eitaa logo
حقایق
24 دنبال‌کننده
37 عکس
45 ویدیو
2 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
نکته ای از داستان فتح ایران به دست عرب های مسلمان علت واقعی شکست امپراطوری ساسانی از عربها در زمان خلافت عمر بن خطاب چه بود؟ 5 دقیقه صوت @pasokhvoice @pasokhvoice
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
چند نمونه از سیره پیامبر (ص) درباره خشونت ، جنگ ، حقوق زن و رفتار منصفانه با برده ها اشاره ای به شهادت حمزه سیدالشهدا 4دقیقه صوت @pasokhvoice @pasokhvoice
آیا پیامبر (ص) وفات کرده اند یا به شهادت رسیده اند؟ پرسش: پیامبر اکرم (ص) وفات کرده اند یا در اثر زهر به شهادت رسیده اند؟ اگر شهید شده اند آیا قاتل ایشان معلوم است؟ آیا روایتی که می گوید پیامبر (ص) به دست دو تن از زنان خود (یعنی عایشه و حفصه ) مسموم شده اند دارای سند قوی است؟ پاسخ: این نظریه که پیامبر اکرم (ص) در اثر مسمومیت به شهادت رسیده باشند با شواهد متعدد تاریخی قابل تقویت است اما هویت قاتلان ایشان روشن نبوده و نیست و بر اساس یک روایت ضعیف یا تحلیل ها و حدس ها نمی توان نظر قاطعی ابراز کرد. روایتی که می گوید 2 تن از همسران پیامبر (ص) به ایشان زهر نوشانده اند تنها در تفسیر عیاشی با سندی منقطع و ضعیف آمده است(تفسیر العیاشی، ص200، روایت شماره 152). نسخه ای که از این تفسیر بر جای مانده ، یک نسخه ناقص است که اسانید روایاتش تلخیص شده اند و معمولا در سند هر یک از روایاتش هویت 3 الی 4 واسطه که بین مؤلف و معصوم(ع) قرار داشته اند نامعلوم است. به گفته نجاشی(رجال شناس بزرگ شیعه) ، مؤلف تفسیر عیاشی گرچه خودش راستگو بوده ولی بسیار از افراد ضعیف نقل می کرد: « كان يروي عن الضعفاء كثيرا » ( رجال النجاشي ، ص٣٥٠). بنابراین وقتی هویت 3 یا 4 تن واسطه های میان عیاشی تا معصوم(ع) مشخص نیستند نمی توانیم سند این روایت را صحیح یا موثق بنامیم و حجت شرعی برای «نسبت دادنِ قاطعانه این روایت به معصومان(ع)» نداریم. وانگهی روایتی که در تفسیر عیاشی آمده تنها یک روایت است و در موضوع مهمی همچون « هویت قاتل رسول الله ص » نمی توان به آن اکتفا کرد.این موضوع برای شیعه مهم بوده و قاعدتا اگر معصومان(ع) احادیثی در این مورد فرموده بودند باید با روایات و اسانید متعدد نقل می شد نه اینکه تنها با یک سند منقطع و ضعیف نقل شود. بر فرض اگر کسانی چنین توجیه کنند که اهل بیت(ع) به دلایلی از بیان مکرر و علنی این موضوع خودداری کرده اند ، باید به آنان گفت: پس ما نیز مأمور به «گمانه زنی» نیستیم. ازسوی دیگر ، مضمون این روایت در آثار بر جای مانده از کلینی ، صدوق ، شیخ مفید ، سید مرتضی و شیخ طوسی دیده نمی شود حال آنکه اگر یک روایت مشهور بود مخصوصا باید در ابواب التاریخ در کتاب کافی کلینی نقل می شد. البته بعدها کتاب های روایی قرن 11 و 12 یعنی تفسیر الصافی ، بحارالانوار ، تفسیر البرهان و تفسیر نورالثقلین همین یک روایت را از تفسیر عیاشی اخذ و مجددا نقل کرده اند که این نیز دلیل کافی بر صحت سند یا متن آن روایت نخواهد بود زیرا مؤلفان این آثار تقریبا هر روایتی که یقین به جعلی بودنش نداشتند نقل می کرده اند. در هر حال ، اعتقاد به «دست داشتن دو تن از همسران