eitaa logo
حامیم «حلقه های میانی»
455 دنبال‌کننده
292 عکس
259 ویدیو
1 فایل
🔹حامیم یعنی «حلقه های میانی» 🔸حامیم یعنی حلقه اتصال تشکل های مردمی باهم و با حاکمیت با محوریت گفتمانی مکتب امام خمینی «ره» 📍اینجا مرکز عالم «سبزوار» ادمین @Amir_erp
مشاهده در ایتا
دانلود
🔰 گزارش تصویری جلسه فعالین فرهنگی سبزوار | با موضوع عفاف و حجاب 🎙با حضور « استاد حوزه و دانشگاه » ۲۲ خرداد ۱۴۰۲ - دیار سربداران سبزوار ➡️ @hamim57
صلی الله علیک یا محمدبن علی الجواد مقام معظم رهبری: چرا یک امام بزرگوار در ۲۵ سالگی به شهادت میرسد؟ و دستگاه جبار زمان این ذریه‌ی پیغمبر را بیش از آن تحمل نمیکند؟ پاسخ به این سخن را زندگی و شخصیت امام جواد به ما میدهد. او مظهر مبارزه‌ی با باطل بود، او کوششگر برای حکومت الله بود. او برای خدا و قرآن مبارزه میکرد، او از قدرت‌ها نمیترسید، او در حقیقت امام و الگو و پیشاهنگ این حرکتی بود که امروز ملت ایران همگی دست به دست آن را تعقیب میکند. ۱۳۶۲/۶/۱۷ 🆔
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
هر کس خسته شده است، جمع کند برود! 🎙صدای شهید حسن باقری را می شنوید ☑️ @hamim57
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️انتشاربرای‌اولین‌بار 🎼 به مناسبت۳۰امین‌سال‌کاروان‌پیاده‌روی‌ پایگاه‌شهید‌شجیعی بانوای حاج ابوالفضل ارقند حاج احسان یاوری
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 ببینید | تایم لپس نصب دیوار نگاره مدال غیرت، همراه با صدای زنده یاد حسن نقیب‌زاده دیوار نگاره مدال غیرت مجموعه تصاویر بزرگان و مفاخر سبزوار است که در چهارراه دادگستری به نصب رسیده است. ➡️ @hamim57
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📢 《 زن باید در مقدرات اساسی مملکت دخالت بکند؛ زنان باید مملکت را بسازند 》 ‌‌ 🆔️ @hamim57
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙چه کسی از جنگ خسته شده است؟ 🔹ما به فطرت خویش بازگشته ایم و در آن حسین بن علی علیه‌السلام را یافته ایم. 🔸ما از جنگ خسته نمی شویم زیرا به کانونی دست یافته ایم که هر چه شور و نشاط هست از آن منشاء می گیرد. 🔹این قلب حسین بن علی علیه‌السلام است که در پیکر ما می تپد و اینچنین اراده ما،اراده حق است و قدرت ما از منبع لایزال قدرت الهی است. 🔸مبارک باد بر تو ای انسان! رجعت دیگرباره ات از موطنی که از آن دور مانده بودی و در طلبش در کوچه های شهر ظلمت سرگردان بودی 🆔 @hamim57
🔶️ نشست چهارم از سلسله نشست های 🔰 نگاهی انتقادی به کنش های اجتماعی طلاب ⭕️ با حضور: حجة الاسلام آقانوری پژوهشگر حوزه و روحانیت زمان سه شنبه ۶ تیر ماه ۱۴۰۲؛ ساعت ۱۶:۳۰ ✅ از مهمان این قسمت چه سوالی دارید؟ [بپرسید!] ⭕️ پخش زنده از صفحه آپارات 👇 https://www.aparat.com/matla/live منتظرِ حضور گرم شما عزیزان هستیم🌱 🟠 مطلع | مجله حوزوی 🆔️ @matla_mag
