مداحی_آنلاین_از_نسل_آقای_کاظمینی_میرداماد.mp3
1.69M
از نسل آقای کاظمینی
تو نوهی هشتم حسینی
#سرود🔊
#میلاد_امام_حسن_عسکری (ع)❣️
#سید_مهدی_میرداماد🎙
♨️ @Maddahionlin 👈
50.84M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
میره قدم قدم دلم سامر
حرم کنار سفره کرم امام عسکری
#سرود📺
#میلاد_امام_حسن_عسکری (ع)❣️
#حسین_طاهری🎙
♨️ @Maddahionlin 👈
7.55M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 نظر امامجمعه بغداد درباره نمازجمعه نصر به امامت رهبر انقلاب اسلامی
🔹آیتالله مجاهد «سیدیاسین الموسوی» دام ظله مطرح کرد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
عاقبت "بدن منه انتخاب منه" مشخصه. وقتی خود غرب فهمید چه بلایی سر جایگاه زن آورده چرا ما باید دوباره این غلط رو تکرار کنیم؟
#عفاف
🗣 مجید توکلی
@salaam_porseman
12.53M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🚩 لبیک یا امام
💠 «اولین فراخوان ملی ایدهها و تجربیات روضههای خانگی»
✳️ ایدهها
🔸ایدههای نوآورانه برای تبلیغ، ترویج و تعالی روضههای خانگی
✳️ تجربیات
🔸 اقداماتی نظیر ایجاد ساختار و تشکیلات، سازماندهی، توسعه در برگزاری (ارتقاء کمی)، پشتیبانی، اعزام مبلغ و ذاکر، برنامههای فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و بصیرتی در کنار برگزاری روضه خانگی
✳️ بخش ویژه«میراث مادری»
ثبت تجربیات روضههای دارای قدمت و سابقه تاریخی
🎁 جوایز
ایدهها:
🎖تندیس و لوح ویژه فراخوان
🎖صندوقچه روضه خانگی
🎖٣ جایزه ۱۵ میلیون تومانی برای ۳ ایده برتر
تجربیات:
🎖تندیس و لوح ویژه فراخوان
🎖صندوقچه روضه خانگی
🎖٣ جایزه ۵۰ میلیون تومانی برای ۳ فرد یا مجموعه جهت تجهیز یا ترویج روضه خانگی
بخش ویژه:
🎖 تندیس و لوح ویژه فراخوان
🎖صندوقچه روضه خانگی
🎖۵٠ میلیون تومان برای تجهیز یا ترویج روضه خانگی
🗓 مهلت ارسال آثار: ۲۰ مهرماه ۱۴۰۳
🔰برای شرکت در فراخوان و کسب اطلاعات بیشتر به نشانی زیر مراجعه نمایید:
1542.org/l/hyz
💠 مؤسسه فرهنگی تبلیغی ثاقب
🔸@msagheb_ir
💠 سامانه دعوت
🔸@davatt_ir
💠 مجموعه سدره
🔸@sedreh_com
💠 شتابدهنده حسینی سفینةالنجاة
🔸@safineh_n
💠 بنیادملیخانواده
💠مرکز نوآوری آلا
🔸 @aalaa_ir
💠 جامعهایمانیمشعر
✅ @www1542org
💠 پایگاه جامع محتوایی هیأت
✅ @heyat_co
🌐 www.heyat.co
گروه دریافت و عرضه محتوا در ایتا:
🔗 eitaa.com/joinchat/3388080161Cbadca94f51
44.33M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
آیا طوفان الاقصی ارزش این همه جنگ و هزینه را داشت؟
آیا حماس نمیدانست اگر چنین پاتکی به اسرائیل بزند، چه اتفاقاتی در منطقه و جهان رخ میدهد؟
پینگ پنگ ایران و رژیم صهیونیستی تمام میشود یا ادامه دارد؟
در قسمت ۹۸ برنامه حافظه تاریخی ایرانی، امیرحسین ثابتی پاسخ این شبهات را تبیین و نکاتی تحلیلی_تاریخی پیرامون مساله فلسطین مطرح کرده و در پایان نیز به معرفی دو کتاب پرداخته است.
