سیاستگذاری فرهنگی/ حمید درسی
🔻 #گزارش_تصویری📸 رویداد چهل تیکه این بار به نصف جهان رسید... ۱۷ شهریورماه و حضور پرشور فعالان فرهن
🔸... هر چی بگم کمه !!
برخی از #نظرات شرکت کنندگان در رویداد چهل تیکه اصفهان
سیاستگذاری فرهنگی/ حمید درسی
🔻 #گزارش_تصویری📸 رویداد چهل تیکه این بار به نصف جهان رسید... ۱۷ شهریورماه و حضور پرشور فعالان فرهن
🔸 الان دوست من حضوری اونجاست، میگه که.....!
اگر می خواهید نظرات کامل شرکت کنندگان رو ببینید به کانال چهل تیکه سر بزنید👇
https://eitaa.com/chehlteka
🔹آیت الله حائری شیرازی🔹
🔸طرح دشمن برای تضعیف رهبری🔸
در شطرنج، شاه سفید یا سیاه را نمیکشند. ماتش میکنند که نتواند حرکت کند. وقتی حرکت نکرد، باخته است. اجانب دنبال این نیستند که رهبر ما را ترور کنند، دنبال این هستند که ماتش کنند، انفعال در او ایجاد کنند. درصدد این هستند که حرفش اثر نکند. فرمانش اثر نکند. یعنی راههای حرکت او را ببندند. تحرکش را ببندند. از هر راهی برود کیش بشود، از هر نقطهای بخواهد حرکت کند راهها را بر او ببندند.
آنها دنبال این هستند که مطلبی از ایشان صادر بشود اما واقع نشود. مثلاً بگوید «اقتصاد مقاومتی»، اما هیچ تغییری نکند. بگوید «همدلی و همزبانی»، اما همانطور که بودند باشند. اگر اینطور شد، این بزرگترین ضرر است. بزرگترین خطر در جمهوری اسلامی این است که رهبر در یک موردی حرف بزند و یکچیز دیگر از آب دربیاید. این «کیش» شدن است. اگر تکرار شد، «مات» شدن است و ما نباید بگذاریم کار به اینجا بکشد.
📖 تمثیلات سیاسی اجتماعی، صفحه 42
@haerishirazi
سیاستگذاری فرهنگی/ حمید درسی
ا﷽ا #هجرت_تشکیلاتی | #باشگاه_رشد | #کوشا_برای_فتح 🔰هجرت تشکیلاتی ۵ روزه فائزون در شهرهای تهران و خوش
🔻 #گزارش_تصویری 📸
در رویداد تشکیلاتی بسیج دانشجویی دانشگاه بقیه الله و در جمع شورای معاونین آن درباره شاخص های طرح ریزی استراتژیک شهید حسن باقری و امتداد اون در میدان منازعه امروز نکاتی رو مطرح کردیم.
مهم ترین شاخص طرح ریزی های امروز ما باید ایجاد «جهش و بازسازی انقلابی» باشد!(درباره چرایی و چگونگیش صحبت کردیم)
دوشنبه ۱۹ شهریورماه / مجتمع آموزشی شهید مطهری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 کنگره شهداء نگیرید !!
🔻 پس چه چیز باید موضوعیت داشته باشه؟!
👤 آقای #درسی
https://eitaa.com/joinchat/160628967Ce3309127d2
هدایت شده از چهل+تیکه..⚽️💨
🔻تنها دوره عمومی چهل+تیکه در سال ۱۴۰۳ 🤩
کار فرهنگی و تشکیلاتی باید صد درصد نتیجه بده! فقط باید بتونی تیکه های پازل کارت رو(حتی شخصی) درست بچینی..🧩
🆔 ثبت نام👇
@Adminfarhang1
قصه شکل گیری چهل+تیکه و اتفاقاتش رو اینجا بخون👇👇👇
https://eitaa.com/chehlteka/58
.
