eitaa logo
حامیم «حلقه های میانی»
455 دنبال‌کننده
292 عکس
259 ویدیو
1 فایل
🔹حامیم یعنی «حلقه های میانی» 🔸حامیم یعنی حلقه اتصال تشکل های مردمی باهم و با حاکمیت با محوریت گفتمانی مکتب امام خمینی «ره» 📍اینجا مرکز عالم «سبزوار» ادمین @Amir_erp
مشاهده در ایتا
دانلود
🔴 «به خون کشیده شد خیابان» رونمایی می‌شود 💢 با حضور: 🔷 سحر دانشور؛ پژوهشگر حوزه زنان 🔷 مهناز کوشکی؛ نویسنده کتاب 💢زمان؛ شنبه ۲۴ تیرماه | ساعت ۱۷:۳۰ 💢 سبزوار، خیابان بیهق، خیابان بسیج (حمام حکیم)، بسیج ۱۹، سالن امام خمینی (ره) 💠 کتاب «به خون کشیده شد خیابان»؛ خاطرات مقاومت مردم خراسان در برابر کشف حجاب رضاخانی است. ⭕️ حضور برای عموم آزاد است ➕ @hamim57
❓مگر ما گفتیم به جنگلهای آمازون بروید و تبلیغ کنید!؟ 🔴 آقایان نمیروند؛ میگوییم چرا نمیروید، میگویند میخواهیم درس بخوانیم! برادران! من این روش را قبول ندارم؛ حالا شما هرچه میخواهید بگویید، بگویید؛ من واللَّه این را الهی نمیدانم! چند نفرتان بیایید از مرجعیت و از ریاست و از مدرّسی و از فضل و سوادِ در آن حد بگذرید؛ حوزه را طوری راه بیندازید که بعداً هزار نفر مثل خودتان را به‌وجود بیاورید. 🔶شما درس خارج میگویید و پنجاه نفر، صد نفر - کمتر یا بیشتر - هم شاگرد دارید؛ خیلی خوب، محض رضای خدا به مدت سه سال این درس را تعطیل کنید. اگر این درس تعطیل بشود، آیا در عالَم ضایعه‌یی پدید خواهد آمد!؟ 🎙بیانات سی و دو سال گذشته رهبر انقلاب در دیدار با فضلای حوزه علمیه ۱۳۷۰/۱۱/۳۰ @hamim57
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📺 | گزارش برنامه تلویزیونی از سمت خدا ۱۴۰۲ | شبکه ۳ - ۱۸ تیر۱۴۰۲ @hamim57
🔰 آتش عشق ▪️ فرارسیدن ایام سوگواری و عزاداری سیدالشهداء، اباعبدالله‌الحسین علیه‌السلام و اولاد و اصحابشان علیهم‌السلام تسلیت باد. ▪️قالَ رَسُولُ اللّهِ صلّى‌الله‌علیه‌و‌آله‌وسلم: اِنَّ لِقَتْلِ الْحُسَیْنِ حَرارَةً فى قُلُوبِ الْمُؤمنینَ لا تَبْرُدُ اَبَداً؛ براى شهادت حسین، حرارت و گرمایى در دل‌هاى مؤمنان است که هرگز سرد و خاموش نمی‌شود. 🏷 جامع احادیث الشیعه ، ج۱۲، ص۵۵۶. ۱۴۴۵ @hamim57
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 لحظاتی از سینه‌زنی مردم و رهبر انقلاب در مراسم عزاداری شب عاشورا در حسینیه امام خمینی ▪️رنگ سرخ علمت یا ثارالله؛ این عالم رو میگیره ان‌شاءالله ▪️تو قلب شرقی و غربی، غم تو زده جوونه؛ هر کی بشناسه شما رو تا ابد مریدتونه ▪️ قدرت‌ها میگذارن و میگذرن و حسین میمونه... 🎙 حاج مهدی رسولی @hamim57
🌐 ما، اهل‌سنت مشهد و عینک دودی جریان تحجر 🔻نگاهی متفاوت به حضور اهل‌سنت در حاشیۀ شهر مشهد و نحوۀ مواجهه با آن 🖋مهدی محمدآبادی 📕 منتشر شده در ویژه‌نامه عاشورایی هیئت لبیک مشهد 🔹«فلان مولوی به سنی‌ها گفته علیکم بالمشهد»، «نیمی از دبستانی‌های مشهد سنی هستند»، «آیت‌الله فلانی پیام داده که وهابیت تا چندی دیگر، دور حرم امام رضا را کاملا تصرف می‌کند؛ آخرین زیارت‌هایتان را بروید»، «شیعیان مشهد! بچه بیاورید که دیگران هر کدام اقلا هفت تا بچه دارند» و... . 🔸این فقط بخشی از پیامهایی است که دربارۀ حضور اهل‌سنت در مشهد ساخته شده و بیش از ده سال است دست‌به‌دست می‌شود. حجم این پیامها آنقدر زیاد بوده که فعالان شهرهای دیگر را نیز نگران کرده است. اما منشأ این گزاره‌های بی‌سند کجاست؟ هدف از تولید و انتشار آن چیست؟ 🔹وقتی امام خمینی (ره) پرچم مبارزه با سلطنت استعماری پهلوی را برافراشتند، بخشی از جریان مذهبی به ایشان می‌تاختند که شما را با «تنها شاه شیعۀ جهان» چه کار؟ (صحیفهٔ امام، ج۲۱، ص۲۷۸) جالب است که شبیه همین اشکال را مأمور ساواک به امام (ره) می‌کند که چرا با «رهبران سنی‌مذهب» هم‌نوا شده‌اید؟ (صحیفهٔ امام، ج۱، ص۷۷) منظورش ضدیت با اسرائیل بود که علمدارش در آن زمان، جمال عبدالناصر رئیس‌جمهور مصر بود. این یعنی رژیم شاه هم خیلی خوب می‌دانست که «دیگری» آن جریان مذهبی و حوزوی مخالف امام (ره)، «سنی» بود، نه «ظالم» و «مستکبر» و همین انحراف عقیدتی، بهترین زمینه برای یارگیری شاه از بدنۀ متحجر مذهبی شد. 🔸انقلاب با خون دل امام (ره) و مجاهدت مردم به پیروزی رسید و جریان تحجر، تودهنی سختی خورد. اما این غدۀ سرطانی، به فکر بازسازی و روتوش چهرۀ خود افتاد و این بار با شعارهای انقلابی به میدان آمد. از جمله، وقتی رهبر انقلاب از «بحران جمعیت» گفتند و نسبت به بازوی مهم اقتدار ایران اسلامی ابراز نگرانی کردند، اینها بی‌توجه به بیانات صریح رهبری، موضوع افزایش جمعیت را در تقابل با اهل‌سنت قلمداد کردند؛ با این توضیح که «رهبری نمی‌تواند همه چیز را پشت تریبون بگوید»! 🔹بستر باورپذیر شدن این ، مهاجرت اهل‌سنت به حاشیۀ مشهد بود. ناآگاهی عمومی شیعیان از باورهای اهل‌سنت نیز مزید بر علت بود که دروغ بزرگ: «وهابیت در حال فتح مشهد است» راه خود را در بخشی از افکار عمومی شیعیان باز کند. اما اصل ماجرا چیست؟ 🔸برای ، اصلا مهم نیست که ساکنان شهرهای دورازمرکز شرق کشور، از کف امکانات و خدمات رفاهی و معیشتی محروم هستند؛ برایشان اهمیتی ندارد که صنایع اشتغال‌زا در شهرهای بزرگ جمع شده‌اند؛ برایشان مهم نیست که خشکسالی‌های پیاپی، کشاورزی و دامداری را هم رو به نابودی برده و مردم درمانده را به امید لقمه نانی، حتی اگر شده از راه کارگری و دستفروشی و...، از خانه و کاشانه و دیار آبا و اجدادی، جدا و مهاجر و حاشیه‌نشین شهرهای بزرگ کرده است؛ آن هم در نقاطی که از مشکلات عدیدۀ فرهنگی و اجتماعی رنج می‌برد و بعضا از خدمات شهری حداقلی، مانند مدرسه، بیمارستان، شبکۀ فاضلاب، خیابان‌کشی استاندارد و... هم محروم هستند. 🔸برای متحجران مذهبی، جمهوری اسلامی، نه «اسلامی»، که «شیعی» و فرقه‌ای است؛ فرصت تلافی ظلم‌های تاریخی «حاکمان جور» و خالی کردن دق‌دلی آنها بر سر «شهروندان اهل‌سنت» است، نه ارمغان‌آور توحید و عدالت‌ و کرامت و آزادی برای مستضعفان جهان. 🔹از دید متحجران، امام هشتم (ع)، ملک طلق ماست! پس اگر مشهد الرضا (ع) برای اهل‌سنت مقید ایرانی یا شیعۀ افغانستانی جذابیت داشت، لابد ریگی به کفش دارند و خواب پریشانی برای «شیعۀ ایرانی» دیده‌‍‌اند! پس لابد حق داریم دیگران را، به صرف شیعه یا ایرانی نبودن، «مورد امنیتی» ببینیم. 🔸دریغا که هشدارهای امام (ره) به‌ویژه در سال آخر حیات شریفشان (از جمله در پیام شهادت حجت‌الاسلام سید عارف الحسینی) جدی گرفته نشد و مشت این جریان «مقدس‌نما»، برای عموم که بماند، حتی برای خواص، و بدتر، حتی برای تصمیم‌گیران و مدیران هم آنچنان که باید، باز نشده و بعضا شاهد رخنۀ این «مار خوش‌خط‌وخال» در جایگاه‌ها و نهادهای حساس نظام نیز هستیم. 