اللهم صل علی محمد وال محمد وعجل فرجهم
اعظم الله اجورکم
باسلام وادب خدمت باسعادت عزيزان وتسلیت سالگشت اربعین حسینی وعبرت آموزی از نهضت عاشورا
روز حزانگیز اربعین حسینی برشما عزيزان عزادار عرض تسلیت داریم
یاذلاجلال والااکرام
فلسفه بزرگداشت اربعین حسینی (ع) چیست؟
نشانههای مؤمن و شیعه
امام حسن عسکری علیهالسلام فرمودند: «علامات المؤمن خمس: صلاة احدی و الخمسین و زیارة الاربعین والتختم فی الیمین و تعفیر الجبین والجهر ببسماللّهالرحمنالرحیم؛ نشانههای مؤمن و شیعه، پنج چیز است: اقامه نماز پنجاه و یک رکعت، زیارت اربعین حسینی، انگشتر در دست راست کردن، سجده بر خاک و بلند گفتن
مراد از نماز پنجاه و یک رکعت
مراد از نماز پنجاه و یک رکعت، همان هفده رکعت نماز واجب روزانه به اضافه نمازهای نافله است که جبرانکننده نقص و ضعف نمازهای واجب است؛ به ویژه اقامه نماز شب در سحر که بسیار مفید است.
مختصات شناسی شیعیان
موارد دیگری نیز که در روایت یاد شده، همگی از مختصات شیعیان است؛ زیرا فقط شیعه است که سجده بر خاک دارد و نیز غیرشیعه است که یا بسماللّهالرحمنالرحیم را نمیگویند یا آهسته تلفظ میکنند. همچنین شیعه است که انگشتر به دست راست کردن و نیز زیارت اربعین حسینی را مستحب میداند.
مرادشناسی از زیارت اربعین
مراد از زیارت اربعین، زیارت چهل مؤمن نیست؛ زیرا این مسئله اختصاص به شیعه ندارد و نیز «الف و لام» در کلمه «الاربعین»، نشان میدهد که مقصود امام عسکری علیهالسلام اربعین معروف و معهود نزد مردم است. اهمیت زیارت اربعین، تنها به این نیست که از نشانههای ایمان است، بلکه طبق این روایت در ردیف نمازهای واجب و مستحب قرار گرفته است. بر پایه این روایت، همانگونه که نماز ستون دین و شریعت است، زیارت اربعین و حادثه کربلا نیز ستون ولایت است.
انسان چگونه متدین می شود
به دیگر سخن، بر اساس فرموده رسول خدا صلیاللّهعلیهوآلهوسلم، عصاره رسالت (نبوی صلیاللّهعلیهوآلهوسلم) قرآن و عترت است؛ «انی تارک فیکم الثقلین کتاباللّه و عترتی اهل بیتی». ) عصاره کتاب الهی که دین خداست، ستونی دارد که نماز است و عصاره عترت نیز ستونش زیارت اربعین است که این دو ستون در روایت امام عسکری علیهالسلام در کنار هم ذکر شده است؛ اما مهم آن است که دریابیم نماز و زیارت اربعین، انسان را چگونه متدین میکنند؟
بازدارندگی زیارت اربعین ازهلوع و منوع
زیارت اربعین نیز انسان را از جزوع، هلوع و منوع بودن باز میدارد و گفته شد که هدف اساسی سالار شهیدان نیز تعلیم و تزکیه مردم بوده است و در این راه، هم از طریق بیان و بنان اقدام کرد و هم از راه بذل خونجگر که جمع میان این راهها از ویژگیهای ممتاز آن حضرت علیهالسلام است.
تبیین هدف قیام امام درزیارت اربعین
در زیارت اربعین، هدف قیام امام حسین علیهالسلام، همان هدف رسالت نبی اکرم صلیاللّهعلیهوآلهوسلم دانسته شده است. بر اساس قرآن و نهجالبلاغه، هدف رسالت انبیای الهی، دو چیز است: یکی عالم کردن مردم و دیگری عاقل نمودن آنها با تهذیب نفس.
کسانی که علم ندارند، دستور خدا را نمیدانند و توان تربیت خود یا دیگران را ندارند. برخی نیز عالمند، ولی در اثر نداشتن عقل به دانش خود عمل نمیکنند.
