🌸:
🌹🍃🕊👇👇👇
⭕️آيا لعن خلفای اهل سنت عمر🔥 باعث شيعه كشي دردنيا شده؟
👈جواب:
-شیعه کشی از همان روز شهادت پیامبر آغاز شد.
دشمنان اهل بیت علیهم السلام، بی شرمانه ، در اولین جنایت خود پیامبر اکرم صلی الله علیه واله را به شهادت رسانده و بعد از آن دختر پیامبر را هدف قرار دادند. و در ادامه تک تک امامان شیعه را به قتل رساندند.
چرا حضرت زهرا علیهاالسلام (به سند صحیح )خطاب به خود ابوبکر فرمودند :
به خدا قسم در هر نمازی که میخوانم تو و عمر را لعن و نفرین میکنم. (آیا خبر از کشته شدن خود و فرزندشان محسن نداشتند؟؟؟)
بحار الانوار ج38ص356
الامامه والسیاسه ص20
شرح نهج البلاغه ابین ابی الحدید ج6ص50
السبعه السلف ص253
و روایات فراوان دیگر که با کمی تحقیق به دست خواهد آمد.
در طول تاریخ علاوه بر امامان و امامزادگان ، هزاران چهره برجسته ی دیگر نیز، به دلیل تشیع به قتل رسیده اند.
در بین این افراد ، نام صحابه ی پیغمبر، علمای بزرگ و فقهای نامی و سیاستمداران و وزرا نیز به چشم می خورند.
از برجسته ترین چهره ها ، می توان به حجر بن عدی، کمیل بن زیاد ،رشید هجری، شهید ثانی، و سایر شهدای فقه شیعه اشاره کرد.
حکومت ها و گروه هایی در تاریخ بودند که نسل کشی شیعیان را در دستور کار خود قرار دادند.
خوارج، بنی امیه، بنی عباس، آل زبیر، عثمانیان، ایوبیان، بعث عراق، طالبان، سپاه صحابه، القاعده و داعش وآل سعودسقوط و …از برجسته ترین نمونه های ظلم و شیعه کشی هستند.
حجاج بن یوسف ۱۲۰ هزار مرد و زن و کودک را به جرم تشیع کشت.
مصعب بن زبیر فقط در یک روز ۵ هزار شیعه ی سپاه مختار را پس از تسلیم گردن زد.
خلفای عثمانی ، میلیون ها شیعه را در آناتولی و مناطق کردنشین قتل عام کردند تا روند سریع شیعی شدن قلمرو خود را که پس از قدرت گرفتن حکومت صفوی آغاز شده بود بگیرند.
ایوبیان همین بلا را بر سر فاطمیون در مصر آوردند.
صدام پس از جنگ اول خلیج فارس و پس از اینکه شیعیان،
جنوب عراق را به تصرف خود در آوردند ، با چراغ سبز آمریکا نزدیک به نیم میلیون شیعه را در عرض یک ماه قتل عام کرد.
طالبان ده ها هزار شیعه را در مزار شریف و کابل کشتند.
همین شیعیان مظلوم ، به دست نیروهای احمد شاه مسعود نیز کشته می شدند.
سپاه صحابه و القاعده و گروهک های وابسته، مسئول انفجار ها و کشتارهایی هستند که روزانه شیعیان و علویان پاکستان، سوریه ، عراق و گهگاه بلوچستان ایران را هدف قرار می دهند.
در حال حاضر به طور منظم ، روزانه صد ها شیعه در عراق و سوریه و پاکستان و افغانستان سلاخی می شوند.
کشتار شیعیان هند در کشمیر
و اين همه شيعه كشي بعد از شهادت رسول اكرم صلی الله علیه و آله آيا دليلش لعن ما بر خلفا بوده؟!!!
«خير»
روز عاشورا به سیدالشهدا علیه السلام گفتند:
بغض لابیک.
