eitaa logo
🇮🇷 محمد علی فتحی
636 دنبال‌کننده
2.6هزار عکس
605 ویدیو
45 فایل
#حاج_فتحی #رسانه_حاج_فتحی ▪️استاد حوزه و دانشگاه #اینجا: تبیین اندیشه های راهبردی و گفتمانی #رزومه: http://hajfathi.ir 📮دفتر: کرج، آزادگان، مسجد مهدویه 👌ارتباط مستقیم: @hajfathi
مشاهده در ایتا
دانلود
💠 ❓این جمله شنیده اید؟ 🔰"مراقب افکارت باش که اعمالت می شوند". 🔰 این جمله در واقع فرموده علی علیه السلام بود که مشابه آن در زیاد است از جمله: اميرالمؤمنين علي عليه السلام: ▫️اَلفِكرُ فِى الخَيرِ يَدعُو إلَى العَمَلِ بِهِ ؛ ▫️انديشيدن به نيكى، [آدمى را] به عمل كردن به آن مى كشاند. 👌 بدانیم فکر بد کردن هم انسان را به انجام عمل بد می کشاند. ❗️پس مراقب افکارت باش و آنها را مدیریت کن. 🆔️ @hajfathi_ir
آنکه زندگی خود را چراگاه شیطان گردانیده و از گل های خوش بو در وجودش چیزی ندارد، خود علف هرزه می شود. علف هرزه را باغبان عوالم - خدای عزوجل- قطع می کند. فقطع دابر الذین کفروا...
💠اهل و عیال را چه کنم؟ یکی از دوستان می‌گوید: ▫️روزی در ایام تابستان، در ، جناب را دیدم، درحالی که از ضعف رنگش پریده و زرد شده بود. ایشان مقداری وسایل و ابزار خیاطی خریده بود و به سوی خانه می‌رفت. به ایشان گفتم: آقا! کمی کنید، حال شما خوب نیست. فرمود: «عیال و اولاد را چه کنم؟! » در حدیث است که رسول خدا صلی الله علیه و آله فرمود: ▫️اِنَّ الله تَعالی یُحِبُ اَنْ یَری عَبْدَهُ تَعِباً فِی طَلَبِ الْحَلالِ. [۱] ▫️خداوند دوست دارد بنده خود را در راه به دست آوردن خسته ببیند. همچنین، آن حضرت در حدیثی دیگر می‌فرماید: ▫️ «مَلْعون مَلْعون مَن ضَیَّعَ مَن یَعول؛ ▫️ملعون است، است، آن که هزینه خود را تأمین نکند». [۲] -----+++++----- 📚منابع: [۱]: میزان الحکمه، ۱۳۷۹، چ ۲، ج ۵، ص ۲۰۵۸. [۲]: کیمیای محبت، صص ۳۸ و ۳۹.  [سیره اخلاقی علما - صفحه ۱۳۳] 
💠این یه دونه کار ساده👇 رو که می تونیم انجام بدیم!!! به روایت ، صلّی اللّٰه علیه و آله بر کوچک و بزرگ می‌کرد. -----+++++-----  📚سنن النبی: اداب و سنن پیامبر صلی الله علیه و اله - صفحه ۳۴
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⚠️توجه⚠️ ⚠️توجه⚠️ 👓 در پی مطالبات عمومی در مورد یک فرع فقهی: متن کامل بیانات (جلسۀ آخر درس) آیت‌الله‌العظمی مکارم شیرازی در مورد بازاریابی شبکه‌ای: 📋 بحث دربارۀ شبکه‌های بازاریابی یا بازاریابی شبکه‌ای به اتمام رسید. اکنون جمع‌بندی نهایی دراین‌باره را که در 8 نکته خلاصه و جمع‌بندی شده است، بیان می‌کنیم: 🔹 نکتۀ اول: اساس تمام بازاریابی‌های شبکه‌ای و هرمی یکی است و همه آنها روی هرم دور می زند. همگی از خاصیت اعداد تصاعدی و اشکال هرمی استفاده می‌کنند و اگر تفاوتی وجود دارد، در مسائل حاشیه‌ای و غیرمربوط به ماهیت آنهاست. 🔹 نکتۀ دوم: مشتری‌های این بازار غالباً کالا را براساس نیاز خود خریداری نمی‌کنند؛ بلکه برای این است که در صف بازاریاب‌ها قرار گیرند و سودهای کلان ببرند. در واقع، همه فروشنده‌اند، نه خریدار. 🔹 نکتۀ سوم: این بازاریابی‌ها هزاران@هزار نیروی جوان را از کارهای تولیدی و حتی تحصیل به بیراهه می‌کشاند و به واسطۀ حقیر و مصرف‌گرایی تبدیل می‌کند. 