eitaa logo
HAJFATHI
653 دنبال‌کننده
3.3هزار عکس
835 ویدیو
47 فایل
#حاج_فتحی #رسانه_حاج_فتحی ▪️استاد حوزه و دانشگاه #اینجا: تبیین اندیشه های راهبردی و گفتمانی https://zil.ink/hajfathi_ir 📮دفتر: کرج، آزادگان، مسجد مهدویه 👌ارتباط مستقیم: @hajfathi
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
: ▫️اللَّهُمَّ زَیِّنِّی فِیهِ بِالسِّتْرِ وَ الْعَفَافِ وَ اسْتُرْنِی فِیهِ بِلِبَاسِ الْقُنُوعِ وَ الْکَفَافِ وَ احْمِلْنِی فِیهِ عَلَی الْعَدْلِ وَ الْإِنْصَافِ وَ آمِنِّی فِیهِ مِنْ کُلِّ مَا أَخَافُ بِعِصْمَتِکَ یَا عِصْمَةَ الْخَائِفِینَ. ▫️ خدایا مرا در این ماه به پوشش و پاکدامنی بیارای، و به لباس قناعت و اکتفا به اندازه حاجت بپوشان و بر عدالت و انصاف وادارم نما، و مرا در این ماه از هرچه می‌ترسم ایمنی ده، به نگهداری ات ای نگهدارنده هراسندگان. ✅ نکات: ▫️منظور از ستر، پوشاندن عیب های ظاهری و باطنی است. مهمترین عیب ظاهری عورتین است و در زنان پوشاندن تمام بدن است جز کفین و صورت ستر محسوب می شود. ▫️ جزو اولین کرامت های الهی به انسان است و اولین عقوبت الهی هنگام نافرمانی اولین بشر، کناره رفتن پوشش است که بعد از خورده شدن درخت ممنوعه، بر آدم و حوا علیه السلام عارض شد. ▫️ هم به معنی خود نگهداری از معصیت است با رعایت ادب حضور به درگاه ربوبی. انسان عفیف شکم، چشم، گوش، بطن، اندام ، عورتین، زبان و... را از حرام حفظ می کند. این مقام جز با رعایت محضر ربوبی و ترس از عواقب عصیان حاصل نمی گردد. ▫️تعبیر به "زینی" نشان می دهد که زینت و زیبایی واقعی انسان کمال یافته، به و عفت است. لذا زنان و مردانی که خالی از این دو خصیصه اند، زینت واقعی ندارند و شایسته نیست مومن سراغ چنین کسانی رود. ▫️اگر چه و آرایش غلیظ بین زنان، زینت قلمداد شده ولی باید دانست که این است چرا که این دو انسان را از ستر و عفت دور می کند. به نظر می رسد مقدمه اولیه بر ، ستر است. ▫️قناعت به معنی بسنده کردن به کم از دنیا و دوری از زیاده روی است. در قناعت بجا و درست استفاده کردن نعمت ها، اخذ شده است. مثلا اگر کسی بیست نوع لباس داشته باشد این اسراف نیست ولی اگر این لباس ها درست استفاده نشود، است مثلا لباس منزل بیرون پوشیده شود و لباس بیرون در منزل. ▫️انسان ، دندان را کنده است وبه دلیل اینکه جلوی را گرفته، به فرد ثروتند از او تعبیر شده است. در روایتی از امیر المؤمنین علیه السلام می خوانیم: القناعة کنز لا ینفد. قناعت گنجی است که پایانی ندارد. ▫️کفاف نیز به معنی حذف زوائد زندگی و بسنده کردن حد اقل از امکانات است. در روایت توصیه شده کفاف در خواست شود. اللهم ارزقنی الکفاف. این ویژگی انسان را راحت کرده و علائق او به زوائد دنیا را کم می کند و در حسابرسی آسان انسان ، دخیل است. ▫️ به معنی این است که هرچیزی در جای خود قرار گیرد و خارج از حدود الهی نباشد و به معنی این است که انسان آنچه برای خود خواهان است برای دیگران نیز بخواهد. این دو ویژگی انسان را نزد خدا عظیم و بین مردم محبوب می کند. از آخر دعا استفاده می شود که امکان وجود گرفتاری در این روز وجود دارد و مومن باید از خدا طلب امنیت کند. خواندن سوره در این روز و سوره در عصر امروز توصیه ماست. 