eitaa logo
کانال #داستان و #طنز حال خوش
4.7هزار دنبال‌کننده
1.5هزار عکس
3.3هزار ویدیو
106 فایل
#خواندنی ، #دیدنی و #خندیدنی ، 🔴🔴نظر، انتقاد ، پیشنهاد @abasalialmasi 🔵کپی پستها با ذکر #صلوات آزاد 👈در این کانال ❌ تبادل ❌ تبلیغ ⛔️ نداریم ✅کانالهای دیگرما👇 🆔 @Basirat_E 🆔 @hzrt_mahdi 🆔 @tavasolnameh 🆔 @Imam_zamani 🆔 @menbar_kotah
مشاهده در ایتا
دانلود
رسول خدا صلی الله علیه و آله : لِیَتَزَوَّدِ العَبدُ مِن دُنیاهُ لاِآخِرَتِهِ ، ومِن حَیاتِهِ لِمَوتِهِ ، ومِن شَبابِهِ لِهَرَمِهِ ؛ فَإِنَّ الدُّنیا خُلِقَت لَکُم ، وأنتُم خُلِقتُم لِلآخِرَةِ . پیامبر خدا صلی الله علیه و آله : بنده باید از دنیای خویش برای آخرتش ، از زندگی اش برای مرگش و از جوانی اش برای پیری اش توشه برگیرد؛ زیرا که دنیا برای شما آفریده شده است و شما برای آخرت ، آفریده شده اید. تنبیه الخواطر : ج 1 ص 131 ؛ إحیاء علوم الدین : ج 3 ص 301 وزاد فیه «من نفسه لنفسه» بعد «العبد» ، وراجع الفردوس : ج 5 ص 278 ح 8178 . 👇👇👇 http://eitaa.com/joinchat/206700555C6ffd205a92
رسول خدا صلی الله علیه و آله : لِیَأخُذِ العَبدُ المُؤمِنُ مِن نَفسِهِ لِنَفسِهِ ، ومِن دُنیاهُ لاِآخِرَتِهِ . پیامبر خدا صلی الله علیه و آله : بنده مؤمن ، باید از خود برای خود، و از دنیای خود برای آخرتش بهره برگیرد. الکافی : ج 2 ص 70 ح 9 عن حمزة بن حمران عن الإمام الصادق علیه السلام ، تحف العقول : ص 27 ، أعلام الدین : ص 333 ولیس فیهما «المؤمن» ، بحار الأنوار : ج 70 ص 362 ح 7 .
رسول خدا صلی الله علیه و آله : مَن یَتَزَوَّد فِی الدُّنیا یَنفَعهُ فِی الآخِرَةِ . پیامبر خدا صلی الله علیه و آله : هرکه در دنیا توشه برگیرد، در آخرت سودش می دهد. المعجم الکبیر : ج 2 ص 305 ح 2271 ، تاریخ بغداد : ج 14 ص 446 الرقم7828 ، تفسیر ابن کثیر : ج 1 ص 348 کلّها عن جریر بن عبد اللّه ، کنز العمّال : ج 15 ص 775 ح 43052 .
