استدلال علامه امینی و سوالی که بی جواب ماند.
زمانی علمای اهل تسنن مرحوم علامه امینی (صاحب کتاب الغدیر) را برای صرف شام دعوت می کنند.
اما علامه امینی امتناع می ورزد و قبول نمی کند .
آنها اصرار می کنند که علامه امینی را به مجلس خود ببرند.
به علت اصرار زیاد علامه امینی دعوت را می پذیرد و شرط می گذارد که فقط صرف شام باشد وهیچ گونه بحثی صورت نگیرد آنها نیز می پذیرند.
پس از صرف شام یکی از علمای اهل سنت که در آن جمع زیادی از علما نشسته بود (حدود 70 الی 80 نفر) می خواست بحث را شروع کند که علامه امینی گفت :
قرار ما این بود که بحثی صورت نگیرد
اما باز آنها گفتند : پس برای متبرک شدن جلسه از همین جا هر نفر یک حدیث نقل کند تا مجلس نورانی گردد.
ضمناً تمام حضار درجلسه حافظ حدیث بودند و حافظ حدیث به کسی گفته می شود که صد هزار حدیث حفظ باشد.
آنان شروع کردند یکی یکی حدیث نقل کردند تا اینکه نوبت به علامه امینی رسید .
علامه به آنها گفت شرطم بر گفتن حدیث این است که ابتدا همگی بر معتبر بودن یا نبودن سند حدیث اقرار کنید . همه قبول کردند .
سپس علامه امینی فرمود : قال رسول الله (صلوات الله علیه ) : من مات و لم یعرف امام زمانه مات میته جاهلیه : هر کس بمیرد و 👈امام زمان خود 👉را نشناسد به مرگ جاهلیت مرده است .
سپس از تک تک حضار در جلسه در رابطه با معتبر بودن حدیث اقرار گرفت و همه حدیث را تایید کردند .
سپس گفت حال که همه حدیث را تایید کردید یک سوال از شما دارم ، بعد از کل جمع پرسید :
آیا فاطمه الزهرا ( سلام الله علیها ) امام زمان خود👉 را می شناخت یا نمی شناخت ... ؟
اگر می شناخت ، امام زمان فاطمه ( سلام الله علیها ) چه کسی بود ؟
تمام حضار مجلس به مدت ربع ساعت ، بیست دقیقه ساکت شدند و سرشان را به زیر انداختند و چون جوابی برای گفتن نداشتند یکی یکی جلسه را ترک کردند و با خود می گفتند اگر بگوییم نمیشناخت ، پس باید بگوییم که فاطمه ( سلام الله علیها ) کافر از دنیا رفته است و حاشا که سیده نساء العالمین کافر از دنیا رفته باشد و اگر بگوییم می شناخت چگونه بگوییم امام زمانش ابوبکر بوده ؟ در حالی که بخاری ( از سرشناس ترین علمای اهل سنت ) گفته : ماتت و هی ساخطه علیهما - فاطمه ( سلام الله علیها ) در حالی از دنیا رفت که به سختی از ابوبکر و عمر غضبناک بود "و چون مجبور می شدند بر حقانیت و امامت علی بن ابیطالب (علیه السلام ) اقرار بورزند سکوت کرده و جلسه را با خجالت😢 ترک کردند.😐
#علامه_امینی
#حضرت_زهراسلام الله علیها
#اهل_سنت
#امام_زمانعلیه السلام
#حدیث
🌸🌼🌸🌼🌸🌼
◽️ امام هادی علیه السلام خطاب به یکی از اهالی ری فرمودند:
«بدان که اگر قبر عبدالعظیم در شهر خودتان را زیارت کنى، همچون کسى باشى که حسینبنعلى علیهالسلام را زیارت کرده باشد.»
