● قلب فتنه
┄┅•••✧؛❁؛✧•••┅┄
رهبر انقلاب در تاریخ ۱۱ آبان ۱۴۰۱ در دیدار با دانشآموزان نه تنها به قلب این فتنه -جنگ ترکیبی- اشاره کردند بلکه راه مبارزه با آن را هم بیان فرمودند و در نهایت پیامی که باید به جبهه دشمن مخابره شود را نیز فرمودند.
🧷برای مطالعه کلیک رنجه فرمایید!
✒️ @hamed_khajeh
✿ هویتسازی با تاریخ
┄┅•••✧؛❁؛✧•••┅┄
تاریخ و تحلیل هویتساز است. و از آنجایی که بیهویتی ما برای دشمنانمان بسیار مهم است روی این مُوَلِّدین هویت تمرکز کردهاند و به صورت ویژهای به تحریف آن پرداخته و میپردازند.
هویتسازی به وسیله تاریخ و تحلیل را باید بسیار جدی گرفت.
🧷برای مطالعه کلیک رنجه فرمایید!
✒️ @hamed_khajeh
● جهاد برای آزاداندیشی
┄┅•••✧؛❁؛✧•••┅┄
یکی از واجبات اسلام جهاد است. جهاد یعنی مبارزه برای برداشتن موانع رسیدن به «حق». جهاد یعنی مقابله با هر نظام سیاسی و اقتصادی که مانع آزاداندیشیدن و مانع دعوت به حق است. جهاد مبارزهای است برای آزاد کردن بشریت بر روی زمین تا آزادانه بیندیشد و انتخاب کند.
در «جهاد» تماما رحمانیت دیده میشود و هیچ خشونتی در آن نیست و نباید فریب تبلیغات را خورد، از قضا جهاد برای «آزادی» بشریت است از قیودی که او را در بند کشیده است و او را از حق و حقیقت دور کرده است.
🧷برای مطالعه بیشتر کلیک رنجه فرمایید!
✒️ @hamed_khajeh
● نقش دشمن در تحلیلهای ما
┄┅•••✧؛❁؛✧•••┅┄
در تحلیلهای ما باید «نقش دشمن» پررنگ و کلیدی باشد؛ در این یادداشت قصد دارم منطق پشت این اندیشه را تا حدودی توضیح بدهم.
ایرانِ اسلامی با «مستکبرین» یک چالش بزرگی دارد؛ در واقع با دنیای استکبار چالش دارد؛ به این چالش و درگیری باید نگاه کلان داشت.
🧷برای مطالعه بیشتر کلیک رنجه فرمایید!
✒️ @hamed_khajeh
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
● موسیقی برای فوتبال امشب
┄┅•••✧؛❁؛✧•••┅┄
امشب یک فوتبال مقدس را تماشا خواهید کرد؛ فوتبالی که یک ملت برایش دعا میکند؛ برای سربلندی تیمملیمان دستهای زیادی به آسمان رفته و میرود.
این همانکاری است که انقلاب اسلامی میکند؛ یعنی پدیدهای که برای سرگرمی و فراغت و حتی برای استعمار خلق شده است، این پدیده را با ویرایش به اوج میرساند و به یک مبارزه بر علیه ظلم، بر علیه استکبار تبدیل میکند؛ همین فوتبال را میگویم.
چرا مبارزه میکنیم؟ چرا از آمریکا نفرت و کینه داریم؟ چرا «مرگ بر آمریکا» از زبانمان نمیافتد؟ چرا حتی فوتبال را با همین معنای مرگ بر آمریکا میفهمیم؟
این موسیقی را گوش بدهید؛ کمی معنای «مرگ بر آمریکا»ها را میفهمید. متوجه میشوید که تعصب نیست؛ بلکه کاملا این شعار در راستای انسانیت است.