🆔 @hajfathi_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠صدقه ضرر نداره💠 امام حسین علیه السلام: : ما أحسَنَ عَبدٌ الصَّدَقةَ إلّا أحسَنَ اللّهُ الخِلافةَ عَلَى بَرَكَتِهِ. ▫️«هيچ بنده اى صدقه خوبى نداد ، جز آن كه خداوند بهتر و بيشتر از آن را به او عوض داد.» 📚 . الكافي : ج 4 ص 10 ح 5 وفيه «ولده من بعده» بدل «بركته»، تاريخ اليعقوبي : ج 2 ص 105 وفيه «تركته» بدل «بركته». 🔆صدقه روزانه خود را به پایگاه درسهایی از قرآن و حدیث برای رسیدگی به امور نیازمندان واریز کنید.🔆 ✅ کافی است شماره گیری کنید: *788*97*55008# 👌نکته: ❗️اعداد را با لاتین وارد کنید. ❗️زیر نظر خادم اسلام و مسلمین محمد علی فتحی 🆔 @hajfathi_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠با اخلاق اسیر کن ▫️عجبت لمن یشتری العبید بماله فیعتقهم کیف لا یشتری الأحرار بحسن خلقه. [۱] ▫️در شگفتم از کسی که بنده را با مال خویش خریده و آزاد می‌کند، چرا آزاده‌ها را با اخلاق نیک خودش نمی خرد. امام رضا علیه السلام. ✳️ روزی امام رضا علیه السلام به حمام رفت و شخصی که متوجه حضور امام علیه السلام در گرمابه نشده بود، از حضرت خواست تا پشت او را کیسه بکشد؛ از اینرو امام علیه السلام شروع به کیسه کشیدن نمود. چندی نگذشت و که چند نفر وارد حمام شدند و به محض ورود، حضرت را شناخته و با حالتی خاص که حاکی از ناراحتی بود پیش رفته و آن مرد را متوجه ساختند که کسی که او را کیسه می‌کشد، امام علیه السلام است. به دنبال این، آن مرد عذر خواهی کرد و لیکن امام علیه السلام جهت پیشگیری از ناراحتی آن مرد از برخورد نسنجیده اش، با خوش گویی به کیسه کشیدن ادامه داد. [۲] ---------- [۱]: - بحار الانوار، ج ۷۱، ص ۳۹۲. [۲]: - بحار الانوار، ج ۴۹، ص ۹۹. 🆔 @hajfathi_ir
شرح روز سیزدهم ماه مبارک رمضان: ▫️ اللَّهُمَّ طَهِّرْنِی فِیهِ مِنَ الدَّنَسِ وَ الْأَقْذَارِ وَ صَبِّرْنِی فِیهِ عَلَی کَائِنَاتِ الْأَقْدارِ وَ وَفِّقْنِی فِیهِ لِلتُّقَی وَ صُحْبَةِ الْأَبْرَارِ بِعَوْنِکَ یَا قُرَّةَ عَیْنِ الْمَسَاکِینِ. ▫️خدایا مرا در این ماه از آلودگیها و ناپاکی‌ها پاک کن، و بر شدنی‌های مورد تقدیرت شکیبایم گردان، و به پرهیزگاری و هم نشینی با نیکان توفیقم ده، به یاری ات ای نور چشم درماندگان. ✅ نکات: ▫️منظور از "دنس" ناپاکی و منظور از"قذر"آلودگی است. دنس در خصوص گناهان بزرگ و قذر در خصوص گناهان کوچک بکار می رود. با این توضیح، در این فراز از خدا