🔹 نکتۀ چهارم: منابع آماری معروف خارجی و داخلی نشان می‌دهد که تنها عدد کمی از آنها سود کلانی می‌برند و اکثریت قاطع که گاه تا 99% پیش می‌رود، محروم‌ها و ناکام‌ها هستند. 🔹 نکتۀ پنجم: این کار قطعاً مصداق «أکل مال به باطل» است و توجیهاتی که برای آن مطرح می‌کنند، واقعیت ندارد و شبیه توجیهات و حیله‌های رباخواران است. بعضی آن را شبیه نوعی بخت‌آزمایی و قمار می­‌دانند؛ ولی ما می‌گوییم قماری است که چند قمارباز حرفه‌ای در برابر عدۀ کثیری قمارباز ناشی قرار دارند. آنهایی که در رأس هرم هستند، مثل قماربازهای حرفه‌ای‌اند و آنهایی که در انتهای هرم هستند، همچون قماربازهای ناشی. 🔹 نکتۀ ششم: اگر دلیلی بر حرمت آن نباشد، جز اینکه سبب ضرر و زیان گروه زیادی می­‌شود، کافی است و حکومت اسلامی باید جلوی آن را بگیرد. 🔹 نکتۀ هفتم: جالب اینکه به تصدیق محققان، اداره‌کنندگان بازاریابی شبکه‌ای، غالباً همان هرمی‌ها و گلدکوئیستی‌ها هستند. 🔹 نکتۀ هشتم: متأسفانه اخیراً اطلاعات نادرستی به شورای محترم نگهبان داده‌اند و فتوا بر جواز گرفته‌اند؛ وزارت صنایع و معادن هم به آن دامن می‌زند، به دلایلی که روشن است و مخفی نیست. منبع: 🌎 http://www.makarem.ir/main.aspx?typeinfo=4&lid=0&mid=401708&catid=30452
خیر دنیا و آخرت در چیست؟ در پوستر بالا بخوانید
✅خرید به شرط سالم بودن ❓س. حکم خرید به شرط چاقو چیست؟ ج. اشکال ندارد. 📚منبع: https://www.leader.ir/fa/book/54/آرشيو-استفتائات-جديد
💠 خرید نسیه ❓س. اگر در معامله­ای که به صورت نسیه انجام می شود خریدار بگوید هر وقت پول دستم آمد پرداخت خواهم کرد آیا چنین معامله ای صحیح است؟ ✅ج. با توجه به این که در معامله نسیه باید مدت تعیین شده برای پرداخت ثمن معلوم باشد و احتمال زیاده و نقصان در آن نباشد، در فرض سؤال معامله باطل است، ولی اگر فروشنده راضی به تصرف مشتری در کالای فروخته شده باشد، تصرف مشتری در آن اشکال ندارد. 📚منبع: https://www.leader.ir/fa/book/54/آرشيو-استفتائات-جديد
💠مراقبت در مصرف حجت الاسلام ناصری می‌گوید: ▫️مرحوم که به نظر رحمه الله، از امیدهای آینده بود، می‌بایست هفته به هفته به خدمت آقا می‌آمد و خرج هفته اش را می‌گرفت و به هیچ وجه امام مخارج اضافه به او نمی داد. حتی وقتی حاج آقا مصطفی خواست به برود، با پول فروش خانه ای که در داشت و مقدار پولی که از خانمش بود، به مکه رفت. حتی امام می‌فرمود: هیچ کس حق ندارد از اینجا زیادی کند! تلفن زدن به داخل را اجازه می‌دادند، ولی به یا جای دیگر را اجازه نمی دادند و کرده بودند. حتی به مرحوم حاج احمد آقا فرموده بودند: تو حق نداری به تهران یا جای دیگر تلفن بکنی، ولی اگر در بود، اجازه می‌دادند. برای مثال، اگر می‌خواستند با تلفن منتشر کنند یا از اوضاع خبر بگیرند، امام اجازه می‌داد. یادم می‌آید یک بار مرحوم تلفن‌هایی کرده بود و احتمال می‌داد که امام راضی نباشند، به همین دلیل، ناچار شد از جایی پول فراهم کند و به آیت الله رضوانی، مسئول مالی دفتر حضرت امام بدهد. ------+++++----- 📚پیام انقلاب، «گفت وگو با حجت الاسلام ناصری، حاکم شرع یزد»، فروردین ۱۳۶۱، ش۵۵، ص ۳۶،سیره اخلاقی علما - صفحه ۱۳۴