ساليان سال است تاريخ شاهد اين جنايت بوده ولي اين عصر به خاطر تجهيزات ارتباطات مابيشتر خبردار از اين جرمها ميشويم.
بي شك شيعه كشي هاي بعد هم به اين دليل نخواهد بود.
جرم شيعه، اجراي امر الهي و قبول ولايت اميرالمؤمنين علیه السلام و حب خاندان رسول صلی الله علیه و آله بوده و هست.
✔️ حدّ تقیّه چیست؟
☜ امام صادق (علیه السلام) فرمودند:
◀️ إنّمَا جُعِلَتِ التَّقيَّةُ لِيُحْقَنَ بِهَا الدَّم،
◀️ فإذَا بَلَغَتِ التَّقيَّةُ الدَّمَ فَلا تَقيَّة.
◀️ وأيْمُ اللَّهِ لَو دُعِيتُمْ لِتَْنصُرُونَا لَقُلْتُْم لا نَفْعَل،
◀️ إنَّمَا نَتَّقِی وَ لَكَانَتِ التَّقيَّةُ أحَبَّ إلَيْكُمْ مِنْ آبَائِكُمْ وَ اُمَّهَاتِكُم.
▪️ تقیّه در حقیقت به این منظور است که خون (شیعه) محفوظ بماند،
▪️ پس هرگاه کار به خونریزی رسید، دیگر جایی برای تقیّه نیست!
▪️ (در سوء استفاده از تقیّه فرمودند): والله اگر به یاری ما دعوت شوید،
▪️ (بهانه آورده و) ما را یاری نمی کنید و خواهید گفت، تقیّه میکنیم!
▪️ (رفع تکلیف در قالب) تقیّه از پدر و مادرتان برای شما محبوب تر است!
√ منابع روایت؛
الوافی، ج ۱۵، ص ۱۹۷.
تهذیب الاحکام، ج ۶، ص ۱۷۲.
قواعد الفقهیه، ج ۱، ص ۳۹۳.
منتهی المطلب، ج ۲، ص ۹۹۷.
میزان الحکمة، ج ١٣، ص ٤٤٤.
جواهر الكـلام، ج ۲۱، ص ۳۹۲.
وسایل الشیعه، ج ۱۶، ص ۲۳۵.
فقه الصادق (ع)، ج ۱۱، ص ٤٠٦.
منتخب ميزان الحكمة، ج ١٠، ص ٦٦٦.
معجم احادیث الامام المهدی (علیه السلام)، ج ٤، ص ٤٢.
المواهب فی تحریر احکام المکاسب، ج ۱، ص ۸۰۹
@haram110
1_631251.mp3
6.39M
#ظهر_جمعه_است و
#وقت_مناجات_امیرالمومنین❤️
التماس دعای فــرج😍
قرآن به جز از وصف علي آيه ندارد
ايمان به جز ازعشق علي پايه ندارد
گفتم بروم سايه لطفش بنشينم
گفتا كه علي نور بود سايه ندارد
@haram110
4_883295900284223959.mp3
6.88M
🎧🎧
⏰ 7 دقیقه
#حتما_گوش_کنید👆
✅ از یتیم بدتر در بیان امام حسن عسکری (ع)
🔹 درد نبودن امام زمان (ع)
🎤 #حاج_اقا_سعیدی
🔹 #نشر_دهید
@haram110
1_11080266.m4a
3.38M
d02f469b469f5efd1ef1aaaf02c4bb3fc34e806e.mp3
4.04M
#زیارت_آل_یاسین
🎤 بانوای گرم استادفرهمند
🌹 #سلام_علی_آل_یاسین🌹
نام تو را میبرم قلبم غریبی میکند
چشم انتظاری در دلم درد عجیبی می کند
تعجیل در ظهور 14 مرتبه #صلـــــوات
@haram110
🌸🌸🌺✨🌟 یازدهم ربیع الاوّل، میلاد حضرت رضا علیه السلام مبارک باد
برای میلاد حضرت رضا علیه السلام دو قول نقل شده است:
الف) یازدهم ذیالقعده
