eitaa logo
حرم
2.3هزار دنبال‌کننده
9.4هزار عکس
6هزار ویدیو
585 فایل
❤﷽❤️ 💚کانال حرم 🎀دلیلی برای حال خوب معنوی شما🎀 @haram110 ✅️لینک کانال جذاب حرم https://eitaa.com/joinchat/2765357057Cd81688d018 👨‍💻ارتباط با ادمین @haram1
مشاهده در ایتا
دانلود
◼️▪️ و دفاع تمام قد حضرت فاطمةالزهرا سلام الله علیها از ولایت حجت خدا و جسارت ها به ساحت بانوی دو عالم 💔 ⚫️ و في رواية: يا ابن الخطاب! أتراك محرقا على بابي؟ قال: نعم. قالت: ويحك يا عمر! ما هذه الجرأة على اللّه و على رسوله (صلّى اللّه عليه و آله)؟! تريد أن تقطع نسله من الدنيا و تطفئ نور اللّه و اللّه متم نوره؟ فقال: كفّي يا فاطمة، فليس محمد حاضرا و لا الملائكة آتية بالأمر و النهي و الزجر من عند اللّه، و ما علي إلا كأحد من المسلمين. فاختاري إن شئت خروجه لبيعة أبي بكر أو إحراقكم جميعا. فقالت و هي باكية: اللهم إليك نشكو فقد نبيك و رسولك و صفيك و ارتداد أمته علينا و منعهم إيانا حقنا الذي جعلته لنا في كتباك المنزل على نبيك المرسل. فقال لها عمر: دعي عنك يا فاطمة حمقات النساء، فلم يكن اللّه ليجمع لكم النبوة و الخلافة. فقالت: يا عمر! أ ما تتقي اللّه عز و جل تدخل على بيتي و تهجم على داري؟ فأبى أن ينصرف. 🔺حضرت صدیقه طاهره فاطمةالزهرا علیها السلام به عمر زنازاده فرمودند : ای عمر زنازاده ! آیا میخواهی درِ خانه ام را بر من آتش بزنی؟ گفت : بله فرمود: وای بر تو ای عمر زنازاده ! این چه جراتی است بر خدا و بر رسولش ( صلی الله علیه و آله)؟ آیا میخواهی نسل حضرت رسول خدا صلی الله علیه واله را قطع کنی و نور خدا را خاموش کنی در حالیکه خدا نورش را کامل میکند؟ ▪️عمر زنازاده گفت: کافی است ای فاطمه، محمدی حاضر نیست و نه ملائکه ای که بیاورد امر و نهی و زجری از طرف خدا، و علی (علیه السلام) هم نیست مگر یکی از مسلمین ، پس انتخاب کن که یا برای با ابوبکر خارج شود و یا جمیع شما را میسوزانم . 🔺حضرت صدیقه طاهره فاطمةالزهرا سلام الله علیها گریه کنان گفت: خدایا ، ما بسوی شما شکایت می کنیم ، پیامبر و رسول و انتخاب شما ، از ارتداد امت او بر علیه ما ، و از حقی که از ما منع شد که آنرا در کتابت که بر نبی‌ات ارسال کردی قرار دادی ؛ ▪️عمر زنازاده گفت : جهالتهای زنانه رو کنار بزار ای فاطمه ، خدایی وجود ندارد که برایتان خلافت و رسالت را جمع کند؛ پس حضرت علیهالسلام فرمودند: ای عمر زنازاده ! آیا از خدا تقیه نمیکنی که بر خانه من داخل شوی و بر خانه من بیاوری؟ پس او ابا ورزید که منصرف شود( منصرف از این امر نشد). 📚 بحار الأنوار - ط دارالاحیاء التراث (العلامة المجلسي) ، جلد : 53 ، صفحه : 19 http://lib.eshia.ir/71860/53/19 📚 الهداية الكبرى (الخصيبي‌، حسين بن حمدان) ، جلد : 1 ، صفحه : 407 http://lib.eshia.ir/15130/1/407 ▪️ 💔 🏴ظهور - ان شاء الله - خیلی نزدیک است🏴 الهی ‌بِحَقِ ‌السّیدة‌ زِینَب ْ‌سَلٰام ُ‌اَللّهْ‌ عَلَیْها َّ‌عَجّل‌ لِوَلیکَ‌ الغَریبِ‌ المَظلومِ الوَحید الطرید الشرید الفَرَج🤲🏻 ‼️تبــــــــــری واجــــــب است‼️ ید الله فـــــوق ایدیهم یــــــد الله است.. بمیرد دشمن حیــــــدر ولــــــی الله است..
💢 از سؤالات اساسی در ماجرای آتش زدن خانه حضرت امیرالمومنین علی بن الی طالب علیه السلام و اهانت به آن بزرگوار این است که: آیا (چنان که شیعیان می‏گویند) به ساحت حضرت فاطمةالزهرا سلام الله علیها نیز جسارت کردند؟ و بر آن حضرت صدماتی وارد شد که منجر به شهادت او وفرزندش گردید یا خیر!!؟؟ ◼️▪️برخی از دانشمندان اهل سنت عمر بن صهاک زنازاده برای حفظ موقعیت خلفای خود از بازگو کردن این قطعه ازتاریخ خودداری نموده‏اند؛ از جمله ابن ابی الحدید در شرح خود می‏گوید: 📌جساراتی راکه مربوط به فاطمه زهرا علیهاالسلام نقل شده، در میان مسلمانان تنها شیعه آن را نقلکرده است. 📚 شرح نهج البلاغه، ج۲، ص۶۰ 🔺البته برخی از دانشمندان و مورخان اهل سنت عمر بن صهاک زنازاده ، در این بخش، از بیان واقعیات تاریخی شانه خالی کرده ‏اند؛ چنان که سید مرتضی رحمة ‏الله علیه در این زمینه می‏گوید: در آغاز کار، محدثان و تاریخ نویسان از نقل جسارت هایی که به ساحت دختر پیامبرگرامی اسلام صلی الله علیه و آله وارد شده امتناع نمی‏کردند. این مطلب در میان آنان مشهور بود که مأمور خلیفه با فشار، درب را بر حضرت فاطمةالزهرا علیهاالسلام زد و او فرزندی را که در رحم داشت سقط نمود وقنفذ حرامزاده به امر عمر زنازاده ، حضرت فاطمةالزهرا علیهاالسلام را زیر تازیانه گرفت تا او دست از حضرت امیرالمومنین علی بن ابی طالب علیه السلام بردارد ؛ ولی بعدها دیدند که نقل این مطالب با مقام و موقعیت خلفاء سازگاری ندارد؛ لذا از نقلآنها خودداری نمودند. 📚 سید مرتضی، تلخیص شافی، ج۳، ص۷۶، تلخیص شیخ طوسی ▪️ 💔 🏴ظهور - ان شاء الله - خیلی نزدیک است🏴 الهی ‌بِحَقِ ‌السّیدة‌ زِینَب ْ‌سَلٰام ُ‌اَللّهْ‌ عَلَیْها َّ‌عَجّل‌ لِوَلیکَ‌ الغَریبِ‌ المَظلومِ الوَحید الطرید الشرید الفَرَج🤲🏻 ‼️تبــــــــــری واجــــــب است‼️ ید الله فـــــوق ایدیهم یــــــد الله است.. بمیرد دشمن حیــــــدر ولــــــی الله است..