🔹برای پایین آوردن حجم فیلم کیفیت آن کم شده اما اگر خواستید فیلم را با کیفیت اصلی ببینید از اینجا اقدام کنید.
🔹برای تهیه کتبی هم که در این قسمت معرفی شده از اینجا و اینجا اقدام کنید.
🔻برای مشاهده قسمت های قبلی برنامه نیز از اینجا عضو کانال شوید
حجتالاسلام حامد تقدیری دو روز قبل یادداشتی نوشته برای کنشگری این روزها در لبنان. من با همه یادداشت لزوماً موافق نیستم و شاید آن را با واقعیتِ جنگِ این روزها فاصلهدار میبینم، اما از این جهت که نگاه متفاوتی به مسئله داشته برایم بسیار ارزشمند است. نگاهی که در این شرایط، کمتر دیده و شنیده شده. شما هم بخوانید
👇👇
من همیشه در معرکهها دوست داشتم، بیرون بایستم و تلاش کنم خوب نگاه کنم و بعد اقدام کنم.
خیلی از آدمها ، با اندک تأملی وارد میدان میشوند و کمک کردنها را از جایی شروع میکنند که دیگران شروع کرده بودند. کمکهایی که معمولا همه در یک مسیر است و موازیکاریها به اوج میرسد.
یادم هست در سیلهای ایران، من حضور و کمک بانوان و فعالسازی کودکان را هدف خودم قرار دادم. در زلزلهی کرمانشاه در میان شلوغیِ کمکها که توزیعش خودش دردسر و مشکلساز شده بود، اتصال ظرفیتها به یکدیگر و حل مشکلات روی زمین مانده و شنیدن درد دل مردم را هدف قرار دادیم.
اکنون گوشهای نشستهام و فکر میکنم در جنگ لبنان ما کجای معرکهایم؟! بعضی رفتند که معرکه و میدان را روایت کنند، اما راستش را بخواهید من روایت خوب زیادی ندیدم. من به طور کلی فهمیدم مردم از خانههایشان آواره شدند و مشکلاتشان زیاد است و نیاز بسیاری به کمکهای مالی ما دارند. خب این که خبر است و نه روایت!
این را از اول هم میتوانستیم حدس بزنیم. روایتهای دوستانِ در میدان ما، چه تاثیری بر روی ما و مردم گذاشته است؟! ما نیازمند روایتهای متفاوتی از زنان، بچهها، خانهها، زندگیها و ... از میدان هستیم. اگر خوب روایت کنیم همهی مردم برای کمک به مردم لبنان و فلسطین صف میکشند. اما الان مردم چقدر درگیر جنگ لبنان و فلسطین هستند؟!
من اگر بودم اکنون گروه بانوان فعال را به لبنان میبردم که الآن میدان رزم بانوان خیلی مهم است. آنوقت تلاش میکردم بانوان لبنانی مستقر در مدارس و اقامتگاههای موقت را فعال کرده تا با کمک آنها بچههای #نسل_میدان را تربیت کنیم. برای راه افتادن مدرسهها و درسها، آموزشها و مهارتها، گفتمانها و اندیشهها، روایتها و نوشتنها همهیشان را فعال میکردم.
من اگر بودم علاوه بر اینکه بانوان از طلا و مالشان به لبنانیها و فلسطینیها کمک کردند، میگفتم وظیفه پشتیبانی از بانوان و بچههای ایشان چه در میدان، چه در محتوا و چه در پشتیبانیِ امکانات با شماست. بعد تشکلها و گروههایی در لبنان و در ایران درست میکردم و به یکدیگر وصل میکردم تا جبههی بزرگ بانوان جبهه مقاومت، شکل گرفته و یکدیگر را یاری کنند.
من اگر بودم دیپلماسی تعلیم و تربیت مقاومت را فعال میکردم و معلمها را به شبکه تعلیم و تربیت لبنان و فلسطین متصل میکردم تا برای بچههای آنجا هم، محتوا تولید کنند و بدانند که ما در گفتمان انقلاب اسلامی مرز نداریم.
