eitaa logo
محمد علی سجادی #حلقه معرفت #پریزاد
266 دنبال‌کننده
1.6هزار عکس
1.6هزار ویدیو
67 فایل
ارشد کلام اسلامی مدرسه عالی نواب اتمام درس خارج (سطح چهار) استاد حلقات معرفت حرم رضوی(مدرسه پریزاد) پاسخگوی سوالات شرعی و اعتقادی سامانه 05132020 حرم مدرس و مُبَلّغ آیدی https://eitaa.com/pasokhgoom
مشاهده در ایتا
دانلود
محمدجواد نظافت: اسباب را بُت نکنیم نکته قابل توجه دیگری هم هست؛ برخی از ما، معمولاً در اسباب گیر می‌کنیم و اسباب بت ما می‌شود؛ لذا خداوند که بت شکن است، نعمت، امنیت، سلامتی و … را می‌گیرد تا انسان متوجه خدا بشود؛ در دریای توفانی، انسان مخلصانه خدا را می‌خواند: «فَإِذا رَکِبوا فِی الفُلکِ دَعَوُا اللَّهَ مُخلِصینَ لَهُ الدّینَ» (عنکبوت-۶۵) وقتی نجات پیدا می‌کنند، مشرک می‌شوند: «فَلَمّا نَجّاهُم إِلَى البَرِّ إِذا هُم یُشرِکونَ»(عنکبوت-۶۵). ما معمولاً در گرفتاری‌ها خدا را می‌بینیم همین‌که خدا سبب را فراهم می‌کند، باز در سبب گیر می‌کنیم! نباید سبب را نفی نکرد، باید از سبب استفاده کنیم؛ ما حق نداریم در خودرویمان را باز نگه‌داریم، بگوییم توکل بر خدا! خدا می‌تواند حفظ کند، اما حفظ نمی‌کند، سبب حفظ شدن وسیله ات این است که قفل بزنی؛ فرمود: «با توکل زانوی اشتر را ببند»، اول ببند بعد توکل کن؛ البته دلت به این قفل خوش نباشد، دلت به خدا خوش باشد، بگو بقیه‌اش با تو، من وظیفه‌ام را انجام دادم. خدایا تو به عمل من اثر و ثمر بده. الان ویروسی دارد تکثیر می‌شود که سرعت انتقالش زیاد است؛ این دستور دینی است که جانتان را حفظ کنید، آلوده نشوید و دیگران را آلوده نکنید. نمی‌توانیم بگوییم این قضیه فقط باید در سینما و ورزشگاه رعایت شود، خیر! باید در حرم هم رعایت شود، حرم امام رضا (ع) باید بیشتر مراقب بشود؛ این توهین به آن حضرت نیست، این قواعد عالم است. امام رضا (ع) دوست ندارد تو فکرت به سمت اشتباه برود و فکر کنی قرار است قواعد عالم به هم بخورد؛ اگر قرار بود قواعد عالم به هم بخورد، امام رضا (ع) با سم شهید نمی‌شدند. پس وقتی سم روی بدن مبارک امام (ع) اثر می‌گذارد، ویروس می‌تواند روی در حرم آن حضرت هم اثر بگذارد و زائر را گرفتار کند؛ همان‌طور که هنگام رسیدن ناپاکی به حرم، باید محل را آب کشید و شست، در مقابل این ویروس هم باید چنین رفتار کرد؛ اسلام دین عقلانیت است؛ منتها اسلام می‌گوید نگاه مادی صرف نداشته باش، بهداشت را رعایت کن و بسم‌ا… بگو؛ بگو خدایا بلا را دفع کن؛ اگر تمام ماسک‌ها را داشته باشی و تمام مواد شوینده را نیز مصرف کنی، بازهم نباید خود را مصون بدانی؛ ما از بلا ایمن نیستیم. به همین دلیل، ما از تولیت آستان قدس رضوی که به فکر آلوده نشدن حرم مطهر به ویروس خطرناک هستند، تشکر می‌کنیم. https://eitaa.com/coronaai
محمدجواد نظافت:دعا پشتوانه استفاده از اسباب یکی از صفات خداوند در قرآن کریم «مؤمن» (حشر/۲۳) است؛ خداوند ایمنی می‌دهد. در این بلاها، باید به خدا پناه برد؛ از کرونا به خدا پناه می‌بریم. بعد خدا می‌فرماید آن‌چه عقل می‌گوید را رعایت کن و به شست‌وشو هم پناه ببر. در این بلاها یکی از کارهایی که باید انجام دهیم، استعاذه است. استعاذه، یعنی پناه بردن به خدا، پناه به خدا، یعنی پناه به طرح خدا برای زندگی، پناه بردن به دستورهای خدا. ما وقتی‌که سالم هستیم، باید دعا کنیم، وقتی هم گرفتار شدیم، باز باید دعا کنیم. امیرالمؤمنین (ع) می‌فرماید: ‌کسی که در گرفتاری است، احتیاجش به دعا بیشتر نیست از آن‌کسی که در متن رفاه است ولی ایمن از بلا نیست (حکمت ۳۰۲). رفاه مثل این که وقتی مواد شوینده داریم، دست‌هایمان را می‌شوییم و دعا هم می‌کنیم. دانش‌آموزی که درس نخوانده است، حق ندارد بگوید خدایا کمک کن نمره من خوب شود؛ خوب نمی‌شود! چون تو می‌خواهی قواعد عالم را به هم بزنی؛ باید درس خواند، دعا هم کرد. در روایت داریم که موسی (ع) هنگام بیماری دارو نمی‌خوردند، خداوند فرمود: شفایت نمی‌دهم، باید خودت را مداوا کنی. دارو سبب است، انسانی که موحد است می‌گوید: خدا این خاصیت را به دارو داده است. این در همه عرصه‌ها وجود دارد، در جنگ هم‌چنین است؛ نمی‌توانی تیراندازی نکنی و بگویی خدایا این‌ها را از بین ببر! خدا می‌گوید تو قواعد تیراندازی را خوب رعایت کن، خوب نشانه‌گیری کن، ولی وقتی تیر انداختی، خدا می‌گوید تو نبودی که تیر انداختی، ما بودیم که انداختیم: «وَ ما رَمَیْتَ إِذْ رمَیْتَ وَ لکِنَّ اللَّهَ رَمى‌»(انفال-۱۷) بنابراین توسل به اهل‌البیت (ع)، پشتوانه اسباب است، دعاها پشتوانه اسباب هستند؛ حال اگر در شرایطی قرار گرفتیم که سببی نبود، مؤمن ناامید نمی‌شود، چراکه مسبب‌الاسباب هست؛ او می‌تواند سبب‌های جدید ایجاد کند، منتها این سبب‌های جدید را خداوند برای کسی ایجاد می‌کند که از سبب‌های موجودش استفاده کرده است. در زمان جنگ، امثال حاج قاسم سلیمانی‌ها اهل تدبیر بودند، شجاع بودند، برنامه‌ریزی و دقت می‌کردند، اما اسبابشان کم بود، پول و امکاناتشان کم بود، خدای متعال اسباب غیبی را به کمک فرستاد و ما توانستیم بر دنیای کفر پیروز شویم، سپاه طالوت که در برابر لشکر جالوت