eitaa logo
کانال حمزه برات نژاد
16 دنبال‌کننده
141 عکس
48 ویدیو
5 فایل
اللهم صلی علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم
مشاهده در ایتا
دانلود
💠 حدیث روز 💠 ⚠️ سه عملی که انسان را به هلاکت می‌رساند 🔻امام حسن مجتبی(ع): هَلاكُ النّاسِ فى ثَلاثٍ: اَلْكِبْرُ وَالحِرْصُ وَالْحَسَدُ، فَالكِبْرُ هَلاكُ الدّينِ وَ بِهِ لُعِنَ إِبْليسُ وَ الحِرْصُ عَدُوُّ النَفْسِ وَ بِهِ أُخْرِجَ آدَمُ مِنَ الجَنَّةِ وَ الحَسَدُ رائِدُ السُوءِ وَ مِنْهُ قَتَلَ قابيلُ هابيلَ. 🔻سه چيز مردم را به هلاكت می‌رساند: ⛔️ تكبّر، حرص و آز، حسد. ➖ پس خودبينى و ، دين انسان را از بين می‌برد، همانطورى كه شيطان تكبر كرد و دينش نابود شد و منفور گرديد. ➖ و آز دشمن شخصيت هر فرد است همانطور كه آدم ابوالبشر (بواسطه حرصى كه در وى به وجود آمد) از بهشت رانده شد. ➖ (آرزوى زوال نعمت از ديگران) راهبر بدبختی‌ها و تيره‌روزی‌هاست و بواسطه حسد، قابيل هابيل را كشت. 📚 الروائع المختارة، ص۱۱۶ ‌ ‌ •┈┈••✾••┈┈• @alsqlyn
⭕️ عذرخواهی شاهِ خاقان صفوی از مقام مرجعیّت و فقاهت... 💠 در روضات است که آقا حسینِ مرحوم (آقا حسین‌ بن محمّد خوانساری) قبل از بلوغ، به جهت و حکمت و معارف هجرت به اصفهان کرد، و منزل نمود در مدرسه‌ی خواجه ملک، جنب مسجد شیخ لطف‌الله، واقع در میدان شاه... 🔸و مشغول تحصیل گردید تا به مرتبه‌ای رسید که استاد الکلّ فی الکلّ گردید، و نقل شده که در اوائلِ امرش، هنگامی که در مدرسه بود، یک زمستان بر او گذشت که قادر بر تحصیل آتش نبود! 🔹 داشت که آن را بر خود می‌پیچید و دور حجره می‌گردید تا به سبب حرکت گرم شود، و لکن بعد از رسیدن به مرتبه کمال و علم به جایی رسید که... 🔸شاه سلیمان صفوی جبّه عالیه سلسله‌دوز به جواهر غالیه خود را - که چشم روزگار مانند آن را ندیده - برای او فرستاد و از او معذرت خواست که: 👈🏻 این لایق شأن شما نیست، امید می‌رود که عفو فرمایید و این هدیه را قبول نمائید. 📎 منابع تمامی مطالب، در آرشیو مجموعه موجود می‌باشد. 📚 همراه با عالمان شیعه| حجره فقاهت 🆔 @hojre_feghahat
6.05M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔲از آنجا که سیره خود حاج آقا در مصیبت ها ختم مصیبت به روضه سیدالشهداء بود و "ان کنت باکیا لشیئ فابک للحسین" برشی از ذکر مصیبت آن مرحوم را شادی روحشان پیشکش می‌کنیم... @alsqlyn
☘️💫⭐️ آیت الله مرعشی نجفی (ره) : مصیبت صوفیان برای اسلام، از بزرگترین مصایب است: از نظر من مصیبت صوفیان برای اسلام، از بزرگترین مصایب است زیرا ارکان اسلام را منهدم ساخت و بنیان آنرا تَرَک داد. پس از جستجوی عمیق وگردش در میدان های کلمات آنان و اطلاع از مطالب مخفی آنان و یافتن رازهای پوشیده آنان در پی دیدار با سران فرقه های تصوف، بر من روشن شد که این درد، از راهبان نصارا به دین اسلام سرایت کرده و گروهی از اهل سنت مانند: حسن بصری و شبلی و معروف و طاووس و زهری و جنید و دیگران آن را گرفتند، سپس از آنان به شیعه سرایت کرد تا اینکه کارشان بالا گرفت و پرچم هایشان برافراشته شد، به گونه ای که از اساس دین سنگی را روی سنگ باقی نگذاشتند. آنان نصوص کتاب و سنت را تاویل کردند و با احکام فطری عقلی مخالفت نمودند و به وحدت وجود و حتی موجود ملتزم شدند و در عبادت وجهه گرفتند و بر اوراد آکنده ازکفر و اباطیل که رؤسای آنها میساختند، مداومت کردند و به چیزی پایبند گردیدند که آن را ذکر خفی قلبی می نامیدند و از سمت راست قلب شروع میشد و به سمت چپ خاتمه می یافت.   