eitaa logo
حامیم «حلقه های میانی»
453 دنبال‌کننده
297 عکس
265 ویدیو
1 فایل
🔹حامیم یعنی «حلقه های میانی» 🔸حامیم یعنی حلقه اتصال تشکل های مردمی باهم و با حاکمیت با محوریت گفتمانی مکتب امام خمینی «ره» 📍اینجا مرکز عالم «سبزوار» ادمین @Amir_erp
مشاهده در ایتا
دانلود
🔰بخشی از سخنرانی در دوره سبزوار 🔹حضرت امام می فرمایند برای هیچ راهی ندارید جز ؛ وقتی می پرسیم ولایت یعنی چه؟ می فرمایند ولایت یعنی پیوند انسان‌ها با یکدیگر؛ بر خلاف تصور ما که فکر میکنیم ولایت صرفا یعنی قبول بلافصل ولایت حضرت امیرالمومنین علیه‌السلام، لکن در مکتب حضرت امام این نظر جایش محفوظ است ولی ولایت در مکتب امام یعنی پیوند بین انسان ها و انسان ها را به هم بافتن، مثل فرش... (برای آدرس این نظر طرح کلی اندیشه در قرآن و کتاب شهید بهشتی، ولایت مرجعیت و روحانیت، را داشته باشید.) 🔸 به زبان ساده اگر می خواهید به توحید برسید باید حول محور الله پیوند بخورید. پیوند خوردن یعنی چه؟ خیلی ساده است و خیلی هم شعرا درباره گفته‌اند مثل کبوتر با کبوتر باز با باز کند همجنس با همجنس پرواز یا مثلاً نوریان مر نوریان را جاذبند و ناریان مر ناریان را جاذبند. پس برای پیوند خوردن ما نیاز به همجنس شدن داریم، . 🔹برای سنخیت وجودی باید چه کار کنیم؟ باید شبیه هم فکر کنیم و شبیه هم رفتار کنیم و باید شبیه هم گرایش داشته باشیم و دوست داشتن هامون هم شبیه هم باشد و هویت ها هم مثل هم بشود. 🆔 @hamim57
🔰بخشی از سخنرانی در دوره سبزوار 🔹امام خمینی فرمود بانوان رهبر این نهضت هستند؛ از این‌ها تنزل کردیم الان زن توی قرائت بعضی از ماهای آخوند و حزب‌اللهی یک تو سری خوری است که یک وظیفه هم بیشتر ندارد که چادر سیاه سرش باشد تو جامعه‌ی اسلامی هیچ وظیفه‌ی دیگری ندارد! 🔸 من بارها داد می‌زنم پس کو سوده‌ی همدانی؟ اگر خانم ها ٪۶۰ در کنکور شرکت دارند باید یکی از شهدای هسته‌ای هم خانم باشد! 🔹 من می‌گویم چرا اگر ۶۰٪ می‌روند دانشگاه خانم‌ها چرا یکی از شهدای هسته‌ای خانم نیست؟ چرا بگذاریم بازی واژگون بشود که دعوا برود تو دوچرخه سواری و تو باشگاه؟ بروند آن جایی که پرچم‌های اصلی این انقلاب بوده یعنی حق تعیین سرنوشت،یعنی حق علم، یعنی حق تعالی‌های معنوی؛ این‌ها خانم‌های مذهبی باید پرچم‌ها را بلند کنند که موازنه بهم نخورد. 🆔 @hamim57
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 مناجات شعبانیه 🔶️ اینها دعا را نمی‌فهمند چی هست، لهذا، خیال می‌کنند که حالا ما خوب، قرآن را می‌گیریم دعا را رها می‌کنیم. اینها نمی‌فهمند که دعا اصلًا چی هست. مضامین ادعیه را نرفته‌اند ببینند که چی هست، به مردم چی می‌گوید، چه می‌خواهد بکند. اگر نبود در ادعیه الّا دعای ، کافی بود برای اینکه امامان ما، امامان بحقند؛ آنهایی که این دعا را انشا کردند و تعقیب کردند. تمام این مسائلی که عرفا در طول کتابهای طولانی خودشان یا خودشان می‌گویند در چند کلمه مناجات شعبانیه هست، بلکه عرفای اسلام از همین ادعیه و از همین دعاهایی که در اسلام وارد شده است از اینها استفاده کرده‌اند. ✅️ @hamim57
