eitaa logo
حقیق
6.8هزار دنبال‌کننده
1.8هزار عکس
975 ویدیو
120 فایل
حقیق به معنی شایسته و لایق برگرفته از آیه شریفۀ «حَقِيقٌ عَلَىٰ أَنْ لَا أَقُولَ عَلَى اللَّهِ إِلَّا الْحَقَّ» اعراف ۱۰۵ مرجع ترویج و تبیین فرهنگ و معارف اصیل اسلامی ارتباط @H_chegeni کانال روبیکا : https://rubika.ir/haqiq_center
مشاهده در ایتا
دانلود
🌱 اندکی درنگ گاهی از خـود بپرسید که اگر خود را ملاقات می‌کردید، آیا از خودتان خوشتان می‌آمد؟! صادقانه به این سوال جواب دهید و خواهید فهمید که نیاز به چه تغییراتی دارید🙃 ⛱با حقیق هـمـراه باشـیـد @haqiq_center
🌁 مجموعه عکس‌نوشت(2) 🌅 سقوط نزدیک است 💠 صحنه‌های دردناکی که در فلسطین شاهد هستیم قلب ما را به درد می‌آورد و سینه را آکنده از غم می‌کند، غمی که در درون خود یک خشم عمیق را نهفته دارد. 🔖خشمی که در وقت مناسب آن را بر سر صهیونیست‌های مجرم خواهیم ریخت. ⛱با حقیق همراه باشید @haqiq_center
💢چرا ادیان الهی با یکدیگر اختلاف دارند، مگر خدای همه این ادیان یکی نیست؟ 🤔 🔖پاسخ👇 ادیان الهی در اصول توحید و نبوت و معاد. اختلافی ندارند. اگر اختلافی وجود دارد بخاطر تحریف‌هایی است که در این ادیان توسط حاکمان و عالمان منفعت‌طلب ایجاد شده است. 😔 این افراد کلام خداوند را برای متاع قلیل دنیا تحریف می‌کردند.🔥 قرآن هم به آن اشاره دارد👇 «اشْتَرَوْا بِآيَاتِ اللَّهِ ثَمَنًا قَلِيلًا فَصَدُّوا عَنْ سَبِيلِهِ إِنَّهُمْ سَاءَ مَا كَانُوا يَعْمَلُونَ آنها آیات خدا را به بهای کمی فروختند؛ و (مردم را) از راه او باز داشتند؛ آنها اعمال بدی انجام می‌دادند.» (سوره توبه، آیه9) 💠 علامه سید محمد حسین طباطبایی : 🔘 وحدت ادیان الهی در اصول کلی است یعنی در اعتقاد به مبدأ ومعاد اشتراک دارند منتهی در جزئیات و تفاصیل آنها بر اثر تحریفات گوناگون در برخی ادیان و اختلاف مذاهب کلامی اختلاف دیده می‌شود. 🔹دین خدا واحد است و معیار آن همان تسلیم و اخلاص نسبت به خدا و مطابقت با فطرت است که همه انبیای الهی از جمله حضرت ابراهیم (علیه السلام)- سرسلسله پیامبران ابراهیمی- پایه گذار آن بوده‌اند. **** 🍀 اما اختلاف در فروع متناسب با شرایط زمانی، مکانی و رشد فکری بشر بوده است و منافاتی با الهی و توحیدی بودن ادیان ندارد. ✅نتیجه👇 اختلاف در فروع دین منافاتی با الهی بودن ادیان ندارد ولی اصول توحید، نبوت و معاد در همۀ ادیان الهی یکسان است و اگر اختلافاتی در این زمینه وجود دارد بر اساس تحریفی است که در ادیان صورت گرفته است. 📚 المیزان فی تفسیر القرآن،1374، ج 17، ص 37. ⛱با حقیق همراه باشید 🔻 @haqiq_center
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 سلسله مباحث قرآنی 📻 📌قسمت نهم: دوستی با ناجنس ممنوع! 🎙 ⛱با حقیق همراه باشید 🔻 @haqiq_center