مرحوم طبرسی در «إعلام الوری»، مرحوم ابن فتّال نیشابوری در «روضة الواعظین»، مرحوم عمادالدین طبری در «مناقب الطاهرین»، مرحوم شهید اوّل در «الدّروس»، و مرحوم کفعمی در «مصباح»، یازدهم ذیالقعده را روز میلاد حضرت رضا علیه السلام گزارش کردهاند.(بحارالأنوار، ج 49، ص3 و 9 و 10/ روضةالواعظين، ج 1، ص 236/ مناقب الطاهرین، ج2، ص796)
ب) یازدهم ربیعالاول
مرحوم شیخ صدوق در «عیون اخبارالرضا علیه السلام» از عتّاب بن أسید نقل میکند که گفت: از جمعی از اهل مدینه شنیدم که حضرت علیبن موسی الرضا علیه السلام در روز پنج شنبه، یازدهم ربیعالاول سال 153 هجری به دنیا آمد.(بحارالأنوار، ج 49، ص 9 به نقل از عیون اخبارالرضا علیه السلام) مرحوم ابنشهر آشوب نیز در «مناقب»، یازدهم ربیعالاول سال 153 هجری را تاریخ ولادت حضرت رضا علیه السلام گزارش میکند. (بحارالأنوار، ج49، ص10 به نقل از مناقب)
مرحوم محدّث قمی در «وقایع الأیام» مینویسد:
«در این روز (یازدهم ربیعالاوّل) ولادت حضرت رضا علیه السلام واقع شده، اما مشهور بین علما یازدهم ذیالقعده است.» (وقایع الایام، ص212)
✅«اللّهمّ عجّل لولیّک الفرج»
👊🏼💎 دعای تبرّی از دشمنان اهلبیت علیهم السلام، منقول از حضرت رضا علیه السلام
سلیمانبن جعفر گفت: نزد حضرت رضا علیه السلام رفتیم. مشاهده کردیم آن حضرت در حال سجده شکر است، امّا سجدهاش طولانی شد. هنگامی که سر از سجده برداشت، عرض کردیم: چرا سجده شما طولانی شد؟ فرمود: دعایی را در سجده میخواندم که هرکس در سجده شکرش بخواند، مانند کسی است که در روز بدر، همراه با رسول خدا صلّی الله علیه و آله به دشمنان، تیر انداخته است. (مهج الدعوات، ص 257) یا مطابق روایت دیگر مانند کسی است که در روزهای بدر، احد و حنین، همراه با رسول خدا صلّی الله علیه و آله، یک میلیون تیر به دشمنان انداخته باشد. (بحارالأنوار، ج 86، ص 224 به نقل از البلدالامین)
آن دعا چنین است:
«اللَّهُمَ الْعَنِ اللَّذَيْنِ بَدَّلا دِينَكَ، وَ غَيَّرَا نِعْمَتَكَ، وَ اتَّهَمَا رَسُولَكَ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ، وَ خَالَفَا مِلَّتَكَ، وَ صَدَّا عَنْ سَبِيلِكَ، وَ كَفَرَا آلاءَكَ، وَ رَدَّا عَلَيْكَ كَلامَكَ، وَ اسْتَهْزَئَا بِرَسُولِكَ، وَ قَتَلَا ابْنَ نَبِيِّكَ، وَ حَرَّفَا كِتَابَكَ، وَ جَحَدَا آيَاتِكَ، وَ سَخِرَا بِآيَاتِكَ، وَ اسْتَكْبَرَا عَنْ عِبَادَتِكَ، وَ قَتَلا أَوْلِيَاءَكَ، وَ جَلَسَا فِي مَجْلِسٍ لَمْ يَكُنْ لَهُمَا بِحَقٍّ، وَ حَمَلا النَّاسَ عَلَى أَكْتَافِ آلِ مُحَمَّدٍ.