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
به مصلحت شماست! ✍️نمایندگان موافق به استیضاح وزیر کشور به این دو سوال پاسخ دهند: ۱. چرا از ابلاغیه قانونی وزارت کشور برای سلامت انتخابات آشفته شده‌اند؟ ۲. دقیقاً چه برنامه‌ای برای انتخابات داشته‌اند، که حالا با حفظ بی‌طرفی فرمانداران و بخشداران نگران شدند؟ @hamim57
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💗 ویژه عید غدیر 📹 مجموعه نماهنگ | ۲. حصار ولایت علی‌بن‌ابی‌طالب(ع) ✏️ آیت‌الله خامنه‌ای: ولایت علی‌بن‌ابی‌طالب یعنی چه؟ یعنی در افکارت پیرو علی باشی، در افعالت پیرو علی باشی، تو را با علی‌بن‌ابی‌طالب علیه‌السلام رابطه‌ای نیرومند، مستحکم، خلل‌ناپذیر پیوند زده باشد، از علی جدا نشوی، این معنای ولایت است. ✏️ برشی از بیانات آیت‌الله خامنه‌ای در جلسه ۲۴، کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن 👆 این جلسات در ماه مبارک رمضان ۱۳۵۳ شمسی در مسجد امام حسن علیه‌السلام مشهد برگزار شده است. 🖼 📲راهنمای شرکت در پویش روایت 👇 Farsi.khamenei.ir/ghadir1402
📩 نسبت به تبلیغ نگرانم / تبلیغ در نگاه حوزه علمیه باید در مرتبه اول باشد ✏️ رهبر انقلاب اسلامی هم‌اکنون در دیدار مبلغان و طلاب حوزه‌های علمیه: با اطلاعاتی که به من میرسد از جهات مختلف، نسبت به تبلیغ نگرانم. این قدر ظرفیت تبلیغ در این کشور انبوه و متراکم و گسترده است که ما اگر چندین برابر آن مقداری که کار میکنیم هم کار کنیم، به نظرم این ظرفیت پر نمیشود. ✏️ هم به تبلیغ احتیاج داریم، هم به موعظه احتیاج داریم، هم به تحقیق احتیاج داریم. امروز نگاه رائج در حوزه‌های علمیه این است که تبلیغ در مرتبه‌ی دوم قرار دارد، مرتبه‌ی اول چیزهای دیگر است مقامات علمی و امثال اینها؛ مرتبه‌ی دوم تبلیغ است و ما از این نگاه باید عبور کنیم؛ تبلیغ مرتبه‌ی اول است. ۱۴۰۲/۴/۲۱ 🖼 💻 Farsi.Khamenei.ir
🔴 «به خون کشیده شد خیابان» رونمایی می‌شود 💢 با حضور: 🔷 سحر دانشور؛ پژوهشگر حوزه زنان 🔷 مهناز کوشکی؛ نویسنده کتاب 💢زمان؛ شنبه ۲۴ تیرماه | ساعت ۱۷:۳۰ 💢 سبزوار، خیابان بیهق، خیابان بسیج (حمام حکیم)، بسیج ۱۹، سالن امام خمینی (ره) 💠 کتاب «به خون کشیده شد خیابان»؛ خاطرات مقاومت مردم خراسان در برابر کشف حجاب رضاخانی است. ⭕️ حضور برای عموم آزاد است ➕ @hamim57