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 | علما را جدی بگیرند 👈🏻 علما به میان جوان‌ها بروند و گره‌های ذهنی آنها را باز کنند 🏷 💻 Farsi.Khamenei.ir
💠 ولایت طواغیت و شیاطین، دريای عميقِ موّاجِ طوفانیِ تاريکی است که بر فرازش ابرهایی قرار دارد. کسی که در این دریا می‌افتد، راه نجاتی از این طوفان و ظلمت ندارد جز اینکه چراغی روشن شود و کشتیِ نجاتی باشد. امام حسین علیه‌السلام و این دریاست: «إنَّ الحُسَينَ مِصباحُ الهُدي وسَفينَةُ النَّجاةِ». 💠 امواجِ فتنه‌های ظُلُمانیِ دشمنان خدا، با سفینةُالنَّجاةِ امام حسین طی می‌شود؛ با شناگری و مُعلّمِ‌اخلاق‌ بودن و رياضت‌کشيدن طی نمی‌شود. نمی‌­شود بگويی من خودم نجات‌غریق هستم! چون وقتی طول موج، پنجاه متر است و گردابی است که کشتی‌های بزرگ را مي‌بلعد، از يک ناجی، کاری بر می‌آید؟! این فتنه‌ها، آنهايی را با خود برده است که در بَدر و اُحُد بوده‌اند، ما که جای خود داريم! ☑️ @mirbaqeri_ir
🔻گره‌های فراروی ایجاد حلقه‌های میانی 🖊 مهدی جمشیدی ۱. نخستین اشکال این است که هنوز درک و فهم درستی از «ماهیّت حلقه‌های میانی» شکل نگرفته است؛ چنان‌که بسیاری تصوّر می‌کنند که حلقه‌های میانی، همان «گروه‌های خودجوش» هستند. این در حالی است که حلقه‌های میانی، از نیروهای «نخبه» و «متفکّر» تشکیل می‌شود که قدرت «راهبری جامعه در لایه‌های کلان» را دارند. پس این‌گونه نیست که «مردمی‌بودن»، شرط کافی برای حلقه میانی شمردن محسوب شود. گروه‌های خودجوش به صورت غالب، بیشتر درگیر «فعّالیّت‌های اجرایی و میدانی» هستند و عقل منفصّل نیستند، اما حلقه‌های میانی بیش از هر چیز، همانند «عقل منفصّل انقلاب» هستند که «می‌اندیشند» و «طرّاحی‌های کلان و راهبردی» دارند. ۲. مانع دیگر این است که همۀ نگاه‌ها به «دولت جوانِ حزب‌اللهی» خیره شده است و بسیاری تصوّر می‌کنند که باید به درون ساختار دولت وارد شوند تا کاری کنند، درحالی‌که رهبر انقلاب برای تحقّق بیانیۀ گام دوّم انقلاب، دو سازوکار معرفی کردند: یکی «دولت جوان حزب‌اللهی» و دیگری «حلقه‌های میانی». باید این فهم در بدنۀ نخبگانی ایجاد شود که حلقه‌های میانی نیز همچون دولت جوان حزب‌اللهی، تعیین‌کننده هستند. ۳. حلقه‌های میانی باید پیرامون «مسأله‌های مشخص» و «چالش‌های محدود» ایجاد شوند و کلّی و عام نباشند. هر جمعی باید مسألۀ معیّنی را برگزیند و دربارۀ آن فکرپردازی نماید تا به نتایج مشخص دست یابد. حکمرانی، دولت اسلامی، جامعۀ اسلامی، بازسازی انقلابیِ ساختار فرهنگی، فضای مجازی، پیشرفت، هویّت، انقلابی‌گری، تمدّن اسلامی و ... از جمله ده‌ها مسأله‌ای هستند که می‌توانند انتخاب بشوند. حلقۀ میانی، همه‌کاره و کلّی و مطلق نیست، بلکه کارکردهای عینی و محدود دارد. ۴. هر