🔹روشن است که نمی‌خواهیم از تهدیدات و توطئه‌های دشمنان غفلت کنیم؛ اما چرا به بهانۀ تهدیدهای احتمالی، فرصت‌های قطعی را می‌سوزانیم؟ چرا تفاوت‌های طبیعی خدادادی را که مایۀ تضارب و رشد و بالندگی است، دستمایۀ نزاع و شکاف اجتماعی می‌کنیم؟ 🔸اگر قرار است مشهد واقعا پایتخت معنوی ایران اسلامی و موتور محرک تمدن نوین اسلامی باشد، چه فرصتی بهتر از این که مشهد دوباره کانون تلاقی فرهنگها و مذاهب و ملیت‌ها شده و می‌تواند نمایانگر الگویی از هم‌افزایی بین شیعه و سنی، ایرانی و غیرایرانی و فارس و بلوچ و ترکمن و عرب و... باشد؟! @hamim57
🔰خطّ مشی قطعی ما باید این باشد که دنبال اسلامِ تمام و کامل باشیم؛ یعنی دنبال این باشیم که واقعاً تا آنجایی که در قدرت ما است تلاش کنیم - حالا خدای متعال بیش از آنچه در توان ما و در قدرت ما است، از ما توقّع نمیکند - امّا تلاش ما این باشد و هدف‌گذاری ما این باشد که همه‌ی اسلام - اسلام به کامله، بتمامه - در جامعه‌ی ما تحقّق پیدا کند ۱۳۹۳/۱۲/۲۱ 🎙رهبر معظم انقلاب 🆔 @hamim57
🔰 امام جریان حق ✏️ حجت‌الاسلام محمد عالم زاده نوری 🔹پیامبر خدا فرمودند: من مات و لم یعرف امام زمانه مات میته الجاهلیه در جریان مقابله تاریخی ایمان و کفر و نزاع طولانی حق و باطل هرکس باید امام جریان حق را در زمان خود بشناسد. • بداند پشت چه کسی حرکت کند؟ • زیر چه پرچمی سینه بزند؟ • سیاهی چه لشکری باشد؟ • در رکاب چه کسی بماند؟ • و در کدام جبهه توان خود را خرج کند؟ 🔸 هر کس باید موضع خود را روشن کند که: • به دنبال امام جبهه حق است یا به دنبال دیگران؟ • حرکت و سکون او به نفع جریان تاریخی توحید و ایمان است یا آب به آسیاب دیگران؟ • سخن و سکوت او، موضع‌گیری و فریاد او، امضا و حرکت او، پیوندها و بیانات او و خروش و خاموشی او جبهه امام علی را بیشتر تقویت می‌کند و خوشحال می‌سازد یا جریان معاویه دوران را؟ • وجود او به نفع کدام جریان خرج می‌شود؟ 🔹بی‌گمان امت شیعه در عصر غیبت ولی عصر عج، بدون امام نیست و به فقیهان واجد شرایط ارجاع داده شده است. فقیه جامع الشرایط حصن اسلام و پاسدار دین و مدافع مکتب در مقابل دشمنی‌ها است و در یک جریان تاریخی و مقیاس جهانی ایتام آل پیامبر را از دهان و چنگال گرگ‌ها رها می‌سازد. راهبر امت کسی است که کشتی طوفان زده مومنان را از امواج فتنه و بلا حفظ کرده و انواع توطئه‌ها و خباثت‌ها را با سرانگشت اشاره خود خنثی ساخته است. فقیه جامع الشرایط کسی است که پرچم شیعه را بر دوش گرفته و اقامه دین و مکتب را در دنیای پرهیاهوی امروز بر عهده دارد. فقها امنای رسل هستند و کاری را که پیامبران الهی انجام می‌دادند در مقیاس جهانی دین خاتم بر دوش دارند. 🔸 هر کس باید امام زمانه و راهبر دوران خود را بشناسد تا در فتنه‌های گمراه‌کننده سرگردان نشود و معرفت امام زمان فقط شناختن نام و نسب امام غایب نیست. • شناخت پیشوای حاضر است و دانستن خط راهبر و سلسله‌دار امت. • شناخت جلودار این حرکت تاریخی و جهانی است. • شناخت مدیری است که شیعه را از کریوه‌های پرخطر عبور می‌دهد. پیشوایی حرکت‌آفرین و جهت‌بخش که در مقابل همه باطل ایستاده است و امت را بر علیه جریان کفر یک‌پارچه می‌کند. • آن کس که پرچم اسلام را بلند کرده و بار شیعه را برمی‌دارد. • آن کس که تمام جبهه کفر در مقابل او ایستاده است. • آن کس که دشمن شماره یک سردمداران طاغوت و ایمه کفر است و آماج خباثت‌های آنان قرار می‌گیرد. 