eitaa logo
حقیق
7.3هزار دنبال‌کننده
1.5هزار عکس
771 ویدیو
107 فایل
حقیق به معنی شایسته و لایق برگرفته از آیه شریفۀ «حَقِيقٌ عَلَىٰ أَنْ لَا أَقُولَ عَلَى اللَّهِ إِلَّا الْحَقَّ» اعراف ۱۰۵ مرجع ترویج و تبیین فرهنگ و معارف اصیل اسلامی ارتباط @H_chegeni کانال روبیکا : https://rubika.ir/haqiq_center
مشاهده در ایتا
دانلود
نکته‌های ویرایشی 📝 🔴دست‌کم / بیشتر / اقلاً/ اکثراً 📌در عربی کلمات اقل و اکثر تنوین نمی‎گیرند. بهتر است به‎جای «اقلاً» لااقل یا دست‎کم و به جای «اکثراً» بیشتر یا غالباً یا اغلب را به‎کار برد. پس به‎جای «کارکنان اکثراً از اضافه‎کاری شانه خالی می‎کنند»، باید بنویسیم: اغلب/ بیشتر کارکنان از اضافه‎کاری شانه خالی می‎کنند. 🌹حقیق را در ایتا و روبیکا دنبال کنید 🔺ایتا https://eitaa.com/haqiq_center 🔻روبیکا https://rubika.ir/haqiq_center •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
🪴ولادت‌ امام‌ حسن‌ مجتبی‌ علیه‌السلام مبارک 🌺ما با حسن به عشق حسین آشنا شدیم 🌼ما از مدینه راهی کرب و بلا شدیم ... 💐🌷🌻🌸🌹 شد نیمه ی ماه رمضان، نام تو جاری؛ بر عرش‌ِخدا،روی‌زمین،عشق تو ساری بر لوح و قلم، جان و دلِ شیعه نوشته از لطف تو داریم اگر هست بهاری ⛱با حقیق همراه باشید 🔻 @haqiq_center
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
جریان‌شناسی تاریخ و اندیشه معاصر ارائه دهنده: 👤 دکتر موسی نجفی (پژوهشگر حوزه تاریخ) ┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄ 🌹حقیق را در ایتا و روبیکا دنبال کنید 🔺ایتا https://eitaa.com/haqiq_center 🔻روبیکا https://rubika.ir/haqiq_center •┈┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈•
☘نکات کلیدی جزء پانزدهم قرآن کریم 🌹حقیق را در ایتا و روبیکا دنبال کنید 🔺ایتا https://eitaa.com/haqiq_center 🔻روبیکا https://rubika.ir/haqiq_center •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
❇️ مشاوره دینی 🔹آیا درست است برای جلوگیری از ریا در نماز جماعت و مجالس دینی شرکت نکنیم؟🤔 🔸هر خودنمایی حرام نیست. زن و مرد که خود را برای یکدیگر آرایش می‌کنند، برای خود نمایی است و همین تظاهر عبادت است . سفارش اسلام به حضور در مسجد برای نماز، نوعی تظاهر است، اما تظاهر برای تعظیم شعائر دینی. عزاداری برای امام حسین علیه السلام با حضور در خیابان ها، تظاهری است که در آن عبادت نهفته است. 🔸 شرکت بعضی افراد در مساجد و محافل، یک نوع تبلیغ و تشویق عملی برای دیگران است. اگر مسئولین به مسجد محله بروند ، مردم عادی نیز خواهند آمد. 🔸 تظاهر و ریا آنجا حرام است که هدف، مطرح کردن خود باشد، نه مطرح کردن کار . یعنی اگر در جایی شرکت کنیم که نشان دهیم انسان نیکوکار و خوبی هستیم، این ریا و حرام است، اما اگر هدف ما از حضور در مراسم این باشد که به مردم بگوییم: « من آمدم، شما هم بیایید », این تبلیغ عملی است و حتی پاداش و ثواب دارد. ✍️ مروتی ⛱با حقیق همراه باشید 🔻 @haqiq_center
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
به وقت احکام موضوعات این کلیپ 🔻 واجبات نماز 🔻 تلفظ حروف در نماز 🔻 پوشش در نماز 🌹حقیق را در ایتا و روبیکا دنبال کنید 🔺ایتا https://eitaa.com/haqiq_center 🔻روبیکا https://rubika.ir/haqiq_center •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌻آقای مهربون، عزیزم حسن (ع) 🌼 السلام علیک یا کریم اهل‌بیت 🌺 اجرا شده توسط گروه سرود نجم الثاقب علیه‌السلام ⛱با حقیق همراه باشید @haqiq_center