چند حلقه‌های میانی نباید حکومتی و سفارشی شوند و باید به‌واقع، میان مردم و حاکمیّت باشند، امّا در عین حال، با توجّه به وضع موجود، به نظر می‌رسد که باید نهادهای فرهنگیِ رسمی از جمله شورای عالی انقلاب فرهنگی و سازمان تبلیغات اسلامی و ... برای «جوشیدن آغازین» و «روییدن ابتداییِ» آنها، چاره‌ای بیاندیشند. هنوز تنبّه و انگیزۀ کافی برای برپایی گستردۀ چنین حلقه‌هایی ایجاد نشده است و بسیاری از «امکان‌های سخت‌افزاری» و «فرصت‌های رسانه‌ای» برای آنها نیز فراهم نیست. نهادهای فرهنگیِ رسمی باید در حدی که «مولّد» و «تحریک‌گر» باشند، قدمی بردارند و به فضای کنونی، رونق و طراوت بدهند. به بیان دیگر، باید بخشی از فرصت‌ها و امکان‌های نهادهای فرهنگیِ رسمی در اختیار حلقه‌های میانی قرار بگیرند تا زمینۀ حرکت فراهم شود. این‌که حلقه‌های میانی، طرف مشورت و گفتگو قرار بگیرند و از آنها طرح و راهکار خواسته شود و میدانی برای کنشگریِ حداکثری آنها به وجود بیاید، شوق صورت‌بندی چنین حلقه‌هایی را در نیروهای فکری و معرفتی ایجاد می‌کند 🆔 @hamim57
🔴 دوره معرفتی ☑️ حرکتی از لطافت عرفان تا صلابت میدان، در اندیشه ی پیر جماران 🔸 ویژه 📌 با حضور اساتید مکتب امام 🎙 با زبانی شیوا و ساده 📆 پنجشنبه یازدهم، شنبه سیزدهم و دوشنبه پانزدهم اسفند ساعت ۱۸:۱۵ 🕌 مکان: ، کوچه شهید حسین جمعی۷- پلاک۴۳ 🔗 ⁉️ جهت کسب اطلاعات بیشتر: @Sarbaz73m 09156449288 (ایتا، پیامک) 🆔 @hamim57
🔰سفر جمعی از طلاب و روحانیون به تهران و قم 🔹هدف برگزاری این سفر سه روزه، شناخت صحنه و شنیدن کلان روایت جمهوری اسلامی و پیوند خوردن با مسائل نظام اسلامی و بستر سازی برای فهم جایگاه بی بدیل حوزه و روحانیت در نقش آفرینی برای تمدن سازی اسلامی بود که الحمدالله با حضور طلاب، روحانیون فعال، مدیر حوزه علمیه سبزوار و امام جمعه سبزوار برگزار شد. 📌شرح برنامه های سفر🔻 🔸زیارت حرم حضرت عبدالعظیم، حضرت معصومه، مرقد امام خمینی، آرامگاه شیخ صدوق علیهم السلام و مسجد مقدس جمکران 🔹بازدید از نمایشگاه ملی هوافضا 🔸بازدید از باغ موزه دفاع مقدس 🔹جلسه و بازدید از حوزه علمیه دارالحکمة «تحت اشراف حجت الاسلام پناهیان» 🔸جلسه و بازدید از حوزه علمیه مشکات « جلسه با موضوع هویت طلبه تراز و ارائه برنامه مدرسه به عنوان حوزه علمیه تحولی» 🔹جلسه با دکتر عیوضی و بازدید از اندیشکده ایتان با موضوع تحلیل کلان اقتصاد ایران «Iran Think TAnks Network (ITAN) » 🔸بازدید از نمایشگاه مسجد جامعه پرداز 🔹جلسه در موسسه تبلیغ تخصصی امیربیان 🔸جلسه با حجت‌الاسلام قنبریان با موضوع روحانیت و حرف نوی انقلاب اسلامی 🔹جلسه با آقای حسین منظور سراج با موضوع تحلیل شرایط پاکستان و نقش انقلاب اسلامی 🔸جلسه با مجموعه تربیتی مسجد امام رضا علیه‌السلام قم 🆔 @hamim57
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
