eitaa logo
حرم
2.6هزار دنبال‌کننده
9.8هزار عکس
6.4هزار ویدیو
626 فایل
❤﷽❤️ 💚کانال حرم 🎀دلیلی برای حال خوب معنوی شما🎀 @haram110 ✅️لینک کانال جذاب حرم https://eitaa.com/joinchat/2765357057Cd81688d018 👨‍💻ارتباط با ادمین @haram1
مشاهده در ایتا
دانلود
✦༻⃘⃕▒⃟🕊️﷽༻⃘⃕࿉❖┅┄•✦༻⃘⃕ 🔰◼️▫️ • قسمت 《 2 》 دوم✔️ 🎴▪️معرفت : ┄┅═══••𑁍❀𑁍••═══┅┄ ▪️مبحث زیارت در کتاب شریف بحارالانوار با استناد به دو آیه از قرآن کریم : ✍..نخستین آیه ای که مرحوم علامهء مجلسی در مبحث زیارت کتاب بحارالانوار مطرح نموده ، آیهء زیر است : 💠 فَاخلَع نَعلَيكَ إنَّكَ بِالوادِ المُقَدَّسِ طُوي . پا برهنه شو ! که تو در وادی مقدس طُوی قدم نهاده ای .(طه/۱۲) سپس مرحوم مجلسی چنین اشاره میکند : 📜 آیهء نخست ، اشاره به [لزوم] اکرام روضه های مقدسه دارد و [نیز اشاره دارد به] پا برهنه شدن در آن ها [و] بلکه نزدیک آنها ؛ خصوصا در طف (کربلا) و غری (نجف اشرف)...(۱) ...سپس آیهء دوم را نقل می کند : 💠 یا أيُّها الَّذينَ آمَنوا لا تَرفَعوا أصواتَكُم فوقَ صَوتِ النَّبيِّ وَ لا تَجهَروا لَهُ في القَولِ كَجَهرِ بَعضِكُم لِبَعضٍ أن تَحبَطَ أعمالُكُم وَ أنتُم لا تَشعُرونَ إنَّ الّذينَ يَغُضّونَ أصواتهم عِندَ رَسولِ اللهِ أولئكَ الّذينَ امتَحَنَ الله قُلوبَهُم لِلتَّقوي لَهُم مَغفِرَةٌ وَ اجرٌ عَظيمٌ . 💠 ای کسانی ایمان آوردید ! صدایتان را بالاتر از صدای پیامبر نبرید ، و گفتارتان را برابر او آشکار ننمایید - همانند بلند سخن گفتن بعضی هایتان برای بعضی دیگر - که اعمال شما را نابود می کند در حالیکه نمی دانید ؛ به تحقیق آنانکه صدای خویش را نزد رسول خدا پایین می آورند ، کسانی هستند که خداوند دلهایشان را به تقوا آزموده و برای آنان بخشایش پروردگار و اجری عظیم است.(حجرات/۲،۳) ..سپس مرحوم مجلسی چنین اشاره میکند : 📜 آیهء دوم ، بر لزوم پایین آوردن صدا و بلند نکردن آن - در زیارت و غیر زیارت - نزد قبر پیامبر اکرم دلالت دارد ؛ چنانکه روایت شده حرمت مؤمنان پس از مرگ ، همانند احترام آنان در زمان حیاتشان است و [این حرمت گذاری] نزد قبور سایر ائمه نیز [لازم است] ؛ آن گونه که [در روایات] حرمت آنان همانند حرمت پیامبر دانسته شده است. (۲) 📚 –﴿2﴾—﴿1﴾ : بحارالانوار ۱۲۵/۱۰۰ 🏴ظهور - ان شاء الله - خیلی نزدیک است🏴 الهی ‌بِحَقِ ‌السّیدة‌ زِینَب ْ‌سَلٰام ُ‌اَللّهْ‌ عَلَیْها َّ‌عَجّل‌ لِوَلیکَ‌ الغَریبِ‌ المَظلومِ الوَحید الطرید الشرید الفَرَج🤲🏻 ‼️تبــــــــــری واجــــــب است‼️ ید الله فـــــوق ایدیهم یــــــد الله است.. بمیرد دشمن حیــــــدر ولــــــی الله است..
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🏴 🔸 اَلسَّلامُ عَلیَ مَن‌اَلْاجابَةُ تَحتَ قُبَتةِ 🔹 بر کسی که... دعا، زیرِ گنبدِ حرمش مستجاب است. 📌 با انتشار این قطعه‌تصویری، سهمی در تعظیم شعائر حسینی داشته باشیم. ▪️اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج▪️
✦༻⃘⃕▒⃟🕊️﷽༻⃘⃕࿉❖┅┄•✦༻⃘⃕ 🔰◼️▫️ • قسمت 《 3 》 سوم✔️ 🎴▪️معرفت : ┄┅═══••𑁍❀𑁍••═══┅┄ ▪️یکسانی حرمت و ثواب زیارت معصومین علیهم السلام، در زمان مرگ و حیات : ✍..در فرهنگ اعتقادی ما ، حرمت امام در حیات و ممات تفاوتی ندارد ؛ حضرت امیرمؤمنان علی بن ابی طالب علیه‌السلام از قول حضرت رسول خدا صلی الله علیه و آله می فرمایند که آن حضرت فرمودند : 💠 مَن زارَني بَعدَ وَفاتي كانَ كَمَن زارَني في حَياتي وَ كُنتُ لَهُ شَهيداً وَ شافِعاً يَومَ القِيامَةِ . 💠 هر که مرا بعد از مرگم زیارت کند ، همانند کسی است که در حال حیاتم زیارتم کرده باشد و در روز قیامت ، من گواه و شفیع او خواهم بود .(۱) ...نظیر این روایت ، کراراً در منابع جماعت عمریه نیز آمده است ...(۲) بنا بر این روایت 👆 ، زیارت حضرات معصومین علیهم السلام ، حکم زیارت ایشان در هنگام حیاتشان را دارد . ✍..مشابه همین حدیث را حضرت امام سیدالساجدین علی بن الحسین علیه السلام نیز از قول جد بزرگوار شان حضرت پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله نقل می کنند : 💠 مَن زارَ قبري بَعدَ مَوتي كانَ كَمَن هاجَرَ إلَيَّ في حَياتي فَإن لَم تَستَطيعوا فَابعَثوا إلَيَّ السَّلامَ فإنَّهُ يَبلُغُني. 💠 هر که قبر مرا پس از مرگم زیارت کند ، همچون کسی است که در زمان حیاتم به سوی من هجرت نماید ، پس اگر نتوانستید [به زیارتم بیایید] به سوی من درود فرستید که به من خواهد رسید.(۳) بنا بر این روایت 👆، که در آن صراحتاً از زیارت قبر حضرت رسول خدا صلی الله علیه و آله سخن رفته ، پاداش این زیارت برابر با هجرت به سوی ایشان قرار داده شده است . 📚—1—کامل الزّیارات ب۲ ح۱۲ —2—در جلد ۵ الغدیر ص۱۰۱ از ۱۳ منبع اهل تسنن ، احادیثی با این مضمون بیان شده است مانند : السنن الکبری ۲۴۵/۵ و کنزالعمال ۱۳۵/۵ —3—کامل الزّیارات ب۲ ح۱۷ 🏴ظهور - ان شاء الله - خیلی نزدیک است🏴 الهی ‌بِحَقِ ‌السّیدة‌ زِینَب ْ‌سَلٰام ُ‌اَللّهْ‌ عَلَیْها َّ‌عَجّل‌ لِوَلیکَ‌ الغَریبِ‌ المَظلومِ الوَحید الطرید الشرید الفَرَج🤲🏻 ‼️تبــــــــــری واجــــــب است‼️ ید الله فـــــوق ایدیهم یــــــد الله است.. بمیرد دشمن حیــــــدر ولــــــی الله است..