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 ادامه بده تا آینده رو بسازی… 🖌🎨 یک کارتون کوتاه و کلی درس! 🌹حقیق را در ایتا و روبیکا دنبال کنید 🔺ایتا https://eitaa.com/haqiq_center 🔻روبیکا https://rubika.ir/haqiq_center •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✨معادشناسی✨ ✨استاد دکتر عزیزان✨ 🍃قسمت پنجم: میزان کاری از مرکز فضای مجازی حقیق ⛱با حقیق همراه باشید 🔻 @haqiq_center
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌿تفاوت تجارت و سوداگری 💰جامعه بورژوا چگونه شکل گرفت؟ تجارت در جامعه اسلامی چگونه است؟ 😀جامعه شناسی خودمونی🤓 🌹حقیق را در ایتا و روبیکا دنبال کنید 🔺ایتا https://eitaa.com/haqiq_center 🔻روبیکا https://rubika.ir/haqiq_center •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
☘دلواپسی مردان غربی برای زنان ایرانی 🌹حقیق را در ایتا و روبیکا دنبال کنید 🔺ایتا https://eitaa.com/haqiq_center 🔻روبیکا https://rubika.ir/haqiq_center •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🦋 کانال "سلام| پرسمان معرفتی" برای اطلاع‌رسانی فرهنگی در مباحث زیر، در خدمت شما فرهیختگان گرامی است: 🥇 پاسخگویی به سؤالات معرفتی، 🥈 معرفی کتاب‌های خواندنی، 🥉 بررسی مسائل فرهنگی و اجتماعی، 🏅 بهره‌گیری از آثار صوتی و نوشتاری اندیشمندان 🦋 "سلام" را می‌توانید در پیام‌رسان‌های ایتا، روبیکا و تلگرام دنبال کنید: ایتا 🆔 https://eitaa.com/salaam_porseman روبیکا 🆔 https://rubika.ir/salaam_porseman تلگرام 🆔 https://t.me/salaam_porseman مقدم شما را به "سلام" گرامی می‌داریم. •┈┈••✾☘️🕊☘️✾••┈┈• مدیران: @M24_Azizan @H_Sajjad •┈┈••✾☘️🕊☘️✾••┈┈• 🌱@salaam_porseman
☘نکات کلیدی جزء شانزدهم قرآن کریم 🌹حقیق را در ایتا و روبیکا دنبال کنید 🔺ایتا https://eitaa.com/haqiq_center 🔻روبیکا https://rubika.ir/haqiq_center •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📻چای ریز امام 📗برگی از زندگی شهید حسین رحیمی 🌹برگرفته از کتاب تعهد سرخ زندگی‌نامه داستانی شهدای روحانی 🙏حقیق را دنبال کنید @haqiq_center
🔴 کشف حجاب چگونه یک حرام سیاسی می‌شود؟! ✅ رهبر معظم انقلاب در دیدار اخیر با مسئولان و کارگزاران نظام علاوه بر غیر شرعی بودن و غیر قانونی بودن کشف حجاب، آن را حرام سیاسی نیز خواندند. 1️⃣ حرام خواندن سیاسی کشف حجاب، ریشه و در امتداد همان احکام صریح اسلام در حوزه حجاب و حرمت بی حجابی در اسلام است. اما نکته مهمش این است که حرام سیاسی اعلام کردن یک عمل در یک مرتبه مهمتری قرار می گیرد. مثلا کشف حجاب اگر در محیط خصوصی و خانوادگی قرار بگیرد، گناه شرعی محسوب می‌شود ولی محل دخالت حاکمیت قرار نمی‌گیرد. همین گناه وقتی به عرصه اجتماعی می‌آید و تبعات آن به عموم جامعه بر می‌گردد، به صورت تکلیف آور و به عنوان وظیفه ذاتی، محل ورود و دخالت حاکمیت اسلامی می‌شود. اما گاه کشف حجاب از یک گناه شرعی و ناهنجاری اجتماعی و فرهنگی نیز فراتر می‌رود و اثر سیاسی از خود باقی می‌گذارد و تبعاتش فراتر از یک ناهنجاری، حتی نظم و آرامش جامعه و به نوعی امنیت مردم و کشور را نیز تحت تاثیر قرار می‌دهد. بنابراین حرام سیاسی خواندن کشف حجاب از این منظر اهمیت خودش را بیشتر از یک حرام شرعی و فردی نشان می‌دهد. 2️⃣ از سوی دیگر، حجاب از اصول عملی و ذاتی حاکمیت اسلامی است، طبیعی است که خلاف آن عمل کردن در سطح عمومی، می تواند جنبه سیاسی و مخالف خوانی با حاکمیت نیز به خود بگیرد. 