✒️ @hamed_khajeh
● احیا حقوق زن یا لگدمال کردن او؟
┄┅•••✧؛❁؛✧•••┅┄
وقتی سرمایهداری دید که زنان از احقاق حقوق خود دم میزنند، قبل از آنکه این جریان بالنده شود و کار از دست نظام سرمایهداری خارج شود، خود سرمایهداری به استقبال این نهضت میرود و این جریان را به نفع خود مصادره میکند و شعارهای مدنظر خودش را جایگزین اهداف این نهضت میکند، تا جایی که نهضتی که برای احقاق حقوق زنان شکل گرفته بود را به یک نهضت پایمال کردن زنان تبدیل میکند.
🧷برای مطالعه بیشتر کلیک رنجه فرمایید!
✒️ @hamed_khajeh
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
✿ پیشنهاد سخنرانی
┄┅•••✧؛❁؛✧•••┅┄
بخشی از سخنرانی آقای #یامین_پور در دانشگاه جندیشاپور با موضوع تحلیل رویدادهای اخیر ایران به عنوان یک برساخت رسانهای.
#استاد_طاهرزاده :
🖌به نظر می آید در مورد توجه به جهان رسانه ای نکات قابل تفکری را مطرح کرده اند که چگونه رسانه، واقعیتی را خلق می کند که ما به ازاء خارجی ندارد .
این جاست که اگر متوجه سنتهای جاری در عالم نشویم، گرفتار توهّمات جهان رسانهای و جامعه شبکه جهانی خواهیم شد و عملاً با انواع پوچیها به همهچیز معترض میشویم و به جای اینکه از خود انتقام بگیریم ، از نظام جمهوری اسلامی انتقام خواهیم گرفت.
┄┅•••✧؛❁؛✧•••┅┄
برای پاسخ به پرسشهای زیر می توانید این سخنرانی گوش دهید.
✔️تحولات سالهای اخیر تا چه اندازه درونزا و واقعی است و تا چه اندازه مخلوق رسانهها؟
✔️منظور متفکرین پستمدرن از اینکه میگویند رسانههای جهان امروز "وانمایی" میکنند و نه "بازنمایی" چیست؟
✔️آیا آنچه در ایران رخ داده ناشی از تحولی فرهنگی و اجتماعی است یا باید فرهنگ را در متن سیاست بینالملل فهمید؟
✔️نقطه پایان این چالش کجاست؟
🎤
● تغییر نسل حکمرانی
┄┅•••✧؛❁؛✧•••┅┄
به هر نحوی که از شبکههای اجتماعی و حتی فضای مجازی استفاده میکنید؛ چه مصرف کننده و چه تولید کننده؛ فکر نکنید که در حال تولید و یا استفاده محتوا هستید! شما در حال کمک به یک حکمرانی هستید؛ در حال تکمیل رسالت شبکههای اجتماعی هستید؛ رسالت شبکههای اجتماعی به «محتوا» پرداختن نیست بلکه رسالت آن حکمرانی در سطح کلان است؛ صاحبان پلتفرمها خود را حکمران میدانند!
🧷برای مطالعه بیشتر کلیک رنجه فرمایید!
✒️ @hamed_khajeh
شهادت بانوی دو عالم تسلیت باد
┄┅•••==✧؛●؛✧==•••┅┄
▪︎مرز بهشت و دوزخ▪︎
تفسیر او به دست قلم نامیسّر است
در شأن او غزل ننویسیم بهتر است..
او فاطمهست معنی این نام را هنوز
از هر زبان که میشنوم نامکرّر است..
در کوچه بوی آتش و در خانه عطر گل
مرز بهشت و دوزخ از آن روز این در است
با پهلوی شکسته هم از کوه، کوهتر
با قامت خمیده هم از آسمان سر است
لبخند میزند که بخندند بچهها
مادر اگر که جان بدهد باز مادر است
مولا هنوز اوّل بیهمنفس شدن
بانو در انتظار نفسهای آخر است!