پیامبر(ص) در مسموم کردن آن حضرت» یک دیدگاه مشهور و مورد تأیید و تأکید عموم علمای شیعه نبوده است. تنها سخنی که می توانیم با « احتمال قوی » بیان کنیم اینست که « پیامبر اکرم(ص) در اثر مسموم شدن به شهادت رسیده اند » اما اسناد و مدارک کافی برای تعیین هویت عاملان و طراحان پشت پرده این توطئه نداریم بنابراین باید از اظهارنظر شتابزده و قاطعانه بپرهیزیم. کانال بررسی روایات و احادیث @shenakhtehadis @shenakhtehadis
ویرایشی متفاوت از ماجرای ضامن آهو داستان ضامن آهو آنگونه که بین عموم مردم مشهور شده در منابع قدیم تا حدی متفاوت و جالبتر است. روایت اصلی این داستان را شیخ صدوق(ره) بیش از هزارسال پیش در کتاب «عیون اخبار الرضا (ع)» آورده است. وی تنها با دو واسطه از ابومنصور محمد بن عبدالرزاق (متولی شاهنامه ابومنصوری) که از قدرتمندان و زورمندان روزگار بوده نقل می کند : در جوانی برای اهالی مشهدِ رضا (ع) و زائرانی که با آنجا می رفتند مزاحمت ایجاد می کردم و تا اینکه یکبار که با یک یوزپلنگِ (آموزش دیده) برای شکار آهو به آن حوالی رفته بودم یوز شکاری ام ، را دنبال آهویی فرستادم و آهو تا نزدیک دیوار محوطه زیارتگاه رضا (ع) رفت ولی یکباره هر دو در مقابل آن ایستادند. گاهی که آهو به سوی دیگری می رفت ، یوز به دنبالش می دوید ولی وقتی به محوطه زیارتگاه پناه می برد ، یوز از دنبال کردنش دست بر می داشت. بالاخره آهو به یکی از اتاقهای زیارتگاه وارد شد و هنگامی که به دنبالش رفتم آن را نیافتم. از ابونصر مقری (که در محوطه بود) پرسیدم: آهویی که وارد محوطه شده بود کجاست؟ گفت: من ندیده ام. از آن روز نذر کردم که دیگر زائران رضا (ع) را آزار ندهم و راهشان را نبندم. همچنین از آن به بعد هرگاه حاجتی داشتم به زیارتش می آمدم و حاجتم روا می شد. یکبار از خدا خواستم که فرزند پسری به من ببخشد که چنین شد. هنگامی که پسرم به بلوغ رسید و کشته شد ، مجددا به مشهد الرضا (ع) رفتم و باز هم فرزند پسری از خدا خواستم که خداوند برای بار دوم پسری به من داد و هیچ حاجتی را در آنجا از خدا نخواسته ام مگر اینکه روا شده است. منبع: عیون اخبار الرضا (ع) ، تالیف شیخ صدوق ره ، ج2 ، صص:285-286 نکته: طبق این روایت که حدود 1000 سال قبل در یک منبع معتبر ثبت شده ، ماجرای ضامن آهو از معجزات مزار امام رضا (ع) است و از این جهت که معجزه و کرامتی است که پس از شهادت آن حضرت (ع) رخ داده جالبتر از داستانی است که امروزه رایج شده است. @shenakhtehadis @shenakhtehadis
❎مگر می شود بين حسين و يزيد، تنش زدايى كرد؟‼️ ✅امروز ما و غرب، هر دو از مردم سالارى و حقوق بشر و پيشرفت و آزادى دم می زنيم، شباهت هايى هم بين ما وجود دارد، اما در كنار اين شباهت ها، تضاد هاى غير قابل علاج و غير قابل تأويل هم وجود دارد. اين تضادها را بعضى ها نمی خواهند ببينند. 👈اين تضادها ما را در دو صف مقابل قرار داده است. ❎قصد ما فتنه راه انداختن نيست، اما عده اى مرتب می گويند تنش زدايى كنيد! مثل اين كه امام و شهيدان آمدند و تنش درست كردند، حالا يك عده اى می خواهند تنش زدايى كنند. كدام تنش؟ ✳دفاع مظلوم در برابر ظالم، خود به خود تنش درست می كند. كسى پروژه اى براى ايجاد تنش نداشته، اما وقتى مظلوم در برابر ظالم می گويد، نه!