می خواهیم که ما را از گناهان بزرگ و کوچک پاک کند و آثار آن را از ما بردارد. این به برکت و حاصل می شود که اگر این دو تحقق یابد، عبد قابلیت پذیرش را می یابد و لذا معنی "یرسل السماء علیکم مدرارا" و "لفتحنا علیهم برکات من السماء و الارض" تحقق می یابد. از گناه عامل برخورداری از نعمت های پیش رو است. ▫️خدای عزو جل برای همه ما، اموری را مقدر فرموده که بر اساس و مصلحت است. عبد الهی باید بر آن کند و صبرش به این است که نکند و بگوید: "الهی رضا برضاک تسلیما لامرک لا معبود سواک" اگر شکایت از مقدرات الهی شود، عبد در مرحله سقوط از مقام و ورود در مرحله ادنی خواهد بود‌. ▫️تقوی ورزی به معنی خودنگهداری از گناهان بدون از جانب باری تعالی امکان ندارد. مراحل تقوی نیاز به محض و احساس وابستگی و نیاز به ذات باری تعالی دارد. اگر عبد در مقام بندگی استقلالی فکر کند و ترک گناه را مستند به قوه و توان خود کند، نشان ضعف در توحید عملی است. ▫️مصاحبت با به معنی همراهی مداوم با آنان است. از جمله چیزی هایی که خلق انسان را تغییر می دهد، همین همراهی با نیکان است. اخلاق آنان، عقاید آنان، انسان را متحول می کند حتی شنیدن حالات و اخلاق آنان ، انسان را دگرگون می کند. و منظور از نور چشمی بودن خدا برای بیچارگان، ذات او نزد آنان است. طوری که مساکین همه چیز را برای وصال با او تحمل می کنند. چنین مساکینی در واقع عظیم توحید را دارند. همه را داده اند تا خدا را داشته باشند. 🆔 @hajfathi_ir
✍رسول خدا (ص): ❤️جبرئیل آن اندازه مرا به مسواک زدن سفارش کرد که ترسیدم دندان‌هایم یک‌ به‌ یک بریزد و بی دندان شوم. 📚الکافی،ج6،ص495 👌نکته: مسواک در زمان روزه کراهت دارد. 🆔 @hajfathi_ir
✅ دستور العمل برای کسب قال رسول الله (صلى الله عليه و آله): ▫️«من كان قليل التوفيق فليدمن قراءتها(الشمس)، يوفقه الله أينما توجه، و فيها منافع كثيرة، و حفظ و قبول عند جميع الناس». 📚بحرانى، سيد هاشم بن سليمان، البرهان في تفسير القرآن - قم، چاپ: اول، 1374 ش. از رسول خدا - صلی الله علیه وآله- روایت شده است: ▫️هرکه موفقیت هایش کم باشد باید سوره « الشمس» را دائما قرائت کند تا خدا او را به هر سو رو می کند توفیق دهد. در خواندان این سوره منافع زیادی وجود دارد و باعث حفظ انسان نزد مردم و مقبولیت او می شود. 🆔 @hajfathi_ir
✅ شرح ماه مبارک رمضان: ▫️اللَّهُمَّ لا تُؤَاخِذْنِی فِیهِ بِالْعَثَرَاتِ وَ أَقِلْنِی فِیهِ مِنَ الْخَطَایَا وَ الْهَفَوَاتِ وَ لا تَجْعَلْنِی فِیهِ غَرَضاً لِلْبَلایَا وَ الْآفَاتِ بِعِزَّتِکَ یَا عِزَّ الْمُسْلِمِینَ. ▫️ خدایا مرا در این ماه بر لغزش‌ها سرزنش مکن، و از خطاها و افتادن در گناهان دور بدار، و هدف بلاها و آفات قرار مده، به عزّتت ای عزّت مسلمانان. نکات: ۱. از درخواست عدم مؤاخذه لغزشها و دور شدن از گناهان و ، استفاده می شود که لغزش