قرار گرفت، برخی گفتند: «لَا طَاقَه لَنَا الْیَوْمَ بِجَالُوتَ»(بقره-۲۴۹) ما طاقت نداریم، مشرک شدند و گفتند: این جمعیت را و امکاناتش را ببین! ولی کسانی که به میدان آمده بودند، دعا کردند: «رَبَّنَا أَفْرِغْ عَلَیْنَا صَبْرًا وَثَبِّتْ أَقْدَامَنَا وَانصُرْنَا عَلَى الْقَوْمِ الْکَافِرِینَ »(بقره-۲۵۰)، با یک ضربه داود که به جالوت اصابت کرد، جالوت بر زمین افتاد، خدا ترس را در دل جالوتیان انداخت و همه فرار کردند. در روایت داریم «مَن سألنا اعطیناه و منِ استغنی أغناه ا…»؛ هرکس از ما اهل بیت چیزی بخواهد، به او عطا می‌کنیم و هرکس بی نیازی بجوید خدا او را بی نیاز می‌کند. منظور از این بی‌نیازی، بی‌نیازی معنوی نیست، نیازمندی معنوی خوب است اما باید توجه داشت که اسباب معنوی قرار نیست جای اسباب مادی را بگیرد؛ اسباب معنوی باید پشتیبان اسباب مادی باشد و اگر اسباب مادی هم از کار افتاد، توصیه می‌کنند: باز ناامید نباش، زیرا تو مسبب‌الاسباب (خدا) را داری و همچنین اهل‌بیتی داری که خداوند اسباب این عالم را به دست آن‌ها داده است؛ بنابراین، بیماری‌ها به اراده الهی است، شفا هم به اراده اوست، باید توجه داشت که همه‌کاره خداست؛ اهل‌بیت (ع) هم به ما آموزش می‌دهند که از اسباب استفاده کنید. https://eitaa.com/coronaai
از پاکی امام تا پاکیزگیِ حرم آیا پاکیزگی حرم امامان(ع) با پاکی اهل بیت(ع) منافات دارد؟ حجت الاسلام دکتر مهدی مردانی (گلستانی): با توجه به فراگیری ویروس کرونا در کشور عزیزمان ایران و نیز با عنایت به تدابیر بهداشتی متولیان خدوم حرم مطهر رضوی در ایجاد محدودیت برای زوار علی بن موسی الرضا(ع)، سوالی در ذهن برخی پدید می آید که آیا پاکیزگی حرم امامان(ع) با پاکی اهل بیت(ع) منافات دارد؟ آیا نظافت و پاکسازی حرم اهل بیت(ع) از آلودگی ها و بیماری ها، با قداست و شرافت بارگاه ایشان ناسازگار است؟ در این یادداشت، به صورت کوتاه به این سوال پاسخ می دهیم. بر پایه آموزه های قرآن، اهل بیت(ع) عصمت و طهارت از هرگونه ناپاکی و آلودگی به دورند و رجس و پلیدی به دامان ایشان راه ندارد. چنان که خداوند متعال در وصف طهارت ایشان فرموده است: «إِنَّما يُريدُ اللَّهُ لِيُذْهِبَ عَنْكُمُ الرِّجْسَ أَهْلَ الْبَيْتِ وَ يُطَهِّرَكُمْ تَطْهيرا».[1] این طهارت و پاکی، اقتضا دارد تا مدفن و مرقد اهل بیت(ع) نیز پاکیزه نگاه داشته شود و از هر آلودگی که حریم ایشان را مکّدر سازد، تطهیر گردد. این پاکیزگی نیازمند مراقبت و نگاه‌داری است و می بایست هم در ساحت «باطنی» و هم ساحت در «ظاهری» پاسداری شود؛ منظور از «ساحت باطنی»، حفظ پاکیزگی حرم اهل بیت از آلودگی هایی چون: گناه و جنابت و غیره است و مقصود از «ساحت ظاهری»، حفظ پاکیزگی حرم اهل بیت از آلودگی هایی نظیر: نجاست و کثافت و غیره است. از این روست که در آموزه های دینی از ورود افراد جنب و حائض به حرم اهل بیت پرهیز داده شده است و به رعایت آدابی مانند: انجام غسل زیارت و استعمال بوی خوش و پوشیدن لباس تمیز سفارش شده است. صیانت از پاکیزگی حرم اهل بیت وظیفه ای همگانی است و محدود به خادمان و متولیان اماکن مقدسه نمی‌شود. چرا که حرم اهل بیت، حریم امن و مقدسی است که بندگان خدا از هر صنف و دین و طبقه ای به آن پناه می آورند و روزها و شب های خود را در آن به عبادت و مناجات سپری می کنند. پس هم به جهت وسعت زمانی بهره برداری، و هم به جهت گسترۀ مخاطبان، از بیشترین سطحِ کاربری برخوردار است و شبانه روز میزبان خیل عظیم مشتاقان و علاقه مندان اهل بیت عصمت و طهارت است. این حقیقت، وظیفه زائران و مجاوران حرم اهل بیت را سنگین می کند و تکالیف ایشان را در هنگامه حضور در عتبات مقدسه دو چندان می گرداند. یکی از وظایف مهم و اساسی زائران در هنگامۀ حضور در حرم اهل بیت، رعایت آداب بهداشت و سلامت است که به جهت نوع وظیفه ای که بر دوش ایشان قرار می گیرد به دو قسم «بایسته‌ها» و «ناشایسته‌ها» تقسیم می‌شود. منظور از بایسته‌ها، حفظ بهداشت و پاکیزگی حرم اهل بیت است و منظور از ناشایسته‌ها، پرهیز از اموری است که انجام آن با بهداشت و طهارت حرم اهل بیت منافات دارد. برخی از مهترین آنها عبارتند از: انجام غسل زیارت انجام وضو و طهارت استعمال بوی خوش پوشیدن لباس تمییز[2] عدم ورود با حالت جنابت[5] پرهیز از شوخی و مزاح[6] پرهیز از بوهای نامطبوع (سیر و پیاز) پرهیز از ایجاد مزاحمت برای زوار اما یکی از آدابی که رعایت آن در حرم اهل بیت لازم و ضروری است، مراقبت از سلامت خود و دیگران است. بدین معنا که زائر حرم اهل بیت اولا از سلامت و تندستی خود مراقبت نماید و از گرفتار آمدن به بیماری ها و ناراحتی های جسمانی دوری کند و ثانیا نسبت به ایجاد ناراحتی و انتقال بیماری به زوار و حاضران در حرم مطهر پرهیز نماید؛ خصوصا اگر آن بیماری واگیر داشته باشد و حضور او در مشاهد مشرفه موجب انتقال آن به زایران و خادمان حرم مطهر گردد و اسباب اذیت و ناراحتی ایشان را فراهم آورد. بنابراین رعایت «ادبِ بهداشت» در اماکن مقدسه اقتضا می‌کند که اگر کسی از یک بیماری واگیر رنج می برد، از حضور فیزیکی در حرم اهل بیت خودداری کند