▪️سنت مشایه به سمت سامرا 🏴 راياتهم تسبق خطواتهم وقلوبهم بوصلة تشير إلى سامراء المقدسة... المؤمنون من مختلف المحافظات العراق يسيرون إلى سامراء المقدسة لإحياء ذكرى استشهاد الإمام الحسن العسكري (عليه السلام) في الثامن من ربيع الأول. مومنین از هر مکانی به سوی سامراء می روند برای برگزاری مراسم شهادت امام حسن العسکری صلوات الله علیه در هشتم ربیع الاول 🗓 الاحد 5 _ ربيع الأول ١٤٤٤هــ بغداد_سامراء 🤍 ▪️ 💔 ▪️اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج▪️
🔻وقایع روز هفتم و هشتم ربیع‌الاول سال ۱۱هجری - مراجعه‌های صدیقه کبری سلام الله علیها برای بازپس‌گیری اموال خویش و تلاش برای اثبات غاصب بودن اهل سقیفه در مصادره اموال تا راه برای احقاق حق علوی علیه‌السلام باز شود. - تا روز نهم تمامی اموال غیر از غصب می‌شود! و این اموال غصب شده صرف امور جنگی و لشکرکشی های زمان ابوبکر میشود❗️(ر.ک:تصویر بالا) - این برخورد دستگاه خلافت با صدیقه کبری سلام الله علیها در حالیست که سهم همهٔ مسلمانان از محصول و زمین و اراضی بنی نضیر - از جمله سهم شخص خلیفه اول و دوم و دخترانشان - محترم شمرده می‌شود! و جالب تر آنکه دختر خلیفهٔ اول , در حجره و خانه‌ای زندگی می‌کند که میراث رسول خدا است و «ارث پیامبر» است!!!
🌑 وقایع روز سه شنبه و چهارشنبه ، ۷ و ۸ ربیع الاول سال ۱۱ هجری قمری و ۱۹ و۲۰ خرداد سال ۱۱ هجری شمسی ، ۵ و ۶ ژوئن سال ۶۳۲ میلادی ➖➖➖➖🔶 در طی این دو روز , همانند سه روز گذشته , حضرت صدیقه کبری سلام الله علیها مراجعه هایی برای باز پس گیری اموال خویش دارند تا با این روشنگری ، راه را برای احقاق حق علوی علیه السلام باز نمایند.(۱) 📜 تاریخ حکایت می کند که تا روز نهم بعد از شهادت رسول خدا صلی الله علیه و آله , غیر از , بقیه اموال , توسط دستگاه خلافت غصب شده است ؛ 👈👈 این اموال , شامل موارد فقهی مانند فیء ، ارث و خمس از جمله ، زمین های خَيبَر و اراضی بنی نضیر می‌شوند ، که ابوبکر ، به بهانهء حدیث مجعول "پیامبران ارث نمیگذارند" ، تمامی این اموال را غصب می کند ؛ ⚠️ در پی مراجعه های حضرت زهرا سلام الله علیها برای بازپس گیری ارث و خمس ، خلیفه ادعا می کند که حتی خمس نیز متعلق به ایشان نیست و خلیفه ، تقسیم آن را به عهده خواهد داشت .(۲) ⏪⏪ در تاریخ اشاره شده است که در برخی از مراجعه ها ، عباس عموی پیامبر صلی الله علیه و آله حضرت زهرا سلام الله علیها را همراهی می کرده است👈 که البته هیچ یک از این موارد ، تاثیری در روند مصادرهء اموال پدید نمی‌آورد و تا پایان خلافت ابوبکر ، هیچ کدام از این اموال مسترد نمی‌شود! ⛔️ این اموال صرف امور جنگی و لشگرکشی های زمان ابوبکر از جمله جنگ های به اصطلاح ردّه میشود .(۳) ▪️🔰 و اما نکته ای قابل تأمل از تاریخ: … سهم همه ی مسلمانان از محصول و زمین خیبر و اراضی بنی نضیر - از جمله سهم شخص خلیفه اول و دوم و دخترانشان - محترم شمرده می شود‼️ و جالب تر آنکه دختر خلیفهءاول , در حجره و خانه ای زندگی می‌کند که میراث رسول خدا است و "ارث پیامبر" است!!! وی پس از چندی , منزل و حجره شخصی پیامبر را نیز تصاحب می‌کند تا در آینده ، پدر خویش را در آنجا و در کنار قبر پیامبر خدا صلی الله علیه و آله دفن نماید‼️ حتی وی بعدها حجرهء سوده همسر دیگر رسول خدا را نیز به خانهء خود اضافه میکند (۴) ؛ و سپس خانه ی خود و خانه ی رسول خدا را با این شرط که تا پایان حیات خویش در تصرف خودش باشد ، به بهایی گزاف به خلفای وقت می‌فروشد(۵) ‼️‼️ ❎ این برخوردهای دوگانه در باب "ارث گذاری انبیاء" سؤال برانگیز است... ➖➖➖➖➖ همه مدارك از اهل سنت: 1⃣ این نکته حتی از دید علمای اهل تسنن نیز مخفی نمانده است: شرح نهج البلاغه ابن ابی الحدید ۲۸۴/۱۶ 2⃣ صحیح بخاری , کتاب الجهاد و السیر , باب فی الخمس 3⃣ الاموال , حُمَيد بن زَنجويه ، ٧٣٠/٢ 4⃣ المنتظم ، ابن جوزي ، ١٤١/٦ 5⃣ إمتاع الأسماع ، مقريزي ، ٩٣/١٠
این عالم ناصبی را بشناسید! ❌عبدالمنعم حفنی از بزرگترین نواصب معاصر است،این زندیق در شرح حدیثی که نشان میدهد حضرت فاطمه سلام الله علیها سرور زنان اهل بهشت است میگوید: ✖️«این احادیث مشکوک هسنند چون سروری با نسبت نیست بلکه با عمل است،آنچه فاطمه برای اسلام انجام داده اندک است(!!!) ومطالبه او به میراث پیامبر آغاز فتنه بزرگ و تقسیم مسلمین به شیعه وسنی بود، وتلاش فاطمه برای اسلام کجا و عایشه کجا؟»(تلاش فاطمه بسیار کمتر از عایشه است) ✅🔚این لعین ناصبۍ،حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها پاره تن خاتم الانبیا صلی‌الله علیه و را فتنه گر میداند تنها به خاطر آنکه حق مسلّـم خویش را مطالبه کرد! ⁉️❔آیا وهابیون و اهل سنتی که به خاطر صدها میلیون شیعه را کافر و مهدورالدم میدانند وهر سال صدها شیعه را به قتل میرسانند، حاضرند به خاطر سرور زنان اهل بهشت سلام الله علیها این عالم ناصبی را حداقل لعن کنند؟!!