میزان الحکمه/حدیث ۷۹۸۴
#عبدالعظیم
#امام_هادی علیهالسلام
عضویت در کانال👇
🔰@alsqlyn
@hamzeh_Baraatnezhad
قَالَ علی (عليه السلام): رُبَّ مَفْتُونٍ بِحُسْنِ الْقَوْلِ فِيه
امام امیرالمؤمنین(عليه السلام) فرمود: بسيارند كسانى كه به سبب تعريف و تمجيد ديگران فريب مى خورند.
جامع الأحادیث
https://hadith.inoor.ir/hadith/237538?utm_source=hadith_app&utm_medium=display&utm_content=share_hadith&utm_term=%D8%B3%D9%82%D8%B1
شناسه حدیث : ۲۳۷۵۳۸
نشانی : بحار الأنوار الجامعة لدرر أخبار الأئمة الأطهار علیهم السلام ج ۳۰، ص ۴۰۷
ثو، [ثواب الأعمال] : اِبْنُ اَلْوَلِيدِ ، عَنِ اَلصَّفَّارِ ، عَنْ عَبَّادِ بْنِ سُلَيْمَانَ ، عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ سُلَيْمَانَ اَلدَّيْلَمِيِّ ، عَنْ أَبِيهِ ، عَنْ إِسْحَاقَ بْنِ عَمَّارٍ ، عَنْ مُوسَى بْنِ جَعْفَرٍ عَلَيْهِمَا اَلسَّلاَمُ، قَالَ: قُلْتُ: جُعِلْتُ فِدَاكَ، حَدِّثْنِي فِيهِمَا بِحَدِيثٍ، فَقَدْ سَمِعْتُ مِنْ أَبِيكَ فِيهِمَا بِأَحَادِيثَ عِدَّةٍ. قَالَ: فَقَالَ لِي: يَا إِسْحَاقُ ! اَلْأَوَّلُ بِمَنْزِلَةِ اَلْعِجْلِ ، وَ اَلثَّانِي بِمَنْزِلَةِ اَلسَّامِرِيِّ . قَالَ: قُلْتُ: جُعِلْتُ فِدَاكَ، زِدْنِي فِيهِمَا؟. قَالَ: هُمَا وَ اَللَّهِ نَصَّرَا وَ هَوَّدَا وَ مَجَّسَا، فَلاَ غَفَرَ اَللَّهُ ذَلِكَ لَهُمَا. قَالَ: قُلْتُ: جُعِلْتُ فِدَاكَ، زِدْنِي فِيهِمَا. قَالَ: ثَلاَثَةٌ لاَ يَنْظُرُ اَللَّهُ إِلَيْهِمْ وَ لاٰ يُزَكِّيهِمْ وَ لَهُمْ عَذٰابٌ أَلِيمٌ قَالَ: قُلْتُ: جُعِلْتُ فِدَاكَ، فَمَنْ هُمْ؟. قَالَ: رَجُلٌ اِدَّعَى إِمَاماً مِنْ غَيْرِ اَللَّهِ، وَ آخَرُ طَعَنَ فِي إِمَامٍ مِنَ اَللَّهِ، وَ آخَرُ زَعَمَ أَنَّ لَهُمَا فِي اَلْإِسْلاَمِ نَصِيباً. قَالَ: قُلْتُ: جُعِلْتُ فِدَاكَ، زِدْنِي فِيهِمَا؟. قَالَ: مَا أُبَالِي - يَا إِسْحَاقُ مَحَوْتُ اَلْمُحْكَمَ مِنْ كِتَابِ اَللَّهِ أَوْ جَحَدْتُ مُحَمَّداً صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ وَ سَلَّمَ اَلنُّبُوَّةَ أَوْ زَعَمْتُ أَنْ لَيْسَ فِي اَلسَّمَاءِ إِلَهٌ، أَوْ تَقَدَّمْتُ عَلَى عَلِيِّ بْنِ أَبِي طَالِبٍ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ. قَالَ: قُلْتُ: جُعِلْتُ فِدَاكَ، زِدْنِي؟. قَالَ: فَقَالَ لِي: يَا إِسْحَاقُ ! إِنَّ فِي اَلنَّارِ لَوَادِياً - يُقَالُ لَهُ: سَقَرُ - لَمْ يَتَنَفَّسْ مُنْذُ خَلَقَهُ اَللَّهُ، لَوْ أَذِنَ اَللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ لَهُ فِي اَلتَّنَفُّسِ بِقَدْرِ مِخْيَطٍ لَأَحْرَقَ مَا عَلَى وَجْهِ اَلْأَرْضِ، وَ إِنَّ أَهْلَ اَلنَّارِ لَيَتَعَوَّذُونَ مِنْ حَرِّ ذَلِكَ اَلْوَادِي وَ نَتْنِهِ وَ قَذَرِهِ، وَ مَا أَعَدَّ اَللَّهُ فِيهِ لِأَهْلِهِ، وَ إِنَّ فِي ذَلِكَ اَلْوَادِي لَجَبَلاً يَتَعَوَّذُ جَمِيعُ أَهْلِ ذَلِكَ اَلْوَادِي مِنْ حَرِّ ذَلِكَ اَلْجَبَلِ وَ نَتْنِهِ وَ قَذَرِهِ وَ مَا أَعَدَّ اَللَّهُ فِيهِ لِأَهْلِهِ مِنَ اَلْعَذَابِ ، وَ إِنَّ فِي ذَلِكَ اَلْجَبَلِ لَشِعْباً يَتَعَوَّذُ جَمِيعُ أَهْلِ ذَلِكَ اَلْجَبَلِ مِنْ حَرِّ ذَلِكَ اَلشِّعْبِ وَ نَتْنِهِ وَ قَذَرِهِ وَ مَا أَعَدَّ اَللَّهُ فِيهِ لِأَهْلِهِ، وَ إِنَّ فِي ذَلِكَ اَلشِّعْبِ لقليب [لَقَلِيباً] يَتَعَوَّذُ جَمِيعُ أَهْلِ ذَلِكَ اَلشِّعْبِ مِنْ حَرِّ ذَلِكَ اَلْقَلِيبِ وَ نَتْنِهِ وَ قَذَرِهِ وَ مَا أَعَدَّ اَللَّهُ فِيهِ لِأَهْلِهِ، وَ إِنَّ فِي ذَلِكَ اَلْقَلِيبِ لَحَيَّةً يَتَعَوَّذُ أَهْلُ ذَلِكَ اَلْقَلِيبِ مِنْ خُبْثِ تِلْكَ اَلْحَيَّةِ وَ نَتْنِهَا وَ قَذَرِهَا وَ مَا أَعَدَّ اَللَّهُ فِي أَنْيَابِهَا مِنَ اَلسَّمِّ لِأَهْلِهَا، وَ إِنَّ فِي جَوْفِ تِلْكَ اَلْحَيَّةِ لَسَبْعَةَ صَنَادِيقَ فِيهَا خَمْسَةٌ مِنَ اَلْأُمَمِ اَلسَّالِفَةِ، وَ اِثْنَانِ مِنْ هَذِهِ اَلْأُمَّةِ. قَالَ: قُلْتُ: جُعِلْتُ فِدَاكَ، وَ مَنِ اَلْخَمْسَةُ؟ وَ مَنِ اَلاِثْنَانُ؟. قَالَ: فَأَمَّا اَلْخَمْسَةُ: فَقَابِيلُ اَلَّذِي قَتَلَ هَابِيلَ ، وَ نُمْرُودُ اَلَّذِي حَاجَّ إِبْرٰاهِيمَ فِي رَبِّهِ ، فَقَالَ: أَنَا أُحْيِي وَ أُمِيتُ ، وَ فِرْعَوْنُ اَلَّذِي قَالَ: أَنَا رَبُّكُمُ اَلْأَعْلىٰ وَ يَهُودُ اَلَّذِي هَوَّدَ اَلْيَهُودَ ، وَ بُولَسُ اَلَّذِي نَصَّرَ اَلنَّصَارَى ، وَ مِنْ هَذِهِ اَلْأُمَّةِ أَعْرَابِيَّانِ . ل، [الخصال] : بِهَذَا اَلْإِسْنَادِ مِنْ قَوْلِهِ: يَا إِسْحَاقُ ! إِنَّ فِي اَلنَّارِ لَوَادِياً إِلَى آخِرِ اَلْخَبَرِ.