و فیض زیارت ائمه معصومین را از راه دور تجربه نماید. حال اگر وضعیت سلامت زائر به گونه ای باشد که بیمار محسوب نشود اما احتمال ابتلای به بیماری در او زیاد باشد، باز باید از رعایت آداب بهداشتی غفلت نورزد و حتی المقدور از اقامت زیاد در مشاهد مشرفه خودداری کند تا سلامت زائران حرم اهل بیت مصون ماند و احتمال ابتلای ایشان به حداقل ممکن برسد. این الزام بهداشتی، مسئولیت متولیان و خادمان حرم اهل بیت را سنگین‌تر کرده و ایشان را مکلّف می گرداند تا با توجه به اصل پیشگیری، از سلامت جسم و جان زائران حراست کنند و از شیوع بیماری در حرم اهل بیت جلوگیری نمایند. پاکی و طهارت اهل بیت با رعایت آداب بهداشت و سلامت در حرم ایشان منافاتی ندارد و این، دو حوزه کاملا متفاوت است. زیرا «پاکی» اهل بیت مربوط به ساحت معنوی و قدسی است که از وجود ملکوتی اهل بیت نشأت می گیرد؛ اما «پاکیزگی» حرم اهل بیت، مربوط به ساحت مادی و ظاهری می گردد که اقتضائات بشری زائران را پوشش می‌دهد. چطور که تعبیه سرویس های بهداشتی در حرم اهل بیت و نیز نظافت و غبارروبی آستان
مقدس ایشان، جزو ضرورت های عقلی و عرفی است که مورد قبول همگان قرار دارد. بنابراین اعمال محدودیت‌های بهداشتی که به اقتضای شرایط زمان در حرم اهل بیت صورت می‌گیرد به منزله نادیده گرفتن طهارت معنوی امامان نیست و نظافت ظاهری اماکن مقدسه چیزی از طهارت قدسی اهل بیت نمی‌کاهد. [1] . احزاب/ 33. [2] . «فاغتسِل و تَنَظَّفْ و البسْ ثوبَیک الطاهِرَینِ» محجّة البیضاء، ج4، ص91. [3] . «فَاخْلَعْ نَعْلَیْکَ إِنَّکَ بِالْوادِ الْمُقَدَّسِ طُوى» (سوره طه، آیه 12) [4] . «فی بُیُوت أَذِنَ اللهُ اَنْ تُرْفَعَ وَ یُذْکَرَ فیهَا اسْمُهُ یُسَبِّحُ لَهُ فیها بِالْغُدُوِّ وَالآصالِ» (سوره نور، آیه 36) [5] . چنان که امام صادق(علیه السلام) به ابوبصیر که در حال جنابت بر حضرتش وارد شد فرمود: «أَما تَعْلَمُ أَنَّهُ لا یَنْبَغی لِلْجُنُبِ أَنْ یَدْخُلَ بُیُوتَ الاْنْبِیاءِ؛ آیا نمى‌دانى که بر شخص جنب شایسته نیست که در خانه هاى انبیا (و اولیا) داخل شود» . (قرب الاسناد، صفحه 21) [6] . «وَاقِلّ مِنَ الکَلامِ وَالمِزاح». https://eitaa.com/coronaai
استفتائاتی در باره کرونا:استفتاء از آیت‌الله مکارم شیرازی: حضور افراد مبتلا به بیماری واگیردار در مکان‌های عمومی سؤال: در خصوص افراد مبتلا به علائم بیماری‌های حاد ویروسی و واگیردار، نسبت به حضورشان در مجامع و مکان‌های عمومی حکم چیست؟ جواب: چنین افرادی از حضور در مجامع و مکان‌های عمومی باید خودداری کنند و در صورتی که این کار سبب ابتلای دیگران به بیماری خطرناک منتهی به مرگ شود دیه تعلق می‌گیرد و آن کس که باعث شده، باید دیه را بپردازد و اگر فقط هزینه درمانی سنگینی دارد آن را باید بپردازد.‌ لزوم عمل کردن به توصیه‌های بهداشتی سؤال: عمل نکردن به توصیه‌های بهداشتی در زمان گسترش بیماری‌های واگیردار و ویروسی که از طرف دولت و دستگاه‌های مربوطه، دستورالعمل‌های بهداشتی صادر می‌گردد، چه حکمی دارد؟ https://eitaa.com/coronaai جواب: باید تا آنجا که می‌توانند مسائل بهداشتی را رعایت کنند؛ و در صورتى که از حدّ معمول و متعارف پزشکى کمتر رعایت کنند و بیم انتقال بیمارى برود، موجب ضمان است. لزوم رعایت بهداشت توسط پرستاران و پزشکان سؤال: عدم رعایت بهداشت توسّط پزشک یا پرستار در هر بخش، ممکن است موجب ضرر و زیان به بیمار شود. آیا چنین کارى ضمان آور است؟ جواب: در صورتى که از حدّ معمول و متعارف پزشکى کمتر رعایت کنند و بیم انتقال بیمارى برود، موجب ضمان است. ضمان بیمار در صورت سرایت بیماری واگیردار سؤال: چنانچه بر اثر سهل‌انگاری افراد مبتلا به بیماری‌های واگیردار و عدم توجه به رعایت بهداشت، این بیماری به دیگران سرایت کند و موجب بروز خسارت گردد، آیا ضامن هستند؟ جواب: در صورتی که این کار سبب ابتلای به بیماری خطرناک منتهی به مرگ می‌شود دیه تعلق می‌گیرد و آن کس که باعث شده باید دیه را بپردازد و اگر فقط هزینه درمانی سنگینی دارد آن را باید بپردازد.‌ احتکار اقلام دارویی و پزشکی سؤال: در زمان شیوع و فراگیر شدن برخی بیماری‌ها و یا در زمان تحریم برخی اقلام دارویی و حتی کمبود آن در کشور، انبار کردن و احتکار کردن آن‌ها چه حکمی دارد؟ جواب: احتکار حرام است و معنای آن انبار کردن کالاهای ضروری و مورد نیاز مردم است به قصد آنکه بتواند با قیمت بالاتر به فروش برساند مشروط بر اینکه به‌اندازه کافی آن کالا در بازار وجود نداشته باشد.‌ خودداری افراد مبتلا به ویروس از مراجعه به مرکز درمانی سؤال: در برخی موارد مانند ابتلای افراد به بیماری حاد یا واگیر که نیاز به قرنطینه و معالجات خاص دارد، این افراد از مراجعه به مراکز درمانی خودداری می‌کنند، حکم چیست؟ جواب: در صورتی که ضرر مهمّى به او می‌رسد یا خطر مرگ برای او و سرایت به دیگران وجود دارد، بیمار نباید از درمان خودداری و یا آن را قطع کند.‌ http://ijtihadnet.ir/
