eitaa logo
کانال استاد سید جلال رضوی همدانی
1.5هزار دنبال‌کننده
2.2هزار عکس
1.2هزار ویدیو
47 فایل
کانال رسمی استاد حجت الاسلام والمسلمین سید جلال رضوی همدانی 💭 #بیانات (مجموعه بیانات حجت الاسلام رضوی همدانی ✍ #آثار (مجموعه مکتوبات منتشر شده استاد) 🗨 #نصایح (مجموعه توصیه های اخلاقی استاد) #مصاحبه های استاد ارتباط با استاد
مشاهده در ایتا
دانلود
اللهم صل علی محمد وال محمد وعجل فرجهم باسلام وادب خدمت باسعادت عزيزان وتوفیق شناخت افکارواندیشه الهی پیامبر اکرم صلی الله علیه السلام روز دوشنبه شمابزرگواران صاحبدل وبااخلاص همراه باسلامتی وعمرباعزت یاقاضی الحاجات نگاهی به خیرخواهی پیامبر صلی الله علیه وآله برای مردم ازنگاه کلام وحی نگاه قرآن به خیرخواهی پیامبران الهی صلی الله علیهما قرآن کریم در موارد بسیاری به خیرخواهی پیامبران اشاره می‌کند و یکی از مهم‌ترین عملکردهای رسولان الهی را خیرخواهی آنان می‌داند که نشانه اهمیت آن است. برای مثال سخن حضرت نوح(علیه السلام) را این‌گونه نقل می‌کند: «أُبَلِّغُكُمْ رِسالاتِ رَبِّي وَ أَنْصَحُ لَكُمْ وَ أَعْلَمُ مِنَ اللَّهِ ما لا تَعْلَمُونَ؛  من رسالت‌هاى پروردگارم را به شما ابلاغ مى‌كنم و خيرخواه شما هستم و از خداوند چیزهایی مى‌دانم كه شما نمى‌دانيد».  .پیامبری با مهربانی و بیان نرم پیامبر اعظم(صلی الله علیه و آله)، بهترین ناصح و خیرخواه‌ترین شخص نسبت به مردم بود و وظیفه داشت با مهربانی مردم را نصیحت کند؛ چنانکه خداوند خطاب به آن حضرت می‌فرماید: «فَبِمَا رَحْمَةٍ مِّنَ اللَّهِ لِنت لَهُمْ وَ لَوْ کنت فَظاًّ غَلِيظ الْقَلْبِ لانفَضوا مِنْ حَوْلِک؛ به (برکت) رحمت الهى، در برابر آنان (مردم) مهربان شدى و اگر خشن و سنگدل بودى، از اطراف تو پراکنده مى‌شدند». پيامبرى از خودتان به سوى شما لَقَدْ جَاءكُمْ رَسُولٌ مِّنْ أَنفُسِكُمْ عَزِيزٌ عَلَيْهِ مَا عَنِتُّمْ حَرِيصٌ عَلَيْكُم بِالْمُؤْمِنِينَ رَؤُوفٌ رَّحِيمٌ همانا پيامبرى از خودتان به سوى شما آمده است كه رنجهای شما بر او سخت است، بر هدايت شما حريص و دلسوز، و نسبت به مؤمنان رئوف و مهربان است. پیامبر خدا ازرنجهای امت رنج می برد او به شدت از رنج هاى شما رنج مى برد، و اگر اصرار بر هدايت شما، و یا جنگ هاى پر زحمت دارد، آن هم براى نجات شما و براى رهائيتان از چنگال ظلم و ستم، و گناه و بدبختى است. همواره خیروسعادت مردم می خواست او به هر گونه خير و سعادت شما، و به هر گونه پيشرفت و ترقى و خوشبختيان عشق مى ورزد. رسول خدا بردشمنان شدید وغلیظ بود او غمخوار امت است و البته تنها بر مؤمنان رئوف و رحيم است، و بر دشمن شديد و غليظ است. سوره توبه آیه ١٢٨ سوره آل عمران آیه ۱۵۹ التماس دعا دارم https://eitaa.com/haj_razavi
اللهم صل علی محمد وال محمد وعجل فرجهم باسلام وادب خدمت باسعادت عزيزان وتوفیق شناخت خصائص وفضائل رسول خدا صلی الله علیه وآله روز سه‌شنبه شما بزرگواران صاحب دل همراه باسلامتی وعمرباعزت یاالرحم الراحمین نگاهی به ویژگی های برجسته وآسمانی پیامبر (ص) در قرآن کریم قرآن وحی بهترین معرف برای رسول خدا قرآن کریم به عنوان کتاب آسمانی و کلام وحی بهترین معرف برای رسول خدا (ص) است در این کتاب خداوند متعال در آیات متعدد به ابعاد گوناگون شخصیت پیامبر اسلام (ص) اشاره کرده است. آنچه در میان این آیات مانند خورشید می‌درخشد و چشم هر بیننده‌ای را به خود جلب می‌کند پنج ویژگی برجسته است که تشکیل دهنده اساس شخصیت وجودی آن حضرت می‌باشند پیامبر ص اسوه حسنه پیامبر اکرم (ص) برای همه انسان‌ها، در همه زمان‌ها و در همه زمینه‌ها الگو و سرمشق است و همه باید در رفتار و گفتار از آن حضرت پیروی کنند تا به سعادت و خوشبختی نائل آیند. قرآن می‌فرماید: "لَقَدْ کَانَ لَکُمْ فِی رَسُولِ اللَّهِ أُسْوَةٌ حَسَنَةٌ" برای شما در زندگی رسول خدا الگو و اسوه نیکویی است. داشتن اخلاق عظیم وخلقی کریم اخلاق مهمترین عامل جذب افراد و تقویت پیوند اجتماعی است، با اخلاق می‌توان در قلب افراد نفوذ کرد و بر دل‌ها حکومت کرد و در پیشبرد اهداف، همه را همراه خود نمود. تعبیر قرآن راجع به اخلاق پیامبر اکرم (ص) " خلق عظیم" است می‌فرماید: وَإِنَّکَ لَعَلیٰ خُلُقٍ عَظیمٍ با همین اخلاق عظیم توانست افراد سخت دل و خشن را به سوی خود جذب نماید و همه را مطیع خدا قرار بدهد پیامبر رحمت و مهربانی کسی که رسول خدا است و برای جهانیان فرستاده شده، قطعاً باید شخصیت وجودی اش بر اساس فطرت انسان‌ها و رسالتش خواسته تمام بشریت باشد. به همین جهت قرآن از میان همه خصوصیات پیامبر اکرم (ص)، او را به عنوان "پیامبر رحمت" معرفی می‌کند تا همه جهانیان بر محور وجودی آن حضرت گرد هم آیند و خدا را بندگی نمایند. وَمَا أَرْسَلْنَاکَ إِلَّا رَحْمَةً لِلْعَالَمِینَ، ما تو را نفرستادیم مگر اینکه رحمت برای جهانیان باشید ۰ عطوفت و قاطعیت پیامبر اکرم صلی الله عليه وآله اداره سیاست و اجتماع ایجاب می‌کند قاطعیت در کنار عطوفت و مهربانی باشد تا هم مؤمنان امیدوار و دلگرم گردند و هم دشمنان و مخالفان بترسند و دست از توطئه و کارشکنی بردارند به همین جهت قرآن در معرفی پیامبر (ص) می‌فرماید: مُّحَمَّدٌ رَّسُولُ اللَّهِ ۚ وَالَّذِینَ مَعَهُ أَشِدَّاءُ عَلَی الْکُفَّارِ رُحَمَاءُ بَیْنَهُمْ، محمد رسول خدا و کسانی