امام حسین وعطا خونجگر خود برای نیل به هدف
امام حسین علیهالسلام نیز که به حساب ملکوت و اتصال نور وجودی، از پیامبر صلیاللّهعلیهوآلهوسلم است و صاحب ولایت؛ «حسین منی و انا من حسین»، باید مردم را عالم و عادل کند؛ یعنی احکام و دستورها و معارف دین را به آنان بیاموزاند و آنان را از اهل عمل کند.
همه اهلبیت علیهمالسلام این وظیفه را به عهده داشتند و با تدریس، ارشاد، سخنرانی و نوشتن نامه به وظیفه خود عمل میکردند؛
ولی سیدالشهدا علیهالسلام، افزون بر کارهای یاد شده، به سبب یأس از تأثیر اساسی این ابزار در شرایطی قرار گرفت که خونجگر خود را نیز برای نیل به هدف اعطا کرد. تنها آن حضرت علیهالسلام بود که هم مبارزه فرهنگی و سیاسی و اجتهادی داشت، هم نبرد جهادی.
اعذار و نصح و بذل خون آن حضرت علیهالسلام
اعذار و نصح و بذل خون آن حضرت علیهالسلام، همگی برای عالم و عادل کردن انسانهایی بود که در دریای هلاکت جهل علمی و فساد اخلاقی غوطهور بودند؛
جاهلیت را به تمدن اسلامی بدل
چنانکه برخی از انبیای گذشته نیز صرفنظر از تبلیغ، تعلیم و تحقیق اجتهادی، به نبرد جهادی نیز مبادرت نمودند و شربت شهادت نوشیدند تا ددمنشی را به فرشتهوشی و جاهلیت را به تمدن اسلامی بدل نمایند.
. مسار الشیعة (المجموعة)، الشیخ المفید، ص ۲۶
https://eitaa.com/haj_razavi
🔻گفتگوی بسیج با حجتالاسلام والمسلمین رضویمهر
✅ «اربعین» از ارکان ولایت است
🔹رئیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم: همانگونه که نماز رکن ایمان است، اربعین نیز از ارکان ولایت به شمار میآید
متن کامل گفتگو↙
basijnews.ir/00eNOX
#اربعین
◾ @basijnewsir
اللهم صل علی محمد وال محمد وعجل فرجهم
باسلام وادب خدمت باسعادت عزيزان ولزوم شناخت افکارواندیشه یهودیان دین ستیز وآشنایی با دسیسه های مخوف این تفکر شوم.
روز دوشنبه شمابزرگواران صاحبدل وبااخلاص همراه باسلامتی وعمرباعزت
یاقاضی الحاجات
یهودیان چگونه دو کشور اسلامی را به جان هم انداختند؟
یهودیان که بهدنبال ارض_موعود
یهودیان که بهدنبال ارض_موعود و برپاییِ بهشت زمینی هستند، در طول تاریخ همواره درصدد تصرّف اورشلیم بودهاند. امپراتوری هابسبورگ که مشاوران یهودی چون اسحاق آبرابانل، لویی سانتانگل و گابریل سانچز در اختیار داشت چندین بار اقدام به جنگ علیه عثمانی برای تصرّف اورشلیم نمود ولی بهدلیل قدرت زیاد امپراتوری عثمانی با شکست روبهرو شد.
اولین حکومت شیعیِ پس از اسلام
یهودیان از یک طرف، برای تضعیف و منحرف ساختن توجّه عثمانیها از غرب به شرق و از طرف دیگر، برای سرنگون کردن اولین حکومت شیعیِ پس از اسلام، یعنی صفویه شروع به توطئهچینی برای شعلهور نمودن جنگ ایران و عثمانی نمودند که در ادامه به یکی از اقدامات خرابکارانهٔ یهود در دربار عثمانی اشاره مینماییم:
نفوذ در دربار و حرمسرای سلاطین
نفوذ در دربار و حرمسرای سلاطین، سنّت تاریخی یهود است. همانند ماجرای استر، اینبار یهودیان روکسلانه معروف به خرم_سلطان را به دربار و حرمسرای سلطان سلیمان قانونی نفوذ دادند و با تحریکات او، آماج تهاجم عثمانیها از اروپا به سمت ایران و شیعیان منحرف شد و با زمینهسازی او امپراتوری قدرتمند عثمانی در سراشیبی افول قرار گرفت.