اللَّهُمَّ الْعَنْهُمَا لَعْناً يَتْلُو بَعْضُهُ بَعْضاً، وَ احْشُرْهُمَا وَ أَتْبَاعَهُمَا إِلَى جَهَنَّمَ زُرْقاً.
اللَّهُمَّ إِنَّا نَتَقَرَّبُ إِلَيْكَ بِاللَّعْنَةِ لَهُمَا، وَ الْبَرَاءَةِ مِنْهُمَا فِي الدُّنْيَا وَ الْآخِرَةِ.
اللَّهُمَّ الْعَنْ قَتَلَةَ أَمِيرِ الْمُؤْمِنِينَ، وَ قَتَلَةَ الْحُسَيْنِ بْنِ عَلِيٍّ وَ ابْنِ فَاطِمَةَ بِنْتِ رَسُولِ اللهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ وَ سَلَّمَ.
اللَّهُمَّ زِدْهُمَا عَذَاباً فَوْقَ عَذَابٍ، وَ هَوَاناً فَوْقَ هَوَانٍ، وَ ذُلًّا فَوْقَ ذُلٍّ، وَ خِزْياً فَوْقَ خِزْيٍ.
اللَّهُمَّ دُعَّهُمَا فِي النَّارِ دَعّاً، وَ أَرْكِسْهُمَا فِي أَلِيمِ عِقَابِكَ رَكْساً. اللَّهُمَّ احْشُرْهُمَا وَ أَتْبَاعَهُمَا إِلى جَهَنَّمَ زُمَراً.
اللَّهُمَّ فَرِّقْ جَمْعَهُمْ، وَ شَتِّتْ أَمْرَهُمْ، وَ خَالِفْ بَيْنَ كَلِمَتِهِمْ، وَ بَدِّدْ جَمَاعَتَهُمْ، وَ الْعَنْ أَئِمَّتَهُمْ، وَ اقْتُلْ قَادَتَهُمْ وَ سَادَتَهُمْ وَ كُبَرَاءَهُمْ، وَ الْعَنْ رُؤَسَاءَهُمْ، وَ اكْسِرْ رَايَتَهُمْ، وَ أَلْقِ الْبَأْسَ بَيْنَهُمْ، وَ لَا تُبْقِ مِنْهُمْ دَيَّاراً.
اللَّهُمَّ الْعَنْ أَبَا جَهْلٍ وَ الْوَلِيدَ لَعْناً يَتْلُو بَعْضُهُ بَعْضاً، وَ يَتْبَعُ بَعْضُهُ بَعْضاً.
اللَّهُمَّ الْعَنْهُمَا لَعْناً يَلْعَنُهُمَا بِهِ كُلُّ مَلَكٍ مُقَرَّبٍ، وَ كُلُّ نَبِيٍّ مُرْسَلٍ، وَ كُلُّ مُؤْمِنٍ امْتَحَنْتَ قَلْبَهُ لِلْإِيمَانِ.
اللَّهُمَّ الْعَنْهُمَا لَعْناً يَتَعَوَّذُ مِنْهُ أَهْلُ النَّارِ.
اللَّهُمَّ الْعَنْهُمَا لَعْناً لَمْ يَخْطُرْ لِأَحَدٍ بِبَالٍ.