❓مگر ما گفتیم به جنگلهای آمازون بروید و تبلیغ کنید!؟ 🔴 آقایان نمیروند؛ میگوییم چرا نمیروید، میگویند میخواهیم درس بخوانیم! برادران! من این روش را قبول ندارم؛ حالا شما هرچه میخواهید بگویید، بگویید؛ من واللَّه این را الهی نمیدانم! چند نفرتان بیایید از مرجعیت و از ریاست و از مدرّسی و از فضل و سوادِ در آن حد بگذرید؛ حوزه را طوری راه بیندازید که بعداً هزار نفر مثل خودتان را به‌وجود بیاورید. 🔶شما درس خارج میگویید و پنجاه نفر، صد نفر - کمتر یا بیشتر - هم شاگرد دارید؛ خیلی خوب، محض رضای خدا به مدت سه سال این درس را تعطیل کنید. اگر این درس تعطیل بشود، آیا در عالَم ضایعه‌یی پدید خواهد آمد!؟ 🎙بیانات سی و دو سال گذشته رهبر انقلاب در دیدار با فضلای حوزه علمیه ۱۳۷۰/۱۱/۳۰ @hamim57
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📺 | گزارش برنامه تلویزیونی از سمت خدا ۱۴۰۲ | شبکه ۳ - ۱۸ تیر۱۴۰۲ @hamim57
🔰 آتش عشق ▪️ فرارسیدن ایام سوگواری و عزاداری سیدالشهداء، اباعبدالله‌الحسین علیه‌السلام و اولاد و اصحابشان علیهم‌السلام تسلیت باد. ▪️قالَ رَسُولُ اللّهِ صلّى‌الله‌علیه‌و‌آله‌وسلم: اِنَّ لِقَتْلِ الْحُسَیْنِ حَرارَةً فى قُلُوبِ الْمُؤمنینَ لا تَبْرُدُ اَبَداً؛ براى شهادت حسین، حرارت و گرمایى در دل‌هاى مؤمنان است که هرگز سرد و خاموش نمی‌شود. 🏷 جامع احادیث الشیعه ، ج۱۲، ص۵۵۶. ۱۴۴۵ @hamim57
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 لحظاتی از سینه‌زنی مردم و رهبر انقلاب در مراسم عزاداری شب عاشورا در حسینیه امام خمینی ▪️رنگ سرخ علمت یا ثارالله؛ این عالم رو میگیره ان‌شاءالله ▪️تو قلب شرقی و غربی، غم تو زده جوونه؛ هر کی بشناسه شما رو تا ابد مریدتونه ▪️ قدرت‌ها میگذارن و میگذرن و حسین میمونه... 🎙 حاج مهدی رسولی @hamim57
🌐 ما، اهل‌سنت مشهد و عینک دودی جریان تحجر 🔻نگاهی متفاوت به حضور اهل‌سنت در حاشیۀ شهر مشهد و نحوۀ مواجهه با آن 🖋مهدی محمدآبادی 📕 منتشر شده در ویژه‌نامه عاشورایی هیئت لبیک مشهد 🔹«فلان مولوی به سنی‌ها گفته علیکم بالمشهد»، «نیمی از دبستانی‌های مشهد سنی هستند»، «آیت‌الله فلانی پیام داده که وهابیت تا چندی دیگر، دور حرم امام رضا را کاملا تصرف می‌کند؛ آخرین زیارت‌هایتان را بروید»، «شیعیان مشهد! بچه بیاورید که دیگران هر کدام اقلا هفت تا بچه دارند» و... . 🔸این فقط بخشی از پیامهایی است که دربارۀ حضور اهل‌سنت در مشهد ساخته شده و بیش از ده سال است دست‌به‌دست می‌شود. حجم این پیامها آنقدر زیاد بوده که فعالان شهرهای دیگر را نیز نگران کرده است. اما منشأ این گزاره‌های بی‌سند کجاست؟ هدف از تولید و انتشار آن چیست؟ 🔹وقتی امام خمینی (ره) پرچم مبارزه با سلطنت استعماری پهلوی را برافراشتند، بخشی از جریان مذهبی به ایشان می‌تاختند که شما را با «تنها شاه شیعۀ جهان» چه کار؟ (صحیفهٔ امام، ج۲۱، ص۲۷۸) جالب است که شبیه همین اشکال را مأمور ساواک به امام (ره) می‌کند که چرا با «رهبران سنی‌مذهب» هم‌نوا شده‌اید؟ (صحیفهٔ امام، ج۱، ص۷۷) منظورش ضدیت با اسرائیل بود که علمدارش در آن زمان، جمال عبدالناصر رئیس‌جمهور مصر بود. این یعنی رژیم شاه هم خیلی خوب می‌دانست که «دیگری» آن جریان مذهبی و حوزوی مخالف امام (ره)، «سنی» بود، نه «ظالم» و «مستکبر» و همین انحراف عقیدتی، بهترین زمینه برای یارگیری شاه از بدنۀ متحجر مذهبی شد. 🔸انقلاب با خون دل امام (ره) و مجاهدت مردم به پیروزی رسید و جریان تحجر، تودهنی سختی خورد. اما این غدۀ سرطانی، به فکر بازسازی و روتوش چهرۀ خود افتاد و این بار با شعارهای انقلابی به میدان آمد. از جمله، وقتی رهبر انقلاب از «بحران جمعیت» گفتند و نسبت به بازوی مهم اقتدار ایران اسلامی ابراز نگرانی کردند، اینها بی‌توجه به بیانات صریح رهبری، موضوع افزایش جمعیت را در تقابل با اهل‌سنت قلمداد کردند؛ با این توضیح که «رهبری نمی‌تواند همه چیز را پشت تریبون بگوید»! 🔹بستر باورپذیر شدن این ، مهاجرت اهل‌سنت به حاشیۀ مشهد بود. ناآگاهی عمومی شیعیان از باورهای اهل‌سنت نیز مزید بر علت بود که دروغ بزرگ: «وهابیت در حال فتح مشهد است» راه خود را در بخشی از افکار عمومی شیعیان باز کند. اما اصل ماجرا چیست؟ 🔸برای ، اصلا مهم نیست که ساکنان شهرهای دورازمرکز شرق کشور، از کف امکانات و خدمات رفاهی و معیشتی محروم هستند؛ برایشان اهمیتی ندارد که صنایع اشتغال‌زا در شهرهای بزرگ جمع شده‌اند؛ برایشان مهم نیست که خشکسالی‌های پیاپی، کشاورزی و دامداری را هم رو به نابودی برده و مردم درمانده را به امید لقمه نانی، حتی اگر شده از راه کارگری و دستفروشی و...، از خانه و کاشانه و دیار آبا و اجدادی، جدا و مهاجر و حاشیه‌نشین شهرهای بزرگ کرده است؛ آن هم در نقاطی که از مشکلات عدیدۀ فرهنگی و اجتماعی رنج می‌برد و بعضا از خدمات شهری حداقلی، مانند مدرسه، بیمارستان، شبکۀ فاضلاب، خیابان‌کشی استاندارد و... هم محروم هستند. 🔸برای متحجران مذهبی، جمهوری اسلامی، نه «اسلامی»، که «شیعی» و فرقه‌ای است؛ فرصت تلافی ظلم‌های تاریخی «حاکمان جور» و خالی کردن دق‌دلی آنها بر سر «شهروندان اهل‌سنت» است، نه ارمغان‌آور توحید و عدالت‌ و کرامت و آزادی برای مستضعفان جهان. 🔹از دید متحجران، امام هشتم (ع)، ملک طلق ماست! پس اگر مشهد الرضا (ع) برای اهل‌سنت مقید ایرانی یا شیعۀ افغانستانی جذابیت داشت، لابد ریگی به کفش دارند و خواب پریشانی برای «شیعۀ ایرانی» دیده‌‍‌اند! پس لابد حق داریم دیگران را، به صرف شیعه یا ایرانی نبودن، «مورد امنیتی» ببینیم. 🔸دریغا که هشدارهای امام (ره) به‌ویژه در سال آخر حیات شریفشان (از جمله در پیام شهادت حجت‌الاسلام سید عارف الحسینی) جدی گرفته نشد و مشت این جریان «مقدس‌نما»، برای عموم که بماند، حتی برای خواص، و بدتر، حتی برای تصمیم‌گیران و مدیران هم آنچنان که باید، باز نشده و بعضا شاهد رخنۀ این «مار خوش‌خط‌وخال» در جایگاه‌ها و نهادهای حساس نظام نیز هستیم. 