4_5918178107382044208.mp3
2.38M
سخنرانی حاج آقا دانشمند
موضوع: روایت تکان دهنده حاج آقا دانشمند
از دیده شدن امام زمان (عج) در جمکران
🌸:
🌹🍃🕊👇👇👇
⭕️آيا لعن خلفای اهل سنت عمر🔥 باعث شيعه كشي دردنيا شده؟
👈جواب:
-شیعه کشی از همان روز شهادت پیامبر آغاز شد.
دشمنان اهل بیت علیهم السلام، بی شرمانه ، در اولین جنایت خود پیامبر اکرم صلی الله علیه واله را به شهادت رسانده و بعد از آن دختر پیامبر را هدف قرار دادند. و در ادامه تک تک امامان شیعه را به قتل رساندند.
چرا حضرت زهرا علیهاالسلام (به سند صحیح )خطاب به خود ابوبکر فرمودند :
به خدا قسم در هر نمازی که میخوانم تو و عمر را لعن و نفرین میکنم. (آیا خبر از کشته شدن خود و فرزندشان محسن نداشتند؟؟؟)
بحار الانوار ج38ص356
الامامه والسیاسه ص20
شرح نهج البلاغه ابین ابی الحدید ج6ص50
السبعه السلف ص253
و روایات فراوان دیگر که با کمی تحقیق به دست خواهد آمد.
در طول تاریخ علاوه بر امامان و امامزادگان ، هزاران چهره برجسته ی دیگر نیز، به دلیل تشیع به قتل رسیده اند.
در بین این افراد ، نام صحابه ی پیغمبر، علمای بزرگ و فقهای نامی و سیاستمداران و وزرا نیز به چشم می خورند.
از برجسته ترین چهره ها ، می توان به حجر بن عدی، کمیل بن زیاد ،رشید هجری، شهید ثانی، و سایر شهدای فقه شیعه اشاره کرد.
حکومت ها و گروه هایی در تاریخ بودند که نسل کشی شیعیان را در دستور کار خود قرار دادند.
خوارج، بنی امیه، بنی عباس، آل زبیر، عثمانیان، ایوبیان، بعث عراق، طالبان، سپاه صحابه، القاعده و داعش وآل سعودسقوط و …از برجسته ترین نمونه های ظلم و شیعه کشی هستند.
حجاج بن یوسف ۱۲۰ هزار مرد و زن و کودک را به جرم تشیع کشت.
مصعب بن زبیر فقط در یک روز ۵ هزار شیعه ی سپاه مختار را پس از تسلیم گردن زد.
خلفای عثمانی ، میلیون ها شیعه را در آناتولی و مناطق کردنشین قتل عام کردند تا روند سریع شیعی شدن قلمرو خود را که پس از قدرت گرفتن حکومت صفوی آغاز شده بود بگیرند.
ایوبیان همین بلا را بر سر فاطمیون در مصر آوردند.
صدام پس از جنگ اول خلیج فارس و پس از اینکه شیعیان،
جنوب عراق را به تصرف خود در آوردند ، با چراغ سبز آمریکا نزدیک به نیم میلیون شیعه را در عرض یک ماه قتل عام کرد.
طالبان ده ها هزار شیعه را در مزار شریف و کابل کشتند.
همین شیعیان مظلوم ، به دست نیروهای احمد شاه مسعود نیز کشته می شدند.
سپاه صحابه و القاعده و گروهک های وابسته، مسئول انفجار ها و کشتارهایی هستند که روزانه شیعیان و علویان پاکستان، سوریه ، عراق و گهگاه بلوچستان ایران را هدف قرار می دهند.
در حال حاضر به طور منظم ، روزانه صد ها شیعه در عراق و سوریه و پاکستان و افغانستان سلاخی می شوند.
کشتار شیعیان هند در کشمیر
و اين همه شيعه كشي بعد از شهادت رسول اكرم صلی الله علیه و آله آيا دليلش لعن ما بر خلفا بوده؟!!!
«خير»
روز عاشورا به سیدالشهدا علیه السلام گفتند:
بغض لابیک.
ساليان سال است تاريخ شاهد اين جنايت بوده ولي اين عصر به خاطر تجهيزات ارتباطات مابيشتر خبردار از اين جرمها ميشويم.
بي شك شيعه كشي هاي بعد هم به اين دليل نخواهد بود.
جرم شيعه، اجراي امر الهي و قبول ولايت اميرالمؤمنين علیه السلام و حب خاندان رسول صلی الله علیه و آله بوده و هست.
✔️ حدّ تقیّه چیست؟
☜ امام صادق (علیه السلام) فرمودند:
◀️ إنّمَا جُعِلَتِ التَّقيَّةُ لِيُحْقَنَ بِهَا الدَّم،
◀️ فإذَا بَلَغَتِ التَّقيَّةُ الدَّمَ فَلا تَقيَّة.
◀️ وأيْمُ اللَّهِ لَو دُعِيتُمْ لِتَْنصُرُونَا لَقُلْتُْم لا نَفْعَل،
◀️ إنَّمَا نَتَّقِی وَ لَكَانَتِ التَّقيَّةُ أحَبَّ إلَيْكُمْ مِنْ آبَائِكُمْ وَ اُمَّهَاتِكُم.
▪️ تقیّه در حقیقت به این منظور است که خون (شیعه) محفوظ بماند،
▪️ پس هرگاه کار به خونریزی رسید، دیگر جایی برای تقیّه نیست!
▪️ (در سوء استفاده از تقیّه فرمودند): والله اگر به یاری ما دعوت شوید،
▪️ (بهانه آورده و) ما را یاری نمی کنید و خواهید گفت، تقیّه میکنیم!
▪️ (رفع تکلیف در قالب) تقیّه از پدر و مادرتان برای شما محبوب تر است!
√ منابع روایت؛
الوافی، ج ۱۵، ص ۱۹۷.