🔹 بنا بر فرمایش رسول پیامبر کسی که راهبر زمانه خود را نشناسد به مرگ جاهلیت خواهد مرد حتی اگر عالم دین یا استاد و محقق حوزه بوده و عمامه پیامبر بر سر داشته باشد یا حتی اگر عبادت‌های طولانی و مناجات‌های شبانه سوزناک داشته و حضور قلبش در نماز از همه بیشتر باشد و عالم ربانی تلقی شود. هرچه باشد از ابوموسای اشعری مقدس‌تر نیست. زمانی که مالک اشتر در رکاب امیر مؤمنان می‌رزمید و می‌خروشید ابوموسای اشعری در محراب عبادت سر به سجده داشت و با حضور قلب و اشک جاری و با سوز دل و حال معنوی با خدا مناجات می‌کرد و لذت عرفانی می‌برد. اما همه این عبادات حبط شد و مات میته الجاهلیه: • چون امامش را نمی‌شناخت • چون با عبادتش امام زمانش را رها کرده بود • چون سجده و عبادتش تقویت جبهه معاویه بود. • چون معاویه و عمروعاص عبادت او را دوست می‌داشتند و آرزو می‌کردند مالک اشتر و دیگر یاران امام هم صحنه را ترک کنند و به این عبادات‌ها بپردازند. • چون عبادتش بدون امام بود و آب به آسیاب طاغوت می‌ریخت. 🔸 اگر اساتید حوزه و دانشگاه در شرایطی که امام جامعه به یاری آنان نیاز دارد تنها به کار درس و بحث و تحقیق یا عبادت و سلوک و تربیت شاگرد بپردازند با ابوموسی اشعری چه تفاوتی دارند؟ اگر به تصمیم و تدبیر و فرمانش آسیب رسانند و از تحت تبعیت او درآیند و خون به دل او کنند و سخن او را تضعیف نمایند بدون شک رشته ولایتشان قطع می‌شود و عملشان حبط و نابود می‌گردد. در یک حرکت امتی تاریخی و در یک جریان توفنده ایمانی و در مصاف با دنیای ظلم و استکبار و سلطه که تمام کفر در مقابل این شیعه بسیج شده و صف‌آرایی کرده است و همه احزاب خود را برای برانداختن نام خدا و دین خدا و شریعت الهی به میدان آورده اند و تمام تلاش خود را در برابر صدای اسلام و به نیت خاموش‌سازی آن به کار می‌گیرد و ارزش‌های الهی را تضعیف می‌کنند هر حرکت مخالفی خروج از ولایت ایمانی است. 🆔 @hamim57
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰سید الشهدا علیه السلام برای نهی از منکر به قتلگاه میرود، شما هم حسین حسین میگید به هیچ قتلگاهی نزدیک نمیشید! 🆔 @hamim57
🔰روایت بخش هایی از بیانات رهبری در دیدار جبهه تعلیم و تربیت 🔴این دیدار اخیرا به صورت خصوصی برگزار شده است و رسانه حامیم تلاش می کند بخش های از جلسه را به نقل از حاضرین در جلسه منتشر کند. 🎙روایت حجت الاسلام محسن خاکی از دیدار اخیر جبهه تعلیم و تربیت با مقام معظم رهبری 🔸حجت الاسلام خاکی:در تعلیم و تربیتی ها دغدغه ای هست که ساختار آموزش و پرورش رسمی قفل است،میراث دوران پهلوی است و به عبارتی با این نظام مدرسه ایران نمیشود کار کرد. برویم خودمان جدا یک گلخانه هایی اسناد بنویسم و مدرسه داری کنیم بیرون از ساختار رسمی! و بعد برای آن که آنجا انسجام درست کنند معمولا از رهبری درخواست ورود فراقوه می کنند. 