🌧 هنگام نزول باران، سوره های انفطار و تکاثر را بخوانید قالَ الصّادِقُ عليه السلام: مَنْ قَرَأَ سُورَةَ الإنْفِطارِ عِنْدَ نُزُولِ الغَيْثِ، غَفَرَ اللهُ لَهُ بِكُلِّ قَطرَةٍ تَقْطُرُ. (تفسیر برهان، ج5، ص600) حضرت صادق علیه السلام فرمود: هر کس هنگام نزول باران، سوره انفطار را بخواند، خداوند به تعداد قطره های باران، (گناهان وی را) می آمرزد. قالَ الصّادِقُ عليه السلام: مَنْ قَرَأَ سُورَةَ التَّکاثُرِ وَقْتَ نُزُولِ الْمَطَرِ، غَفَرَ اللهُ لَهُ. (تفسیر برهان، ج‏5، ص743) حضرت صادق علیه السلام فرمود: هرکس هنگام نزول باران، سوره تکاثر را بخواند، خداوند او را می آمرزد. ✅«اللّهمّ عجّل لولیّک الفرج»
🌧🗣سوره انفطار و سوره تکاثر برای قرائت در حین نزول باران سوره انفطار بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ. إِذَا السَّمَاءُ انْفَطَرَتْ(1) وَ إِذَا الْكَوَاكِبُ انْتَثَرََتْ(2) وَ إِذَا الْبِحَارُ فُجِّرَتْ(3) وَ إِذَا الْقُبُورُ بُعْثِرَتْ(4) عَلِمَتْ نَفْسٌ مَّا قَدَّمَتْ وَ أَخَّرَتْ(5) يَا أَيُّهَا الْإنْسَانُ مَا غَرَّكَ بِرَبِّكَ الْكَرِيمِ(6) الَّذِى خَلَقَكَ فَسَوّاكَ فَعَدَلَكَ(7) فِى أَىِّ صُورَةٍ مَا شَاءَ رَكَّبَكَ(8) كَلاّ بَلْ تُكَذِّبُونَ بِالدِّينِ(9) وَ إِنَّ عَلَيْكُمْ لَحافِظِينَ(10) كِرَاماً كَاتِبِينَ(11) يَعْلَمُونَ مَا تَفْعَلُونَ(12) إِنَّ الْأَبْرَارَ لَفِى نَعِيمٍ(13) وَ إِنَّ الْفُجَّارَ لَفِى جَحِيمٍ(14) يَصْلَوْنَها يَوْمَ الدِّينِ(15) وَ مَا هُمْ عَنْهَا بِغَائِبينَ(16) وَ مَا أَدْراکَ مَا يَوْمُ الدِّينِ(17) ثمُ‏َّ مَا أَدْراكَ مَا يَوْمُ الدِّينِ(18) يَوْمَ لَا تَمْلِكُ نَفْسٌ لِنَفْسٍ شَيْئاً وَ الْأَمْرُ يَوْمَئذٍ لِلَّهِ(19) سوره تکاثر بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ. أَلْهَاكُمُ التَّكاثُرُ(1) حَتّى زُرْتُمُ‏ُ الْمَقَابِرَ(2) كَلاّ سَوْفَ تَعْلَمُونَ(3) ثُمَّ كَلاّ سَوْفَ تَعْلَمُونَ(4) كَلاّ لَوْ تَعْلَمُونَ عِلْمَ الْيَقِينِ(5) لَتَرََوُنَّ الْجَحِيمَ(6) ثُمَّ لَتَرََوُنَّهَا عَيْنَ الْيَقِينِ(7) ثُمَّ لَتُسْئَلُنَّ يَوْمَئذٍ عَنِ النَّعِيمِ(8) ✅«اللّهمّ عجّل لولیّک الفرج»
┄┄┄┅═✧❁﷽❁✧═┅┄┄ ⬛️ چنانکه روشن است ، می خواهیم درباره واقعه عاشورا در کتاب مقدس یهود و نصاری بررسی هایی داشته باشیم. و برخی گزارش های تاریخی مربوط به این واقعه را نیز (به تناسب بحث) مورد بررسی قرار خواهیم داد. 🔻قبل از ورود به بحث ، تبیین مقدماتی لازم است : معتقدیم که تورات ، انجیل ، زبور و ... با وجود اینکه متاسفانه در ایشان روی داده ، هنوز هم مشتمل بر بشارت ها و پیشگویی های متعددی پیرامون ظهور پیامبر اکرم و اهل بیت گرامی ایشان علیهم‌السلام هستند . ⁉️❔ممکن است سوالی مطرح شود که : اگر این کتاب ها را تحریف شده و غیر اصیل می‌دانید پس چرا به آنها استناد می کنید؟ ✅ پاسخ : 👈 قرآن تمام مطالب این کتب را تحریفی و باطل نمی‌داند! بلکه هنوز هم میراث وحیانی انبیاء تا حدی در این کتب باقی مانده اند . به علاوه پیروان این کتب ، آن ها را برای خودشان حجت و سند می دانند و اگر ما حقانیت اسلام را از کتب خودشان اثبات کنیم قاعدتا باید بپذیرند ... از این گذشته ، اینکه ظهور پیامبر اسلام و امامان معصوم علیهم‌السلام ما در کتب آسمانی مربوط به چند قرن قبل از اسلام مژده داده شود خود نشانگر وجود خط پیشرو انبیای الهی در طول تاریخ است و اینکه پیامبر خاتم (صلی‌الله علیه و آله) آن چنان مورد تایید خدا بوده که خداوند علائم حقانیت ایشان را این گونه در طول قرن ها حفظ کرده و پیداست که رجوع به قول صاحب معجزه ، دنباله منطقی اعتماد به اوست. همچنین دقت شود که اگر متنی ، واقعه ای مربوط به قرن ها بعد را پیشگویی کرده باشد ، این نشان میدهد که آن پیشگویی منشأ بشری و من عندی نداشته است. 🔚🔖🔚اما ورود به اصل بحث : 📜 کتاب یوئیل نبی یکی از دفاتر کتاب مقدس است که برای یهودیان و مسیحیان محل اتفاق است. در این کتاب ، سخنانی درباره و جهان موعود گفته شده است؛ 🔸 از جمله در باب ٢ : بند ٢٩ از همین منبع چنین می‌خوانیم : «در آن ایام روح خود را بر غلامان و كنیزان نیز خواهم ریخت.» شرح : یعنی در آن عصر ، معنویت و ارتباط با خداوند به قدری بالا می رود که حتی غلامان و کنیزان نیز بهره مند خواهد شد. اما نکته اساسی در اینجاست که قبل از شکل گیری آن وضعیت مطلوب ، واقعه خاصی روی می‌دهد! 