رسول خدا صلی الله علیه و آله : المُؤمِنُ یَتَزَوَّدُ ، وَالکافِرُ یَتَمَتَّعُ . پیامبر خدا صلی الله علیه و آله : مؤمن ، توشه فراهم می آورد و کافر به کامجویی می گذرانَد. إرشاد القلوب : ص 18 ، أعلام الدین : ص 297 ، کشف الغمّة : ج 2 ص 199 کلاهما عن الإمام الحسن علیه السلام ، بحار الأنوار : ج 78 ص 112 ح 6 . 👇👇👇 http://eitaa.com/joinchat/206700555C6ffd205a92
رسول خدا صلی الله علیه و آله : إنَّ اللّه َ ـ تَبارَکَ وتَعالی ـ . . . جَعَلَ الدُّنیا دارَ الأَعمالِ ، وجَعَلَ الآخِرَةَ دارَ القَرارِ «لِیَجْزِیَ الَّذِینَ أَسَـئُواْ بِمَا عَمِلُواْ وَ یَجْزِیَ الَّذِینَ أَحْسَنُواْ بِالْحُسْنَی» پیامبر خدا صلی الله علیه و آله : خداوند ـ تبارک و تعالی ـ ... دنیا را سرای عمل قرار داد و آخرت را سرای آسودن ، «تا کسانی را که بد کرده اند ، به سزای آنچه انجام داده اند ، کیفر دهد، و آنان را که نیکی کرده اند ، به نیکی پاداش دهد» . النجم : 31 . 👇👇👇 http://eitaa.com/joinchat/206700555C6ffd205a92
🔹قالَ رَسُولُ اللَّهِ صلی الله علیه وآله وسلم : أَرْبَعَةٌ لا يَنْظُرُ اللَّهُ إِلَيْهِمْ يَوْمَ الْقِيامَةِ عَاقٌّ وَ مَنَّانٌ وَ مُكَذِّبٌ بِالْقَدَرِ وَ مُدْمِنُ خَمْرٍ. 🌸رسول خدا صلی الله علیه وآله وسلم فرمود: 🔴خداوند در روز قیامت به چهار گروه نظر نمی‌کند 1️⃣ کسی‌که [والدین] شده 2️⃣کسی‌که [در مقابل کاری که برای دیگران انجام می‌دهد] می‌گذارد 3️⃣کسی‌که منکر باشد 4️⃣کسی‌که باشد 📚خصال، ج۱، ص۲۰۳ کانال 👇👇👇 http://eitaa.com/joinchat/206700555C6ffd205a92
رسول خدا صلی الله علیه و آله : أنتُم الیَومَ فِی المِضمار پیامبر خدا صلی الله علیه و آله : شما امروز در آمادگاهید و فردا در [میدان] مسابقه . جایزه این مسابقه ، بهشت است و خطّ پایان [برای بازنده] ، آتش. المِضمار : الموضع الذی تُضمَّر فیه الخیل ، ویکون وَقْتا للأیّام التی تُضَمَّر فیها . وتضمیر الخیل : هو أن یظاهَر علیها بالعَلَف حتّی تسمن ، ثمّ لا تعلف إلاّ قوتا لتخفّ (النهایة : ج 3 ص 99 «ضمر») .
رسول خدا صلی الله علیه و آله : لا تَسُبُّوا الدُّنیا ؛ فَنِعمَت مَطِیَّةُ المُؤمِنِ ، فَعَلَیها یَبلُغُ الخَیرَ ، وبِها یَنجو مِنَ الشَّرِّ . إنَّهُ إذا قالَ العَبدُ : لَعَنَ اللّه ُ الدُّنیا ، قالَتِ الدُّنیا : لَعَنَ اللّه ُ أعصانا لِرَبِّهِ . پیامبر خدا صلی الله علیه و آله : به دنیا ناسزا مگویید؛ چه، دنیا نیکو مَرکبی است برای مؤمن ؛ به وسیله آن به خوبی می رسد و از بدی می رَهَد. هرگاه بنده بگوید: «لعنت خدا بر دنیا» ، دنیا گوید: لعنت خدا بر نافرمان ترینِ ما از پروردگارش. أعلام الدین : ص 335 عن أبی موسی الأشعری ، إرشاد القلوب : ص 176 ، بحار الأنوار : ج 77 ص 178 ح 10 ؛ ربیع الأبرار : ج 1 ص 66 ح 67 ، الفردوس : ج 5 ص 10 ح 7288 کلاهما عن ابن مسعود نحوه ، کنز العمّال : ج 3 ص 239 ح 6343 .