با او هستند بر کفار سخت گیر و در میان خودشان دلسوز و مهربان هستند پیامبر اکرم (ص) کانون عطوفت و مهربانی برای مؤمنان و مظهر صلابت و قاطعیت در برابر دشمنان بود. مردمی بودن و مردم داری رسول‌الله ص رهبران الهی همواره در میان مردم بودند و در همه حال با آنان زندگی می‌کردند و برای خودشان هیچ امتیازی قائل نبودند و درغه وشادی مردم شریک بودند، همین خصلت سبب شد تا بتوانند مردم را در مسیر هدایت، رشد و کمال قرار بدهند. قرآن به این ویژگی پیامبر (ص) با تعبیر بسیار دقیق و عمیق اشاره می‌کند و می‌فرماید: " لَقَدْ جَاءَکُمْ رَسُولٌ مِنْ أَنْفُسِکُمْ عَزِیزٌ عَلَیْهِ مَا عَنِتُّمْ حَرِیصٌ عَلَیْکُمْ بِالْمُؤْمِنِینَ رَءُوفٌ رَحِیمٌ" قطعاً برای شما پیامبری از جنس خودتان آمد که درد و رنج شما بر او دشوار است و به هدایت شما حریص و علاقمند و نسبت به مؤمنان دلسوز و مهربان است. افرادی مغرض و مستکبر که به نام آزادی به پیامبر رحمت اهانت کردند امروز جای بسی تأسف است که افراد مغرض و مستکبر به نام آزادی بیان از روی استیصال، عجز و ترس به این پیامبر رحمت اهانت می‌کنند قطعاً این گونه اقدامات سبب آشنایی مردم دنیا با این پیامبر می شود. وبیشتر باچهره آسمانی آن آشنامی شوند سوره احزاب آیه ۲۱ سوره قلم آیه۴ سوره ی انبیا آیه ۱۰۷ التماس دعا دارم https://eitaa.com/haj_razavi
اللهم صل علی محمد وال محمد وعجل فرجهم باسلام وادب خدمت باسعادت عزيزان وتبریک هفته وحدت به میمنت فرخنده میلاد پیامبر اکرم وشیخ الائمه امام صادق علیه‌السلام روز چهارشنبه شمابزرگواران صاحبدل وبااخلاص همراه باسلامتی وعمرباعزت یاحی یاقیوم اصول اخلاقی پیامبر اکرم (ص) درباره مسائل اجتماعی و رفتاری پیامبر اکرم الگویی شایسته برای دنیای مدرن حضرت محمد (ص)، خاتم پیامبران است. انسان کامل که پرداختن به سیره عملی و شیوه زندگی و ارزش های اخلاقی و انسانی ایشان می‌تواند انسان گم شده را در وانفسای دنیای مدرن با ارزش‌های التقاطی و متناقض نجات دهد. دربرخورد باکودکان خوش خلق ومهربان بود پیامبر اکرم (ص) با وجود علوّ مقام و درجاتش، در برخورد با کودکان با خوش خلقی و حتی در بسیاری از موارد، مزاح و شوخی برخورد می‌کرد. در روایتی از انس نقل شده است: گاهی من با برادر کوچکم به نزد پیامبر شرف یاب می‌شدیم. آن حضرت در برخورد با آن کودک، مزاح می‌کرد و می‌فرمود: «یا ابا عمیر ما فعل النُّغَیر» (ابوطلحه انصاری کودکی به نام اباعمیر داشته که پرنده کوچکی همانند گنجشک ـ که در عربی نُغیر نامیده می‌شود ـ داشته و این پرنده که برای او عزیز بوده می‌میرد و پیامبر بااو مزاح می کرد پیامبر شایسته‌ترین الگو پیامبر اعظم (ص) به دلیل داشتن «خُلقٍ عَظیم و «رَحمَةٌ لِلعَالَمین ]»، نمونه و الگوی مکارم اخلاقى براى تمام انسان‌ها در تمام دوران‌ها بوده است. آن حضرت به عنوان بهترین و کامل‌ترین اسوه‌ی راستین بشریّت، نسبت به تمام مردم بسیار دلسوز، صمیمی و مهربان بود. در راستای متخلق بودن به اخلاق و کردار کریمانه بود که حضرت در طول ۲۳ سال نبوت توانست، دل‌های گمراه بسیاری را شیفته مکتب اسلام کند. عظمت پیامبر اکرم (ص) دربیان خدا در بیان عظمت پیامبر اکرم (ص) می‌توان گفت که خداوند برای تکریم و تجلیل مقام آن حضرت، در قرآن با لقب‌های بی همتایی، مانند؛ «یا ایّها الرَّسول» و «یا ایّها النَّبی»، از ایشان یاد می‌کند. پیامبر ص اسوه نیکو و شایسته جایگاه، عظمت و بزرگواری پیامبر اکرم (ص)، بدان حد بوده است که خداوند به وجود گرامی او چنین سوگند یاد می‌کند: «لَعَمْرُکَ إِنَّهُمْ لَفی سَکْرَتِهِمْ یَعْمَهُونَ به جانت سوگند که این‌ها در مستی خود سرگردانند. رسول خدا الگویی نیکو وبرتر علاوه بر آن، قرآن کریم، رسول گرامی اسلام (ص) را به عنوان اسوه‌ای نیکو یاد نموده است که همگان باید به آن حضرت تأسّی نمایند: «لَقَدْ کَانَ لَکُمْ فِی رَسُولِ اللَّهِ أُسْوَةٌ حَسَنَةٌ به یقین برای شما، در زندگی رسول خدا الگوی نیکویی است. همچنین خداوند درباره آن رسول گرامی می‌فرماید: «وَإِنَّکَ لَعَلی خُلُق عَظِیم به یقین تو اخلاق عظیم و بزرگی داری. همچنین در آیه‌ای دیگر، خداوند مؤمنان را امر به اطاعت از پیامبر کرده خداوند مؤمنان را امر کرده است که از دستورات نبی اکرم (ص) پیروی کرده، فرامین او را به جای آورند و آنچه را از آن باز داشته است، رها سازند: «وَ مَا آتَاکُمُ الرَّسُولُ فَخُذُوهُ وَ مَا نَهَاکُمْ عَنْهُ فَانتَهُوا در آیه دیگری اشاره نموده است: «وَ أَطِیعُواْ اللّهَ و َالرَّسُولَ لَعَلَّکُمْ تُرْحَمُونَ و از خدا و رسول اطاعت کنید، باشد که مورد رحمت قرار گیرید. «اخلاق پیامبر (ص) همان قرآن است از سعد بن هشام نقل‏ شده که می‏گوید: «از عایشه همسر رسول اکرم (ص) در وصف اخلاق پیامبر خدا (ص) سوال کردم. او در این باره گفت: آیا قرآن نخوانده‏ای؟ گفتم چرا؟ سپس گفت: روایت فوق، اخلاق نبی اکرم (ص)، را به قرآن تشبیه نموده است، یعنی اینکه اگر کسی به دنبال‏ نمونه‏ی عینی و عملی قرآن است، اخلاق آن حضرت را بررسی کند، تا دریابد که چگونه‏ قرآن در اخلاق، بینش، منش و سیره‏ی آن حضرت تبلور یافته است مجلسی، ۱۴۰۳ ق، ج ۱، ص ۱۸۴ صدوق، ۱۴۰۳ ق، ج ۱، ص ۱۰۳ التماس دعا دارم https://eitaa.com/haj_razavi
