eitaa logo
پنجره || حامدخواجه
204 دنبال‌کننده
21 عکس
16 ویدیو
11 فایل
﷽ سهمِ من زِ آسمانِ معرفتش قدرِ یک پنجره است زین دوار ┅••=✧؛❁؛✧=••┅ ● طلبه | دُچار کتاب | سرگرم با ‎قلم • تحلیل‌هایِ . کلامی . و تا حدودی فرهنگی • از بعضی از مسائل [روز] . و بعضا [دیروز] 📩 با اشتیاق پذیرای نقد و نظر شما هستم: 🆔️ @hamed73
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از آتشِ دل
طرح راهبردی رهبر انقلاب برای آزادی فلسطین.pdf
225K
✳️ تأملاتی پیرامون طرح راهبردی رهبر انقلاب برای آزادی فلسطین 🔻@AatasheDel
✦ بازشناختن «تسخیر لانه جاسوسی» از «تصرف قبلی سفارت آمریکا» ┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄ در سال ۱۳۵۸ در تاریخ انقلاب اسلامی، حادثه‌ای مهم رخ می‌دهد؛ رهبر انقلاب می‌فرمایند «تسخیر لانه جاسوسی» یک حادثه‌ی مهم در تاریخ انقلاب است(+)؛ امّا آنچنانکه بایسته و شایسته است به آن پرداخته نشده و روایت زنده از آن در ذهن جامعه ایرانی وجود ندارد؛ مانند بسیاری از حوادث مهم و کلیدی تاریخ معاصر‌مان. و اگر احیانا اندک توجهی به «تسخیر لانه جاسوسی» می‌شود، یک بُعد از آن معمولا مورد غفلت قرار می‌گیرد؛ سابقه داشتن این تسخیر و تصرف و حمله نظامی به سفارت امریکا؛ آن هم در تنها سه روز پس از پیروزی انقلاب اسلامی، یعنی در ۲۵ بهمن ۱۳۵۷. گروهی نظامی و شبهه نظامی در عین مجهول بودن هویت‌شان، در ۲۵ بهمن ۵۷ به سفارت آمریکا حمله می‌کنند و آنجا را تسخیر می‌کنند ولی با مداخله‌های دولت موقت و نماینده آن، نماینده حضرت امام و نماینده آیت‌الله طالقانی و البته پشتیبانی نیرو‌های نظامی، این غائله ختم می‌شود؛ و هویت این مهاجمین، جزو مجهولات تاریخ انقلاب است. ادعا‌هایی در خصوص آن مطرح است ولی چیزی یافت نشد که به لحاظ تاریخی با سند معتبری مشخص کند مهاجمین ۲۵ بهمن به سفارت آمریکا چه‌کسانی بودند؛ برای مطالعه بیشتر می‌توانید به کتاب «ایستگاه خیابان روزولت» نوشته جذاب و دقیق آقای محبوبی مراجعه کنید در آن کتاب سه احتمال مطرح می‌شود که قابل توجه است. امّا چه می‌شود که ۹ ماه بعد، وقتی دوباره سفارت آمریکا اشغال می‌شود، اینبار علی‌رغم مخالفت‌هایی که با این حرکت دانشجویان پیرو خط امام می‌شد، حضرت امام پشت این حرکت ایستادند و از آن دفاع کردند، تا جایی که آن را «انقلاب دوم» نامیدند؟ در این مجال، فرصت مطوّل‌گویی نیست؛ لذا به اختصار به دو خصیصه که در حرکت ۱۳ آبان مشهود و محرز بود اشاره می‌شود که به نظر نگارنده این دو خصیصه، تاثیر جدی در نوع تعامل با حرکت ۱۳ آبان داشت که عدم آن در حرکت ۲۵ بهمن، باعث شده بود اقتضای چنین تعاملی پدید نیاید. البته می‌توان با مقایسه این دو حرکت تفاوت‌های دیگری برشمرد که از قضا آن‌ها هم مؤثر در تفاوت نوع تعامل با دو حرکت مذکور بودند، ولی به وزان این دو خصیصه نیستند؛ که ان‌شاء‌الله در ادامه