🔹روشن است که نمی‌خواهیم از تهدیدات و توطئه‌های دشمنان غفلت کنیم؛ اما چرا به بهانۀ تهدیدهای احتمالی، فرصت‌های قطعی را می‌سوزانیم؟ چرا تفاوت‌های طبیعی خدادادی را که مایۀ تضارب و رشد و بالندگی است، دستمایۀ نزاع و شکاف اجتماعی می‌کنیم؟ 🔸اگر قرار است مشهد واقعا پایتخت معنوی ایران اسلامی و موتور محرک تمدن نوین اسلامی باشد، چه فرصتی بهتر از این که مشهد دوباره کانون تلاقی فرهنگها و مذاهب و ملیت‌ها شده و می‌تواند نمایانگر الگویی از هم‌افزایی بین شیعه و سنی، ایرانی و غیرایرانی و فارس و بلوچ و ترکمن و عرب و... باشد؟! @hamim57
🔰خطّ مشی قطعی ما باید این باشد که دنبال اسلامِ تمام و کامل باشیم؛ یعنی دنبال این باشیم که واقعاً تا آنجایی که در قدرت ما است تلاش کنیم - حالا خدای متعال بیش از آنچه در توان ما و در قدرت ما است، از ما توقّع نمیکند - امّا تلاش ما این باشد و هدف‌گذاری ما این باشد که همه‌ی اسلام - اسلام به کامله، بتمامه - در جامعه‌ی ما تحقّق پیدا کند ۱۳۹۳/۱۲/۲۱ 🎙رهبر معظم انقلاب 🆔 @hamim57
🔰 امام جریان حق ✏️ حجت‌الاسلام محمد عالم زاده نوری 🔹پیامبر خدا فرمودند: من مات و لم یعرف امام زمانه مات میته الجاهلیه در جریان مقابله تاریخی ایمان و کفر و نزاع طولانی حق و باطل هرکس باید امام جریان حق را در زمان خود بشناسد. • بداند پشت چه کسی حرکت کند؟ • زیر چه پرچمی سینه بزند؟ • سیاهی چه لشکری باشد؟ • در رکاب چه کسی بماند؟ • و در کدام جبهه توان خود را خرج کند؟ 🔸 هر کس باید موضع خود را روشن کند که: • به دنبال امام جبهه حق است یا به دنبال دیگران؟ • حرکت و سکون او به نفع جریان تاریخی توحید و ایمان است یا آب به آسیاب دیگران؟ • سخن و سکوت او، موضع‌گیری و فریاد او، امضا و حرکت او، پیوندها و بیانات او و خروش و خاموشی او جبهه امام علی را بیشتر تقویت می‌کند و خوشحال می‌سازد یا جریان معاویه دوران را؟ • وجود او به نفع کدام جریان خرج می‌شود؟ 🔹بی‌گمان امت شیعه در عصر غیبت ولی عصر عج، بدون امام نیست و به فقیهان واجد شرایط ارجاع داده شده است. فقیه جامع الشرایط حصن اسلام و پاسدار دین و مدافع مکتب در مقابل دشمنی‌ها است و در یک جریان تاریخی و مقیاس جهانی ایتام آل پیامبر را از دهان و چنگال گرگ‌ها رها می‌سازد. راهبر امت کسی است که کشتی طوفان زده مومنان را از امواج فتنه و بلا حفظ کرده و انواع توطئه‌ها و خباثت‌ها را با سرانگشت اشاره خود خنثی ساخته است. فقیه جامع الشرایط کسی است که پرچم شیعه را بر دوش گرفته و اقامه دین و مکتب را در دنیای پرهیاهوی امروز بر عهده دارد. فقها امنای رسل هستند و کاری را که پیامبران الهی انجام می‌دادند در مقیاس جهانی دین خاتم بر دوش دارند. 