🔹آقا سه چهار بار محکم جلوی این ایده درآمدند. اولین تعبیر این بود:{این که می گویید مرکز فراقوه ای و مرکز عالی برای مسائل تربیتی کشور معلوم نیست به صلاح کشور باشد؛ اساسا رویکردتان این باشد که نظام موجود قانون اساسی را به هم نزنید} 🔸رهبری:{تلاشی اگر دارید در جهت تقویت و اصلاح آموزش و پرورش رسمی باشد؛ نه از جهت قانونی،نه از جهت حقوقی،نه از جهت عقلی و نه حتی از جهت عملی قابل دفاع نیست که ساختاری یا سندی موازی سند تحول آموزش و پرورش یا ساختار آموزش و پرورش رسمی ایجاد کنید؛از شما پرسش میکنم چه کسانی باید بار نظام اداری دولت رسمی جمهوری اسلامی را بکشند؟ 🔹مقام معظم رهبری در قسمتی دیگر فرمودند:{این که شما در زمینه آموزش و پرورش میگویید آتش به اختیار! اینجا خیلی نمیشود صحبت از آتش به اختیار کرد! اگر فضا را خیلی باز کردیم غیر از شما دیگرانی هم دندان تیز کرده اند.} 🆔 @hamim57
🔰روایت حجت‌الاسلام حامد تقدیری از جلسه جبهه تعلیم و تربیت با رهبر انقلاب اسلامی 🔹رهبر انقلاب: تربیت هم فقط تربیت فکری نیست.تربیت اخلاقی،سیاسی و...هم دیگر ابعاد تربیت است که باید به همه آن ها پرداخت. 🔸ما جایی به نام وزارت آموزش و پرورش داریم که باید آن را اصلاح کنیم. این( ایجاد مرکز فراقوه ای تعلیم و تربیت) چیزی نیست که بشود از نظر قانونی و حقوقی از آن دفاع کرد. 🔹باید عرض کنم در این مسئله،خیلی آتش به اختیار نمیشود عمل کرد؛حساس است. اگر باب مدارس موازی آموزش‌و پرورش باز شود فقط شما وارد نمیشوید؛ ما باید تشکیلات رسمی را کمک کنیم تا اصلاح شود. سعی کنیم ساختار قانونی را اصلاح کنیم نه این که ساختار جدید قانونی درست کنیم. ✏️میتوانید شرح کامل جلسه را در کانال حجت‌الاسلام تقدیری بخوانید🔻 @hamedtaghdiri 🆔 @hamim57
🔰روایت خانم دکتر رقیه فاضل از جلسه جبهه تعلیم و تربیت با رهبر انقلاب اسلامی 🔸نسبت به آموزش و پرورش اعتقادم این است که ما خیلی عقبیم. آموزش و پرورش، آنی نیست که در جمهوری اسلامی انتظارش را داشتیم و داریم. با گذشته خیلی فرق کرده، ما دیدیم قبل انقلاب را میدانیم، خیلی فرق کرده؛ اما آنی نیست که میخواهیم. 🔹تشکیلات رسمی را بایستی همت گماشت که اصلاح شود. اگر ساختار است، اگر آدم هایی باید آنجا باشند، این تکیه بشود. الان در آموزش و پرورش عناصر مومن انقلابی زیادند، کم نیستند مثل گذشته نیست، وضع خوب است از این جهات، اگر قوانینی هست که نمیگذارد در جهت درست پیش برویم، آن اصلاح شود. 🔸حاصل نکته و عرض من این است: بپردازیم به وضعی که از لحاظ قانونی و ساختاری وجود دارد. دنبال ساختار جدید در کنار نباشیم. چه کوچک و موازی و چه فراقوه ای. ✏️میتوانید شرح جلسه را به قلم دکتر رقیه فاضل در کانال حامیم بخوانید🔻 🆔 @hamim57
1282219779_-1173501419.pdf
508K
🔰روایت ‌و شرح کامل دیدار جبهه تعلیم و تربیت با رهبر انقلاب اسلامی ✏️خانم دکتر رقیه فاضل 🆔 @hamim57
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙معنای ولایت فقیه در کلام علامه مصباح یزدی 🔹الحمدالله همه ما ولایی هستیم اما توجه داشته باشیم رفتارمان هم باید از ایشان الهام بگیرد. 🔸معنای این که می‌گوییم «ولی فقیه» است و اطاعتش واجب است یعنی او مصالح جامعه اسلامی را بهتر از ما درک می کند. 🔹متاسفانه گاهی جوان های پاک روی علاقه خودشان فکر میکنند باید رهبری اینجا فلان رفتاری کند، وقتی نمی کند میگویند (رهبری) سستی کرد،این به درد نمی‌خورد. 🔸خیال نکنیم هر چه ما می فهمیم حتما او هم باید مثل ما بفهمد،عمل کند. ⛔️این خطر دارد! 🆔 @hamim57