، اين شروع تنش است. اگر تنش نمی خواهى بگو آرى! سرت را پايين بيانداز و پس گردنى بخور، اين جورى تنش درست نمی شود. ❇تنش زدايى به معناى مبارزه با ساديسم و دشمن سازى بيخودى ،مورد قبول است، اما تنش زدايى به معناى اين كه ما يك حرف هايى زديم و غلط كرديم كه زديم و حرفهايمان را پس می گيريم، خون شهيدان هم هدر رفت كه رفت، قابل قبول نيست. تازه خيال كرديد كه اگر اين حرف ها را بزنيد و يك قدم برويد عقب، تنش تمام می شود؟ تنش و فشار از جانب دشمن، دو برابر می شود، تا سه قدم ديگر ما را به عقب نشينى وادار كنند. بايد زانو بزنى، دست ببوسى، كفش اش را بليسى و بگويى غلط كردم براى هر چه كه گفتم و هر چه كه نگفتم و بايد می گفتم! تازه باز هم از تو نخواهند گذشت، تو بايد بشوى مايه عبرت بقيه، كه ديگر ملت ها بفهمند عاقبت كسى را كه يك بار جرأت كند و جلوى آن ها بايستد.  ❇اما اگر بايستيم، با رعايت عقل و اعتدلال، بدون افراط، ولى واقعاً بايستيم، آن وقت خواهيد ديد حرف امام را كه می گفت، اين قدرت هاى استكبارى مثل سگ می مانند، اگر بروى عقب می آيند جلو، اما اگر بايستى، ديگر جلو نمی آيند.  اگر كسانى عزت و منافع ملى را می خواهند، با ايستادگى به دست می آيد. ✅✅عقب نشينى ، منافع ملى را به باد خواهد داد. حتى اگر به فكر منافع باشيد و به فكر حقيقت و فضيلت هم نباشيد، راه ، همين راه است. ✳✅شما تا ايستاده ايد، عزت داريد. 👈اين صف بندى به صورت مصنوعى درست نشده، صف بندى بين حق و باطل، جنگ بين فقر و غنا، جنگ عدل و ظلم، جنگ تاريخى است و از هابيل و قابيل بوده و تا قيام قيامت خواهد بود. تنش بين هابيل و قابيل، تنش بين على و معاويه، تنش بين حسين و يزيد را كسى به طور مصنوعى ايجاد نكرده، اين دو تفكرند كه با هم به طور طبيعى تضاد دارند. ❎مگر می شود بين حسين و يزيد، تنش زدايى كرد؟ ✅مگر اين كه حسين تسليم شود، ❇✅اما حسين گفت: "هيهات من الذلة" "جهاد براى بازسازى مفاهيم اسلامى١" سال١٣٨٣ ✅ کانال نشر مردمی آثار استاد رحیم پور ازغدی👇 @Ostad_Rahimpour_Azghadi
💢روزه‌ی بی نتیجه ✅حضرت محمد صلی الله علیه و آله: «هر کس در ماه رمضان، از مسلمانی کند، برای روزه‌اش مزدی دریافت نخواهد کرد.» 📚بحار الأنوار ، جلد ۷۵ ، صفحه ۲۵۸ @mobahelegharn_21
آیا روایت زیر صحیح است و به استناد آن می توانیم در عزاداری امام حسین(ع) صورت را بخراشیم یا با سیلی کبود کنیم یا گریبان خود را بدریم؟ قال الصادق سلام الله علیه: وَ قَدْ شَقَقْنَ الْجُيُوبَ وَ لَطَمْنَ الْخُدُودَ الْفَاطِمِيَّاتُ عَلَى الْحُسَيْنِ بْنِ عَلِيٍّ ع وَ عَلَى مِثْلِهِ تُلْطَمُ الْخُدُودُ وَ تُشَقُّ الْجُيُوبُ. امام صادق سلام الله علیه: فاطمیات (زنان فاطمي) برای حسين بن علي(صلوات الله علیه) گريبان هایشان را چاک داده و بر صورت هایشان لطمه زدند و بر فردی مثل حسین (صلوات الله علیه) باید بر صورتها لطمه زد و گریبان ها چاک کرد. منبع: 📚تهذيب الأحكام (تحقيق خرسان)، ج8، ص: 325 📚روضة المتقين (ط - القديمة)، ج8، ص: 68 📚وسائل الشيعة، ج22، ص: 402 📚الوافي، ج25، ص: 572 📚ملاذ الأخيار، ج14، ص: 11 پاسخ: اولا: این روایت را نخستین بار شیخ طوسی(ره) متوفای 460هـ در کتاب تهذیب الاحکام