خواهد آمد. ۱. قیام جوان مؤمن انقلابی: در حرکت ۱۳ آبان کامل روشن است که جوانان مومن انقلابی، در عین مخالفت‌های دولت موقت و بعضی نیرو‌های نظامی، به سفارت‌خانه آمریکا مشکوک شده بودند و از طرفی هم عدم استرداد شاه جنایت‌کار که حرکتی خصمانه علیه ایران محسوب می‌شد را بر نمی‌تابیدند؛ در عین آنکه دولت موقت تلاش می‌کرد جمع‌آوری اطلاعات و فعالیّت‌های سفارت آمریکا را موجه و طبیعی نشان دهد، ولی برای دانشجویان پیرو خط امام، روشن بود که نباید کوتاه بیاند و باید از حق خود که درخواست بازگرداندن شاه جنایت‌کار است دفاع کنند، ولو طرف مقابل ابر قدرت دنیا باشد، در «دفاع از حق» نباید کوچک‌ترین ترسی به خود راه داد. لذا جوان مومن انقلابی را می‌بینیم که براساس حقی که یافته است، قیام می‌کند و آماده هزینه دادن می‌شود؛ و هزینه می‌دهد؛ هرچند ترس از آمریکا و یا احیانا دلبستگی به آمریکا و رؤیای آمریکایی در دولت‌مردان، مانع ورود آن‌هاست، ولی جوان مؤمن انقلابی، اساسا به هزینه دادن برای حق، زنده است؛ لذا باری دیگر به‌پاخاست تا دست مداخله‌گر جهان سطله در ایران را قطع کند. و این قیام خود نمونه‌ای از معجزه‌ٔ اجتماعی شد؛ چرا که طراحی در ابتدا تسخیر لانه جاسوسی نبوده است بلکه طرح بنابر نقل حاضرین و دست‌اندرکاران آن؛ تحصن چند روزه در سفارت بوده است تا صدای خود را به گوش جهان برسانند و از این طریق حق خود را که «بازگرداندن شاه» برای مجازات به ایران بوده است، احقاق کنند؛ و به خاطر همین قیام برای حق، خداوند متعال وارد میدان می‌شوند و حقایق پنهانی، آشکار می‌شود و مشخص می‌شود که سفارت آمریکا در واقع یک لانه جاسوسی بوده است و به اسنادی دست پیدا می‌کنند که ماهیت جاسوسی بودن سفارت آمریکا را روشن می‌کند؛ لذا تسخیر لانه‌جاسوسی، ادامه پیدا می‌کند. ۲. پشتیبانی مردم: در حرکت ۱۳ آبان، پشتیبانی مردم از این حرکت مانند روز واضح است؛ این حرکت از دل مردم برخاسته بود که این چنین، مردم جهت حمایت به خیابان‌ها می‌آیند. پس از تسخیر در فاصله‌ای کوتاه مردم برای حمایت از این حرکت ارزشمند دانشجویان پیرو خط امام و همچنین سهیم کردن خود در این حرکت مقدس به خیابان‌ها می‌آیند. و همین حمایت‌ها است که کمک می‌کند ۴۴۴ روز از ابرقدرت دنیا، گروگان‌گیری شود؛ که البته در نهایت هم به خاطر عدم اعتماد مسئولین به مردم و پنهان کردن آنچه در مذاکرات با آمریکا می‌گذرد از مردم، کلاه گشادی شبیه برجام بر سر ایران رفت! و همانند تصویب ۲۰ دقیقه‌ای برجام در مجلس به سرعت تصویب شد! ┄┅════┅┄ ༻ @hamed_khajeh
بیانات در دیدار هزاران نفر از اقشار مختلف مردم درباره تحولات منطقه ۲۱ آذر ۱۴۰۳ ┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄ فرمایشات کامل رهبری به همراه سرفصل‌زنی و برجسته کردن بخش‌های مهم ┄┅════┅┄ ༻ @hamed_khajeh