گاهی آن را سفر از حق به خلق می نامیدند و گاهی نزول از قوس صعودی به قوس نزولی، و بالکعس که از آن به عنوان سفر از خلق به حق و عروج از قوس نزولی به قوس صعودی تعبیر کرده اند، خدا به داد این طامات برسد، پس ترهات خود را به فقه سرایت دادند، همچنین در مبحث نیت و غیر آن و دیدم بعضی از مرشدان آنان را که اشعار مغربی عارف را از روی دیوانش می خواند و گریه می کرد و به آن اعتنا می کرد همچون اعتنایی که به آیات قرآن کریم می شود، جای تاسف است برای قومی، کسانی که قرآن شریف را ترک کنند و دعاهای صحیفه کامله سجادیه را که زبور آل محمد صلوات الله علیهم اجمعین و سخنان موالی و سروران امامان علیهم السلام را و مشغول شوند بامثال کتاب مغربی و …   و دیدم یکی از آنان را که دعوی فضل داشت و از برخی سخنان که به ائمه هدی (علیهم السلام) نسبت داده شده، برای ترویج مسلک خود استفاده می کند مانند: «لنامع الله حالات فیها هو نحن و نحن هو» یعنی برای ما با خدا حالاتی است که در آن حالات او ما هستیم و ما او می باشد. و این بینوا در علم و تتبع و تحقیق و ضبط نمیدانست که کتاب مصباح الشریعه و مانند آن که چنین سخنان منکری در آن ها جمع شده، ساخته ایادی صوفیان اعصار گذشته است که برای ما به ارث مانده است.   شیوع تصوف و ساختن خانقاهها در قرن چهارم بود. بعضی از مرشدین آن قرن، وقتی تفنن متکلمین را در عقاید دیدند، از فلسفه فیثاغورث و پیروان او در الهیات، قواعدی را اقتباس نمودند و از لاهوتیات اهل کتاب و بت پرستان، جمله هایی را گرفتند و آن جملات را به لباس اسلام درآوردند و به علم خاصی تبدیل نمودند که آن علم را علم تصوف یا حقیقت یا باطن یا فقر یا فنا یا کشف و شهود نامیدند.   و در این زمینه کتابها و رساله ها نوشتند و این وضع همچنان ادامه داشت تا آنکه قرن پنجم و قرنهای بعدی فرارسید و برخی از زیرکان اهل تصوف میدان وسیعی را آماده یافتند تا به اسم ولایت و غوثیه و قطبیه و دعوی تصرف در ملکوت با قوه قدسیه، چه رسد به ناسوت، در میان جاهلان، مقام شامخی همچون مقام نبوت و حتی الوهیت به دست آورند.   آنان با مقالاتی مبنی بر تاویلات مزخرف و کشف خیالی و رویاها و اوهام، فلسفه تصوف را توسعه دادند و کتابهای پیاپی بسیاری مانند کتاب تعرف و دلالت و نصوص و شروح آن و نفحات و رشحات و مکاشفات و انسان کامل و العوارف و المعارف و التاویلات و غیره که پر از حکایتهای دروغ و قضایای کاملا بیمعناست، نوشتند.   وقتی کالای آنان بازار پیدا کرد و نامشان مشهور شد و بازارشان گرم گردید، به فرقه ها و دسته های مختلف تقسیم شدند و عوام وسفلگان را با حدیث جعلی « الطرق الی الله بعدد انفاس الخلایق » اغفال کردند و برای هر فرقه ای که از دیگران متمایز گردند، علامتهایی را قرار دادند…   خداوند ما و شما را از فریب کاریهای بافندگان عرفان و فلسفه و تصوف حفظ کند و ما و شما را از کسانی قرار دهد که به آستانه اهلبیت پیامبر خدا صلوات الله علیهم اجمعین روی میآورند و کسی را جز آنان نمی شناسند. آمین آمین.   منبع: احقاق الحق ج ۱ص ۱۸۲تا۱۸۵ عارف و صوفی چه میگوید ص۳۲و۳۳
شهادت آقا امام هادی علیه السلام تسلیت باد.