سیاستگذاری فرهنگی/ حمید درسی
🔻تنها دوره عمومی چهل+تیکه در سال ۱۴۰۳ 🤩 کار فرهنگی و تشکیلاتی باید صد درصد نتیجه بده! فقط باید بتون
با توجه با کثرت درخواست ها و پیگیری ها👇
#ثبت_نام سومین دوره عمومی چهل+تیکه و اولین دوره عمومی در سال ۱۴۰۳ شروع شده😍
دوستانی که بصورت #انفرادی از اقصا نقاط کشور قصد بهره مندی از مطالب اختصاصی و ویژه چهل+تیکه رو دارن توجه کنن که این مرحله تنها مرحله ای تو امسال هست که امکان ثبت نام #عمومی و انفرادی داره ...
پس فرصت رو از دست ندید😉👌👇
@Adminfarhang1
ضمنا کل ظرفیت ایجاد شده برای این مرحله عمومی کلا ۳۰ نفره(حضوری)😎 و به محض تکمیل ظرفیت دیگه ثبت نامی جدید برای امسال نخواهیم داشت...
.
به بهانه درگذشت مردی که افق و امتداد نگاهش سال ها جریان ساز و حرکت آفرین بود..بویژه در بسیج دانشجویی یعنی #دکتر_سراج (رحمت الله علیه)
🔸و اما چند نکته ای در باب بسیج دانشجویی؛
▪️بارها که با دوستان گپ و گفتی داشتیم اعتقاد داشته و دارم که راهبردی ترین تشکل انقلاب اسلامی بسیج دانشجویی است و سکان داری آن هم مردی راهبردی می خواهد( اما بعضاً ما قویترین آدم های اجرایی و راهکنشی را برگزیده ایم !!)
▪️اگر بخواهیم برای تعبیر#دولت_سایه( البته با مختصات صحیح آن) مصداقی تعیین نماییم باز هم آن بسیج دانشجویی خواهد بود.
بیش از یک دهه است که بسیج دانشجویی از موضع اصلی خود دور شده و از جایگاه خود تقلیل پیدا کرده است..
▪️بسیج نیاز به حرکت درونی آنهم از جنس جهش و بازآفرینی انقلابی دارد و گام نخست آن هم بازیابی جایگاه اصیل خود در سازه انقلاب اسلامی است.
بسیج دانشجویی باید پرچمدار و پیشران عرصه#جهاد_کبیر باشد.(البته با خوانش صحیح و حداکثری این جهاد) و نظامات و ساختارها و بعضاً ماموریت هایش در نسبت با این مفهوم جهش و تغییر پیدا کند.
هر که او دور ماند از اصل خویش
بازجوید روزگار وصل خویش
#ادامه_دارد
🆔 سیاستگذاری فرهنگی/ حمید درسی
.
هدایت شده از چهل+تیکه..⚽️💨
🔸 یه تیکه دیگه از پازل چهل+تیکه تو پهنه ایران جانمون جا گرفت 🇮🇷
برو بچه های #ایلام به گوش🙋
چهل تیکه ۵ مهرماه مهمون شماست...
🆔 لینک ثبت نام برا بچه های ایلام👇
https://survey.porsline.ir/s/hwF3BeIr
.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌تا حالا فکر کردی چی می شد که با فعالان فرهنگی و اجتماعی استان خودت آشنا می شدین؟
💡دوره فانوس اومده تا توی هر استان فعالان حوزه فرهنگی و اجتماعی رو جمع کنه و با دانش افزایی و کلاس و هم اندیشی و هدایت گری راه رو برای حل مسئله مردم هموار تر کنه
🎯 ویژه فعالان استان اصفهان
#اطلاع_رسانی
آن شالله ۱۳ مهرماه در جلسات هم اندیشی رویداد فانوس در خدمت فعالین فرهنگی اجتماعی خواهم بود.
❇️برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبتنام به نشانی اینترنتی tasnifmedia.ir/fanoos مراجعه و یا عدد ۴ را به ۶۶۰۰۰۹۷۸۷۷ ارسال کنید.