با چند واسطه از امام صادق ع نقل کرده اند. در بین این واسطه ها دستکم درباره وثاقت 2 نفر از آنها اطلاعی در دست نیست و درباره وثاقت سومی هم بین علمای رجال شیعه اختلاف وجود دارد. در واقع شیخ طوسی(ره) این روایتی را از فردی که معلوم نیست معتبر نقل کرده که او نیز به نوبه خود از فردی دیگر که اعتبارش معلوم نیست و او از فرد سومی که وثاقتش معلوم نیست شنیده که امام صادق ع چنین فرموده اند. بنابراین سندش ضعیف است و نمی توان با قاطعیت ادعا کرد که امام(ع) چنین فرموده اند. ثانیا: بعد از آنکه شیخ طوسی (ره) این روایت را نقل کرده اند نویسندگان قرنهای بعدی مثل شیخ حر عاملی(قرن 12) در وسائل الشیعه و دیگران نیز همان را تکرار کرده اند. بنابراین صرفا یک روایت است که نخست توسط شیخ نقل شده و بعدا دیگران از او اقتباس کرده اند. ثالثا: اگر متن کامل روایت را ملاحظه کنیم خواهیم دید که در بخش نخست روایت آمده که گریبان دریدن و سیلی به صورت زدن تنها در عزای پدر و مادر و برادر و بستگان (نسبی) – بجز فرزند - جایز است وگرنه کفاره دارد. این حکم شرعی در رساله های توضیح المسائل نیز آمده است. بنابراین اینکه زنان فاطمی برای امام حسین ع چنین عزاداری کرده باشند دقیقا می تواند از این باب باشد که آنها بستگان نزدیک حضرت سیدالشهدا(س) یعنی خواهران و دختران و برادرزاده های حضرت بودند. در هر حال باید "متن کامل روایت" ارائه شود نه اینکه یک بخش از روایت را برش بدهیم و عجولانه نشر کنیم. اینکه امام(ع) فرموده باشند: سزاوار است برای عزای حسین ع گریبان دریده شود و ... نیز می تواند ناظر به زنان خاندان سیدالشهدا(س) باشد و معلوم نیست عمومیت داشته باشد والله العالم. رابعا: روایت دیگری داریم که خراشیدن صورت را نهی می کند؛ شیخ مفید در الارشاد روایتی نقل کرده که می گوید امام حسین(ع) سفارش کرده بود که حضرت زینب(س) در عزای ایشان گریبان ندرد و به صورتش سیلی نزند: « یا اُخَيَّة ... لَا تَشُقِّي عَلَيَ جَيْباً وَ لَا تَخْمَشِي عَلَيَّ وَجْها » خواهر عزیزم! ... (در عزاداری) برای من گریبانت را پاره مکن و صورتت را خراش مده! منبع: شیخ مفید، الارشاد، ج2، ص94 همچنین در لهوف ابن طاوس آمده که حضرت زینب (س) قبل از عاشورا وقتی ماجرای خواب امام حسین(ع) را شنیدند سیلی به صورت زدند ولی امام حسین (ع) فرمودند: "ما را (این کار) دشمن شاد نکن" منبع: اللهوف على قتلى الطفوف / ترجمه فهرى، النص، ص: 90 خامسا: حتی اگر فرض بگیریم که سیلی زدن به صورت و گریبان دریدن درباره امام حسین(ع) برای همه مردم جایز است ، باز هم باید به شرایط زمان و مکان توجه کرد زیرا گاهی کاری جایز است اما بخاطر شرایط خاص رسانه ای و تبلیغاتی و اینکه بهانه به دست رسانه های وهابی داده نشود ناگزیریم از شیوه های بهتری به جای آن وجود دارد استفاده کنیم. این همانند آنست که مسلمانها در زمان پیامبر(ص) از کلمه «راعنا» استفاده می کردند که جایز بود ولی وقتی همین کلمه به ابزاری به دست یهودیان برای تمسخر مسلمانها تبدیل شد دستور الهی آمد که به جای «راعنا» از کلمه «انظرنا» استفاده شود که همان معنا را می رساند ولی قابلیت سوء استفاده ندارد. رجوع شود به ترجمه و تفسیر آیه 104 سوره بقره. عضویت در کانال حقایق:👇 @gonagoon1395