ها یکی از عوامل مهم در انسان است. ۲. لغزش دایره معنایی وسیعی دارد و شامل کوچک و بزرگ می شود. ۳. گاهی بی توجهی به گناهان کوچک، محرومیت های بزرگی را برای عبد رقم می زند. ۴. در روایت توصیه شده که عبد و سالک، به کوچکی گناه نگاه نکند بلکه به عظمت آنکه نافرمانی اش کرده بنگرد. طبق این قاعده، هیچ گناهی صغیره نیست. ۵. گاهی همین گناهانی که کوچکش پنداشته ایم، درجه تخریب عظیمی دارند. ۶. اقاله به معنی نگهداری از گناه است. از این فراز دعا استفاده می شود که برای ترک معصیت هم باید مدد از باری تعالی بگیریم لذا باید گفت: ایاک نستعین لترک الهفوات و الخطایا. ۷. بلا ها نیز برخی زائیده خطاهای ما هستند و برخی برای ابتلای ما. در هر صورت ادب اقتضا می کند پیش از نزول ، دست به دعا شویم و از خدای تعالی طلب حفظ کنیم نه اینکه بعد از نزول بلا، کنیم. ۸. منظور از شکست ناپذیری است. توسل به نام "عزیز" یا "معز" انسان را دربرابر مشکلات و بلاها و خطاها شکست ناپذیر می کند. 🆔 @hajfathi_ir
HAJFATHI
✅امام حسن علیه السلام و روغن فروش یک سال امام حسن مجتبی علیه السلام با پای پیاده به سوی مکه حرکت کرد. در بین راه پاهای مبارکش ورم نمود. یکی از همراهان گفت: مقداری از راه را سوار شوید تا این ورم خوب شود. حضرت فرمود: هرگز سوار نمی شوم، ولی وقتی به اولین منزل رسیدیم، شخص سیاه پوستی را که روغنی به همراه دارد می‌بینی. آن روغن را از او خریداری کن تا ورم پایم را با آن معالجه کنم. او گفت: ما در پیش روی خود محلی را که چنین روغنی در آن جا به فروش برسد سراغ نداریم!؟ حضرت فرمود: همان است که گفتم. مقداری که راه را رفتند شخص سیاهی پیدا شد، امام به آن همراه گفت: آن که می‌گفتم، آن جاست، برو و روغن را بخر و پول آن را پرداخت کن. او رفت تا روغن را بخرد. شخص سیاه پوست پرسید: این روغن را برای چه کسی می‌خواهی؟ گفت: برای امام حسن بن علی علیه السلام. سیاه پوست گفت: مرا نزد او ببر، وقتی نزد امام آمد، گفت: فدای شما شوم، من نمی دانستم که شما به این روغن احتیاج دارید، پولی هم بابت آن از شما نمی گیرم و خود من هم غلام شما هستم. فقط از شما تقاضا دارم، دعا کنید خدا فرزند سالمی که دوست دار شما اهل بیت باشد به من مرحمت کند. حضرت فرمود: به خانه ات باز گرد که خدا فرزند سالمی که شیعه و پیرو ما خواهد بود، به تو عنایت می‌فرماید. [۱] ---------- [۱]: - محجة البیضاء، ج ۴، ص ۲۲۰؛ شنیدنیهای تاریخ، ص ۱۳۹ و ۱۴۰. 🆔 @hajfathi_ir