تهذیب الاحکام، ج ۶، ص ۱۷۲.
قواعد الفقهیه، ج ۱، ص ۳۹۳.
منتهی المطلب، ج ۲، ص ۹۹۷.
میزان الحکمة، ج ١٣، ص ٤٤٤.
جواهر الكـلام، ج ۲۱، ص ۳۹۲.
وسایل الشیعه، ج ۱۶، ص ۲۳۵.
فقه الصادق (ع)، ج ۱۱، ص ٤٠٦.
منتخب ميزان الحكمة، ج ١٠، ص ٦٦٦.
معجم احادیث الامام المهدی (علیه السلام)، ج ٤، ص ٤٢.
المواهب فی تحریر احکام المکاسب، ج ۱، ص ۸۰۹
@haram110
1_631251.mp3
6.39M
#ظهر_جمعه_است و
#وقت_مناجات_امیرالمومنین❤️
التماس دعای فــرج😍
قرآن به جز از وصف علي آيه ندارد
ايمان به جز ازعشق علي پايه ندارد
گفتم بروم سايه لطفش بنشينم
گفتا كه علي نور بود سايه ندارد
@haram110
4_883295900284223959.mp3
6.88M
🎧🎧
⏰ 7 دقیقه
#حتما_گوش_کنید👆
✅ از یتیم بدتر در بیان امام حسن عسکری (ع)
🔹 درد نبودن امام زمان (ع)
🎤 #حاج_اقا_سعیدی
🔹 #نشر_دهید
@haram110
1_11080266.m4a
3.38M
d02f469b469f5efd1ef1aaaf02c4bb3fc34e806e.mp3
4.04M
#زیارت_آل_یاسین
🎤 بانوای گرم استادفرهمند
🌹 #سلام_علی_آل_یاسین🌹
نام تو را میبرم قلبم غریبی میکند
چشم انتظاری در دلم درد عجیبی می کند
تعجیل در ظهور 14 مرتبه #صلـــــوات
@haram110
🌸🌸🌺✨🌟 یازدهم ربیع الاوّل، میلاد حضرت رضا علیه السلام مبارک باد
برای میلاد حضرت رضا علیه السلام دو قول نقل شده است:
الف) یازدهم ذیالقعده
مرحوم طبرسی در «إعلام الوری»، مرحوم ابن فتّال نیشابوری در «روضة الواعظین»، مرحوم عمادالدین طبری در «مناقب الطاهرین»، مرحوم شهید اوّل در «الدّروس»، و مرحوم کفعمی در «مصباح»، یازدهم ذیالقعده را روز میلاد حضرت رضا علیه السلام گزارش کردهاند.(بحارالأنوار، ج 49، ص3 و 9 و 10/ روضةالواعظين، ج 1، ص 236/ مناقب الطاهرین، ج2، ص796)
ب) یازدهم ربیعالاول
مرحوم شیخ صدوق در «عیون اخبارالرضا علیه السلام» از عتّاب بن أسید نقل میکند که گفت: از جمعی از اهل مدینه شنیدم که حضرت علیبن موسی الرضا علیه السلام در روز پنج شنبه، یازدهم ربیعالاول سال 153 هجری به دنیا آمد.(بحارالأنوار، ج 49، ص 9 به نقل از عیون اخبارالرضا علیه السلام) مرحوم ابنشهر آشوب نیز در «مناقب»، یازدهم ربیعالاول سال 153 هجری را تاریخ ولادت حضرت رضا علیه السلام گزارش میکند. (بحارالأنوار، ج49، ص10 به نقل از مناقب)
مرحوم محدّث قمی در «وقایع الأیام» مینویسد:
«در این روز (یازدهم ربیعالاوّل) ولادت حضرت رضا علیه السلام واقع شده، اما مشهور بین علما یازدهم ذیالقعده است.» (وقایع الایام، ص212)
✅«اللّهمّ عجّل لولیّک الفرج»
👊🏼💎 دعای تبرّی از دشمنان اهلبیت علیهم السلام، منقول از حضرت رضا علیه السلام
سلیمانبن جعفر گفت: نزد حضرت رضا علیه السلام رفتیم. مشاهده کردیم آن حضرت در حال سجده شکر است، امّا سجدهاش طولانی شد. هنگامی که سر از سجده برداشت، عرض کردیم: چرا سجده شما طولانی شد؟ فرمود: دعایی را در سجده میخواندم که هرکس در سجده شکرش بخواند، مانند کسی است که در روز بدر، همراه با رسول خدا صلّی الله علیه و آله به دشمنان، تیر انداخته است. (مهج الدعوات، ص 257) یا مطابق روایت دیگر مانند کسی است که در روزهای بدر، احد و حنین، همراه با رسول خدا صلّی الله علیه و آله، یک میلیون تیر به دشمنان انداخته باشد. (بحارالأنوار، ج 86، ص 224 به نقل از البلدالامین)
آن دعا چنین است:
«اللَّهُمَ الْعَنِ اللَّذَيْنِ بَدَّلا دِينَكَ، وَ غَيَّرَا نِعْمَتَكَ، وَ اتَّهَمَا رَسُولَكَ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ، وَ خَالَفَا مِلَّتَكَ، وَ صَدَّا عَنْ سَبِيلِكَ، وَ كَفَرَا آلاءَكَ، وَ رَدَّا عَلَيْكَ كَلامَكَ، وَ اسْتَهْزَئَا بِرَسُولِكَ، وَ قَتَلَا ابْنَ نَبِيِّكَ، وَ حَرَّفَا كِتَابَكَ، وَ جَحَدَا آيَاتِكَ، وَ سَخِرَا بِآيَاتِكَ، وَ اسْتَكْبَرَا عَنْ عِبَادَتِكَ، وَ قَتَلا أَوْلِيَاءَكَ، وَ جَلَسَا فِي مَجْلِسٍ لَمْ يَكُنْ لَهُمَا بِحَقٍّ، وَ حَمَلا النَّاسَ عَلَى أَكْتَافِ آلِ مُحَمَّدٍ.