هدایت شده از تدریس دروس حوزوی(استاد موحدی)
10.49M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 تصاویر ناب از آرامگاه #مالکاشترنخعی (رحمة الله علیه)
✍ مزار مالک، در منطقه ای به نام القلج (القلاج) در شمال شرقی شهر قاهره و در نزدیکی شهر الخانکه مشرف به کوه الخضراء قرار دارد.
#مالک_اشتر #سردار_باوفا
🔰تدریسدروسحوزوی(استاد موحدی)
✅✅https://eitaa.com/joinchat/620691459C9bbc9ccb63
🤲🏻 در مشکلات متوسل به #اهلبیت علیهمالسلام باشید؛ مخصوصا « #زیارت_عاشورا» بخوانید، « #نماز_استغاثه» برای #حضرت_زهرا علیهاالسلام را بخوانید.
🔓 خدا به برکت اهلبیت علیهمالسلام از ما مشکلگشایی میکند...
🎙 برگرفته از بیانات آیت الله العظمی وحید خراسانی
◻️ #کلام_فقیه #اخلاق
☑️ @Fatemyeh_ValiAsr
هدایت شده از خبرگزاری حوزه
❇️ گلایه آیتاللهالعظمی صافی از کمکاریها در زمینه شناساندن شخصیتهای بزرگ اسلامی
◻️ همه ما به نوبه خود در زمینه شناساندن مقام حضرت حمزه(علیهالسلام) کوتاهی کردهایم.
باید خیلی زودتر به معرفی شخصیت این چهره تابناک تاریخی می پرداختیم.
◻️ باید در روضهها نیز از ایشان یاد شود. متأسفانه، جامعه با شخصیت ایشان آشنا نیست.
◻️ هیچ شخصیتی مانند جناب حمزه(علیهالسلام) مورد تکریم و تعظیم ائمه(علیهمالسلام) نبود و اهلبیت(علیهمالسلام) به زیارت قبر ایشان توجه ویژه داشتند.
جناب حمزه(علیهالسلام) از اهلبیت(علیهمالسلام) بود و نقش پررنگی در حفظ و تثبیت دین داشت.
@HawzahNews | خبرگزاریحوزه
هدایت شده از خبرگزاری حوزه
💠 حدیث روز 💠
💎 ثواب کمک به معلولان
🔻رسول خدا (صلیاللهعلیهوآلهوسلم):
مَنْ أَعَانَ ضَعِیفاً فِی بَدَنِهِ عَلَی أَمْرِهِ أَعَانَهُ اللَّهُ عَلَی أَمْرِهِ وَ نَصَبَ لَهُ فِی الْقِیَامَه مَلَائِکَه یُعِینُونَهُ عَلَی قَطْعِ تِلْکَ الْأَهْوَالِ وَ عُبُورِ تِلْکَ الْخَنَادِقِ مِنَ النَّارِ حَتَّی لَا یُصِیبَهُ مِنْ دُخَانِهَا وَ عَلَی سُمُومِهَا وَ عَلَی عُبُورِ الصِّرَاطِ إِلَی الْجَنَّه سَالِماً آمِناً
❇️ هرکه کسی را که ناتوانی جسمی دارد در کارهایش کمک کند، خدا در کارش به او کمک دهد و در قیامت فرشتههایی میگمارد که او را در گذر از هراسها کمک دهند و از خندقهای آتش بگذرانند و از صراط او را سالم به بهشت رسانند.
