eitaa logo
حاک یول
174 دنبال‌کننده
8 عکس
12 ویدیو
0 فایل
حاککی آختاران الاکی تاپاجاخدیر باطل ایستیین کارانلیکتا کالاجاکتیر
مشاهده در ایتا
دانلود
درس های از قران «تَمَسَّكْ بِحَبْلِ الْقُرْآنِ‏»؛اصرار خود قرآن و اصرار اهل بيت(سلام الله عليهم اجمعين) است که قرآن، حبلِ آويخته است؛ يعنی انزال و تنزيلی که خدا درباره قرآن بيان کرده، با انزال و تنزيلِ باران و برف و تگرگ فرق‌ های دارد. باران را خدا نازل کرده، برف را و تگرگ را نازل می‌کند، به نحو انداختنِ روی زمين است و به اصطلاح، تجافی است؛ اما قرآن را در شب قدر نازل کرده است، به معنای آويختن است، نه انداختن.قرآن را به زمين نينداخت، قرآن را مثل حبل و طنابِ مستحکم به زمين آويخت که «أَحَدُ طَرَفَيهِ بِيَدِ اللهِ سُبحَانَهُ وَ تَعَالي وَ الطَرَفُ الآخَرُ بَأَيدِيکُم».اين طناب را آويخت، فرمود يک طرف آن به دست خود خداست و طرف ديگر آن به دست شماست.دو تا فايده دارد: يکی مانع افتادنِ انسان است؛ ديگری فايده صعود انسان است که «اقْرَأْ وَ ارْقَهْ»؛بتواند بخواند و بالا برود و به «قربةً إلی الله» بار يابد.. https://eitaa.com/hakyol
در قرآن كريم تنها درباره جريان غدير خم و ولايت اميرمؤمنان(سلام الله علیه) تعبير منحصر به فرد «اتمام نعمت» آمده است:«الْيَوْمَ أَكْمَلْتُ لَكُمْ دِينَكُمْ وَ أَتْمَمْتُ عَلَيْكُمْ نِعْمَتِي»[۱] سخن از «أنعمت عليكم» نيست، بلكه خداوند می فرمايد:« أَتْمَمْتُ عَلَيْكُمْ نِعْمَتِي»؛ "نعمتم را بر شما تمام كردم" ؛ يعنی همان طور كه نبوت و رسالت پيامبر اكرم (صلی الله عليه و آله و سلم) كامل ترين نبوّت و رسالت است و پس از آن نبوّتی نيست، ولايت و امامت علی و اولاد علی(سلام الله علیهم)نيز كامل ترين ولايت و امامت است و پس از آن امامتی نيست.از منظر قرآن كريم در غديرخم كه عيد بزرگ ولايت است، نعمت های معنوی الهی به برترين حدّ و بالاترين نصاب خود رسيد. حال چون نعمتی برتر از ولايت علی و اولاد علی(سلام الله علیهم) نيست،عيد غدير برترين اعياد امّت اسلامی است و اعتقاد به ولايت تكوينی و تشريعی امامان معصوم(سلام الله علیهم) و باور داشتن وساطت و شفاعت و وسيله بودن آنان از مهم ترين بركاتی است كه نصيب امّت اسلامی شده است. [۱]سوره مائده آیه ۳ https://eitaa.com/hakyol
💥 امتحانِ ، کمتر از امتحانِ نیست. امتحان در وقت ، آسان‌تر از امتحان در وقت نیست. «ابتلای انسان دو جور است؛ گاهی به انسان آبرو و کرامت ظاهری می‌دهند و مردم برای کسی نشست و برخاست می‌کنند. گاهی‌اوقات هم انسان در تنگنا قرار می‌گیرد. هر دوی این حالت‌ها، امتحان است؛ هیچ فرقی نمی‌کند. کسی نباید فکر کند "امتحان به تنگنا" سخت‌تر از "امتحان به قدرت" است. دشوار است آدم بگوید امتحان