اللهم صل علی محمد وال محمد وعجل فرجهم اسعدالله ایامکم سعیدا باسلام وادب خدمت باسعادت عزيزان وتبریک هفته وحدت وطلیعه فرخنده میلاد فخر عالم بشریت محمد مصطفی وصادق آل محمد روز پنجشنبه شمابزرگواران صاحبدل وبااخلاص همراه باسلامتی وعمرباعزت لاإله الاالله الملک الحق المبین پیغمبر اکرم (ص) برترین شخصیت اخلاقی اول تاریخ بشریت وتجلی عالی ترین صفات الهی ظهور و بروز برترین انسان‌ها در چهره الهی پیامبر اکرم آنچه مسلم است و عموم اصحاب خرد و اندیشه به آن رای می‌دهند این است که پیغمبر اکرم (ص) شخصیت اول تاریخ بشریت است. همگان می‌دانند که برترین انسان‌ها در چهره الهی آن بزرگوار ظهور و بروز پیدا کرد و حضرت مظهر تمام صفات جمال و جلال الهی بود و در صدر کائنات و اشرف مخلوقات است. پیامبر اکرم در تمامی شئونات و عوالم شخص اول و نفس نخستین آن بزرگوار در تمامی شئونات و عوالم شخص اول و نفس نخستین است؛ چنانچه خودشان هم به این معنا تصریح داشتند: «اول ما خَلَقَ الله نوری؛ اولین چیزی که خدا آفرید نور من بود» و در پرتو نور محمدی سایر اشیاء ایجاد و خلق شد. پیغمبر اکرم (ص) فقط یک معلم داشت و آن هم ذات اقدس الهی پیغمبر اکرم (ص) فقط یک معلم داشت و آن هم ذات اقدس الهی بود، اظهار کرد: پیامبر (ص) فرمودند: «من تربیت شده خدایم و علی تربیت شده من است»؛ بنابراین آدمیان به آداب آن شخصیتی عمل کنند که تربیت شده پروردگار عالمیان است. توصیفات آن بزرگوار همه عالی بلکه متعالی است و برترین برکاتی که از وجود مبارک رسول خدا (ص) سر زد مراتب وحدتی بود که از وجود آن بزرگوار پیامش برای عموم انسان‌ها ارسال می‌شد. نگاه عام آن بزرگوار وحدت تمام انسان‌ها حول محور شخصیت انسانی حضرت رسول اکرم صلی الله علیه و آله نه فقط دنبال وحدت مسلمانان و مومنان بودند بلکه نگاه عام آن بزرگوار وحدت تمام انسان‌ها حول محور شخصیت انسانی، انصاف، عدالت، گذشت، عفو، بزرگواری و کرامت انسانی بود؛ یعنی رسول خدا معتقد بودند تمام آحاد انسانی باید حول محور این ارزش‌های الهی در جهت تحقق عدالت الهی تلاش کنند و همه در مسیر توحید و حاکمیت حضرت حق گام بردارند. حضرت پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله بزرگترین عوامل وحدت میان انسان‌ها حضرت بزرگترین عوامل وحدت میان انسان‌ها را از خود به یادگار گذاشتند و یکی از آن‌ها قرآن است که با آیات متعالی خودش چه آینده عالی برای بشر ترسیم می‌کند و دومین عامل وحدتی که از ناحیه آن بزرگوار برای آحاد انسانی باقی ماند، اهل بیت این بزرگوار هستند. وجود مبارک حضرت امیر (ع) که اول اهل بیت (ع) است و وجود مبارک حضرت صدیقه طاهره که در جهت ایجاد وحدت میان آحاد مسلمانان نهایت تلاش بزرگواری و ایثار را از خود بروز دادند. معیار‌ها اخلاقی پیامبرص تشخیص حق و باطل ما به جهت اینکه متدین به دین احمدی هستیم، باید از وجود رسول خدا شناختی که منجر به اقناع نفسمان شود، داشته باشیم، اما برای این شناخت نیازمند معیار هستیم؛ در داشتن معیار نیز به منطق نیاز داریم و منطق عبارت است از علمی که معیار‌ها را برای تشخیص حق و باطل از یکدیگر برای انسان محیا می‌کند. رفتار‌های اخلاقی معیار شناخت رسول خدا صلی الله علیه و آله لازمه شناخت حضرت رسول (ص اول برای خود معیار شناخت انتخاب کنند معیار شناخت می‌تواند رفتار‌های اخلاقی، فداکاری، احسان، عفو، اهداف زندگی، اعجاز و کرامت، نوع حکومت بر آحاد مردم، زدودن فقر و گرفتاری از چهره مظلومان عالم، همزیستی مسالمت‎آمیز بین آحاد انسانی، رعایت حقوق شهروندی، علم و دانایی بر کائنات و ... باشد؛ یعنی معیار‌های متعددی برای انسان می‌تواند وجود داشته باشد که بر مبنای همان محور انسان بتواند این بایستنی‌ها را تشخیص دهد و حقانیت رسول خدا را بفهمد. انسان بی‌معیار، بی‌ریشه، بی‌منطق، بی‌گرایش دچار انحراف می‌شود انسان بی‌معیار، بی‌ریشه، بی‌منطق، بی‌گرایش و بی‌نگاه بر حق قطعاً دچار انحراف می‌شود. حال وقتی این معیار را شناختیم با معیار‌هایی که به آن شناخت داریم نسبت به رسول خدا قضاوت می‌کنیم و می‌بینیم عملکرد حضرت رسول (ص) نسبت به معیار‌های ما چگونه بوده است. معیارهای اخلاقی خودرا بامعیارهای پیامبربسنجیم البته معیار‌ها می‌تواند یک معیار واحد برای تشخیص عموم باشد و یا می‌تواند معیار‌های شخصی و خصوصی باشد. در هر دو جهت مطلب صحیح است چه معیار‌های خصوصی باشد چه عمومی؛ اول باید معیار‌ها و درجه سنجش را تعیین کنیم و بعد پیامبر اکرم (ص) را نسبت به آثاری که از ایشان باقی مانده و اخباری که داریم بسنجیم و ببینیم آیا پیامبر اکرم با معیار‌های ما تطبیق می‌کند یا خیر. قمی، علی بن ابراهیم، تفسیر القمی ، ج1، ص17. ابن شهر آشوب مازندرانی، محمد بن علی، مناقب آل أبی طالب علیهم السلام. کلینی، محمد بن یعقوب، الکافی ، ج1، ص التماس دعا دارم https://eitaa.com/haj_razavi
