eitaa logo
همشناسی(تعارف) فرهنگی الگوی ارتباطات میان فرهنگی
317 دنبال‌کننده
670 عکس
161 ویدیو
11 فایل
اى مردم، ما شما را از مردی و زنى بيافريديم. و شما را گروه های پراکنده(شعوب) و پیوسته (قبيله‌ها) كرديم تا همشناسی و هم نیکی کنید هر آينه گرامى‌ترين شما نزد خدا، پرهيزگارترين شماست. خدا دانا و کاردان است.
مشاهده در ایتا
دانلود
فرهنگ «توبیخ‌پذیری» برای نهادینه‌کردن فرهنگ نهی از منکر، باید فرهنگ «عتاب‌پذیری» را در جامعه نهادینه کنیم یعنی وقتی فردی دیگری را در مقابل اشتباهش مورد عتاب و توبیخ قرار می‌دهد، نه تنها برایش قابل پذیرش باشد بلکه آن‌را نشانه‌ی «خیرخواهی خدا در حق خودش» بدانند. پس مدارس و سایر مراکز فرهنگ‌ساز، باید «عتاب‌پذیری» را نهادینه و فرهنگ‌سازی کنند. به‌گونه‌ای که وقتی کسی دیگری را عتاب و توبیخ کرد فرد توبیخ شده با خوشحالی به فرد توبیخ‌کننده بگوید: «ممنونم!، لطف کردید!» از امام هادی علیه‌السلام چنین نقل شده‌است؛ «قَالَ علیه‌السلام لِبَعْضِ مَوَالِيهِ عَاتِبْ فُلَاناً وَ قُلْ لَهُ إِنَّ اللَّهَ إِذَا أَرَادَ بِعَبْدٍ خَيْراً إِذَا عُوتِبَ قَبِلَ» https://eitaa.com/farbehi
«مردم چیست؟» ۱. امروزه واژه «» در گفتار سیاسی روزمره ما پر کاربرد است. این کهن واژه فارسی که با «مرد» و «مرگ» هم ریشه است*، در مقام ترجمه متون تخصصی به ویژه عرصه سیاست، معادلی برای «demos»، «people» و «public» قرار داده می شود، بی آنکه بر تمایزهای معنایی آن توجه شود. ظرفیت های مثبت و منفی و مخاطرات و بالقوه گی های فراوان این واژه موجب شده تبدیل به جنگ افزاری مفهومی در زرادخانه واژگان پیکارهای ارتباطات سیاسی هر دو جبهه سیاسی چپ و راست، اصول گرا و اصلاح طلب، غرب گرا و انقلابی جامعه ما شود. مگر در اکثر معارضات اجتماعی نظیر اغتشاشات اخیر هر جریانی خودش را مستظهر به مردم نمی دانست و نمی گفت مردم چنین و چنانند. ۲. وقتی می گوییم مردم سالاری، دولت مردمی، اقتصاد مردمی، با واژه «مردم» به چه اشاره می کنیم؟ صفت «مردمی» به چه خصوصیتی ارجاع دارد؟ اگر مردم یعنی ساکنان انسانی در یک محدوده جغرافیایی-سیاسی، چرا هیچ گاه همه آحاد آن قلمرو را دربرنمی گیرد و همواره کسان یا گروههایی را از دایره مصادیق خود بیرون می گذارد و طرد می کند چرا این واژه چنان می نماید که از شائبه های ایدئولوژیک نژادی، قومی، طائفی و ... عاری است؟ چارچوب ارجاعی و مفهومی «مردم» چیست؟ نظام دانش آن کدام است؟ ملاک مردم بودن چیست؟ آیا ملاکش اکثریت بودن است؟ آیا مردم مفهومی سطحی دارد یا عمیق؟ آیا مردم دال بر خواست ها و خودآگاهی سطحی و روزمره است یا خواست های عمیق و بنیادین هم در خودآگاهی مندرج در معنای مردم می گنجد؟ آیا مردم ذاتا تعین معنایی خاصی دارد و یا این تعینات مصادیق آنست؟ استناد یک خواست به مردم آیا با صرف بررسی خوداگاهی انها کفایت می کند؟ چه پدیده هایی می تواند نمایانگر خواست مردم باشد؟ آیا مثلا فضای مجازی می تواند بازتاب مردم باشد؟ ۳. اینها سوالات نظری است که باید در موردش اندیشید و تفکر و تامل نمود. مواجهه فلسفی و تلاش نظری فیلسوفان غربی چون آلن بدیو و... گواه آن است که مفهوم مردم کشش و عمق معنایی برای بررسی های فلسفی دارد. برای نظرورزی و مفهوم پردازی «مردم» نباید از برچسب «نشسته بر ارتفاعات انتزاع» هراسید که به قول فیلسوفی، «عملگرایی» فلسفه واقعیت گرای جامعه ای است که فرصت تأمّل ندارد. ۴. برای من پرسش «مردم چیست؟» به تعبیر ایتمانی فیلسوف مسلمان مغربی طه عبدالرحمن «سوال مسئول» است. پاسخ دقیق، برهانی و مسئولانه فلسفه متعالیه به آن می تواند این اصطلاح را از چنگ جریان های مرتجع و متجدد مدعی «مردم گرایی» و «مردم باوری» بیرون کشد. نباید مفهوم «مردم» را در بی تعینی رها کنیم تا همچنان دالی شناور در فرهنگ و جامعه ایران معاصر و چارچوب های تحلیلی واقعیت انضمامی آن بماند. *پ.ن: واژه فارسی میانه مردم(Martōhm) با «مرد Mard» و «مرگ Marg» هم ریشه است. این واژه ترکیبی برگرفته از Tōhm*Martبه معنی « تخمه و نژاد مرد» است. تخم برگرفته از ایرانی باستان *Tuxman- مشتق از Tauk- که از صورت هند و اروپایی *Teuk « نطفه؛ دانه، تخم» است. در اوستا صورت Taoxman « تخمه، نطفه» آمده، فارسی باستان Taumā « نژاد، تبار»، سنسکریت Tókman« جوانه، خوشه»، Tokám « فرزند»، فارسی میانه Tōhm « تخمه، بذر»، Tōhmag « تخمه، بذر؛ تخمه، خاندان » فارسی میانه Martōm. از واژه مردم فقط در دوره میانه شاهد در دست است. 📚Anthropologyandculture.com علی اصغر اسلامی تنها @hamshenasi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
الْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِی جَعَلَنَا مِنَ الْمُتَمَسِّکِینَ بِوِلاَیَهِ أَمِیرِ الْمُؤْمِنِینَ وَ الْأَئِمَّهِ عَلَیْهِمُ السَّلاَم 🌹
👆توییت جالب کارشناس سیاسی عراقی، نجاح محمد علي «اگر علی را در غدیر خم درک نکردم، سپاس که او را در ام القری جهان اسلام قم درک کردم».🌹 «او آن روح‌ا‌لله‌ بود که با عصا و ید بیضاى موسوى و بیان و فرقان مصطفوى به نجات مظلومان کمر بست، تخت فرعون‌هاى زمان را لرزاند و دل مستضعفان را به نور امید روشن ساخت. او به انسانها کرامت، و به مؤمنان عزّت، و به مسلمانان قوّت و شوکت، و به دنیاى مادّى و بی‌روحْ معنویّت، و به جهان اسلامْ حرکت، و به مبارزان و مجاهدان فی‌سبیل‌ا‌لله‌ شهامت و شهادت داد. او بتها را شکست و باورهاى شرک‌آلود را زدود. او به همه فهماند که انسان کامل شدن، علی‌وار زیستن و تا نزدیکى مرزهاى عصمت پیش رفتن، افسانه نیست. » 📙بخش از پیام رهبر معظم انقلاب ۱۳۶۸٫۴٫۲۳ @hamshenasi
سلام از منظر ایتمانی یوم غدیر روز همشناسی خانوادگی است 🔸🌺روز غدیر روز تعارف و همشناسی امت رسول الله(خانواده گسترده رسالتی) با اهل بیت (خانواده هسته ای وراثتی) او است. 🌺،🔸 پیامبر رحمت در غدیر خم، این کنش تعارفی را انجام داد تا چرخ حیات امت بر مدار محبت و هدایت و امامت این خانواده بچرخد اما امت جز قلیلی بر آن، تغافل بلکه تناکر کردند لذا تا روز ظهور، تفرقه و اختلاف در میان امت حاکم خواهد بود. عیدتان مبارک 🌹