✿ جهاد برای آزاداندیشی༺ ◪ بخش ۱ از ۲ ┄┅•••✧؛❁؛✧•••┅┄ ⚠️ این یادداشت کمی بوی خون می‌دهد؛ امّا خون مقدس! ★ اسلام با عقیده شروع می‌شود؛ عقیده‌ای که از روی تحقیق و تفکر باشد و حتی تصریح شده است که در حیطه اعتقادات تقلید ممنوع است. چرا که باید محققانه به حق و حقیقت رسید. ✦ یکی از واجبات اسلام جهاد است. جهاد یعنی مبارزه برای برداشتن موانع رسیدن به حق. جهاد یعنی مقابله با هر نظام سیاسی و اقتصادی که مانع آزاداندیشیدن و مانع رسیدن و دعوت به حق است. جهاد مبارزه‌ای است برای آزاد کردن بشریت بر روی زمین تا آزادانه بیندیشد و انتخاب کند. در جهاد تماما رحمانیت دیده می‌شود و هیچ خشونتی در آن نیست و نباید فریب تبلیغات را خورد؛ از قضا جهاد برای آزادی بشریت است از قیودی که او را در بند کشیده است و او را از حق و حقیقت دور کرده است؛ که البته اکثریت این موانع از طرف نظامات سیاسی و اجتماعی و اقصادیِ حاکم است و اسلام با آن نظامات و حاکمیت‌ها سر ستیز دارد؛ چرا که آن حکومت‌ها مانع رسیدن حق و دشمن طریق رسیدن به حق یعنی آزاداندیشی هستند. ✧ این ایده معرفتی حین مطالعه کتاب «معالم فی الطریق» به قلم سید قطب در ذهن نگارند شکل گرفته است که البته مکتب امام هم از این ایده پشتیبانی می‌کند. این اثر توسط محمود محمودی با عنوان "نشانه‌های راه" به زبان فارسی ترجمه شده است. در ادامه قسمت‌هایی به صورت خلاصه از این کتاب که مایه اصلی شکل‌گیری این اندیشه برای بنده بوده است، خدمت‌تان تقدیم می‌شود: "رهبری بشر به دست غربی‌ها روبه زوال است و ناگزیر باید رهبریِ نوینی برای بشر پیدا کرد. و برای بازآفرینی رهبری امت اسلامی بر بشریت، راه درازی در پیش است. نمی‌توان از امت اسلامی ابداعات مادی خارق العاده‌ای را توقع داشت تا بشریت گردن به کرنش در مقابل او خم کند. لذا باید وجه تمایزی که غرب از آن بی‌بهره است را جست و این وجه تمایز جز عقیده و برنامه اسلام چیز دیگری نیست. امروزه تمام جهان به لحاظ خاستگاه پایه‌ها و نظام‌های زندگی مردم، در جاهلیت به سر می‌برد؛ جاهلیتی که ابداعات مادی از آن هیچ نمی‌کاهد. اسلام می خواهد همزمان با ساختن عقیده، یک امت را نیز بسازد و آنگاه به فراخور بینش اعتقادی و آن واقع زندگانی که ایجاد می کند، طرز فکر خاص خود را نیز بوجود بیاورد و بنابراین در بین طرز فکر خاص و بینش اعتقادی خاص و ساختار زندگی خاص آن هیچگونه جدایی و از هم گسیختگی وجود ندارد و همگی یک کل به هم پیوسته اند. زیربنای تئوریک اسلام در طول تاریخ «لااله الا الله» بوده که به معنای منحصر نمودن الوهیت و ربوبیت و قیمومیت و حاکمیت و سلطنت به خداوند از طریق جای دادن عقیده او در ضمیر و به جای آوردن عبادت او در شعائر و به کارگیری شریعت او در واقع زندگی است. اسلام در حرکت خود نیز واقع نگر است. این حرکت تنها با تئوری و نظریات به مقابله با واقع نمی پردازد، همچنانکه با وسایل خشک و بی خاصیت نیز با