پاسخ به یک شبهه/ چرا قم بر خلاف روایات درگیر کرونا شد؟ برفرض که این روایت از امام صادق(ع) نقل شده باشد و نیز روایات دیگر به این مضمون هرگز بدین معنا نیست که مردم قم مصون از هر بلا و گرفتاری و رنج و بیماری‌اند، بلکه بر پایه حدیثی از امام کاظم(ع): مومن هر اندازه که ایمانش بیشتر باشد. گرفتاری و ابتلایش بیشتر می‌شود. آنچه از احادیث که در مدح و عظمت قم بیان شده است بر فرض صحت سند که در جای خود باید بحث شود، ناظر به بُعد معنوی این شهر است نه جنبه مادی آن. لذا قم نیز مانند سایر بلاد در معرض بلایای طبیعی مثل سیل و زلزله و طوفان است و از این رو سفارش معصومین(ع) به توجه و یا سکونت در شهر قم و اطراف آن برای محفوظ ماندن از فتنه‌هایی است که به ایمان انسان آسیب می‌زند. قابل توجه اینکه حتی مسجدالحرام که به عنوان خانه امن الهی در قرآن معرفی شده است، بارها دچار ابتلائات شدید مثل سیل و ویرانی و آتش سوزی و ... گردیده است. ️بنابراین؛ مقصود از امن بودن مسجد الحرام و حرم اهل‌بیت عبارت از امنیت معنوی است نه امنیت مادی و جسمی. https://eitaa.com/coronaai
🎙📢 اطلاعات و شبهات دینی و سیاسی پیرامون کرونا را در این کانال پیگیری نمایید 🌹👈 coronaai@
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 تأکید مفسّر بزرگ قرآن کریم، استاد عالی حوزه علمیه خراسان و امام جمعه محبوب مشهد مقدس، حضرت آیت‌الله علم الهدی دام‌ظله به رعایت دستورات بهداشتی 🔹 وقتی که بلایی ناگهانی عارض می‌شود، باید همه امکانات برای مقابله با این بلا بسیج شوند. 🔹 خود ائمه علیهم‌السلام هم زندگیشان اینطوری بوده و سیره ایشان این بوده که دستورات بهداشتی را رعایت می‌کرده‌اند. 🔹 در عین حال که ائمه علیهم‌السلام شفا می‌دهند، خودشان هم در سیره زندگیشان تابع عوامل طبیعی و ظاهری بوده‌اند. 🔹 شفای ایشان هم با اسباب و ابزار است. 🔹 خود امام رضا‌ علیه السلام شفا می‌دهد، طلا و نقره کسی را شفا نمی‌دهد، درِ طلای حرم کسی را شفا نمی‌دهد. 🔹 در ماه رجب و شعبان هم ان‌شاءالله با تجویز مراکز پزشکی و با رعایت پروتکل‌های لازم، برنامه‌های عبادی و دینی در سایه اصول بهداشتی اجرا می‌شود. 📚 معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان 🌐 @HowzehAmozesh
هدایت شده از کاوش مدیا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅دکتر هاملمن نماینده سازمان بهداشت جهانی در مصاحبه با CBC کانادا : 📍ایران دارای قوی ترین نظام سلامت منطقه است/از امکانات PHC ایران شگفت زده شدیم! 🆔 @Kavoshmedia
هدایت شده از خبرگزاری فارس
مدیر منطقه‌ای سازمان جهانی بهداشت: 🔹تحت تاثیر دانش و تعهد کادر درمانی ایران در مقابله با کرونا قرار گرفتم. 🔹سفرای خارجی به دولت‌هایشان توصیه کنند محدودیت‌های بی مورد علیه ایران را متوقف کنند. 🔹اطمینان دارم که جهان در مبارزه خود با کرونا از تجارب ایران خواهد آموخت. fna.ir/dfj7lg @Farsna
هدایت شده از خبرگزاری فارس
عتبه حسینی نماز جمعه کربلا را به دلیل شیوع کرونا لغو کرد 🔹عتبه حسینی در کربلای معلی اعلام کرد که به دلیل رعایت جوانب احتیاط و نکات بهداشتی برای مقابله با ویروس کرونا، نماز جمعه این هفته (فردا) لغو شده است. fna.ir/dfj77k @Farsna
شهرها انگشترند و قم نگین قم هماره حجت روى زمین تربت قم قبله عشق و وفاست شهر علم و شهر ایمان و صفاست مرقد معصومه علیهاالسلام چشم شهرها مهر او جانهاى ما را كهربا در حریمش مرغ دل پر مى زند هر گرفتار آمده در مى زند این حرم باشد ملائك را مطاف زائران را ارمغان عشق و عفاف حوزه قم هاله اى برگرد آن فقه و احكام خدا را مرزبان قم همیشه رفته راه مستقیم بوده در مهر هدایتها مقیم شهر خون شهر شرف شهر جهاد شهر فقه و حوزه ، علم و اجتهاد هر كجا را هرچه سیرت داده اند اهل قم را هم بصیرت داده اند نقطه قاف قیامند اهل قم برق تیغ بى نیامند اهل قم اهل قم از یاوران قائم اند در قیام و پیشتازى دائمند @coronaai
هدایت شده از کانال روشنگری‌🇵🇸
🔴 بدبختِ حریص! تو اگر می‌فهمیدی این رو مفت می‌دادی به مردم را به عنوان یکی از بزرگترین تاریخ می‌شناسند. حدودِ هفتصد سال پیش، از مراکش راه افتاد و کشورهایی که الآن به نام مصر، سوریه، عربستان، ایران، هند، چین، مالدیو، فیلیپین، روسیه، اسپانیا یا سومالی می‌شناسیم را دید و حتی در دربار بعضی پادشاهان هم منصب گرفت. ، که گویا بعضی از خاطراتش دروغ بوده، نصفِ این مقدار هم سفر نکرد. سفرنامۀ ابن بطوطه سرشار از نکته و نمک است. بخشي که این روزها مدام در ذهنِ من تکرار می‌شود مربوط است به عبور او از یک بسیار گرم و بی‌آب و آبادانی، جایی در کنونی. صحرایي که باید با سرعت از آن عبور کرد تا گرفتارِ گرمای جهنمیِ آن نشوند. او داستاني راجع به این صحرا شنیده و بازگو می‌کند: «... نَعوذُ بالله تو گویی است! در یکی از سال‌ها باد سَمومي (باد بسیار گرم و زهرآگین) که این‌جا می‌وزَد مشقّات و مصائبِ بزرگي برای حجاج به بار آورد: ذخیرۀ به پایان رسید ...»