دست خدا با جماعت است. این جمله حدیثی را سالها بود که می شنیدیم و می پنداشتم که ظهورش در نماز جماعت است. در سال های اخیر با پدیده مناسکی پیاده روی اربعین در مسیر دیدار حضرت عشق، شاهد گسترش دامنه جغرافیای فرهنگی این عطیه شورانگیز و معرفت زا هستیم. اما حزن سیه پوشان 25 میلیونی، سرور رنگین پوشان پرنشاط چند میلیونی را می طلبید. جشن محدود معابد با لایه خاصی از مخاطبان، باید همچون حزن چند میلیونی، به عرصه واقعی جامعه و لایه های دیگرش قدم می گذاشت. ابتکار جشن غدیر ده کیلومتری پایتخت و گسترش شبکه ای آن به پهنه جغرافیایی ایران عزیز، مهندسی معکوس پیاده روی اربعین در ساحت سرور ایمانی است. گرچه دیر آمدی اما خوش آمدی. آری دست خدا با جماعت است. علی بهبودی
🌟 "در سخن گفتن آرام و در گوش دادن سریع باشیم." 🌟 @hamshenasi
«کلمه و فلسفه ارتباطات» تکلم رود تفکر و زبان رودخانه وجود است 🔰 فیلسوف آلمانی؛ گادامر(۱۹۰۰_۲۰۰۲) ♻️وقتی کلمه ای را در دهان خود می گیرید، باید متوجه شوید که ابزاری را نگرفته اید که اگر کار را انجام ندهد، بتوان آن را کنار انداخت، بلکه در جهتی از فکر قرار گرفته اید که از دور می آید و فراتر از شما امتداد می یابد. ♻️ عندما تأخذ كلمة في فمك ، يجب أن تدرك أنك لم تأخذ أداة يمكن التخلص منها إذا لم تقم بالمهمّة ، لكنّك ثابت في اتجاه الفكر الذي يأتي من بعيد ويمتد إلى ما وراءك. ♻️When you take a word in your mouth you must realize that you have not taken a tool that can be thrown aside if it will not do the job, but you are fixed in a direction of thought which comes from afar and stretches beyond you. Hans Georg Gadamer(1900_2002) @hamshenasi
⭕️ تیم چینی آمریکا؟! تیم آمریکا در المپیاد ریاضی رتبه دوم رو کسب کرد؛ نکته حائز اهمیت اینه که همه تیم آمریکا نام خانوادگی چینی دارند! ✅ @hamshenasi 👈
🌱تعارف کلمه ها؛ تناکح واژه ها و تولد ایده ها🌱 ۱) خداوندِ علیم بدیع، حقّ است و انسانِ ظلوم جهول، محقّق. او احقاق می کند و انسان تحقیق. فعل او بدیع، دفعی و بی کران است و عمل انسان تقلیدی، تدریجی و کرانمند. او با کلمات اعلی، حق را احقاق می کند و انسان- که خود کلمه حق است- با کلمات ادنی، حق را جستجوی می کند. پس همانگونه که هستی شناسی «کلمه» برای حق شناسی و تخلق به حق سبحانه و تعالی ضروری است برای پویایی شناسی حقیقت جویی و تحقیق حق نیز ضرورت دارد. ۲) برخی معتقدند بیش از آنکه ایده ها واژه ها را بسازند، این واژه ها هستند که ایده ها را می آفرینند و آنها را حمل می کنند. البته واژه ها صرفا در کار انتقال ایده ها و معانی نیستند، آن ها درست مانند «جادوگران و شعبده بازان»، خود در گشت و چرخش اند، به یکدیگر تبدیل و در همدیگر دگرگون می شوند. به همین خاطر است که می توان آنها را «گذر دهنده» یا« مَرکبِ ایده ها» به شمار آورد. ۳) از نظر بودریار واژه ها برای ما اهمیت بسیاری دارند. آن ها زندگی خودشان را دارند و از همین رو میرندگی و میرایی شان برای هر کسی که مدعی تملک