اللهم صل علی محمد وال محمد وعجل فرجهم اسعدالله ایامکم سعیدا باسلام وادب خدمت باسعادت عزيزان وتبریک فرخنده سالروز میلاد پیامبر اکرم وصادق آل محمد علیه السلام روز آدینه شمابزرگواران صاحبدل وبااخلاص همراه باسلامتی وعمرباعزت اللهم صل علی محمد وال محمد وعجل فرجهم نگاهی ویژگی های شخصیتی و اخلاقی وعلمی امام صادق علیه الاسلام حاکمان دوران امامت امام صادق علیه‌السلام حیات امام صادق(ع)، با خلافت ده خلیفه آخر بنی امیه از جمله عمر بن عبدالعزیز و هشام بن عبدالملک و دو خلیفه نخست عباسی، سَفّاح و منصور دوانیقی هم‌زمان بود. او در سفر امام باقر(ع) به شام که به درخواست هشام بن عبد الملک صورت گرفت، همراه پدر بود. در امامت امام صادق(ع)، پنج خلیفه آخر اموی پنج خلیفه آخر اموی یعنی از هشام بن عبدالملک به بعد و سفاح و منصور خلفاء عباسی حکومت کردند. در این دوران حکومت بنی‌امیه ضعیف و سرانجام سرنگون شد و پس از آن بنی‌عباس روی کار آمدند. ضعف و عدم نظارت حکومت‌ها فرصت مناسبی برای امام صادق(ع) جهت انجام فعالیت‌های علمی فراهم کرد.البته این آزادی تنها در دهه سوم قرن دوم قمری، وجود داشت و پیش از آن در زمان بنی‌امیه و پس از آن به جهت قیام نفس زکیه و برادرش ابراهیم فشارهای سیاسی فراوانی بر ضد امام صادق(ع) و پیروانش وجود داشت. فعالیت‌های علمی امام صادق(ع)، در دوران امامت امام صادق(ع)، به علت ضعف حکومت اموی، آزادی بیشتری برای ابراز عقیده به وجود آمد و بحث‌های علمی بسیاری در موضوعات مختلف درگرفت. این آزادی علمی و دینی که برای کمتر امامی از ائمه دوازده‌گانه وجود داشت، سبب شد تا شاگردان امام آزادانه در مباحث علمی شرکت کنند. ابان بن تغلب گزارش کرده است که مردم در مسجد از او سؤالات فقهی‌شان را می‌پرسیدند. استفاده امام صادق علیه‌السلام ازفرصتها برای ترویج دین امام صادق(ع) با استفاده از این فرصت، روایات فراوانی در زمینه‌های گوناگونِ فقه، کلام و... بیان کرد. به گفته ابن حَجَر هیتمی، مردم از او دانش‌های فراوان نقل می‌کردند و آوازه او به همه جا رسیده بود. ابو بحر جاحظ هم نوشته است دانش و فقه او دنیا را پر کرده بود. حسن بن علی وشاء هم گفته است که نهصد نفر را در مسجد کوفه دیده است که از امام صادق(ع) حدیث نقل می‌کردند. مناظرات وگفتگو های علمی امام صادق(ع در متون حدیثی شیعه، مناظرات و گفتگوهایی میان امام صادق(ع) و متکلمان مذاهب دیگر و نیز برخی از منکران وجود خدا گزارش شده است. در برخی از مناظرات، شاگردان امام صادق(ع) در حضور وی در زمینه‌ای که تخصص داشته‌اند، با دیگران مناظره کرده‌اند. گفتگوی هشام بن سالم باامام صادق امام از هشام بن سالم خواست تا در زمینه کلام با او گفتگو کند. همچنین از فردی که قصد مناظره با او را داشت، خواست تا در هر زمینه‌ای که می‌خواهد، ابتدا با شاگردانش گفتگو کند و در صورت غلبه بر آنها با او مناظره کند. آن فرد در زمینه قرآن با حُمران بن اَعیَن، در زمینه ادبیات عربی با اَبان بن تَغلِب، در فقه با زُراره و در کلام با مؤمن الطّاق و هِشام بن سالم مناظره کرد و مغلوب شد. مناظره با یکی از منکران خدا درباره وجود خدا مناظره با ابوشاکر دَیصانی، درباره وجود خدا مناظره با ابن ابی العوجاء درباره وجود خدا مناظره با ابن ابی العوجاء درباره حدوث عالَم مناظره‌ای طولانی با یکی از منکران وجود خدا درباره مسائل مختلف دینی مناظره با ابوحنیفه درباره شیوه استنباط احکام فقهی، به‌ویژه قیاس مناظره با برخی از علماء معتزله درباره شیوه انتخاب حاکم و برخی احکام فقهی تشکیل حکومت یک سیاست فرهنگی سياست نخست امام صادق(ع) يك سياست فرهنگى و در جهت پرورش اصحابى بود كه از نظر فقهى و روايى از بنيان‌گذاران تشيع جعفرى به شمار آمده‌اند. تلاش‌هاى سياسى امام در برابر قدرت حاكمه در آن وضعيت، در محدوده نارضايى از حكومت موجود، عدم مشروعيت آن و ادعاى امامت و رهبرى اسلام در خانواده رسول خدا صلّى اللّه عليه و آله بود. فراهم آوردن مقدمات لازم مقابله با حاکمیت جور از نظر امام صادق(ع) تعرض نظامى عليه حاكميت، بدون فراهم آوردن مقدمات لازم، كه مهمترينش كار فرهنگى بود، جز شكست و نابودى نتيجه ديگر نداشت. فقه جعفرى، بنيانگذار تشيع نيرومند چنانكه در جريان حركتى كه زيد بن على و پس از آن يحيى بن زيد در خراسان به آن دست زدند، بنى عباس بيشترين بهره را برده و در عمل، خود را به عنوان مصداق شعار «الرضا من آل محمد» تبليغ كردند. نتيجه كار بعدها معلوم شد؛ زيرا فقه جعفرى، بنيانگذار تشيع نيرومندى گشت كه روز به روز اوج بيشترى گرفت؛ اما زيديه كه منحصرا در خط سياست‌ بود، رو به افول گذاشتند. - کشف الغمه، ج 2، ص 207 . بحار الانوار، ج 75، ص 138 . تحف العقول، ص 303 . التماس دعا دارم
🌷گوش کن هفت آسمان در شور و حالی دیگرند 🌷عرشیان و فرشیان نام محمّد می‌برند 🌷امشب سخن ازجان جهان بایدگفت توصیف رسول(ص) انس و جان باید گفت 🌷در شـــــام ولادت دو قــطب عالم 🌷 تبریک به صــاحب الزمان (عج) باید گفت 🌷ای احمدیان به نام احمد صلوات 🌷هر دم به هزار ساعت از دم صلوات 🌷از نور محمدی دلم مسرورست 🌷پیوسته بگو تو بر محمد صلوات 🌷اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم🌷 🍃میلاد رسول اکرم صلی الله و امام جعفر‌صادق ع برهمه مسلمانان و شیعیان مبارک باد 🍃
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