شایعهٔ یهودیبودنِ سلطان سلیم دوم
هرچند برخی در مورد دینِ خرّم سلطان با تردید صحبت میکنند، ولی یهودی بودنِ روکسلانه جدّی بهنظر میرسد. شایعهٔ یهودیبودنِ سلطان سلیم دوم (جانشین سلطان سلیمان و فرزند خرّم سلطان) و همچنین قطعیّتِ یهودیبودنِ نوربانو سلطان (همسر سلیم دوم) بر قوّت این نظر دامن میزند.
ترویج شیعهستیزی وتحریکات خصمانه علیه ایران
روکسلانه و کانونی از یهودیان_درباری که در اطراف او بودند، نقش اصلی را در تحریکات خصمانه علیه ایران داشتند و از سال ١۵٣٢م. چرخشی بنیادین در استراتژی نظامی سلیمان پدید آوردند و با ترفندهای گوناگون، ازجمله ترویج شیعهستیزی، آماج اصلی تهاجم عثمانی را از اروپا بهسوی ایران منحرف نمودند تا بدینترتیب امپراتوری هابسبورگ را از زیر ضربه خارج کنند.
جناح جنگطلب دربار عثمانی علیه ایران
پس از روکسلانه، دومین فردی که در تبدیل حرمسرای سلطان به نهادی متنفّذ در امور سیاسی و شئون حکومتی نقش اساسی ایفا کرد، زنی یهودی است که او را با نام نوربانو_سلطان میشناسیم. «نوربانوی یهودیه» در دوران سلطنت سلیم دوّم و مراد سوّم ریاست حرمسرا را در دست داشت و بهعنوان یکی از ارکان مهم سیاست عثمانی شناخته میشد و پس از مرگ روکسلانه رهبری جناح جنگطلب دربار عثمانی علیه ایران را بهدست داشت.
زرسالاران یهودی و پارسی، استعمار بریتانیا و ایران، مؤسسه مطالعات و پژوهشهای سیاسی، ج۳،۲،۱و۵
التماس دعا دارم
https://eitaa.com/haj_razavi
9.83M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🥺 دلتنگی و گریه موکب داران عراقی موقع جمع آوری موکب ها
🌷انگار وقتی به امام حسین علیه السلام خدمت می کنی امام حسین علیه السلام به تو توجه می کند و یک ارتباط خاصی بین تو و آقا ایجاد می شود.
ارتباطی مثل پدر و فرزند
❇️ با اولین گامى که بر میدارد، تمام گناهانش آمرزیده میشود.
✅ بشیر دهّان، میگوید:
▪️ حضرت ابى عبد اللَّه علیه السّلام فرمودند:
▫️ شخصى که به زیارت قبر حضرت حسین بن على علیهما السّلام می رود، زمانى که از اهلش جدا شد،
با اولین گامى که برمی دارد تمام گناهانش آمرزیده می شود
سپس با هر قدمى که برمی دارد پیوسته تقدیس و تنزیه شده تا به قبر برسد
و هنگامى که به آنجا رسید حق تعالى او را خوانده و با وى مناجات کرده و میفرماید:
🔶 بنده من! از من بخواه تا به تو اعطاء نمایم،
من را بخوان اجابتت نمایم،
از من طلب کن به تو بدهم،
حاجتت را از من بخواه تا برایت روا سازم.
✳️ راوى میگوید:
▪️ امام علیه السّلام فرمودند:
▫️ و بر خداوند متعال حق و ثابت است آنچه را که بذل نموده اعطاء فرماید.