✅🗣 ثواب لعن بر دشمنان اهل بیت علیهم السلام در تنهائی های خود قالَ العَسکَرِیُّ علیه السّلام: قَالَ رجلٌ للصَّادِقِ علیه السلام: يَا ابْنَ رَسُولِ اللَّهِ! إِنِّي عَاجِزٌ بِبَدَنِي عَنْ نُصْرَتِكُمْ، وَ لَسْتُ أَمْلِكُ إِلَّا الْبَرَاءَةَ مِنْ أَعْدَائِكُمْ، وَ اللَّعْنَ عَلَيْهِمْ، فَكَيْفَ حَالِي؟ فَقَالَ لَهُ الصَّادِقُ علیه السلام: حَدَّثَنِي أَبِي، عَنْ أَبِيهِ، عَنْ جَدِّهِ علیهم السلام عَنْ رَسُولِ اللَّهِ صلّی الله علیه و آله أَنَّهُ‏ قَالَ: مَنْ‏ ضَعُفَ‏ عَنْ‏ نُصْرَتِنَا أَهْلَ الْبَيْتِ، فَلَعَنَ فِي خَلَوَاتِهِ أَعْدَاءَنَا، بَلَّغَ اللَّهُ صَوْتَهُ جَمِيعَ الْأَمْلَاكِ مِنَ الثَّرَى إِلَى الْعَرْشِ. فَكُلَّمَا لَعَنَ هَذَا الرَّجُلُ أَعْدَاءَنَا لَعْناً، سَاعَدُوهُ فَلَعَنُوا مَنْ يَلْعَنُهُ، ثُمَّ ثَنَّوْا، فَقَالُوا: اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى عَبْدِكَ هَذَا، الَّذِي قَدْ بَذَلَ مَا فِي وُسْعِهِ، وَ لَوْ قَدَرَ عَلَى أَكْثَرَ مِنْهُ لَفَعَلَ. فَإِذَا النِّدَاءُ مِنْ قِبَلِ اللَّهِ تَعَالَى: قَدْ أَجَبْتُ دُعَاءَكُمْ، وَ سَمِعْتُ نِدَاءَكُمْ، وَ صَلَّيْتُ عَلَى رُوحِهِ فِي الْأَرْوَاحِ، وَ جَعَلْتُهُ عِنْدِي مِنَ‏ الْمُصْطَفَيْنَ الْأَخْيارِ. (تفسیرالامام العسكري عليه السلام، ص 47) حضرت عسکری علیه السلام فرمود: مردی نزد حضرت صادق علیه السلام آمد و عرض کرد: ای فرزند رسول خدا! من ناتوانم و نمی توانم با بدنم شما را نصرت دهم، و کاری جز برائت از دشمنان شما و لعن بر ایشان از عهده من بر نمی آید. حال بفرمایید وضع من چگونه است؟ حضرت صادق علیه السلام فرمود: پدرم از پدران بزرگوارش علیهم السلام از رسول خدا صلّی الله علیه و آله نقل کرده اند که فرمود: کسی که از یاری ما اهل بیت ناتوان است، پس در تنهائی های خود دشمنان ما را لعنت می کند، خداوند صدایش را به همه مُلکش از خاک تا عرش می رساند. پس هرگاه چنین فردی بر دشمنان ما لعنت می کند، (فرشتگان) با او همراهی کرده و همانی را که وی لعن کرده، لعن می کنند، و سپس می گویند: بارالها! بر این بنده ات درود فرست، آن کس که در حدّ توان خود مایه گذاشت، و اگر بر بیش از این، توانایی داشت، قطعاً انجام می داد. پس از جانب خداوند متعال چنین ندا می آید: من دعای شما را اجابت کردم، ندای شما را شنیدم و بر روح آن فرد در میان ارواح، درود فرستادم، و او را نزد خود از برگزیدگان و نیکان قرار دادم. ✅«اللّهمّ عجّل لولیّک الفرج»
✅ دوستی با دشمنان اهل بیت علیهم السلام و دشمنی با دوستان اهل بیت، در حکم دشمنی با اهل بیت علیهم السلام است قَالَ العَسکَرِیُّ علیه السلام: قَالَ رَسُولُ اللَّهِ صلّی الله علیه و آله:‏ تَعَوَّذُوا بِاللَّهِ مِنَ الشَّيْطَانِ الرَّجِيمِ، فَإِنَّ مَنْ تَعَوَّذَ بِاللَّهِ مِنْهُ أَعَاذَهُ اللَّهُ، وَ تَعَوَّذُوا مِنْ هَمَزَاتِهِ وَ نَفَخَاتِهِ وَ نَفَثَاتِهِ. أَ تَدْرُونَ مَا هِيَ؟ أَمَّا هَمَزَاتُهُ: فَمَا يُلْقِيهِ فِي قُلُوبِكُمْ مِنْ بُغْضِنَا أَهْلَ الْبَيْتِ. قَالُوا: يَا رَسُولَ اللَّهِ! وَ كَيْفَ‏ نُبْغِضُكُمْ‏ بَعْدَ مَا عَرَفْنَا مَحَلَّكُمْ مِنَ اللَّهِ وَ مَنْزِلَتَكُمْ؟ قَالَ صلّی الله علیه و آله: بِأَنْ تُبْغِضُوا أَوْلِيَاءَنَا وَ تُحِبُّوا أَعْدَاءَنَا، فَاسْتَعِيذُوا بِاللَّهِ مِنْ مَحَبَّةِ أَعْدَائِنَا وَ عَدَاوَةِ أَوْلِيَائِنَا، فَتَعَاذُوا مِنْ بُغْضِنَا وَ عَدَاوَتِنَا، فَإِنَّ مَنْ أَحَبَّ أَعْدَاءَنَا فَقَدْ عَادَانَا وَ نَحْنُ مِنْهُ بِرَاءٌ، وَ اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ مِنْهُ بَرِي‏ءٌ. (تفسیر الامام العسکری علیه السلام، ص584) حضرت عسکری علیه السلام از رسول خدا صلّى اللَّه عليه و آله نقل می کند که فرمود: از شيطان به خدا پناه بريد، که هر كس از شیطان به خدا پناه برد، خداوند به او پناه می دهد. همچنین از وسوسه ‏ها، فوت ها و دميدن های شیطان به خدا پناه بريد، آیا می دانید که وسوسه ها، فوت ها و دمیدن های شیطان چیست؟ وسوسه شیطان آن است که بغض ما اهل بیت را در قلب های شما بیاندازد. سؤال کردند: ای رسول خدا! پس از آن که مقام و منزلت شما را نزد خداوند دانستیم، چگونه می توانیم به شما بغض داشته باشیم؟ آن حضرت فرمود: این عمل، با دشمنى ورزیدن به دوستانِ ما و دوست داشتن دشمنانِ ما محقّق می شود. پس، از محبّتِ دشمنان ما، و دشمنی با دوستان ما به خداوند پناه برید؛ از بغض ورزیدن به ما و دشمنی با ما به خداوند پناه برید، پس هر کس دشمنان ما را دوست داشته باشد، با ما دشمنی ورزیده است و ما از او بیزار هستیم، و خداوند عزّوجلّ از او بیزار است. ✅«اللّهمّ عجّل لولیّک الفرج»