اللَّهُمَّ الْعَنْهُمَا لَعْناً يَتْلُو بَعْضُهُ بَعْضاً، وَ احْشُرْهُمَا وَ أَتْبَاعَهُمَا إِلَى جَهَنَّمَ زُرْقاً.
اللَّهُمَّ إِنَّا نَتَقَرَّبُ إِلَيْكَ بِاللَّعْنَةِ لَهُمَا، وَ الْبَرَاءَةِ مِنْهُمَا فِي الدُّنْيَا وَ الْآخِرَةِ.
اللَّهُمَّ الْعَنْ قَتَلَةَ أَمِيرِ الْمُؤْمِنِينَ، وَ قَتَلَةَ الْحُسَيْنِ بْنِ عَلِيٍّ وَ ابْنِ فَاطِمَةَ بِنْتِ رَسُولِ اللهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ وَ سَلَّمَ.
اللَّهُمَّ زِدْهُمَا عَذَاباً فَوْقَ عَذَابٍ، وَ هَوَاناً فَوْقَ هَوَانٍ، وَ ذُلًّا فَوْقَ ذُلٍّ، وَ خِزْياً فَوْقَ خِزْيٍ.
اللَّهُمَّ دُعَّهُمَا فِي النَّارِ دَعّاً، وَ أَرْكِسْهُمَا فِي أَلِيمِ عِقَابِكَ رَكْساً. اللَّهُمَّ احْشُرْهُمَا وَ أَتْبَاعَهُمَا إِلى جَهَنَّمَ زُمَراً.
اللَّهُمَّ فَرِّقْ جَمْعَهُمْ، وَ شَتِّتْ أَمْرَهُمْ، وَ خَالِفْ بَيْنَ كَلِمَتِهِمْ، وَ بَدِّدْ جَمَاعَتَهُمْ، وَ الْعَنْ أَئِمَّتَهُمْ، وَ اقْتُلْ قَادَتَهُمْ وَ سَادَتَهُمْ وَ كُبَرَاءَهُمْ، وَ الْعَنْ رُؤَسَاءَهُمْ، وَ اكْسِرْ رَايَتَهُمْ، وَ أَلْقِ الْبَأْسَ بَيْنَهُمْ، وَ لَا تُبْقِ مِنْهُمْ دَيَّاراً.
اللَّهُمَّ الْعَنْ أَبَا جَهْلٍ وَ الْوَلِيدَ لَعْناً يَتْلُو بَعْضُهُ بَعْضاً، وَ يَتْبَعُ بَعْضُهُ بَعْضاً.
اللَّهُمَّ الْعَنْهُمَا لَعْناً يَلْعَنُهُمَا بِهِ كُلُّ مَلَكٍ مُقَرَّبٍ، وَ كُلُّ نَبِيٍّ مُرْسَلٍ، وَ كُلُّ مُؤْمِنٍ امْتَحَنْتَ قَلْبَهُ لِلْإِيمَانِ.
اللَّهُمَّ الْعَنْهُمَا لَعْناً يَتَعَوَّذُ مِنْهُ أَهْلُ النَّارِ.
اللَّهُمَّ الْعَنْهُمَا لَعْناً لَمْ يَخْطُرْ لِأَحَدٍ بِبَالٍ.
اللَّهُمَّ الْعَنْهُمَا فِي مُسْتَسِرِّ سِرِّكَ، وَ ظَاهِرِ عَلَانِيَتِكَ، وَ عَذِّبْهُمَا عَذَاباً فِي التَّقْدِيرِ، وَ شَارِكْ مَعَهُمَا ابْنَتَيْهِمَا وَ أَشْيَاعَهُمَا وَ مُحِبِّيهِمَا وَ مَنْ شَايَعَهُمَا، إِنَّكَ سَمِيعُ الدُّعاءِ [وَ صَلَّى اللهُ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ أَجْمَعِينَ].» (مهج الدعوات، ص 257-258)
✅«اللّهمّ عجّل لولیّک الفرج»
🔥 👊🏼به خدا قسم، اگر در قلب جبرئيل و ميكائيل هم چيزى از محبّت آن دو نفر باشد، خدا ايشان را با صورت داخل آتش جهنم می اندازد
1) عَنْ سَمَاعَةَ قَالَ: سَمِعْتُ أَبَا عَبْدِ اللَّهِ علیه السلام يَقُولُ: إِذَا كَانَ يَوْمُ الْقِيَامَةِ مَرَّ رَسُولُ اللَّهِ بِشَفِيرِ النَّارِ وَ أَمِيرُ الْمُؤْمِنِينَ وَ الْحَسَنُ وَ الْحُسَيْنُ، فَيَصِيحُ صَائِحٌ مِنَ النَّارِ: يَا رَسُولَ اللَّهُ! أَغِثْنِي يَا رَسُولَ اللَّهِ ثَلَاثاً. قَالَ: فَلَا يُجِيبُهُ. قَالَ: فَيُنَادِي: يَا أَمِيرَ الْمُؤْمِنِينَ يَا أَمِيرَ الْمُؤْمِنِينَ ثَلَاثاً أَغِثْنِي فَلَا يُجِيبُهُ. قَالَ: فَيُنَادِي: يَا حُسَيْنُ يَا حُسَيْنُ يَا حُسَيْنُ أَغِثْنِي، أَنَا قَاتِلُ أَعْدَائِكِ. قَالَ: فَيَقُولُ لَهُ رَسُولُ اللَّهِ: قَدِ احْتَجَّ عَلَيْكَ. قَالَ: فَيَنْقَضُّ عَلَيْهِ كَأَنَّهُ عُقَابٌ كَاسِرٌ. قَالَ: فَيُخْرِجُهُ مِنَ النَّارِ. قَالَ: فَقُلْتُ لِأَبِي عَبْدِ اللَّهِ علیه السلام: وَ مَنْ هَذَا جُعِلْتُ فِدَاكَ؟ قَالَ: الْمُخْتَارُ. قُلْتُ لَهُ: وَ لِمَ عُذِّبَ بِالنَّارِ وَ قَدْ فَعَلَ مَا فَعَلَ؟ قَالَ: إِنَّهُ قَالَ: كَانَ فِي قَلْبِهِ مِنْهُمَا شَيْءٌ، وَ الَّذِي بَعَثَ مُحَمَّداً بِالْحَقِّ لَوْ أَنَّ جَبْرَئِيلَ وَ مِيكَائِيلَ كَانَ فِي قَلْبَيْهِمَا شَيْءٌ لَأَكَبَّهُمَا اللَّهُ فِي النَّارِ عَلَى وُجُوهِهِمَا. (بحار الأنوار، ج45، ص339 به نقل از سرائر)
سماعه گفت: از حضرت صادق علیه السلام شنیدم که می فرمود: موقعى كه روز قيامت فرا مي رسد رسول خدا صلّی الله علیه و آله و اميرالمؤمنين و حسن و حسين علیهم السلام از کنار جهنّم عبور خواهند كرد. پس شخصى از داخل جهنم است سه مرتبه فرياد مي زند: يا رسول اللَّه! به فريادم برس! ولى آن حضرت جوابى به او نمی دهند. پس سه مرتبه فرياد مي زند: يا امير المؤمنين! به فريادم برس! و آن حضرت نیز جوابى به او نمی دهند. در ادامه سه مرتبه فرياد مي زند: يا حسين! به فريادم برس، من قاتل دشمنان تو مي باشم. در این هنگام رسول خدا صلّی الله علیه و آله به حسین بن علی علیه السلام مي فرمايد: وى بر تو احتجاج نمود. پس حسین بن علی عليه السلام همچون عقاب شكارى به فريادش مي رسد و او را از آتش بیرون می کشد.
سماعة گفت: به حضرت صادق علیه السلام عرض کردم: فدايت شوم آن شخص كه در آتش است كيست؟ فرمود: مختار است. گفتم: براى چه در آتش معذّب است در حالی که قاتلين حسین بن علی را كشت!؟ فرمود: براى اينكه یک چیزی از محبت آن دو نفر در قلب وی بود. قسم به آن کسی که محمّد صلّی الله علیه و آله را به حق مبعوث کرد، اگر در قلب جبرئيل و ميكائيل هم چيزى از (محبّت) آن دو نفر باشد، خدا ايشان را از با صورت داخل آتش جهنم می اندازد.
2) عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ علیه السلام قَالَ: يَجُوزُ النَّبِيُّ الصِّرَاطَ يَتْلُوهُ عَلِيٌّ وَ يَتْلُو عَلِيّاً الْحَسَنُ وَ يَتْلُو الْحَسَنَ الْحُسَيْنُ. فَإِذَا تَوَسَّطُوهُ، نَادَى الْمُخْتَارُ الْحُسَيْنَ: يَا أَبَا عَبْدِ اللَّهِ! إِنِّي طَلَبْتُ بِثَأْرِكَ. فَيَقُولُ النَّبِيُّ لِلْحُسَيْنِ علیه السلام: أَجِبْهُ، فَيَنْقَضُّ الْحُسَيْنُ فِي النَّارِ كَأَنَّهُ عُقَابٌ كَاسِرٌ فَيُخْرِجُ الْمُخْتَارَ حُمَمَةً، وَ لَوْ شُقَّ عَنْ قَلْبِهِ لَوُجِدَ حُبُّهُمَا فِي قَلْبِهِ. (تهذیب الأحکام، ج1، ص 466-467)
حضرت صادق علیه السلام فرمود: (در قیامت) رسول خدا صلّی الله علیه و آله و به دنبالش، امیرالمؤمنین، حسن بن علی و حسین بن علی علیهم السلام از پل صراط عبور می کنند. وقتی به میانه آن رسیدند، مختار به حسین بن علی علیه السلام می گوید: ای اباعبدالله! من خون تو را طلب کردم (و انتقام گرفتم). پس رسول خدا صلّی الله علیه و آله به حسین بن علی علیه السلام می فرمایند: پاسخش را بده. در این هنگام حسین بن علی عليه السلام همچون عقاب شكارى به آتش رفته و مختار با روی سیاه خارج می شود. (دلیل این امر آن است که) اگر قلب مختار شکافته شود، محبّت آن دو نفر در قلبش یافت می شود.
✅«اللّهمّ عجّل لولیّک الفرج»
✅🗣💎 مقایسه ثواب لعن و صلوات
1)مرحوم شیخ ابوالحسن مرندی(م 1309 قمری) در کتاب «مجمع النّورَین»، در فصل: «في بَيانِ أنَّ ثَوابَ اللَّعْنِ اَزْيَدُ مِنْ ثَوابِ الصَّلَواتِ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ وَ مِِنْ ثَوابِ السَّلامِ» می نویسد:
نُقِلَ مِنْ خَطِّ مُحَمَّدِ بْنِ الْحَسَنِ الْحُرِّ العامِلِيِّ الْمُجاوِرِ بِالْمَشْهَدِ الْمُقَدَّسِ الرَّضَوِيِّ اَنَّ أميرَ المُؤْمِنينَ كانَ يَطُوفُ بِالْكَعْبَةِ فَرَآى رَجُلاً مُتَعَلِّقاً بِأسْتارِ الْكَعبَةِ وَ هُوَ يُصَلِّي عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ، وَ يُسَلِّمُ عَلَيْهِ. وَ مَرَّ بِهِ ثانِياً وَ لَمْ يُسَلِّمْ عَلَيْهِ فَقالَ: يا أميرَ المُؤمِنينَ! لِمَ لَمْ تُسَلِّمْ عَلَيَّ هذِهِ الْمَرَّةَ؟ فَقالَ: خِفْتُ أنْ اَشْغَلَكَ عَنِ اللَّعنِ، وَ هُوَ اَفضَلُ مِنَ السَّلامِ. (مجمع النورین، ص208)
از دست خط مرحوم شیخ محمّد حرّ عاملی، مجاور مشهد مقدّس رضوی، نقل شده است که: روزی امیرالمؤمنین علیه السلام در حال طواف کعبه بود، پس مردی را دید که پرده خانه کعبه را گرفته و بر محمّد و آلش، صلوات می فرستاد، پس حضرت به او سلام کردند. بار دوم حضرت او را دیدند، ولی بر او سلام نکردند. آن مرد سؤال کرد: ای امیرالمؤمنین! چرا بار دوم بر من سلام نکردید؟ فرمودند: ترسیدم تو را از لعن کردن باز دارم، زیرا فضیلت لعن از سلام دادن، بیشتر است.
2)مرحوم آیت الله محمّدباقر زند کرمانی(م 1389 قمری) در «امارة الولایة» می نویسد:
جاءَ رَجُلٌُ خَیّاطٌ بِقَمیصَیْنِ اِلَى الإمامِ الصَّادِقِ علیْهِ السَّلامُ قالَ: عِنْدَما كُنْتُ أخِیطُ أحَدَ القَمِیصَیْنِ كُنْتُ اُصَلِّی عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ، وَ عِنْدَما أخِیطُ الْقَمِیصَ الآخَرَ كُنْتُ ألْعَنُ أعْداءَ مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ، فَأیُّ الْقَمیصَیْنِ تَخْتارُهُ؟ فَاخْتارَ الامامُ الصّادُقُ عَلَیهِ السَّلامُ القَمیصَ الَّذِی كانَ الْخَیّاطُ عِنْدَ خِیاطَتِهِ یَلْعَنُ أعْدائَهُم. فَقالَ: إنِّی أُحِبُّ هذَا الْقَمیصَ أكْثَرَ. (إمارة الولایة، ص51)
مرد خیاطی دو پیراهن نزد حضرت صادق علیه السلام آورد و عرض کرد: من هنگام دوختن یکی از این دو پیراهن، صلوات برمحمّد و آل محمّد می فرستادم، و هنگام دوختن دیگری لعن بردشمنان محمّد و آل محمّد. شما کدامیک را می خواهید؟ حضرت پیراهنی را که با ذکر لعن دوخته شده بود، انتخاب نمود و فرمود: من این پیراهن را بیشتر دوست دارم.
✅«اللّهمّ عجّل لولیّک الفرج»
@haram110
May 11
🍀 نماز پشت سر کسی که تولّی امیرالمؤمنین علیه السلام دارد، امّا از دشمنش تبرّی نمی جوید، صحیح نمی باشد🍀
مرحوم شیخ طوسی در «النّهایة» می نویسد:
وَ لا تُصَلِّ خَلفَ النّاصِبِ، وَ لا خَلفَ مَن يَتَوَلَّى أميرَالمُؤمِنينَ، إذا لَم يَتَبَرَّأ مِن عَدُوِّهِ، إلاّ في حالِ التَّقِيَّةِ.
(النهاية في مجرد الفقه و الفتاوى، ص113)
پشت سر امام جماعت ناصبی نماز نخوان، و پشت سر کسی که ولایت امیرالمؤمنین علیه السلام را پذیرفته، امّا از دشمنش تبرّی نمی جوید نیز نماز نخوان، مگر در شرائط تقیّه.
@haram110
#فرحة_الزهراء_علیهاالسلام
#9_ربیع_الاول
🔵⚪️ أشهــــــدُ أن علــــــیا ولــــــي اللّــــــه
♻️ أبولؤلؤ فیروز ملقّب به بابا شجاع الدین، نهاوندی الاصل، از بزرگان مسلمین و مجاهدین بلكه از خالص ترین پیروان أمیرالمؤمنین علیهالسلام است.
📚سفینه البحار ج۷ / ص۵۶۱ ، ماده لؤلؤ
♻️ أبولؤلؤ به عمر نوشت جزای كسی كه عصیان مولایش كند و ملك مولایش را غصب كند و خانم مولایش را بزند چیست ؟ پس عمر نوشت بدرستی كه قتل چنین كسی واجب است . وقتی ابولؤلؤ مواجه با او شد تا او را به هلاكت برساند به او فرمود چرا عصیان مولا أمیرالمؤمنین كردی ؟ آنگاه ضربه هایی پی در پی به پیكر نحس عمر وارد كرده در حالیکه او را لعن می نمود . برای فضل حضرت ابولؤلؤ همین قدر كافی است كه نفرین حضرت زهرا سلام الله علیها در حقّ عمر ، موقعی كه ورقه فدك را پاره نمود ، به دست ابولؤلؤ مستجاب شد.
♻️ أمیرالمؤمنین علیه السلام به عمر فرمود سیقتلك أبولؤلؤ توفیقاً ، یدخل به واللهِ الجنان علی الرغم منك . خواهد كشت تو را أبولؤلؤ در حالی كه این توفیق را خداوند تبارك و تعالی به او داده ، به خدا قسم وارد بهشت خواهد شد بر خلاف میل تو .
📚ارشاد القلوب دیلمی ح۲ / ص۲۸۵
♻️ أحمد بن اسحاق قمی در فضیلت روز نهم ربیع الاول نقل كرده كه حذیفه گفت پس خداوند تبارك و تعالی مستجاب فرمود دعای مولاتی فاطمة صلوات الله علیها را بر آن منافق به دست قاتل او رحمة الله علیه.
📚 بحارالانوار ج۳۱ / ص۱۲۲
🔅 کانال #حرم
🆔 @haram110
#فرحة_الزهراء_علیهاالسلام
#9_ربیع_الاول
🔵⚪️ أشهــــــدُ أن علــــــیا ولــــــي اللّــــــه
♻️ در میان شیعه معروف است كه أبولؤلؤ بعد از زخم زدن آن نابكار به خدمت أمیرالمؤمنین علیه السّلام آمده و قتل عمر را نقل نمود . آن حضرت به اعجاز او را به كاشان فرستاد و دختر قاضی كاشان را به او دادند و از او فرزندان صالحی به هم رسید .
📚شاخه طوبی / ص۱۰۷
♻️ شیعه را اعتقاد این است كه وقتی أبولؤلؤ دومی را كشت به كاشان آمد . و ابولؤلؤ از شیعیان أمیرالمؤمنین علیه السّلام بود تا از دنیا رفت . مردم كاشان او را در كنار راه فین دفن كردند .
📚 ناسخ التواریخ ، تاریخ الخلفاء ج۳ / ص۴۹
♻️ بهدرستیكه اهل كاشان می دانند أبولؤلؤ قاتل عمر است ، بعد از قتل وی به كاشان فرار كرد از ترس دشمنان أهل بیت ، و أهالی كاشان كه محبّ أهل البیت بودند او را تكریم نموده و در مقابل دشمنان از او محافظت كرده تا از دنیا رفت و مزار او در خارج كاشان است .
📚 مجالس المؤمنین ج۱ / ص۸۷
♻️ أبولؤلؤ به زعم عامّه ، مجوسی یا نصرانی بود . و شیعه او را بابا شجاع الدّین می خواند و در سلك اهل اسلام منتظم داند و در كاشان وفات یافت .
📚حبیب السیر ج۱ / ص۴۸۹
♻️ بعد از اینكه أبولؤلؤ رضوان الله تعالی علیه كارش را انجام داد خدمت مولا أمیرالمؤمنین علیهالسلام رسید و آن حضرت بر درب خانه نشسته بود بر جای دیگر نشست چون مردم به طلب أبولؤلؤ رفتند مولا فرمود تا من اینجا نشسته ام هیچ كس را ندیده ام ، و آن شب أبولؤلؤ را بر دُلْدُل ( مرْكب مخصوص أمیرالمؤمنین علیه السلام ) نشاند و فرمود هر جا دلدل ایستاد به زمین فرود آی، و دلدل ابولولو را به كاشان رساند.
📚 كامل بهایی ج۲ / ص۱۰۵
🔅 کانال حرم
🆔 @haram110
10 ربیع الأوّل
1 ـ ازدواج پیامبر صلّی الله علیه و آله با حضرت خدیجه علیها السلام
پیامبر صلّی الله علیه و آله 15 سال قبل از بعثت با حضرت خدیجه کبری علیها السلام ازدواج نمودند. (1)
از احادیث شیعه و اخبار عامّه معلوم می شود که حضرت خدیجه بنت خویلد بن اسد، در علم و اطّلاع به کتب آن زمان معروف بوده است.
او از زنان قریش، علاوه بر کثرت اموال و املاک و تجاراتی که داشت، به عقل و کیاست نیز مزیّت داشت و در آن زمان او را طاهره، مُبارکه، سیده ی نسوان و ملکه ی بطحاء می گفتند.
او از کسانی بود که انتظار قدوم پیامبر صلّی الله علیه و آله را می کشید و همیشه از علماء علایم نبوّت آن حضرت را جویا می شد.
هنگامی که خدمت پیامبر صلّی الله علیه و آله شرفیاب شد، اوّل از مُهر نبوّت سُؤال کرد و آن را زیارت کرد اشعار فصیح او در مدح رسول گرامی اسلام صلّی الله علیه و آله و کمال محبّتش به آل عبد المطّلب مشهور است که کاشف از علم و ادب و محبّت اوست. در همان روزی که آن حضرت مبعوث به رسالت شد جناب خدیجه علیها السلام ایمان آورد.
حضرت خدیجه علیها السلام از مال خویش و میراثی که به او رسیده بود به صورت مضاربه تجارت می نمود.
چندی نگذشت که از بزرگان تجّار شد به گونه ای که هشتاد هزار شتر زیر بار تجارت او بودند و هر روز اموال او زیادتر می شد. بر بام خانه ی او قُبّه ای از حریر سبز با طنابهای ابریشم با تمثالی چند بود که این علامت جلالت آن مخدّره بود.
افراد زیادی مانند عقبة بن ابی معیط و ابن ابی شهاب که هر یک چهار صد کنیز و غلام و خدمتکار داشتند، و ابو جهل و ابوسفیان و دیگر بزرگان عرب آن روز به خواستگاری آن حضرت آمدند؛ ولی آن حضرت قبول نفرمودند و هیچ شوهری اختیار نکردند و باکره و عَذْراء بودند (2) تا سر انجام خود شان در سن 25 یا 28 سالگی (3) پیشنهاد ازدواج به پیامبر صلّی الله علیه و آله دادند و این ازدواج با آداب و مراسم خاصّی انجام شد.
خداوند دو پسر به نام های قاسم و عبدالله که به آنها طیّب و طاهر هم می گفتند، به آن دو بزرگوار عنایت فرمود و تنها دخترشان فاطمه علیها السلام بود، و دیگران دختر خوانده های پیامبر صلّی الله علیه و آله و دختران خواهر خدیجه علیه السلام بودند که بعد از فوت پدرشان حضرت خدیجه علیها السلام احتیاجات شان را بر طرف می کرد تا اینکه مادرشان هاله فوت کرد، که تحت سر پرستی پیامبر صلّی الله علیه و آله و حضرت خدیجه علیها السلام در خانه ی خدیجه علیها السلام قرار گرفتند. لذا در بین مردم مشهور شد که آنها دختران رسول خدایند. (4)
در کرامت و بزرگواری ایشان همین بس که آن حضرت مادر حضرت صدیقه ی طاهره علیها السلام امّ الأئمة المعصومین علیهم السلام و همسر امیر المؤمنین علیه السلام و جدّه ی حضرات معصومین علیهم السلام است.