اللَّهُمَّ الْعَنْهُمَا فِي مُسْتَسِرِّ سِرِّكَ، وَ ظَاهِرِ عَلَانِيَتِكَ، وَ عَذِّبْهُمَا عَذَاباً فِي التَّقْدِيرِ، وَ شَارِكْ مَعَهُمَا ابْنَتَيْهِمَا وَ أَشْيَاعَهُمَا وَ مُحِبِّيهِمَا وَ مَنْ شَايَعَهُمَا، إِنَّكَ سَمِيعُ الدُّعاءِ [وَ صَلَّى اللهُ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ أَجْمَعِينَ].» (مهج الدعوات، ص 257-258)
✅«اللّهمّ عجّل لولیّک الفرج»
🔥 👊🏼به خدا قسم، اگر در قلب جبرئيل و ميكائيل هم چيزى از محبّت آن دو نفر باشد، خدا ايشان را با صورت داخل آتش جهنم می اندازد
1) عَنْ سَمَاعَةَ قَالَ: سَمِعْتُ أَبَا عَبْدِ اللَّهِ علیه السلام يَقُولُ: إِذَا كَانَ يَوْمُ الْقِيَامَةِ مَرَّ رَسُولُ اللَّهِ بِشَفِيرِ النَّارِ وَ أَمِيرُ الْمُؤْمِنِينَ وَ الْحَسَنُ وَ الْحُسَيْنُ، فَيَصِيحُ صَائِحٌ مِنَ النَّارِ: يَا رَسُولَ اللَّهُ! أَغِثْنِي يَا رَسُولَ اللَّهِ ثَلَاثاً. قَالَ: فَلَا يُجِيبُهُ. قَالَ: فَيُنَادِي: يَا أَمِيرَ الْمُؤْمِنِينَ يَا أَمِيرَ الْمُؤْمِنِينَ ثَلَاثاً أَغِثْنِي فَلَا يُجِيبُهُ. قَالَ: فَيُنَادِي: يَا حُسَيْنُ يَا حُسَيْنُ يَا حُسَيْنُ أَغِثْنِي، أَنَا قَاتِلُ أَعْدَائِكِ. قَالَ: فَيَقُولُ لَهُ رَسُولُ اللَّهِ: قَدِ احْتَجَّ عَلَيْكَ. قَالَ: فَيَنْقَضُّ عَلَيْهِ كَأَنَّهُ عُقَابٌ كَاسِرٌ. قَالَ: فَيُخْرِجُهُ مِنَ النَّارِ. قَالَ: فَقُلْتُ لِأَبِي عَبْدِ اللَّهِ علیه السلام: وَ مَنْ هَذَا جُعِلْتُ فِدَاكَ؟ قَالَ: الْمُخْتَارُ. قُلْتُ لَهُ: وَ لِمَ عُذِّبَ بِالنَّارِ وَ قَدْ فَعَلَ مَا فَعَلَ؟ قَالَ: إِنَّهُ قَالَ: كَانَ فِي قَلْبِهِ مِنْهُمَا شَيْءٌ، وَ الَّذِي بَعَثَ مُحَمَّداً بِالْحَقِّ لَوْ أَنَّ جَبْرَئِيلَ وَ مِيكَائِيلَ كَانَ فِي قَلْبَيْهِمَا شَيْءٌ لَأَكَبَّهُمَا اللَّهُ فِي النَّارِ عَلَى وُجُوهِهِمَا. (بحار الأنوار، ج45، ص339 به نقل از سرائر)
سماعه گفت: از حضرت صادق علیه السلام شنیدم که می فرمود: موقعى كه روز قيامت فرا مي رسد رسول خدا صلّی الله علیه و آله و اميرالمؤمنين و حسن و حسين علیهم السلام از کنار جهنّم عبور خواهند كرد. پس شخصى از داخل جهنم است سه مرتبه فرياد مي زند: يا رسول اللَّه! به فريادم برس! ولى آن حضرت جوابى به او نمی دهند. پس سه مرتبه فرياد مي زند: يا امير المؤمنين! به فريادم برس! و آن حضرت نیز جوابى به او نمی دهند. در ادامه سه مرتبه فرياد مي زند: يا حسين! به فريادم برس، من قاتل دشمنان تو مي باشم. در این هنگام رسول خدا صلّی الله علیه و آله به حسین بن علی علیه السلام مي فرمايد: وى بر تو احتجاج نمود. پس حسین بن علی عليه السلام همچون عقاب شكارى به فريادش مي رسد و او را از آتش بیرون می کشد.