شکل مشخصی از اندیشه نیست و سودای مرشدی ندارد بدیهی است. در ناپایداری واژه ها بازی شاعرانه ای از مرگ و زندگی وجود دارد در تعابیر و استعاره پردازی های مداوم و پیاپی یک ایده، به چیزی بیش تر(به چیزی غیر) از خود بدل می شود به شکل از اندیشه. زبان می اندیشد، به ما می اندیشد و دست کم تا جایی که به واسطه ی آن می اندیشیم برای ما می اندیشد؛ و در اینجا رابطه ای شکل می گیرد، رابطه ای که نمادین است، رابطه میان واژه ها و ایده ها. ما تصور می کنیم که راه پیشرفت از دیار ایده ها می گذرد- این توهم هر نظریه پردازی است- غافل از این که در حقیقت واژه هایی که در مقام اشاره گر عمل می کنند، ایده ها را می آورنند و بازمی آورند. ۴) از نظر ما نیز کلمات بسیار مهم اند اگر «کلمه لفظیّة الحدوث و معنائیّة البقا» است و «المعنا داخل فی الفظ لا بالممازجه و خارج عنها لا بالمباینه»- نه اینکه«المعنا داخل فی الفظ بالممازجه» آنگونه که سوسور و ساختارگرایان معتقدند و نه «خارج عنها بالمباینه» آنگونه که بودریار و پساساختارگرایان معتقدند- آنگاه خواهیم دانست واژه ها صرفا در کار جابجایی ایده ها و معانی نیستند، آن ها درست مانند «بادها و ابرها»، با قدرت فراوان و بار سنگین، به آسانی خود در گشت و جریان اند، به یکدیگر برخورد و با همدیگر ترکیب می شوند بیش از آنکه ایده ها خالق واژه ها باشند، این واژه ها هستند که ایده ها را حمل کرده و آن ها را می زایند. به همین خاطر است که می توان آنها را نه «محل ایده ها» و نه «مرکب ایده ها» آنگونه که بودریار می گوید؛ بلکه به تعبیر دقیق تر «حامل ایده ها» به شمار آورد. ۵) کلمه والد و والده کلمه است نه خالق و موجده آن. کلمه حدوث و پیدایش واژگانی دارد و بقا و حیات معنایی. و اسفار اربعه محقّق در مسیر تحقیق وحقیقت جویی با آن آغاز و در جهان معانی به آن انجام می یابد. «سفر از لفظ به معنا»، «سفر در معنا»، «سفر از معنا به لفظ» و «سفر در الفاظ با معنا». کلمات طیبه سفر می کنند و در لحظه ای که به یکدیگر بر می خورند با پرهیز از تناکر و همستیزی(با همه اشکال آن از تضاد هگلی- مارکسی تا تفارق و تقسیم سوسوری- دورکیمی تا تمایز و تفاوق بوردیویی-دریدایی)، همشناسی و تعارف می کنند؛ در سطح واژه ها به هم می آمیزند. از تناکح و آمیزش واژگان است که ایده های نو متولد می شوند، نوآوری رخ می دهد و دانش و معرفت نو و کلمه نو و طیب ابداع می شود. ✍️علی اصغر اسلامی تنها @hamshenasi
اگر هایدگر گفت: «زبان سکونتگاه و خانه وجود است» و شاگردش گادامر گفت: « کلمه جهتگاه و جریانگاه تفکر است» شاید بتوان نتیجه گرفت؛ تکلّم رود تفکر و زبان رودخانه وجود است. سخن رود اندیشه و زبان رودخانه هستی است. علی اصغر اسلامی تنها @hamshenasi 🔆