تعطیلات عید فطر هست، خدا لطف کرد با خانواده رفتم زیارت امامزاده های محله پونک یعنی امامزدگان عینعلی و زینعلی. سلام دادیم به امامزاده ها و به اجدادشان مخصوصا رسول الله صلی الله علیه و آله و امیرالمومنین علیه السلام. بعدش گفتم یک صفحه قرآن بخونم هدیه به روحشان، این آیات آمد: « وَ جَعَلنا ذُرّیّتَهُ هُمُ الباقینَ یعنی ذریه ی او (نوح ع) را پایدار قرار دادیم. توی فضای امامزاده برایم تداعی شد که امامزاده ها و ذریه پیامبر (ص) هم مثل ذریه نوح ع هستند و مزارشان و نام و یادشان همواره باقیست. 1398/3/16 @GgaroGhati @GgaroGhati
💢امر و نهی صادقانه ♦️امام خامنه ای (حفظه الله):وقتی که شما برای کمک به نظام اسلامی مردم را به نیکی امر می کنید مثلا احسان به فقرا، صدقه، رازداری، محبت، همکاری، کارهای نیک، تواضع، حلم، صبر و می گویید این کارها را بکن؛ هنگامی که دل شما نسبت به این معروف، بستگی و شیفتگی داشته باشد، این امر شما، امر صادقانه است. ♦️وقتی کسی را از منکرات نهی می کنید مثلا ظلم کردن، تعرض کردن، تجاوز به دیگران، اموال عمومی را حیف و میل کردن، دست درازی به نوامیس مردم، غیبت کردن، دروغ گفتن، نمامی کردن، توطئه کردن، علیه نظام اسلامی کار کردن، با دشمن اسلام همکاری کردن و می گویید این کارها را نکن؛ وقتی که در دل شما نسبت به این کارها بغض وجود داشته باشد، این نهی، یک نهی صادقانه است و خود شما هم طبق همین امر و نهیتان عمل کنید. 📚کتاب؛ واجب فراموش شده، ص 36 @talabeasr
یک نکته عالی و تکنیکی در تربیت کودک اینکه، اگر کودک طعم نگاه محبت آمیز و مهربان والدین را بچشد و با آن انس بگیرد، در هنگام خطا فقط یک نگاه خشمگین والدین برای وی کافی بوده و دیگر نیازی به فریاد یا تنبیه نیست. #کانال_تربیتی_نوردیده 👇 Join @nooredideh
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
مقصود علامه امینی از جمله زیر چه بود؟ ((اگر کسی به بند کفش من توهین کند کافر است!)) استاد رحیم پور ازغدی ✅ کانال نشر مردمی آثار استاد رحیم پور ازغدی👇 @Ostad_Rahimpour_Azghadi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آیا نام محمد ص در کتاب مقدس یهودیان و مسیحیان آمده است؟ نام محمد در عهد عتیق (تورات و ملحقات آن) و عهد جدید(انجیل و پیوستهایش) @haghighah @haghighah
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
مردم چرا و چگونه با ابوبکر بیعت کردند و مولا علی (ع) را تنها گذاشتند؟ ناگفته‌هایی درباره چگونگی غصب خلافت و مخالفت قبایل و کینه و حسد برخی از صحابه نسبت به امیرالمؤمنین (ع) 16 دقیقه صوت @pasokhvoice @pasokhvoice
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
حقیقت ۲ مسلمونا تروریستن! http://eitaa.com/joinchat/3026845710Ca86df30444
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
پاسخ خوب حجت‌الاسلام شهاب مرادی به کسانی که میگن به جای سفر اربعین و عزاداری پولتون رو بدین فقرا ! @Bisimchimedia