آنكه او را بر سر حيدر همى خوانى امير  كافرم گر مى‌تواند كفش قنبر داشتن شهادت ابن سِکّیت رَحِمَهُ الله یعقوب بن اسحاق معروف به ابن سِکّیت از بزرگان إمامیّه ـ در شب دوشنبه #۵_رجب سال ۲۴۴ هـ به دستور متوکّل عبّاسی ملعون به خاطر تشیّع به شهادت رسید و در سامّرا دفن شد در حالی که از سن او ۵۸ سال می گذشت. ابن سِکّیت خوزستانی از آبادی های دَورَق از اطراف اهواز بود متوکّل عبّاسی ملعون ابن سِکّیت را مُلزم نموده بود که تأدیب دو فرزندش مُعتَز و مؤید را عهده دار شود. یک روز به او گفت : آیا دو فرزند من نزد تو محبوب ترند یا امام حسن و امام حسین علیهما السلام ؟ ابن سِکّیت گفت : به خدا قسم حضرت امیر المؤمنین علی علیه السلام بهتر است از تو و از دو فرزندت. متوکّل دستور داد زبان او را از پشت سر خارج نمایند، و با این جنایت او به شهادت رسید 📚 منابع : 1. تاریخ سامّراء : ج 2، ص 226. و ... . 2. هدیة الأحباب : ص 89. 3. رجال النجاشی : ص 449. معجم رجال الحدیث : ج 21، ص 138. 4. الکنی و الألقاب : ج 1، ص 314.
اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وآلِ مُحَمَّدٍ وعَجِّلْ فَرَجَهُمْ والعَنْ أعْدَاءَهُم "زيارة الحسين عليه السلام في ليلة الجمعة أمان من النار يوم القيامة" امشب شب جمعه و شب زیارتی خاصه سيدالشهداء علیه الصلاة والسلام است. از هرکجا که هستید با ذكر سلام بر ارباب بى كفن نام خود را در ليست زوار حضرتش بنويسيد السلام علیک یااباعبدالله و على الأرواح التى حلت بفنائك عليك منى سلام الله أبداً ما بقيت و بقى الليل والنهار ولا جعله الله آخر العهد منى لزيارتكم السلام على الحسين وعلى علي بن الحسين وعلى اولاد الحسين وعلى اصحاب الحسين اللهم ارزقنا زيارة الحسين فى الدنيا و شفاعته فى الآخرة.
🔴 اسناد در منابع اهل سنت 🔴 👈🏼 دشمنی با علی علیه السلام شیخ الاسلام اهل‌سنت ، در «لسان المیزان ج ۸ ص۵۵۱» می‌گوید: « برای رد مطالب خیلی تلاش کرده درحالی‌که من مطالب او را خوانده ام. بسیار پیش آمده که برای ردّ سخن علامه حلّی، بی جهت روایات معتبر را کرده و بدتر از آن گاهی برای تخریب علامه حلّی سخنانی گفته که منجر به توهین و تنقیص نسبت به علیه السلام شده است». .
💠 امام جواد علیه السلام 🍃 اعتماد به خدای‌ متعال‌،بهای هر چیز گران بها و نردبانی به‌ سوی بلندی‌ هاست. الثِّقَةُ بِاللَّهِ ثَمَنٌ لِكُلِّ غَالٍ، وَ سُلَّمٌ إِلَى كُلِّ عَالٍ 📚بحار الأنوار ج75 ص364 ━✨🌹✨🌸✨━ @alsqlyn
☑️ چرا اهلسنت به این نام خوانده میشوند ⁉️ 💠علامه بیاضی از بزرگان تاریخ تشیع در قرن نهم در کتاب شریف "الصراط المستقیم" می نویسد: ✍إن معاویة لما سن سب علی علیه السلام سمى ذلک عام السنة وبه سمیت أهل السنه لا ما یوهمون به أهل السنة والجماعة 🔹در سالی که معاویه سب و لعن امیر المومنین علیه السلام را سنت کرد آن سال عام السنة نامیده شد، و کسانی که از این سنت معاویه در دشمنی با امیر المومنین علیه السلام تبعیت کردند به اهل سنت و جماعت مشهور شدند 📗📔 نام کتاب : الصراط المستقيم إلى مستحقي التقديم نویسنده : النباطي، الشيخ علي    جلد : 3  صفحه : 84 اسکن کیفیت اصلی: 🌐https://bit.ly/2L0PZkm ----------------------------------------------