تاریخ هم ثبت کرده که این میدان رزم دیگر مردانه نیست. میدانی که بیش از چهل هزار نفر زن و بچه را به خاک و خون کشانده، میدان همه است.
دلم میخواهد میدان را جور دیگر ببینم، جور دیگر وارد شوم، جور دیگر عملیات کنم.
#حمید_کثیری 👇👇
https://eitaa.com/joinchat/2151219200Cf6cb8914a4
🟣بلای کمرشکن از نگاه امام حسن عسکری
🖊احمدحسین شریفی
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
🔸انتظار طبیعی انسان از نزدیکان خود، اعم از اقوام و آشنایان، همسایگان، دوستان و همکاران این است که از دیدن موفقیتهای او خوشنود شوند و او را تشویق کنند و از دیدن شکستهای او غمگین شوند و او را کمک کنند. خوبیهای او را بازگو کنند و بدیهای او سرپوش نهند.
♦️و یکی از دردناکترین فشارهای روحی این است که با عکس این انتظار مواجهه شود. یا آشنایان و همسایگان و همکارانی داشته باشد که شکستها و ضعفها و بدیهایش را بازگو کنند اما خوبیها و پیروزیها و قوتهایش را سرپوش نهند!
امام حسن عسکری علیه السلام میفرماید:
مِنَ الْفَوَاقِرِ الَّتِي تَقْصِمُ الظَّهْرَ جَارٌ إِنْ رَأَى حَسَنَةً أَطْفَأَهَا وَ إِنْ رَأَى سَيِّئَةً أَفْشَاهَا؛
همسایهای که خوبیها را میپوشد و بدیها را میپاشد؛ از جمله دردهای کمرشکن است.
#همسایه
#اخلاق
#امام_حسن_عسکری
🆔https://eitaa.com/joinchat/1153171503C4349780964
🌹
🟢دینستیزان و «مصادره راهبران دینی»!
🖊احمدحسین شریفی
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
یکی از خیانتهای بزرگ دینستیزان از اواخر دوران قاجاریه تا زمان حاضر این بوده و هست که با سوء استفاده از جهل مردم و بیتفاوتی بسیاری از عالمان دینی، بزرگان عرفان و ادب و اخلاق ایرانی را که قرنها به عنوان راهبران دینی و اخلاقی و الگوهای عرفان و حکمت اسلامی شناخته میشدند، به عنوان مدافعان «می» و «شراب» و «همجنسبازی» و «لاابالیگری جنسی» و مخالفان «فقه» و «شریعت» و «مناسک دینی» و «حکومت دینی» و اخیراً نیز به عنوان «مخالفان قدیمی حجاب اجباری!» را معرفی کرده و می کنند!
بزرگانی چون فردوسی و سعدی و مولوی و #حافظ در رأس این دستبردهای ناجوانمردانه بوده و هستند.
فیالمثل مدتی است عدهای از دینستیزان با استناد به کتاب تاریخ ادبیات ایران، نوشته #ادوارد_براون، داستان خاکسپاری حافظ را چنین دینستیزانه بافیدهاند:
«ﺭﻭﺯﯼ ﮐﻪ ﺣﺎﻓﻆ از دنیا میرود ﺑﺮﺧﯽ ﻣﺮﺩﻡ ﮐﻮﭼﻪ ﻭ ﺑﺎﺯار ﺑﻪ ﻓﺘﻮﺍﯼ ﻣﻔﺘﯽ ﺷﻬﺮ ﺷﯿﺮﺍﺯ ﺑﻪ ﺧﯿﺎﺑﺎﻥ میریزند ﻭ ﻣﺎﻧﻊ ﺩﻓﻦ ﺟﺴﺪ ﺷﺎﻋﺮ ﺩﺭ ﻣﺼﻼﯼ ﺷﻬﺮ ﻣﯽﺷﻮﻧﺪ، به این ﺩﻟﯿﻞ ﮐﻪ ﺍﻭ ﺷﺮﺍﺏﺧﻮﺍﺭ ﻭ ﺑﯽﺩﯾﻦ ﺑﻮﺩﻩ ﻭ ﻧﺒﺎﯾﺪ ﺩﺭ ﺍﯾﻦ ﻣﺤﻞ ﺩﻓﻦ ﺷﻮﺩ!