📝 مهدی مردانی
🌐 @hamed_khajeh
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
✾ پیشنهاد #موسیقی برای ۹ دی
┄┅•••✧؛❁؛✧•••┅┄
🎵 قلادههای طلا | حامد زمانی
متن موسیقی:
سخت است گفتن اما زان سخت تر نگفتن
این راز برملا را از اینو آن نهفتن
در جامه ی شبانی گرگان روز مزدن
با قافله رفیقن اما شریک دزدن
درسر هزار فتنه نیرنگهای رنگی
اهل کدام مرزند این رومیان زنگی
اوضاع از این قرارست این اصل ماجرا بود
پاداش گردن کج قلاده ی طلا بود
مشغول درسو مشقند، سرگرم رونویسی
سر میرسند ناگاه با کیف انگلیسی
هم همنشین دشمن هم هم پیاله با دوست
با همهمه خوشندو،سوغاتشان هیاهوست
اوضاع از این قرار است این اصل ماجرا بود
پاداش گردن کج قلاده ی طلا بود
🆔️ @hamed_khajeh
✾ #کوتاه_نوشت
#آزاداندیشی
┄┅•••✧؛❁؛✧•••┅┄
باید به این برسیم که ما در بنبست عقلی قرار داریم.
قبول است آدمِخوب بسیار داریم ولی این بحث جداگانهای است.
اگر بناست 《انقلاب اسلامی》 به جاهایی برسد؛ این تنها با برگشت #تفکر به جامعه ممکن است.
✒️ @hamed_khajeh
❁ #کوتاه_نقل
#امام_خمینی
┅••=✧؛❁؛✧=••┅
در غرب هیچ خبری نیست.
جوان عزیز ما که سرمایههای میهن هستند باید بدانند که رفتن به غرب و شرق برای آموختن علوم مختلف، آنان را از رسیدن به مقصود که استقلال و آزادی است باز میدارد و وابستهشان خواهد نمود. باید به خود تلقین کنیم که در غرب هیچ خبری جز عقب نگهداشتن ما از قافلۀ تمدن و تعالی نیست.
📚صحیفه نور، جلد ١٨،صفحه ٢٣۴
📆تاریخ: ١٣۶٢/١١/٢٢
🆔️ @hamed_khajeh
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
✿ پیشنهاد سخنرانی
┄┅•••✧؛❁؛✧•••┅┄
#استاد_طاهرزاده :
🖌حقیقتا بصیرت امروزین ما همین نحوه دیدی است که استاد عباسی ولدی نسبت به رهبر انقلاب با ما در میان می گذارند. اگر با این دید که عملا نظر به چشم انداز آینده ما است نتوانیم به رهبر انقلاب بنگریم مطمئن باشید نسبت به انتظاری که شیعه در فرهنگ انتظار دارد به خود دروغ می گوییم . زیرا «دیده آن باشد که باشد شه شناس...تا شناسد شاه را در هر لباس»
┄┅❅🎤❅┅┅
🆔️ @hamed_khajeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
شب جمعه است؛ هوایت نکنم میمیرم!
┄┅════┅┄
@hamed_khajeh
#یادداشت
✿ دعوت به یک اقدام توسط رهبری
┄┅•••✧؛❁؛✧•••┅┄
حضرت آقا در حوالی ۱۹ دی هر سال به مناسبت «قیام ۱۹ دی ۵۶» مردم قم، با اقشار مختلف مردم قم دیدار دارند. و همچنین در سال ۱۴۰۱ هم که امسال باشد؛ دیداری داشتند؛ به نظر میرسد در این دیدار که با دیگر دیدارهای «۱۹ دی» متفاوت است؛ حضرت آقا دعوت به یک «اقدام» میکنند.
🧷 برای مطالعه بیشتر قدمرنجه فرمایید!