سماعة گفت: به حضرت صادق علیه السلام عرض کردم: فدايت شوم آن شخص كه در آتش است كيست؟ فرمود: مختار است. گفتم: براى چه در آتش معذّب است در حالی که قاتلين حسین بن علی را كشت!؟ فرمود: براى اينكه یک چیزی از محبت آن دو نفر در قلب وی بود. قسم به آن کسی که محمّد صلّی الله علیه و آله را به حق مبعوث کرد، اگر در قلب جبرئيل و ميكائيل هم چيزى از (محبّت) آن دو نفر باشد، خدا ايشان را از با صورت داخل آتش جهنم می اندازد.
2) عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ علیه السلام قَالَ: يَجُوزُ النَّبِيُّ الصِّرَاطَ يَتْلُوهُ عَلِيٌّ وَ يَتْلُو عَلِيّاً الْحَسَنُ وَ يَتْلُو الْحَسَنَ الْحُسَيْنُ. فَإِذَا تَوَسَّطُوهُ، نَادَى الْمُخْتَارُ الْحُسَيْنَ: يَا أَبَا عَبْدِ اللَّهِ! إِنِّي طَلَبْتُ بِثَأْرِكَ. فَيَقُولُ النَّبِيُّ لِلْحُسَيْنِ علیه السلام: أَجِبْهُ، فَيَنْقَضُّ الْحُسَيْنُ فِي النَّارِ كَأَنَّهُ عُقَابٌ كَاسِرٌ فَيُخْرِجُ الْمُخْتَارَ حُمَمَةً، وَ لَوْ شُقَّ عَنْ قَلْبِهِ لَوُجِدَ حُبُّهُمَا فِي قَلْبِهِ. (تهذیب الأحکام، ج1، ص 466-467)
حضرت صادق علیه السلام فرمود: (در قیامت) رسول خدا صلّی الله علیه و آله و به دنبالش، امیرالمؤمنین، حسن بن علی و حسین بن علی علیهم السلام از پل صراط عبور می کنند. وقتی به میانه آن رسیدند، مختار به حسین بن علی علیه السلام می گوید: ای اباعبدالله! من خون تو را طلب کردم (و انتقام گرفتم). پس رسول خدا صلّی الله علیه و آله به حسین بن علی علیه السلام می فرمایند: پاسخش را بده. در این هنگام حسین بن علی عليه السلام همچون عقاب شكارى به آتش رفته و مختار با روی سیاه خارج می شود. (دلیل این امر آن است که) اگر قلب مختار شکافته شود، محبّت آن دو نفر در قلبش یافت می شود.