✅ دشمن علی علیه السلام را دشمن بدار، اگر چه پدر و فرزندت باشد عَنْ حَسَنِ بْنِ عَلِيِّ العسکری علیه السلام عَنْ آبَائِهِ علیهم السلام قَالَ:‏ قَالَ رَسُولُ اللَّهِ صلّی الله علیه و آله لِبَعْضِ أَصْحَابِهِ ذَاتَ يَوْمٍ: يَا عَبْدَ اللَّهِ! أَحِبَّ فِي اللَّهِ، وَ أَبْغِضْ فِي اللَّهِ، وَ وَالِ فِي اللَّهِ، وَ عَادِ فِي اللَّهِ؛ فَإِنَّهُ لَا تُنَالُ وِلَايَةُ اللَّهِ إِلَّا بِذَلِكَ، وَ لَا يَجِدُ رَجُلٌ طَعْمَ الْإِيمَانِ وَ إِنْ‏ كَثُرَتْ‏ صَلَاتُهُ‏ وَ صِيَامُهُ‏ حَتَّى يَكُونَ كَذَلِكَ. وَ قَدْ صَارَتْ مُؤَاخَاةُ النَّاسِ يَوْمَكُمْ هَذَا أَكْثَرُهَا فِي الدُّنْيَا عَلَيْهَا يَتَوَادُّونَ‏ وَ عَلَيْهَا يَتَبَاغَضُونَ، وَ ذَلِكَ لَا يُغْنِي عَنْهُمْ مِنَ اللَّهِ شَيْئاً. فَقَالَ لَهُ: وَ كَيْفَ لِي أَنْ أَعْلَمَ أَنِّي قَدْ وَالَيْتُ وَ عَادَيْتُ فِي‏ اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ؟ وَ مَنْ وَلِيُّ اللَّهِ تَعَالَى حَتَّى أُوَالِيَهُ وَ مَنْ عَدُوُّهُ حَتَّى أُعَادِيَهُ؟ فَأَشَارَ لَهُ رَسُولُ اللَّهِ صلّی الله علیه و آله إِلَى عَلِيٍّ علیه السلام، فَقَالَ: أَ تَرَى هَذَا؟ فَقَالَ: بَلَى. قَالَ: وَلِيُّ هَذَا وَلِيُّ اللَّهِ فَوَالِهِ، وَ عَدُوُّ هَذَا عَدُوُّ اللَّهِ فَعَادِهِ. ثُمَّ قَالَ: وَالِ وَلِيَّ هَذَا وَ لَوْ أَنَّهُ قَاتِلُ أَبِيكَ وَ وَلَدِكَ، وَ عَادِ عَدُوَّ هَذَا وَ لَوْ أَنَّهُ أَبُوكَ وَ وَلَدُك‏. (علل الشرائع، ج‏1، ص140-141) حضرت عسکری علیه السلام از پدران گرامیش علیهم السلام نقل می کند که رسول خدا صلّى اللَّه عليه و آله روزى به يكى از اصحابشان فرمودند: اى بنده خدا! در راه خدا، حبّ و بغض داشته باش و براى خدا محبّت و دشمنى نما، زیرا به ولايت حقّ تعالى نخواهى رسيد مگر با همین امر، و اساساً کسی طعم و مزه ايمان را نمى‏ چشد مگر چنين باشد، هرچند نماز و روزه‏اش بسيار باشد. اكثر دوستى‏ هاى مردم با هم دنيايى است، و به خاطر دنيا با هم مودّت ورزيده و به یکدیگر بغض می ورزند، و به طور قطع چنين حبّ و بغضى آنها را از (محبّت و دوستى در راه) خدا بى‏ نياز نمى ‏كند. آن صحابی عرض کرد: چگونه بدانم كه دوستى و دشمنى من در راه خداى عزّ و جلّ مى‏باشد؟ و اساساً ولىّ خدا كيست تا دوستش داشته، و دشمن خدا كيست تا دشمنش بدارم؟ رسول خدا صلّى اللَّه عليه و آله به امیرالمؤمنین عليه السّلام اشاره نموده و فرمودند: آيا او را مى ‏بينى؟ آن صحابی عرض كرد: بله. حضرت فرمودند: او ولىّ خداست، پس دوستش بدار، و دشمنش دشمن خدا است، پس او را دشمن بدار. سپس فرمودند: دوست علی علیه السلام را دوست بدار، اگر چه قاتل پدر و فرزندت باشد، و دشمن علی علیه السلام را دشمن بدار، اگر چه پدر و فرزندت باشد. ✅«اللّهمّ عجّل لولیّک الفرج»
✅😎😎 آیا منکر ولایت امیرالمؤمنین علیه السلام، بهشت را خواهد دید؟ عَنِ الامامِ العَسکَرِی علیه السلام قَالَ: قَالَ رَسُولُ اللَّهِ صلّی الله علیه و آله: إِنَّ مَنْ جَحَدَ وِلَايَةَ عَلِيٍّ علیه السلام لَا يَرَى بِعَيْنِهِ‏ الْجَنَّةَ أَبَداً إِلَّا مَا يَرَاهُ مِمَّا يَعْرِفُ بِهِ أَنَّهُ لَوْ كَانَ يُوَالِيهِ لَكَانَ ذَلِكَ مَحَلَّهُ وَ مَأْوَاهُ، فَيَزْدَادُ حَسَرَاتٍ وَ نَدَمَاتٍ. وَ إِنَّ مَنْ تَوَلَّى عَلِيّاً وَ تَبَرَّأَ مِنْ أَعْدَائِهِ وَ سَلَّمَ لِأَوْلِيَائِهِ لَا يَرَى النَّارَ بِعَيْنِهِ إِلَّا مَا يَرَاهُ، فَيُقَالُ لَهُ لَوْ كُنْتَ عَلَى غَيْرِ هَذَا لَكَانَ ذَلِكَ مَأْوَاكَ. (بحار الأنوار، ج‏8، ص352 به نقل از تفسیر الامام العسکری علیه السلام) حضرت عسکری علیه السلام از رسول خدا صلّی الله علیه و آله نقل می کند که فرمود: کسی که ولایت علیّ علیه السلام را انکار کند، هرگز با چشمانش بهشت را نخواهد دید مگر آن جایگاهی از بهشت که اگر ولایت آن حضرت را داشت، آنجا محلّ و مأوایش بود، پس حسرت و ندامتش افزون می گردد. کسی که ولایت علیّ علیه السلام را داشته باشد و از دشمنانش تبرّی بجوید و تسلیم اولیائش باشد، با چشمانش آتش جهنّم را نخواهد دید، مگر آن جایگاهی از جهنّم که درباره آن به او گفته می شود: اگر وضعیت تو غیر از آنی بود که هستی، جایگاه تو اینجا بود. ✅«اللّهمّ عجّل لولیّک الفرج
✅ پاک شدن گناهان و افزایش ثواب اعمال با تولّی و تبرّی قَالَ حَسَنُ بنُ عَلِیٍّ العَسکَری علیه السلام: إنَ‏ اللَّهَ‏ يُزَكِّي‏ أَعْمَالَكَ‏ وَ يُضَاعِفُهَا بِمُوَالاتِكَ لَهُمْ (آلِ مُحَمَّدٍ) وَ بَرَاءَتِكَ مِنْ أَعْدَائِهِمْ.(بحار الأنوار، ج‏74، ص229 به نقل از تفسیرالامام العسکری علیه السلام) حضرت عسکری علیه السلام فرمود: خداوند با ولایت آل محمّد علیهم السلام و برائت از دشمنان ایشان، اعمالت را پاک کرده و ثواب آنها را زیاد می کند. ✅«اللّهمّ عجّل لولیّک الفرج»
✅ تولّی و تبرّی، سپر و دژی استوار در مقابل عذاب الهی قَالَ حَسَنُ بنُ عَلِیٍّ العَسکَرِیّ علیه السلام: إِنَّهُ مَا مِنْ‏ عَبْدٍ وَ لَا أَمَةٍ وَالَى مُحَمَّداً وَ آلَ مُحَمَّدِ  وَ عَادَى مَنْ عَادَاهُمْ إِلاّ كَانَ قَدِ اتَّخَذَ مِنْ عَذَابِ اللَّهِ حِصْناً مَنِيعاً، وَ جُنَّةً حَصِينَةً. (تفسیر الإمام العسكري عليه السلام، ص 48/معاني الأخبار، ص37) حضرت عسکری علیه السلام فرمود: مرد یا زنی نیست که محمّد و آلش را دوست داشته باشد، و با دشمنان ایشان، دشمنی کند، مگر آن که دژی سخت، و سپری محکم از عذاب الهی برای خود قرار داده است. ✅«اللّهمّ عجّل لولیّک الفرج»
✅ اظهار تولّی و تبرّی بعد از محاسبه نفس در پایان هر روز قالَ حَسَنُ بنُ عَلِیٍّ العَسکَرِیّ علیه السلام: قَالَ أَمِيرُ الْمُؤْمِنِينَ علیه السلام: سَمِعْتُ رَسُولَ اللَّهِ صلّی الله علیه و آله يَقُولُ: أَ لَا أُخْبِرُكُمْ بِأَكْيَسِ‏ الْكَيِّسِينَ وَ أَحْمَقِ الْحَمْقَى؟ قَالُوا: بَلَى يَا رَسُولَ اللَّهِ! قَالَ: أَكْيَسُ الْكَيِّسِينَ مَنْ حَاسَبَ نَفْسَهُ، وَ عَمِلَ لِمَا بَعْدَ الْمَوْتِ، وَ إِنَّ أَحْمَقَ الْحَمْقَى مَنِ اتَّبَعَ نَفْسُهُ هَوَاهَا، وَ تَمَنَّى عَلَى اللَّهِ تَعَالَى الْأَمَانِيَّ. فَقَالَ الرَّجُلُ: يَا أَمِيرَ الْمُؤْمِنِينَ! وَ كَيْفَ يُحَاسِبُ الرَّجُلُ نَفْسَهُ؟ قَالَ: إِذَا أَصْبَحَ‏ ثُمَ‏ أَمْسَى‏ رَجَعَ إِلَى نَفْسِهِ، فَقَالَ: يَا نَفْسِی! إِنَّ هَذَا يَوْمٌ مَضَى عَلَيْكِ لَا يَعُودُ إِلَيْكِ أَبَداً، وَ اللَّهُ تَعَالَى يَسْأَلُكِ عَنْهُ فِيمَا أَفْنَيْتِيهِ، فَمَا الَّذِي عَمِلْتِ فِيهِ؟ أَ ذَكَرْتِ اللَّهَ أَمْ حَمِدْتِيهِ؟ أَ قَضَيْتِ حَوَائِجَ‏ مُؤْمِنٍ أَ نَفَّسْتِ عَنْهُ كُرْبَةً؟ أَ حَفِظْتِيهِ بِظَهْرِ الْغَيْبِ فِي أَهْلِهِ وَ وُلْدِهِ؟ أَ حَفِظْتِيهِ بَعْدَ الْمَوْتِ فِي مُخَلَّفِيهِ؟ أَ كَفَفْتِ عَنْ غِيبَةِ أَخٍ مُؤْمِنٍ بِفَضْلِ جَاهِكِ؟ أَ أَعَنْتِ مُسْلِماً؟ مَا الَّذِي صَنَعْتِ فِيهِ؟ فَيَذْكُرُ مَا كَانَ مِنْهُ. فَإِنْ ذَكَرَ أَنَّهُ جَرَى مِنْهُ خَيْرٌ، حَمِدَ اللَّهَ تَعَالَى، وَ كَبَّرَهُ عَلَى تَوْفِيقِهِ؛ وَ إِنْ ذَكَرَ مَعْصِيَةً أَوْ تَقْصِيراً، اسْتَغْفَرَ اللَّهَ تَعَالَى، وَ عَزَمَ عَلَى تَرْكِ مُعَاوَدَتِهِ، وَ مَحَا ذَلِكَ عَنْ نَفْسِهِ بِتَجْدِيدِ الصَّلَاةِ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ الطَّيِّبِينَ، وَ عَرَضَ بَيْعَةَ أَمِيرِ الْمُؤْمِنِينَ عَلِيٍّ علیه السلام عَلَى نَفْسِهِ، وَ قَبُولَهُ لَهَا، وَ إِعَادَةَ لَعْنِ أَعْدَائِهِ وَ شَانِئِيهِ وَ دَافِعِيهِ عَنْ حَقِّهِ‏. فَإِذَا فَعَلَ ذَلِكَ قَالَ اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ: لَسْتُ أُنَاقِشُكَ فِي شَيْ‏ءٍ مِنَ الذُّنُوبِ مَعَ مُوَالاتِكَ أَوْلِيَائِي، وَ مُعَادَاتِكَ أَعْدَائِي‏. (کتاب عتیق، ص176-177/ التفسير الإمام العسكري عليه السلام، ص38-39) حضرت عسکری علیه السلام از امیرالمؤمنین علیه السلام نقل می کند که رسول خدا صلّی الله علیه و آله فرمود: آیا می خواهید شما را به زيرك ترين زيركان، و احمق ترین احمق ها آگاه سازم؟ عرض شد: بله ای رسول خدا! فرمود: زیرک ترین زیرک ها کسی است که به حساب خود رسیدگی کند، و براى پس از مرگش كار كند؛ و احمق ترین احمق ها کسی است که دنبال خواسته‏ هاى نفسانى اش باشد و از خداوند متعال، آرزوهاى (پوچ) بخواهد. مردى گفت: اى اميرالمؤمنین! چگونه کسی به حساب خود رسیدگی کند؟ فرمود: وقتی روز را به شب رسانيد، به خود بگويد: اى نفس من! اين روز بر تو گذشت و هرگز باز نخواهد گشت. خداوند از تو خواهد ‏پرسد كه این روز را در چه كاری به پایان رساندی و چه عملی انجام دادی؟ آيا به ياد خدا بودى و سپاس او نمودی؟ آيا نياز مؤمنى را برآوردى؟ آيا بار غم و رنجى از دل او برداشتى؟ آیا در نبودن او مراقب و سرپرست خانواده و فرزندانش بودى؟ آيا بعد از مرگ او در فكر بازماندگانش بودى؟ آيا با موقعیّتی که داشتی، از غيبت او خودداری کردی؟ آيا به يارى مسلمانى برخاستى؟ خلاصه چه عملى در اين روز انجام دادى؟  و آنگاه به ياد هر چه در آن روز كرده است بيفتد.  پس اگر ديد در آن روز، كارى نيكو كرده است، سپاس خداوند متعال را به جا آورد و بر این توفيق، او را به بزرگى ياد كند. امّا اگر دريافت كه كوتاهى يا معصيتى كرده است، استغفار كند و عزم كند كه ديگر تكرار نکند، و آن گناهان را با صلوات فرستادن بر محمّد و خاندان پاکش، عرض بیعت با امیرالمؤمنین علیه السلام و قبول آن، و لعنت کردن بر دشمنان امیرالمؤمنین علیه السلام و کینه توزان وی و غاصبین حقّش، پاک کند. پس وقتی چنین می کند، خداوند عزّوجلّ می فرماید: با دوست داشتن اولیاء من، و دشمن داشتن دشمنان من، آن گناهان را مورد محاسبه دقیق قرار نمی دهم. ✅«اللّهمّ عجّل لولیّک الفرج»
😇😳 شأن و مقام خلفای جور از دیدگاه حضرت صادق و حضرت عسکری علیهماالسلام حضرت صادق علیه السلام در روایتی شریف، متذکر مقامات دنیوی همه خلفای جور از جمله خلفای اموی و عباسی می شوند و می فرمایند: إنَّ لَنَا حَقّاً ، ابتَزَّهُ مِنَّا مَعَادِنُ‏ الاُبَنِ. (رياض الأبرار في مناقب الأئمة الأطهار، ج‏3، ص204) ما حقّی داریم که معدن های اُبنه آن را به فریب از ما گرفته اند. مرحوم سیّد نعمةالله جزائری در کتاب «رياض الأبرار» در ذیل این روایت می نویسد: «این روایت در مورد همه خلفای جور عباسی ، اموی و غیر ایشان از مخالفین عمومیّت دارد. شیخ ما ، صاحب تفسیر نورالثّقلین ، کتابی در اثبات این حالت در همه خلفا و اولاد ایشان با دلائل و اسناد تاریخی نگاشته است که در واقع تفصیلِ آن چیزی است که به صورت خلاصه در این حدیث بیان شده است». (رياض الأبرار في مناقب الأئمة الأطهار، ج‏3، ص204) در دعای قنوت حضرت عسکری علیه السلام نیز همین مقامات دنیوی برای همه خلفای جور تبیین شده است: وَ ابْتَزَّ أُمُورَنَا مَعَادِنُ‏ الْأُبَن. (مهج الدعوات ، ص64) ‏ معدن های اُبنه ، به نیرنگ امر امامت ما را تصاحب کردند. ✅«اللّهمّ عجّل لولیّک الفرج»
🌑🗣 صلوات بر حضرت عسکری علیه السلام به نقل از خود آن بزرگوار ابومحمّد عبدالله بن محمّد نقل می کند که حضرت عسکری علیه السلام در سال 255 هجری در سامرا این صلوات را به من تعلیم دادند. پس بر حسن بن علیّ العسکری این گونه صلوات فرست: «اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى الْحَسَنِ بْنِ عَلِيِّ بْنِ مُحَمَّدٍ الْبَرِّ التَّقِيِ‏، الصَّادِقِ‏ الْوَفِيَّ، النُّورِ الْمُضِي‏ءِ، خَازِنِ عِلْمِكَ، وَ الْمُذَكِّرِ بِتَوْحِيدِكَ، وَ وَلِيِّ أَمْرِكَ، وَ خَلَفِ أَئِمَّةِ الدِّينِ، الْهُدَاةِ الرَّاشِدِينَ، وَ الْحُجَّةِ عَلَى أَهْلِ الدُّنْيَا. فَصَلِّ عَلَيْهِ يَا رَبِّ أَفْضَلَ مَا صَلَّيْتَ عَلَى أَحَدٍ مِنْ أَصْفِيَائِكَ وَ حُجَجِكَ وَ أَوْلَادِ رُسُلِكَ، يَا إِلَهَ الْعَالَمِين!»‏ (مصباح المتهجد، ج‏1، ص405) ✅ شایسته است که به نیابت از مولایمان، حضرت صاحب الزّمان علیه السلام این صلوات را بر پدر گرامیش تقدیم کنیم. ✅«اللّهمّ عجّل لولیّک الفرج»
🔅آیا می خواهید با حضرت عسکری علیه السلام محشور شوید؟ علىّ بن عاصم از حضرت جواد عليه السّلام و آن حضرت نيز به واسطه پدران بزرگوار خود علیهم السلام از حسين بن علی عليه السّلام نقل می کنند كه فرمود: روزى به خدمت جدّم رسول خدا صلى اللَّه عليه و آله رسيدم. پس آن حضرت فرمود: ... خداوند تبارك و تعالى در صلب علیّ بن محمّد النّقی علیه السلام نطفه ‏اى قرار می دهد و او را نزد خود حسن می نامد. وى را همچون نورى در شهرها قرار می دهد، در زمينش خليفه می گرداند و مايه عزّت امّت جدّش می کند و هادى و راهنماى شيعيانش نموده، نزد پروردگارش او را شفيع آنان خواهد کرد. خداوند او را مايه نقمت و عذاب مخالفين قرار داده، و براى دوستانش و كسانى كه او را امام خود بدانند، حجّت و برهان می گرداند. پس پیامبر صلّی الله علیه و آله فرمود: حسن بن علیّ علیه السلام این چنین دعا می کند: «يَا عَزِيزَ الْعِزِّ فِي عِزِّهِ! يَا عَزِيزُ! أَعِزَّنِي بِعِزَّتِكَ، وَ أَيِّدْنِي بِنَصْرِكَ، وَ أَبْعِدْ عَنِّي هَمَزَاتِ الشَّيَاطِينِ، وَ ادْفَعْ عَنِّي بِدَفْعِكَ، وَ امْنَعْ مِنِّي بِمَنْعِكَ، وَ اجْعَلْنِي مِنْ خِيَارِ خَلْقِكَ، يَا وَاحِدُ! يَا أَحَدُ! يَا فَرْدُ! يَا صَمَدُ!» (در نقل کفعمی، این عبارت نیز در انتهای دعا آمده است: «یَا مَن لَمْ يَلِدْ وَ لَمْ يُولَدْ وَ لَمْ يَكُنْ لَهُ كُفُواً أَحَدٌ!»(مصباح کفعمی،ص305)) سپس رسول خدا صلّی الله علیه و آله فرمود: مَنْ دَعَا بِهَذَا الدُّعَاءِ حَشَرَهُ اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ مَعَهُ، وَ نَجَّاهُ مِنَ النَّارِ وَ لَوْ وَجَبَتْ عَلَيْهِ. هر كس خدا را با اين دعا بخواند، خداوند او را با حسن بن علی محشور مى ‏نمايد و وی را از آتش نجات می دهد، هرچند آتش بر او واجب و لازم شده باشد. (کمال الدّین، ج1، ص267) ✅«اللّهمّ عجّل لولیّک الفرج»
🔅🙏 «نماز هدیّه» به حضرت عسکری علیه السلام به نیابت از مولایمان حضرت صاحب الزّمان علیه السلام مرحوم سیّد بن طاووس در کتاب «جمال الاسبوع» از یکی از معصومین علیهم السلام روایت می کند که فرمود: کسی که ثواب نماز خود را برای رسول خدا صلّی الله علیه و آله، و امیرالمؤمنین علیه السلام و اوصیاء بعد از او علیهم السلام قرار دهد، خداوند ثواب نماز او را بسیار بسیار می گرداند تا نفسش قطع شود. در آن حال(یعنی قبل از جان دادن) به او می گویند: ای فلانی! الطاف تو و هدیه تو به ما، هم اکنون برای تو مفید خواهد بود. امروز، روز جبران کردن و پاداش دادن به توست. دلت خوش و چشمت روشن باد برای آنچه خداوند برای تو آماده نموده است، و گوارایت باد آنچه به آن رسیدی. راوی سؤال می کند: انسان چگونه می تواند، نمازش را هدیه نماید؟ حضرت می فرمایند: نیّت کند که ثواب نمازش را برای رسول خدا صلّی الله علیه و آله قرار دهد، و اگر امکان داشت علاوه بر 50 رکعت نماز(یعنی نمازهای واجب و نافله آنها)، حتی اگر یک نماز دو رکعتی هم باشد، بخواند و هر روز به یکی از این بزرگواران هدیه نماید. طریقه خواندن این نماز بدین گونه است: دو رکعت نماز بخوان و هر دو رکعت را با یک یا سه یا هفت تکبیر شروع کن. در همه رکوع ها و سجده ها، بعد از ذکر تسبیح، 3 بار بگو: «صَلَّى اللَّهُ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ الطَّيِّبِينَ الطَّاهِرِينَ» و بعد از سلام نماز، جهت هدیه این نماز به حضرت عسکری علیه السلام چنین بگو: «اللَّهُمَّ أَنْتَ السَّلَامُ، وَ مِنْكَ السَّلَامُ، يَا ذَا الْجَلَالِ وَ الْإِكْرَامِ! صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ الطَّيِّبِينَ الطَّاهِرِينَ الْأَخْيَارِ، وَ أَبْلِغْهُمْ مِنِّي أَفْضَلَ التَّحِيَّةِ وَ السَّلَامِ. اللَّهُمَّ إِنَّ هَاتَيْنِ‏ الرَّكْعَتَيْنِ هَدِيَّةٌ مِنِّي إِلَى عَبْدِكَ وَ ابْنِ عَبْدِكَ، وَ وَلِيِّكَ وَ ابْنِ وَلِيِّكَ، سِبْطِ نَبِيِّكَ، الْحَسَنِ بْنِ عَلِيٍّ ابْنِ الْمَرْضِيِّينَ علیهم السلام. اللَّهُمَّ فَتَقَبَّلْهُمَا مِنِّي، وَ اَبْلِغْهُ إِيَّاهُمَا، وَ اَثِبْنِي عَلَيْهِمَا اَفْضَلَ اَمَلِي وَ رَجَائِي فِيكَ وَ فِي نَبِيِّكَ وَ وَلِيِّكَ وَ ابْنِ وَلِيِّكَ، يَا وَلِيَّ الْمُؤْمِنِينَ! يَا وَلِيَّ الْمُؤْمِنِينَ! يَا وَلِيَّ الْمُؤْمِنِين!» (جمال الأسبوع، ص15-16و 20) ✅«اللّهمّ عجّل لولیّک الفرج»
4_5998822590880156619.mp3
3.68M
یکی از مهم ترین کارهای حضرت عسکری علیه السلام: آماده سازی جامعه شیعه برای ورود به عصر غیبت- حجت الاسلام معاونیان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
شبهه ایمان غاصبین خلافت و پاسخ امام زمان علیه السلام به این شبهه در محضر پدر گرامی خود- حجةالاسلام معاونیان ✅«اللّهمّ عجّل لولیّک الفرج»
4_5997055267672427142.mp3
4.51M
🌑 روضه حضرت عسکری علیه السلام- حاج حسن خلج ✅«اللّهمّ عجّل لولیّک الفرج»
4_5997055267672427143.mp3
6.69M
🌑 جوابم نکن بحقّ الحسن- مرحوم حاج حسن جمالی ✅«اللّهمّ عجّل لولیّک الفرج»
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
السلام علیک یا حسن بن علیّ العسکری! ✅«اللّهمّ عجّل لولیّک الفرج»
4_5997055267672427146.mp3
1.79M
چگونه حضرت عسکری علیه السلام مردم را از مسیحیت نجات دادند؟ - حجةالاسلام بندانی نیشابوری ✅«اللّهمّ عجّل لولیّک الفرج»
😓⚡️اگر چيزى گيرتان نيامد، بر من لعنت كنید مرحوم آیت الله تولایی خراسانی در سخنرانی خود در مسجد ملک، در ماه رمضان سال1382قمری می فرمود: شيطان پدرسوخته اين پيرمرد سى چهل هزار ساله، فهميده شاهرگ جمعيّت شيعه، امام زمان علیه السلام است. تا جایى كه می تواند بين آنها و امام زمان علیه السلام فاصله می ‌اندازد. نوع شما مردم، كربلا رفته‌ايد. نجف ده روز می ‌مانيد، كربلا يك ماه می ‌مانيد، كاظمين ده روز می ‌مانيد، ولی به سامّرا كه می ‌رسيد، اگر خجالت نكشيد عصر برمی ‌گرديد. چرا!؟ مگر تو شيعه نيستى!؟ چرا! مگر دو امام آنجا نيستند!؟ چرا! مگر آنجا خانه مِلكى شخص امام زمان علیه السلام نيست!؟ امروز امام زمان مالك آنجاست به ملكيّت ظاهره فقهيّه. مسجد و حرم و صحن سامّرا، خانه و مِلك حضرت است. آن وقت مگر دو امامى كه در سامّرا هستند نسبت به دو امامى كه در كاظمين هستند كمبود دارند!؟ خوب چه مرگ داريم که ده روز در سامّرا نمی ‌مانيم!؟ می ‌دانيد نكته‌اش چيست؟ آن شيطان، آن پدرسوخته می ‌داند اگر ده روز آنجا ماندى نتيجه می ‌گيرى. به امام عصر قسم! آن‌ها كه گوش به حرفم داده اند نتيجه گرفته ‌اند. به فكر شما نمی ‌رسد. آن‌جا دربار است. بايد رفت سامّرا لنگر انداخت. ما رعيّت امام زمان علیه السلام هستيم. وقتى رعيّت به دربار رفت، متحصّن شد، خيمه انداخت، يك چيزى پيش او می ‌اندازند. سرداب مطهّر، مَعبد امام زمان علیه السلام است. حضرت، آنجا به زيارت والدينشان تشريف می ‌آورد. حضرت را آنجا زیاد ديده اند‌. من و تو می ‌رويم به زيارت والدين ‌مان يك چيزى همراه می بريم كه به فقراى آنجا بدهيم. امام زمان علیه السلام هم وقتی می آيد به زيارت والدينش به آن لات و لوت ‌هایى كه آنجا هستند يك چيزى می دهد. جاىِ گرفتن، آنجا است. برو آنجا سرت را بگذار روى سرداب مطهّر و بگو: «يابن ‏الحسن! اگر سگم، خائنم، جانی ‌ام، فاسقم، فاجرم، امّا رعيّت شما هستم. آمدم اينجا صورتم را بالاى معبد تو گذاشته ام. المستجار بك يا صاحب الزّمان. من سگِ در خانه توام. اگر سرم را ببرند، سر جز به خانه تو به جاى ديگر نمی ‌زنم. اى كريم! اى جواد! من سگم.» به خدا اين را براى راهنمایى شما می ‌گويم. ای رعيّت امام زمان! برويد سامّرا يك دهه بمانيد. صبح به سرداب برويد. عصر برويد. آنجا روضه ‌خوانى امام حسين علیه السلام کنيد كه نام امام حسين علیه السلام، امام زمان علیه السلام را می ‌كشاند و می ‌آورد. به هر حالت سرداب بروید. بعد از ظهر آنجا بروید. يك وقت ديدید برقى از جایى جهيد. يك وقت ديدید بویى از جایى رسيد. سرداب مطهّر برويد. نمازتان را بخوانيد. صورت خود را به پلاس بمالید. بگویید: «يابن العسکرى! من آمده‌ام روى فرش تو. اى آقازاده! به اين قرآن مرا ببخش.» اگر چيزى گيرتان نيامد، بر من لعنت كنید. (سخنرانی های مسجد ملک، روز بیست و نهم ماه رمضان، 1382قمری) مرحوم آیت الله تولایی خراسانی در منبر مسجدالنبی در قزوین، سال1382قمری می فرمود: آقايان!‌ شما به مختصر علاقه‌اي كه به والدينتان داريد، شب ‌های جمعه به زيارت قبر والدين خود می ‌رويد. اوقات متبرّكه، سر قبر والدين تان می ‌رويد. براي آنها قرآن می ‌خوانيد. حمد و سوره می ‌خوانيد. برايشان خيرات می ‌دهيد و مستحب هم هست. امام زمان علیه السلام سر قبر پدر و مادرش نمی ‌رود!؟ قطعاً مي‌رود. قطعاً می ‌رود. يكي از جاهايي كه گم ‌گشته را می ‌شود پيدا كرد، سامراء است. اين شيطان بي‌پدر و مادر، می ‌داند که رگ وتين كجاست که قطع كند. شما كربلا می ‌رويد. ده روز، پانزده روز، بيست روز كربلا می ‌مانید. ده روز نجف می ‌مانید. هفت هشت روز كاظمين می ‌مانید. به سامرا كه می ‌رسید، صبح می ‌روید، عصر برمی ‌گردید! چرا فقط يك شبانه روز سامرا می ‌مانید؟ چرا؟ به خدا چيزي نيست جز اغواي شيطان. اين ها را از دهان من ساده نشنويد. پشت اين حرف‌ها به كوه بند است. نمی ‌توانم بيشتر از اين اندازه که عرض می ‌كنم، عرض كنم. شيطان می داند كه سامراء چه جايي است. می ‌داند دربار است. می ‌داند سرداب مطهّر، محلّ آمد و شد امام زمان علیه السلام است. همين الآن هم امام به آن جا تشريف فرما می ‌شوند. سيد بن طاوس در سامرا و سرداب مطهّر، حضور مقدس امام عصر علیه السلام می ‌رسيده است. شما را سفارش می دهم و توصيه می ‌كنم، به عنوان يك برادر ديني كوچكترتان، از شما خواهش و تمنا می ‌كنم، اگر به عتبات عاليات رفتيد، سامرا زياد بمانيد. آن جا، دربار است. يك وقت می ‌بينيد گوشه‌ ابری باز شد و آفتاب عالم تاب او بر شما تابيد. يك وقت می ‌بينيد چشم رمق‌دیده‌ شما، به نور جمالش روشن شد. (سخنرانی های مسجد النّبیّ قزوین، روز دهم ربیع الاوّل، 1382قمری) ✅«اللّهمّ عجّل لولیّک الفرج»
👁👥🌟 سامرا از جاهایی است که ممکن است به زیارت امام زمانتان نایل شوید مرحوم آیت الله تولایی خراسانی در سخنرانی های خود در مسجد صاحب الزّمانی بیرجند در سال 1394 قمری می فرمود: ای شیعه! اگر- ان شاء الله تعالی- موفّق شدید و به عتبات عالیات رفتید، از من بشنوید، من بی خود این حرفها را نمی زنم، زیر این حرفهای من یک معالی هست. یقین بدانید. ساده حرف نمی زنم. سامرا بروید و در سامرا زیاد بمانید. معنی ندارد صبح می روند به سامرا و ظهر بر می گردند؟ آنجا دربار است. شیطان- آن حرام لقمه ، آن بی پدر و مادر، که خلقش ابداعی است و پدر و مادر ندارد- می فهمد سامرا کجاست، می فهمد دربار است. آدم وقتی به دربار رفت، زود نتیجه می گیرد. سرداب مطهّر، محل عبادت امام زمان علیه السلام بوده است، الان هم حضرت گاهگاهی آنجا تشریف می آورند. سامرا زیاد بمانید. سر قبر امام حسن عسکری و حضرت هادی سلام الله علیهما زیاد بروید. حضرت تشریف می آورند. من ساده می گویم که این بچه ها خوب بفهمند. چطور شد تو که اندک بوی مسلمانی در شامّه ات هست، دلت می خواهد اقلاً هفته ای یک نوبت شبهای جمعه سر قبر پدر و مادرت بروی و یک حمد و قل هو الله بخوانی، یک چیزی به فقرا صدقه دهی. قبرستان که می روید، دست خالی نروید. در زیارت اموات یک چیزی هم ببرید و به فقرای آنجا بدهید، نانی گوشتی، یک قرآنی تا برای امواتتان قرآن بخوانند. تو اندک بوی مسلمانی در شامه ات هست، شب های جمعه می خواهی بروی سر قبر پدر و مادرت فاتحه ای بخوانی، زیارتی بخوانی، امام زمان علیه السلام سر قبر پدر و مادرش نمی رود؟ تو می خواهی به این مستحب اسلامی عمل کنی، تو می خواهی احقاق حقّ پدر و مادرت کنی، شب به شب جمعه بروی یازده تا سوره توحید و هفت تا سوره قدر بخوانی، امام زمان علیه السلام نمی رود؟ امام زمان علیه السلام سر قبر پدرش، سر قبر جدّش، سر قبر مادرش، سر قبر عمه اش می رود. لذا سامره زیاد بمانید. سامرا که ماندید به حرم مطهر حضرت عسکریّین علیهماالسلام زیاد بروید، صبح بروید، ظهر بروید، شب بروید. یک چشم زدن غافل از آن شاه نباشید            شاید که نگاهی کند آگاه نباشید سرداب زیاد بروید. حضرت گاهگاهی به سرداب تشریف می آورند. اینجا محل عبادتشان بوده است. از من بشنوید، بروید سامره و پنج روز ده روز بمانید. آنجا دربار است. عاقبت یک چیزی گیرتان می آید. به خدا بیخود نمی گویم. برادران بیرجندی! بیخود حرف نمی زنم، از روی کتاب حفظ نکرده ام. عباراتی که به شما می گویم معنا دارد. این حرفها اساس دارد. بروید پنج روز ده روز بمانید. یک وقت دیدید دری به تخته ای خورد، چشمتان به آن جمال نورانی افتاد، چه بشناسیدش و چه نشناسیدش. خود چشم به آن صورت بیافتد یک بهره ای می گیرد. خدایا! به اسم اعظمت در قرآن، چشم همه این جمع را به جمال نورانیش روشن فرما. (سخنرانی های مسجد صاحب الزمانی بیرجند، شب بیست و پنجم ماه رمضان 1394 قمری) خدا به حقّ قرآن همه شما را به سامرا مشرف بفرماید. سامرا از جاهایی است که ممکن است به زیارت امام زمانتان نایل شوید. (سخنرانی های مسجد صاحب الزمانی بیرجند، شب بیست و سوم ماه رمضان 1394 قمری) ✅«اللّهمّ عجّل لولیّک الفرج»