*. با تمام شدنِ ذخیرۀ آب، آن‌ها که پولدارتر بودند شروع کردند به خریدنِ آب از دیگران. با وجود تقاضایِ بالا و عرضۀ بسیار کم و بسیارمحدود، کار به حراج می‌کشد و آنان که آب داشتند، آن‌را به بالاترین پیشنهاد می‌فروختند. عده‌ای هم که نداشتند، نظاره‌گر این بر سر بودند. آن‌قدر تقاضا زیاد بود که ابن‌بطوطه می‌گوید «یک خوراک آب به هزار دینار خرید و فروش شد». در آن روزگار با چهل دینار می‌شد اسب خرید. تصور کنید که شخصی بیست و پنج اسب داده است تا ظرف آبي بخرد. آب‌فروشانِ گران‌فروش خوشحال از پر ارزش خود بودند و گمان می‌بردند که با آبی که برایشان باقی مانده می‌توانند به شهر بعدی برسند. آب‌خَرانِ گران‌خَر نیز خوشحال بودند که زنده خواهند ماند و دینار دادند تا جان به در بَرَند. آنان که نه آب داشتند و نه دینار هم در بیم و امید که گشایشی از راه برسد. پردۀ آخر داستان اینست که « وَ مَاتَ مُشتَرِيها وَ بائِعُها: و سرانجام، فروشنده و خریدارِ آن هر دو تلف شدند». آن‌ها که پول داشتند و خریدند و آن‌ها که آب داشتند و فروختند و آن‌ها که پول نداشتند و آب نداشتند، همگی مُردند. همه در آن معامله متضرر شدند چون مورد معامله اصلاً آب و پول نبود؛ که بود. ✅چرا این را گفتم؟ چند روز پیش، کسي تعریف کرده بود که در خانمي آمده تا ماسک بخرد و فروشنده گفته: «نداریم». آن زن با استیصال از داروخانه خارج می‌شده که متصدی به او گفته: «البته ده‌هزار تومانیش موجوده!» و زن پاسخ داده: «بدبختِ حریص! تو اگر می‌فهمیدی این ماسک رو مفت می‌دادی به مردم تا کسي خودت و زن و بچه‌ت رو مریض نکنه». عجب حرفِ عمیقي! این بلای دور از انتظار که این روزها در و بقیه کشورها افتاده اگر مهار نشود همان معامله‌اي را با مردم می‌کند که عطش۟ با آن کاروان کرد. ماسک‌فروشان و داروفروشان وارد معامله بر سرِ جانِ خود خواهند شد اگر در این بیابانِ قدم بگذارند و آن روز، دور از جانِ همه، «فروشنده و خریدارِ آن [ماسک] هر دو تلف» می‌شوند. 👉 @roshangarii 🚩
فراموشی پزشکان فداکار .aac
1.27M
📢این فایل کوتاه را بشنوید تا دوباره تَکرار نشود 👨‍🎓سپس به پرسش زیر پاسخ دهید. 🇮🇷آینده از آن پزشکان فداکار است یا منفعت طلبان خودخواه؟ @coronaai
هدایت شده از اخبار سوریه
آرام آرام به جمع کشورهای اروپایی و آمریکا هم می رسد آنهایی که مدام در رسانه هایشان در بوق و کرنا می‌کردند که ایران و ایرانی عامل گسترش ویروس کرونا است، حالا باید پاسخگوی این مسئله باشند در اروپا هم ایرانی‌ها کرونا ویروس را گسترش دادند؟ همانگونه که در گزارش شب گذشته اشاره کردم هنوز مانده تا کشورهای اروپایی و مزه تلخی این ویروس کشنده و نامرد را بکشند و بدانند که اوضاع چگونه است. کشورهایی که در روزهای سخت تحریم ایران از ترس آمریکا جرأت نمی‌کردند تجهیزات لازم پزشکی را به کشورمان بفرستند، حالا باید چشم به راه کمک های پزشکی ایران باشند. حالا بی بی سی، من و تو، سعودی اینترنشنال و سایر بوق‌های تبلیغاتی دشمنان ایران بیایند و توضیح بدهند در ایتالیا، آلمان، فرانسه، اسپانیا، سوئیس و آمریکا اوضاع از چه قرار است؟ چرا آنها شهرهایشان را قرنطینه نمی‌کنند؟ چرا آنها مانع از سفر مردم نمی‌شوند؟ چرا واشنگتن که بیشترین تعداد مبتلا به کرونا ویروس را دارد هنوز قرنطینه نیست؟ @syriankhabar
KHAMENEI.IR_حاج محمود کریمی_دعای هفتم صحیفه سجادیه.mp3
4.07M
🎙 بشنوید | دعای هفتم صحیفه سجادیه با نوای آقای حاج محمود کریمی رهبر انقلاب در مراسم روز درختکاری : من توصیه میکنم دعای هفتم صحیفه‌ی سجّادیّه را که در مفاتیح هم هست این دعا: یَا مَن‌ تُحَلُّ بِهِ‌ عُقَدُ الْمَکَارِهِ وَ یَا مَنْ یُفثَأُ بِهِ حَدُّ الشَّدَائِد؛ این دعا دعای خیلی خوبی است، خوش‌مضمونی است، با توجّه به معنا این دعا را بخوانند و با این الفاظ زیبا از خدای متعال بخواهند.
متن دعای هفتم صحیفه سجادیه که امروز رهبر انقلاب خواندن آن را به مردم توصیه کردند: دعای هفتم صحیفه سجادیه: ۱. یا مَنْ تُحَلُّ بِهِ عُقَدُ الْمَکارِهِ، وَ یا مَنْ یفْثَأُ بِهِ حَدُّ الشَّدَائِدِ، وَ یا مَنْ یلْتَمَسُ مِنْهُ الْمَخْرَجُ إِلَی رَوْحِ الْفَرَجِ. ۲. ذَلَّتْ لِقُدْرَتِک الصِّعَابُ، وَ تَسَبَّبَتْ بِلُطْفِک الْأَسْبَابُ، وَ جَرَی بِقُدرَتِک الْقَضَاءُ، وَ مَضَتْ عَلَی إِرَادَتِک الْأَشْیاءُ. ۳. فَهِی بِمَشِیتِک دُونَ قَوْلِک مُؤْتَمِرَةٌ، وَ بِإِرَادَتِک دُونَ نَهْیک مُنْزَجِرَةٌ. ۴. أَنْتَ الْمَدْعُوُّ لِلْمُهِمَّاتِ، وَ أَنْتَ الْمَفْزَعُ فِی الْمُلِمَّاتِ، لَا ینْدَفِعُ مِنْهَا إِلَّا مَا دَفَعْتَ، وَ لَا ینْکشِفُ مِنْهَا إِلَّا مَا کشَفْتَ ۵. وَ قَدْ نَزَلَ بی یا رَبِّ مَا قَدْ تَکأَّدَنِی ثِقْلُهُ، وَ أَلَمَّ بی‌مَا قَدْ بَهَظَنِی حَمْلُهُ. ۶. وَ بِقُدْرَتِک أَوْرَدْتَهُ عَلَی وَ بِسُلْطَانِک وَجَّهْتَهُ إِلَی. ۷. فَلَا مُصْدِرَ لِمَا أَوْرَدْتَ، وَ لَا صَارِفَ لِمَا وَجَّهْتَ، وَ لَا فَاتِحَ لِمَا أَغْلَقْتَ، وَ لَا مُغْلِقَ لِمَا فَتَحْتَ، وَ لَا مُیسِّرَ لِمَا عَسَّرْتَ، وَ لَا نَاصِرَ لِمَنْ خَذَلْتَ. ۸. فَصَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ، وَ افْتَحْ لِی یا رَبِّ بَابَ الْفَرَجِ بِطَوْلِک، وَ اکسِرْ عَنِّی سُلْطَانَ الْهَمِّ بِحَوْلِک، وَ أَنِلْنِی حُسْنَ النَّظَرِ فِیمَا شَکوْتُ، وَ أَذِقْنِی حَلَاوَةَ الصُّنْعِ فِیمَا سَأَلْتُ، وَ هَبْ لِی‏ مِنْ لَدُنْک رَحْمَةً وَ فَرَجاً هَنِیئاً، وَ اجْعَلْ لِی مِنْ عِنْدِک مَخْرَجاً وَحِیاً. ۹. وَ لَا تَشْغَلْنِی بِالاهْتِمَامِ عَنْ تَعَاهُدِ فُرُوضِک، وَ اسْتِعْمَالِ سُنَّتِک. ۱۰. فَقَدْ ضِقْتُ لِمَا نَزَلَ بی‌یا رَبِّ ذَرْعاً، وَ امْتَلَأْتُ بِحَمْلِ مَا حَدَثَ عَلَی هَمّاً، وَ أَنْتَ الْقَادِرُ عَلَی کشْفِ مَا مُنِیتُ بِهِ، وَ دَفْعِ مَا وَقَعْتُ فِیهِ، فَافْعَلْ بی‌ذَلِک وَ إِنْ لَمْ أَسْتَوْجِبْهُ مِنْک، یا ذَا الْعَرْشِ الْعَظِیمِ. التماس دعا ترجمه دعای هفتم صحیفه سجادیه: (۱)‌ای کسی که گره هر سختی به دست تو گشوده شود و‌ای که تندی شدائد به عنایتت می‌شکند،‌ای که راه بیرون‌شدن از تنگی و رفتن به سوی آسایش از تو خواسته شود، (۲) دشواری‌ها به لطف تو آسان گردد و وسایل زندگی و اسباب حیات به رحمت تو فراهم آید و قضا به قدرتت جریان گیرد و همه چیز به اراده تو روان شود، (۳) تنها به خواست تو بی‌آنکه فرمان دهی، همه چیز فرمان برد، و هر چیز محض اراده‌ات بی‌آنکه نهی کنی از کار بایستد، (۴) در تمام دشواری‌ها تو را می‌خوانند و در بلیات و گرفتاری‌ها به تو پناه جویند، غیر از بلایی که تو دفع کنی بلایی برطرف نگردد و گرهی نگشاید مگر تواش بگشایی، (۵) الهی بلایی بر من فرود آمده که سختی و ثقل آن مرا در هم شکسته و گرفتاری‌هایی بر من حمله‌ور شده که تحملش برای من دشوار است (۶) و آن را تو از باب قدرتت بر من وارد کرده‌ای و به اقتدار خود متوجه من نموده‌ای، (۷) اله من، چیزی را که تو آورده‌ای کسی نبرد و آنچه تو فرستاده‌ای دیگری باز نگرداند و بسته تو را کسی نگشاید و چیزی را که تو بگشایی دیگری نبندد و آنچه را تو دشوار نموده‌ای کسی آسان نکند و آن را که تو ذلیل کرده‌ای یاوری نباشد، (۸) پس بر محمد و آلش درود فرست و به رحمتت ال‌ها - در آسایش را به رویم باز کن و به قدرتت صولت سلطان غم را در میدان حیات من بشکن و مرا در موردی که از آن شکوه دارم به عنایت و احسانت کامیاب کن و به درخواست من شیرینی اجابت بچشان و از سوی خودت رحمت و گشایشی دلخواه نصیبم فرما و برایم نجات و خلاصی سریع از گرفتاری‌ها مقرر کن (۹) و مرا به خاطر چیرگی غم از رعایت واجبات و به کار بستن مستحبات خود باز مدار؛ (۱۰) چرا که من به سبب آنچه به سرم آمده بی‌تاب و توان شده، و قلبم از تحمل آنچه در زندگیم رخ نموده، لبریز از اندوه گشته و تو به رفع گرفتاری‌هایم و دفع آنچه در آن در افتاده‌ام توانایی پس قدرتت را درباره من به کار بر، گرچه از جانب تو مستحق آن نیستم،‌ای صاحب عرش. @coronaai
هدایت شده از راه و رسم شهدا
Doa7sahifeSajadiyeh_seyedrezanarimani.mp3
10.65M
🔊 قرائت دعاى هفتم با صدای کربلایی سید رضا نریمانی : « دعای هفتم صحیفه سجادیه » دعای بسیار خوب و خوش‌مضمونی است که می‌توان با این الفاظ زیبا و با توجه به معانی آن با پروردگار سخن گفت . 🆔 @rasme_shohada
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 🔹بیانات حجت الاسلام و المسلمین نظافت در مواجهه عاقلانه با کرونا 🔸عقلانیت و معنویت باید توأم با هم باشد، هم مسائل بهداشتی را رعایت کنیم و هم اهل دعا و توسل باشیم، و از این فرصت برای آشتی با خداوند استفاده کنیم. ✅ معاونت فرهنگی اجتماعی سیاسی حوزه علمیه خراسان 🆔 @howzehfarhang 🌐 farhangi.hozehkh.com
هدایت شده از کانال روشنگری‌🇵🇸
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
فیلمی که هیچوقت از #بی_بی_سی و #منوتو و دیگر ماشینهای پروپاگاندای #شیطان نخواهید دید👆👆 بفرستید واسه #محسن_تنابنده.. این روزا اونم چشمش بسته . چرا هیچ #سلبریتی ای نمیره تو بیمارستانا به #کرونایی ها کمک کنه👆 فقط #طلبه ها و #بسیجی ها و.. وقت سختی تا پای مرگ اینجوری کنار مردمن👆 بله سلبریتیا فقط وقت بخوربخور حاضرن. هر جا سفره باشه #ویروس_کرونا #کرونا #سالومه #مهناز_افشار #باران_کوثری #امیر_جعفری #امیر_مهدی_ژوله #لیلا_حاتمی #اصلاحات #بازیگر #بازیگران #سینما #هنرمندان #قم #تهران #گیلان #بیمارستان_کرونا #ملا #آخوند #آریایی #پرستار 👉 @roshangarii 🚩
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
زمان شناسایی اولین مبتلا به کرونا در ایران - نتیجه اولین تست مثبت کرونا در کشور با چقدر تاخیر اعلام شد؟ آیا این اتفاق پنهان شده است؟ @coronaai
متن شبهه و پاسخ : و ارتباط ان با : :پاسخ: متاسفانه برخی از دشمنان شیعه از هر فرصتی برای ضربه زدن به ارزشهای دینی مردم استفاده می کنند. اخیرا با شیوع بیماری کرونا از قم به برخی از نقاط کشور، دشمنان تشیع دست به کار شده و اقدام به عقده گشایی، درباره مرجعیت شیعه و شهر مقدس قم کرده اند. 👈 :اول اینکه می گویند: در زمان قاجار(1903 م)، بیماری وبا در کربلا شیوع پیدا کرد و با وجود بستن مرز ایران و کربلا توسط شاه قاجار، آیت الله ممقانی با این اقدام مخالفت کرد و با باز شدن مرزها، این بیماری از کربلا به ایران منتقل شد به ایران، منتقل شد و جان صدها نفر را گرفت! 👈در پاسخ گفته می شود: 1. در سال (1904 م-1325 هـ.ق) هیچ گزارشی از وبا در ایران ثبت نشده و آخرین گزارش وبا در سال (1888م- 1309 هـ.ق) بوده است. 2. شیوع وبا در کرمانشاه در سال(1886م- 1307 هـ.