✅با توصیه امام حسن علیه السلام فرزند دار شد👇 طبرسی رحمه الله نقل كرده است: ▫️امام حسن بن علي عليه السلام نزد معاويه رفت، و چون بيرون آمد، يكي از دربانان معاويه از پي آن حضرت آمد و گفت: من مردی ثروتمندم ولی بچه دار نمی شوم! چيزی يادم ده. اميد است خدا فرزندی روزيی ام كند. آن حضرت فرمود: بر تو باد به . و او فراوان استغفار مي كرد تا آن جا كه گاهی در روز، هفتصد بار آمرزش می خواست. پس او ده فرزند پسر پيدا كرد. اين خبر به معاويه رسيد، و به دربان گفت: چرا نپرسيدی از كجا آن را ميی گويد؟ و آن حضرت بار ديگر نزد معاويه رفت و دربان آن را پرسيد، فرمود: آيا فرموده ی خدای سبحان را در قصه ی هود نشنيده ای: «[و اي قوم من! از پروردگارتان آمرزش بخواهيد، سپس به درگاه او توبه كنيد تا از آسمان براي شما بارش فراوان فرستد] و نيرويی بر نيروی شما بيفزايد» [۱]، و [نيز فرموده ی خدا را] در قصه ی نوح نشنيده ای: «[و گفتم از پروردگارتان آمرزش بخواهيد كه... ] و شما را به اموال و پسران ياري كند؟ [۲] ». [۳]. --------------------------------- پي نوشت ها: [۱] هود: ۵۲؛ (و يزدكم قوة الي قوتكم). [۲] هود: ۵۲؛ (و يمددكم بأموال و بنين). [۳] مكارم الاخلاق: ۲۳۷. 👇 🆔 @hajfathi_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✅شرح ماه مبارک رمضان: ▫️اللَّهُمَّ ارْزُقْنِی فِیهِ طَاعَةَ الْخَاشِعِینَ وَ اشْرَحْ فِیهِ صَدْرِی بِإِنَابَةِ الْمُخْبِتِینَ بِأَمَانِکَ یَا أَمَانَ الْخَائِفِینَ. ▫️ خدایا در در این ماه طاعت فروتنان را نصیبم کن، و سینه‌ام را برای انابه همانند بازگشت خاضعان باز کن به امان دادنت ای امان ده هراسندگان. 👌نکات: ۱. منظور از ، فروتنی در برابر ذات باری تعالی و تسلیم شدن در برابر او بدون اظهار کوچکترین کبریایی و بزرگی در برابر امر و نهی اوست. اطاعت خاشعین، اطاعتی محض است بدون چون و چرا آوردن در برابر احکام الهی. عبادتی که در آن عبد در آن غرق در توجه تام به جلال و جمال الهی است و از خود غافل است. این مقام به حاصل می شود و رسیدن به آن با ریاضت و با خون دل خوردن و مجاهدت میسر است. حداقل حالت خشوع این است که متوجه باشیم عبد بدون عنایت مولا هیچ کاره است حتی عبادتش بدون لطف الهی نمی توانست محقق گردد. ۲. حالت ویژگی هایی دارد که به برخی از آنها اشاره می کنم: ▫️ در انابه بازگشت از خود وخلق به سوی خالق یکتاشرط اول است. ▫️ انابه کننده دائما باید رجوع الی الله داشته باشد. ▫️انابه به دو قالب عملی و قلبی تقسیم می شود.در انابه عملی مهمترین چیز ترک معصیت است. کسی که گناهی را نخواهد انجام دهد حتی اگر آه و زاری هم نداشته باشد « »محسوب می گردد.در عبد دائما در خواسته های خود و نیازهایش مراجعه سریع وعلی الدوام به حق تعالی دارد. ▫️در قرآن کریم  انبیاء بزرگی رابه عنوان «منیب» و«اوّاه»یاد کرده است: حضرت آدم،یعقوب،ابراهیم،داوود،سلیمان،ایوب علیهم السلام. خدای تعالی منتظر انابه کننده گان است و منیب، به دلیل اتصال دائمی به ذات باری تعالی وقدرت علی الاطلاق قویترین فرد محسوب می شود. ▫️راهای کسب حالت انابه: - توجه به آیات ونشانه های عظمت حق تعالی - ترک گناه - وداع در آخرین شب از ماه رمضان را امام صادق علیه السلام عامل توفیق برای انابه می داند. -در خواست جزئی ترین خواسته ها وحاجات از خود خدای تعالی حتی نمک آش را. -خواندن دعاهایی که قالب انابه دارند مثل دعای کمیل،ابوحمزه ثمالی،مناجات خمس عشره و... - ارتباط باقرآن کریم از طریق قرائت وتفسیر - خواندن وتفکر کردن وعمل نمودن به احادیث اهل البیت علیهم السلام ▫️شخصی که حال انابه دارد ، طرفیت پذیرش حق را دارد. به معنی همین است.