حضرت خدیجه علیها السلام بیست و چهار سال و یک ماه با پیامبر صلّی الله علیه و آله زندگی کرد، و تا آن حضرت زنده بود پیامبر صلّی الله علیه و آله همسر دیگری اختیار نفرمود.
همچنین حضرت خدیجه علیها السلام جمیع اموال خود را به پیامبر صلّی الله علیه و آله واگذار کرد.
عایشه می گوید :
کمتر اتّفاق می افتاد که پیامبر صلّی الله علیه و آله از خانه بیرون رود و خدیجه علیها السلام را به خیر یاد نکند، چنان که یک روز آتش حسد من مشتعل شد و گفتم :
یا رسول الله ! تا کی خدیجه را یاد می کنی ؟
او پیر زنی بیش نبوده !
خداوند بهتر از او را (منظورش خودش بوده) به تو مرحمت کرد !
پیامبر صلّی الله علیه و آله در غضب شد و فرمود :
نه به خدا قسم ! بهتر از خدیجه علیها السلام نصیب من نشده. به من ایمان آورد هنگامی که مردم کافر بودند، و تصدیق نبوّت من نمود در وقتی که مردم مرا تکذیب می کردند، و اموال خود را در اختیار من گذارد در وقتی که مردم مرا از خود دور می کردند.
خداوند متعال از خدیجه علیها السلام به من فرزندانی روزی کرد و رحم تو را عقیم قرارداد. (5)
📚 منابع :
1. مسار الشیعة : ص 29. و ... .
2. مناقب آل ابی طالب علیهم السلام : ج 1، ص 206. و ... .
3. الصحیح من السیرة : ج 2، ص 150 ـ 117. ازدواج النّبی صلّی الله علیه و آله و بناته : ص 30.
4. الاستغاثة فی بدع الثلاثة.
5. ریاحین الشریعة : ج 2، ص 202، 207.
زندگی خیلی ساده است. در پنج عبارت خلاصه میشود؛ که آنها اسرار حیات آدمیست!
- آدمی باید بتواند سهم خطای خود را ببیند؛ تا بتواند بگوید: "متاسفم"
- آدمی باید شجاعت داشته باشد؛ تا بتواند بگوید: "من را ببخش"
- آدمی باید عشق داشته باشد؛ تا بتواند بگوید: "دوستت دارم"
- آدمی باید شاکر داشته و نعمتهایش باشد؛ تا بتواند بگوید: "متشکرم"
- و در نهایت آدمی باید به درک راز نهفته در این چهار عبارت برسد؛
تا بتواند مسئولیت زندگی خویش را به تمامی بپذیرد
👌
حرم
#روز_شمار_تشکیل_سقیفه_تا_شهادت_صدیقهکبری سلام الله علیها(10) 📢📢📢...در روز جمعه ، ۹ ربیع الاول سال
#روز_شمار_تشکیل_سقیفه_تا_شهادت_صدیقهکبری سلام الله علیها(11)
📢📢📢...در روزهای شنبه ، یکشنبه و دوشنبه ، ۱۰ ، ۱۱ ، ۱۲ ربیع الاول سال ۱۱ هجری قمری ، ۲۳ ، ۲۴ ، ۲۵ خرداد سال ۱۱ هجری شمسی ،
۹ ، ۱۰ ، ۱۱ ژوئن سال ۶۳۲ میلادی چه اتفاقی افتاد؟؟
➖➖➖➖🌑🔶🌑
🕕🕔🕓… بعد از ایراد خطبه فدکیه و اعتراض ۱۲ مرد پایدارِ هم پیمان , ابوبکر از مسجد خارج گشته و به خانهء خود میرود ……
‼️…ابوبکر در این سه روز در منزل میماند و به مسجد نمی آید(۱)
🔰 زمزمه هایی به گوش می رسد و گمان ها بر این میشود که شاید ابوبکر درصدد تحویل حکومت به صاحبان اصلی آن است..🤔 ؛
👈👈 اما خلیفه ، از این خانه نشینی ، هدف دیگری را دنبال میکند ، یاران او در صدد هستند برای تثبیت ابوبکر , به هر هدفی که در مقابل ایشان است و آن را به چنگ نیاورده اند ، هجوم برند ؛
…❌… این اهداف را میتوان چنین برشمرد:
✍ تثبیت قاطعانهء خلافت.
✍ تصمیم قطعی و تأکید بر موضعِ قبلی در "مصادرهء #فدک" به عنوان آخرین دارایی اهل بیت علیهم السلام.
✍ کشتن امیرالمؤمنین علیه السلام و یا گرفتن بیعت از ایشان به هر صورت ممکن.
…روزهای آینده , آبستن اتفاقات شومی است...
➖➖➖➖➖
1⃣ خصال شیخ صدوق ج۲ صص ۴۶۱-۴۶۲ و بحارالانوار ۲۱۳/۲۸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تزیین گل باخیار
#سبزی_آرایی
@haram110
حرم
🌷بسْم اللهِ الْرَّحْمنِ الْرَّحیم🌷 💠فضائل امیر المؤمنین علی علیه السلام از کتب #شیعه_و_سنی 💠 #پي
🌷بسْم اللهِ الْرَّحْمنِ الْرَّحیم🌷
💠فضائل امیر المؤمنین علی علیه السلام از کتب #شیعه_و_سنی 💠
#پيرامون_فرزندان_حضرت (ع): 🌸🌸🌸
#بخش_سی
#پایان_این_بخش
مقصود از نور در اين جا همان گونه كه بيش تر مفسّران گفته اند قرآن است.
م- بَلْ مَتَّعْتُ هؤُلاءِ وَ آباءَهُمْ حَتَّى جاءَهُمُ الْحَقُّ وَ رَسُولٌ مُبِينٌ [زخرف/ ۲۹؛].
مقصود از حق در اين جا همان گونه كه بيش تر مفسّران گفته اند قرآن است.
ن- فَإِنَّما يَسَّرْناهُ بِلِسانِكَ لَعَلَّهُمْ يَتَذَكَّرُونَ [دخان/ ۵۸؛].
اين آيه، مفهوم آيه تكرارى در سوره قمر را تبيين مى كند: وَ لَقَدْ يَسَّرْنَا الْقُرْآنَ لِلذِّكْرِ فَهَلْ مِنْ مُدَّكِرٍ، و حاكى از آن است كه پيامبر تنها سبب تيسير قرآن مى باشد.
س- يا أَيُّهَا النَّاسُ قَدْ جاءَكُمْ بُرْهانٌ مِنْ رَبِّكُمْ وَ أَنْزَلْنا إِلَيْكُمْ نُوراً مُبِيناً [نساء ۱۷۴؛].
مقصود از برهان، پيامبر و مراد از نور، كتاب اوست.
ع- إِنَّا أَنْزَلْنا إِلَيْكَ الْكِتابَ بِالْحَقِّ لِتَحْكُمَ بَيْنَ النَّاسِ بِما أَراكَ اللَّهُ [نساء/ ۱۰۵؛].
اين آيه حاكى از آن است كه اختلاف مردم، روى نياوردن آن هاست به سخن پيامبر در آن چه در كتاب خدا با بينش الهى آشناست و آنها آشنا نيستند، و روى آوردن به هدايت پيامبر (ص)، امرى ضرورى است.
ف- قَدْ جاءَكُمْ مِنَ اللَّهِ نُورٌ وَ كِتابٌ مُبِينٌ [مائده/ ۱۵؛].
مقصود از نور در اين جا پيامبر اكرم (ص) است.
اين آيات، عدم جدايى كتاب و پيامبر را تبيين مى كند.
از آن جا كه ما در اين كتاب جايگاه اهل بيت را نسبت به پيامبر به ثبوت رسانديم و بيان داشتيم كه آنها همه نورى واحد و همگى جانشينان پيامبران در همه امور و شئون جز نبوّت هستند پس اين آيات به اهل بيتى مربوط هستند كه حاملان قرآن و قرآن گويا به شمار مى آيند.
پيامبر (ص) خود، حق عترتش را تبيين كرده مى فرمايد: خدايا! آنها از من و من از آن هايم.
📚ترجمه كشف اليقين، ص: ۳۴۳
(۱) ابن عبّاس «۱»- مى گويد: هنگامى كه آيه شريفه: قُلْ لا أَسْئَلُكُمْ عَلَيْهِ أَجْراً إِلَّا الْمَوَدَّةَ فِي
_____ _
(۱) 📚همان/ ۳۰۹- ۳۰۷، ح ۳۵۲.
ترجمه كشف اليقين، ص: ۳۴۴
الْقُرْبى «۱»- نازل شد، گفتند: يا رسول اللَّه! اينانى كه خداوند به مودّت آنها دستور مى دهد كيانند؟ فرمود: على (ع)، فاطمه (س) و فرزندان آن دو. (۱) هنگامى كه حسن (ع) به حال احتضار افتاد گريست. حسين (ع) برادرش پرسيد: آيا از ترس مرگ گريه مى كنى و حال آن كه يكى از دو آقاى جوانان بهشتى هستى و بيست حج را پياده گزارده اى و سه بار دارايى خود را با خدا به دو نيم تقسيم كرده اى و يك لنگه كفش را صدقه داده و لنگه ديگر آن را براى خود نگاه داشتى؟
امام حسن (ع) فرمود: من از ترس مرگ نمى گريم و گريه من به سبب دورى دوستان است. «۲»-
~~~~~~~~⚜️🔸💠🔸⚜️~~~~~~~~
🍃🍃🍃
بازهم جمعه وچشمان به ره مانده ے ما
باز هم حسرت دیدار رخت بر دلها
بازهم ندبه و اشڪے ڪه زچشمان ریزد
همره ناله ڪه اے یوسف زهرا باز آ
باز هم مصلحت غیبت از انظارت
صبر تا جمعه ے دیگر ڪه چه آید برما
همه یعقوب صفت منتظریم اے یوسف
لطف ڪن از پس آن پرده غیبت بدر آ
دشمنانت همه براهل ولا طعنه زنند
چشم دشمن به ظهورت صنما ڪور نما
آخرین حجت حق روے زمینے مولا
تو بیا تا ڪه شود عدل الهے بر پا
🌻الّلهُـمَّ عَجِّــلْ لِوَلِیِّڪَـــ الْفَـــرَج🌻
🍃🍃🍃
✅چرا غروب های جمعه دلم میگیرد؟
✍از آیت الله بهاءالدینی رحمه الله علیه پرسیدنــد :علت ایــن که عصرهای جمعه دل انسان می گیــرد و غمگیــن می شود چیست ؟
فرمودنــد: چون در آن لحظه قـلب مقدّس امـام عـصــر ارواحنافداه بــه سبب عرضــه ی اعمال انسان ها ، ناراحت و گرفتــه است، آدم و عالم متأثــر می شونــد ، حضــرت قلب و مدارِ وجـود است.
📚شرح چهل حدیـث،۴۳۲
┄┅┅❅💠❅┅┅┄
هدایت شده از حرم
4_6001261303375595357.mp3
3.68M
#دعای_سمات
🌅عصرهای جمعه که می شود دل می گیرد. دعای سمات می خوانیم تا روحمان ملکوتی شود