✅«اللّهمّ عجّل لولیّک الفرج»
✅🗣💎 مقایسه ثواب لعن و صلوات
1)مرحوم شیخ ابوالحسن مرندی(م 1309 قمری) در کتاب «مجمع النّورَین»، در فصل: «في بَيانِ أنَّ ثَوابَ اللَّعْنِ اَزْيَدُ مِنْ ثَوابِ الصَّلَواتِ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ وَ مِِنْ ثَوابِ السَّلامِ» می نویسد:
نُقِلَ مِنْ خَطِّ مُحَمَّدِ بْنِ الْحَسَنِ الْحُرِّ العامِلِيِّ الْمُجاوِرِ بِالْمَشْهَدِ الْمُقَدَّسِ الرَّضَوِيِّ اَنَّ أميرَ المُؤْمِنينَ كانَ يَطُوفُ بِالْكَعْبَةِ فَرَآى رَجُلاً مُتَعَلِّقاً بِأسْتارِ الْكَعبَةِ وَ هُوَ يُصَلِّي عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ، وَ يُسَلِّمُ عَلَيْهِ. وَ مَرَّ بِهِ ثانِياً وَ لَمْ يُسَلِّمْ عَلَيْهِ فَقالَ: يا أميرَ المُؤمِنينَ! لِمَ لَمْ تُسَلِّمْ عَلَيَّ هذِهِ الْمَرَّةَ؟ فَقالَ: خِفْتُ أنْ اَشْغَلَكَ عَنِ اللَّعنِ، وَ هُوَ اَفضَلُ مِنَ السَّلامِ. (مجمع النورین، ص208)
از دست خط مرحوم شیخ محمّد حرّ عاملی، مجاور مشهد مقدّس رضوی، نقل شده است که: روزی امیرالمؤمنین علیه السلام در حال طواف کعبه بود، پس مردی را دید که پرده خانه کعبه را گرفته و بر محمّد و آلش، صلوات می فرستاد، پس حضرت به او سلام کردند. بار دوم حضرت او را دیدند، ولی بر او سلام نکردند. آن مرد سؤال کرد: ای امیرالمؤمنین! چرا بار دوم بر من سلام نکردید؟ فرمودند: ترسیدم تو را از لعن کردن باز دارم، زیرا فضیلت لعن از سلام دادن، بیشتر است.
2)مرحوم آیت الله محمّدباقر زند کرمانی(م 1389 قمری) در «امارة الولایة» می نویسد:
جاءَ رَجُلٌُ خَیّاطٌ بِقَمیصَیْنِ اِلَى الإمامِ الصَّادِقِ علیْهِ السَّلامُ قالَ: عِنْدَما كُنْتُ أخِیطُ أحَدَ القَمِیصَیْنِ كُنْتُ اُصَلِّی عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ، وَ عِنْدَما أخِیطُ الْقَمِیصَ الآخَرَ كُنْتُ ألْعَنُ أعْداءَ مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ، فَأیُّ الْقَمیصَیْنِ تَخْتارُهُ؟ فَاخْتارَ الامامُ الصّادُقُ عَلَیهِ السَّلامُ القَمیصَ الَّذِی كانَ الْخَیّاطُ عِنْدَ خِیاطَتِهِ یَلْعَنُ أعْدائَهُم. فَقالَ: إنِّی أُحِبُّ هذَا الْقَمیصَ أكْثَرَ. (إمارة الولایة، ص51)
مرد خیاطی دو پیراهن نزد حضرت صادق علیه السلام آورد و عرض کرد: من هنگام دوختن یکی از این دو پیراهن، صلوات برمحمّد و آل محمّد می فرستادم، و هنگام دوختن دیگری لعن بردشمنان محمّد و آل محمّد. شما کدامیک را می خواهید؟ حضرت پیراهنی را که با ذکر لعن دوخته شده بود، انتخاب نمود و فرمود: من این پیراهن را بیشتر دوست دارم.
✅«اللّهمّ عجّل لولیّک الفرج»
@haram110
May 11
🍀 نماز پشت سر کسی که تولّی امیرالمؤمنین علیه السلام دارد، امّا از دشمنش تبرّی نمی جوید، صحیح نمی باشد🍀
مرحوم شیخ طوسی در «النّهایة» می نویسد:
وَ لا تُصَلِّ خَلفَ النّاصِبِ، وَ لا خَلفَ مَن يَتَوَلَّى أميرَالمُؤمِنينَ، إذا لَم يَتَبَرَّأ مِن عَدُوِّهِ، إلاّ في حالِ التَّقِيَّةِ.
(النهاية في مجرد الفقه و الفتاوى، ص113)
پشت سر امام جماعت ناصبی نماز نخوان، و پشت سر کسی که ولایت امیرالمؤمنین علیه السلام را پذیرفته، امّا از دشمنش تبرّی نمی جوید نیز نماز نخوان، مگر در شرائط تقیّه.
@haram110