📚 التفسیر المنسوب إلی الإمام العسکری علیه السلام، جلد ۱، صفحه ۶۳۵
@HawzahNews
هدایت شده از کانال فرق و ادیان
❗️محدودیّت خداۍ سلفی (1)
#دارمی امام مشهور #سلفی ها میگوید:
اگر کسی بگوید خدا حد وغایت و انتها ندارد، به گمراهی و ضلالت به سر میبرد.
خدا حدی دارد که جز او نمیداند و جایز نیست کسی برای حد او غایتی متوهم شود ، ولی به حـد ایمان داریم و علم آن را به خدا ارجاع میدهیم، و برای مکان او نیز حدی وجـود دارد❗️ و او بر عرش بالای آسمان ها است ، پس این دو حـد است!!
✍🏻پۍنوشت:
ڪلام دارمۍ صریح است در اینڪه هم ذات خدایشان حد دارد و هم مڪان وۍ حد دارد،و حد داشتن به معنای انتها و غایت داشتن اوست، فلذا از دو جهت محدودیت دارد.
🔚اینست نتیجه #توحید جامعهای که از ماء معین علوم علوی بیبهره باشد!
#نقد_وهابیت
#پاسخ_به_شبهات
#تجسیم #تشبیه #توحید
#پاسخ_به_شبهات_وهابیت
#تکفیر #تکفیری #وهابی #وهابیت
#مطاعن #مطاعن_دشمنان_اهلبیت
عضویت در کانال 👇
🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e 🔰
⭕️ پاسخی علمی تحقیقی به ادعای واهی گرگیج هتّاک درباره ازدواج جناب شهربانو
اصل ازدواج #امام_حسین علیهالسلام با جناب #شهربانو، دختر یزدگرد ساسانی مورد اتفاق اغلب مورّخان است، اما درباره جزئیات این ازدواج، اختلافنظرهای اساسی وجود دارد که با بازخوانی تاریخ، میتوان موارد تناقض فراوانی در روایتهای مشهور آن دید.
روایتی که از سوی برخی ترویج میشود و نقل شده از عامه است و مستمسک این مولوی هتّاک هم شد، بر این مطالب استوار است (که آن را در منابع شیعه نیافتیم):
🔴 «سه دختر یزدگرد سوم در جنگ قادسیه بین اعراب و ایران (به سال ۱۵ هجری) در زمان عمر بن خطاب، به اسارت درآمدند و وقتی #عمر خواست آنها را به عنوان کنیزی بفروشد، #امیرالمؤمنین علیهالسلام برای جلوگیری از این کار، قیمت آنها را به خلیفه داد و آنها را به ازدواج با امام حسین علیهالسلام و محمد بن ابیبکر و عبدالله بن عمر در آورد!»
📚 ربيع الأبرار (زمخشری)، ج۳، ص۳۵۰، ح۳۲
این ماجرای مشهور، مورد پذیرش و نقل بسیاری قرار گرفته است؛ اما تناقضاتی در آن وجود دارد:
- با توجه به اینکه امام حسین علیهالسلام در سال ۴ یا ۵ هجری به دنیا آمدهاند، بنابراین، حضرت هنگام ورود اسرای قادسیه به مدینه، حدود ۱۰ سال داشتهاند و این سنّ ازدواج پسران نیست!
- یزدگرد سوم در سال ۱۱ هجری وقتی که حدود ۹ سال داشته، به پادشاهی رسیده است؛ او در زمان جنگ قادسیه، نهایتاً ۱۳ سال داشته و داشتن فرزندان دختر جوان در چنین سنّی برای یک پسر نوجوان، منطقی و معقول نیست!
- آیا تصوّر ازدواج برای امام حسین علیهالسلام ۱۰ ساله، با دختری اسیر با سنّ کمتر از ۲ سال، قابل پذیرش است؟!
- بنابر اتفاق مورّخان، امام سجاد علیهالسلام در سال ۳۸ هجری به دنیا آمدهاند؛ حتی اگر فرض چنین ازدواجی نیز محال نباشد، آیا طبیعی است که ۲۳ سال پس از این ازدواج، آن حضرت به دنیا آمده باشند؟!