📝 تو میای و همه دردامون دوا میشه 👤 حاج محمود 🔅 ویژه دلتنگی آقامون [حاج محمود کریمی] @HajMahmoud_Karimi ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌
🔰 و خطر مار های خوش خط و خال 🖌طلبه عصر انقلاب اسلامی 🔸فرموده اند بهترین اعمال انتظار فرج است؛ پس انتظار یک عمل است. اما چه عملی؟ 🔹قرآن کریم انتظارش را اینطور بیان میکند؛ قرآن در آیه ۱۱۶ سوره هود از «اولو بقیه» می‌گوید یعنی صاحبان بقاء و ماندگاران( بقیه الله مصداق کامل اولو بقیه است) آن ها را چنین وصف میکند:«فلولا کان من القرون من قبلکم اولوا بقیه ینهون عن الفساد فی الارض الا قلیلا ممن انجینامنهم... شگفت است که چرا از امت هایی که پیش از شما می‌زیستند صاحبان بقاء و ماندگارانی نبودند که قوم شان را از فسادگری در زمین بازدارند؟ جز عده ای اندک که نجاتشان دادیم» 🔸در وصف یاران حضرت حجت در حدیثی معتبر آمده است: سرشان به هدیه داده میشود، کشته و آتش زده میشوند و زمین از خونشان رنگین میشود و...(ر.ک:کمال الدین/صدوق) 🔹ماهیت همین است؛ حرف انقلاب اسلامی این است که جشن و دعا به جای خود اما برای ظهور باید قیام کرد! باید دنیا را از فسادگری جهانی بازداشت و ظهور با نشستن حاصل نمی‌شود و پای این آرمان ها باید جان بدهیم اگر می‌خواهیم مصداق باشیم. 🔸اگر را منحصر در شیرینی و شربت کنیم ظالمان عالم حاضرند حامی مالی آن شوند اما وقتی نیمه شعبان روز تجدید عهد مبارزین و عدالت‌گستران و منتظرین واقعی شود داستان عوض میشود. 🔹 اگر به راه انقلاب اسلامی نرویم و با جان آن انقلاب پیوند نخوریم؛ به انتظار تراز انجمن حجتیه تنزل یافته ایم؛ آن ها که فقط دعای ندبه میخوانند که روزی منجی عالم برسد اما تا آن موقع دین را تعطیل کرده اند و در پستوی خانه ها نشسته اند و چه خوب گفت امام روح الله که این ها همان مار های خوش خط و خال هستند که با ظاهر مقدس خود تیشه به ریشه میزنند و چه بسا ریشه این تفکر در حوزه های علمیه باشد. 🔸حضرت امام در نامه ای به مناسبت نیمه شعبان سال ۶۰ میفرمایند: امروز و روزهای آینده روز شکست جریان دشمنان قسم‏‎ ‎‏خوردۀ اسلام است. روز شکست فرد یا افراد نیست، روز شکست جریانی است که به‏‎ ‎‏اسلام معتقد نیستند و اگر هم باشند، مسلماً تا حدودی است که با قوانین غرب برنخورد و‏‎ ‎‏مخالفتی نداشته باشد؛ روز شکست جریانی است که همیشه قلب مرا می آزارد، شکست‏‎ ‎‏جریانی است که بسیار خطرناکتر از تمامی جنایتها و خیانتهای رژیم پهلوی در طول‏‎ ‎‏حکومت ننگینشان بود. 💐نیمه شعبان بر تمام مستضعفان عالم مبارک و به امید ظهور حضرت حجت عج الله تعالی فرجه الشریف 🆔 @hamim57