هدایت شده از حقیق
🕸لانه عنکبوت 🔱راهبرد میلیتاریستی (نظامی گری) رژیم صهیونیستی (1) ⭕️سیاست صهیونیسم از بدو ورود یهود به فلسطین در سال 1907 تاکنون، بر پایه نظامی گری و خشونت استوار بوده است. برای مثال شعار گروه صهیونیستی «پارژیورا» در سال ۱۹۰۷ این بود: «یهود با آتش و خون نابود شد و با آتش و خون بار دیگر قیام خواهد کرد». ☑️در واقع همین شعار، اساس عمل ارتش رژیم صهیونیستی در مراحل گوناگون محسوب می‌شود. جنایت این رژیم در کشتار صبرا و شتیلا و همچنین روستای قانا در جنگ ۳۳ روزه در همین راستا قابل ارزیابی است. 💢از جمعیت حدود ده میلیون نفری رژیم صهیونیستی تعداد زیادی نظامی(سرباز عادی، نیروی ذخیره و شبه نظامی) هستند که دارای کد نظامی، یگان و آموزش‌های دوره‌ای می‌باشند. 🪖جامعه صهیونیستی یک جامعه کاملا نظامی است که کلیه یهودیان در آن ملزم به گذراندن دوره خدمت اجباری نظام‌اند. 💢جهت‌گیری این رژیم با توجه به موقعیت خاص جغرافیای نظامی و سیاسی، سیاست‌های خاص و خشک نظامی است‌ و سیاست دفاعی در اولویت قرار دارد. این امر به معنی ارجحیت اهداف امنیت ملی بر اهداف سیاست خارجی برای بقا و حفظ موجودیت آن است. ⛔️در مجموع پتانسیل‌های میلیتاریستی این رژیم، از مهمترین عناصر حفظ بقای این رژیم به شمار می‌روند و وظیفه سازمان‌های نظامی و شبه نظامی گوناگون در فلسطین اشغالی، حفظ شهرک‌های یهودی‌نشین است. ✍️ ⛱با حقیق همراه باشید 🔻 @haqiq_center
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 موشن‌گرافیک «به‌وقت‌ِنابودی» نابودی رژیم صهیونیستی و آزادی قدس شریف در آینده ای نه چندان دور قطعی و حتمی است. ⛱با حقیق همراه باشید 🔻 @haqiq_center
وقت فراره!/ عاقبت اشغالگری ◽️مبدا: اسرائیل ◽️مقصد: هر جایی به‌جز اسرائیل! ⭕️الان توی غزه اوضاع جوریه که اگه یه پسر بدون اسیر بره خونه باباش میگه، باید تو پارک بخوابی😁 ⛱با حقیق همراه باشید 🔻 @haqiq_center
💢 فرزندآوری و جمعیت(1) ✍️ 💠 در عصري که محدود بودن منابع طبيعي و کمبود منابع غذايي جهان همراه بي‌عدالتي‌ها و تبعيض‌ها رشد بي‌سابقة جمعيت را به فاجعه‌اي بزرگ و انفجاري کنترل‌ناشدني کشانده است، توصية سياست‌مداران و اقتصاددانان غربي ـ به جاي سامان‌بخشي به چگونگي توزيع ثروت در جهان ـ به باروري کنترل‌شده است. تدبيري که اين گروه و پيروان‌شان براي کاهش جمعيت انديشيده‌اند رويکرد به مسائل مادي و امکانات طبيعي و اجتماعي در وهلة اول و به مسائل فرهنگي جامعه در نگاهي دوردست است. ▪️به باور آنان، جلوگيري از فقر، گراني، قانون‌شکني و انواع مفاسد، از قتل، غارت، تجاوز، ناامني و فتنه‌انگيزي به جان و مال افراد به کنترل مواليد و جلوگيري از زاد‌ و ولد برنامه‌ريزي‌نشده با بهره‌گيري از روش‌هاي مدرن نيازمند است، روش‌هايي که معرفي آنها به آحاد جامعه ضروري است. 