حضرت ایوب سخت‌تر از امتحان حضرت سلیمان است؛ نه، معلوم نیست. آن‌جایی که خدا می‌خواهد امتحان بگیرد و آدم باید از عقبات عبور کند، خیلی دشوار است؛ چه با امکانات باشد چه با محرومیت. این اشتباه انسان‌ها است که امکانات را علامت تکریم نهایی خدای متعال و این سخت‌گیری را علامت توهین و تحقیر می‌دانند. اگر مدار تحقیر و تجلیل، این شود، انسان نه از امکانات می‌تواند استفاده کند و نه از سختی‌ها. انسان باید متوجه شود که این‌ها، دو بستر است و در هر دو بستر، راهی به‌سوی مقصد که قرب خدای متعال و رضوان و پنجره‌ای به‌سوی عوالم غیب هست، وجود دارد و مسیر حرکت انسان به سوی خدای متعال، در دل هر دو صحنه گشوده می‌شود؛ چه در اوج ثروت باشی چه در سختی. حضرت رسول الله (صلی الله علیه و آله و سلم) می‌فرماید: من تعجب می‌کنم از مؤمن که چه وجود مبارکی است؛ اگر همه حکومت دنیا را به او بدهند ضرر نمی‌کند و در این دنیا راه خودش را پیدا می‌کند؛ اگر هم او‌ را با مقراض و قیچی قطعه‌قطعه‌اش کنند، باز هم ضرر نمی‌کند. هم در آن سختی راه خودش را پیدا می‌کند و هم در آن راحتی. مؤمن همیشه این‌طور است و در هر دوی آن شرایط، راهی به‌سوی خدای متعال می‌بیند؛ با خود این‌ها کاری ندارد. https://eitaa.com/hakyol
حیات بخشی،بارزترین نماد همتایی قرآن و غدیر همتايی قرآن و غدير كه نماد عترت اطهار "سلام الله علیهم" است، در امور فراوانی است كه بارزترين آن ها، اين دو ثقل خواهد بود، زيرا درباره قرآن كه عنصر اصلی دعوت حضرت ختمی نبوت "صلی الله علیه و آله و سلم" است، چنين آمد: «ياَيُّهَا الَّذينَ ءامَنوا استَجيبوا لِلّهِ ولِلرَّسولِ اِذا دَعاكُم لِما يُحييكُم واعلَموا اَنَّ اللهَ يَحولُ بَينَ المَرءِ وقَلبِهِ واَنَّهُ اِلَيهِ تُحشَرون»[۱] و درباره امامت، از حضرت رسول اكرم "صلی الله عليه و آله و سلم" چنين رسيد: «مَنْ مَاتَ وَ لَمْ يَعْرِفْ اِمَامَ زَمَانِهِ مَاتَ مِيتَةً جَاهِلِيَّة»[۲] [۱]سوره انفال آیه ۲۴ [۲]وسائل الشیعه ج۱۶ ص۲۴۶ https://eitaa.com/hakyol
فضای در کشور، باید از دودی‌بودن دربیاید و شیشه‌ای شود. 🔗 غربگرایان و مرتجعین می‌خواهند ریشه مشکلات را به اسلام و انقلاب برگردانند. اما به نظر حقیر، سهم عمدهٔ بحران‌های اجتماعی بر دوش علمِ مدرن و تکنوکرات‌ها و غرب‌گراهاست که با تئوری‌های غربی‌ (و ناهماهنگ با سیاست‌های نظام)، در این چند دهه برای کشور برنامه‌ریزی کرده‌اند و کشور را به‌سمتِ لیبرالیسم اقتصادی و سیاسی و فرهنگی برده‌اند و همیشه بحران‌های بزرگی ایجاد کرده‌اند. 