ﻓﺮﻫﯿﺨﺘﮕﺎﻥ ﻭ ﺍﻧﺪﯾﺸﻤﻨﺪﺍﻥ ﺷﻬﺮ ﺑﺎ ﺍﯾﻦ ﮐﺎﺭ ﺑﻪ ﻣﺨﺎﻟﻔﺖ برمیخیزند. ﺑﻌﺪ ﺍﺯ ﺑﮕﻮ ﻣﮕﻮ ﻭ ﺟﺮّ ﻭ ﺑﺤﺚ ﺯﯾﺎﺩ، ﯾﮏ ﻧﻔﺮ ﺍﺯ ﺁﻥ ﻣﯿﺎﻥ ﭘﯿﺸﻨﻬﺎﺩ میدهد ﮐﻪ ﮐﺘﺎﺏ ﺍﻭ ﺭﺍ ﺑﯿﺎﻭﺭﻧﺪ ﻭ ﺍﺯ ﺁﻥ ﻓﺎﻝ ﺑﮕﯿﺮﻧﺪ ﻫﺮ ﭼﻪ ﺁﻣﺪ ﺑﺪﺍﻥ ﻋﻤﻞ ﻧﻤﺎﯾﻨﺪ ...
ﮐﺘﺎﺏ ﺷﻌﺮ ﺭﺍ ﺩﺳﺖ ﮐﻮﺩﮐﯽ میدهند
ﻭ ﺍﻭ ﺁﻥ ﺭﺍ ﺑﺎﺯ میکند ﻭ ﺍﯾﻦ ﻏﺰﻝ ﻧﻤﺎﯾﺎﻥ میشود:
ﻋﯿﺐ ﺭﻧﺪﺍﻥ ﻣﮑﻦ ﺍﯼ ﺯﺍﻫﺪ ﭘﺎﮐﯿﺰﻩ ﺳﺮﺷﺖ
ﮐﻪ ﮔﻨﺎﻩ ﺩﮔﺮﺍﻥ ﺑﺮ ﺗﻮ ﻧﺨﻮﺍﻫﻨﺪ ﻧﻮﺷﺖ
ﻣﻦ ﺍﮔﺮ ﻧﯿﮑﻢ ﻭ ﮔﺮ ﺑﺪ ﺗﻮ ﺑﺮﻭ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﺑﺎﺵ
ﻫﺮ ﮐﺴﯽ ﺁﻥ ﺩِﺭﻭَﺩ ﻋﺎﻗﺒﺖ ﮐﺎﺭ ﮐﻪ ﮐﺸﺖ
ﻫﻤﻪ ﮐﺲ ﻃﺎﻟﺐ ﯾﺎﺭﻧﺪ ﭼﻪ ﻫﺸﯿﺎﺭ ﻭ ﭼﻪ ﻣﺴﺖ
ﻫﻤﻪ ﺟﺎ ﺧﺎﻧﻪ ﻋﺸﻖ ﺍﺳﺖ ﭼﻪ ﻣﺴﺠﺪ ﭼﻪ ﮐﻨﺸﺖ
ﻫﻤﻪ ﺍﺯ ﺍﯾﻦ ﺷﻌﺮ ﺣﯿﺮﺕ ﺯﺩﻩ میشوند ﻭ ﺳﺮﻫﺎ ﺭﺍ ﺑﺰﯾﺮ میافکنند. ﺑﺎﻻﺧﺮﻩ ﺩﻓﻦ پیکر حافظ انجام میشود ﻭ ﺍﺯ ﺁﻥ ﺯﻣﺎﻥ ﺣﺎﻓﻆ ﻟﺴﺎﻥ ﺍﻟﻐﯿﺐ ﻧﺎﻣﯿﺪﻩ ﺷﺪ ...»
🔻این در حالی که است که
اولاً، در زمان وفات حافظ اساساً هنوز کتابی با عنوان «دیوان حافظ» وجود نداشته است! حافظ در زمان خود مجموعه اشعار و غزلیاتش را گردآوری نکرده بود؛ و بعدها یکی از شاگردانش به نام محمد گلندام با سختیهای فراوانی اقدام به این کار کرد.