⬅️ ثواب الأعمال و عقاب الأعمال، جلد ۲، صفحه ۹۱ ، کامل الزیارات، باب چهل و نهم
اللهم صل علی محمد وال محمد وعجل فرجهم
باسلام وادب خدمت باسعادت عزيزان وتوفیق شناخت محاسن ومعایب دنیا واهل دنیا
روز سهشنبه شما بزرگواران صاحب دل همراه باسلامتی وعمرباعزت
یاالرحم الراحمین
اندرز وهشدار امام کاظم علیه السلام به هشامبنحکم درخصوص دنیا واهل دنیا
ازدنیا واهل آن برحذرباش
الإمامُ الکاظمُ علیه السلام لهِشامِ بنِ الحَکَمِ و هُو یَعِظُهُ: یا هِشامُ، اِحذَرْ هذهِ الدُّنیا، و احذَرْ أهلَها؛ فإنّ النّاسَ فیها علی أربَعَةِ أصنافٍ
ای هشام از این دنیا و اهل آن برحذر باش؛ زیرا مردم در آن، چهار دسته اند:
گروهی درورطه هلاکت وهوس رانی
: رجُلٌ مُتَردّی مُعانِقٌ لهَواهُ
یکی افتاده در ورطه هلاکت و همآغوش هوس رانی ودنیاطلبی وغافل ازمرگ وآخرت وپیوسته درکفران نعمات الهی
گروهی طالب دانش و قرآنخوان
و مُتَعلِّمٌ مُقرئٌ کُلّما ازدادَ عِلما ازدادَ کِبرا
دیگری طالب دانش و قرآنخوان که هر چه دانشش زیاد میشود، کِبر و غرورش بیشتر شود و اطلاعات خود از قرآن و دانشِ خویش را وسیله گردنفرازی بر فرودستان سازد.
گروهی عابدان جاهل مغرور به اعمال خویش
یَستَعلی بقِراءتِهِ و عِلمِهِ علی مَن هُو دُونَهُ، و عابِدٌ جاهِلٌ یَستَصغِرُ مَن هُو دُونَهُ فی عِبادَتِهِ، یُحِبُّ أن یُعَظَّمَ و یُوَقَّرَ
دیگری عابدِ نادانی که هر کس را در عبادت از او کمتر است، کوچک شمارد و دوست دارد او را تعظیم و تکریم کنند؛
وگروهی خردمندِان دانایِ آشنا به راه حقّ
و ذو بَصیرَةٍ عالِمٌ عارِفٌ بطَریقِ الحَقِّ یُحِبُّ القِیامَ بهِ فهُو عاجِزٌ أو مَغلوبٌ، و لا یَقدِرُ علَی القِیامِ بما یَعرِفُ فهُو مَحزونٌ مَغمومٌ بذلکَ، فهُو أمثَلُ أهلِ زَمانِهِ، و أوجَهُهُم عَقلاً
و چهارمی خردمندِ دانایِ آشنا به راه حقّ که دوست دارد حقّ را بر پای دارد، اما یا ناتوان است، یا مغلوب و نمی تواند آنچه را میفهمد و میداند به کار بندد و از این رو اندوهناک و غمزده است. او بهترین فرد روزگار خود و خردمندترین آنان است
بحار الأنوار، جلد ۷۵، صفحه ۳۱۵،
التماس دعا دارم
https://eitaa.com/haj_razavi
اللهم صل علی محمد وال محمد وعجل فرجهم
باسلام وادب خدمت باسعادت عزيزان وتوفیق شناخت حکمتهای اخلاقی وتربیتی مفاخر واولیا الهی
روز چهارشنبه شمابزرگواران صاحبدل وبااخلاص همراه باسلامتی وعمرباعزت
یاحی یاقیوم
تأملی آموزنده واخلاقی وتربیتی درحکمت ۱۵۰ نهج البلاغه
چرا سخنى مىگوئید که عمل نمىکنید؟
فرق است بین اینکه انسان سخنى را بگوید که انجام نخواهد داد و بین اینکه کارى را که مىگوید انجام ندهد؛ اولى دلیل بر نفاق و دومى دلیل بر ضعف اراده است
يَـٰٓأَيُّهَا ٱلَّذِينَ ءَامَنُواْ لِمَ تَقُولُونَ مَا لَا تَفۡعَلُونَ
اى كسانى كه ايمان آوردهايد، چرا چيزى به زبان مىگوييد كه در مقام عمل خلاف آن مىكنيد؟
ملامت و سرزنش خداوند متعال از کسانى که به گفتههاى خود عمل نمىکنند
... یُرْشِدُ غَیْرَهُ وَیُغْوِی نَفْسَهُ. فَهُوَ یُطَاعُ وَیَعْصِی...
از کسانى مباش که) دیگران را هدایت و خود را گمراه مى سازد و در نتیجه مردم از آنها اطاعت مى کنند; اما خودش خدا را معصیت.
سخنان هدایتگرشان سبب نجات دیگران
می شود
چنین اشخاصی، سخنان هدایتگرشان سبب نجات دیگران مى شود;
اما خودشان از آن بهره نمى گیرند، به باغبانى مى مانند که دیگران از میوه هاى درختش بهره مند مى شوند ولی خود از گرسنگى جان مى دهد.