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️در طریق عشق‌بازان مشکل آسان کجا... 🔹 جملات هشدارآمیز آقا سید روح‌الله را می‌خواند درباره‌ی سستی پس از . 🔸او از نگرانی امام نسبت به سستی بعد از پیروزی و نشست بعد از فتح می‌گوید.آنجا که امام می‌گفت: «وقتی که همه داریم با هم حرکت می‌کنیم که سد را بشکنیم خسته نمی‌شویم،سستی پیدا نمی‌شود.در این راه هرچه جلو می‌رویم قوی‌تر می‌شویم. اما وقتی که رسیدیم به یک جایی که سد را شکستیم و اعتقادمان این شد که الحمدلله پیروز شده‌ایم،آن وقت است که فرش زمین می‌شویم و سستی پیدا می‌کنیم و آرمان‌هایمان را فراموش می‌کنیم. در وقت پیروزی بعد از انقلاب که باید برگردیم سراغ اینکه وضعشان چطور است؟ اداره‌ای‌ها وضعشان چطور است؟ کوچه و بازار را باید چه کرد؟ را باید چه کرد؟بی‌حال و بی‌خیال می‌شویم!» 🔹و انگار این همه‌ی دغدغه‌ی او بود.مسعود دیانی با سوره‌اش،ما را به سیر در اعماق دین و تاریخ می‌بُرد، سختی راه رفته را نشان‌مان می‌داد و آرمان‌ها را به یادمان می‌آورد،تا بلکه بی‌حال و بی‌خیال ننشینیم. 🔺ان‌شاالله در بهشت رضوان، همنشین آقا سیدروح‌الله و مهمان اباعبدالله باشی. همین. 🎬@Mostazafin_TV
📌رهبر انقلاب خطاب به علما و طلاب: 🔻اگر انبيا فقط احکام می‌گفتند، کسی با آنها دشمنی نمی‌کرد : 🔹انبيا كارشان مسئله‌گويى فقط نبود. اگر انبيا فقط به اين اكتفا ميكردند كه حلال و حرامى را براى مردم بيان كنند، اينكه مشكلى وجود نداشت؛ كسى با اينها درنمى‌افتاد. 🔹در اين آيات شريفه‌اى كه اين قارى محترم با صوت خوش و با تجويد خوب در اينجا تلاوت كردند: « اَلَّذِينَ يُبَلِّغُونَ رِسٰالاٰتِ اللّٰهِ وَ يَخْشَوْنَهُ وَ لاٰ يَخْشَوْنَ أَحَداً إِلاَّ اللّٰهَ‌ » ؛ اين چه تبليغى است كه خشيت از مردم در او مندرج است كه انسان بايد از مردم نترسد در حال اين تبليغ؟ 🔹اگر فقط بيان چند حكم شرعى بود كه ترس موردى نداشت كه خداى متعال تمجيد كند كه از مردم نميترسند؛ از غير خدا نميترسند. 🔹اين تجربه‌هاى دشوارى كه انبياى الهى در طول عمر مبارك خودشان متحمّل شدند، براى كى بود؟ چه‌كار ميكردند؟ « وَ كَأَيِّنْ مِنْ نَبِيٍّ قٰاتَلَ مَعَهُ رِبِّيُّونَ كَثِيرٌ فَمٰا وَهَنُوا لِمٰا أَصٰابَهُمْ فِي سَبِيلِ اللّٰهِ وَ مٰا ضَعُفُوا وَ مَا اسْتَكٰانُوا » ؛ چى بود اين رسالتى كه بايد برايش جنگيد؟ بايد جنود الله را براى او بسيج كرد، پيش برد؛ فقط گفتن چند جمله‌ى حلال و حرام و گفتن چند مسئله است‌؟! 🔹انبيا براى اقامه‌ى حق، براى اقامه‌ى عدل، براى مبارزه‌ى با ظلم، براى مبارزه‌ى با فساد قيام كردند، براى شكستن طاغوتها قيام كردند. طاغوت آن بتى نيست كه به فلان ديوار يا در آن زمان به كعبه آويزان ميكردند؛ او كه چيزى نيست كه طغيان بخواهد بكند. طاغوت آن انسان طغيانگرى است كه به پشتوانه‌ى آن بت، بت وجود خود را بر مردم تحميل ميكند. 🔹طاغوت، فرعون است؛ « إِنَّ فِرْعَوْنَ عَلاٰ فِي الْأَرْضِ وَ جَعَلَ أَهْلَهٰا شِيَعاً يَسْتَضْعِفُ طٰائِفَةً مِنْهُمْ‌ » ؛ اين، طاغوت است. با اينها جنگيدند، با اينها مبارزه كردند، جان خودشان را كف دست گذاشتند، در مقابل ظلم ساكت ننشستند، در مقابل زورگويى ساكت ننشستند، در مقابل اضلال مردم سكوت نكردند. انبيا، اينند. 🚩 بیانات در ديدار روحانيّون و طلّاب، ۱۳۸۸/۰۲/۲۳ 🆔 @hamim57