🔸 هر کس باید امام زمانه و راهبر دوران خود را بشناسد تا در فتنه‌های گمراه‌کننده سرگردان نشود و معرفت امام زمان فقط شناختن نام و نسب امام غایب نیست. • شناخت پیشوای حاضر است و دانستن خط راهبر و سلسله‌دار امت. • شناخت جلودار این حرکت تاریخی و جهانی است. • شناخت مدیری است که شیعه را از کریوه‌های پرخطر عبور می‌دهد. پیشوایی حرکت‌آفرین و جهت‌بخش که در مقابل همه باطل ایستاده است و امت را بر علیه جریان کفر یک‌پارچه می‌کند. • آن کس که پرچم اسلام را بلند کرده و بار شیعه را برمی‌دارد. • آن کس که تمام جبهه کفر در مقابل او ایستاده است. • آن کس که دشمن شماره یک سردمداران طاغوت و ایمه کفر است و آماج خباثت‌های آنان قرار می‌گیرد. 🔹 بنا بر فرمایش رسول پیامبر کسی که راهبر زمانه خود را نشناسد به مرگ جاهلیت خواهد مرد حتی اگر عالم دین یا استاد و محقق حوزه بوده و عمامه پیامبر بر سر داشته باشد یا حتی اگر عبادت‌های طولانی و مناجات‌های شبانه سوزناک داشته و حضور قلبش در نماز از همه بیشتر باشد و عالم ربانی تلقی شود. هرچه باشد از ابوموسای اشعری مقدس‌تر نیست. زمانی که مالک اشتر در رکاب امیر مؤمنان می‌رزمید و می‌خروشید ابوموسای اشعری در محراب عبادت سر به سجده داشت و با حضور قلب و اشک جاری و با سوز دل و حال معنوی با خدا مناجات می‌کرد و لذت عرفانی می‌برد. اما همه این عبادات حبط شد و مات میته الجاهلیه: • چون امامش را نمی‌شناخت • چون با عبادتش امام زمانش را رها کرده بود • چون سجده و عبادتش تقویت جبهه معاویه بود. • چون معاویه و عمروعاص عبادت او را دوست می‌داشتند و آرزو می‌کردند مالک اشتر و دیگر یاران امام هم صحنه را ترک کنند و به این عبادات‌ها بپردازند. • چون عبادتش بدون امام بود و آب به آسیاب طاغوت می‌ریخت. 🔸 اگر اساتید حوزه و دانشگاه در شرایطی که امام جامعه به یاری آنان نیاز دارد تنها به کار درس و بحث و تحقیق یا عبادت و سلوک و تربیت شاگرد بپردازند با ابوموسی اشعری چه تفاوتی دارند؟ اگر به تصمیم و تدبیر و فرمانش آسیب رسانند و از تحت تبعیت او درآیند و خون به دل او کنند و سخن او را تضعیف نمایند بدون شک رشته ولایتشان قطع می‌شود و عملشان حبط و نابود می‌گردد. در یک حرکت امتی تاریخی و در یک جریان توفنده ایمانی و در مصاف با دنیای ظلم و استکبار و سلطه که تمام کفر در مقابل این شیعه بسیج شده و صف‌آرایی کرده است و همه احزاب خود را برای برانداختن نام خدا و دین خدا و شریعت الهی به میدان آورده اند و تمام تلاش خود را در برابر صدای اسلام و به نیت خاموش‌سازی آن به کار می‌گیرد و ارزش‌های الهی را تضعیف می‌کنند هر حرکت مخالفی خروج از ولایت ایمانی است. 🆔 @hamim57
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰سید الشهدا علیه السلام برای نهی از منکر به قتلگاه میرود، شما هم حسین حسین میگید به هیچ قتلگاهی نزدیک نمیشید! 🆔 @hamim57