💻چهارمین نشست مجازی (وبینار) #اقتصادنا
📈نقد و بررسی #خصوصی_سازی از طریق بازار سرمایه
✨با تأکید بر #سهام_عدالت و #صندوق_های_ETF
🎤#دکتر_سیدمحمدحسین_فاطمی (کارشناس اقتصادی و پژوهشگر عرصه خصوصیسازی)
✅بررسی عملکرد خصوصیسازی از طریق بازار سرمایه
✅چرایی تمایل دولت به استفاده از سازوکار صندوقهای ETF برای ادامه خصوصیسازی
✅آسیبشناسی خصوصیسازی در قالب صندوقهای ETF
✅پیشینه سهام عدالت
✅آزادسازی سهام عدالت و آسیبشناسی آن
✅انواع مختلف قالبهای واگذاری و اهداف آنها
📆پنجشنبه ١٣ شهریورماه ١٣٩٩ ⏰١٠-١٢ صبح
📣شرکت برای عموم علاقهمندان آزاد است.
#هیئت_اندیشه_ورز_اقتصاد_و_الگوی_پیشرفت_اسلامی معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان
┈┈•✾•🍀🌼🍀•✾•┈┈
💐با ما همراه باشید؛
📚معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان:
╔═🦋🌺════╗
@howzehpajohesh
╚════🍀🦋═╝
♦️راههای شرکت در نشست:
1️⃣ ثبتنام در سامانه آموزش مجازی حوزه (LMS) به نشانی
http://lms.hozehkh.com/panel/courses/view/33
و انتخاب «دوره سلسله نشستهای اقتصادنا» و ورود از طریق سامانه به نشست
🔻این روش مزایای زیر را خواهد داشت:
✅استفاده از صوت و متن نشست
✅اطلاعرسانی نشستها و برنامههای بعدی هیئت اقتصاد
✅امکان همکاریهای آینده)
2️⃣ لینک مستقیم نشست از طریق صفحه وب به نشانی
https://b2n.ir/880383
3️⃣پخش زنده از طریق صفحه اینستاگرام هیئت به نشانی
https://www.instagram.com/eghtesadhozehkh
☎️جهت راهنمایی و کسب اطلاعات بیشتر با شماره ٠۵١-٣٢٠٠۵٢٠۶ تماس حاصل نمایید
📲یا به مدیر کانال با شناسه کاربری @eqtesadhozeh پیام دهید.
#هیئت_اندیشه_ورز_اقتصاد_و_الگوی_پیشرفت_اسلامی
📚معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان:
╔═🦋🌺════╗
@howzehpajohesh
╚════🍀🦋═╝
🔹🔹🔹
#نکته_ادبی
#ادبیات_عرب
📚تحلیل ادبی _یا لَثاراتِ الْحسین_
🔸یا: حرف نداءٍ،مبنیٌّ علی السّکون،غیرُ عاملٍ
🔹لَ: حرفُ استغاثةٍ مبنیٌّ علی الفتحة،عاملُ جرٍّ
قالَ ابنُ مالک فی ذلک:
اذا اسْتُغیثَ اسْمٌ منادیً خُفِضا
بِاللّامِ مفتوحاً ک:یا لَلْمرتضی
🔸ثاراتِ: جمعُ ثارَةٍ، و ثارَةٌ جمعُ ثائرٍ(اسمُ فاعلٍ:خونخواه) مِنْ" ثَأَرَ یَثْأَرُ ثَأْراً"
یقال:"ثَأَرَ زیدٌ الًقتیلَ"؛ (زید انتقام خون کشته شده را گرفت)
ف"ثاراتٌ" جمعُ الْجمعِ؛ مثلُ "ساداتٍ"(جمعُ سادَةٍ و هی جمعُ سائدٍ)
و ثاراتِ: مجرورٌ بِالکسرةِ، مضافٌ
🔸الْحسینِ:مجرورٌ بِالکسرةِ اَیضاً مضافٌ الیه.
و معنی الْجملة بِالْفارسیّة:"ای خونخواهان حسین"(بر خیزید و خون کشندگانش را بر زمین بریزید)
فافهم....
عن بعض المعاصرین
📩 ارسالی از طلبه عزیز جناب آقای شکیبایي
noormags-درآمدی_بر_رویکرد_اسلامی_درمان_افسردگی_با_محوریت_صحیفه_سجادیه-958533_1776122.pdf
988.1K
#معرفیمقالات
#مناسبتی
#امامسجاد(سلاماللهعلیه)
عنوان مقاله:
درآمدی بر رویکرد اسلامی درمان افسردگی با محوریت صحیفه سجادیه
چکیده:
در سال های اخیر، الگوی چندوجهی برگرفته از متون اسلامی در #درمانافسردگی مورد توجه قرار گرفته و از این شیوه در درمان افراد افسرده استفاده شده است.