🔖 در کشورهاي اسلامي نيز عده‌اي با رويکرد ديني به طرفداري از اين نظريه ترغيب شده‌اند؛ نگاه نوانديش در موضوع جمعيت در پي آن است که محدود کردن تعداد فرزندان را از ميان آموزه‌هاي ديني بيرون بکشد، با اين توضيح که مجموع آموزه‌هاي اسلامي دربارة اصالت تربيت و آماده‌سازي شرايط رشد و شکوفايي فرزندان، ما را به اين موضوع رهنمون مي‌شود که تحديد نسل و کاهش فرزندان پيشنهادي مطلوب است، به‌ويژه در شرايط و زمينه‌هايي که افزايش فرزندان تربيت، رشد و آموزش آنان را مختل يا ناممکن مي‌کند. ➖اما آنان غافل‌اند از اينکه در اصول و مباني ازدواج و تشکيل خانواده ادله‌اي از آيات و روايات يافت مي‌شود که درصدد اثبات ضرورت افزايش نسل مسلمانان‌اند و هر برنامه‌اي را که در پي تحديد نسل و پيشگيري از افزايش نسل مسلمانان باشد مردود مي‌دانند، مگر در موارد استثنايي، آن‌هم در حالت فردي، نه اجتماعي، که ممکن است راه‌هايي براي جلوگيري از بارداري مطابق نظر شرع جايز باشد. ▫️در آيات قرآني و روايات، ازدواج و خروج از تجرّد بسيار تشويق شده است. بديهي است که يکي از نتايج طبيعي ازدواج‌ به دنيا آوردن فرزند و تکثير نسل است. در برخي روايات به ازدواج با هدف تکثير نسل توصيه شده است. ⛱با حقیق هـمـراه باشـیـد @haqiq_center
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📽فلسطین به توفیق الهی از دست دشمنان خلاص خواهد شد. ⛱با حقیق همراه باشید 🔻 @haqiq_center
🔖 📚 💓 🦋 0️⃣5️⃣💌 با ارشیا آمده بود زیارت و نذری‌هایی که دوتایی درست کرده بودند را پخش کرده بود! عجیب بود ولی واقعی... حالا توی ماشین لم داده و به ظاهر همه چیز خوب بود اما حال خودش خیلی خوش نبود. استارت زد و راه افتاد. شاید اگر زودتر می‌رسیدند و کمی دراز می‌کشید بهتر می‌شد. رادیو آوا را گرفت و ولومش را بلند کرد. ارشیا با دستش به جایی اشاره کرد و گفت: _اونجا رو می‌بینی؟ اولین فرعی. راهنما بزن بریم اونور _چرا؟ مسیر ما که این سمت باید باشه _برو لطفا کار دارم. _باشه هرچند میلی به طولانی شدن راه نداشت اما کنجکاو شده بود به خاطر آدرسی که ارشیا می‌داد. وارد محله‌ای نسبتا قدیمی شدند با کوچه‌هایی گاه عریض و گاه باریک. ارشیا را زیر نظز گرفته بود. طوری با دقت خیابان‌ها را نگاه می‌کرد که انگار به خوبی همه‌جا را می‌شناخت. بالاخره بعد از چند دقیقه کنار دیواری که سنگ‌چین بود دستور توقف داد. بعد هم چندباری سرش را خم و به خانه‌ها نگاه کرد. ریحانه توی پیچ کوچه‌ها بیشتر سرگیجه گرفته بود، رادیو را بست و پرسید: _خب؟ اینجا کجاست؟ _هیچ‌جا. یعنی راستش بچه که بودم چندباری با بابا این طرفا اومدیم. _اوووه یعنی از اون موقع یادته؟ _تقریبا... دست سردش را مشت کرد روی فرمان و متفکر گفت: _عجیبه! آخه اینجا تقریبا محله‌ی قدیمی و سنتی هستش. از پوشش خانوم‌ها هم معلومه که نسبتا مذهبی هستند. چیزی توی معده‌اش می‌جوشید و بالاتر می‌آمد. ارشیا کج نشست و با شک پرسید: _یعنی منظورت اینه که گذر ما چجوری به اینجا خورده بوده؟ لبش را گاز گرفت، از حرفش خجالت کشیده بود. باید یک‌جوری جمعش می‌کرد تا دلخوری پیش نیاید. اما همین که دهان باز کرد به جواب دادن، حالت تهوعش شدید شد و نتوانست خودش را کنترل کند. دستش را جلوی صورتش گرفت و سریع در را باز کرد و از ماشین پیاده شد. دویید سمت جوی آب کوچکی که از وسط کوچه می‌گذشت و چندبار پشت سرهم عق زد. پاهایش نا نداشت و همانجا روی زمین سرد نشست. صدای ارشیا گوشش را پر کرد: _چی شد ریحانه؟ خوبی؟ همه‌ی این اتفاقات شاید یک دقیقه هم نشده بود. تعجب کرد که ارشیا با چه سرعتی خودش را با پای گچ گرفته به او رسانده. نمی‌توانست فعلا حرف بزند. دستش را بی‌رمق تکان داد که یعنی خوبم. _پاشو بریم دکتر. اینجا نشین؛ بلند شو خانوم. نگرانی در صدایش موج می‌زد. دوست داشت خیالش را راحت کند که چیزی نیست اما واقعا توانش را نداشت. در آبی رنگ خانه‌ای که دقیقا روبه رویشان بود باز شد. پیرزنی با قد و قامتی کوتاه و چهره‌ای مهربان با چادر مشکی بسم‌الله گویان بیرون آمد. ارشیا آخ بلندی گفت. انقدر هول شده بود که بدون عصا آمده و روی پای شکسته‌اش ایستاده بود. چند قدمی عقب رفت و به ماشین تکیه زد. نگاهش به پیرزن خیره ماند و انگار زیرلب چیزی گفت که ریحانه نشنید. ادامه_دارد... 🔜 ✍️ 📨 ⛱با حقیق هـمـراه باشـیـد @haqiq_center
🌱 اندکی درنگ 📌 خدا را شکر که می‌گذرد... ▪️از عارفی پرسيدند: «سخت می‌گذرد»، چه بايد کرد؟ ➖عارف گفت: خودت که می‌گویی؛ ▪️سخت «می‌گذرد»، سخت که «نمی‌ماند»، ➖پس خداروشکر که «می‌گذرد» و «نمی‌ماند». ⛱با حقیق هـمـراه باشـیـد @haqiq_center
🌁 مجموعه عکس‌نوشت(3) 🌅 سقوط نزدیک است 💠 ما به خاطر یک جریان به فلسطین کمک نمی‌کنیم بلکه حمایت ما از مردم فلسطین به سبب انجام وظیفه دینی و انقلابی به مبارزه با رژیم صهیونیستی است. ⛱با حقیق همراه باشید @haqiq_center
🔰اینستاگرام عامل احساس حقارت و بدبختی! 🔻مجله آمریکایی تایم در گزارشی نوشت: نتايج یک مطالعه‌ بر روى جوانان و نوجوانان نشان می‌دهد بدترین شبکه اجتماعی از لحاظ تاثیرات منفی بر روی سلامت روان جوانان است. 🔻طبق این تحقیق کاربران این شبکه اجتماعی ۶۳٪ بیشتر از کاربران دیگر شبکه‌های اجتماعی احساس بدبختی می‌کنند. ⛱با حقیق هـمـراه باشـیـد @haqiq_center
هدایت شده از حقیق