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🏆جوان ایرانی باخت نداد! تیم ملی والیبال جوانانمان بدون باخت قهرمان جهان👏 🥳 ایران ۳ - ۲ ایتالیا 🇮🇷 ۲۵ | ۲۳ | ۲۳ | ۲۵ | ۱۵ 🇮🇹 ۲۰ | ۲۵ | ۲۵ |۱۶ | ۹ ✅ @hamshenasi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔸كلمه شناسی امام حسين(ع) 🔸 حوار الوليد بن عبدالملك والإمام الحسين الوليد : نحن لا نطلب إلا كلمة فلتقل : ” بايعت ” واذهب بسلام لجموع الفقراء فلتقلها وانصرف يا ابن رسول الله حقنا للدماء فلتقلها.. آه ما أيسرها.. إن هي إلا كلمة الحسين : ( منتقضا ) كبرت كلمة ! وهل البيعة إلا كلمة ؟ ما دين المرء سوى كلمة ما شرف الرجل سوى كلمة ما شرف الله سوى كلمة مروان ابن الحكم: ( بغلظة ) فقل الكلمة واذهب عنا الحسين : أتعرف ما معنى الكلمة…؟ مفتاح الجنة في كلمة دخول النار على كلمة وقضاء الله هو الكلمة الكلمة لو تعرف حرمة زاد مذخور الكلمة نور وبعض الكلمات قبور بعض الكلمات قلاع شامخة يعتصم بها النبل البشرى الكلمة فرقان بين نبي وبغى بالكلمة تنكشف الغمة الكلمة نور ودليل تتبعه الأمة عيسى ما كان سوى كلمة أَضاء الدنيا بالكلمات وعلمها للصيادين فساروا يهدون العالم ! الكلمة زلزلت الظالم الكلمة حصن الحرية إن الكلمة مسئولية إن الرجل هو الكلمة شرف الرجل هو الكلمة شرف الله هو الكلمة ابن الحكم : وإذن ؟! الحسين : لا رد لدى لمن لا يعرف ما معنى شرف الكلمة الوليد : قد بايع كل الناس يزيدا إلا أنت.. فبايعه الحسين : ولو وضعوا بيدي الشمس.. ! مروان : فلتقتله.. اقتله بقول الله تعالى.. ابحث عن آية.. أقتله بقول رسول الله فيمن خرج عن الإجماع الحسين : أتقتلني يا ابن الزرقاء بقولة جدي فيمن نافق ؟ أتزيف في كلمات رسول الله أمامي يا أحمق أتقتلني يا شر الخلق ؟ أتؤول في كلمات الله لتجعلها سوط عذاب تشرعه فوق امرئ صدق ؟” بقلم: عبد الرحمن الشرقاوي
📩 پیام رهبر انقلاب در پی جسارت به ساحت قرآن مجید در سوئد 📝 متن پیام رهبر انقلاب اسلامی به این شرح است: بسم الله الرحمن الرحیم جسارت به ساحت مقدس قرآن مجید در سوئد، حادثه‌ای تلخ و توطئه‌آمیز و خطرآفرین است. اشد مجازات برای عامل این جنایت مورد اتفاق همه علمای اسلام است، دولت سوئد نیز باید بداند که با پشتیبانی از جنایتکار، در برابر دنیای اسلام آرایش جنگی گرفته و نفرت و دشمنی عموم ملت‌های مسلمان و بسیاری از دولت‌های آنان را به سوی خود جلب کرده است. وظیفه آن دولت آن است که عامل جنایت را به دستگاه‌های قضایی کشورهای اسلامی تحویل دهد. توطئه‌گران پشت صحنه نیز بدانند که حرمت و شوکت قرآن کریم روز به روز افزونتر و انوار هدایت آن درخشان‌تر خواهد شد، امثال این توطئه و عاملان آن، حقیرتر از آنند که بتوانند جلوگیر این درخشش روزافزون باشند. والله غالبٌ علی اَمرِه سیدعلی خامنه‌ای ۳۱ تیرماه ۱۴۰۲ 💻 Farsi.Khamenei.ir
اهانت به قرآن و تاریکی‌های «قرن انوار» مایکل آلن گیلسپی در کتاب بسیار خواندنیِ «ریشه‌های الهیاتی مدرنیته» در فصل نهایی کتاب با بیان تناقض‌های روشنگری به اعدام لوئی چهاردهم در فرایند انقلاب فرانسه اشاره می‌کند و ظهور «نور طبیعی» یا «نور سکولار» در بیان فرانسیس بیکن (در نامه تقدیمیِ احیای بزرگ»، رنه دکارت (در سخن از نور بزرگ خِرَد ما) و توماس هابز (در تلقی کلمات روشن به مثابه نور اذهان بشری) و بالاخره در نوشتۀ «روشنگری چیست؟» کانت را نوعی از