#هدف این مقاله معرفی اجمالی مؤلفه های اصلی رویکرد مذکور، با تأکید بر مضامین صحیفه سجادیه می باشد.
در این پژوهش #کتابخانه ای، ابتدا با استفاده از منابع، مؤلفه های اصلی الگوی اسلامی درمان افسردگی مشخص و در مرحله بعد، این مؤلفه ها با مضامین مستخرج از صحیفه سجادیه منطبق گردیده است.
این مطالعه #نشانمی دهد که محتوای غنی صحیفه سجادیه، به نحو مطلوبی با مؤلفه های اصلی رویکرد اسلامی درمان افسردگی قابل انطباق می باشد.
ــــــــــــــــــــ
🅿️ در مسیر پژوهش باشیم
@hamid2560
هدایت شده از ۴۷۶/ یاصاحب الزمان(عج)
#وظایف_حوزه_و_اهل_علم
⚡️ حتماً حوزهها مکلفاند که علوم مدرن را بفهمند و سخن دین را نسبت به آن ارائه کنند، ولی این کار یک قواعدی دارد. اگر درست عمل نکنیم، ممکن است خدایناکرده ما در دهههای آینده به یک فضلایی تبدیل شویم که ابزار عرفیسازی دین میشویم.
⚡️ انسان تا جزو عبادالله نشده و به فرقان دست پیدا نکرده است نباید سراغ کتب ضاله برود.
⚡️ اگر من بدون اینکه جهاز هاضمۀ خودم را تقویت کرده باشم که بتواند اطلاعات را تصفیه کند، انبوهی از اطلاعات فیلسوفان مادی را در جهاز هاضمه خودم بریزم، طبیعی است که مسموم میشوم.
⚡️ این یک انحراف خطرناک است که فرایند اصلاحات اجتماعی را براساس ادبیات مدرن تعریف کنیم و بپذیریم، و بعد بگوییم امام حسین(ع) هم همین کار را میکردند!
🔵 #استاد_میرباقری:
«من یک هشدار جدی میدهم نسبت به این انبوهخوانیهایی که از علوم انسانی و اجتماعی مدرن در حوزه دارد اتفاق میافتد. اینها کتبی هستند که انسان تا #فرقان ندارد نباید سراغشان برود. بله، اگر کسی جزو #عبادالله شد و نورانی به نور هدایت الهی شد و فرقان داشت، میتواند سراغشان برود (فَبَشِّرْ عِبَادِ الَّذِينَ يَسْتَمِعُونَ الْقَوْلَ فَيَتَّبِعُونَ أَحْسَنَهُ). تا به آنجا نرسیدی، «فَلْيَنْظُرِ اَلْإِنْسانُ إِلى طَعامِهِ»؛ آدم باید به طعام خودش نگاه کند؛ در معنای این آیه فرمود: «عِلْمُهُ اَلَّذِي يَأْخُذُهُ عَمَّنْ يَأْخُذُهُ». علمتان را ببینید از چه کسی میگیرید.
این نکته را من جدی میگویم. این کسانی که فیلسوفان دوره مدرن که دست به بدنشان بزنی باید بروی آب بکشی، این نجاست مال روحشان است که به بدن سرایت کرده است. روح کافر نجس است که جسمش نجس میشود. قرآن به ما گفته است اینقدر فاصلهگذاری کنید. حال اگر من بدون اینکه جهاز هاضمۀ خودم هم تقویت کرده باشم که بتواند آن اطلاعات را تصفیه کند، انبوهی از آن اطلاعات آنها را در جهاز هاضمه خودم ببرم، طبیعی است که #مسموم میشوم.
این #انبوهخوانی که بهخصوص جوانان عزیز ما، و گاهی #طلبههای_جوان ما، انجام میدهند، با فرقان، خیلی خوب است و آدم میداند دارد چه کار میکند. اما اگر بخوانیم تا ببینیم که حق کجاست، این اولِ خطاست. آنها حق و باطل را با هم قاطی کردهاند و قاطی کردنش اینطوری است که «كَلِمَةُ حَقٍّ يُرَادُ بِهَا بَاطِلٌ». اگر فرقان نباشد، یکموقعی خداینکرده ما در دهههای آینده تبدیل میشویم به یک فضلایی که ابزار #عرفیسازی_دین میشویم و دین را به نفع مفاهیم عرفی و به نفع مفاهیم مدرن و به نفع علوم مادی تغییر میدهیم و ابزار این کار میشویم.