🕸لانه عنکبوت 🔱راهبرد میلیتاریستی (نظامی گری) رژیم صهیونیستی (2) 🌍 در کشورهای مختلف جهان عمدتا راهبردهای ملی، راهبردهای نظامی را تحت کنترل داشته و عملکرد نظامی بخشی از یک راهبرد ملی فراگیر می باشد. اما در رابطه با رژیم صهیونیستی این گونه نیست؛ زیرا تحت تاثیر عوامل مختلف، این دو سطح از راهبرد با یکدیگر ادغام شده و یک راهبرد نظامی بزرگ، سیاست و دولت این کشور را فرا گرفته است. ✅عناصری چون؛ ماهیت غیر بومی و مهاجرت، عدم مشروعیت قانونی حاکمیت بر سرزمین، ترس از نابودی و نبود عمق استراتژیک، ضعف نیروی انسانی یهود در برابر اعراب و نکته مهمتر تسخیر سیاست توسط نظامیان، باعث شده استراتژی کلان این رژیم به شکل نظامی در آمده و به واقع یک راهبرد کاملا نظامی بر اندیشه و عمل دولت حاکم گردد. ✅در قانون این رژیم حقی برای سکنه واقعی فلسطین در نظر گرفته نشده است. در قانونی که از مجلس دولت اشغالگر گذشته است: «کسی که می‌خواهد اهل اسرائیل باشد، باید یهودی باشد. با آنها که در اسرائیل زندگی می‌کنند ولی یهودی نیستند، به سه طریق برخورد می‌شود: 1 ـ نادیده گرفته می‌شوند؛ 2 ـ در موارد لازم، آنها جدا نگه داشته می‌شوند؛ 3 ـ در مواقع ضروری، تبعید یا نابود می‌گردند.» ارتباط با عرب زبان ها، از این سه نوع برخورد خارج نیست. ✍️ ⛱با حقیق همراه باشید 🔻 @haqiq_center
هدایت شده از حقیق
📣 حمایت از فلسطین بر هر مسلمان منتظری واجبه... ⛱با حقیق هـمـراه باشـیـد @haqiq_center
هدایت شده از حقیق
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 ما یهودی‌ها ملتی بدون سرزمین هستیم که باید به سرزمین بدون ملت یعنی فلسطین برگردیم. ⛱با حقیق همراه باشید 🔻 @haqiq_center
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فَبَعَثَ اللَّهُ غُرَابًا آن گاه خدا کلاغی را برانگیخت سوره مبارکه مائده حتی حیوان هم میفهمد و متنفر است! ⛱با حقیق هـمـراه باشـیـد @haqiq_center
اتفاق‌هایی که برای اولین‌بار در عملیات بزرگ مقاومت فلسطین رخ داد. ⛱با حقیق هـمـراه باشـیـد @haqiq_center
💠 قیام مسلحانه غزه و مفهوم «حملات دفاعی» در حقوق بین الملل ✍ بهستانی 💢 همواره یکی از مطالب مناقشه برانگیز در حقوق جنگ و حقوق بین الملل تعیین متجاوز است. متجاوز کسی است که برای نخستین بار شیپور جنگ را می کشد. تا قبل از تأسیس جامعه ملل این قضیه اهمیتی نداشت و با تاسیس سازمان ملل اهمیتی دوچندان پیدا کرد. کشورها می کوشند حتی اگر شروع کننده باشند،‌ با پرونده سازی بهانه‌هائی بیابند که تقصیر آغاز به جنگ را به طرف مقابل بچسبانند. مثال ملموس آن جنگ ایران و عراق بود که هم عراق می‌کوشید طرف ایرانی را مقصر جلوه دهد،‌و هم ایران از قبول قطعنامه های سازمان ملل سرباز می‌زد زیرا طرف متجاوز در آنها تعیین نشده بود. 🌀 منشور سازمان ملل متحد در عین اینکه اصل را بر عدم مشروعیت جنگها می گذارد،‌ولی در دو مورد برای آن استثنا قائل می شود. یکی اقدام علیه وضعیتی که صلح و امنیت به خطر افتاده باشد،‌ و دیگری دفاع مشروع. اولی به تشخیص مقام شورای امنیت سازمان است ولی دومی با اعلام از طرف کشورها به سازمان ملل ممکن می‌شود. ➖حالا سئوال این است که تهاجم نیروهای مقاومت فلسطینی به خاک اسرائیل «توسل به زور» و از نظر حقوق بین المللی نامشروع است؟ نخست اینکه از نظر مردم فلسطین و بسیاری از مردم جهان اطلاق «خاک اسرائیل» برای آن محدوده غلط است بلکه آنجا سرزمین فلسطینی است که از سوی صهیونیست‌ها اشغال شده است. این نبرد برای پس زدن اسرائیلی‌ها از خانه قدیمی خودشان انجام می گیرد. اگر چه برخی از نویسندگان در سال‌های اخیر بیان کرده‌اند که بدلیل گذشت چندین نسل و مرور زمان، آنجا خاک اسرائیل محسوب می‌شود و ادعای فلسطینیان آواره به سرزمین‌های دیگر یا انباشته در منطقه غزه و کرانه باختری،‌ دیگر وجهی ندارد،‌ولی باید گفت به لحاظ حقوقی در این مسائل مرور زمان نقشی ندارد و ادعای فلسطینیان برای بازگشت به سرزمین اصلی محکم پابرجاست. 🔖در همین باره،‌این نکته اضافه شود که جدای از فلسطینیان و مسلمانان، کشورهای غیرمسلمان و مقام سازمان ملل بارها اسرائیل را به عنوان یک اشغالگر شناسائی و محکوم کرده اند هر چند درباره محدوده سرزمینی دولت فلسطینی اختلاف نظر وجود دارد. رجوع شود به قطعنامه های متعدد شورای امنیت علیه رژیم اشغالگر از جمله 497 و 2334. دوم اینکه، اسرائیلی ها در تمام این سالها،‌ماه ها و روزها علی الدوام به منطقه غزه تجاوز کرده اند. چندین جنگ به راه انداخته اند،‌زنان و کودکان را کشته اند،‌جوانان را به اسارت برده،‌و بعد از انتخابات دموکراتیک که به پیروزی حماس منجر شد، با یورش به غزه، بسیاری از اعضای کابینه یا مجلس فلسطینی را به اسارت بردند. در تمام این سالها ادبیات تحقیر و مرگ بود که از سوی تل آویو به سوی فلسطین نثار می‌شد. تهاجم کنونی فلسطینان پاسخی مشروع به انواع اقدامات نظامی اسرائیلی‌ها علیه آنان بوده است. از این جهت،‌این تهاجم مسلحانه،‌ اقدامی مشروع با عنوان «حمله تدافعی» ذیل اصل «دفاع مشروع» شناخته می شود. ⛱با حقیق هـمـراه باشـیـد @haqiq_center
🔖 📚 💓 🦋 1️⃣5️⃣💌 دراز کشیده بود روی پتوی ملحفه‌دار سفیدی که از تمییزی برق می‌زد. زیر سرش هم بالش‌های مخمل قرمز بود با روکش سفیدی که دورتادورش با سلیقه توردوزی شده بود. همه‌جای خانه عطر گلاب زده بودند انگار و البته بوی مطبوع غذا هم در فضا پیچیده بود. حالا که بعد از گذشتن چیزی حدود یک ساعت حالش بهتر بود می‌توانست به اطرافش دقیق نگاه کند. دیوارها تا کمر رنگ کرم بود و با یک خط نازک مشکی از رنگ استخوانی کمر به بالا جدا شده بود. طاقچه‌ی نه‌چندان پهنی روبه رویش بود با چند قاب عکس کوچک و بزرگ. پشتی‌های قدیمی قرمز و جگری که البته هیچ اثری از کهنگی نداشتند به دیوارها تکیه زده بودند. ارشیا کنارش نشسته و با انگشت گل‌های قالی دست‌باف را پس و پیش می‌کرد... _چقد همه‌چیز ساده و قشنگه، نه ارشیا؟ انگار از خواب بیدار شده باشد یکهو سر بلند کرد و بعد از چند ثانیه مکث با حواس‌پرتی گفت: _با منی؟ متوجه نشدم چی گفتی. _هیچی میگم خوبی؟ _آره. شما بهتری؟ _خوبم خداروشکر نمی‌دونم توی شربتی که بهم داد چی بود کلی حالم بهتر شد. لنگه‌ی در چوبی قهوه‌ای باز شد و پیرزن که حالا چادر رنگی‌ای دور کمرش بسته بود وارد شد و با لبخند گفت: _شربت آبلیمو بود مادر، دل بهم خوردگیت رو خوب می‌کنه. این‌جور وقتا بخور. _دستتون درد نکنه، مزاحم شما هم شدیم. _مهمون حبیب خداست. شما چطوری پسرم؟ ارشیا انگار از نگاهش فرار می‌کرد یا شاید ریحانه بیخود اینطور فکر می‌کرد! _ممنونم _آبگوشت که دوست دارین؟ _وای نه، ما دیگه رفع زحمت می‌کنیم. ارشیا جان بریم؟ و گوشه‌ی پتو را کنار زد. پیرزن چهره در هم کشید و سفره‌ی ترمه‌ی توی دستش را باز کرد؛ بسم الله گفت و دست به زانو بلند شد. _این وقت روز با دهن خشک کجا بری؟ از بعد اذان صبح این یه قابلمه آبگوشت گذاشتم سر چراغ با سوی کم که خوب جا بیفته. دیشب آخه خواب علیرضا رو دیدم که اومده پیشم... میگن اگه خواب ببینی که مرده اومده یعنی یه عزیزی میاد دیدنت. خب... کی از شما عزیزتر دخترم گلم؟ _آخه... _ناراحتم نکن! _چشم پس اجازه بدین بیام کمکتون _قربون دستت جوری ذوق کرده بود انگار بعد از مدت‌ها رفته پیش خانم‌جان. عجیب بود که ارشیا هم ساکت بود بدون هیچ مخالفتی. پیاله‌های سفالی پر از ترشی و شور را گذاشت توی سفره و بعد کاسه‌های گل‌سرخی و پیاز و سبزی خوردن تازه و دوغی که معلوم بود بازاری نیست. نشست و با عشق به سفره‌ی جمع و جور اما پر از رنگ و لعاب نگاه کرد. _عالیه حاج خانم. دستتون درد نکنه. پیرزن با چیزی شبیه به بقچه نشست و گفت: _سرت درد نکنه. اینم نون خشک شده. داشتم می‌رفتم سنگک داغ بگیرم که شما رو دیدم. _ای وای شرمنده حاج خانم _دشمنت شرمنده مادر، قسمت نبود. بفرما پسرم قابل تعارف نیست. ارشیا دست روی چشمش گذاشت و گفت: _چشم بی‌بی جان لبخندی مهربان زد و خودش را جلو کشید. بی‌بی با گوشه‌ی روسری بلندش اشک‌های حلقه زده در چشمش را پاک کرد و گفت: _قربون خدا برم. ریحانه پرسید: _چیزی شده؟ _نه مادر. شوهرت بهم گفت بی‌بی. بچه‌هام همه همینو میگن! هرچی به این حاج آقا نگاه می‌کنم می‌بینم عین سیبیه که از وسط نصف کرده باشن. انگار کن علیرضام باشه. با یاعلی بلند شد و آرام آرام سمت طاقچه رفت. یکی از قاب عکس‌ها را برداشت. بوسید و برگشت. قاب را به ریحانه داد و گفت: _ببین چه شبیه همن. و ریحانه نزدیک بود از تعجب شاخ دربیارد! دقیقا ارشیای جوان‌تر شده با ریش.... ادامه_دارد... 🔜 ✍️ 📨 ⛱با حقیق هـمـراه باشـیـد @haqiq_center