ثانیاً، مسأله تفأل به دیوان حافظ از مسائل متأخر است و در آن زمان اساساً چنین فرهنگی در میان عوام مردم وجود نداشته است؛
ثالثاً، هیچ مخالفتی با محل دفن حافظ وجود نداشته است؛
رابعاً، به دلیل جایگاه دینی و عرفانی و معنوی و قرآنی حافظ، جنازه او را در بهترین جای مصلای شهر دفن کردند؛
خامساً، حافظ در زمان خودش از مفسران و حافظان قرآن و حدیث شناخته میشده است و نه بیدین و شرابخوار! و مخالف حجاب و ضد ولایت فقیه!
یکی از اساتید بزرگ حافظ متکلم و اندیشمند بزرگ اسلامی میرسید شریف گرگانی بود که «هرگاه در مجلس درسش شعر خوانده مى شد مى گفت به عوض اين ترّهات به فلسفه و حكمت بپردازيد. امّا چون شمسالدّين محمّد مى رسيد، علّامه گرگانى مى پرسيد: بر شما چه الهام شده است؟ غزل خود را بخوانيد. شاگردان علّامه به وى اعتراض مى كردند: اين چه رازى است كه ما را از سرودن شعر منع مى كنى ولى به شنيدن شعر حافظ رغبت نشان مى دهى؟ و استاد در پاسخ مى گفت: شعر حافظ همه الهامات و حديث قدسى و لطايف حكمى و نكات قرآنى است.»
و سادساً، اساساً چنین دروغی در کتاب «تاریخ ادبیات ایران» ادوارد براون وجود ندارد! بلکه یک دروغ دیگری است که خود وی هم تصریح کرده است که از منبع نامعتبری آن را نقل می کند!
#روشنفکری
#دینستیزی
🆔https://eitaa.com/ahmadhoseinsharifi
🌹
🟢پرهیز از «تمایلات خوارکننده»
🖊احمدحسین شریفی
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
🔸بخشی از هویت وجودی انسان، تمایلات و خواستههای بیشمار غریزی و غیرغریزی اوست.
🔹یکی از مهمترین وظایف تربیتی و تهذیبی، تربیت تمایلات و مدیریت خواستههای نفسانی است.
♦️این تمایلات و غرایز نفسانی همانطور که میتوانند وسیلهای برای کمال و تعالی باشند، میتوانند موجبات انحطاط و سقوط آدمی را هم فراهم کنند! و همانطور که این تمایلات را میتوان در مسیری به کار گرفت که مایه عزت و سربلندی فردی و اجتماعی شوند؛ میتوان با آنها به گونهای معامله کرد که مایه خواری و ذلت فردی و اجتماعی شوند.
🔶انتظاری که از یک انسان مؤمن میرود این است که در مدیریت تمایلات و خواستههای خود به گونهای عمل کند که از آنها به عنوان ابزارهایی در خدمت تعالی و سعادت و عزت دنیوی و اخروی خود استفاده کند.
♦️این توصیه #امام_حسن_عسکری علیه السلام است که میفرماید، مؤمن باید تمایلات خود را در مسیر تعالی و عزت سامان دهد و بسیار زشت است که یک انسان مؤمن، تحت مدیریت امیال و خواستههای نفسانی خوارکننده قرار بگیرد:
«ما أقبَحَ بالمُؤمِنِ أن تكونَ لَهُ رَغبَةٌ تُذِلُّهُ»
#غرایز
#امیال
🆔https://eitaa.com/joinchat/1153171503C4349780964
🌹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 ببینید | رهبر معظم انقلاب: حافظ اگر افتخار نمیکرد به حافظ قرآن بودن،تخلص خودش را«حافظ»نمیگذاشت. او جزو حفّاظ قرآن است؛ «قرآن ز بر بخوانم با چهارده روایت». ۱۳۹۰/۵/۲۴
🗓 سالروز بزرگداشت حافظ
@shahidDavri🇮🇷