🔘 آیه ای برای فتنه ها 🆔 @hamim57
🖼 آتش به اختیارِ تراز انقلاب اسلامی! ⚠️ادعا:اگر برآیند کلی آتش به اختیارها -در عرصه های مختلف-به ساختن دولت اسلامی نیانجامد، آتش به اختیارمان ارتجاعی بوده و یک دهه بعدنسل انقلاب از خیانت آن خواهد گفت! ⚠️هشدار: اگر آتش به اختیاری، کارهای جهادی، مسجد-مدرسه ها، طب سنتی واسلامی، فروشگاههای اسلامی-ایرانی و...با راهبرد رساندن انقلاب به مرحله دولت اسلامی طراحی واجراء نشود؛ ارتجاع به آتش به اختیار مناسب حاکمیت طاغوت یافته ایم وبه "فرمت انجمن حجتیه"تنزّل کرده ایم❗️ 🖌مشروح این تحلیل از را در کانال حامیم مطالعه نمائید🔻 @hamim57 🆔 @hamim57
🖼 آتش به اختیارِ تراز انقلاب اسلامی! ⚠️ادعا:اگر برآیند کلی آتش به اختیارها -در عرصه های مختلف-به ساختن دولت اسلامی نیانجامد، آتش به اختیارمان ارتجاعی بوده و یک دهه بعدنسل انقلاب از خیانت آن خواهد گفت! --------------------------- ❓آتش به اختیار: کارهای سلبی یا ایجابی که در راستای تحقق اهداف وآرمانهای انقلاب در کم کاری نهادهای رسمی ازسوی نیروهای انقلابی، بشکل خودجوش سر می زند./ اخلاقی و قانونی است؛ اختیار آتش نیست،آتش به اختیار است. ❓نسبت با دولت و حاکمیت: دولت -اعم از قوه مجریه- نکرده یا به نصاب نکرده که آنها وارد شده اند! 🔸سه نسبت: ✫تکمیل حاکمیت از نقص وکمبود: مثل گروه های جهادی-تبلیغی آتش به اختیار در کنار طرح هجرت، اعزام مبلغ دفتر وسازمان تبلیغات و... ✫ترمیم از عیب وآسیب:مثل الگوهای متنوع کارتربیتی بر نوجوانان، مسجد مدرسه ها، کانونهای علمی تربیتی و... ✫تعویض وجایگزینی: مثل الگوهای طب وتغذیه سنتی واسلامی که میخواهد خود را جانشین الگوی مدرن کند. (در مثال مناقشه نیست مهم اصل تقسیم سه گانه است). ⁉️چالش اصلی بحث: بین کارهای جهادی، مردم نهاد و آتش به اختیار بالا با موارد زیر چه "تفاوت راهبردی" وجود دارد؟ ✪ مدارس اسلامی متنوع توسط افراد ونهادهای مذهبی در دوره پهلوی؟ ✪مراکز اسلامی در پایتختهای اروپائی توسط بیوت مراجع و...؟ ✪برند حلال به ابتکار سازمان کنفرانس اسلامی با ۱/۲ترلیون دلار حجم مبادلات وسالانه ۱۰٪رشد؟ ⬅️اینها هیچ یک افق بلند مدتشان، دولت اسلامی نیست. ساخت حیاط خلوتی برای زندگی جمعی از مومنان در جوف وشکم طاغوت است. ٭آیا مدارس علوی و مانند آن، تا صدسال آموزش وپرورش پهلوی را اسلامی می کرد؟! ٭آیا برند حلال -با این حجم مبادله- ممکن است اقتصاد دنیا را از کاپیتالیسم به اقتصاد اسلامی تعویض کند؟!(البته زمینه ساز بازار مشترک اسلامی می تواند شود اما "نظام اقتصادی"همین کشورها را هم نمیتواند اسلامی کند) ⚠️هشدار: اگر آتش به اختیاری، کارهای جهادی، مسجد-مدرسه ها، طب سنتی واسلامی، فروشگاههای اسلامی-ایرانی و...با راهبرد رساندن انقلاب به مرحله دولت اسلامی طراحی واجراء نشود؛ ارتجاع به آتش به اختیار مناسب حاکمیت طاغوت یافته ایم وبه "فرمت انجمن حجتیه"تنزّل کرده ایم❗️ ⛔️ آثار مخرب این فرمت: 1⃣پذیرش سکولاریزاسیون: سکولاریسم، یک نظریه و سکولاریزاسیون یک فرآیند عینی است که به مرور نهادهای دینی را از نهادهای حاکمیتی و دولتی منفک وجدا می کند.