اللهم صل علی محمد وال محمد وعجل فرجهم باسلام وادب خدمت باسعادت عزيزان وتبریک فرخنده سالروز میلاد مظهر رحمت‌للعالمین و صادق آل محمد علیه السلام روط آغازین هفته شما بزرگواران صاحب دل همراه باسلامتی وعمرباعزت یارب العالمین مفهوم‌شناسی رحمت‌للعالمین پیامبر اکرم ازمنظر کلام وحی درقرآن رسول اعظم دردنيا و آخرت مظهر رحمت و رأفت الهي رسول اعظم دردنيا و آخرت مظهر رحمت و رأفت الهي است و در سيره و رفتار آن حضرت رحمت و رأفت ،دلسوزي، مهرباني ،عفو وگذشت و رفق و مدارا و برخورد كريمانه با دوست و دشمن كاملاً مشهود بود. با توجه به اينكه رسول اعظم بعنوان الگو و اسوه معرفي شد « لقد كان لكم في رسول الله اسوه حسنه » همه امت اسلامي بايد سيره و رفتار آن حضرت را الگو و سرمشق خود قرار دهند. اين درسي به همه انسان ها است كه در زندگيشان خود را به اين اخلاق الهي و سيره نبوي متخلق كنند و بامردم برخورد كريمانه و محبت آميز داشته باشند و از كينه‌ورزي و دشمني و تهمت و غيبت ، دوري ورزند و همواره براساس آيه قرآن‌ « تواصوا بالمرحمه » همديگر را به اين سيره نبوي سفارش و توصيه نمايند بسیار دلسوز، صمیمی و مهربان پیامبر اعظم(ص) به دلیل بهره‌مندی از «خُلقٍ عَظیم» و «رَحمَةٌ لِلعَالَمین» نمونه و الگوی مکارم اخلاقی برای تمام انسان‌ها در تمام دوران‌ها هستند. ایشان به عنوان بهترین و کامل‌ترین اسوه راستین بشریت، نسبت به تمام مردم بسیار دلسوز، صمیمی و مهربان بودند. در راستای متخلق بودن به اخلاق و کردار کریمانه بود که حضرت در طول ۲۳ سال نبوت توانست، دل‌های گمراه بسیاری را شیفته مکتب اسلام کند. اساسی‌ترین ویژگی‌های خاتم الانبیاء(ص یکی از اساسی‌ترین ویژگی‌های خاتم الانبیاء(ص)، خلق عظیم ایشان است که خداوند آن را به عظیم وصف می‌کند و عظیم به این تعبیر می‌شود که چیزی بزرگ‌تر و برتر از آن نیست. لذا باید عملاً جامعه‌ای به عنوان یک جامعه نمونه و الگو وجود داشته باشد که خداوند آن را به بشر ارائه دهد و آن را الگویی برای تمام زندگی بشر قرار دهد. تبلور قرآن دراخلاق ومنش رسول خدا صلی الله علیه وآله خداوند در آیه‌ای دیگر درباره یکی دیگر از ویژگی‌های اخلاقی پیامبر (ص) می‌فرماید : «وَ أَطِیعُواْ اللّهَ والرَّسُولَ لَعَلَّکُمْ تُرْحَمُونَ»؛ و از خدا و رسول اطاعت کنید، باشد که مورد رحمت قرار گیرید. اگر کسی به دنبال‌ نمونه‌ عینی و عملی قرآن است، اخلاق آن حضرت را بررسی کند، تا دریابد که چگونه‌ قرآن در اخلاق، بینش، منش و سیره‌ آن حضرت تبلور یافته است. خداوند وتکریم و تجلیل مقام آن حضرت در بیان عظمت پیامبر اکرم(ص) می‌توان گفت که خداوند برای تکریم و تجلیل مقام آن حضرت، در قرآن با لقب‌های بی‌همتایی، مانند؛ «یا ایّها الرَّسول» و «یا ایّها النَّبی»، از ایشان یاد می‌کند. سوگند خداوند درقرآن به وجود گرامی پیامبر اکرم همچنین، جایگاه، عظمت و بزرگواری پیامبر اکرم(ص)، بدان حد بوده است که خداوند به وجود گرامی او چنین سوگند یاد می‌کند: «لَعَمْرُکَ إِنَّهُمْ لَفی سَکْرَتِهِمْ یَعْمَهُونَ»؛ به جانت سوگند که اینها در مستی خود سرگردانند. قرآن کریم، رسول گرامی اسلام (ص) را به عنوان اسوه‌ای نیکو نام برده علاوه بر آن، قرآن کریم، رسول گرامی اسلام (ص) را به عنوان اسوه‌ای نیکو یاد نموده است که همگان باید به آن حضرت تأسی کنند؛ «لَقَدْ کَانَ لَکُمْ فِی رَسُولِ اللَّهِ أُسْوَةٌ حَسَنَةٌ»؛ به یقین برای شما، در زندگی رسول خدا الگوی نیکویی است. همچنین خداوند درباره حضرت می‌فرماید: «وَإِنَّکَ لَعَلی خُلُق عَظِیم»؛ به یقین تو اخلاق عظیم و بزرگی داری. انسانی به این عظمت هرگز نیامده و نخواهد آمد انسانی به این عظمت هرگز نیامده و نخواهد آمد. این تعابیری است که در شرح پیامبر(ص) و در مورد رحمت للعالمین بودن ایشان نوشته‌اند. معلوم است که پیامبر(ص) برای همه جهان است، اول و آخر عالم یعنی ختمیت هدایت الهی و آخرین نمونه تمدن الهی که باید برای همه مردم نازل می‌شد و ما بالاتر از ایشان نداریم. آخرین عنایت خداوند در ارسال رسل، حضرت محمد مصطفی(ص) است. مفهوم‌شناسی رحمت للعالمین بودن رسول خدا صلی الله علیه وآله در مورد رحمت للعالمین بودن مصادیق متعددی داریم. یک بُعد رفتارهای شخصی پیامبر(ص) است که در بُعد برخورد با سایر فِرَق و نحله‌ها دیده می‌شود و بُعد دیگر رفتارهای داخلی است. ما پیامبر(ص) را بیشتر به آن ویژگی‌های رفتاری‌اش می‌شناسیم، خداوند در قرآن می‌فرماید: «مَا أَنْزَلْنَا عَلَیْکَ الْقُرْآنَ لِتَشْقَی»، حضرت(ص) به اندازه‌ای به هدایت مردم حریص بود که دوست داشت همه آنها به بهشت بروند و کسی به جهنم نرود، تا اندازه‌ای که خداوند فرمود این قدر خودت را به زحمت نینداز. https://eitaa.com/haj_razavi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
جشن شب ولادت رسول اکرم صلوات الله علیه و امام صادق علیه‌السلام با سخنرانی استاد رضوی همدانی ۱۴۰۳/۶/۳۰ https://eitaa.com/haj_razavi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