3️⃣ کشف حجاب در حال حاضر ابزار سیاسی دشمن علیه جامعه و حاکمیت اسلامی شده است. کافیست که مجددا به اجرای طرح ها و پروژه‌های میلیونی انجام شده برای انجام پروژه های کشف حجاب نظیر چهارشنبه های سفید، دختران خیابان انقلاب، نه به حجاب اجباری، آزادی های یواشکی و آخرین آن پروزه ضدامنیتی «زن، زندگی، آزادی» با دقت بیشتری نگاهی روندی بیاندازیم. سرویس های امنیتی دشمن، با همت و تلاش ویژه‌ای تلاش می‌کنند که حجاب را به موضوعی برای دو قطبی سازی سیاسی و ایجاد شکاف‌های عمیق اجتماعی و عاملی برای انفکاک ملت از حاکمیت اسلامی تبدیل کنند. بنابراین شما از این دریچه صرفا با یک مساله اخلاقی، اجتماعی و فرهنگی رو به رو نیستید، بلکه با یک ناهنجاری سیاسی و مهمتر از آن با یک اقدام سیاسی و تلاش برای بهم ریختن نظم عمومی کشور مواجه هستید. 4️⃣ در مقطع فعلی حساسیت این موضوع از منظر امنیت ملی نیز بیشتر برجسته شده است. در حال حاضر، سرویس های امنیتی غربی، اصلی ترین اپوزیسیون جمهوری اسلامی را از بین افرادی انتخاب می‌کنند که بیشترین تعهد را به غرب در حوزه ترویج اباحه گری و بی حجابی در ایران بدهند. 5️⃣ امتداد پروژه اخیر ضد امنیتی «زن، زندگی، آزادی» با محوریت کشف حجاب و ترویج اباحه‌گری نهایتا به اغتشاش، بی نظمی عمومی، تحریم بیشتر ایران و فشارهای سیاسی و امنیتی به کشور منجر شد. بنابراین اصرار سرویس‌های امنیتی و رسانه‌های فارسی زبان ضدانقلاب برای برجسته سازی و ترویج کشف حجاب در جامعه ایران، همچنان در امتداد ایجاد فرصت برای دنیای سیاسی غرب برای تحریم و فشار بیشتر به مردم ایران محسوب می‌شود. طبیعی است که حاکمیت برای دفاع و جلوگیری از فشار بیشتر به مردم، وظیفه دارد با چنین طراحی و سناریوهایی مقابله کند و از اولین تاکیدات نیز به صورت طبیعی این مساله خواهد بود که عالی ترین مقام مذهبی کشور در راستای دفاع از جامعه ایرانی، این نوع اقدامات را حرام سیاسی معرفی کند. 6️⃣ اما یک سوال مهم؛ آیا با این مقدمه گفته شده، همه زنانی که کشف حجاب می‌کنند در حال مبارزه سیاسی علیه جمهوری اسلامی هستند؟ قطعا خیر! اولا بسیاری از همین زنان ضعیف الحجاب ایرانی تعلقات معنوی و مذهبی دارند و مهمتر اینکه اگر از پشت پرده سیاسی و امنیتی ترویج و طراحی کشف حجاب خبردار شوند، حتما با آن همراهی نخواهند کرد. اساسا وقتی پای دشمن وسط بیایید اکثریت مردم ایران از خیلی مذهبی تا کمتر مذهبی در یک جبهه قرار می‌گیرند و این مساله در جامعه ایرانی بارها ثابت شده و اتفاقا مراکز افکار سنجی و پژوهشی غربی بیش از همه این را می دانند. ضمن اینکه نباید یادمان برود که بخش مهمی از شکست دشمن در پروژه اخیر ضد امنیتی زن زندگی ازادی، اصطلاحا توسط همین افراد و زنان ضعیف الحجاب در ایران شکست خورد و در واقع با یک اقلیت بسیار ناچیزی رو به رو هستیم که آگاهانه در حال انجام حرام سیاسی «کشف حجاب» هستند. 👤 ⛱با حقیق همراه باشید 🔻 @haqiq_center 🔺Rubika.ir/haqiq_center
4.pdf
1.85M