آزادی (یا همان رهایی) انسان مدرن تلقی کرده و می‌گوید: «رویاهایی امیدوارانۀ «قرن انوار» (century of lights) نقش بر آب شد و ارتجاع از همه سو سر برآورد. به رغم پیروزی مدرنیته، هیچ‌کس قادر نبود فراموش کند که مدرنیته تیغی دو لبه دارد، تیغی حیات‌بخش و مرگ‌آور.» گیلسپی در ادامه همین فصل می‌نویسد: «مجموعه فجایعی که در قرن بیستم دامن بشریت را گرفت، موجب تشکیک در برداشت مترقی یا رو به پیشرفت تاریخ شد. از این منظر، دست پنهان بیشتر به دست شیطان شبیه بود تا دست خداوند و مکر عقل به تیز فهمیِ شرارت‌آمیزِ شیطانی فریبکار شباهت داشت تا ارادۀ خداوند نیکخواه، و سرانجام ضرورت دیالکتیکی به زنجیرهای آهنین استبداد می‌مانست تا راه آزادی». گفته‌های گیلسپی در دست‌پنهان شیطان در عصر انوار را باید در تحلیل سلسله‌ اهانت‌های شیطانی به مقدسات به یاد داشت. @Habibollah_Babai
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠وعلی الاسلام السلام 🎥نوحه ای شورانگیز اول حضرات را خریدند آیات ثقات را خریدند فتوای شریح را گرفتند قاضی قضات را خریدند @Kolbe_Andishe_Farhang
جویبار است هر چه می بینی رهسپار است هر چه می بینی شورِ موسیقیِ حیات است این ضربانِ ظهورِ ذات است این ذاتِ خاموش، گرم گفتار است طور، ماییم و وقتِ دیدار است ...👇 @hamshenasi
جویبار است هر چه می بینی رهسپار است هر چه می بینی شورِ موسیقیِ حیات است این ضربانِ ظهورِ ذات است این ذاتِ خاموش، گرم گفتار است طور، ماییم و وقتِ دیدار است وقتِ فرخندۀ فروپاشی واقف از وقتِ خود اگر باشی رهنورد قیامتِ جان شو جامِ آتش بنوش و ویران شو منهدم شو جهان، خرابات است نفی خود کن که نفی، اثبات است "نیست" معمارِ این خرابات است مرگ، دیوارِ این خرابات است ارمغان جلال را بپذیر فرصت ابتهال را بپذیر کشته می خواهدت جلال، بمیر زنده ات می کند جمال، بمیر لمن الملک می زند قهّار لیس فی الدّار غیره دیّار آه اگر از نهاد برخیزد فیض، ابری شود، فرو ریزد نام ها جمله از زبان خیزد آه از ژرفنای جان خیزد نام جانپرورِ خدا، آه است سرّ تاثیر اسم الله است از طلب تا وصال ،راهی نیست جز به میزان مدّ آهی نیست راه وهم است و هیچ حائل نیست عشق را منزل و مراحل نیست گام آخر همان نخستین است در طریقی که آل یاسین است جهد عاشق، جهاد اصغر نیست اصغر اینجا به غیر اکبر نیست مرد باید که سینه چاک شود نفس امّاره تا هلاک شود دست از دست، هر که بردارد از سلوکی چنین خبر دارد تشنه را ساقی آب خواهد داد به شکسته جواب خواهد داد در شکست است پرگشایی روح با فتوحات آشنایی روح دردِ درماندگی چه درمانی ست! مردگانیم اگر که در ما نیست باده پیش آر و مست را بپرست حالِ اهل ِشکست را بپرست عرش خواهی، دلِ شکسته بخواه ملکوت از قلوبِ خسته بخواه کربلا را ببین و ویران شو پرفشانی ببین، پریشان شو این طرف نور و آن طرف نار است بامداد جلیل دیدار است عرش، عرش ِ شکسته آنجا بود ملکوت گسسته آنجا بود عرش، عرشی که شعله ور شده بود ملکوتی که مختصر شده بود گریه کن، گریه تشنگی بخش است گریه کن، گریه