البته حتماً حوزهها مکلفاند که بر این علوم، #مُشرف بشوند و سخن دین را نسبت به آنها بفهمند و ارائه کنند؛ اصلاً اینطوری، #جامعهسازی و #جامعهپردازی میشود؛ اصلاً مسئله امروز ما این است. ولی این کار یک قواعدی دارد. اینکه ما از آن طرف بیاییم و مفاهیم عرفی را بگیریم و فرایند اصلاحات اجتماعی را براساس ادبیات مدرن [تعریف کنیم و بپذیریم،] و بعد بگوییم امام حسین(ع) هم همین کار را میکردند و [بگوییم] «إِنَّما خَرجْتُ لِطَلَبِ إلاصلاحِ فی أُمَّةِ جَدّی» یعنی همین، و حضرت هم همین کار را میکرده است، این حرف، قطعاً #انحراف است و انحراف خطرناکی هم هست؛ فرق نمیکند آن کسی که این انحراف را دارد خدایینکرده ملبس باشد یا نباشد. باید با قرآن و با معارف اهل بیت(ع) و با یک رفتوبرگشت مستمر بین معارف قرآن و اهل بیت(ع) بتوانیم به مفاهیم اساسی برسیم [و این امور را تحلیل کنیم.]».
☑️ @hamid2560
هدایت شده از ۴۷۶/ یاصاحب الزمان(عج)
📚 چگونه مسئله فراموشی مطالب کتاب را یک بار برای همیشه حل کنیم؟
🔸 با رنگ های مختلف یادداشت برداری کنید.
🔸 نکات مهم را پررنگ(هایلایت) کنید.
🔸 از خودتان بپرسید: "چه چیزی میخواهم از این کتاب بدست آورم؟"
🔸 مطالبی که آموخته اید را به دیگران یاد بدهید.
🔸 قبل از خواندن کتاب آن را یک دور سطحی بخوانید(یک نگاه کلی به متن بیاندازید.) این نگاه کلی نباید بیشتر از ۱۰ دقیقه طول بکشد.
_________________
🅿️ درمسیر پژوهش باشیم
@hamid2560
هدایت شده از ۴۷۶/ یاصاحب الزمان(عج)
FZ_Volume 10_Issue 37_Pages 97-110.pdf
396.8K
📗 معرفی مقاله:
چیستی و آثار دُرّ نجف
✍️ استاد محترم خوشنویس #پیشنهادمطالعه ____________________________________ 🅿️ در مسیر پژوهش باشیم https://eitaa.com/hamid2560
📣توجه 🔻📣 توجه🔻 📣توجه
🔰جهت اطلاع از:👇👇
📚 طرح های تخفیف ویژه کتب درسی و غیر درسی؛
👨🏻🏫 آموزش و یادگیری آسان مهارتهای پژوهشی؛
✍️ موضوعات تحقیق و پایاننامه؛
💵 وام های حمایتی پژوهشگران؛
👨💻 دوره های تربیت پژوهشگر؛
🖊فراخوان آثار پژوهشی؛
👨🚀طرح جذب مسئول پژوهش در قالب سرباز طلبه در مدارس؛
♻️نشستها، همایشها و کارگاههای پژوهشی؛
👈مشاوره های رایگان پژوهشی؛
📕تازه های نشر انتشارات حوزه علمیه خراسان؛
💻نرم افزارهای رایگان و سایت های پژوهشی؛
🎤مهمترین اخبار و رویدادهای پژوهشی حوزه خراسان؛
🔶 و....
🌐به کانال رسمی معاونت پژوهشی حوزه علمیه خراسان در ایتا بپیوندید:
🆔 https://eitaa.com/joinchat/1846018082C067d491c5f
📚 #نکات_کاربردی_علمی
💢 علامت های #واو_معیة 👇
🔹 ۱. اگر قبل از آن فعلی باشد که نتوان فعل را به هر دو کلمه قبل و بعد از واو نسبت داد
📌مثال: سافر أخوک و الصبح
🔹 ۲. اگر واو و اسم بعد از آن، پس از یک ضمیر متصل قرار گرفته باشد
📌مثال: سافرتُ و أخاک
🔹 ۳. اگر قبل از واو یک ضمیر مجروری داشته باشیم
📌مثال: سلمّت علیه و إخوته
#کارگروه_ادبیات
_____________
🅿️ در مسیر پژوهش باشیم
@hamid2560
5678-fa-ashora.pdf
580.7K
📚عنوان : عاشورا
✍️نویسنده : علی صفایی حائری (عین.صاد)
📖موضوع : امام حسین (ع)
📄تعداد صفحات : ۲۶ صفحه
#امام_حسین
#عاشورا
___________________
🅿️ در مسیر پژوهش باشیم
@hamid2560
هدایت شده از ۴۷۶/ یاصاحب الزمان(عج)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#امام-حسین # نماز
#قران_و_زندگی_امروز_بشر #استاد_فیض_آبادی _________________________ https://eitaa.com/hamid2560