اللهم صل علی محمد وال محمد وعجل فرجهم باسلام وادب خدمت باسعادت عزيزان وتبریک هفته دفاع مقدس وتجدید خاطر ه دلیرمردان عرصه دفاع وپایدلری وشهادت روز یکشنبه شمابزرگواران صاحبدل وبااخلاص همراه باسلامتی وعمرباعزت یاذلاجلال والااکرام نگاهی به ویژگی های هشت سال دفاع مقدس - دفاعی بودن هشت‌هشت‌سال ايثار وپایداری بی تردید، مقدس ترین جهاد، جهادی است که به عنوان دفاع از حقوق انسانی صورت گرفته باشد. در جنگ تحمیلی، رژیم بعث عراق، جنگی ناخواسته را به کشور ما تحمیل کرد و با نادیده گرفتن استقلال سرزمین ما به ایران اسلامی تجاوز کرد. از این رو، مردم غیرتمند ایران، در دفاعی مقدس، از حق خود که دفاع از استقلال سرزمین و هویت دینی ـ ملی خود بود، دفاع کردند. - معنویت جبهه های جنگ و دفاع مقدس از جلوه های معنویت در دفاع مقدس، حالت تضرع، استغاثه و راز و نیاز عارفانه رزمندگان اسلام بوده است. دفاع مقدس، فرصت نمایش خالصانه ترین و زیباترین مناجات ها و دعاها را پدید آورد. در کنار نماز و قرآن، دعا وسیله دیگری بود که یاد خدا را در دل رزمندگان زنده نگاه می داشت، به آنان قدرت روحی می بخشید و تحمل سختی های نبرد را برای آنان آسان تر می ساخت. استقامت رزمندگان و فرماندهان در نبرد فرماندهان در سخنان خود درباره دفاع مقدس، به پایداری و مقاومت رزمندگان در عملیات های مختلف اشاره کردند و آن را از علت های پیروزی لشکر اسلام برشمرده اند.تنها کسانی که در صحنه نبرد راست قامتانند که به خداوند اتکال نمایند و با توکل بر او پیش بتازند. نه در سختی ها و نه در پیروزی ها، در هیچ کجا از یاد او غافل نشوند و محکم و مقاوم چون کوه بایستند و دشمن را از پای درآورند و این صفت فقط مخصوص رزمندگان اسلام است. - شجاعت فرماندهان در دوران دفاع مقدس شجاعت فرماندهان، در دوران هشت سال دفاع مقدس، مثال زدنی بود. یکی از رزمندگان، از شجاعت سردار شهید مهدی باکری در عملیات فتح المبین چنین سخن می گوید: «شب عملیات، هفت ساعت راه باید می رفتیم تا به منطقه می رسیدیم و دشمن را غافل گیر می کردیم. حدود شش ساعت راه رفته بودیم که یک دفعه متوجه شدیم راه را گم کرده ایم. به شدت مضطرب شده بودیم. با چند نفر به جلو رفتیم تا راه را پیدا کنیم. من متوجه شدم یک نفر از جلو می آید. با خود گفتم حتما دشمن است. صدا کردم کیستی؟ گفت: من باکری هستم، فورا به عقب برگرد و نیروها را بیاور. شاید کسی باور نمی کرد او جلوتر از ما رفته، دشمن را دور زده و آمده بود ما را هم ببرد. بعد به ما گفت: نترسید، همه نیروهای دشمن خواب هستند». -بزرگواری و مروّت در حال قدرت از نمونه های بزرگواری رزمندگان در دفاع مقدس، خودداری از بمباران و گلوله باران مناطق مسکونی عراق بود. خلبانان و نیروهای توپ خانه می توانستند مناطق مسکونی را به عنوان مقابله به مثل ناامن سازند و دشمن را با مشکلی جدی رو به رو کنند، ولی پای بندی آنان به ارزش های اخلاقی، سبب می شد در طول هشت سال دفاع مقدس هیچ گاه از این حربه استفاده نکنند. بی اعتنایی رزمندگان به دنیا وتعلقات دنیوی از ارزش هایی که رزمندگان اسلام در دفاع مقدس بدان متصف بودند، بی اعتنایی به دنیا و مظاهر فریبنده آن است. رزمندگان اسلام در دوران نوجوانی و جوانی و اوان ظهور خواسته های بی شمار مادی، به همه لذت های دل فریب دنیا پشت پا زدند و حضور در جبهه و دفاع از میهن و نظام اسلامی را برتر دیدند. بی گمان، بدون دل بریدن از دنیا و دل بستن به آخرت، رزمندگان هیچ گاه توفیق آفرینش حماسه های سترگ و ماندگار دفاع مقدس را نمی یافتند. - شهادت طلبی رزمندگان در دفاع مقدس از عوامل پیروزی آفرین در صحنه نبرد، خطرها را به جان خریدن و به پیشواز مرگ سرخ رفتن است. ترس از مرگ و اشتیاق به زنده ماندن، با روح جنگ جویی و رزمندگی ناسازگار است. یکی از ارزش هایی که رزمندگان اسلام با تکیه بر آن توانستند پیروزی های بزرگی را برای جبهه حق به ارمغان آورند، شهادت طلبی است. رزمندگان اسلام از آن جا که دفاع در برابر تهاجم بعثیان را مقدس می دانستند و کشته شدن در این راه را برای خود، مرگی سعادت آفرین و افتخارآمیز ارزیابی می کردند، تقدیم به ارواح مقدس همه شهیدان راه اسلام. اللهم صل علی محمد وال محمد وعجل فرجهم
اللهم صل علی محمد وال محمد وعجل فرجهم باسلام وادب خدمت باسعادت عزيزان وتوفیق شناخت معارف وحکمتهای قرآنی ورسیدن به مرتبه عالیه باور روز دوشنبه شمابزرگواران صاحبدل وبااخلاص همراه باسلامتی وعمرباعزت یاقاضی الحاجات معناشاختی فلسفه فضيلت بهشت برجهنم طبق آیات قرآن نگاه های متفاوت به بهشت وجهنم برخی از ما بهشت را فقط به‌خاطر فضیلت باغ و بستان و میوه‌ها و نهرهای بهشتی و حوری‌ها می‌شناسیم در حالی که طبق قرآن کسی که به بهشت می‌رود، چندین نعمت به او رو کرده‌اند که به آنها اشاره می‌کنیم. دور شدن از آتش سوزان جهنم فَمَنْ زُحْزِحَ عَنِ النَّارِ وَأُدْخِلَ الْجَنَّةَ فَقَدْ فَازَ پس هر کس را از آتش جهنم دور دارند و به بهشت ابدی درآرند چنین کس سعادت ابد یافت. پس رفتن به بهشت، همراهِ نعمتِ بزرگی به نام «دور شدن از آتش سوزان جهنم» است. عذابی بنام خواری و خفت و تحقیر رَبَّنَا إِنَّكَ مَنْ تُدْخِلِ النَّارَ فَقَدْ أَخْزَيْتَهُ ای پروردگار ما، هر که را در آتش افکنی او را سخت خوار کرده‌ای. رفتن به جهنم علاوه بر عذاب آتش، دارای عذاب دیگری به نام خواری و خفت و تحقیر است که این عذاب کمتر از عذاب سوختن نیست که متقین که وارد بهشت می‌شوند این عذاب را ندارند. مانند کسی که شلاق به جرمی می‌خورد، درد تحقیر شدن در جمع به مراتب شدید‌تر از درد سوزش محل شلاق است. جهنم‌رفتن، مساوی است با مصاحبت با انسان‌های شرور و ناصالح وَسِيقَ الَّذِينَ كَفَرُوا إِلَى جَهَنَّمَ زُمَرًا و كسانى كه كافر شده‏‌اند گروه گروه به سوى جهنم رانده شوند. جهنم‌رفتن، مساوی است با مصاحبت با انسان‌های شرور و ناصالح. زندان عذابش فقط محصور شدن در بین یک چهار دیواری نیست. مصاحبت با افراد شرور و ناصالح بزرگترین عذاب یک زندان است. سوره آل عمران آیه ۱۸۵ سوره آل عمران آیه ۱۹۲ سوره الزمر آیه ۷۵ التماس دعا دارم https://eitaa.com/haj_razavi
