه نمی دهد مگر اینکه خودتان درخت بکارید و بوستان بپرورانید 🔸
پایگاه اطلاع رسانی اسراء: 
جلسه درس اخلاق هفتگی آیت الله العظمی جوادی آملی روز چهارشنبه در محل مسجد اعظم قم به صورت حضوری و با حضور اقشار مختلف مردم برگزار گردید. آیت الله العظمی جوادی آملی در ادامه به شرح حکمت 131 نهج البلاغه پرداختند. 🔸 معظم له بیان داشتند: در کلمه 131 وجود مبارک حضرت امیر(سلام الله علیه) آمده است که «وَ قَالَ ع وَ قَدْ سَمِعَ رَجُلًا يَذُمُّ الدُّنْيَا» دید یک کسی دارد را مذمت می کند حضرت فرمود: «أَيُّهَا الذَّامُّ لِلدُّنْيَا الْمُغْتَرُّ بِغُرُورِهَا- [الْمُنْخَدِعُ‏] الْمَخْدُوعُ بِأَبَاطِیلِهَا»؛ ای کسی که خودت فریفته دنیای، مغرور به ره آوردهای باطل دنیای، من دنیا را شرح بدهم که دنیا استحقاق مذمت ندارد و آن دنیا زده ها هستند که مذموم هستند وگرنه دنیا مخلوق ذات اقدس الهی است. من خبر بدهم که دنیا چیست تو شما بفهمید که «أَ [تَفْتَتِنُ‏] تَغْتَرُّ [بِهَا] بِالدُّنْيَا ثُمَّ تَذُمُّهَا» خودت فریب دنیا را می خوری بعد دنیا را مذمت می کنی؟ «أَنْتَ الْمُتَجَرِّمُ عَلَيْهَا أَمْ هِيَ الْمُتَجَرِّمَةُ عَلَيْكَ» آیا او جُرم کرده یا تو جُرم کردی؟ 🔸 دنیا هر حقیقتی دارد راست و صریح اعلام می کند چیزی را کتمان نمی کند. تویی که فریب می خوری. حالا من دنیا را تشریح بکنم که کجای دنیا بد است؟ چه چیزی را کتمان کرده؟ چه چیزی را خلاف گفته؟ چه چیزی را باید می گفت و نگفته؟ چه چیزی را نباید می گفت و گفته؟ «مَتَى اسْتَهْوَتْكَ أَمْ مَتَى غَرَّتْكَ» کی فریب داد؟ کی دروغ گفت؟ کی خیانت کرد؟ 🔸 بخش مهم نهج البلاغه در حقیقت تفسیر قرآن کریم است. قرآن کریم دنیا را خوب تشریح کرد نسبت به یک عده دنیا را کتاب عمیق عریق علمی معرفی کرده و قرآن را تفسیر کرده است این بخشی از آیات است، این بخش از تفسیر، برای اهل معرفت که دنیا چیست؟ یک قسمتی از آیات قرآن درباره دنیا، تعبیر دنیاست نه تفسیر دنیا. 🔸 برخی دین دارند اما دینشان را انبیاء و اولیاء تدوین نکردند از طرف خدا، هوس و علاقه و بازی آنها تدوین کرده که یا «وَ دَنَانِيرُهُمْ دِينُهُمْ» جاسوسی بکنند برای این و آن که برای همین جاسوس ها و اختلاسی ها و امثال ذالک است و یا ﴿دِينَهُمْ لَهْوًا وَلَعِبًا﴾ است ﴿إِنَّمَا الْحَیاةُ الدُّنْیا لَعِبٌ وَ لَهْوٌ﴾ تمام کارهایش این جور است که این جور بازی بکند آن جور بازی بکند ولی برای عده ای فرمودند که برای اینها عزت و جلال و شکوه است «فِی الدُّنْیا وَ الْآخِرَةِ» درباره حضرت مسیح و درباره حضرت موسی و اینها در قرآن کریم دارد که برای اینها جلال و شکوه است ﴿فِی الدُّنْیا وَ الْآخِرَةِ﴾. 🔸 قرآن کریم به همه ما می فرماید که حواستان جمع باشد دنیا از آن جهت که دنیاست برای کسی میوه نمی دهد مگر اینکه خودتان درخت بکارید و بوستان بپرورانید... . 🔸 این مزرعه آخرت برای مردان زهدورز و زاهدپیش است که اینها باید عبور بکنند و عبرت بگیرند تا به فضائل برسند. برای «فی سبیل الله»، ﴿يَشْرُونَ الْحَياةَ الدُّنْيا﴾ این مجاهدان «فی سبیل الله» بهترین تجارت را دارند می کنند. اینها سنگین ترین تجارت سودآور را می کنند. مال و جوانی و قدرت و تلاش و کوشش و همه را می دهند همه را می دهند «فی سبیل الله» و جاه و جلال می گیرند ﴿يَشْرُونَ الْحَيَاةَ الدُّنْيَا بِالْآخِرَة﴾. 🔸 بنابراین این کلمه نورانی حضرت امیر(سلام الله علیه) چند بخش قرآن کریم است و قرآن کریم چند بخش مسئله دنیا را بیان کرده است. امیدواریم همه شما و همه حوزویان و همه بزرگان در حقیقت خودتان مفسر قرآن کریم باشید. 📚 درس اخلاق تاریخ: 1402/12/02 🆔 @ravanedel