ق) بوده است و بنا به گزارش تاریخ، مرکز شیوع این بیماری کرمانشاه بوده و ارتباطی به کربلا نداشته است. 3. وبا بارها در ایران شیوع یافته و جان صدها هزار نفر را گرفته و ارتباط به زمان خاصی ندارد. نخستین بار در سال 1211 هـ و سپس در سال 1221 هـ در محدوده آذربایجان و ایروان بوده و به بوشهر، شیراز، اصفهان، یزد و کاشان سرایت کرده و جان صدها نفر را گرفت {اعتماد السلطنه، مرآت البلدان، ج1، ص531} پس از آن و باری دیگر در سال 1236 و 1259 و 1252 هـ این بیماری در تهران شیوع یافت و در نهایت حکم قرنطینه در سال 1267 توسط امیرکبیر صادر شد{آدمیت، فریدون، امیرکبیر و ایران، ص236} باری دیگر در سال 1269 و 1273 هـ وبا سراسر ایران را فراگرفت و جان صدها هزار نفر را گرفت. پس از آن نیز در سال 1284 هـ وبا شیوع یافته و جان مردمان زیادی را گرفت تا اینکه در سال 1287 هـ قحطی پدیدار شد و متاثر از آن و در سال 1294 هـ وبا در گیلان شویع یافت و جان 12 هزار نفر را گرفت. در سال 1307 هـ وبا در کرمانشاه شیوع یافت و تلفات آن به نسبت وباهای قبلی کمتر بود. آخرین وبا در سال 1309 هـ بود که از بادکوبه آغاز شد و سمنان و دامغان و تهران را دربر گرفت{مجیدی، علیرضا، بیماری وبا در تاریخ ایران و جهان، ص43-108} 👈 :دوم اینکه می‏گویند: مراجع عظام تقلید با بسته شدن حرم حضرت معصومه(س) و قرنطینه قم مخالفت کرده اند که این سخن دروغی بیش نیست و مکررا اعلام کردند که حتی در شرایطی که احتمال ضرر جانی در خصوص ابتلاء به بیماری کرونا باشد، سفر به استان قم، حتی به نیت ادای نذر حرام است. علاوه بر آن در رسانه ملی و توسط وزیر محترم بهداشت، شایعه قرنطینه قم را تکذیب کرد. 👈 :سوم اینکه می گویند: در احادیث شیعه آمده است: «اذا عَمَّتِ الْبُلْدانَ الْمراضُ فَعَلَیکمْ بِقُمْ وَحَوالیها وَنَواحیها فَانَّ الْبَلاءَ مَدْفُوعٌ عَنْها؛ هنگامی که بیماری ها همه ی شهرها را فرا بگیرد، به قم و اطراف آن پناه ببرید که بلا از قم دفع شده است». این حدیث در بیش از پنج منبع مادر معتبر فقهی شیعه از حضرت جعفر صادق(ع) نقل شده است. و حتی سالیان سال موجب گرانی مسکن و خرید ملک توسط متشرعین در قم هم بود! اکنون قم اولین شهر گرفتار ویروس کرونا است، و مردم دارند از قم فرار می کنند و به شهرهای دیگر می روند و اکنون خوب می توان سنجید که این گونه روایت ها تا چه اندازه درست است. در پاسخ گفته می شود: 1. این حدیث توسط همین دشمنان تحریف شده و به جای عبارت «الْفِتَنُ» از واژه «الْمراضُ» استفاده کرده و معنای حدیث را تغییر داده اند. 2. این حدیث در 5 منبع معتبر روایی و... نیامده، بلکه برای اولین بار در بین کتب روایی در کتاب بحارالانوار نقل شده و پس از ایشان نیز مورد اعتماد محدثین قرار نگرفته است‌. 3. این حدیث درباره فتنه ها صحبت می کند و بدیهی است که بیماری کرونا و امثال آن هیچ ارتباطی با فتنه ندارد و حتی نمی توان از آن به عنوان بلا یاد کرد. بلکه مراد حدیث این است که با توجه با سطح بالای بصیرت مردم قم در مسائل سیاسی و دینی، در هنگام بروز فتنه ها چشمتان به قم باشد. وَ عَنْ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدِ بْنِ عِيسَى عَنِ الْحَسَنِ بْنِ مَحْبُوبٍ عَنْ أَبِي جَمِيلَةَ الْمُفَضَّلِ بْنِ صَالِحٍ عَنْ رَجُلٍ عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ ع قَالَ: إِذَا عَمَّتِ‏ الْبُلْدَانَ‏ الْفِتَنُ فَعَلَيْكُمْ بِقُمَّ وَ حَوَالَيْهَا وَ نَوَاحِيهَا فَإِنَّ الْبَلَاءَ مَدْفُوعٌ عَنْهَا؛ زمانی که همه بلاد را فتنه ها در بر گرفتند، بر شما باد شهر قم و اطراف آن. همانا بلاء از آن مناطق دفع شده است.{بحار الأنوار، ج‏57، ص214}. ✍علی محمدی هوشیار https://eitaa.com/coronaai
فضیلت شهر قم : : بحار الأنوار الجامعة لدرر أخبار الأئمة الأطهار علیهم السلام , جلد 57 , صفحه 228 (وَ عَنِ اَلرِّضَا عَلَيْهِ السَّلاَمُ قَالَ: لِلْجَنَّةِ ثَمَانِيَةُ أَبْوَابٍ فَثَلاَثَةٌ مِنْهَا لِأَهْلِ قُمَّ فَطُوبَى لَهُمْ ثُمَّ طُوبَى لَهُمْ.) از امام رضا عليه السّلام كه بهشت را هشت درب است و سه تای آنها از مردم قم است خوشا بر آنها،خوشا بر آنها. https://eitaa.com/coronaai
محرمانه در ستایش یک احساس مسئولیت صدساله 🔹صد و چند سال پیش را تصور کنید که بلایی همه‌گیر بر سر مملکت باریده و طاعون یا وبا یا چیزی شبیه همین کرونای خودمان میان مردم بی‌پناه و محروم از سطح بهداشت امروزی افتاده و مثل خزان روی زمین آدم می‌ریزد که بازماندگان جدای از هول مرگ فرصت و امکان دفن عزیزان خود را هم نداشته‌اند. @Secret_file 🔸با این همه اندوه و درد، کسی که عزیزانش را به دست مرگ سپرده و لابد خودش هم در انتظار این دیو آدمی‌خوار نشسته است، درلابلای آن همه مرگ به دنبال ارسال پیامی به آیندگان است. 🔸سنگ قبری در قبرستان مهرنجان ممسنی استان فارس وجود دارد، مربوط به صد سال پیش که تنها به نام و تاریخ مرگ متوفی اشاره نمی‌کند که... خودتان بخوانید: "وفات مرحمت‌پناه علی رضا ولدصدق ملا علی‌نجات جاویدلله در سنه‌ی 1337 (قمری) ناخوشی بلایی برکل ربع مسکون نازل که تمام حکیمان ازمعالجه آن حیران وسرگردان و از غره‌ی شهر صفر تا پانزدهم شهر مذکور، تمامی نوع انسان را سه قسم و دو قسم آن را هلاک و یک قسم باقی و آن یک قسم از عهده‌ی کفن‌ودفن بر نیامدند. علامت ناخوشی عطسه‌ای و سرفه‌ای بود. بجهت عبرت نوشته شد‌." 👌 کانال حرفه‌ای‌ها http://eitaa.com/joinchat/361299968Ca15e2013ea محرمانه را به دیگران هم معرفی کنید