📕 مجموعه کتاب‌های جهاد تبیین(4) 🌱 ملتی که تحقیر نمی‌پذیرد 🌀بازنشر 🌿 کاری از پژوهشـگاه امـام‌صـادق‌ علیه‌السلام 🟢 موضوعات کتاب: ▫️قد و قامت «عزت ملی» را چطور اندازه بگیريم؟ ▫️بیزاری ملتها از تحقیر ▫️در جستجوی عزت از دست رفته! ▫️اجا زۀ ايران اسلامى دست چه کسى است؟ ▫️عزت «مشارکت در تعیین سرنوشت» ▫️عزت و حقارت در مديريت ثروت ملى ▫️امريکا تحقیر مىکند ولى عزت، دست خداست ▫️و... ⛱با حقیق هـمـراه باشـیـد @haqiq_center
☘️مشاوره دینی 🤔خدا که به همه مَحرم است، پس چرا در نماز مردان و زنان باید خود را بپوشانند؟ 🍀 همیشه پوشیدن لباس به خاطر مَحرم و نامَحرمی نیست، بلکه گاهی پوشیدن لباس جنبه تکریم و ادب دارد. معمولاً افراد در خانه خود، لباس ساده می‌پوشند ولی وقتی مهمان وارد خانه می‌شود، به احترام مهمان، لباس کامل و مناسب می پوشند و اگر قرار باشد در مجلس عروسی شرکت کنند ، لباس کامل تری بر تن می‌کنند. 🍀 این تغییر لباس‌ها، به خاطر ادب و احترام مهمانان مجالس است. حضور در محضر خداوند در حال نماز نیز مقتضی پوشیدن لباس مناسب و کامل است، حضور نظامیان در مراسمات خودشان حتما باید با لباس مخصوص باشد، وگرنه خلاف محسوب می‌شود حضور زنان در نماز هم بایستی با پوشش کامل باشد. ✍️ ⛱با حقیق همراه باشید 🔻 @haqiq_center
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📽سست‌تر از خانه عنکبوت ⛱با حقیق همراه باشید 🔻 @haqiq_center
💠 تکنیک های جنگ شناختی ✍ برجسته سازی/کمرنگ‌نمایی 👈 برجسته سازی یکی از رایج ترین و پرکاربردترین روش هایی است که در اخبار رسانه های ضد ایرانی مورد استفاده قرار می‌گیرد. در این روش رسانه ها ممکن است برخلاف ژست بی‌طرفی و منصف بودن‌شان صرفا نوع خاصی از اخبار را پوشش دهند و از اخبار دیگر به کل چشم‌پوشی کنند؛ یا حتی در پوشش یک خبر، بخش هایی از واقعیت های نامربوط را برجسته و بخش های مهم آن را به حاشیه برانند. 🔍 پیدا کردن نمونه های این تکنیک در رسانه های غربی‌ کار دشواری نیست. ⁉️ مثلا آیا رسانه های غربی اخبار مربوط به پیشرفت های جمهوری اسلامی را به اندازه اخبار منفی پوشش می‌دهند؟ یا آیا هنگامی که این رسانه ها قادر به حذف خبر مربوط به یک دستاورد ایرانی نیستند، آن دستاورد را صرفا گزارش می‌کنند یا سعی می‌کنند با برجسته کردن اطلاعات نامربوط، آن دستاورد را کمرنگ کنند؟ ⛱با حقیق همراه باشید 🔻 @haqiq_center 🔺Rubika.ir/haqiq_center
نکته‌های ویرایشی 📝 🔴علیه / بر علیه 📌علیه یعنی «بر او» پس «بر علیه» می‎شود «بر بر او» که مسلماً غلط است. پس به‎جای «بر علیه او اقدام کردند» باید بنویسیم: علیه او اقدام کردند.(و چه بهتر که بنویسیم، بر ضد او اقدام کردند.) ✍️قاسم‌حمزه 🌹حقیق را در ایتا و روبیکا دنبال کنید 🔺ایتا https://eitaa.com/haqiq_center 🔻روبیکا https://rubika.ir/haqiq_center •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
☘نکات کلیدی جزء هفدهم قرآن کریم 🌹حقیق را در ایتا و روبیکا دنبال کنید 🔺ایتا https://eitaa.com/haqiq_center 🔻روبیکا https://rubika.ir/haqiq_center •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