✨﷽✨ ✅معجزات زیارت عاشورا ✍مرحوم آیت الله دستغیب در کتابش می فرمایند : علامه شیخ حسن فرید گلپایگانی از استاد خود مرحوم آیة اللّه شیخ عبدالکریم حائری یزدی نقل فرمود: اوقاتی که در سامراء مشغول تحصیل علوم دینی بودم اهالی سامراء به بیماری وباء و طاعون مبتلا شدند و همه روزه عده ای می مردند روزی به همراه جمعی از اهل علم در منزل استادم مرحوم سیّد محمّد فشارکی بودیم، ناگاه میرزا محمّد تقی شیرازی تشریف آوردند و صحبت از بیماری وباء شد که همه در معرض خطر مرگ هستند. مرحوم میرزا فرمود: اگر من حکمی بدهم آیا لازم است انجام شود یا نه ؟ همه اهل مجلس تصدیق نمودند که بلی . سپس فرمود: من حکم می کنم که شیعیان ساکن سامراء از امروز تا ده روز همه مشغول خواندن زیارت عاشوراء شوند و ثواب آنرا هدیه روح شریف نرجس خانم والده ماجده حضرت حجة بن الحسن (عج) نمایند تا این بلاء از آنها دور شود اهل مجلس این حکم را به تمام شیعیان رساندند و همه مشغول زیارت عاشوراء شدند. از فردای ختم، تلف شدن شیعه متوقف شد و همه روزه غیر شیعی ها می مردند به طوریکه بر همه آشکار گردیده برخی از آنها از آشناهای خود از شیعه ها پرسیدند: سبب اینکه دیگر از شما تلف نمیشوند چیست ؟ به آنها گفته بودند: زیارت عاشوراء، آنها هم مشغول شدند و بلاء از آنها هم بر طرف گردید. 💥علامه فرید فرمودند: وقتی گرفتاری سختی برایم پیش آمد فرمایش آن مرحوم بیادم آمد و از اول محرم سرگرم زیارت عاشوراء شدم روز هشتم بطور خارق العاده برایم فرج شد. 📚داستان های شگفت، مرحوم آیت الله دستغیب ‌@haghighah@haghighah
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
وقتی سیدالشهدا (ع) به بهشت رفته پس چرا در عاشورا جشن نگیریم و عزاداری کنیم؟ چرا ایرانی ها برای حسین (ع) که عرب است گریه می کنند؟ 13 دقیقه پاسخ صوتی شنیدنی @pasokhvoice @pasokhvoice
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
چرا امام حسین علیه السلام خانواده اش را با خود برد؟ بخش اول 4 دقیقه پاسخ صوتی شنیدنی @pasokhvoice @pasokhvoice
دعا با سند معتبر برای شفای بیمار روایت زیر دارای سند صحیح است: ... عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ ع قَالَ اشْتَكَى بَعْضُ وُلْدِهِ فَقَالَ يَا بُنَيَّ قُل : « اللَّهُمَّ اشْفِنِي بِشِفَائِكَ وَ دَاوِنِي بِدَوَائِكَ وَ عَافِنِي مِنْ بَلَائِكَ فَإِنِّي عَبْدُكَ وَ ابْنُ عَبْدِكَ » ترجمه: نقل است که وقتی یکی از پسران امام صادق(ع)بیمار شد ، امام(ع) به او فرمودند: (این دعا را) بگو: « خدایا مرا با درمان خودت شفا ببخش و با داروی خودت مداوا کن و از آزمایش خودت معاف بدار که من بنده تو و پسر بنده تو هستم » (کلینی ، الکافی ، ج2 ، ص565 ، حدیث شماره 3) توضیح مترجم: این دعا را اگر مریض مرد باشد به این شکل بخواند👆 اما اگر مریض ، خانم هست میتونه اینجوری بگه : اللَّهُمَّ اشْفِنِي بِشِفَائِكَ وَ دَاوِنِي بِدَوَائِكَ وَ عَافِنِي مِنْ بَلَائِكَ فَإِنِّي اَمَتُکَ وَ ابْنَةُ اَمَتِکَ دیگران نیز دعا را به صورت زیر برای مریض مورد نظرشان بخوانند: اگر بیمار مورد نظر ، مرد باشه بگوییم: اللَّهُمَّ اشْفِهِ بِشِفَائِكَ وَ دَاوِهِ بِدَوَائِكَ وَ عَافِهِ مِنْ بَلَائِكَ فَإِنّهُ عَبْدُكَ وَ ابْنُ عَبْدِكَ و اگر بیمار ، خانم است میگوییم: اللَّهُمَّ اشْفِها بِشِفَائِكَ وَ دَاوِها بِدَوَائِكَ وَ عَافِها مِنْ بَلَائِكَ فَإِنّها اَمَتُکَ وَ ابْنَةُ اَمَتِکَ اگر عربی خواندن دعا دشوار باشد میتوان معنای دعا را به فارسی گفت در هر حال پیشنهاد می شود برای استجابت دعا ، بعد از دعا حتما صلوات بفرستیم و در صورت امکان به مستحق نیز صدقه بدهیم