🌱 اندکی درنگ 💠 قدر نعمت‌هامون رو بدونیم ▪️مردی که ﻋﻘﺐ تاکسی ﻛﻨﺎﺭ ﻣﻦ ﻧﺸﺴﺘﻪ ﺑﻮﺩ ﻭ ﺩﺍﺷﺖ ﺗﻮی ﺳﺮﺭﺳﻴﺪﺵ ﭼﻴﺰی ﻳﺎﺩﺩﺍﺷﺖ می‌ﻛﺮﺩ، ﺳﺮﺭﺳﻴﺪﺵ ﺭﺍ ﺑﺴﺖ ﻭ ﮔﻔﺖ: ‏ ﻫﺮچی می‌دوییم، ﺑﺎﺯﻡ ﻋﻘﺒﻴﻢ. 🔸کسی جوابی ﻧﺪﺍﺩ. ▫️ﻣﺮﺩ ﺩﻭﺑﺎﺭﻩ ﺧﻮﺩﺵ ﮔﻔﺖ: ‏ ▫️همه‌اش ﺩﺍﺭﻳﻢ می‌دوییم، ﺑﺎﺯﻡ هیچی.‏ ➖زنی ﻛﻪ ﺟﻠﻮی ﺗﺎکسی ﻧﺸﺴﺘﻪ ﺑﻮﺩ، ﮔﻔﺖ: ﺧﻮﺵ ﺑﻪ ﺣﺎﻟﺘﻮﻥ.‏ ▫️ﻣﺮﺩ ﭘﺮﺳﻴﺪ: ﭼﺮﺍ؟‏ ▪️ﺯﻥ ﮔﻔﺖ: ﭘﺴﺮ ﻣﻦ همه‌اش ۶ﺳﺎﻟﺸﻪ ﻭلی نمی‌تونه ﺑﺪﻭئه. ﻫﺮ ﻛﺎﺭی می‌کنیم نمی‌تونه.‏ 🔹ﺩﻳﮕﺮ ﻫﻴﭻ‌ﻛﺪﺍﻡ ﺣﺮﻑ ﻧﺰﺩﻳﻢ. 🔖خیلی مواقع نعمت‌هایی که ما داریم، حسرت دیگرانه. پس قدرشون رو بدونیم و بابتشون سپاسگزار باشیم. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ⛱با حقیق هـمـراه باشـیـد @haqiq_center
🌁 مجموعه عکس‌نوشت(4) 🌅 سقوط نزدیک است 💠 ما به مبارزه ادامه خواهیم داد تا اینکه زمین و آسمان و دریا برای صهیونیست‌ها تبدیل به جهنم شود. ⛱با حقیق همراه باشید @haqiq_center
‏برای لحظه ای تصور کنید قراره تمام عمرت به همراه خانوادت، فرزند، نوه نتیجه و... فقط در دو تا سه خیابان بگذره، به تکرار و به اجبار! چند نسل مردم فلسطین تنها در یک باریکه ۴۰ در ۱۲ کیلومتری گذر عمر میکنند و قراره این وضعیت ادامه دار باشه تا ابد! تصورش هم وحشتناکه ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ‌‌‌ ⛱با حقیق هـمـراه باشـیـد @haqiq_center
💢 فرزندآوری و جمعیت(2) ✍️ 💠 اسلام پيوند زناشويي را عشق‌ورزي پاک و مادر شدن زن را هدية الهي به زن مي‌داند. اگر مردي حق زناشويي و فرزندآوري را از همسرش دريغ کند، درواقع خويشتن را از رحمت الهي محروم کرده است؛ رسول گرامي اسلام(ص) به عثمان‌بن‌مظعون، که قصد کناره‌گيري از همسرش را داشت، فرمود: ▫️ چنين مكن، اي عثمان! زيرا بندة مؤمن، هرگاه دست همسرش را بگيرد، خداوند ده حسنه برايش مي‏نويسد و ده گناه از او پاك مي‏كند؛ چنانچه او را ببوسد، خداوند صد حسنه برايش مي‏نويسد و صد گناه از او مي‏زدايد؛ هرگاه با او درآميزد، خداوند هزار حسنه برايش مي‏نويسد و هزار گناه از او مي‏زدايد، و فرشتگان بر ايشان حاضر مي‏شوند؛ چون غسل كنند، آب بر هر تارِ مويي از آن دو نمي‌‏گذرد، مگر آنكه خداوند، به ازاي هر تارِ مو، يك حسنه بر ايشان مي‏نويسد و يك گناه مي‏زدايد. ▪️اگر اين در شبي سرد باشد، خداوند متعال به فرشتگان مي‏فرمايد «بنگريد اين دو بنده‌‏ام را كه در اين شب سرد غسل كردند، از آن روي كه يقين دارند که من خداوندگار آنان هستم؛ شما را گواه مي‌‏گيرم كه آن دو را آمرزيدم. پس اگر در اين آميزش براي آن دو فرزندي بود، آن فرزند خدمتكار ايشان در بهشت است». ▫️ آن‌گاه پيامبر خدا(ص) با دستش به سينة عثمان زد و فرمود: ➖ اي عثمان! از روش من روي متاب كه هر كس از روش من روي برتابد، روز قيامت، فرشتگان راه را بر او مي‏گيرند و روي او را از حوض من مي‏گردانند (عوالي‌اللئالي، ج 3، ص291-292). ⛱با حقیق هـمـراه باشـیـد @haqiq_center