اللهم صل علی محمد وال محمد وعجل فرجهم باسلام وادب خدمت باسعادت عزيزان وتوفیق شناخت معارف وحکمتهای قرآنی ورسیدن به مرتبه عالیه باور روز دوشنبه شمابزرگواران صاحبدل وبااخلاص همراه باسلامتی وعمرباعزت یاقاضی الحاجات معناشاختی فلسفه فضيلت بهشت برجهنم طبق آیات قرآن نگاه های متفاوت به بهشت وجهنم برخی از ما بهشت را فقط به‌خاطر فضیلت باغ و بستان و میوه‌ها و نهرهای بهشتی و حوری‌ها می‌شناسیم در حالی که طبق قرآن کسی که به بهشت می‌رود، چندین نعمت به او رو کرده‌اند که به آنها اشاره می‌کنیم. دور شدن از آتش سوزان جهنم فَمَنْ زُحْزِحَ عَنِ النَّارِ وَأُدْخِلَ الْجَنَّةَ فَقَدْ فَازَ پس هر کس را از آتش جهنم دور دارند و به بهشت ابدی درآرند چنین کس سعادت ابد یافت. پس رفتن به بهشت، همراهِ نعمتِ بزرگی به نام «دور شدن از آتش سوزان جهنم» است. عذابی بنام خواری و خفت و تحقیر رَبَّنَا إِنَّكَ مَنْ تُدْخِلِ النَّارَ فَقَدْ أَخْزَيْتَهُ ای پروردگار ما، هر که را در آتش افکنی او را سخت خوار کرده‌ای. رفتن به جهنم علاوه بر عذاب آتش، دارای عذاب دیگری به نام خواری و خفت و تحقیر است که این عذاب کمتر از عذاب سوختن نیست که متقین که وارد بهشت می‌شوند این عذاب را ندارند. مانند کسی که شلاق به جرمی می‌خورد، درد تحقیر شدن در جمع به مراتب شدید‌تر از درد سوزش محل شلاق است. جهنم‌رفتن، مساوی است با مصاحبت با انسان‌های شرور و ناصالح وَسِيقَ الَّذِينَ كَفَرُوا إِلَى جَهَنَّمَ زُمَرًا و كسانى كه كافر شده‏‌اند گروه گروه به سوى جهنم رانده شوند. جهنم‌رفتن، مساوی است با مصاحبت با انسان‌های شرور و ناصالح. زندان عذابش فقط محصور شدن در بین یک چهار دیواری نیست. مصاحبت با افراد شرور و ناصالح بزرگترین عذاب یک زندان است. سوره آل عمران آیه ۱۸۵ سوره آل عمران آیه ۱۹۲ سوره الزمر آیه ۷۵ التماس دعا دارم
اللهم صل علی محمد وال محمد وعجل فرجهم باسلام وادب خدمت باسعادت عزيزان وتوفیق شناخت معارف وحکمتهای قرآنی وروایی وعمل به آنها روز سه‌شنبه شما بزرگواران صاحب دل همراه باسلامتی وعمرباعزت یاالرحم الراحمین چشم فرو بستن از نگاه حرام و شبه ناک و تابع دستور الهی بودن، قلب انسان را به آرامش می رساند. اخلاق پسندیده، یکی از ثمرات و نتایج نگاه پاک با همین آرامش، سالکاخلاق پسندیده، یکی از ثمرات و نتایج نگاه پاک الهی، در مسیر تکامل روحی گام می گذارد و پله های ترقی را می پیماید؛ لذا اخلاق پسندیده، یکی از ثمرات و نتایج نگاه پاک است. راه رسيدن به صفات پسندیده فردی که چشم خود را بر حرام می بندد خداوند او را با صفات پسندیده می‌آراید. پیشوای متقیان؛حضرت علی (علیه السلام) می فرمایند: مَن غَضَّتْ أطرافُهُ حَسُنَتْ أوصافُهُ؛ کسی که از محرّمات ، چشم پوشی می کند ، صفاتش نیکو میشود. چشم پوشی کردن از نگاه حرام چشم پوشی کردن از نگاه حرام ، فقط شامل آقایون نیست بلکه خانم ها هم باید رعایت اینموضوع رو کنن شرح غررالحكم: ج ۴، ص ۵۰۵ التماس دعا دارم https://eitaa.com/haj_razavi
🔸حجت الاسلام والمسلمین رضوی مهر: طلبگی ام را مدیون «شهید جنترانی» هستم. 🔻رئیس مجمع نمایندگان طلاب با نقل خاطراتی از شهید مهدی جنترانی از رزمندگان دفاع مقدس به حضور خود در جبهه قبل از ورود به حوزه علمیه اشاره کرد و طلبگی خود را مدیون این روحانی شهید دانست. شرح خبر https://eitaa.com/haj_razavi
اللهم صل علی محمد وال محمد وعجل فرجهم باسلام وادب خدمت باسعادت عزيزان وتوفیق دشمن شناختی وآگاهی از تهدیدات آشکار وپنهان دشمنان اسلام. روز چهارشنبه شمابزرگواران صاحبدل وبااخلاص همراه باسلامتی وعمرباعزت یاحی یاقیوم مانیفست شارونی یا مأموریت‌های کثیف وخبیثانه بنیامین_نتانیاهو درغزه و لبنان قتل و غارت و هتک حرمت غاصبگران . آنچه امروز بنیامین_نتانیاهو در غزه و در سرزمین‌های اشغالی فلسطین از قتل و غارت و هتک حرمت، کوچاندن و آواره‌کردن مردم فلسطین انجام می‌دهد، مأموریت‌های کثیف، مانیفست شارون و صدای اسرائیل است. ماموریت کثیف وضدبشری صهیونیست‌ها ی غاصب آریل_شارونِ تروریست در یکی از مصاحبه‌هایش که عاموس عوز از نویسندگان و خبرنگاران مشهور اسرائیل با وی انجام داد و روزنامه عبری زبان داوار در ١٩٨٢/٩/١٧ آن را منتشر کرد و بعدها به فرانسوی ترجمه شد و انتشارات کالمان لیوی آن را با نام "صدای اسرائیل" منتشر کرد، آشکارا و با تمام صراحت از ادبیات جنون‌آمیزش که آن را مأموریت‌های_کثیف نامید، سخن راند. عاموس عوز بعدها این مصاحبه را مانیفست_شارون نام نهاد. اعترافات شارون نسبت به جنایات ضدانسانی عوز در مقدمه‌ای که بر این مصاحبه نوشته، آورده است که "اعترافات شارون در این مصاحبه، ایمانی است که او به تفکّر نازیستی خود دارد. او در این مصاحبه ابراز تمایل کرده است که آنچه را که هیتلر در جریان جنگ جهانی دوم در حق یهودیان مرتکب شد، انجام دهد و می‌گوید از این‌که این عمل در جریان جنگ سال ١٩۴٨م. انجام نشد، متأسف است! ایدئولوژی شیطانی صهیونیست‌ها در مقابل فلسطینیان وی می‌افزاید، این مانیفست نه فقط ایدئولوژی صهیونیست‌ها در مقابل فلسطینیان را معرفی می‌کند، بلکه تفکّر صهیونیسم نسبت به تمام جهان نیز هست، زیرا شارون در آن بر لزوم تحقق کوچاندنی دوگانه تأکید می‌کند و می‌گوید که از یک‌سو فلسطینیان باید به خارج