🔗 مُقصّر اصلیِ ناهنجاری‌های اجتماعی، نهادها و ساختار سرمایه‌داری مدرن هستند. متأسفانه کارشناس‌هایی که چند دهه برای کشور تصمیم‌سازی کرده‌اند (کسانی که در سازمان برنامه و بودجه بوده‌اند، یا در پشت بانک مرکزی یا مراکز حساس و تصمیم‌گیر دیگر بوده‌اند و نقش اصلی در برنام‌ریزی را داشته‌اند)، اینها اپوزیسیون می‌شوند و می‌خواهند اسلام و انقلاب را محاکمه کنند. حاضر نیستند بپذیرند که الگوهای آنها در ایران جواب نمی‌دهد! 🔗 البته من سهم کوتاهی افراد را انکار نمی‌کنم، اما شما اگر کارخانه‌ای دارید که تولید مواد مخدر می‌کند، با این روش که آدم‌های مهذب بالای سرش بگذارید، از آن طرفش مواد صالح بیرون نمی‌آید. نظام سرمایه‌داری اختلاف طبقاتی ایجاد می‌کند؛ ثروت متمرکز ایجاد می‌کند، تولید متمرکز ایجاد می‌کند، توزیع متمرکز ایجاد می‌کند؛ تولید و توزیع متمرکز، اختلاف طبقاتی ایجاد می‌کند و اهرم‌های اجتماعی را ‌جوری تنظیم می‌کنند که اموال ضعفا برود و در سازمان قدرت مصرف شود! ریشۀ اصلی مشکلات این‌جاست. https://eitaa.com/hakyol
امیر مؤمنان سلام الله علیه فرمودند:«يَنحدِرُ عنّی السّيل و لا يَرْقَی الیّ الطّير»؛ سيل علم و دانش از چشمه‌ های جان من می جوشد؛ من آن كوه بلند سيل‌ زايم و هيچ پرنده‌ ای هم به اوج مقام من پرواز نمی‌کند. هر كوهی سيل ندارد؛ شما كوه های فراوانی در اطراف بعضی شهرها می‌بینید، اينها كوهی نيستند كه سيل به بار بياورند، آن كوه های رفيعی كه دامنه وسيعی دارند آب از اوجش تا به سينه و دامنه‌ اش برسد سيل توليد می‌کند؛ قله دماوند غالباً سيل‌خيز است چون قله‌ ای است بسيار رفيع. فرمود: ديگر عالمان مانند اين سلسله جبالی اند كه در دامنه دماوند ترسيم شدند، آنها منشأ سيل نيستند، سيل علم از آن قله رفيع نشأت می گيرد لذا پرنده‌ ها می توانند بر بالای سلسله جبال بنشينند ولی صعودشان بر قله رفيع دماوند سخت است.فرمود: انديشه كسی بتواند پر بكشد و به اوج مقام من برسد مقدورشان نيست. https://eitaa.com/hakyol
🎙 رئیس جمهور تَراز کسی است که هم آرمان‌گرا باشد و هم واقع‌بین. البته واقع‌بینی این نیست که مناسبات قدرت را فقط در سایۀ امپراتوری‌های حاکم بر جهان بفهمد! واقع‌بینی این است که ظرفیت تاریخی و مأموریت تمدّنی و آخرالزّمانی ملت ایران را که به حکومت جهانی اسلام منتهی می‌شود، درک کند و در این مسیر گام بردارد. https://eitaa.com/hakyol
📢 یکی از مکاید شیطان در طول تاریخ، مکتب‌سازی‌های بدلی بوده است. 📢 امام باقر و امام صادق(علیهما السلام) با مکتب‌های بدلی به مبارزه برخاستند و يک مکتب پيشگام در اخلاق و کلام و فقه را بنیان نهادند. 