🔸 در همین کتاب باب ٢ : بند ٣٠ و ٣١ همانگونه که در تصویر الحاقی مشخص است ، چنین آمده است : «آیات را از خون و آتش و ستونهای دود در آسمان و زمین ظاهر خواهم ساخت. آفتاب به تاریكی و ماه به خون مبّدل خواهند شد، پیش از ظهور یوم عظیم و مهیب خداوند.» 🔚✅🔚 بنابراین متن ، قبل از آمدن و تحقق روز عظیم خداوند در زمین و آسمان ، آیات الهی و خارق العاده ای با ، و و در آسمان روی خواهد داد. 🔻 در ادامه با ما همراه باشید تا اثبات کنیم این با گزارش های تاریخی ثبت شده با وقایع پس از شهادت سیدالشهداء علیه‌السلام موافق و منطبق است. ...
4_5800668923149945478.mp3
5.68M
🔳 🌴ربنا یه کاری کن برای سینه زنا 🌴بیان زیارت حسین مثل قبلنا 🎤 👌فوق زیبا
4_5821287235776939537.mp3
10.5M
مقامات زیارت عاشورا دوستان حتما دانلود کنین👆👆👆
4_5870807384066097627.mp3
11.1M
ارباب خوبم ماه عزاتو عشقه😔 باز هلال محرم سر زد و غم عالم خیمه زد بر دلم وای دلم😔
◼️شب اول محرم به نام غریب کوفه حضرت مسلم علیه السلام⬛️ ◾️قال رسول الله صلی الله علیه وآله وسلم : أکْرِمِ الضَّیْفَ وَ لَوْ کَانَ کَافِرا رسول خدا صلی الله علیه وآله وسلم میفرمایند : «مهمان را گرامی بدارید اگر چه کافر باشد» 📚جامع الأخبار ص84 ◾️ تشنه ام تشنه ولی آب گوارایم نیست  بین این قوم کسی تشنه ی آقایم نیست هیچ کس نیست که سرگرم تماشایم نیست  نفسم مانده و جانی به سر و پایم نیست من که شرمنده ام ای تشنه به اندازه ی شهر  چشم بر راه توام بر سر ِ دروازه يِ شهر ◾️ روز عرفه (نهم ذي‌الحجه) سال 60 هجري ، شهادت حضرت مسلم بن عقيل فرستاده امام حسين علیه السلام به كوفه ◾️ علامه مجلسي (ره) در جلاء‌العيون نقل مي‌كند: هنگامي كه حضرت «مسلم ابن عقيل» صداي پاي اسبان را شنيد، دانست كه به طلب او آمده‌اند. فرمود: اِنّا لله وَانّا اِلَيْه راجِعُونَ و شمشير خود را برداشت، از خانه بيرون آمد، چون نظرش به آن‌ها افتاد شمشير خود را كشيد و به آن‌ها حمله كرد و جمعي از آنان را بر خاك هلاكت افكند و به هر طرف كه رو مي‌آورد از پيش او مي‌‌گريختند، تا آنكه چند نفر از آن‌ها را به عذاب الهي واصل گردانيد، تا آنكه يكي از دشمنان ضربه‌اي بر صورت او زد و لب بالاي مسلم خونين شد، اما آن شير خدا به هر سو كه رو مي‌آورد؛ كسي در برابر او نمي‌ايستاد. چون از جنگ او عاجز شدند بر بام‌ها برآمدند و سنگ و چوب بر او مي‌زدند و آتش بر ني مي‌زدند و بر سر ايشان مي‌‌ريختند، چون آن سيد مظلوم آن حالت را مشاهده نمود و از زنده ماندن خود نا اميد شد، شمشير كشيد و بر آن كافران حمله كرد و جمعي را از پا درآورد. در اين هنگام «ابن اشعث» ديد كه به آساني دست بر او نمي‌توان يافت. گفت: اي مسلم! چرا خود را به كشتن مي‌دهي! ما ترا امان مي‌دهيم و به نزد ابن‌زياد مي‌بريم و او اراده قتل تو ندارد، مسلم گفت قول شما كوفيان را اعتماد نشايد و از منافقان بي‌دين وفا نمي‌آيد. ◾️ سيد بن طاوس نقل مي‌كند: عبدالله‌بن‌عباس سلمي گفت: اي مسلم چرا گريه مي‌كني؟ آن مقصد بزرگي كه تو در نظر داري اين آزارها در تحصيل آن بسيار نيست. گفت: گريه من براي خود نيست بلكه گريه‌ام براي آن سيد مظلوم جناب امام حسين (ع) و اهل بيت او است كه به فريت اين منافقان غدار از يار و ديار خود جدا شده‌اند و روي به اين جانب آورده‌اند. نمي‌دانم بر سر ايشان چه خواهد آمد.... کوفه میا حسین جان ، کوفه وفا ندارد کوفی بی مروّت ، شرم وحیا ندارد