زندگی بخش است گریه کن، گریه شبنم روح است گریه کن، گریه مرهم روح است گریه کن، گریه عاشقانه تر است گريه عاشقانه راهبر است می برد گریه تا بهار تو را می دهد گریه برگ و بار تو را اشک از چشمه های ربّانی ست گریه از نغمه های روحانی ست گریه کن بر صحیفه چرخان بر سر نیزه رفتن قرآن بر سر نیزه نور می پاشید متبسّم، سرور می پاشید منفصل بود سر ولی در وصل اسمِ مشتق رسیده بود به اصل راز این انفصال را دریاب ابتهاج وصال را دریاب هر چه اندوه، زادۀ فصل است هر چه شادی، شکوفه وصل است شاعر: @hamshenasi
🌊 امروز هم رود عظیم عزاداران حسینی زنجان از حسینیه اعظم تا مسجد رسول الله جاری می شوند. 🌟ما ملت امام حسینیم و امت رسول الله (ص) ✨☘️«حُسَیْنٌ مِنِّی وَأَنَا مِنْ حُسَیْنٍ، أَحَبَّ اللَّهُ مَنْ أَحَبَّ حُسَیْنًا، حُسَیْنٌ سِبْطٌ مِنَ الْأَسْبَاطِ»☘️✨ یعنی: 🔅 حسین وحدت جسمی و روحی با پیامبر دارد. 🔅 محبت به حسین، طریق جلب محبت خدا است. 🔅 امامت، وصایت و سلسله اسباط نبی(ص) از حسین است. ابن مره عامری گوید: همراه رسول خدا به مهمانی رفتم. حسین (ع) همراه کودکان در میان راه بازی می­‌کرد. رسول خدا جلوی آن‌ها ایستاد و دست خود را گشود؛ اما این کودک (امام حسین) از این طرف به آن طرف فرار می‌­کرد و رسول خدا او را به خنده می‌­آورد. تا این که حضرت او را گرفت یک دستش را زیر چانه و دست دیگر را در پشت گردنش قرار داد سپس سرش را بالا گرفت و دهانش را به دهان حسین گذاشت و او را بوسید. پس از آن فرمود: حسین از من است و من از حسینم، خداوند دوست بدارد کسی را که حسین را دوست بدارد. حسین نوه‌ای از نوادگان است." (ابن ماجة، سنن، ج۱ص۱۰۱، ابن قولویه،کامل الزیارت، ۵۲ ) @hamshenasi
🟥 شیخ حسین انصاریان که سهل است شما در دهه ۷۰ از امام حسین علیه السلام هم گذشتید! یعنی اگر یزید شاه و پسرمرجانه و عمر سعد و شمر و حرمله و خولی هم هیآت تحریریه تشکیل می دادند نمی توانستند از فریادها و اشک های سیاسی استاد ارجمندمان شیخ حسین انصاریان علیه یزید شاه ، به نفع یزید "عکسِ یک" و "تیترِ یک" تولید کنند ! البته تحریف و سانسور شیخ حسین حفظه الله که سهل است شما دنباله و نوچه های همان ژورنالیست ها و تجدید نظرطلبان دهه هفتادید که آشکارا گفتند و نوشتند عاشورا نتیجه خشونت بدراست ! اما بخواهید یا نخواهید مادام که محرم و صفردر این مُلک و ملت زنده باشد اسلام و جمهوری اسلامی ایران زنده خواهد بود و به کوری چشم سکولارها امسال مردم بیشتر و با غیرت تر از سال های قبل برای یاری امام حسین (ع) و لعن یزیدیان به خیابان آمدند ! ✅️ سیاستِ فطرت ؛کانال رسمی دکتر مجتبی زارعی در ایتا @Dr_Zareii_Siasatefetrat ✅️ آدرس صفحه توئیتر: http://mobile.twitter.com/MojtabaZarei50
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
یوم العباس زنجان پرشورتر از همیشه برخی تلاش کردند که امسال عزاداری‌ها را در شهر‌های ایران کمرنگ کنند. قطعا این شکوه و این جمعیت نشان ‌می‌دهد چقدر در کار‌شان موفق بوده‌اند. 🔻 را دنبال کنید. ┈┄┅═✾ serat ✾═┅┄┈