صاحب شرح صدر ، تنگیی در دل خود برای حق نمی یابد. او در هر حالی متحمل سختی هاست چرا که دل دریایی او وسیع است و همه چیز را در خود با نگاه حق بینانه حل می کند. 🆔 @hajfathi_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
4_556529625853853804.mp3
3.07M
✅پاسخ استاد #صمدی_آملی به کسانی که گفتند ، صمدی گفته شمر بهشتی است. 🆔 @hajfathi_ir
✅لینک درسهایی از قرآن و حدیث در واتس آپ👇 https://chat.whatsapp.com/AY1qJ6a5uxb4fCGBqYy6P2
✅ شرح دعای ماه مبارک رمضان ▫️اللَّهُمَّ وَفِّقْنِی فِیهِ لِمُوَافَقَةِ الْأَبْرَارِ وَ جَنِّبْنِی فِیهِ مُرَافَقَةَ الْأَشْرَارِ وَ آوِنِی فِیهِ بِرَحْمَتِکَ إِلَی [فِی ] دَارِ الْقَرَارِ بِإِلَهِیَّتِکَ یَا إِلَهَ الْعَالَمِینَ. ▫️ خدایا مرا در این ماه به همراهی و همسویی با نیکان توفیق ده، و از همنشینی با بدان دور بدار و به حق رحمتت به خانه آرامش جایم ده، و به پرستیدگی ات ای پرستیده جهانیان. 👌نکات: ۱. ابرار جمع "بَرّ" و یا "بارّ" است و منظور از آنها کسانی هستند که در اوج مراتب نیکی و نیک سیرتی قرار دارد. ۲. مصداف اتم ، علیهم السلام هستند و ایشان محسوب می گردند. در مراتب پایین تر و جزو مصادیق ابرار قرار می گیرند. ▫️عَنْ أَبِی حَمْزَةَ عَنْ أَبِی جَعْفَرٍ علیه السلام فِی قَوْلِهِ عَزَّ وَ جَلَّ: إِنَّ الْأَبْرارَ لَفِی نَعِیمٍ وَ إِنَّ الْفُجَّارَ لَفِی جَحِیمٍ. قَالَ: الْأَبْرَارُ نَحْنُ هُمْ وَ الْفُجَّارُ هُمْ عَدُوُّنَا [۱] . ▫️ابو حمزه می گویدداز امام باقر علیه السلام درباره آیه ان الابرار لفی نعیم.... پرسیدم. فرمود: ابرار ما هستیم و فجار دشمنان ما. ▫️ مُحَمَّدِ بْنِ الْحَنَفِیَّةِ عَنِ الْحَسَنِ بْنِ عَلِیٍّ علیهما السلام قَالَ: کُلُّ مَا فِی کِتَابِ اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ إِنَّ الْأَبْرارَ فَوَ اللَّهِ مَا أَرَادَ بِهِ إِلَّا عَلِیَّ بْنَ أَبِی طَالِبٍ وَ فَاطِمَةَ وَ أَنَا وَ الْحُسَیْنَ لِأَنَّا نَحْنُ أَبْرَارٌ بِآبَائِنَا وَ أُمَّهَاتِنَا وَ قُلُوبُنَا عَلَتْ بِالطَّاعَاتِ وَ الْبِرِّ وَ تَبَرَّأَتْ مِنَ الدُّنْیَا وَ حُبِّهَا وَ أَطَعْنَا اللَّهَ فِی جَمِیعِ فَرَائِضِهِ وَ آمَنَّا بِوَحْدَانِیَّتِهِ وَ صَدَّقْنَا بِرَسُولِهِ [۲] . ▫️محمد بن حنفیه می گوید : امام حسن علیه السلام فرمود: هرجا "ان الابرار" در قرآن باشد منظور ماییم. به خدا قسم خدا از آنها جز علی بن ابیطالب و فاطنه و من و حسین علیهم السلام اراده نکرده زیرا ما به پدرها و مادرانمان نهایت نیکی را داریم و دل های ما با اطاعت و نیکی بالا رفته و از دنیا و حبش بیزاری جسته است و خدا را در همه واجباتش اطاعت کرده و به وحدانیتش ایمان آورده و رسولش را تصدیق کرده ایم. ▫️ از این حدیث ملاک ابرار بودن، ، از خدا و استفاده می شود.   ▫️ وَ رُوِیَ أَنَّهُ قَالَ: إِنَّمَا سُمُّوا الْأَبْرَارَ لِأَنَّهُمْ بَرُّوا الْآبَاءَ وَ الْأَبْنَاءَ.[3] ▫️و روایت شده از ایشان که فرموده اند: ابرار بدین جهت نام نهاده اند که به و نیکی می کنند. ▫️در برخی روایات کسی که به دیگری نرساند نیز جزو ابرار شمرده اند. ▫️با توجه به نکات یاد شده، همنشینی با این طیف، انسان را به می کشاند و او را در زمره ابرار قرار می دهد. و افرادی هستند که خصیصه ابرار را ندارند. ▫️در سلوک، همنشینی با نیکان، و قلب می آورد. نشست و برخاست با فجار، و و را به همراه دارد. ---------- [۱]: کنز الفوائد: ۳۷۳ و الآیة فی سورة الانفطار: ۱۳ و ۱۴. [۲]: مناقب آل أبی طالب ۳: ۱۷۰ و ۱۷۱ و الآیات فی المطففین: ۱۸- ۲۱. [3]:بحارارالانوار، باب ۲،مجلد ۷۱، صفحه ۷۷ 🆔 @hajfathi_ir
❓آیا با بی حجاب ازدواج کنیم؟ 👌 کلید واژه های مهم: بی اعتمادی، مهم بودن ازدواج، تردید درباره بی حجاب، نگرانی از آینده ✅ تحلیل:  سؤال یاد شده از جمله مهمترین پرسش های کسانی است که در مشاوره ازدواج ، از ما می پرسند. در جواب نکته های مهمی را می توان مطرح کرد. به صورت تیتر وار به برخی از آنها اشاره می کنم: 1- این سؤال نشان می دهد که پرسشگر دغدغه مهمی به نام ازدواج دارد و مهم تر از آن، ازدواج با کسی است که درباره او تردید دارد. تردید درباره خانمی که حجاب را رعایت نمی کند. 2-این تردید نشان می دهد که فرد برخی از ویژگی های زن مورد نظر را پذیرفته ولی این علامت یعنی «بی حجابی» نمی گذارد که تصمیم نهایی را درباره او بگیرد. 3- دلیل این تردید این است که این مرد یک فرد معتقد و متدین و آینده نگر محسوب می شود او می خواهد شریک زندگی او، همه ایده آل های یک زن خوب را داشته باشد. 4- حجاب را جدای از «خوب بودن» زن نمی داند چون حجاب در واقع اندازه تعهد زن به حکم خدا و دین را نشان می دهد. 5- منشأ تردید یاد شده این نکته است: «این زن وقتی حکم خدا درباره حجاب را قبول ندارد و به آن پایبند نیست, نشان می دهد که خدا را آن گونه که او می خواهد قبول ندارد. قبول کردن خدا و دین در نزد این خانم دل بخواهی است و نشان می دهد که در برابر حکم الهی طغیان گری دارد». 