🔸 مکتب‌سازي و ايجاد يک معنويت مبهم در مقابل گرايش توحيدي، از مکايد درازمدت شيطان است که هميشه دنبال مي‌کند. اين مکتب‌سازي از «حَسبُنا کتاب الله» شروع مي‌شود تا بعد در دوره بني‌اميه و معاويه به جايي مي‌رسد که کاملاً وجود مقدس اميرالمومنين(علیه السلام) را رصد مي‌کند و هر کاري حضرت مي‌کنند بدلش را مي‌سازد. فرقه‌هاي کلامي و گرايش‌هاي معنوي منحرف که الان پيدا می‌شود تصادفي نيست و همان‌طور که الان دستگاه شياطين جن و انس تفرق معنوي و ايجاد گرايش‌هاي باطل را مديريت مي‌کنند، در دوره‌هاي قبل هم همين‌طور بوده است. من در کتاب توحيد صدوق، انحرافاتي که در دنياي اسلام در موضوع توحيد شده است را ديدم. در تفسير توحيد يک طيف، از کساني هستند که به «تعطيل» يا «تشبيه» رسيده‌اند. اينها مکتب‌سازي است و ريشه‌اش به دستگاه طواغیت و شیاطین برمي‌گردد. درواقع، يکي از کارها ايجاد کالاي جايگزين است که در آن دوره هم به‌شدت اتفاق افتاده است، مثل تحريف معنويت اسلام، تحريف فقه و حتي روش فقاهت، تحريف اعتقادات که در همه اين‌ها مکتب‌سازي‌هاي متعدد انجام شده است؛ از اشاعره و جبريه بگيريد تا مرجئه. اين‌ها همه ساخته و پرداخته عملي دستگاه طواغیت و بني‌اميه است و تصادفاً ظهور پيدا نکردند. شأني که وجود مقدس امام باقر(علیه السلام) و امام صادق(علیه السلام) در اين زمينه دارند چيست؟ 🔸 همان‌طور که شيخ مفيد نقل کرده‌اند قبل از امام باقر(علیه السلام)، تشيع که مکتب حق است يک فقه و شريعت روشن و حتي يک معنويت و يا نظام اعتقادي داراي چارچوب روشن نداشت و ما گاهي در فقه نيازمند اهل سنت مي‌شديم، ولي امامین صادقین(علیهما السلام) يک مکتب پيشگام درست کردند. در صدر اسلام واقعاً اين گونه بود و نبض فرهنگ در دست امام باقر(علیه السلام) و امام صادق(علیه السلام) بوده است. ایشان هم مبارزه با گرايشات منفي مي‌کردند و جلوي آن معنويت باطلي که بعد مبدأ پيدايش گرايشات صوفيانه شد ايستادند، و هم به‌شدت با گرايشات انحرافاتي و ظاهري‌گري مبارزه کردند و به دنبال ايجاد يک عقلانيت استوار شيعي در کلام و در اعتقادات بودند. ايشان يک بناي عظيمي را در فقه و کلام و عرفان و اخلاق گذاشتند.» (صلی الله علیه وآله) (علیهم‌السلام) https://eitaa.com/hakyol
💥 اولین رکن انتظار، همراهی در جهاد کبیر است. جهاد کبیر یعنی امام زمان(عج) نمی‌گذارند دستگاه مؤمنین در دستگاه کفار منحل شود و ما باید در این جهاد کبیر، با آن حضرت همراه شویم. 💥 هیچ تولدی بدون رنج نیست. امت منتظر از وسط رنج‌ها گذر می‌کند تا به ملاقات خدا و تولد دوباره در عصر ظهور برسد. اگر رسیدن به عصر ظهور، آسان بود، لازم نبود سیدالشهدا به دشت کربلا بروند... . 💥 "آنان که نماز أمیرالمؤمنین را خوب می‌دانستند و عسل معاویه را هم شیرین"، سرانجامِ کارشان به جایی رسید که نمازشان هم رفت پشتِ سَرِ معاویه! اگر عسل معاویه در کامَت شیرین جلوه کرد، کم‌کم نماز أمیرالمؤمنین را هم از دست می‌دهی https://eitaa.com/hakyol
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔸 این آیه ﴿لا إِكْراهَ فِی الدِّینِ﴾ نه در صدد مسئله فقهی است و نه در صدد مسئله اخلاقی. فقط در صدد مسئله کلامی است. بیان این علوم سه گانه این است که در فقه وقتی گفته می شود که مختاری بین این و آن، حالا یا واجب تخییری است، یا دو تا راه مباح است؛ در مسائل اخلاقی هم از نظر تربیت بعضی ها راه خاص دارند می گویند یا از این راه و با فلان عبادت خود را به کمال برسانید یا از آن راه و با فلان عبادت؛ اینها تخییر است. اما این ﴿لا إِكْراهَ فِی الدِّینِ﴾ معاذالله در صدد بیان این نیست می خواهی قبول بکنی یا می خواهی نکنی فرق نمی کند. در صدد تخییر بین دو امر و اباحه دو امر نیست. این که می شود ! و این آیه به معنای اباحه گری نیست... . 🔸 این آیه نورانی می خواهد بگوید نه جبر در عالم هست که مستحیل است، نه دقیق تر و عریق تر و عمیق تر از آن تفویض در کار است. ﴿لا إِكْراهَ فِی الدِّینِ﴾ فشاری در عالم نیست. یا راه جهنم، یا راه بهشت. یا قبول یا نکول. یا ایمان و یا کفر. در هر دو حال، مختار است. نه اباحه گری است. اگر این گونه معنا کنیم که می خواهی این راه را بروی، می خواهی آن راه را بروی هر دو حلال است، این که می شود اباحه گری! لذا سرجایش محفوظ است، تهدید سر جایش محفوظ است، البته امر به معروف مراتب چهارگانه دارد اول و دوم برای مردم است، سوم و چهارم برای حکومت است. اینجور نیست که هر کسی آزاد باشد هر کاری را بخواهد انجام بدهد https://eitaa.com/hakyol
⚡️ اگر دولت و ملت ما بخواهند استقلال خودشان را حفظ کنند، باید افکار خود را از قیدوبند تمدن غربی آزاد کنند. ⚡️جوان‌ها را به‌گونه‌ای بار بیاورید که اسیر تفکرات غربی نباشند. ⚡️ ما با تمدن مخالف نیستیم، با تمدن صادراتی مخالفیم. تمدن صادراتی ما را به این‌ روز نشانده است. 📹 امام خمینی (رحمة الله علیه): «اگر شما آقایان و همه ملت ما بخواهند استقلال خودشان را، - و می‌خواهند - بخواهند آزادی خودشان را، - و می‌خواهند - باید اول افکارشان را آزاد کنند. افکار ما الآن در قید و بند است. حالا هم هست. ان شاء الله بشود الآن یک نهضت، یک نهضت فکری هم شده الآن، لکن باید این [نهضت‌] را تتمیمش کرد. شماهایی که در دانشگاه هستید و دانشمند هستید و متفکر هستید، این جوانهای ما را یک جوری بار بیاورید که خودشان بفهمند که خودشان یک چیزی‌اند. نگویند که ما باید گیر غرب باشیم، نگویند که ما باید غربی باشیم... اگر از غرب هم صنعتی می‌آید، یاد بگیرند، اما غربی نشوند، یاد گرفتن مسئله یک چیزی است و مغز را غربی کردن و از خودش غافل شدن، مسئله دیگر است. ما با تمدن مخالف نیستیم، با تمدن صادراتی مخالفیم. تمدن صادراتی ما را به این‌ روز نشانده است.» https://eitaa.com/hakyol
💥 علت شکست مذاکرات دولت اعتدال برای رفع تحریم‌ها، علاوه‌بر خباثت و بدعهدی دشمن، فقدان قدرت روحی و دانشی در جبهۀ خودی برای مذاکرۀ تمدنی بود. ◀️ مذاکره دو گونه است: مذاکره انفعالی (از موضع ضعف) و مذاکره تمدنی (از موضع قدرت). مذاکره انفعالی یعنی مذاکره کنیم که شاید یک امتیازاتی به ما بدهند و ما را نیز در جامعه جهانی بپذیرند و گشایش‌هایی برای ما ایجاد کنند. اما مذاکره تمدنی، مذاکره از موضع ملتی است که آغازگر عصر جدید و پرچمدار یک حرکت تمدنی در برابرِ تمدن رقیب است. ما گفت‌وگو را قبول داریم، اما گفت‌وگو از موضع قدرت تمدنی، نه از موضع ضعف و انفعال. ◀️ مذاکرۀ تمدنی، تفکر و دانش و قدرتِ روحیِ خاصِ خودش را می‌طلبد و کسانی که تفکر و دانش و شجاعت و جسارتِ این نوع مذاکره را ندارند، نمی‌توانند پرچم‌دار این کار بشوند و اگر پرچم‌دار بشوند، نتیجه‌ای عائد نخواهد شد و به نظر می‌رسد علت شکست مذاکرات دولت اعتدال برای رفع تحریم‌ها، علاوه بر خباثت و بدعهدی دشمن، همین فقدان قدرت روحی و دانشی در جبهۀ خودی برای مذاکرۀ تمدنی بود. البته بنده نمی‌خواهم زحمات را نادیده بگیرم و بگویم هیچ دستاورد مثبتی نداشته‌ایم، بلکه ریشۀ نتیجه‌بخش نبودنِ این نوع مذاکرات را دارم عرض می‌کنم. حتی وقتی عده‌ای، گفت‌وگوی تمدن‌ها را طرح می‌کردند، ظرفیتشان ظرفیت گفت‌وگوی تمدنی نبود. این که با ادبیات تمدن غرب و در چارچوب جهانی‌سازی غربی با خودِ غرب مذاکره کنیم، گفت‌وگوی تمدنی نیست؛ گفت‌وگفت است نه گفت‌وگو! https://eitaa.com/hakyol
اميرالمؤمنين (سلام الله علیه) از رسول اكرم (صلی الله عليه و آله و سلم) نقل كرده است:  مسلمان شش حق بر برادر مسلمان خود دارد؛ إنّ للمسلم علی أخيه المسلم من المعروف ستّاً.  الف) يسلّم عليه إذا لقيه؛ هنگام برخورد، سلامش كند.  ب) ويعوده إذا مرض؛ وقتی مريض شد عيادتش كند.  ج) ويسمّته إذا عطس؛ وقتی عطسه كرد، او را تسميه كند، يعنی به او «يَرحَمُكَ الله» بگويد.  د) ويشْهده إذا مات؛ وقتی مُرد كنار جنازه اش حاضر شود و در تشييع او شركت كند.  ه) ويجيبه إذا دعاه؛ وقتی او را فراخواند دعوتش را مورد اجابت قراردهد.  و) ويحبّ له ما يحب لنفسه ويكره له ما يكره لنفسه[۱] ؛ آنچه برای خويش دوست دارد برای او نيز دوست بدارد و آنچه كه برای خود نمی پسندد برای او نيز نپسندد. [۱]بحار الانوار ج۷۳ ص۵ https://eitaa.com/hakyol
يَا وَلِيَّ اللَّهِ إِنَّ بَيْنِي وَ بَيْنَ اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ ذُنُوباً لاَ يَأْتِي عَلَيْهَا إِلاَّ رِضَاكُمْ‏ فَبِحَقِّ مَنِ ائْتَمَنَكُمْ عَلَى سِرِّهِ وَ اسْتَرْعَاكُمْ أَمْرَ خَلْقِهِ وَ قَرَنَ طَاعَتَكُمْ بِطَاعَتِهِ‏ لَمَّا اسْتَوْهَبْتُمْ ذُنُوبِي وَ كُنْتُمْ شُفَعَائِي فَإِنِّي لَكُمْ مُطِيعٌ مَنْ أَطَاعَكُمْ فَقَدْ أَطَاعَ اللَّهَ‏ وَ مَنْ عَصَاكُمْ فَقَدْ عَصَى اللَّهَ وَ مَنْ أَحَبَّكُمْ فَقَدْ أَحَبَّ اللَّهَ وَ مَنْ أَبْغَضَكُمْ فَقَدْ أَبْغَضَ اللَّهَ‏ https://eitaa.com/hakyol
امام هادی (سلام الله علیه) به یکی از یارانش فرمود شیعیان به برکت پذیرش ولایت ما و ارتباط با آن ، پیوسته در پناهگاه و دژی استوار و ایمن قرار دارند ، پس اگر در دل دریاهای ژرف و بیابان های دور و دراز و میان درندگان و گرگ ها و دشمنان جن و بشر گرفتار شوند ، با دوستی و ولایت پذیری ما از هر ترسی آسوده اند ، پس هماره بر خدا توکل کن و ولایت مداری خویش را پاک و ناب گردان و هر جا خواستی برو: إِنَّ لِشِیعَتِنَا بِوَلاَیَتِنَا عِصمَةً ، لَو سَلَکُوا بِهَا فِی لُجَّةِ البِحَارِ الغَامِرَةِ وَ سَبَاسِبِ البَیدَاءِ الغَائِرَةِ ، بَینَ سِبَاعٍ وَ ذِئَابٍ ، وَ أَعَادِی الجِنِّ وَ الإِنسِ ، لأََمِنُوا مِن مَخَاوِفِهِم بِوَلاَیَتِهِم لَنَا ، فَثِق بِاللهِ ـ عَزَّ وَجَلَّ ـوَ أَخلِص فِی الوَلاَءِ لأَئِمَّتک الطَّاهِرِینَ وَ تَوَجَّه حَیثُ شِئتَ... مکارم الاخلاق ص۲۷۸ https://eitaa.com/hakyol
اگر خواستيد آدرس ولايت امام علی"سلام الله علیه" را درست بررسی كنيد كه او كجاست، بايد در حرم امن قلب پيغمبر "صلی الله علیه و آله و سلم" راه پيدا كنيد؛ جان علی "سلام الله علیه" در جان پيغمبر"صلی الله علیه و آله و سلم" قرار دارد. https://eitaa.com/hakyol
🎙 دوگانۀ اصلی انتخابات ریاست جمهوری 💥 چالش حقیقی در انتخابات ریاست جمهوری، بین «رویکرد استقامت و پایداری در برابر ظلم و استکبار» با «رویکرد سازش و تسلیم» است. چالش با جریانی است که به‌دنبال اتّصال با سرمایه‌داری جهانی و بازتولید آن در داخل است. چالش با کسانی است که برای ورود سرمایه‌های خارجی به کشور می‌خواهند از منطق استقامت دست بردارند. 💥 از «استقامت»، تعبیر به «دعوا» کردند! در حالی که استقامت یک منطقِ معقول برای کسب استقلال و مقابله با ظلم و تعدّیِ مستکبرین است! برخلاف دعوا که یک درگیریِ ناشی از غضب و خشونت و عواطف نامعقول است. به این معنا، ملت ایران یک لحظه هم با کسی دعوا نکرده است. 💥 اینکه سیاستمداران ما با قرآن و نهج‌البلاغه آشنا باشند، موجب خرسندی است، اما اینکه قرآن و معارف را در جهت توجیه سیاست‌ورزی‌ها یا سیاست‌بازی‌های خودشان تحریف کنند مورد پذیرش نیست. 💥 قرائتی از اسلام که طرفدار سرمایه‌داری است، با نظام سرمایه‌داری جهانی ارتباط برقرار می‌کند و در داخل نیز یک سرمایه‌داریِ دست‌ساخته و رفاقتی و حزبی به وجود می‌آورد! اتّصال قدرت و ثروت در کشور و ایجاد سرمایه‌داری وابسته و حزبی، از عوامل مهم گسترش فقر است . https://eitaa.com/hakyol