مراحل این واقع، مقابله نمی کند. اینگونه نیست که اسلام فقط جنگ دفاعی داشته باشد. برنامه اسلام این است که تمام طاغوتهای روی زمین را از میان بردارد و مردم را به عبادت خالصانه خداوند درآورد. البته برای به تحقق رسانیدن این هدف مردم را به پذیرفتن عقیده خود مجبور نمی سازد، بلکه تنها موانع موجود را از میان برمی دارد. باید تمام بشریت تسلیم در برابر خداوند را بپذیرد و یا با آن به طور مسالمت آمیز برخورد کند و هیچ گونه مانعی از قبیل نظام سیاسی و یا قدرت مادی سد راه دعوت نشود. به طوری که هرکسی بتواند بدون مانع با اراده تمام آن را بپذیرد یا رد کند. ولی نباید هیچ کس در مقابل آن بایستد. جهاد در اسلام حرکتی است برای دفاع کردن از انسان و آزادکردن او در زمین. اگر ناچار باشیم که حرکت جهادی را یک حرکت دفاعی بنامیم، باید مفهوم کلمه «دفاع» را تغییر دهیم و آن را به «دفاع از انسان» در برابر همه آن عواملی بدانیم که آزادی او را در بند می کشند و و آزادگی او را به تعویق می اندازند. " ┄┅════┅┄ ༻ @hamed_khajeh
✿ جهاد برای آزاداندیشی༺ ◩ بخش ۲ از ۲ ┄┅•••✧؛❁؛✧•••┅┄ ⚠️ این یادداشت کمی بوی خون می‌دهد؛ امّا خون مقدس! ✦ بسا جنگی که مایه همهٔ صلح‌ها است؛ • یکی از آموزه‌های انجیل «صلحِ زیر شمشیر» است؛ جنگی که همه جنگ‌ها را تمام می‌کند. • همچنین قرآن می‌فرماید: «فَقَاتِلُوا أَئِمَّةَ الْكُفْرِ ۙ إِنَّهُمْ لَا أَيْمَانَ لَهُمْ»؛ (ترجمه: بجنگید و بکشید سردمداران کفر را ...) این جنگی است که همهٔ صلح‌ها در آن خوابیده است. ✦ و وای بر چشمی که همهٔ جنگ‌ها را بخواهد بد بداند؛ این همهٔ صلح‌‌ها را ویران می‌کند؛ این نگاه «صلح‌ِکلیِ» لوس جز ویرانه و به یغما رفتن و زیر سمّ چپاول‌گران لِه شدن، از خود باقی نخواهد گذاشت! ‌چه‌بسیاری از صلح‌ها که موطن جنگ است. صلحی که گرگ‌ها با گوسفند‌ها می‌کنند، خوردن تدریجیِ همهٔ گوسفند‌ان است. ✦ چرا «قاتلوا ائمة الکفر»، چرا خون و خون‌ریزی و درگیری و جنگ؟ در ادامه آیه این پاسخ داده شده است؛ اصلا این دو بخش از آیه را نباید از هم جدا خواند و وقف در بین این دو بخش جایز نیست. «إِنَّهُمْ لَا أَيْمَانَ لَهُمْ» نه چون ایمان ندارند، بکشیدشان؛ ما داعشی و تکفیری نیستیم؛ بلکه چون «أیمان» ندارند؛ «عهد و پیمان» ندارند؛ بر عهد و پیمان خود باقی نمی‌مانند؛ چون «انسان» نیستند، با آنها بجنگید و فریب پیمان و عهد و صلح آن‌ها را نخورید! امروز با تو عهد می‌بندد و فردا غافل‌گیرانه به تو حمله می‌کنند و تو را می‌زند. این روز‌ها دیگر نمونه‌های زیادی از این نقض پیمان‌ها و نقض صلح‌ها و آتش‌بس‌ها را از اسرائیل جنایتکار دیده‌ایم؛ این ها را باید یکبار با آن‌ها جنگید و تمام‌شان کرد؛ ✦ کدام احمق می‌گوید جنگ و شمشیر بد است مادامی که ائمه کفر را نشانه می‌گیرد؟ همهٔ صلح‌ها آنجاست؛ همهٔ صلح‌ها در پس این شمشیری است که ائمه کفر را نشانه می‌رود. با ائمه کفر یکبار برای همیشه باید جنگید و فتنه‌شان را از عالم رفع کرد. و تا رفع این فتنه نباید از پای نشست! ★ نباید با بستن و پایان دادن به جبهه جنگِ با ائمه کفر-که در ظاهر صلح است- تمام صلح عالم را برهم زد. اگر صلح در تمام عالم را بخواهیم، این جنگ و بر هم زدن صلح با ائمه کفر لازم است. ┄┅════┅┄ ༻ @hamed_khajeh
بیانات رهبر انقلاب در دیدار اقشار مختلف بانوان.pdf
2.26M
بیانات در دیدار اقشار مختلف بانوان ۲۷ آذر ۱۴۰۳ در‌ آستانه‌ی ولادت حضرت زهرا (سلام الله علیها) و روز زن ┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄ فرمایشات کامل رهبری به همراه سرفصل‌زنی و برجسته کردن بخش‌های مهم ┄┅════┅┄ ༻ @hamed_khajeh
✿ دعای چهاردهم صحیفه سجادیه ┄┅•••✧؛❁؛✧•••┅┄ ✦ در سال ۱۳۸۵ در هنگامه جنگ ۳۳ روزه لبنان خبری پیچیده بود که حضرت آقا فرمودند همه برای پیروزی حزب‌الله دعای جوشن صغیر بخوانند. اماکن مقدس و مساجد و امامزاده‌های کشور شروع به برگزاری مراسمات دعا‌خوانی کردند؛ حتی برگزاری مراسمات همزمان، آن‌هم در برهه‌ای از زمان که «پویش» هنوز اینگونه مورد استفاده نبوده است و شاید هم اصلا هنوز ابداع نشده بود(؟) ✦ خیلی هم دور نرویم، همین چند سال پیش که همه‌گیری کرونا شیوع پیدا کرده بود حضرت آقا به خواندن دعای هفتم صحیفه سجادیه توصیه کردند و البته تا حد خوبی هم استقبال شد؛ حداقل این بود که صدا و سیما مبادرت به خوانده شدن و پخش آن دعا را داشت. ✦ امّا اخیراً حضرت آقا توصیه‌ای هم داشتند برای پیروزی جبهه مقاومت؛ قرائت سوره مبارکه فتح، دعای چهاردهم صحیفه سجادیه و دعای توسل. و با وجود اینکه از زمان صدور حکم «ایستادگی در کنار مردم لبنان و فلسطین» مدت خوبی گذشته است، ولی همچنان خبری از شوروحال، انسجام و هماهنگی نسبت به این توصیه دیده نمی‌شود؛ حداقل می‌توان از صداوسیما توقع داشت که برنامه‌هایی در این زمینه داشته باشد. ★ در همین راستا می‌خواهم دعوت‌کنم به دیدن و خواندن و لذت‌بردن از ترجمهٔ آزادی از دعای چهاردم صحیفه سجادیه که برادر و فاضل ارجمند جناب حجت‌الاسلام نعیم حسینی از دعای چهاردهم صحیفه سجادیه در کانال خود آن را منتشر کرده است. نگارنده خود توضیح می‌دهد که «در ترجمه‌ی آزاد، به خلاف ترجمه‌ی تحت اللفظی، وفاداری کامل به متن اصلی وجود ندارد و مترجم با بهره‌گیری از روح دعا، بعضاً عباراتی را نیز به ترجمه می‌افزاید.» و افزوده‌های ایشان واقعا سنجیده و به‌جا است و با حال و هوای این‌روز‌ها منطبق؛ البته هنوز همهٔ دعا منتشر نشده است و روزانه به صورت فراز به فراز در در کانال ایشان منتشر می‌شود. ┄┅════┅┄ ༻ @hamed_khajeh
هدایت شده از آتشِ دل