هدایت شده از خبرگزاری فارس
🔰حسنه و سیئه در ماجرای کرونا رهبر انقلاب: 🔹یقیناً هر چیزی که کمک کند به سلامت جامعه و عدم شیوع این بیماری [کرونا]، یک حسنه است؛ در نقطه‌ی مقابل هر چیزی که کمک کند به شیوع این بیماری، یک سیّئه است.‌ 🔹‌خدای متعال ما را موظّف کرده که نسبت به سلامت خودمان و سلامت دیگران و سلامت مردم، احساس مسئولیّت کنیم. ۹۸/۱۲/۱۳ @Farsna
هدایت شده از گنجینه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚨خط تخریب جامعه پزشکی از سوی دشمنان کلید خورد ✅✅فعالان رسانه ای هوشیار باشند و عکسِ این جریان عمل کنند ♦️ تلاش تلویزیون لندنی "منوتو" برای بی‌ارزش جلوه دادن ایثار پرستاران و پزشکان در نبرد با کرونا ❗️بگید حالا چقدر بهشون عیدی میدید؟ چقدر بهشون سختی کار میدید؟ ❗️چرا بهشون میگن مدافعان سلامت؟ بگن همون پرستار 📝به کوری چشم بی بی سی، به جامعه پزشکی مون میگیم: جهادگران خط مقدم عرصه نبرد، مدافعان سلامت .. ان شاءالله به یاری خدا با کمک همدیگر با توسل و دعاو نیایش و با رعایت دستورات بهداشتی و پزشکی @hagigatevasel
💠شنیده بودم به نسبت جمعیت در اقشار مختلف؛ قشر بیشترین رزمندگان دفاع مقدس را تشکیل داده بودند. اما حال دیدم مرد هر میدان خطری، این انسانهای آزاده اند که حاضرند برای آرمان بلندشان از محبت مال وجان و عیال گذر کنند و روح انسانیت و مسلمانی و سربازی امام زمان عج را در هر عصری زنده نگه دارند ... و خدا را شکر کردم که طلبه ام ... 🌹 گاه نوشت های یک طلبه 🍀 @besmellaherrahmanerrahimm
هدایت شده از بیداری ملت
🔴یادداشت مهم و خواندنی دکتر قاضی زاده عضو هیئت رئیسه و کمیسیون بهداشت و درمان مجلس پیرامون چگونگی مواجهه کشور با ویروس کرونا: 💠احتمال سلاح بیولوژیک بودن کرونا بالاست/ وزارت بهداشت از تمام امکان خود برای مبارزه با کرونا استفاده کرده اما به خاطر ویژگی های بیماری کرونا و امکانات وسیع فرماندهی میدانی مقابله با این ویروس باید به پدافند غیرعامل انتقال یابد 🔸بر اساس اصل هزینه فایده و با توجه به هزینه های سرسام آور عملیات نظامی، در دهه گذشته دو راهبرد اصلی جنگ سایبری و جنگ های بیولوژیک دانش پایه در برنامه ریزی های ایالات متحده آمریکا برای تامین منافع با هزینه پایین و اثرگذاری بالا به عنوان محور فعالیت ها مورد توجه قرار گرفت. سلاح‌های بیولوژیک در میزان بسیار اندک می تواند از طریق اثرات بسیار مخرب روحی و روانی و جسمی برای جامعه هدف به ارمغان بیاورد. 🔸آنچه برای محققین حوزه دفاع امروزه به عنوان گفتمان غالب در آمده است آن است که کرونا ویروس یک سلاح بیولوژیک برای ضربه عمیق به اقتصاد و اعتبار چین بوده است. طرفداران این نظریه به شواهدی از حضور نیروهای آمریکایی چند هفته قبل از شروع این بیماری در شهرووهان چین اشاره می‌کنند که البته توجه به آنها خالی از لطف نیست. 🔸سردار سلامی چندی پیش گفتند در مبارزه با این ویروس که ممکن است محصول تهاجمات بیولوژیک آمریکا باشد که در ابتدا به چین و سپس به ایران و سایر نقاط دنیا شیوع پیدا کرده پیروز خواهیم شد. 🔸خانم لوی ابکاسیس کاندیدای وزارت بهداشت رژیم صهیونیستی افشا کرده که ویروس کرونا در جهت جنگ بیولوژیک ساخته شده است. 🔸پایگاه اینترنتی جروزالم پست انستیتوی تحقیقات رسانه ای خاور میانه در مطالعه ای اعلام کرده است اخبار متعددی در مطبوعات جهان عرب منتشر شده است که نشان می‌دهد آمریکا و رژیم صهیونیستی به منظور ایجاد جنگ روانی و اقتصادی علیه چین و متوقف کردن این کشور ویروس کرونا را پخش کرده‌اند. 🔸فارغ از اینکه این ویروس آیا سلاح بیولوژیک بوده که برای جنگ زیستی ساخته شده یا نه، در موارد مشابه ما بر اساس بند ۳ آیین‌نامه اجرایی طرح جامع میکروبی کشور مصوب شورای امنیت ملی به شماره ۳۷۲_۳/۲۰۷/۳۳۸ مورخ ۷۸/۴/۲۳ جهت تقویت پدافند عمومی کشور در برابر تهدیدات زیستی موضوع بند ۲_۲ طرح جامع در صورت احتمال کاربرد سلاح میکروبی کمیته ای با مسئولیت ستاد کل نیروهای مسلح مدیریت بحران را بر عهده گرفته و با بهره برداری از کلیه امکانات وزارتخانه‌ها به منظور مقابله سریع با شیوع بیماری اقدام خواهد نمود. 🔸با عنایت به الزامات قانونی مورد اشاره از سویی و محدودیت امکانات و اختیارات وزارت بهداشت که به حق تا کنون نیز با تمام ظرفیت موجود خویش در مسیر مقابله یا این ویروس منحوس تلاش مجاهدانه ای داشته است، لازم است تا فرماندهی میدان برخورد با کرونا ویروس از وزارت بهداشت به فرماندهی قرارگاه پدافند زیستی شفا منتقل شده تا سطح برخورد و پیشگیری از توسعه این بیماری به کل نیروهای مسلح کشور توسعه یابد تا ظرفیت های وسیع در اختیار این نیروها در خدمت برخورد با کرونا ویروس قرار گیرد. ✍️بیداری ملت @bidariymelat