┄┅════┅┄
@hamed_khajeh
✾ بیست و دو بهمن ✾
┅••=✧؛❁؛✧=••┅
جشن آغاز مبارزه با استکبار
انقلاب اسلامی، آغاز درگیری با استکبار جهانی است؛ و ما این آغاز را جشن میگیریم چرا که میدانیم «حِزْب اللّٰهِ هُمُ الْغٰالِبُونَ».
🧷برای مطالعه تفصیل این اجمال، قدمرنجه فرمایید!
┄┅════┅┄
@hamed_khajeh
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔸چرا باید عده ای به قیمت سخت شدن زندگی مردم، سود کنند؟
🔹ارز در ایران دست چه کسانی است؟
چه کسانی از گرانی دلار سود میبرند؟
چرا گرانی دلار، روی زندگی مردم اینقدر تاثیرگذار است؟
سید یاسر جبرائیلی پاسخ میدهد...
@jedaaal | جدال |
🔻جانِ انقلابی در جامۀ طلبگی
🖊 مهدی جمشیدی
۱. سیّدمصطفی مدرّس از «خود»ش تهی شده بود و «خود»ش شده بود مجموعهای از دغدغههای انقلابی. انقلاب، «منِ» او شده بود و از این جهت، تمام ذهن و ضمیرش در سایۀ هدفهای انقلاب قرار گرفته بود. وجودش را به خدمت غایات انقلاب گمارده بود و اینگونه، «رسم بیخودی» را آموخته بود. اقتضای ادب سلوک نیز همین است که سالک باید از «خود»، بگسلد و در «او» فانی شود؛ چنانکه جز او نبیند و جز او نطلبد. آری، باید «او» شد و تا زمانی که «من» در درون ما سلطنت دارد، اندیشهها و خواستههایمان، آغشتۀ به هوا و هوس است. در طلب او، باید چون او شد و معنای چون او شدن، از خود برونشدن است. سیّدمصطفی، همچون آیینهای شده بود که آدمی در چهره و در وجودش، نه خودِ او را بلکه انقلاب و دردها و رنجها و مقاصد و آرمانهای آن را میدید. نسبتش با انقلاب، وجودی و اُنسی بود، نه کاسبکارانه و منفعتاندیشانه. هستیاش را در همین راستا تعریف کرده بود و جز تحقّق آرمانشهر انقلاب را نمیطلبید. بسیار باید از خودخواهی و خویشمرکزبینی فاصله گرفت تا چنین حالی بر وجود آدمی حاکم شود. این وضعِ وجودی، چشمگیرترین و دلرباترین فتوحات وی بود.
۲. او شعارزده و قشری نبود. دکاندار و چرتکهانداز نبود. بر سر حقیقت، معامله و دادوستد نمیکرد و دشنۀ مصلحت در دست نداشت. تشنه و شیفتۀ دانستن بود و آنچنان مشتاقانه گوش میداد که ذوق گفتن در آدمی میشکفت. منعطف و مداراتی بود، امّا بیاصول و سیّال نبود. حرارت و هیجانی انقلابی داشت، امّا بیاخلاق و منطقستیز نبود. در صحنه و میداننشین بود امّا سودای دیدهشدن و شهرت نداشت. طلبه و دینشناس بود امّا دیندانیاش را به رخ نمیکشید و فضلفروشی نمیکرد و معتقد به انحصار فهم دینی نبود. نه خنجر کینه در دست داشت و نه عقدۀ فروخورده در دل. بدخواه و غرضورز نبود. در پی همافزایی بود و میخواست با همدلی، اجتماع انقلابی بیافریند. هرچه میتوانست از ضریب تفاوتها و تمایزها میکاست و بر اتّفاقها و همگراییها میافزود.