@tasnifmedia
هدایت شده از شیپا - شبکه پیشرفت
💡 اولین دوره MPA با رویکرد حکمرانی مردمی
✅ شیپا (شبکه پیشرفت) برگزار میکند:
💎 سرفصلهای دوره:
- حکمرانی اقتصادی
- حکمرانی فرهنگی
- مسائل اجتماعی ایران
- مسائل سیاسی ایران
- مبانی حکمرانی مردمی
🎓 همراه با اعطای گواهی معتبر دانشگاهی
✅ برای ثبتنام به شناسه زیر در "ایتا" یا "بله" پیام دهید👇
@mpa_shipaa
📱بصورت حضوری و مجازی؛ با امکان شرکت از سراسر کشور
⏳مهلت ثبتنام: تا ۶ مهرماه
🔆 در کانال شیپا عضو شوید👇
https://eitaa.com/shipaa
داستان مظلومیت کارگران طبس
باید تبدیل به فریاد عملی علیه سرمایه داری زالو صفت و استعمارگر بشه...
سرمایه داری نماد طاغوت بنیادین است.
سرمایه داری در دانشگاه ها تئوریزه می شود..!!
تحجر و واپس گرایی در قالب غرب گرایی در دانشگاه ها، بخش علمی این طاغوت است.
ما نیاز به یک آرایش جدید برای حمله داریم!
بقول شهید باقری؛باید به خود جرأت داد که این نوع جنگیدن بدرد نمیخورد و باید استراتژی در این جنگ عوض شود!
بقول شهید عباس دانشگر؛
عادت به سکون بلای بزرگ پیروان حق است!!
#از_لب_پنجره_چوبی_دلتنگی_ها
یادم آمد سال های خانه های یکدلی
یاد کوچه باغ های روستای عاشقی
به چه زیبا بود و مهر آگین
آسمان پاک تر از پاکی ها
و صدای پر آواز پرستو ها را
در همین نزدیکی
می شنیدی آرام
و در اندیشه پروانه شدن
جستن از پیله خود خواهی ها
اندکی حوصله می خواهد باز
بنشین در بر رویاهایم
تا از لب پنجره چوبی دلتنگی ها
دل سپاریم به اعماق دل رویاها
نم نمک می رسد از راه
آهسته صدای خنک و ساده تنهایی ها
موج زنان می آید
از لب پنجره چوبی دلتنگی ها
می نوازد ما را
سینه ها پر شود از سایه یکرنگی ها
و چه حسی دارد..
#کویر
۱۷فروردین ۱۳۹۸
هدایت شده از مدرسه تاریخاندیشی قصص
🔰قصهی اسم محمد
🟡 در روایتی آمده که حضرت آمنه هنگامهی تولد فرزند عزیزش را اینگونه توصیف میکند: وقتی فرزندم به دنیا آمد سر به آسمان بلند کرد و نوری از وی به آسمان تابید. سپس ندایی آسمانی به من گفت: نام او را «محمد» بگذار! (بحارالانوار، ج15، ص273). این نام گرچه عربی است اما عرب از آن استفاده نمیکرد. چنانچه «رحمان» را درعین عربی بودن به کار نمیبرد. وقتی عبدالمطلب نام پیامبر را خواند، مردم تعجب کردند.
⚫️ اگر بخواهیم قصهی اسم را بکاویم، به آغاز آفرینش میرسیم. آنجا که خداوند به ملائکه فرمود: من بنا دارم در زمین خلیفهای قرار دهم. ملائکه پرسیدند: آیا میخواهی در روی زمین کسی را بگذاری که فساد کند و خون بریزد؟ آن هم درحالیکه ما تو را تسبیح با حمد میکنیم و تقدیس مینماییم؟ خداوند فرمود: من چیزی میدانم که شما نمیدانید. خداوند اسامی را به آدم آموخت. سپس به ملائکه فرمود: شما از آن اسامی چیزی میدانید؟
ملائکه که فهمیدند سرّ ماجرا در همین اسامی است، به خداوند گفتند: سبحانک! ما چیزی غیر از آنچه به ما آموختی نمیدانیم. خداوند به آدم فرمود: تو به ملائکه از آن اسامی خبر بده.
🟡 در این قصهی کوتاه درسهایی است درازدامن که ردّ آن همیشه در تاریخ تازه بوده. ملائکه ضمن اعتراض به خدا، مدعی یک کارویژه میشوند: تسبیح با حمد. اما خداوند به آنها نشان میدهد که این تسبیح با حمد بدون واسطه ممکن نیست. واسطههایی که خدا از آنها با کلمه «اسماء» یاد کرده و آنها را در وجود خلیفه قرار داده است. گویی از آدم، افرادی متولد میشوند که صاحب این اسامی هستند. واسطههایی برای تسبیح با حمد که اگر آنها نباشند، تسبیح با حمد، آرزویی است محال!