6-این حس «طغیان گری »مرد را تحت تاثیر قرار داده و نگران است که این زن بعدا در مسیر زندگی دل بخواهی و نه بر پایه اصول و ارزش های الهی گام بردارد و این باعث تنش بین روابطشان شود. 7- باید به این نکته اشاره کنم که حتما همه کسانی که در چادر باشند همه ایده آل ها را ندارند چون برخی حجاب را از روی باور نپذیرفته اند یا در برخی رفتارها آگاهی کافی ندارند. ولی داشتن چادر به هر حال یک نقطه سفید و نورانی در ایده آل های یک زن و یک شریک زندگی است  و اگر  رفتارهای دیگر هم اصولی و ارزشی باشند این زن را از فرشته بالاتر می کند. 8- برخی از آمارها نشان از عدم تعهد زن بی حجاب به اصول و ارزشهای انسانی و اسلامی است. 9- زنی که به راحتی در برابر خدا می ایستد و به خاطر نفس خود و خواهش های شیطان انسی و جنی به خدای مهربان بی احترامی می کند قطعا احترام به همسر را در زندگی و در گوشه ای از آن و یا کلش نشان خواهد داد. 10- مردانی که این پرسش را می کنند در کنار سؤالشان نگرانی درباره آینده دختر و پسری که این خانم بی حجاب می خواهد مادرشان بشود را دارند. آنها می گویند: «این خانم چون پایبند به یکی از اصول  و ارزشهای اسلامی نیست می تواند روحیه پایبند نبودن به ارزش ها را به فرزندم انتقال دهد و این خطر بزرگی است». 11-پیشنهاد ما این است که با خانمی که حجاب ندارد ازدواج نکنید. شاید این خانم بتواند برخی از خواسته ای شما را بر آورده کند ولی بهترین خواسته شما یعنی داشتن یکی «زندگی متعالی» و با «فرزندان متعهد و دیندار و مایه افتخار» در دنیا و آخرت را برای شما رقم نخواهد زد و یا اینکه همیشه یک «زندگی نا آرام و پر تلاطم» خواهید داشت. اگر انتقادی در باره این تحلیل دارید ارسال کنید. متشکرم 🆔 @hajfarhi_ir
بر جلسه مردان زنی وارد شد. به اعتراض گفتند: این چه وضعی است بیرون آمدی مگر نمی بینی اینجا است؟ زن گفت: مرد؟! من اینجا مردی نمی بینم! 👌 حکایت بی حجابی زنان کشورم حکایت نبود "مرد" اوست. لطفا مرد.... 🆔 @hajfathi_ir
💠صدقه ضرر نداره💠 امام حسین علیه السلام: : ما أحسَنَ عَبدٌ الصَّدَقةَ إلّا أحسَنَ اللّهُ الخِلافةَ عَلَى بَرَكَتِهِ. ▫️«هيچ بنده اى صدقه خوبى نداد ، جز آن كه خداوند بهتر و بيشتر از آن را به او عوض داد.» 📚 . الكافي : ج 4 ص 10 ح 5 وفيه «ولده من بعده» بدل «بركته»، تاريخ اليعقوبي : ج 2 ص 105 وفيه «تركته» بدل «بركته». 🔆صدقه روزانه خود را به پایگاه درسهایی از قرآن و حدیث برای رسیدگی به امور نیازمندان واریز کنید.🔆 ✅ کافی است شماره گیری کنید: *788*97*55008# 👌نکته: ❗️اعداد را با لاتین وارد کنید. ❗️زیر نظر خادم اسلام و مسلمین محمد علی فتحی 🆔 @hajfathi_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 ببینید | شعرخوانی حجت‌الاسلام مهدی پرنیان از شاعران طنزپرداز یزدی در با رهبرانقلاب. ۹۸/۲/۳۰ ✳️ در کنار خطوط سیم پیام.... 💥 👇 🆔 @hajfathi_ir
🌐 بزرگترین پایگاه جامع قرآنی جهان اسلام افتتاح شد. 🌐 سایت پایگاه جامع قرآنی👇 quran.inoor.ir ✅ این پایگاه، بزرگترین پایگاه قرآنی جهان اسلام است. #به_کانال_قرآن_و_حدیث_بپیوندید 👇 🆔 @hajfathi_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا