eitaa logo
مکتب اصولی شهید صدر
4.2هزار دنبال‌کننده
127 عکس
26 ویدیو
586 فایل
هدف ما ایجاد يك نظم ذهنی برای دانش اصول و پرهیز از فهم جزیره ای و نامرتبط است ادمین @mhey2000 کانال سروش: https://splus.ir/darsosul کانال همراه: @yaddashtha_elmi @mostafa_khomaini ⚠️انتشار مطالب کانال بدون آدرس مربوطه جایز نیست.
مشاهده در ایتا
دانلود
آید صدا ز غیب که قد قامت العزا رخصت بده اقامه بزم عزا کنیم ▪️فرا رسیدن ماه محرم الحرام ایام عزای شهادت امام حسین علیه السلام تسلیت و تعزیت باد🏴 •┈┈••✾🦋🌻🦋✾••┈┈• کانال مکتب اصولی شهید صدر @halgeyoola
🔰🔰 💠 فرق عملی بین اثبات اطلاق با وضع و اثبات آن با قرینه حکمت 💠 💢 درصورتی که کلام همراه با اموری باشد که برای ما شک ایجاد کند که آیا متکلم در مقام بیان است يا نه؟ ✅️ اگر اطلاق را مبتنی بر وضع بدانیم و شمول را در الفاظ مطلق، جزئی از موضوع‌له بدانیم، می‌توانیم طبق قاعده احترازیت قیود (آنچه متکلم می‌گوید، اراده کرده است) بگوییم اطلاق و شمول جزء موضوع‌له است و متکلم با استعمال لفظ مطلق، آن را بیان نموده است پس اطلاق را اراده نموده است. ✅️ اما اگر اطلاق را مبتنی بر مقدمات حکمت بدانیم باید در مقام بیان بودنِ متکلم احراز شود. توضیح مطالب فوق را در این صوت بشنوید: https://eitaa.com/halgeyoola/4366 •┈┈••✾🦋🌻🦋✾••┈┈• کانال مکتب اصولی شهید صدر @halgeyoola
🔰🔰 💠 دو تقسیم در اطلاق 💠 💎 اطلاق شمولی و بدلی، افرادی و احوالی💎 💢 دو تقسیم برای اطلاق بیان شده است: 1️⃣ اطلاق یا شمولی است یعنی اطلاق که در آن، حکم شامل همه افراد طبیعت می‌شود و در مقام امتثال همه افراد باید امتثال شوند تا حکم امتثال شود؛ مانند لا تَکذِب. یا اطلاق بدلی است یعنی اطلاقی که در مقام امتثال، انجام دادن یک فرد از افراد طبیعت کفایت می‌کند؛ مانند صلِّ. 2️⃣اطلاق یا افرادی است یعنی معنای مطلق که دارای افرادی است همه افرادش اراده شده است؛ مانند اَطعِم فَقیرا. یا اطلاق احوالی است یعنی معنا دارای حالاتی است و همه حالات اراده شده است؛ مانند اَکرِم زیدا که در تمام حالات زيد وجوب اکرام اراده شده است. ⭕️نکته: لفظ مطلق می‌تواند هم اطلاق احوالی داشته باشد و هم اطلاق افرادی؛ مانند اَطعِم فَقیرا که هم تمام افراد فقیر را شامل می‌شود و هم همه حالات آنها را. توضیح مطالب فوق را در این صوت بشنوید: https://eitaa.com/halgeyoola/4366 •┈┈••✾🦋🌻🦋✾••┈┈• کانال مکتب اصولی شهید صدر @halgeyoola
🔰 کتاب « تحریر القواعد المنطقیة فِي شرح الرسالة الشمسية » 💠 تألیف: «ماتن: کاتبی قزوینی، شارح: قطب رازی» 💠متن عربی 📌 تدریس متوسط (بین الایجاز و التطویل) همراه با بیان نکات حاشیه میر سید شریف جرجانی •┈••✾••┈• دانلود اصوات در کانال دروس حوزوی در سروش: https://splus.ir/darsosul دانلود اصوات در ایتا🔰🔰🔰 👇👇👇 کانال یادداشتهای علمی https://eitaa.com/joinchat/1368129623C80f9ebde8c
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
(01) Halaghah-1 Alamolhoda_org.mp3
9.52M
جلسه ۱ موضوع: التعریف بعلم الأصول، کلمة تمهيديه ص ۴۵. استاد: سید محمدصادق علم‌الهدی
(02) Halaghah-1 Alamolhoda_org.mp3
8.52M
جلسه ۲ موضوع: التعریف بعلم الأصول، و بملاحظة هذه المواقف الفقهية الثلاثة نجد ...، ص ۴۸. استاد: سید محمدصادق علم‌الهدی
(03) Halaghah-1 Alamolhoda_org.mp3
10.71M
جلسه ۳ موضوع: التعریف بعلم الأصول، الأصول و الفقه یمثلان النظرية و التطبیق، ص ۵۲. استاد: سید محمدصادق علم‌الهدی
(04) Halaghah-1 Alamolhoda_org.mp3
9.63M
جلسه ۴ موضوع: التعریف بعلم الأصول، و کلما بعد الفقيه عن عصر النص تعددت جوانب ...، ص ۵۴. استاد: سید محمدصادق علم‌الهدی
(05) Halaghah-1 Alamolhoda_org.mp3
10.2M
جلسه ۵ موضوع: التعریف بعلم الأصول، هکذا تدل هذه النصوص بتعاقبها التاريخي المتتابع ...، ص ۶۰. استاد: سید محمدصادق علم‌الهدی
(06) Halaghah-1 Alamolhoda_org.mp3
13.53M
جلسه ۶ موضوع: الحکم الشرعی و تقسیمه، ص ۶۳. استاد: سید محمدصادق علم‌الهدی
(07) Halaghah-1 Alamolhoda_org.mp3
14.29M
جلسه ۷ موضوع: الحکم الشرعی و تقسیمه، و لاجل هذا یمکننا تنویع عملية الاستنباط الی نوعین، ص ۶۹. استاد: سید محمدصادق علم‌الهدی
(08) Halaghah-1 Alamolhoda_org.mp3
12.46M
جلسه ۸ موضوع: النوع الاول الأدلة المحرزة، مبادی عامه ادله محرزه، ص ۷۳. استاد: سید محمدصادق علم‌الهدی
(09) Halaghah-1 Alamolhoda_org.mp3
14.95M
جلسه ۹ موضوع: النوع الاول الأدلة المحرزة، الدلیل الشرعی اللفظی، تحدید الدلالة، تمهید، ص ۸۱. استاد: سید محمدصادق علم‌الهدی
(10) Halaghah-1 Alamolhoda_org.mp3
14.01M
جلسه ۱۰ موضوع: النوع الاول الأدلة المحرزة، الدلیل الشرعی اللفظی، تحدید الدلالة، و الحقيقة أن هذا الاتجاه و ان کان علی حق، ص ۸۳. استاد: سید محمدصادق علم‌الهدی
(11) Halaghah-1 Alamolhoda_org.mp3
13.75M
جلسه ۱۱ موضوع: النوع الاول الأدلة المحرزة، الدلیل الشرعی اللفظی، تحدید الدلالة، ما هو الاستعمال، ص ۸۶. استاد: سید محمدصادق علم‌الهدی
(12) Halaghah-1 Alamolhoda_org.mp3
11.57M
جلسه ۱۲ موضوع: النوع الاول الأدلة المحرزة، الدلیل الشرعی اللفظی، تحدید الدلالة، قد ینقلب المجاز حقيقة، ص ۸۸. استاد: سید محمدصادق علم‌الهدی
(13) Halaghah-1 Alamolhoda_org.mp3
13.82M
جلسه ۱۳ موضوع: النوع الاول الأدلة المحرزة، الدلیل الشرعی اللفظی، تحدید الدلالة، هيئة الجملة، ص ۹۰. استاد: سید محمدصادق علم‌الهدی
(14) Halaghah-1 Alamolhoda_org.mp3
12.04M
جلسه ۱۴ موضوع: النوع الاول الأدلة المحرزة، الدلیل الشرعی اللفظی، تحدید الدلالة، و احيانا تتجرد الجملة عن المدلول التصدیقی الثاني، ص ۹۴. استاد: سید محمدصادق علم‌الهدی
(15) Halaghah-1 Alamolhoda_org.mp3
12.41M
جلسه ۱۵ موضوع: النوع الاول الأدلة المحرزة، الدلیل الشرعی اللفظی، تحدید الدلالة، الدلالات التی یبحث عنها علم الأصول، ص ۹۶. استاد: سید محمدصادق علم‌الهدی
(19) Halaghah-1 Alamolhoda_org.mp3
14.6M
جلسه ۱۹ موضوع: النوع الاول الأدلة المحرزة، الدلیل الشرعی اللفظی، القرينة المتصلة و المنفصلة، ص ۱۰۹. استاد: سید محمدصادق علم‌الهدی
(20) Halaghah-1 Alamolhoda_org.mp3
15M
جلسه ۲۰ موضوع: النوع الاول الأدلة المحرزة، الدلیل الشرعی اللفظی - الدلیل الشرعی غیر اللفظی، الرابع خبر الواحد الثقة، ص ۱۱۳. استاد: سید محمدصادق علم‌الهدی
(21) Halaghah-1 Alamolhoda_org.mp3
16.47M
جلسه ۲۱ موضوع: النوع الاول الأدلة المحرزة، الدلیل العقلی، ص ۱۱۷. استاد: سید محمدصادق علم‌الهدی
(22) Halaghah-1 Alamolhoda_org.mp3
14.68M
جلسه ۲۲ موضوع: النوع الاول الأدلة المحرزة، الدلیل العقلی، هل تستلزم الحرمة البطلان، ص ۱۲۴. استاد: سید محمدصادق علم‌الهدی
(23) Halaghah-1 Alamolhoda_org.mp3
16.9M
جلسه ۲۳ موضوع: النوع الاول الأدلة المحرزة، الدلیل العقلی، العلاقات الحاكمة بین الحکم و متعلقه، ص ۱۲۹. استاد: سید محمدصادق علم‌الهدی