⚫️ از این رو ملائکه به محض فهمیدن ضرورت واسطهها و وجود «اسماء»، از ادعای اولیه خود دست میکشند. حالا دیگر حرفی از «حمد و تحمید» نمیزنند. به تنزیه بسنده میکنند با ذکر «سبحانک». گویی دریافتهاند حمد در عالم محوری دارد که آمدنش در زمین با آدم ممکن میشود. این محور حمد چه کسی میتواند باشد جز همان وجود مبارکی که اسمش «محمد» و «احمد» است؟
🟡 سپس اگر کسی خود را در عرض «محمد» انگارد و وساطت او را نپذیرد، ولو در صف ملائکه الهی باشد، مطرود و ملعون است چنانچه ابلیس اینگونه شد.
نپذیرفتن وساطت و ادعای رشد به صورت مستقل، به محدوده امور مادی هم کشیده میشود. نه شرقی و نه غربی یا به تعبیر قرآن «لَا شَرْقِيَّةٍ وَلَا غَرْبِيَّةٍ» یعنی ردّ شرق و غربی که مدعی امکان رشد مستقلاند. اینها چیزی نیستند جز شجره خبیثه. همانی که خداوند فرمود: «ما لها من قرار». قراری ندارد و درنتیجه رشدی هم ندارد. چنانچه اگر نطفه در رحم به عنوان «قرار مکین» جای نگیرد، جنینی هم رشد نمیکند. رشد ذیل شجره طیبه است. همانی که «اصلها ثابت و فرعها فیالسماء» است. همان شجره مبارکه زیتونه در آیه نور! همان اسماء الهی که حمد در عالم را ممکن میکنند و روابط حامدانه میسازند.
⁉️ اما روابط حامدانه یعنی چه؟
⚫️ ما میدانیم که حروف الفبا یا حروف هجا به لحاظ کتابت به دو قسم انفصال و اتصال تقسیم میشوند. یعنی چه؟
یعنی همه حروف به ماقبل خود قابلیت اتصال دارند. اما همهی حروف به حرف بعد خود متصل نمیشوند. این حروف عبارتند از: «ا، د، ذ، ر، ز، و» که به حروف انفصال نامیده شدهاند.
با این حساب «محمد» نامی است که با حرف اتصال شروع شده و با حرف انفصال ختم یافته. شاید بتوان اینطور تعبیر کرد که میم متصل یعنی حضرت به انبیاء ما قبل خود وصل است و در ادامه آنهاست و دال منفصل یعنی او خاتم رسولان است و بعد از او پیامبر نخواهد آمد. پس همهی ما تا قیامت در «عصر» و تاریخ محمد هستیم؛ در «آخرالزمان»!
🟡 یکی از ویژگیهای مهم این عصر «حمد» و ایجاد روابط حامدانه است. شاید اشتراک آخرین نبیّ و آخرین وصیّ در این اسم، به همین برگردد. جهانی انتظار ما را میکشد و ما انتظار جهانی را میکشیم که روابط در آن، حامدانه است. جالب آنکه آغاز جهان کلمات خدا در قرآن هم با سوره حمد است: «الحمدلله رب العالمین». فاتحهالکتاب و فتح کتاب با حمد است. برای این «حمد» هم باید بتوان به طور حقیقی گفت: «الحمدلله رب العالمین» و این گفتن حقیقی راهی ندارد جز تمسک به نام «محمد» و «اسماء متبرک». چون ما مستقل از او امکان حمد نداریم.
⚫️ برگردیم به روابط حامدانه با یک مثال. وقتی کسی برای من و شما غذایی تدارک میبیند، ما دو کار میکنیم: غذا را میخوریم و ذیل تعریف از رنگ و بو و مزه غذا، از صاحب سفره تشکر میکنیم. یعنی هم حمد عملی و هم حمد زبانی. گاهی هم به جای این روابط حامدانه، اول از غذا عیب میگیریم و آن را تحقیر کرده و در آخر هم دور میریزیم. روابطی میسازیم که قرآن اینگونه از آن یاد میکند: «همز و لمز».
#روابط_حامدانه