💠 صلوات بر امام حسین علیه السلام ✨سيّد ابن طاووس در كتاب «مصباح الزائر» در ضمن يكى از زيارات اين صلوات را بر آن حضرت نقل كرده است: 🔸اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ صَلِّ عَلَى الْحُسَيْنِ الْمَظْلُومِ الشَّهِيدِ قَتِيلِ الْعَبَرَاتِ وَ أَسِيرِ الْكُرُبَاتِ صَلاةً نَامِيَةً زَاكِيَةً مُبَارَكَةً يَصْعَدُ أَوَّلُهَا وَ لا يَنْفَدُ آخِرُهَا أَفْضَلَ مَا صَلَّيْتَ عَلَى أَحَدٍ مِنْ أَوْلادِ الْأَنْبِيَاءِ وَ الْمُرْسَلِينَ يَا رَبَّ الْعَالَمِينَ اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى الْإِمَامِ الشَّهِيدِ الْمَقْتُولِ الْمَظْلُومِ الْمَخْذُولِ وَ السَّيِّدِ الْقَائِدِ وَ الْعَابِدِ الزَّاهِدِ الْوَصِيِّ الْخَلِيفَةِ الْإِمَامِ الصِّدِّيقِ الطُّهْرِ الطَّاهِرِ الطَّيِّبِ الْمُبَارَكِ وَ الرَّضِيِّ الْمَرْضِيِّ وَ التَّقِيِّ الْهَادِي الْمَهْدِيِّ الزَّاهِدِ الذَّائِدِ الْمُجَاهِدِ الْعَالِمِ إِمَامِ الْهُدَى سِبْطِ الرَّسُولِ وَ قُرَّةِ عَيْنِ الْبَتُولِ صلى الله عليه و آله و سلم اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى سَيِّدِي وَ مَوْلايَ كَمَا عَمِلَ بِطَاعَتِكَ وَ نَهَى عَنْ مَعْصِيَتِكَ وَ بَالَغَ فِي رِضْوَانِكَ وَ أَقْبَلَ عَلَى إِيمَانِكَ غَيْرَ قَابِلٍ فِيكَ عُذْرا سِرّا وَ عَلانِيَةً يَدْعُو الْعِبَادَ إِلَيْكَ وَ يَدُلُّهُمْ عَلَيْكَ وَ قَامَ بَيْنَ يَدَيْكَ، يَهْدِمُ الْجَوْرَ بِالصَّوَابِ وَ يُحْيِي السُّنَّةَ بِالْكِتَابِ فَعَاشَ فِي رِضْوَانِكَ مَكْدُودا وَ مَضَى عَلَى طَاعَتِكَ وَ فِي أَوْلِيَائِكَ مَكْدُوحاً وَ قَضَى إِلَيْكَ مَفْقُوداً لَمْ يَعْصِكَ فِي لَيْلٍ وَ لا نَهَارٍ بَلْ جَاهَدَ فِيكَ الْمُنَافِقِينَ وَ الْكُفَّارَ اللَّهُمَّ فَاجْزِهِ خَيْرَ جَزَاءِ الصَّادِقِينَ الْأَبْرَارِ وَ ضَاعِفْ عَلَيْهِمُ الْعَذَابَ وَ لِقَاتِلِيهِ الْعِقَابَ فَقَدْ قَاتَلَ كَرِيماً وَ قُتِلَ مَظْلُوماً وَ مَضَى مَرْحُوماً يَقُولُ أَنَا ابْنُ رَسُولِ اللَّهِ مُحَمَّدٍ وَ ابْنُ مَنْ زَكَّى وَ عَبَدَ فَقَتَلُوهُ بِالْعَمْدِ الْمُعْتَمَدِ قَتَلُوهُ عَلَى الْإِيمَانِ وَ أَطَاعُوا فِي قَتْلِهِ الشَّيْطَانَ وَ لَمْ يُرَاقِبُوا فِيهِ الرَّحْمَنَ. اللَّهُمَّ فَصَلِّ عَلَى سَيِّدِي وَ مَوْلايَ صَلاةً تَرْفَعُ بِهَا ذِكْرَهُ وَ تُظْهِرُ بِهَا أَمْرَهُ وَ تُعَجِّلُ بِهَا نَصْرَهُ وَ اخْصُصْهُ بِأَفْضَلِ قِسَمِ الْفَضَائِلِ يَوْمَ الْقِيَامَةِ وَ زِدْهُ شَرَفاً فِي أَعْلَى عِلِّيِّينَ وَ بَلِّغْهُ أَعْلَى شَرَفِ الْمُكَرَّمِينَ وَ ارْفَعْهُ مِنْ شَرَفِ رَحْمَتِكَ فِي شَرَفِ الْمُقَرَّبِينَ فِي الرَّفِيعِ الْأَعْلَى وَ بَلِّغْهُ الْوَسِيلَةَ وَ الْمَنْزِلَةَ الْجَلِيلَةَ وَ الْفَضْلَ وَ الْفَضِيلَةَ وَ الْكَرَامَةَ الْجَزِيلَةَ اللَّهُمَّ فَاجْزِهِ عَنَّا أَفْضَلَ مَا جَازَيْتَ إِمَاماً عَنْ رَعِيَّتِهِ وَ صَلِّ عَلَى سَيِّدِي وَ مَوْلايَ كُلَّمَا ذُكِرَ وَ كُلَّمَا لَمْ يُذْكَرْ يَا سَيِّدِي وَ مَوْلايَ أَدْخِلْنِي فِي حِزْبِكَ وَ زُمْرَتِكَ وَ اسْتَوْهِبْنِي مِنْ رَبِّكَ وَ رَبِّي فَإِنَّ لَكَ عِنْدَ اللَّهِ جَاهاً وَ قَدْراً وَ مَنْزِلَةً رَفِيعَةً ، إِنْ سَأَلْتَ أُعْطِيتَ وَ إِنْ شَفَعْتَ شُفِّعْتَ اللَّهَ اللَّهَ فِي عَبْدِكَ وَ مَوْلاكَ لا تُخَلِّنِي عِنْدَ الشَّدَائِدِ وَ الْأَهْوَالِ لِسُوءِ عَمَلِي وَ قَبِيحِ فِعْلِي وَ عَظِيمِ جُرْمِي فَإِنَّكَ أَمَلِي وَ رَجَائِي وَ ثِقَتِي وَ مُعْتَمَدِي وَ وَسِيلَتِي إِلَى اللَّهِ رَبِّي وَ رَبِّكَ لَمْ يَتَوَسَّلِ الْمُتَوَسِّلُونَ إِلَى اللَّهِ بِوَسِيلَةٍ هِيَ أَعْظَمُ حَقّاً وَ لا أَوْجَبُ حُرْمَةً وَ لا أَجَلُّ قَدْراً عِنْدَهُ مِنْكُمْ أَهْلَ الْبَيْتِ لا خَلَّفَنِيَ اللَّهُ عَنْكُمْ بِذُنُوبِي وَ جَمَعَنِي وَ إِيَّاكُمْ فِي جَنَّةِ عَدْنٍ الَّتِي أَعَدَّهَا لَكُمْ وَ لِأَوْلِيَائِكُمْ إِنَّهُ خَيْرُ الْغَافِرِينَ وَ أَرْحَمُ الرَّاحِمِينَ اللَّهُمَّ أَبْلِغْ سَيِّدِي وَ مَوْلايَ تَحِيَّةً كَثِيرَةً وَ سَلاماً وَ ارْدُدْ عَلَيْنَا مِنْهُ السَّلامَ إِنَّكَ جَوَادٌ كَرِيمٌ وَ صَلِّ عَلَيْهِ كُلَّمَا ذُكِرَ السَّلامُ وَ كُلَّمَا لَمْ يُذْكَرْ يَا رَبَّ الْعَالَمِينَ. 📚 مفاتیح الجنان
4_5951912949483307617.mp3
3.91M
💠 فایل صوتی: صلوات بر امام حسین علیه السلام
4_5906895833885835856.mp3
4.87M
فایل صوتی: زیارت عاشورا با نوای: حاج مهدی سماواتی
صفوان مى گويد امام صادق عليه السلام به من فرمود: مواظب باش بر اين زيارت (عاشورا) پس به درستى كه من ضامن قبولى زيارت كسى هستم كه از دور و نزديك اين زيارت را بخواند و سعى او مشكور باشد و سلام او به آن حضرت برسد و محجوب نماند و حاجت او از طرف خدا بر آورده و به هر چه كه خواهد برسد و خدا او را نوميد بر نگرداند. اى صفوان ! اين زيارت را به اين ضمان يافتم از پدرم و او از پدرش ... و او از اميرالمؤ منين و او از رسول خدا و او از جبرئيل و او از خداى تعالى نقل نمودند كه خداوند عزوجل به ذات مقدس خود قسم فرموده كه هر كس حسين عليه السلام را به اين زيارت از دور و نزديك زيارت كند، زيارت او را قبول مى كنم و خواهش او را مى پذيرم ، به هر قدر كه باشد و خواسته او را بر مى آورم پس ، از حضور من نوميد بر نمى گردد و او را با چشم روشن و حاجت بر آورده شده و فوز جنت و آزادى از دوزخ بر مى گردانم و شفاعت او را در حق هر كس كه شفاعت كند مى پذیرم
🍃اين را يادگارى از من داشته باشيد اقامه كه ميگوييد قبل از گفتن "الله اكبر" يك سلام به امام حسين عليه السلام بدهيد، اين نمازتان عالى ميشود. ❤️
🌸✨🌸 ✨🌸 🌸 (ع)📜 💕 💛 💛 حبیب بن مظاهر (مظهر) اسدی (به عربی: حبیب بن مُظهر (أو مظاهر) بن رئاب الأسدی الکِنْدی، ثمَّ الفقعسی) که شیخ طوسی او را در میان فهرست اصحاب امام علی، امام حسن و امام حسین قرار داده‌است ولی در میان فهرست صحابه پیامبر اسلام از وی یاد نمی‌کند؛ و از این کار شیخ طوسی بر می‌آید که حبیب از صحابه نبوده‌است. همچنین نویسندگان استیعاب و اسد الغابه وی را در شمار صحابه پیامبر اسلام نیاورده‌اند.وی در جنگ‌های جمل، صفین و نهروان با علی بن ابی‌طالب همراه بود و در کربلا نیز در کنار حسین بن علی حضور داشت و شهید شد. 📝 وی چهارده سال پیش از هجرت پیامبر اسلام(ص) در خاندان بنی اسد در یمن به دنیا آمد. سال نهم هجری با خانواده‌اش به مدینه آمد و در آنجا ساکن شد. حبیب از کسانی بود که برای حسین بن علی(ع) نامه نوشت و هنگامی که مسلم بن عقیل به کوفه وارد شد، در منزل مختار به حمایت از او سخن گفت آن‌ها پس از خیانت کوفیان به سمت کربلا رفته و با او همراه گشتند وی در ظهر عاشورا و در سن ۷۵ سالگی شهید شد.وی در بسیاری از علوم از جمله فقه، تفسیر، قرائت، حدیث، ادبیات، جدل و مناظره تبحر داشت و حافظ کل قرآن مجید بود. در تاریخ اسلام از او به نیکی یاد شده و او را مردی با فضل و کمالات شمرده اند. حبیب بن مظاهر، با آن سن زیاد همچون یک قهرمان شمشیر می‌زد، و ۶۲ نفر از افراد دشمن را کشت. در این هنگام بدیل بن صریم عقفانی به او حمله کرد و با شمشیری بر فرق او زد، دیگری با نیزه به او حمله کرد، تا اینکه حبیب از اسب بر زمین افتاد، محاسن او با خون سرش خضاب شد. سپس بدیل بن صریم سرش را از تن جدا کرد. سر وی در کنار سر عباس بن علی(ع) و علی‌اکبر(ع) در آرامگاه باب‌الصغیر در سوریه بخاک سپرده شد و بدن او را در چند متری مدفن حسین بن علی(ع) دفن کرده‌اند و هم‌اکنون نیز قبر او با ضریح نقره‌ای در نزدیکی ضریح حسین بن علی(ع) قرار دارد. ..... منابع🗞 📗 رجال الطوسی ص۶۰، ۹۳، ۱۰۰ 📒 الامین، اعیان الشیعه، ج۴، ص۵۵۴ و..... 💚الّلهُـمَّ عَجِّــلْ لِوَلِیِّکَـــ الْفَـــرَج💚
⁉️ هدف سیدالشهدا علیه السلام از چه بود؟؟ ✅ إنّی ما خَرَجتُ اَشِراً و لا بَطِراً و لا مُفسِداً و لا ظالِماً، اِنَّما خَرَجتُ لِطَلَبِ الاصلاحِ فی اُمَّهِ جَدّی، اُریدُ اَن آمُرَ بِالمَعرُوفِ و اَنهی عَنِ المنکَرِ وَ اَسیرَ بِسیرهِ جَدّی وَ اَبی عَلیَّ بن اَبی طالبٍ. 〰〰〰〰〰〰〰 برای یافتن پاسخ به این سوال، بهترین و دقیق‌ترین جواب ، جستجو در منابع تاریخی و روایی و یافتن پاسخ از لسان مبارک خود آن حضرت است؛ ☑️ با پیگیری دقیق این مباحث درخواهید یافت، علت خروج آن حضرت با لع بوده است؛ چرا که فرمان صریح یزید این بود: یا بیعت یا سر آن حضرت! و به هیچ عنوان خروج حضرتش برخلاف برخی ادعاها -بر خلاف حق الهی خویش- به جهت تشکیل حکومت نبوده و قیام بالسیف نفرموده‌اند. __ اولین بیانی که امام حسین علیه السلام در مورد هدف خروج خود فرمود را می‌توان در مکالمه آن حضرت با ولید بن عُتبة بن ابی سفیان، استاندار در مدینه، بعد از هلاکت و در هنگامی از آن حضرت به دنبال اخذ بیعت برای یزید بود یافت: 💠 ای امیر! ما اهل بیت نبوت و معدن رسالت و محل رفت و آمد فرشتگانیم، همهء نیکیها از ما سرچشمه می‌گیرد و همهء کارها به ما ختم می‌شود. مردی است فاسد و شرابخوار که به ناحق خون می‌ریزد و اشاعه دهندهء فساد می‌باشد. 👈👈 شخصی چون من، با فردی مانند او بیعت نکند.... (مقتل الحسین/ سید محسن امین/۲۳) و چون امام حسین علیه السلام از بیعت با یزید ابا نمود، مروان به ولید گفت:: ❌ حسین را به زندان افکن و مگذار از پیش تو خارج شود، مگر آنکه بیعت نموده باشد یا گردنش را قطع کرده باشی! جالب آنکه پس از آنکه امام حسین علیه السلام این مجلس را ترک نمود، ولید به مروان چنین گفت: ❌ وای بر تو ای مروان! چیزی را برای من خواستی که تباهی دینم در آن است؛ به خدا سوگند که دوست ندارم آنچه خورشید بر آن طلوع و غروب می‌کند از مال دنیا و حکومت، برای من باشد و من حسین را بکشم. سبحان الله! حسین را بکشم که گفته است بیعت نمی‌کنم؟؟! به خدا سوگند ، من کسی را نمی‌شناسم که بتواند تقاص خون حسین را در روز قیامت بازپس دهد و میزان عملش سبک باشد. (تاریخ طبری۳۴۰/۵) 〰〰〰〰〰 چنین شرایطی سرانجام بدین جا انجامید که حضرتش برای حفظ جان خویش، مدینه را به قصد حرم امن الهی ترک گوید. آن حضرت از مدینه در شب ۲۸ رجب سال ۶۰ بوده است (تاریخ طبری۲۲۰/۴) ....آن حضرت برای وداع به سوی قبر جد بزرگوار خود رسول خدا صلی الله علیه و آله آمدند، و اینچنین با رسول خدا صلی الله علیه و آله وداع نمودند: 💠 پدر و مادرم به فدایت ای رسول خدا، من از کنار شما ناگزیر خارج می‌شوم و بین من و شما جدایی انداخته خواهد شد. 👈 به زور از من خواسته‌اند که با یزید بیعت کنم؛ یزیدی که شرابخوار و فاجر است، اگر بیعت کنم، کافر شده‌ام و اگر خودداری ورزم، کشته خواهم شد. من ناخواسته و به ناچار از نزد تو خارج می‌شوم. سلام من بر تو ای رسول خدا. (مقتل ابی‌مخنف/۱۵) 〰〰〰〰〰〰 ✔️ادامه دارد....
⁉️ هدف سیدالشهدا علیه السلام از چه بود؟؟ ✅ إنّی ما خَرَجتُ اَشِراً و لا بَطِراً و لا مُفسِداً و لا ظالِماً، اِنَّما خَرَجتُ لِطَلَبِ الاصلاحِ فی اُمَّهِ جَدّی، اُریدُ اَن آمُرَ بِالمَعرُوفِ و اَنهی عَنِ المنکَرِ وَ اَسیرَ بِسیرهِ جَدّی وَ اَبی عَلیَّ بن اَبی طالبٍ. 〰〰〰〰〰〰〰 برای یافتن پاسخ به این سوال، بهترین و دقیق‌ترین جواب ، جستجو در منابع تاریخی و روایی و یافتن پاسخ از لسان مبارک خود آن حضرت است؛ ☑️ با پیگیری دقیق این مباحث درخواهید یافت، علت خروج آن حضرت با لع بوده است؛ چرا که فرمان صریح یزید این بود: یا بیعت یا سر آن حضرت! و به هیچ عنوان خروج حضرتش برخلاف برخی ادعاها -بر خلاف حق الهی خویش- به جهت تشکیل حکومت نبوده و بالسیف . _______ هنگامی که امام حسین علیه السلام از مدینه خارج شد، راه اصلی را در پیش گرفت. به ایشان گفتند: اگر از راه دیگری بروید بهتر است؛ همانطور که ابن زبیر رفت. حضرت فرمودند: 💠 نه به خدا سوگند، از آن دست نخواهم کشید مگر آنکه خداوند به ارادهء دیگری حکم کند. سپس این آیه را تلاوت فرمود: 📖(موسی) از آن(شهر) خارج شد در حالیکه و بود و گفت: خدایا مرا از قوم ستمگر نجات بخش. وقتی به مکه وارد شد، این آیه را خواند: 📖 و چون رو به جانب شهر مدین آورد، گفت: امید است که پروردگارم مرا به راه مستقیم هدایت فرماید‌. 〰〰〰〰〰〰 امام خبردار شد که ، عمرو بن عاص را با افرادی پیاده و سواره تجهیز نموده و به او فرمان دستگیری امام را داده است؛ 👈👈حتی اگر امام ابا کند، او از جنگ‌ با امام خودداری نخواهد کرد. و همچنین ۳۰ مرد از اشرار بنی امیه را در میان حاجیان پنهان ساخت تا امام حسین علیه السلام را در هر حالی که هست، بکشند، حتی اگر به پرده‌های کعبه دست آویخته باشند؛ لذا امام حسین علیه السلام چنین فرمود: 💠 به خدا قسم اگر به فاصله یک وجب در خارج کعبه کشته شوم، بهتر است از آنکه در داخل مسجد به قتل برسم‌. 👈👈 به خدا سوگند اگر در لانهء جنبنده‌ای از این جنبدگان باشم، مرا بیرون می‌کشند تا خواسته‌شان را عملی سازند. به خدا، آنچنان بر من تعدی کنند که یهودیان در روز شنبه تعدی کردند. (تاریخ طبری ۲۷۶/۴-بحارالانوار ۹۹/۴۵- منتخب طریحی۱۲۴/۲ - مقتل خوارزمی ۲۱۸/۱ و...) 