🔰 ترجمه‌ی آزاد فراز اول 💠 «يا مَنْ لايَخْفى‌ عَلَيْهِ اَنْبآءُ الْمُتَظَلِّمينَ، وَيا مَنْ لايَحْتاجُ فى قَصَصِهِمْ اِلى‌ شَهاداتِ الشّاهِدينَ وَ يا مَنْ قَرُبَتْ نُصْرَتُهُ مِنَ الْمَظْلُومينَ، وَ يا مَنْ بَعُدَ عَوْنُهُ عَنِ الظّالِمينَ.» 🌱 ستم‌دیده‌ها بی‌شمارند و هرچه هم خبرشان جهانی شود، ناشنیده‌ها و ناگفته‌هایشان بی‌شمارترند. ای آن‌که اخبار این‌ها بر تو پوشیده نیست و نیاز نیست شاهد و دلیل برایت بیاورند تا حرفشان ثابت شود. ای آن‌که ما تو را این‌گونه شناختیم: نُصرتت به ستم‌دیدگان نزدیک است و کمکت از ستم‌کاران دور. @AatasheDel
هدایت شده از پنجره || حامدخواجه
Hamed Zamani - Ghalade Haye Tala [320].mp3
7.67M
✾ پیشنهاد برای ۹ دی ┄┅•••✧؛❁؛✧•••┅┄ 🎵 قلاده‌‌‌های طلا | حامد زمانی متن موسیقی: سخت است گفتن اما زان سخت تر نگفتن این راز برملا را از اینو آن نهفتن در جامه ی شبانی گرگان روز مزدن با قافله رفیقن اما شریک دزدن درسر هزار فتنه نیرنگهای رنگی اهل کدام مرزند این رومیان زنگی اوضاع از این قرارست این اصل ماجرا بود پاداش گردن کج قلاده ی طلا بود مشغول درسو مشقند، سرگرم رونویسی سر میرسند ناگاه با کیف انگلیسی هم همنشین دشمن هم هم پیاله با دوست با همهمه خوشندو،سوغاتشان هیاهوست اوضاع از این قرار است این اصل ماجرا بود پاداش گردن کج قلاده ی طلا بود 🆔️ @hamed_khajeh
هدایت شده از پنجره || حامدخواجه
✦ پیشی گرفتن مردم از خواص | به مناسبت ۹ دی ┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄ نه‌اُم دی‌ماه روزی است که مردم برای نجات کشور خود به‌پا خواستند؛ روزی است که آشوب‌ها کشور را به سمت نابودی می‌کشاند و خواصِ دو پهلو‌گو، گاه از این طرف و گاه از آن طرف می‌گفتند؛ یکی به نعل و یک به میخ می‌زدند؛ امّا مردم بودند که از خواص پیشی گرفتند، و برای خواباندن آتش فتنه، به‌پا خواستند. خود وارد صحنه شدند. ✤ و هر بار که مردم به‌پا خیزند، هر بار که مردم به صحنه بیایند، «معجزه» می‌شود؛ معجزه یعنی اینکه خدا خود به میان می‌آید؛ از خودم این را نمی‌گویم این در قرآن است و خود خدا وعده داده است که «إِنَّ اللَّهَ لَا یُغَیِّرُ مَا بِقَوْمٍ حَتَّىٰ یُغَیِّرُوا مَا بِأَنفُسِهِمْ ۗ». و روزی که خدا به صحنه بیاید، می‌شود «یوم الله»؛ همان‌گونه که به کعبه می‌گوییم خانهٔ خدا؛ بعضی از روزها و زمان‌ها را هم به خدا نسبت می‌دهیم؛ چرا کعبه را می‌گویند خانه خدا؟ به خاطر شرافت مکانی، به خاطر حرمت مکانی و ... با همین منطق بعضی از زمان‌ها هم به خداوند متعال نسبت داده می‌شود؛ مانند روز هجرت پیامبر اکرم، روز فتح مکه، ایام جنگ صفین؛ کمی هم برویم عقب تر مثلا روز بیرون آمدن قوم نوح از کشتی و برخورداری آنان از سلام و برکات و یا مثلا روز رهایی حضرت ابراهیم از آتش، و یا از جمله مواردی که در قرآن به آن اشاره شده است، روز رهایی قوم حضرت موسی از آل‌فرعون است. • بیاییم کمی جلو‌تر و مصادیق معاصر ایام الله را هم بگوییم؛ مثلا ۱۵ خرداد و یا ۱۹ دی و همچنین ۱۷ شهریور و مهم‌تر ۲۲ بهمن. و از جمله ایام الله روز ۹ دی می‌باشد. ✤ امّا یوم الله نامیدن روزی، به غیر از مقدس کردن آن و زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره آن، ثمره دیگری نیز دارد؟ پاسخ این سوال را در آیه ۵ سوره ابراهیم جستجو کنیم؛ در این آیه این چنین آمده است: «وَلَقَدْ أَرْسَلْنَا مُوسَىٰ بِآیَاتِنَا أَنْ أَخْرِجْ قَوْمَکَ مِنَ الظُّلُمَاتِ إِلَى النُّورِ وَذَکِّرْهُم بِأَیَّامِ اللَّهِ ۚ إِنَّ فِی ذَٰلِکَ لَآیَاتٍ لِّکُلِّ صَبَّارٍ شَکُورٍ» آیه می‌گوید: «و ما موسی را با آیات خود فرستادیم که قومت را از ظلمات بیرون آور و به عالم نور برسان و روزهای خدا را به یاد آنها آور، که در این یادآوری بر هر شخصی که صبور و شکرگزار است دلایل روشنی نهفته است. به نظرتان چرا از حضرت موسی خواسته شده است که «ایّام الله» را برای قوم خویش یادآوری کند؟ چرا حضرت موسی می‌بایست روزهایی که در آنها اتفاقات مهمی روی داده است و قدرت خدا در آن روزها بیشتر آشکار شده است را یادآوری کند؟ آیا جز برای عبرت‌گرفتن است؟ ✤ آری در این یادآوری‌ها و زنده‌نگه‌داشتن ایام الله بسیار عبرت نهفته است؛ آن چه که از نان شب هم برای هر قوم و ملتی ضروری است؛ به خصوص برای ملت ما که از چندین طرف مورد هجمه است، در دل درگیری‌ها است و دائما در حال جهاد است؛ این ملت نباید خسته شود، نباید روزهایی را که خدا به صحنه آمده است را فراموش کند، بلکه نه تنها باید از آن عبرت بگیرد، بلکه امیدوارتر از همیشه باشد. یک ملت وقتی بداند و ایمان داشته باشد که هنگامی که به‌پا خیزد و خود به صحنه بیاید، خدا خود به صحنه می‌آید و خود تغییر را رقم می‌زند، این ملت آیا می‌تواند نا‌امید هم بشود؟ ✤ لذاست که ایام الله و زنده‌نگه‌داشتن و تذکر به آن بسیار جدی می‌شود؛ چرا که یادآور می‌شود که هر زمانی که شما مردم به‌پا خواستید و اراده کردید و به صحنه آمدید، خدا خود به میان می‌آید و معجزه رقم خواهد خورد؛ مگر نچشیدید یوم‌الله‌های گذشته را؟ مگر به چشم خود ندیدید، هنگامی که قدرت خدا به صحنه آمد و کسی را یارای مقابله با آن نبود؟ مگر به چشمان خود این معجزه عیان را ندیدید؟ ★ پس بدانید کسانی که می‌خواهند «ایام الله» را به فراموشی بسپارند و یا به دنبال مسخره کردن آن هستند و یا در تکاپو هستند تا ملتی ایام الله را از یاد ببرند؛ اینان خواسته یا نا‌خواسته، در سپاه دشمنان خداوند هستند. حال می‌خواهد مسلمان باشد یا نه، شیعه باشد یا نه. 🧷برای مطالعه‌ در وبلاگ پنجره قدم‌رنجه فرمایید! ┄┅════┅┄ ༻ @hamed_khajeh
بیانات رهبری در دیدار با مردم قم.pdf
528.2K
بیانات در دیدار مردم قم ۱۹ دی ۱۴۰۳ در سالروز قیام نوزدهم دی ۱۳۵۶ ┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄ فرمایشات کامل مقام معظم رهبری به همراه دسته‌بندی و سرفصل‌زنی و همچنین برجسته کردن بخش‌های مهم ┄┅════┅┄ ༻ @hamed_khajeh