۳. جوان بود و راههای نرفتۀ طولانی پیش رو داشت، امّا در عین حال، بینظر و بیمایه نبود، بلکه اهل «تفکّر» و «تأمّل» بود. چندی باری که با من سخن گفت، دریافتم که بهراستی نظر دارد و نظرش نیز برآمده از گرتهبرداری و اقتباس و تکرار نیست، بلکه از درون خودِ او جوشیده است و علم مطبوع است و نه علم مسموع. میاندیشید؛ چون درد و داغ انقلاب را داشت و به دلیل همین عاشقی و شیدایی نسبت به انقلاب نیز، سخنش هم رنگوبو داشت و هم بر جان مینشست. عاشقانه میاندیشید و متعهدانه تفکّر میکرد. نمیخواست به قشرها و پوستهها بسنده نماید و مسألهها را هضمنشده رها کند. از نگاهش مشخص بود که به اعماق فرو رفته و اهل حضور است. فهمش ناتمام و در حال شدن بود، امّا سطحی و مذبذب نبود. با هیجان و غیرتمندیِ پُرجلوهاش، مفصّل برای من دربارۀ تصوّرات معرفتیاش سخن گفت و من از آنهمه جزئیّاتپردازیهای وی خشنود شدم. میخواست در این معرکۀ دشوار، معبری را بگشاید که راه صیرورت انقلاب، هموارتر شود. بهگمانم تازه در آستانۀ به ثمر نشستن قرار گرفته بود، امّا دست تقدیر، فرصت شکفتن را از او گرفت و او را از درخت این حیات ظاهری برچید. اگر فرصت مییافت، خوش میدرخشید و مددها به خطّ فکریِ انقلاب میرسانید و سببساز رونق حکمت عملی در عالَم اسلامی میشد. او رفت و همۀ این آرزوها و آمال شیرین را نیز با خود برد و بر دل دوستانش، داغ حسرت نهاد. صد تن چون او کم است، چه رسد به اینکه همو نیز از دست برود.
۴. در جلسهای در بیستوپنجم بهمنماه، یعنی تنها اندکی پیش از هجرتش، او را دیدم که در پایین مجلس نشسته بود. به محض دیدنش، به طرف وی رفتم. او برخاست و به گرمی و صمیمانه مواجه شدیم. به او گفتم سیّد اولاد پیغمبر باید صدرنشین باشد نه ذیلنشین. تبسّمی کرد. بیش از هر چیز، نورانیّت چهرهاش و طراوت نگاهش، مرا صدا زد و به جانب او سوق داد. در همان لحظه از ذهنم گذشت که اگر تقدیر تاریخیاش مجال دهد، او یکی از اصحاب فکریِ انقلاب در سطوح بالا خواهد شد و جوششها و نورافشانیها خواهد داشت. چنین نشد. کوتاه زیست امّا کیفی. خوشا به حالش که رفت. رحمت و مغفرت الهی نصیبش باد.
https://eitaa.com/sedgh_mahdijamshidi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
.
يٰا أَيُّهَا اَلَّذِينَ آمَنُوا اِسْتَجِيبُوا لِلّٰهِ وَ لِلرَّسُولِ إِذٰا دَعٰاكُمْ لِمٰا يُحْيِيكُمْ وَ اِعْلَمُوا أَنَّ اَللّٰهَ يَحُولُ بَيْنَ اَلْمَرْءِ وَ قَلْبِهِ وَ أَنَّهُ إِلَيْهِ تُحْشَرُونَ
﴿الأنفال، 24﴾
▫️حضرت آقا می فرمایند ما قبل از انقلاب همه چیز داشتیم:
کافی داشتیم، روایت داشتیم، نهج البلاغه داشتیم، قرآن داشتیم، فقه داشتیم اما هر روز بر سر ما کوبیده می شد و ما به عقب برمی گشتیم.
امام مثل وجودی که همه ماهیات را تحقق بخشید آمد و ما را به راه انداخت.
🔻دعوت من این است:
«مٰا يُحْيِيكُمْ» یعنی آنچه که به ملت ایران حیات بخشید، مکتب امام است.
—---—
◼️ سید مصطفی مدرس مصلی
🔗@seyyedmodarresi