تناقضات موجود در این ماجرای منقول عامه، ما را متوجه تحریفهایی میکند که در آن رخ داده است! با بازخوانی مجدّد تاریخ، میتوان حقیقت را کشف نمود...
✅ «یزدگرد سوم در سال ۶۳۲ میلادی (حدود سال ۱۱ هجری) چون پدرش مرد و کسی از خاندان سلطنتی نمانده بود، (بزرگان ایران) او را برگزیده و بر تخت پادشاهی نشاندند؛ و به قولی وی هنگام بر تخت نشستن، هشت سال داشت و به مدت نوزده سال هم سلطنت کرد.»
📚 شاهنشاهی ساسانی (تورجدریایی)، ص۵۵
بنابراین یزدگرد در نبرد قادسیه، حدود ۱۳ سال داشته و فرزند داشتن برای او قابل تصوّر نیست؛ پس چگونه ادعا شده که دختران او در این جنگ اسیر شدهاند؟! همچنین حمله اعراب به ایران، تنها در یک سال نبوده، بلکه بیش از ۱۵ سال طول کشید تا اعراب بتوانند حکومت ساسانیان در نقاط مختلف ایران را از بین ببرند و یزدگرد در جنگ قادسیه، مغلوب نشد که دخترانش به اسارت درآیند!
بلاذری، تاریخنگار معروف اهل تسنّن چنین نقل میکند:
🔹 «پس از نبرد قادسیه، یزدگرد سوم ۲۰ سال زنده بود؛ او پس از قادسیه به مدائن رفت و حدود ۷ سال آنجا بود؛ با ورود اعراب، یزدگرد آنجا را ترک کرد و به سمت اصفهان و سپس اصطخر رفت؛ او وقتی از مدائن به دیگر شهرهای ایران رفت، در برخی شهرها مورد احترام قرار میگرفت و در آنجا برای او همسر برمیگزیدند و از آنان صاحب فرزندانی میشد؛ و در نهایت در سال ۳۰ هجری (۶۵۱ میلادی) در خراسان به قتل رسید.»
📚 فتوح البلدان (بلاذری)، ص۳۰۷
و حقیقت ماجرا آنجا کامل میشود که شیخ مفید رحمهالله در کتاب الارشاد، در ذکر ولادت #امام_سجاد علیهالسلام مینویسد:
🌿 «امام بعد از حسین بن علی علیهماالسلام، فرزند او ابومحمد علی بن الحسین زین العابدین صلواتاللهعلیهما میباشد؛ که مکنّی به اباالحسن نیز هست؛ و مادرش شاهزنان، دختر یزدگرد بن شهریار بن کسری است؛ و به او شهربانو هم گفته میشود؛ که اميرالمؤمنين علیهالسلام (در زمان حکومت ظاهری خود) حُريث بن جابر حنفی را به ولایت مشرق فرستاد و او، دو دختر یزدگرد را به سوی حضرت ارسال کرد؛ پس یکی از آنان به نام شاهزنان (شهربانو) را به ازدواج فرزندش حسین صلواتاللهعلیه درآورد که از او زینالعابدین علیهالسلام به دنیا آمد و دیگری را به ازدواج محمد بن ابوبکر درآورد که قاسم بن محمد از او متولّد شد؛ پس این دو (امام سجاد علیهالسلام و قاسم بن محمد) پسرخاله بودند.»
📚 الإرشاد (شیخمفید)، ج۲، ص۱۳۷
نتیجه اینکه ازدواج جناب شهربانو با امام حسین علیهالسلام در زمان حکومت امیرالمؤمنین صلواتاللهعلیه (حدود سال ٣۷ هجری) و به دستور ایشان واقع شده است (نه در زمان خلفای غاصبین) و امام سجاد علیهالسلام نیز در سال ۳۸ به دنیا آمدهاند و هر ادّعای دیگری باطل است!
✍️ رسول چگینی (با کمی تغییر و توضیح)
#شبهات #سقیفه #روایت_تاریخ
@Hedayatgary