eitaa logo
همراه با قرآن کریم📖
90 دنبال‌کننده
3.7هزار عکس
47 ویدیو
1 فایل
⭕همراه با قرآن کریم https://eitaa.com/hamrahbaquran خادم القرآن گمنام
مشاهده در ایتا
دانلود
آیات ۴۲_۴۴نجم * وَ أَنَّ إِلی‏ رَبِّکَ الْمُنْتَهی‏ * وَ أَنَّهُ وَ *‏ وَ أَنَّهُ وَ و پایان و بازگشت همگان به سوی پروردگار توست. و اوست که به خنداند و بگریاند. و اوست که بمیراند و زنده کند. _________________________ 💠گرچه کارهای الهی، با واسطه است ولی در حقیقت، همه کاره خود اوست. تکرار ضمیر «هُوَ»، نشانه آن است که همه کاره فقط خداست.  🤔تضادّ میان مرگ و حیات یا گریه و خنده، در نظر بشر است، امّا در نزد خداوند اینها همه‏ خیر است و تضادّی میان آنها نیست. 👈نه مؤمنان خسته شوند و نه کافران مغرور، پایان همه کس و همه چیز به دست اوست که به حساب همه خواهد رسید. «إِلی‏ رَبِّکَ الْمُنْتَهی‏»  👈 هستی، در حرکت به سوی اوست. «إِلی‏ رَبِّکَ الْمُنْتَهی‏»  ✅ هم کیفر و پاداش به دست اوست؛ «سَوْفَ یُری‏» و هم حالات و روحیات و غم و شادی. «أَضْحَکَ وَ أَبْکی‏»  👈 خنده و گریه، هر دو لازم است و نباید در حالات عاطفی و احساسی، مانع خنده و گریه شد. «أَضْحَکَ وَ أَبْکی‏»  ✅ قدرت خداوند، نسبت به کار متضادّ یکسان است. «أَضْحَکَ وَ أَبْکی‏، أَماتَ وَ أَحْیا»  ❌ قیامت، روز خنده گروهی و گریه گروهی دیگر از مردم است. «ثُمَّ یُجْزاهُ الْجَزاءَ الْأَوْفی‏ ... أَنَّهُ هُوَ أَضْحَکَ وَ أَبْکی‏»  ✅ مرگ و حیات، جلوه‌‏ای از ربوبیّت الهی است. «رَبِّکَ الْمُنْتَهی‏ ... هُوَ أَماتَ وَ أَحْیا» 
💐پيامبر خدا صلي الله عليه و آله : خانه اى در بهشت است كه به آن ، خانه شادى گفته مى شود . جز كسى كه كودكان را شاد كرده باشد، وارد آن نمى گردد . هر كه مؤمنى را بيازارد مرا آزار داده است.
💐رسول خدا(ص)فرمود: هر چشمي روز قيامت گريان است بجز سه چشم: چشمي كه از ترس خدا گريسته و چشمي كه از محرمات الهي ديده پوشي كرده و چشمي كه در راه خدا شب زنده دار است.
😊😭😘 🤔چرا نوزادان😘 بی دلیل گریه و خنده می‌کنند!؟ 💐امام صادق (ع) : نوزادی نیست مگر اینکه امام زمان❤️ خودش را میبیند؛ گریه های نوزاد برای غیبت امام❤️😭 است و خنده هایش برای آمدن امام❤️😊 به سمت او. اما زمانی که نوزاد زبان باز میکند، درِ این رحمت بر او بسته میشودو بر دلش مُهر فراموشی میخورد. 📚 بحارالانوار ج۲۵ ص۳۸۲ 💠فوايد گريه كودكان😭 اى مفضل ! از منافع گريه كودكان نيز آگاه باش . بدان كه در مغز كودكان رطوبتى است كه اگر در آن بماند بيماريها و نارساييهاى سخت و ناگوار به او رساند؛ مانند نابينايى و جز آن . گريه آن رطوبت را از سر كودكان سرازير و بيرون مى كند و بدين وسيله سلامتى تن و درستى ديده ايشان را فراهم مى آورد. پدر و مادر از اين راز آگاه نيستند و مانع آن مى شوند كه كودك از گريه اش سود ببرد. اينان همواره در سختى مى افتند و مى كوشند كه او را ساكت كنند و با فراهم كردن خواسته هايش از گريه بازش دارند، ولى نمى دانند كه گريه كردن به سود اوست و سرانجام نيكى پيدا مى كند.
چشم گریان و دیده خندان در آخرت 💐 پيامبر اکرم-صلی الله عليه و اله: فاطمه💚 جان! روز قیامت هر چشمی گریان است، مگر چشمی که در مصیبت و عزای حُسین💔 گریسته باشد، که آن چشم در قیامت خندان است و به نعمت های بهشتی مژده داده می‌شود. 💠رزق اشک بر اباعبدالله💔را باید از مهدی❤️(عج)تمنا کرد...
🔵 مرگ و 🔴 زندگی آیه ۴۴ نجم 《 وَ أَنَّهُ هُوَ أَماتَ وَ أَحْيا 》 اوست که میراند و زنده می کند . 🔴یکی از ادله‌ی و اینکه تمام جهان آفرینش تحت ❤️ست است. که مرگ و زندگی حق و ثابت و زیر نظر رب العالمین است نه قابل زوال است و نه خود ساخته است و نه به غیر خدا متکی است، نه می‌شود مرگ و حیات را از جهان برداشت و نه می‌توان گفت زندگی و مرگ خود ساخته‌اند و نیازی به عامل و مبدأ فاعلی ندارند و نه می‌توان این دو امر را به غیر خدا نسبت داد، زیرا نظامی که در آن حیات نیست نظامی ناقص است. و اگر حیات نباشد اندیشه و فکر و استدلال و اعتقاد و هیچ‌یک از این مسائل در آن مطرح نیست. و اگر مرگ نباشد و حیات مادی جاودان و خالد باشد لازمه‌اش آنست که موجود مادی دائماً در تلاش و حرکت باشد در حالیکه حرکت با ابدیت سازگار نیست، حرکت سمت و سویی دارد، هدف دارد و با نیل به آن هدف آرام می‌شود. زندگی طبیعی و مادی با مرگ آرام می‌شود، مرگ، نیل به هدف و رهایی از طبیعت و وصول به جهان دیگر است. پس نه جلوی حیات را می‌توان گرفت و نه جلوی مرگ را و از طرفی این دو خود ساخته نیستند زیرا نظام آفرینش و نظام هستی، نظام علت و معلول است چیزی روی بخت و اتفاق یافت نمی‌شود و روی صدفه و اتفاق هم از بین نمی‌رود. نه اتفاقی در جهان است نه تصادف به جهان هستی راه دارد، هر پدیده‌ای نیازی به علت فاعلی دارد و هر رویدادی محتاج به علت فاعلی است. نظام علت و معلول را نمی‌شود از جهان آفرینش دور داشت زیرا اگر نظام علیت به هم بخورد راه اندیشه و استدلال هم درهم می‌ریزد. زیرا یک متفکر اندیشمند در پرتو نظام علیت است که مقدماتی را ترتیب می‌دهد و انتظار نتیجه‌ی خاص از مقدمات مخصوص دارد. این مقدماتند که علت پی بردن به آن نتیجه‌اند و آن نتیجه است که معلول مقدمات است. علت قریب آن نتیجه، همان مقدمات است. پس اگر رابطه‌ی علی در جهان نباشد راه استدلال هم بسته است. آنکه منکر نظام علی است تمام همش آن است که علت فاعلی را منکر شود. !