از این سرزمین رانده شوند و از سوی دیگر یهودیان سراسر جهان به فلسطین آورده شوند. درنده خویان شیطان صفت صهیونیستی همه چیز برای خود مجاز می‌دانند شارون در این مانیفست به تشریح اعتقادات و اندیشه‌ها و طرح‌هایش در فلسطین می‌پردازد و می‌گوید: "من فقط یک چیز را می‌دانم و آن این‌که تا زمانی که ما برای بقای موجودیت خود می‌جنگیم، همه‌چیز برای ما مجاز است، حتی آن چیزهایی که عُرفاً مجاز نیست! حتی کوچاندن همهٔ عرب‌ها به کرانهٔ شرقی رود اردن، تأکید می‌کنم همهٔ آن‌ها"! مقاصد شرارت‌بار و کینه‌توزانهٔ علیه ملت فلسطین شارون در این مصاحبه مقاصد شرارت‌بار و کینه‌توزانهٔ خود علیه ملت فلسطین را به زبان می‌آورد و می‌گوید: امروز، من آماده‌ام به‌خاطر ملت یهود مسئولیت کار_کثیف را برعهده بگیرم و اگر نیاز باشد به کشتار عرب‌ها دست بزنم، آن‌ها را از این سرزمین برانم، بسوزانم و تبعید کنم و خلاصه هر کاری را که ما را در نظر دیگران منفور می‌کند، انجام دهم. من آماده‌ام زمین را زیر پای یهودیان_خارج آتش بزنم تا آن‌که آن‌ها مجبور شوند سریع‌تر و در حالی‌که ناله می‌کنند به این‌جا بیایند، حتی اگر مجبور شوم برخی از معابد_یهودی را هم بسوزانم، این کار را خواهم کرد؛ درنده خویی وشیطان صفتی شارون این مسأله برای من فرقی نمی‌کند و برای من مهم نیست که پنج دقیقه پس از انجام عمل زشت و تحقق هدف و قرار گرفتن همهٔ چیزها در جای خود (بر اساس خواست من) مرا مانند دادگاه نورنبرگ محاکمه و حتی به حبس ابد محکوم کنید یا به اتهام جنایت جنگی اعدامم کنید (اگر خواستید). پس از آن می‌توانید وجدان زیبای خودتان را با آب پاک بشویید و کاملاً زیبا بمانید! کاملاً سالم و با عظمت بمانید و خود را جزو ملت‌های متمدن بنامید. اگر خواستید تردید نکنید، بگذارید من این کار زشت و پلید را انجام دهم و پس از آن هر نامی را که خواستید روی من بگذارید، زیرا شما نمی‌توانید بفهمید که این کار زشت صهیونیسم باید در سال ١٩۴٨ انجام می‌شد و شما اشتباه کردید و آن را انجام ندادید"! اللهم انا نشكو اليك افقد نبينا و غيبة امامنا و شدة الزمان علينا " https://eitaa.com/haj_razavi
اللهم صل علی محمد وال محمد وعجل فرجهم باسلام وادب خدمت باسعادت عزيزان وتوفیق شناخت معارف وحکمتهای نهج البلاغة وعمل به آنها روز پنجشنبه شمابزرگواران صاحبدل وبااخلاص همراه باسلامتی وعمرباعزت لاإله الاالله الملک الحق المبین انسان پارسا از نظر حضرت علی(ع) انسانی است که یکبار زاده نمی‌شود، بلکه چندین بار زاده می‌شود انسان پارسا از نظر حضرت علی(ع انسان پارسا از نظر حضرت علی(ع) انسانی است که یکبار زاده نمی‌شود، بلکه چندین بار زاده می‌شود؛ یعنی هر باری که انسان گناه می‌کند، درست است که گناه گناه است و آثار ناگواری دارد، دو بار زاده می‌شود و این دوباره زاده شدن یعنی با انسان قبلی تفاوت ماهوی دارد. بنابراین، انسان مؤمن از نظر نهج‌البلاغه همواره در حال بودن و شدن است انسان با تقوا کسی است که چندبارزاده است خطبه 83 نهج‌البلاغه که امام(ع) می‌فرماید: «فَاتَّقُوا اللَّهَ تَقِيَّةَ مَنْ سَمِعَ فَخَشَعَ وَ اقْتَرَفَ فَاعْتَرَفَ» تبیین شد. حضرت امیر(ع) می‌فرمایند نسبت به خدا تقوا پیشه کنید، تقوای کسی که شنید و خشوع پیدا کرد. در اینجا اولاً باید توجه داشت که کلمه «تقیه»، مفعول مطلق است و به نظر می‌رسد که مفعول مطلق نوعی باشد؛ یعنی تقوا پیشه کنید. مانند نوع تقوای کسی که هم شنید و هم خاشع شد. معلوم می‌شود که اگر به این معنا به کار رفته باشد، آدم در مقابل توصیه‌ها و پندهای خداوند بیان حضرت علی(ع) این است که این آدم در مقابل توصیه‌ها و پندهای خداوند قرار گرفت و بلافاصله اثر پذیرفت. از این جمله می‌شود فهمید که بیان حضرت علی(ع) آن است که به جایی برسیم که وجودمان حساس بشود‌، به این معنا که در مقابل امور مختلف خنثی نباشیم. با خنثی شدن نمی‌توانیم به هدف نهایی خود برسیم چون اگر خنثی بشویم، با خنثی شدن نمی‌توانیم به هدف نهایی خود برسیم. جهان ما، جهان حساسیت‌ها است و لذا فرمود که این فرد متقی، شنید و در نتیجه خاشع شد. خشوع نیز امر درونی است، اما باید توجه کنیم که یک یک سمع و یک استماع داریم. سمع در آنجاست که به صورت منفعل می‌شنویم، معناشناختی استماع ازمنظر دین اما استماع جایی است که اراده شنیدن می‌کنیم. لذا اگر در جایی به طور انفعالی می‌شنویم و متأثر می‌شویم، مسلماً خیلی بالاتر از این تأثیر پذیرفتن، در جایی است که گوش می‌دهیم و متأثر می‌شویم. در ابتدا فکر می‌کردم که سمع در این خطبه به معنای استماع است، اما دیدم که اگر به معنای سمع باشد بهتر است و دلیلش این است که این سمع از آن جهت بهتر است که حالت انفعالی دارد و وقتی در این حالت این قدر اثر می‌پذیریم، آنجا که با اراده گوش می‌دهیم، اثرپذیری ما بیشتر خواهد شد. بنابراین در اینجا که فرمود شنید و خاشع شد، یعنی این انسان متقی انسانی متأثر و حساس است انسان مؤمن، از نظر نهج‌البلاغه همواره در حال بودن و شدن انسان مؤمن، از نظر نهج‌البلاغه همواره در حال بودن و شدن است. اگر گناهی برای وی عارض شود، این گناه را به هر فرصت تبدیل می‌کند و به گونه‌ای از این فرصت نهایت استفاده را می‌کند که در حقیقت یک نوع دیگری می‌شود. خطبه 83 نهج‌البلاغ التماس دعا دارم https://eitaa.com/haj_razavi