🔰عذر بدتر از گناه 👌قرآن کریم یکی از ویژگی های مومن را اعتراف به گناه، کوتاهی و کم کاری شمرده است: وَالَّذِينَ إِذَا فَعَلُوا فَاحِشَةً أَوْ ظَلَمُوا أَنفُسَهُمْ ذَكَرُوا اللَّهَ فَاسْتَغْفَرُوا لِذُنُوبِهِمْ..(ال عمران١٣٥). معذور دانستن خویش از گناه، از خود گناه بدتر و محکوم تر است. زیرا انسانی که گناه خویش را به محیط، فقر و هر علتی بیرون از تصمیم و تقصیر خود حواله می کند در حققیت، قبح گناه خویش را به حساب نمی آورد که چه مصیبتی بر سر خود آورده است و این نوعی تکبر در برابر خداوند است. اگر چه اموری در تحقق گناهان دخالت دارند ولی پذیرش گناه، و توبه از آن به مراتب بهتر از معذور دانستن خود است؛ زیرا اولا با معذور پنداشتن خود، چیزی از زشتی و آثار گناه کاسته نمی شود. ثانیا در عذر آوردن ها نوعی سبک شمردن گناه و تکبر به خداوند وجود دارد. https://eitaa.com/hakyol
چهل روز از فراقت گذشت😭 هیچوقت از یاد نمیروی سیدخدا ده آیه به نیت شهید رئیسی و شهدای همراهش https://eitaa.com/hakyol
با سلام و احترام لحظات سرنوشت‌ساز ملت ایران هست. چه برای انتخاب کاندیدا به جمع‌بندی رسیدید، چه نرسیدید، پیشنهاد می‌کنم این لینک رو هم مشاهده کنید: B2n.ir/whyjalili شاید توی جمع‌بندی‌تون تأثیرگذار باشه. https://eitaa.com/hakyol
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
این علم بر زمین نخواهد ماند .تاثیر خون پاک رئیسی علم ولایت را برافراشته نگه خواهد داشت. https://eitaa.com/hakyol
☘ إِنَّ اللَّهَ لَا يُغَيِّرُ مَا بِقَوْمٍ حَتَّى يُغَيِّرُوا مَا بِأَنْفُسِهِمْ ﴿رعد/۱۱﴾ 🍀 خداوند سرنوشت هیچ ملتی را تغییر نمی دهد مگر آنکه آنان خویشتن را دگرگون سازند 🌹سلام صبح جمعه تون بخیر و سلامتی https://eitaa.com/hakyol
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
شهید آوینی: هیچ راهی برای آنکه از آینده باخبر شویم و بدانیم که چه در انتظار ماست، وجود ندارد ... 🌺🌿 الّلهُمَّ‌ صَلِّ‌ عَلَی‌ مُحَمَّدٍ وَ آلِ‌ مُحَمَّدٍ وَ عَجِّلْ‌ فرَجَهُم 🌿🌺 https://eitaa.com/hakyol
28.52M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 موج پرشمار آراء مردم به دکتر جلیلی 😊 🌏 https://eitaa.com/hakyol
در مناظرات ده بار گفت من در لشکر عاشورا همرزم شهید باکری بودم ، همش میگفت من جبهه بودم می گفت من فرمانده لشکر بودم ، خلبانم ، فرمانده نیروی انتظامی بودم و.... همش می گفت من همه جا بودم ، من منافقین خلق رو جمع کردم و... جالب اینکه یکبار هم نگفت من برای ایران قطع عضو شدم... شاید هنوز هم خیلی از مردم ندانند یک پایش در جبهه قطع شده حافظ کل قرآن است ولی ندیدم یک آیه قرآن بخونه، داشت برنامه هاش رو میگفت ؛)) https://eitaa.com/hakyol