شدیدترین ندامت و حسرت دوزخیان
در روایت آمده است که :
شدیدترین ندامت و حسرت دوزخیان، ندامت کسى است که یکى از بندگان را به سوى خدا فراخوانده و او دعوتش را اجابت نموده و قبول کرده پس اطاعت خدا نموده و خداوند وى را وارد بهشت کرده است، در حالى که دعوت کننده به سبب ترک علم و پیروى از هواى نفس و آرزوهاى دور و درازش وارد دوزخ شده است!
سوره صف. آیه ۲
نهجالبلاغه حکمت ۱۵۰
التماس دعا دارم
https://eitaa.com/haj_razavi
اللهم صل علی محمد وال محمد وعجل فرجهم
باسلام وادب خدمت باسعادت عزيزان وتوفیق شناخت معارف اسلامی و ورهنمودهای معرفتی اهلبیت علیهمالسلام
روز پنجشنبه شمابزرگواران صاحبدل وبااخلاص همراه باسلامتی وعمرباعزت
لاإله الاالله الملک الحق المبین
نگاهی به اصول انسانیت وحقیقت وجودی انسان ازمنظر امام صادق عليه السلام
حقیقت وجودی انسان ازنگاه امام صادق علیه السلام
وجود مبارك امام صادق این حدیث را از جدّ بزرگوارش امیر مؤمنان علی بن ابی طالب (علیه أفضل صلوات المصلّین) نقل كرد، فرمود:
«أَصلُ الإِنسَانِ لُبُّهُ وَ عَقلُهُ دِینُهُ وَ مُرُوَّتُهُ حَیثُ یجعَلُ نَفسَه».
عناصر محوری جامعه_انسانی
عناصر محوری جامعه_انسانی این سه اصل است:
ـ یكی اینكه انسان بداند حقیقت او چیست.
ـ دوم اینكه بداند دین او در چیست.
ـ سوم اینكه بداند مردانگی و مروّت و جوانمردی و رادمردی و آزادگی او در چیست.
«أَصلُ الإِنسَانِ لُبُّهُ»؛
یعنی آن كه لُبّ ندارد مغز ندارد، انسان نیست و اگر انسان نبود دین نخواهد داشت.
«وَ عَقلُهُ دِینُهُ»؛
دین انسان، در عقل او, عقلانیت او, فطرت او, هوشمداری او و مانند آن است.
«وَ مُرُوَّتُهُ حَیثُ یجعَلُ نَفسَه»؛
آزادگی انسان, مردانگی انسان، به دست خود اوست؛ هر جا خود را نهاد، به همان اندازه میارزد.
اصل انسان
طبق بیان نورانی امام صادق كه از امیر بیان و بنان علی بن ابیطالب (سلام الله علیه) نقل كرد فرمود:
«أَصلُ الإِنسَانِ لُبُّهُ»،
اگر كسی لبیب نبود انسان نیست.
نهج البلاغه حکمت ۲۵
التماس دعا دارم
https://eitaa.com/haj_razavi
روزی راهبی با جمعی از مسیحیان به مسجد النبی آمدند، در حالی که طلا و جواهر و اشیاء گرانبها به همراه داشتند.
راهب رو کرد به جماعتی که در آنجا حضور داشتند ( أبوبکر نیز در بین جماعت بود ) و سوال کرد "خلیفه ی نبی و امین او چه کسی است؟"
پس جمعیت حاضر ، ابوبکر را نشان دادند ، پس
راهب رو به ابوبکر کرده و پرسید نامت چیست؟
ابوبکر گفت ، نامم "عتیق" است
راهب پرسید نام دیگرت چیست؟
ابوبکر گفت نام دیگرم "صدیق" است.
راهب سوال کرد نام دیگری هم داری؟
ابو بکر گفت "نه هرگز"
پس راهب گفت گمان کنم آنکه در پی او هستم شخص دیگریست.