👈👈پس امام به این علت از مکه به قصد عراق خارج شد؛ به ویژه که نامه‌های اهل کوفه به ایشان رسید؛ چون ایشان عازم رفتن گردیدند، ایستادند و خطبه‌ای با این مضمون ایراد فرمودند: 💠 حمد از آن خداست و آنچه خدا بخواهد بشود، و قوتی نیست مگر بوسیلهء خداوند، و درود خدا بر رسولش باد. مرگ برای فرزند آدم مانند گردنبندی است چون گردنبند زینتی دختران جوان؛ مرا شوقی است به اسلاف و نیاکانم چون اشتیاق یعقوب بر یوسف، برای من قتلگاهی اختیار شده است که آن را ملاقات خواهم کرد. پاره‌های تنم را می‌بینم که گرگان بیابانهای کربلا و نوامیس پاره پاره‌اش می‌کنند و شکمهای گرسنه و انبانهای خشکیدهء خود را از من سیر می‌کنند. از آنچه قلم تقدیر برای آن روز نوشته ، چاره‌ای نیست. خداوند از رضایت ما اهل بیت خشنود است. بر بلای او صابریم و به ما پاداش صابران را عطا می‌کند. پارهء تن رسول الله از او دور نخواهد شد، بلکه همگی در بهشت اعلی نزد دادگر خواهند آمد. به آنها چشمانش شاد و وعده‌اش تحقق می‌پذیرد‌. پس هر که در راه ما خون خود را ایثار نماید و خود را آماده کرده تا به لقای خدا برسد، رخت سفر با ما بربندد که من فردا صبح رهسپار خواهم شد. ان‌شاء‌الله‌تعالی. 〰〰〰〰〰〰 ✔️ادامه دارد....
🔻 ایام زیارت در کربلا، جزء عمر زائر محسوب نمیشود. 💢حَدَّثَنِي مُحَمَّدُ بْنُ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ جَعْفَرٍ الْحِمْيَرِيُّ قَالَ حَدَّثَنِي أَبُو سَعِيدٍ الْحَسَنُ بْنُ عَلِيِّ بْنِ زَكَرِيَّا الْعَدَوِيُّ الْبَصْرِيُّ عَنْ هَيْثَمِ بْنِ عَبْدِ اللَّهِ الرُّمَّانِيِّ عَنْ أَبِي الْحَسَنِ الرِّضَا (عليه السلام) عَنْ أَبِيهِ (عليه السلام) قَالَ قَالَ أَبُو عَبْدِ اللَّهِ جَعْفَرُ بْنُ مُحَمَّدٍ الصَّادِقُ (عليهما السلام) إِنَّ أَيَّامَ زَائِرِي الْحُسَيْنِ (عليه السلام) لَا تُحْسَبُ مِنْ أَعْمَارِهِمْ وَ لَا تُعَدُّ مِنْ آجَالِهِمْ ▪️ابو عبد اللّه جعفر بن محمّد الصادق عليهما السّلام فرمودند: ايّام زيارت حضرت امام حسين عليه السّلام جزء عمر زائر شمرده نشده و از اجلشان محسوب نمى گردد. 📗کامل الزیارات، باب ۵۱ ❣👇 @haram110
4_5918285245341237704.mp3
4.25M
🔺به کمترین عزادار امام حسین اهانت نکنید... 🔊حجت الاسلام و المسلمین حسین یوسفی
4_6007913859824748022.mp3
3.04M
🌷 دوباره سلام ای هلال محرم (روضه) 🎚حاج میثم مطیعی
4_6007913859824748024.mp3
2.37M
🎵 | بعد از تو ...😭
🔥تشکیک در دستگاه عزاداری امام حسین علیه السلام شغل شیاطین🔥 ✍️ابن قولویه قمی رضوان الله علیه روایت کرده است که حضرت زینب سلام الله علیها از امیر المومنین علیه السلام روایت کرده است که در هنگام احتضار از وقائع عاشورا صحبت نمودند و سپس به نقل از حضرت پیامبر صلی الله علیه و آله فرمودند: ◼️.. إنّ إبلیس فی ذلک الیوم یطیر فرحاً فیحول الأرض کلّها فی شیاطینه و عفاریته فیقول: یامعشر الشیاطین! قد أدرکنا من ذریة آدم الطلبه و بلغنا فی هلاکهم الغایة و أورثنا هم السوء إلاّ من اعتصم بهذه العصابه فاجعلوا شغلکم بتشکیک النّاس فیهم... ◼️به درستی که ابلیس در این روز (بعد از واقعه کربلا) حول زمین پرواز می‌کند در حالی که شادمان است و تمامی شیاطین و اجنه خبیث را جمع می‌کند و می‌گوید: ای گروه شیاطین! همانا که ما انتقام و طلب خود را از ذریه آدم گرفتیم و مردم را اهل جهنم کردیم مگر کسی که در این مصیبت گریه کند و به دوستی آل محمد (صلی الله علیه و آله) پایدار باشد. پس تا می‌توانید مردم را به شک اندازید و از این مصیبت باز دارید، تا زحمت من به هدر نرود... 📚کامل الزیارات، تألیف ابن قولویه قمی، باب ۸۸، حدیث ۱، صفحه ۴۸۸ 📚بحار الانوار، تألیف علامه مجلسی، جلد ۲۸، صفحه ۶۰
❌ شبهه 1️⃣ 💥 اسراف دانستن إطعام و خرج هیأت💥 🚫می گویند : «اینهمه غذا و نذری میپزن، اسراف نیست؟ بهتره پولشو بدن فقیر ؟!! چند بار کربلا میرن؟ یک بار برن بسّه! دفعه بعدپولشو بدن به جوونایی که نمی تونن ازدواج کنن ؟!» اما پاسخ🍃 شبهه ای انداخته اند تا مردم را در انجام کار خیر دچار شک و دو دلی کنند؛ و لی از کثرت احادیث و روایاتی که در مورد صرف مال در راه اهل بیت و ثواب های بی شمار آن آمده غافل بودند، ازجمله : الف 🖊«هیچ چیز نزد خداوند ، محبوب تر از اختصاص دادن مال برای امام معصوم نیست. و به درستی که خداوند آن مبلغی را که در راه امام معصوم صرف شده ، در بهشت برای پرداخت کننده ی آن ، همچون کوه احد قرار دهد» (کافی / ج2 / ص488) ب🖊 «یک درهم که با آن به امام و حجّت خدا احسان شود ، از دو میلیون درهم سایر خرج های نیک بهتر است. » (کافی / ج2 / ص489) وهمچنین به طور خاصّ، احادیثی که در خصوص ثواب خرج کردن مال ، برای امام حسین (علیه السلام)، ذکر شده : ج 🖊در حدیث مفصّلی که گفتگوی حضرت موسی با خدای متعال است و در آن میان صحبت از صفات نیک مردم آخر الزّمان می شود ، آمده : « ... خداوند به موسی کلیم الله، می فرماید : من به ده خصلت ، امّت محّمدرا بر سایر امتّ های گذشته ، فضیلت و برتری دادم. حضرت موسی پرسید : آن ده صفت چیست؟ جواب رسید: نماز ، روزه ، زکات ، حج ، جهاد ، نماز جمعه ، نماز جماعت ، قرآن ، علم و عاشورا ! موسیِ نبی سؤال کرد : عاشورا چیست ؟ ندا رسید : گریستن و خود را به گریه واداشتن و مرثیه خواندن و عزاداری کردن بر حسین فرزند محّمد مصطفی (صلی الله علیه و آله). ای موسی! نیست کسی که برای او ( امام حسین )بگرید یا تباکی کند مگر آن که بهشت بر او واجب گردد. و هر کس مال خود را در راه او صرف کند ، از اطعام غذا یا خرج پول ، هر یک دینار او را در این دنیا هفتاد برابر برکت می دهم. و در آخرت همه ی گناهان او را می آمرزم و جای او در بهشت است ... ! 📚(مستدرک الوسائل / ج 10 / ص319) 🔅🔅🔅
2️⃣ ❌مخالفت با دسته های خیابانی و ایستگاه های صلواتی💥 (( : اگر این ایستگاه صلواتی ها رو نزنن انقدر خیابون شلوغ نمیشه! :باز شروع شد؛این دسته ها رو که درمیارن، راه بندون میشه ! )) ✅ پاسخ شبهه: اولا آیا تمام ازدحام های شهرمان مربوط به دسته و عزاداری "امام حسین" است؟ چه بسیار اتّفاقاتی که در مملکت ما باعث ترافیک و راه بندان می شود : عروس کِشان ها، راه پیمایی و مانور های نظامی، خرید های فصلی ( به خصوص آخر سال )، تصادف های جادّه ای و خیابانی - که به طور معمول هر روز شاهد آن هستیم - و ... ده ها معضل دیگر اجتماعی که هیچ کس زبان به اعتراض نمی گشاید، چون این امور را لازمه زندگی اجتماعی می پندارند. در حالیکه واضح و مبرهن است : عزاداری بر هر امری ارجحیّت و اولویت دارد. تقریبا عموم ملّت، شأن و منزلت عزای حسینی و جایگاه والای آن را نزد خدای متعال می دانند. (چرا که از اعظم شعائر و شاهرگ دین است) ❇️پس ما ملّت حسینی باید اهتمام به این أمر داشته باشیم و تمام اقشار جامعه ، "همراهی" یا لا اقل "صبر و حوصله" داشته باشند. رانندگان بزرگوار همیاری و حرمت داری نمایند؛ و حدّاقل با نراندن ماشین و موتور در میان دسته های عزا ( که در نهایت منجر به بسته شدن مسیرها می گردد )، درهای خیر و رحمت را در دنیا و آخرت بروی خود باز بگذارند، این کمترین وظیفه ی یک شهروند است. ⚠️اما ... صبوری و حوصله ی افرادی که لحظه ای معطّلی پشت هیئت را تاب نمی آورند، در ترافیک های سنگین و گاهی اوقات تا یک شبانه روزه ی مسیر شمال ، حیرت آور است !! که حتّی ازشدت ترافیک وازدحام ، گاهی مجبور به برگشتن به منزل شده و سفر خود را بدون هیچ ناراحتی عقب انداخته اند . و یا شب را در وسط بیابان اتراق نموده اند تا مسیر باز شود !!! 🔻مگر در طول سال چند عاشورا داریم ؟! مگر کلّ ایام عاشورا و بیرون آمدن دسته جات عزا چند روز است ؟! ✅ثانیا چقدر شایسته و به جاست که آن ایّام را - که در کلّ سال چند روزی بیش نیست - به احترام حضرت ولی عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف) ، صاحب عزای اصلی ، کار روزمرّه خود را تعطیل کنند و با شرکت در دسته و هیئت ، سعادت دنیا و آخرت را برای خود کسب کنند. ✅البته اجر اخروی این دسته از افراد را نیز ولی نعمت مان، حضرت سلطان علی بن موسی الرضا (صلوات الله علیه )تعیین نموده اند که: « هر کس روز عاشورا، کار روز مره اش را تعطیل کند ، خداوند حوائج دنیا و آخرتش را برآورده سازد. و هر کس روز عاشورا را روز سوگواری و اندوه و گریه خود قرار دهد ، خدای عزّوجل روز قیامت را روز شادی و سرور او قرار دهد و در بهشت چشمش به ما روشن شود ! و هر کس روز عاشورا را روز برکت نامد و در آن روز برای خانه اش چیزی ذخیره کند [ کار روز مره را تعطیل نکند ]، خدا آن را برایش برکت ندهد و در روز قیامت با یزید و عبیدالله بن زیاد و عمرسعد (لعنهم الله) محشور گردد و تا درک اسفل دوزخ برود ».