یادمان باشد اربعین متعلق به همه بشریت است نگوییم اربعین "کنگره شیعه" یا "نماد عزت شیعه" است زیرا اینگونه سخنان ، اربعین را به "شیعه "منحصر می کنند حال‌انکه اربعین متعلق به همه آزادگان جهان است صرفنظر از دین و مذهب و قومیت و گرایش فکری. بگوییم اربعین نماد عشق بشریت به نواده ی شهید پیامبر(ص) است که برای مقابله با ظلم ، تمام داشته هایش را فدا کرد. البته شیعیان بیش از سایر مذاهب به اربعین پایبندی و تعهد نشان داده اند که مایه افتخار آنان شده است. طبعا همه آزادگان جهان ، دعوت هستند که در پاسداشت اربعین با شیعه مسابقه و رقابت برادرانه و سالم داشته باشند که «فاستبقوا الخیرات». اگر بگوییم اربعین نماد عزت شیعه است همین موجب می شود غیرشیعه از شرکت در این مناسبت خودداری کنند بلکه آن را به عنوان رقیب و خطری برای خودشان تلقی کنند و با آن به مبارزه برخیزند. نباید گفت اربعین «قطعا نشانه ظهور است» زیرا این «قاطعانه نظر دادن» نیاز به «حجت شرعی یقینی» دارد. آیا در آیه قرآن یا حدیثی آمده که «عظمت راهپیمایی اربعین» نشانه نزدیکی ظهور است؟! اگر حدیث متواتر یا مستفیض در این مورد داشتیم - که نداریم- می توانستیم بگوییم چنین است وگرنه باید در اظهارنظر کردن درباره زمان ظهور ، احتیاط در پیش گرفت. @haghighah @haghighah
شعارهای اربعینی عربی - بخش اول چند شعار و جمله عربی برای استفاده در پلاکاردها در پیاده روی اربعین نَفديكَ يا حسين : جانمان به فدايت ای حسين نَفديكَ يا رسول الله : جانمان به فدايت یا رسول ا... ص شُکراً شَعبَ العِراق : سپاسگزاریم ای ملت عراق! شُکراً لِاستِضافَتِكُم : سپاسگزاریم بخاطر میهمان نوازی شما كَلّا لِلطّائِفِيَّة : (تقریبا یعنی) مرگ بر فرقه گرایی و طایفه گرایی و تفرقه كَلّا لِلإرهابِ السعودي : (تقریبا یعنی) مرگ بر تروریسم عربستانی عاشَتِ المَرجِعيَةُ المعظّمة في العِراق : زنده باد مرجعیت والامقام ِ عراق عاشَ العِراق : زنده باد عراق! ( این شعار الان لازم است زیرا عراق در مقابل عربستان و داعش ایستاده و باید از این اقدامش تمجید شود. ضمنا رسانه های عربی خلیجی دنبال ایجاد جو ضد ایرانی در عراق هستند و رفتار متواضعانه ی ایرانیها می تواند این فضای مسموم را بشکند) روی «ایرانی بودن» نباید خیلی تاکید شود مگر به عنوان « برادر و دوست صمیمی و همپیمان عراق در مقابل تروریسم». بنابراین اگر بخواهیم بگوییم « زنده باد ایران» حتما باید همراه « زنده باد عراق» باشد تا تصور نکنند که ما در کشور آنها داریم شعار به نفع ایران میدهیم. ضمنا از نظر ادبیات عرب ، « العراق» معمولا با « ال» می آید و مذکر به شمار می رود و کلمه «ایران» معمولا بدون «ال» می آید و از نظر لغوی ، مونث به حساب می آید. بنابراین می توانیم بگوییم: عاشَ العِراقُ وعاشَت إیرانُ والموت للوهابية : زنده باد عراق و زنده باد ایران و مرگ بر وهابیت الحُسين فَوقَ كُلِّ القَومِيّاتِ والطوائِفِ والمَذهَبِيّات : حسین فراتر از همه تمایزات قومی ، طایفه ای و فرقه ای است الفُرسُ والعَرَبُ والكُردُ والسُّنَّةُ والشّيعةَ والمَسيحيّونَ كُلُّهُم يَدٌ واحِدَةٌ في مُواجَهَةِ الإرهابِ الوهابي السّعوديّ الصّهيونيّ : فارسها ، عربها ، کردها ، شیعه ها ، سنی ها و مسیحی ها همه برای مبارزه با تروریسم وهابی - سعودی - صهیونیستی متحد هستند کُلُّ مَن يُوالي الحسينَ (ع) فَهُوَ تاجُ رأسي : هركس دلسپرده به حسین است تاج سر ماست إيرانُ والعِراقُ يَدٌ واحِدَةٌ ضِدَّ الإرهابِ التكفيريّ : ایران و عراق، در مبارزه با تروریسم تکفیری ، ید واحده و متحدند. عاشَ العِراقُ رغماً لأنفِ الإرهابِ الوهابي السعودي : زنده باد عراق به کوری چشم تروریسم وهابی عربستانی الإرهاب الوهابي وَليد أمريكا والسعوديةِ وحَليفَةُ إسرائيل : تروریسم وهابی، مولود آمریکای وعربستان و متحد اسرائیل است الموت لأمريكا وإسرائيل وآل سعود : مرگ بر آمریکا و اسرائیل و آل سعود لا تَنسَوا الدّعاءَ لِأبطالِ الحَشدِ المقدسِ بِالنَّصرِ والعافية : دعا برای سلامتی و پیروزی قهرمانان بسیج مقدس (مردم عراق را که با داعش نبرد می کند) فراموش نکنید نُهدي ثوابَ الفاتِحةِ إلى شُهداءِ الحَشدِ الشَّعبيّ : ثواب فاتحه ای را هدیه می کنیم به شهدای بسیج مردمی (که با داعش نبرد می کند) يا جابِرَ العَظمِ الكَسيرِ صَلِّ على محمّد وآلِهِ وَاشفِ جَرحى الحَشدِ الشَّعبيّ : اي خدایی که استخوان شکسته را التیام می بخشی ، بر محمد و آل محمد درود فرست و مجروحان بسیج مردمی (عراق در مقابل داعش) را شفا بده. عاشَ اليمنُ الصامِد : زنده باد یمنِ مقاوم عاشَت سوريا الصمود : زنده باد سوریه ی مقاومت عاشَ حِزبُ اللهِ المُجاهِد : زنده باد حزب الله مجاهد تاجُ رأسِنا نَصرُالله : سید حسن نصرالله ، افتخار ماست الشيخُ النمرُ شهيدُ العَدالَةِ والإسلامِ : شیخ نمر شهید راه عدالت و اسلام بود عاشَ کُلُّ الأحرارِ في عِراقِ الحسين(ع) ویَمَنِ الإیمانِ وسوريا الصُّمودِ وفلسطين الجِهاد: زنده باد همه ی انسانهای آزاده در عراقِ حسین(ع) ، یمن ِ ایمان ، سوریه ی ایستادگی و فلسطینِ جهاد لا نَنسى الدعاءُ لأهلنا الشرفاء فی البحرين المحتلة من قبل آل سعود : دعا برای عزیزانمان در بحرین که تحت اشغال عربستان هستند را فراموش نکنیم اللهم خَلِّصْ إخوانَنا المظلومينَ فی نيجيريا والبحرينِ والسعوديةِ مِنَ الطُّغاةِ : خدایا برادران ما را که در نیجریه ، بحرین و عربستان در ظلم به سر می برند رهایی بخش! اللهم خَلِّص الشيخ الزكزكي مِن سِجنِ الظالمين : خدایا شیخ زکزکی (رهبر جنبش اسلامی نیجیریه) را از زندان ظالمان نجات بخش! اللهمَّ انْصُر أهلَنا في كشمير : خدایا عزیزانمان را در کشمیر یاری فرما! عضویت در کانال حقایق:👇 @haghighah @haghighah
#وقایع_بعد_از_شهادت_امام_حسین‌ ▪️حوادث پس از شهادت امام حسین علیه السلام در کتب اهل سنت 📒طبرانی از علمای اهل سنت در کتاب معجم الکبیر خود می نویسد: 🖊 لحظه اي كه امام حسين سلام الله عليه به شهادت رسيد، شش روز حيران بوديم و بعد از نماز عصر نگاه ميكرديم كه روي ديوارها گويا چادرهاي قرمز كشيده شده است و به ستاره ها نگاه ميكرديم، گويا اين ها همه به يكديگر برخورد ميكردند. 📚 المعجم الكبير، ج۳ص۱۲۱ 🚩کانال حقیقت شیعه 🆔 @hagigatshia14