✍ابوبکر گفت دنبال چه هستی؟
راهب پاسخ داد من به همراه جمعی از مسیحیان از روم آمده ام و جواهر و اشیاء گرانبها به همراه آورده ایم و هدف ما این است که از خلیفه ی مسلمین چند سوال بپرسیم ، پس اگر توانست به سوالات ما پاسخ دهد تمام این هدایای ارزنده را به او می بخشیم تا بین مسلمانان قسمت کند و اگر نتوانست سوالات ما را پاسخ دهد اینجا را ترک کرده و به سرزمین خود باز می گردیم.
✍ابوبکر گفت سوالاتت را بپرس ، راهب گفت باید به من امان نامه بدهی تا آزادانه سوالاتم را مطرح کنم و ابوبکر گفت در امانی ، پس سوالاتت را بپرس.
✍راهب سه سوالش را مطرح کرد:
1)ما هو الشئ الذی لیس لله؟
*چه چیز است که از آن خدا نیست؟*
2)ما هو شئ لیس عندالله؟
*چه چیز است که در نزد خدا نیست؟*
3)ما هو الشئ الذی لا یعلمه الله؟
*آن چیست که خدا آن را نمی داند؟*
پس ابوبکر پس از مکثی طولانی گفت باید از عمر کمک بخواهم ، پس به دنبال عمر فرستاد و راهب سوالاتش را مطرح کرد ، عمر که از پاسخ عاجز ماند پس به دنبال عثمان فرستاد و عثمان نیز از این سوالات جا خورد و جمعیت گفتند چه سوالیست که م یپرسی؟
خدا همه چیز دارد و همه چیز را می داند.
✍راهب نا امید گشته قصد بازگشت به روم کرد ، ابوبکر گفت : ای دشمن خدا اگر عهد بر امان دادنت نبسته بودم زمین را به خونت رنگین می کردم .
✍سلمان فارسی که شاهد ماجرا بود به سرعت خود را به امام علی (ع) رسانده و ماجرا را تعریف کرد و از امام خواست که به سرعت خودش را به آنجا برساند.
پس امام علی ع بهمراه پسرانش امام حسن (ع ) و امام حسین (ع ) میان جمعیت حاضر و با احترام و تکبیر جماعت حاضر مواجه شدند.
✍ابوبکر خطاب به راهب گفت ، آنکه در جست و جویش هستی آمد ، پس هر سوالی داری از علی (ع) بپرس!
راهب رو به امام علی (ع) کرده و پرسیدنامت چیست؟
امام علی (ع) فرمودند: نامم نزد یهودیان *"الیا"* نزد مسیحیان *"ایلیا"* نزد پدرم *"علی"* و نزد مادرم *"حیدر"* است.
پس راهب گفت ، نسبتت با نبی (ص) چیست؟
✍امام (ع ) فرمودند: او برادر و پسرعموى من است و نیز داماد او هستم.
پس راهب گفت ، به عیسی بن مریم قسم که مقصود و گمشده ی من تو بودی.
پس به سوالاتم پاسخ بده
و دوباره سوالاتش را مطرح کرد.
✍امام علی (ع) پاسخ دادند:
.
فإن الله تعالی أحد لیس له صاحبة و لا ولدا
فلیس من الله ظلم لأحد
و فإن الله لا یعلم شریکا فی الملک
🔹 *آنچه خدا ندارد ، زن و فرزند است.*
🔹 *آنچه نزد خدا نیست ، ظلم است*
🔹 *و آنچه خدا نمی داند ، شریک و همتا برای خود است*
پس راهب با شنیدن این پاسخ ها ، امام علی را به سینه فشرد و بین دو چشم مبارکش را بوسید و گفت:
"أشهد أن لا اله إلا الله و أن محمد رسول الله و أشهد أنک وصیه و خلیفته و أمین هذه الامة و معدن الحکمة"
✳️به درستی که نامت در تورات إلیا و در انجیل ایلیا و در قرآن علی و در کتابهای پیشین حیدر است ، پس براستی تو خلیفه ی بر حق پیامبری، سپس تمام هدایا را به امام علی (ع) تقدیم کرد و امام در همان جا اموال را بین مسلمین قسمت کرد.
💠 *عزيزان !! تا حد امکان نشر دهید؛ زیرا:
⬅️ *پیامبر(ص) فرمود: هرکس فضائل امیرالمومنین علی ابن ابیطالب (ع) را نشر دهد، مادامی که از آن نوشته اثری باقیست ملائکة الله برای او استغفار می کنند*
منبع : کتاب الإحتجاج مرحوم طبرسی.