رسول خدا صلی الله علیه و آله : مَن قالَ : قَبَّحَ اللّه ُ الدُّنیا ، قالَتِ الدُّنیا : قَبَّحَ اللّه ُ أعصانا لَهُ . پیامبر خدا صلی الله علیه و آله : هرکس بگوید: «ننگ بر این دنیا» ، دنیا گوید: ننگ بر نافرمان ترینِ ما از خدا. المصنّف لابن أبی شیبة : ج 8 ص 143 ح 128 ، کنز العمّال : ج 3 ص 607 ح 8140 نقلاً عن الدیلمی وکلاهما عن المطّلب بن حنطب ؛ کنز الفوائد : ج 2 ص 162 ، أعلام الدین : ص 152 ، بحار الأنوار : ج 77 ص 171 ح 7 . کانال 👇👇👇 http://eitaa.com/joinchat/206700555C6ffd205a92
رسول خدا صلی الله علیه و آله : نِعمَتِ الدّارُ الدُّنیا لِمَن تَزَوَّدَ مِنها لاِآخِرَتِهِ حَتّی یُرضِیَ رَبَّهُ ، وبِئسَتِ الدّارُ لِمَن صَدَّتهُ عَن آخِرَتِهِ وقَصُرَت بِهِ عَن رِضاءِ رَبِّهِ ، وإذا قالَ العَبدُ : قَبَّحَ اللّه ُ الدُّنیا ، قالَتِ الدُّنیا : قَبَّحَ اللّه ُ أعصانا لِرَبِّهِ . پیامبر خدا صلی الله علیه و آله : خوبْ سرایی است دنیا برای کسی که از آن برای آخرتش توشه برگیرد تا پروردگارش را خشنود گرداند و بد سرایی است برای کسی که دنیا ، او را از آخرتش باز دارد و نگذارد که موجبات خشنودی پروردگارش را فراهم آورد. هرگاه بنده بگوید: «ننگ بر دنیا» ، دنیا گوید: ننگ بر نافرمان ترینِ ما از پروردگارش. المستدرک علی الصحیحین : ج 4 ص 348 ح 7870 عن سعد بن طارق عن أبیه ، الفردوس : ج 4 ص 269 ح 6794 عن طارق بن أشیم وفیه صدره إلی «رضاء ربّه» ، کنز العمّال : ج 3 ص 239 ح 6341 . 👇👇👇 http://eitaa.com/joinchat/206700555C6ffd205a92
رسول خدا صلی الله علیه و آله : لا رَهبانِیَّةَ فِی الإِسلام پیامبر خدا صلی الله علیه و آله : در اسلام، رهبانیت نیست. هی من رهبنة النصاری . وأصلها من الرهبة : الخوف ، کانوا یترهّبون بالتخلّی من أشغال الدنیا وترک ملاذّها والزهد فیها والعزلة عن أهلها وتعمّد مشاقّها ، حتی إنّ منهم من کان یخصی نفسه ویضع السلسلة فی عُنقه ، وغیر ذلک من أنواع التعذیب ، فنفاها النبیّ صلی الله علیه و آله عن الإسلام ونهی المسلمین عنها . والرهبان : جمع راهب ، وقد یقع علی الواحد ویجمع علی رهابین ورهابنة . والرهبنة فَعلنة أو فعللة ، علی تقدیر أصلیّة النون وزیادتها . والرهبانیة منسوبة إلی الرهبنة بزیادة الألف (النهایة : ج2 ، ص280 «رهب») . 👇👇👇 http://eitaa.com/joinchat/206700555C6ffd205a92
رسول خدا صلی الله علیه و آله : لا زِمامَ ولا خِزامَ پیامبر خدا صلی الله علیه و آله : زِمام و خِزام و رهبانیت و گوشه نشینی و سیاحت ، در اسلام نیست. أراد ما کان عبّاد بنی إسرائیل یفعلونه من زمّ الأنوف ؛ وهو أن یُخرَق الأنف ویُعمل فیه زِمام کزِمام الناقة لیُقاد به . والخِزام جمع خِزامة ؛ وهی حلقة من شعر تجعل فی أحد جانبی منخری البعیر . کانت بنو إسرائیل تخزم اُنوفها وتخرق تراقِیَها ونحو ذلک من أنواع التعذیب ، فوضعه اللّه عن هذه الاُمّة ، أی : لا یُفعل الخِزام فی الإسلام (النهایة : ج 2 ص 314 «زمم» و ص 29 «خزم») . خوش 👇👇👇 http://eitaa.com/joinchat/206700555C6ffd205a92