❇️ سخنان مقام معظم رهبری درباره حجاب بسیاری از تحلیل‌های موجود و رایج را به چالش کشید. 🔹قبلا رهبری کسانی که ضعیف الحجاب بودند را مهمترین مبارزین با نقشه دشمن معرفی کرد که با برنداشتن حجاب، بازی دشمن را خراب کردند.(حرام سیاسی هم که در این جا طرح شد.غیر از ممنوعیت قانونی یا حرام شرعی است. حرام سیاسی یعنی تقویت نقشه راهبردی دشمن و تضعیف جبهه حق. چه بسا یک فرع قانونی یا فقهی در یک زمان اولویت راهبردی پیدا کند به دلیل تمرکز دشمن یا معنا و اثر هویتی اش، لذا رهبری تقوای سیاسی را به معنای مراقبت از افتادن در طرح دشمن میداند۹۵٫۳٫۱۴) این بار حتی کسانی که کشف حجاب کرده‌اند را چنین توصیف نمود که نمی‌دانند چه اشتباهی می‌کنند. این تحلیل یعنی مشکل اصلی این جماعت، جهالت است نه عداوت. خوب معنای این سخن آن است که در تعامل با اینها باید روی روشنگری و تبیین تمرکز کنیم نه امر به معروف و نهی از منکر. امر و نهی جایی است که علم هست و خطا انجام می‌شود. تبیین جایی است که جهل وجود دارد. لازم نیست که توضیح دهم این ها یکی نیست. قبلا هم ایشان تمرکز اصلی را در حجاب بر تبیین و گفتمان سازی قرار داده بود. روشی که هیچ وقت عمده نیروهای متدین جدی نگرفتند(۷۷٫۱۲٫۴) اینکه یک خطا را فعل جاهلانه بدانیم یا «عن علم» در طراحی های ما بسیار موثر است. بحث در تمرکز روشی است، دقت کنید. و الا روشن است که نفی امر و نهی به طور کلی نیست. 🔹ایشان مساله اقتصاد را امروز مساله دارای اولویت دانستند که دامنه اثرش در امور فرهنگی و اجتماعی هم خود را نشان می‌دهد. این سخن را کنار این نکته ایشان قرار دهید که به هر دوی اینها باید پرداخته شود. حتی در مقوله کشف حجاب نیز بستر و فضای اصلی تکثیر آن، همین ضعف کارآمدی در زمینه معیشت و تورم و تولید است. آنانکه با مردم و کشف حجاب کنندگان سخن گفته باشند می‌دانند، این سخن چقدر درست و به جا است. اینکه مرکز توجهات رهبری با بسیاری از دوستان ما متفاوت است قابل کتمان نیست. بله آنانکه فرق «تمرکز توجه بر اقتصاد» و «انحصارتوجه به اقتصاد» را نمی‌دانند محل بحث نیستند. اما آنانکه این تفاوت را متوجهند دقت کنند که رهبری راه حل مسائل فرهنگی اجتماعی را هم در این زمان تمرکز بر امر اقتصاد دانستند. 🔹رهبری امر کشف حجاب را بیشتر یک اتفاق امنیتی و سیاسی از جانب دشمن تلقی کردند. معنای این سخن آن است که نیاز به ورود جدی دستگاه های حاکمیتی است. اصل برنامه داشتن کامل و جامع و اینکه این مقوله در تخاطب با کارگزاران مطرح شد همه نشان می‌دهد الان زمان ورود جدی دستگاه‌های حاکمیتی است. این یعنی نقد آن تلقی ساده اندیش برخی که فکر می‌کردند نیاز به ورودهای امنیتی حاکمیتی نیست و کار با همین تذکرات متداول فرد به فرد و یا کار فرهنگی صرفا حل و فصل می‌شود. 🔹رهبری همین کشف حجاب کرده‌ها را هم با آن عمق معنوی و ایمانیشان می‌بیند و مدحشان می‌کند. این نگاه نقد رویکرد ظاهرگرایانه در دین است که این جماعت را نماد رشد بی‌دینی در جامعه می‌دانند حال آنکه شاخص‌های رشد دینداری و یا بی‌دینی اینقدر ظاهرگرایانه و تنگ نظرانه نیست که عده‌ای فکر می‌کنند و از قبل آن راهی برای مأیوس کردن متدینین باز می‌کنند. کل این ماجرا را در بستر عمق معنوی و پیروزی کلان راهبردی جبهه حق نبینیم، دچار یأس از سر نادانی خواهیم شد. 🔹اگر سه قدرت «امنیتی و حاکمیتی» ، «تبیینی و گفتمانی» و «روابط اجتماعی ولایی و امر و نهی فرد به فرد» را عوامل بیرونی (در مقابل عوامل درونی مثل فرهنگ و ایمان و علم) اصلی حفظ حجاب در جامعه بدانیم. در سخنان رهبری امروز قدرت امنیتی حاکمیتی تقدم دارد سپس گفتمانی و تبیینی و در نهایت امر و نهی اجتماعی فرد به فرد. پس روی مطالبه از دولت و راهکار دادن به دولت از یک سوی و کار اثباتی گفتمانی تبیینی از سوی دیگر باید بیشتر تمرکز کنیم. ⛱با حقیق همراه باشید 🔻 @haqiq_center 🔺Rubika.ir/haqiq_center