دولت وحاکمیت راه خود را خالی تر از اهداف انقلاب به سمت عرفی تر شدن ومتناسب شدن با نظام ومناسبات جهانی طی کند؛نیروهای مذهبی وانقلابی هم به راه خود در همان مرحله نهضت یا نظام اسلامی بمانند وبه این دل خوش باشند که برای درصدی از خانواده های مذهبی جامعه، تغذیه اسلامی، مهدکودک ومدرسه اسلامی، فروشگاه ایرانی -اسلامی و... تدارک کرده اند! 🚺 ۱۴میلیون دانش آموز وسالی ۵۰هزار میلیارد بودجه به سمت عرفی تر کردن آموزش وپرورش (وبگو ۲۰۳۰سازی آن!)توسط دولت مدیریت شود؛آدمهای مومن از خیّرین یا جیب اولیاء برای تعدادی ناچیز از دانش آموزان کشور برنامه تربیت اسلامی تدارک کنند!!! 2⃣ توقف انقلاب اسلامی در مرحله نظام اسلامی(داشتن قانون اساسی اسلامی)؛ونرسیدن به مرحله دولت اسلامی(که دولت مردان وسبک اداره شان الگو برداری از دولت علوی باشد)! کارجهادی و آتش به اختیار تراز عهد طاغوت وفرمت حجتیه موجب شده باشد، بدنه حاکمیت ودولت دوره به دوره از افراد مذهبی وانقلابی خالی تر شود به امیدی که بیرون از این دیوان سالاری نامناسب بهتر می توانند کار انقلابی ومکتبی کنند! بالتبع نرم افزار اداره دولت هم آسانتر، عرفی و با استانداردهای جهانی(یونسکو، بانک جهانی و...)مطابق می شود! دولتهای غربگرا ولیبرال برای چنین اتفاق مبارکی برای خود، حاضرند بودجه های حمایتی درخور هم برای آن آتش به اختیاری تصویب کنند! ♨️ کاری که مدارس خاص(تیزهوشان، نمونه)با علم در آموزش وپرورش دهه های جاری کردند؛مدارس صدرا، امین، کوثر وغیر انتفاعی های حداد وقالیباف و... با دین وانقلاب در آموزش وپرورش می کنند❗️یعنی مدارس باقیمانده به سمت مذهبی کمتر، انقلابی گری ناچیزتر میل کنند. ادامه متن را در بخش دوم بخوانید ☑️ @hamim57
🖼 آتش به اختیارِ تراز انقلاب اسلامی! 3⃣ خطر اپوزیسیون شدن: وقتی نیروهای مخلص وجهادی با گلایه از وضع موجود تربیت، تغذیه، سازندگی، طبابت و... از نظام اداره کشور خارج والگوهای کوچک شهری ومنطقه ای خود را مردم نهاد تعریف کنند؛به مرور با هم لینک شده، جامعه ایمانی ای بسازند؛خواهند دید دولت و سبک اداره اش دهه بعد بدتر از دهه قبلی است که آنها شروع کردند. فرض این است که راهبرد اسلامی کردن دولت هم بر پاره مجموعه های آنها سایه نیانداخته ودر نحوه مهندسی آنها نقش نداشته، به مرور گله مندی ها شدیدتر میشود. دیروز از نحوه اداره هاشمی بود امروز نحوه اداره بنیاد مستضعفان، حساب ۱۰۰و...هم اضافه شده!اعتراض به صداوسیما ونحوه اداره عرفی وغیر انقلابی اش به اعتراض به بیت هم کشیده! آن تیپ کسانی که دهه۷۰ زیر فشار خطابه های مثل آقای پناهیان بودند که شما اپوزیسیون هستید؛برای اعتراض ایشان به مجلسی ها و دولتی ها، برایش توئیت می کنند که آقای پناهیان دارید اپوزیسیون می شوید! این ماجرا را جدی بگیریم وقتی همه دولت-اعم از مجریه وشامل همه نهادهای اداره کننده کشور-به مرور به یک سمت میل کند، البته نیروهای اصیل وانقلابی از آن پرت افتاده و معترضش میشوند و چون راهبرد اسلامی وانقلابی کردن آنراهم نداشته وطراحی نکرده اند در واقع اپوزیسیون خواهند شد! ♨️ آخر الان درصدی از جوانان انقلابی وعدالتخواه حتی از بسیج دانشجویی هم جدا میشوند تا فارغ از بروکراسی های دست وپا گیر واحیانا برخی ملاحظه کاری ها-به تشخیص خودشان-جنبش عدالتخواهی آتش به اختیار راه اندازند! یعنی نقد از دولتداری روحانی به نقد از نحوه اداره بسیج هم دارد کشیده میشود! ⬅️توصیه به اینها نه سکوت است نه ترک حرکتهای خودجوش وآتش به اختیار؛بلکه باز تعریف آتش به اختیاری با راهبرد اسلامی وانقلابی کردن دولت وسیستم اداره کشور است. طوری که بتوان گفت چند سال دیگر بدین نقطه با ثبات میرسیم؟ این مقدس ترین جهاد امروز است 🔆چاره: چاره، رسیدن به آتش به اختیارِ تراز انقلاب اسلامی است؛که برآیند کلی اش طوری مهندسی شده که به اسلامی وانقلابی کردن سیستم اداره کشور بیانجامد نه در تراز مدارس اسلامی دوره پهلوی و مراکز اسلامی پایتخت های اروپایی بماند! 🔅مفهوم مرکزی بیانیه گام دوم هم همین است:"نظام انقلابی" یعنی نظام واداره منهای انقلابی گری نه!انقلابی ماندن منهای نظام سازی هم نه!برآیند جنبش های انقلابی خودجوش حتما انقلابی تر کردن نظام اداری موجود باشد.(حرفهای نظری بسیاری در این مهم و ابعاد آن راهبرد هست که باید نخبگان انقلابی بر آن گفتگو کنند) ⚜ الگوبرداری از دفاع مقدس: برای دادن درک واضح از اسلامی وانقلابی کردن اداره، بوسیله جنبش های مردمی وخودجوش؛ تجربه بسیج مردمی در دفاع مقدس بهترین الگوست. 🔅نیروهای مردمی برای "تکمیل" و"ترمیم" نیروهای مسلح آن روز اقدام کردند؛اما در فرآیندی هم سیستم عامل وهم نرم افزار وحتی سخت افزار نظامی گری را نو ودر ترازی انقلابی تر واسلامی تر درآوردند. حاکمیت ولایت فقیه، نیروی مسلح تراز انقلاب اسلامی یافت. ارتش آن هم بسیجی شد.نیروهای اندک سپاه در اول جنگ، به سپاهی رسید که امروز انقلابی ترین نهاد ساخت انقلاب است.آن راهبرد باید کشف وامروز در اقتصاد، سیاست و فرهنگ پیاده شود که چگونه نیروی انبوه مردمی-وانقلابی میتواند سازمانهای اداره را انقلابی تر کند؟ 🔅مثال ۱: فشلی نهادهای فرهنگی موجب آتش به اختیارهای زیادی در این دو دهه شده است. در دهه اخیر به هم لینک شده و ترابط مومنانه یافته اند(مثل جامعه ایمانی مشعر و...). اگر در راهبردی، سازمان ودفتر تبلیغات ووزارت ارشاد و...تصحیح ومثل آنچه بسیج مردمی با ریخت ونحوه اداره نیروهای مسلح کرد با این سازمانهای فسیل شده کردند؛وظیفه خود را در گام دوم انجام داده اند والا دچار همان ارتجاع مذموم شده اند! 🔹 این هرگز بمعنای دولتی وحاکمیتی کردن حرکتهای خودجوش واسیر بروکراسی های اداری موجود کردنشان نیست بلکه برعکس بمعنای جهادی کردن آن ادارات است. همانگونه که بسیج مردمی فرمت نظامی گری واداره آنرا عوض کرد اینها فرمت وسازمان اداری آن دستگاهها را نو وانقلابی وچابک کنند. 🔅مثال۲:طب وتغذیه اسلامی در ظرف کمبود وعیوب طب وتغذیه مدرن رخ نموده واستقبال شده است. اگر خود را در جوف وبرای عده ای معتقد تعریف کند تنزل به تراز پهلوی است. اما اگر به دیالوگ با طب وتغذیه مدرن برخواست از حضورهای دانشگاهی، مقالاتisi به گرفتن کرسی های تدریس دانشگاهی وپژوهشگاهی رسید؛راه برای تعویض نرم افزارهای منحط غربی و قراردادن ورژن ایرانی -اسلامی جای آن را فراهم کرده است. (در اینباره حرفهای نگفته زیادی باقیست تا فرصتی دیگر) ✅اگر این روزنه را برای فعالان آتش به اختیار مفید وقابل تأمل یافتید در نشرش یاری ام کنید. (بازنویسی ای از یک جلسه سخنرانی در مدرسه شهیدین قم با پرسش وپاسخهای حاشیه اش/۲مهر۹٨) ☑️ @hamim57
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰 گزارش نو و جالبِ استاد خاکی از دیدارشون با رهبر انقلاب درمورد تعلیم و تربیت کشور... ☑️ @hamim57